سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

فینال برادعی و آمریکا در وین

سه شنبه 86 شهریور 27 ساعت 2:28 صبح

۱۴۴عضو ناظر هسته‌ای سازمان ملل متحد روز دوشنبه در کنار محمد البرادعی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهند نشست تا از جمله درباره برنامه اتمی جمهوری اسلامی رایزنی کرده و تصمیم‌گیری کنند.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که محمد البرادعی در اوج انتقادها و حملات غرب در مورد ملایم بودن رفتار وی در مقابل ایران قرار دارد و احتمالا وی در نشست وین به دفاع از توافق اخیر آژانس با تهران خواهد پرداخت.

قرار است ساموئل بادمن، وزیر انرژی ایالات متحده آمریکا، سرگئی کرینکو، رئیس سازمان انرژی اتمی روسیه و غلامرضا آقازاده، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و معاون رئیس جمهوری اسلامی نیز در نشت روز دوشنبه شرکت کنند.

غرب از محمد البرادعی به خاطر توافق جدید وی با جمهوری اسلامی بر سر بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران انتقاد کرده است.

ایالات متحده معتقد است، تهران با این توافق در پی وقت‌کشی و ادامه روند غنی‌سازی اورانیوم است. از اورانیوم غنی‌شده علاوه بر تولید برق و مصارف غیر نظامی برای ساخت سلاح هسته‌ای نیز می‌توان استفاده کرد.

هرچند البرادعی گفته است که در پی ایجاد فرصتی جدید برای ادامه روند دیپلماتیک برای رفع بحران هسته‌ای جمهوری اسلامی است، اما خبرگزاری‌ها از لبریز شدن کاسه صبر ایالات متحده در قبال این بحران خبر می‌دهند.

ایالات متحده در پی اعمال دور تازه‌ای از مجازات‌ها و تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی است.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که روز بیست و یکم ماه سپتامبر/سی‌ام شهریور ماه، شش کشوری که برای حل مسئله اتمی ایران رایزنی می‌کنند [پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد به اضافه آلمان] در واشنگتن گرد هم خواهند آمد.

قرار است که نمایندگان رسمی این شش کشور در مورد پیش‌نویس قطعنامه جدیدی برای مجازات و تحریم ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت‌وگو کنند.

سایه تحولات تازه بر نشست آژانس
به گفته کارشناسان و ناظران بین المللی، تحولات تازه‌ای بر نشست روز دوشنبه آژانس بین المللی انرژی اتمی، نیز سایه انداخته است.

ده روز پیش، دمشق اعلام کرد که جنگنده‌های اسرائیلی حریم هوایی سوریه را نقض کرده‌اند. گفته می‌شود که این کشور سرنخ‌هایی در دست دارد که سوریه از کره شمالی برای خرید مواد اتمی کمک‌هایی گرفته است. از جمهوری اسلامی به عنوان دیگر خریدار مواد اتمی کره‌ای نام برده شده است.

مارک فیتزپاتریک، تحلیلگر مسائل مربوط به منع گسترش سلاح‌های کشتار دسته جمعی به خبرگزاری فرانسه گفته است: «هرچند روشن نیست که حمله هوایی اسرائیل به سوریه در ارتباط با مسائل هسته‌ای باشد، اما شاید بتوان گفت که اسرائیل با این حمله به جمهوری اسلامی اخطار داده است، اگر فعالیت‌های هسته‌ای در ایران متوقف نشود، هدف بعدی چنین حمله‌ای ایران خواهد بود.»

اسرائیل بیست و شش سال پیش در حمله هوایی به تاسیسات اتمی در عراق، آن تاسیسات را به کلی نابود کرد.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


ملاقات منظم ارتش آمریکا با گریلاهای «پ.ک.ک»

سه شنبه 86 شهریور 27 ساعت 2:17 صبح

خبرنگار روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» که گویا به منطقه استقرار تروریست‌های «پ.ک.ک» عزیمت کرده، از ملاقات منظم ارتش آمریکا با گریلاهای این گروه خبر داد.
این روزنامه نوشت: گریلاهای کرد، جنگی مخفی را در شمال غرب ایران با کمین برای سربازان آغاز کرده‌اند. در تلافی این اقدام، ارتش ایران یک سری حملات مستمر به کوه‌های منتهی به مرزهای عراق انجام می‌دهد.
مراد کارایلان، یکی از فرماندهان گریلاهای کرد به دیلی تلگراف مدعی شد: تهران در اصل تلاش می‌کند با جمع‌آوری نیرو در گروه‌های غیرقانونی علیه سربازان نیروهای ائتلاف در عراق بجنگد. او زیر سایهک درخت نزدیک مرز فرماندهی خود در کوه‌های قندیل عراق مدعی شد: اما آنان از این موضوع هراس داشتند؛ بنابراین، با ما گفت‌وگو کردند و برای حمله به نیروهای ائتلافی به ما پیشنهاد‌های زیادی کردند، اما ما به ایرانیان گفتیم که ایالات متحده و بریتانیا برای حل مسأله کردستان به اینجا آمده‌اند و ما می‌خواهیم با آنان باشیم." روزنامه‌های ایران، مرگ هفت سرباز را در درگیری اخیر با گریلاهای کردستان گزارش دادند.
گریلاها اتحاد بی‌قاعده و سستی با هم دارند؛ برای مثال اتحادیه دمکراتیک کردستان برای ایجاد یک کشور مستقل شامل مناطق کردنشین ترکیه، ‌ایران عراق و سوریه است، تلاش می‌کند شاخه گریلاهای زن کردستان پژاک، علیه حکومت ایران برای به دست آوردن خودمختاری استان کردستان در شمال غرب ایران تلاش می‌کنند.
کارایلان که عضو گریلاهای «پ.ک.ک» است می‌گوید: ایران و ترکیه اقدامات مداومی برای سرکوب مناطق کردنشین خود انجام می‌دهند. او افزود: اما کردها در منطقه خودمختار کرد در شمال عراق امنیت دارند. این مناطق پس از سقوط صدام در سال 2003 بسیار امن است.
او ادامه داد: دولت منطقه‌ای کردستان حس ملی کردها را در هر جایی افزایش داده است.
ایران بر این باور است که ایالات متحده و بریتانیا، هم‌اکنون گریلاهای کرد را برای ضربه زدن به تمامیت ارضی این کشور از راه پایگاه‌هایی در عراق مسلح کرده و آموزش می‌دهند.
علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، ایالات متحده را به حمایت از تروریسم در داخل جمهوری اسلامی متهم کرد. او به مطبوعات ایران گفت: آمریکا می‌خواهد اقداماتی را با حمایت از گروهای مسلح کوچک و شورشیان کرد برای منفجر کردن لوله‌های نفتی این کشور انجام دهد.
در کوه‌های قندیل نشانه‌هایی از شدت کشمکش‌ها کاملا قابل مشاهده است. ظاهراً بالگردهای آمریکایی، افسران را برای ملاقات‌های منظم و مستمر با گریلاهای کردستان منتقل می‌کنند؛ جاده‌ای روشن در نزدیکی مرکز فرماندهی کارایلان وجود دارد که در آن می‌توان چهار خودرو سنگین متعلق به یک پیمانکار امنیتی خصوصی ایالات متحده را به آسانی دید.
مقامات «پ.ک.ک» محرمانه و خصوصی گفتند که در ماه‌های اخیر، گریلاهای آنان برای پیوستن به گروه‌های داخل ایران به این کشور رفته‌اند، اما کارایلان که ظاهراً شخصی خوشگذران است و از نام خود به معنی «مار سیاه» لذت می‌برد، می‌گوید: ایالات متحده تاکنون کارهای کمی برای کردها انجام داده است. او ادامه داد: ما از سال 2003 تا‌کنون از توسعه در منطقه حمایت می‌کنیم. با این شرایط ما می‌خواهیم در طرف راست و جزو کسانی باشیم که سودهایی نیز از این توسعه به دست می‌آورند. تاکنون ما خودمان را از دیگران جدا نگه داشتیم، زیرا آمریکا و بریتانیا کمک‌های کافی به ما نمی‌کنند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


افزایش بودجه جاری سال 87 دولت

سه شنبه 86 شهریور 27 ساعت 2:0 صبح
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری اعلام کرد: بودجه جاری سال 87 دولت افزایش خواهد یافت.
امیر منصور برقعی در گفتگو با مهر در خصوص زمان ابلاغ بخشنامه بودجه 87 به دستگاه‌ها گفت: مقدمات این کار فراهم شده ولی بعید به نظر می رسد تا نیمه اول امسال پیش نویس بودجه آماده شود.
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری در خصوص عملیاتی بودن بودجه سال آتی افزود: بودجه در حال نهادینه کردن رویکرد عملیاتی خود است؛ ولی در این راستا این نکته نباید فراموش شود که بودجه عملیاتی در یک فرآیند حداقل 4 تا 5 ساله محقق می شود.
برقعی تصریح کرد: نگاه ما این است که براساس طرحی که در سال جاری مطرح است، رویکرد عملیاتی بودن بودجه را تقویت کنیم. به این معنا که بتوان براساس میزان بودجه ای که در اختیار دستگاه‌ها قرار می گیرد و نتیجه کارمورد انتظار، مقایسه و نتیجه گیری را انجام داد.
وی اظهار داشت: حجم بودجه برای سال 87 افزایش می یابد؛ چراکه دولت تکالیفی در قانون برنامه چهارم توسعه دارد که بودجه‌های جاری ما را تا حدی افزایش می دهد و البته اثرات خاص خود را نیز دارد.
به گفته معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری، طبیعی است که اگر انتظار بهبود زیرساخت‌های کشور را وجود داشته باشد، بایستی بودجه عمرانی همواره مورد عنایت ویژه قرار گیرد.
برقعی اظهار داشت: افزایش بودجه های عمرانی به منزله سرمایه گذاری در زیرساخت‌های کشور خواهد بود. بنابراین منطقی به نظر می رسد که به نسبت معقولی، توازن بین افزایش بودجه جاری و بودجه عمرانی وجود داشته باشد.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


مرگ یک چینی پس از 3 روز بازی اینترنتی مداوم

سه شنبه 86 شهریور 27 ساعت 1:50 صبح
رسانه‌های چینی ‌دوشنبه از مرگ یک مرد چینی پس از 3 روز بازی مداوم اینترنتی خبر دادند.
به گزارش رویترز، این امر در حالی است که دولت چین قصد مبارزه با اعتیاد رایانه‌ای و اینترنتی را دارد.
این مرد 30 ساله اهل «گوانگجو» چین بوده و ‌شنبه از یک کافی نت به بیمارستان منقل شده بود.‌
روزنامه «پکن نیوز» در این‌باره نوشت: پلیس احتمال خودکشی درباره وی را رد کرده است و اضافه کرد که خستگی بیش از حد مهم‌ترین عامل احتمالی مرگ او بوده است. پلیس اعلام نکرده که وی مشغول انجام چه بازی بوده است.
چین که نگران شیوع استفاده از پورنوگرافی و مسایل سیاسی غیر‌قانونی است امسال اجازه تأسیس هیچ کافی‌نتی را صادر نکرده است و مقرراتی نیز برای محدود کردن ساعت استفاده کاربران از بازی‌های اینترنتی وضع کرده است.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


دفاع برادعی از ایران در نشست آژانس

سه شنبه 86 شهریور 27 ساعت 12:0 صبح

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: آژانس توانسته است انحراف نیافتن فعالیت ها و مواد هسته ای اعلام شده در ایران به سمت اهداف ممنوعه را تایید کند.

به گزارش شبکه خبر ، محمد البرادعی در گزارشی که امروز به پنجاه و یکمین نشست سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه کرد، با اشاره به برنامه عمل توافق شده با ایران افزود: ایران و آژانس بر اساس این توافقنامه برای حل مسائل باقیمانده همکاری می کنند.
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین گفت: این توافقنامه و برنامه عمل منتج از آن ، به علت نبود شواهد قبلی درباره بخشی از فعالیت های هسته ای ایران، گامی مهّم بوده است.
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین اعلام کرد: ایران دسترسی های بیشتری را به منظور حل مسائل باقیمانده برای آژانس فراهم کرده که از این جمله می توان به نتیجه گیری آژانس درباره آثار پلوتونیوم اشاره کرد.
البرادعی همچنین ابراز امیدواری کرد، ایران با همکاری و شفافیّت لازم در اجرای این برنامه ، زمینه اطمینان آژانس درباره ماهیت فعالیت های خود را فراهم کند.
مدیر کل آژانس تاکید کرد: این راه طولانی می تواند زمینه را برای پیدا کردن راه حلّی صلح آمیز در برنامه هسته ای ایران فراهم کند.
در پنجاه و یکمین نشست عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی که صبح امروز در محل همایش های بین المللی وین آغاز به کار کرده است ، نمایندگان 144 کشور عضو درباره مهم ترین محورهای دستور کار آژانس گفتگو می کنند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


دبیرکل حزب اعتماد ملی گفت:"پرچمدار اصلاحات" لفظی بود که در پاسخ به افرادی که می‌پرسیدند کروبی کجای اصلاحات است، بیان کردم. 
   مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی که پیش از ظهر امروز یکشنبه با حضور در خبرگزاری کانون دانش‌آموزی (پانا) با خبرنگاران دانش‌آموز گفتگو می‌کرد، با تاکید بر ضرورت مشارکت حداکثری مردم در سرنوشت سیاسی کشور گفت: اگر به پیشرفت و توسعه کشور امید داریم، شرکت در تصمیم‌گیری‌های سیاسی بسیار مهم و تأثیر گذار است.

وی تاکید کرد: قطعاً حضور گسترده مردم در انتخابات، موجب انتخاب افراد کاردان و شایسته می‌شود و با انتخاب چنین افرادی است که مجلسی قوی خواهیم داشت.

کروبی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در مورد القابی همچون شیخ اصلاحات که به وی داده می‌شود، گفت: هیچگاه در طول عمر فعالیت‌های سیاسی خود به دنبال القاب و صفات نبوده و همواره خودم را یک سرباز ساده و در جهت خدمت به مردم دانسته‌ام.

دبیرکل حزب اعتماد ملی اضافه کرد: در طول جریان اصلاحات بارها اعلام کردم که محور نیستم و "شیخ اصلاحات" نیز لقبی بود که رسانه‌ها و مطبوعات به من داده‌اند اما من هیچ‌گاه از این لفظ استفاده نکردم.

وی در پاسخ به موضوع نامیدن خود به عنوان پرچمدار اصلاحات نیز گفت: لفظ پرچمدار اصلاحات، لفظی بود که خودم در پاسخ به افرادی که می‌پرسیدند کروبی کجای اصلاحات است، بیان کردم.

مهدی کروبی یادآور شد: برخی از افراد که هیچ فعالیت و تلاشی در راستای اصلاحات نداشتند، من را در حاشیه قرار دادند که در پاسخ به اینها خود را پرچمدار اصلاحات دانستم.

دبیرکل حزب اعتماد ملی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر جایگاه ولایت فقیه گفت: اگر کسی به نظام جمهوری اسلامی اعتقاد داشته باشد باید به تمامی اصول قانون اساسی نیز پایبند بوده و از رهبری نیز به عنوان یک رکن قانون اساسی حمایت کند. 


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


دختر ۹ساله فرانسوی با نارنجک در کلاس

دوشنبه 86 شهریور 26 ساعت 10:0 عصر

روز شنبه، پس از آن که یک دختر 9 ساله فرانسوی یک نارنجک به آموزگار خود در کلاس درس نشان داد، 191 دانش‌آموز این مدرسه تخلیه شدند.

به گفته ونسان روبرتی، رییس پلیس شهر بوتون، آموزگار این مدرسه از شاگردان خود خواسته بود که هر کدام یک چیز عجیب به مدرسه بیاورند که این دختر 9 ساله نارنجک برادرش را به مدرسه می‌آورد. این نارنجک متعلق به جنگ جهانی اول است.

به گزارش فرانس پرس، آموزگار این دختربچه پس از دیدن نارنجک بی‌درنگ آن را در کیسه پلاستیکی گذاشته و آن را به حیاط برده و مسئولان را باخبر می‌کند.
با حضور آتش‌نشانان و گروه خنثی‌سازی بمب در مدرسه این نارنجک خنثی شد.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


تعجب تاکسیرانی از تحویل تاکسی‌های جدید!

دوشنبه 86 شهریور 26 ساعت 9:0 عصر

حسین تیموری گفت: زمان تحویل و سهم تاکسیرانی تهران از تاکسی های جدید معلوم نیست و در جریان تحویل تاکسی های جدید قرار ندارم.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن ابراز بی اطلاعی از چگونگی تحویل تاکسی های جدید افزود: من هم از طریق اخبار در جریان این موضوع قرار گرفته ام و ستاد تبصره 13 هیچگونه هماهنگی را در این خصوص با این سازمان انجام نداده است و جز ابراز تعجب، حرف دیگری ندارم.
وی تأکید کرد: هنوز هیچ تاکسی جدیدی تحویل این سازمان نشده و این در حالی است که طبق برنامه ها خودروسازان باید 6000 تاکسی جدید را تحویل دهند و بسیاری از متقاضیان تاکنون حتی 2 قسط خودروی خود را هم پرداخت کرده اند.
حسین تیموری خاطر نشان کرد: برخی ناهماهنگی ها و دخالت ها تاکسیرانی را دچار مشکلات زیادی کرده که در این باره کارت سوخت نیز وضعیت موجود را پیچیده تر کرده است، بطوری که 1595 تاکسی پلاک موقت همچنان بدون کارت هستند و نمی دانیم جواب مشکلات مردم را چگونه بدهیم.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


اعتراف‌هاى تکان دهنده پدر سنگدل

دوشنبه 86 شهریور 26 ساعت 8:0 عصر

فرمانده انتظامى استان تهران ادامه داد: در حالى که تحقیقات براى دستگیرى پدر سنگدل ادامه داشت، روز جمعه ستایش نیز پس از چند روز جدال با مرگ و زندگى روى تخت بیمارستان جان سپرد.
پدر سنگدل که در اقدامى جنون آمیز ۲ دختر خردسالش را به قتل رسانده دستگیر شد.
سردار رضا زارعى فرمانده انتظامى استان تهران ضمن اعلام این خبر افزود: ساعت ۴ بعدازظهر یکشنبه - ۱۸ شهریور - وقوع قتلى در هشتگرد شهرستان ساوجبلاغ به مأموران پلیس اطلاع داده شد. بلافاصله پس از این تماس گروهى از مأموران در محل جنایت حضور یافته و در نخستین بررسى ها پى بردند، ۲ دختر ۸ و یک و نیم ساله خانواده از سوى پدرشان حلق آویز شده اند.بلافاصله ۲ دختر بچه به بیمارستان منتقل شدند اما پزشکان پس از انجام معاینه هاى لازم اعلام کردند فاطمه ۸ ساله جان سپرده است. ستایش یک و نیم ساله نیز در حالت اغما بود.
مادر ۲ کودک در بازجویى ها به کارآگاهان گفت: چندى قبل همسرم از من خواست سند زمینى که با فروش طلاهایم و کمک پدرشوهرم خریده بودیم را به او بدهم. اما من مخالفت کردم. بنابراین او با عصبانیت ما را تهدید به مرگ کرد. امروز - روز حادثه - براى کمک به یکى از همسایه ها که سرگرم تدارک غذاى نذرى بود از خانه خارج شدم اما پس از بازگشت به خانه با پیکر دخترانم که از نرده ها آویزان بودند روبه رو شدم. شوهرم عبدالله نیز پس از این جنایت متوارى شده بود.
فرمانده انتظامى استان تهران ادامه داد: در حالى که تحقیقات براى دستگیرى پدر سنگدل ادامه داشت، روز جمعه ستایش نیز پس از چند روز جدال با مرگ و زندگى روى تخت بیمارستان جان سپرد.
سرانجام پس ازچند روز کارآگاهان جنایى سحرگاه دیروز پس از شناسایى مخفیگاه متهم او را دستگیر کردند.مرد جوان در بازجویى ها با اعتراف به قتل ۲ دخترش اظهار داشت: روز حادثه بعد از این که همسرم از خانه رفت فاطمه به آغوشم پرید و از من خواست شب او و ستایش را براى گردش به پارک ببرم. اما در یک لحظه به خاطر اختلاف هاى مالى با همسرم عصبانى شده و تصمیم به قتل دخترانم و خودکشى گرفتم.همان موقع دهان فاطمه را با دست گرفتم. وقتى به خود آمدم متوجه شدم او دیگر نفس نمى کشد. سپس جسدش را با روسرى به نرده ها آویزان کردم. بعد به سراغ ستایش که در خواب بود رفتم و او را نیز حلق آویز کردم. پس از قتل فرزندانم قصد خودکشى داشتم که همسرم وارد خانه شد. من هم از در دیگر فرار کردم، در این مدت در پارک هاى تهران و کرج مى خوابیدم.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


سازمان بازرسی خواستار ارزان شدن پیامک

دوشنبه 86 شهریور 26 ساعت 7:0 عصر

سازمان بازرسی کل کشور تعرفه فعلی ارسال پیام کوتاه به وسیله تلفن همراه را غیرعادلانه دانست و بر اساس بررسی‌های مربوط به مستندات فنی و توجیه اقتصادی، خواهان کاهش آن شد.

به گزارش روابط‌ عمومی سازمان بازرسی کل کشور، در گزارش بازرسان این سازمان آمده است: سیستم سیگنالینگ برای بستر Voice ایجاد گردیده و ارسال SMS به عنوان خدمات ارزش افزوده از طریق همان سیستم انجام می‌شود. با توجه به آنکه تعرفه مکالمه تلفن همراه برای یک دقیقه 447 ریال می‌باشد و با عنایت به آنکه زمان دوم اشغال لینک‌های ارتباطی حسب اظهارنظر مسئولین مرکز SMSC شرکت ارتباطات سیار برابر 3 تا حداکثر 5 ثانیه می‌باشد؛ چنانچه هزینه اخذ شده از مشترکین بر اساس ثانیه محاسبه گردد، مبلغ دریافتی به مراتب کمتر از مبلغ 140 ریال فعلی بابت هر پیام ارسالی خواهد بود.

این گزارش می‌افزاید: با عنایت به اینکه حجم قراردادهای خرید تجهیزات مازاد بر Voice برای ارسال SMS از قبیلSTP و SMSC و... به ازاء یک میلیون مشترک در حدود یک‌میلیارد تومان می‌باشد و با توجه به آنکه هر دو ماه در حدود یک میلیارد SMS ارسال می‌گردد. بنابراین با لحاظ مبلغ 10 ریال در تعرفه SMS سرمایه‌گذاری مزبور ظرف دو ماه مسترد می‌گردد و به همین لحاظ تعرفه فعلی SMS (مبلغ 140 ریال) به نظر نمی‌رسد عادلانه باشد.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >