سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

افزایش بودجه جاری سال 87 دولت

سه شنبه 86 شهریور 27 ساعت 2:0 صبح
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری اعلام کرد: بودجه جاری سال 87 دولت افزایش خواهد یافت.
امیر منصور برقعی در گفتگو با مهر در خصوص زمان ابلاغ بخشنامه بودجه 87 به دستگاه‌ها گفت: مقدمات این کار فراهم شده ولی بعید به نظر می رسد تا نیمه اول امسال پیش نویس بودجه آماده شود.
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری در خصوص عملیاتی بودن بودجه سال آتی افزود: بودجه در حال نهادینه کردن رویکرد عملیاتی خود است؛ ولی در این راستا این نکته نباید فراموش شود که بودجه عملیاتی در یک فرآیند حداقل 4 تا 5 ساله محقق می شود.
برقعی تصریح کرد: نگاه ما این است که براساس طرحی که در سال جاری مطرح است، رویکرد عملیاتی بودن بودجه را تقویت کنیم. به این معنا که بتوان براساس میزان بودجه ای که در اختیار دستگاه‌ها قرار می گیرد و نتیجه کارمورد انتظار، مقایسه و نتیجه گیری را انجام داد.
وی اظهار داشت: حجم بودجه برای سال 87 افزایش می یابد؛ چراکه دولت تکالیفی در قانون برنامه چهارم توسعه دارد که بودجه‌های جاری ما را تا حدی افزایش می دهد و البته اثرات خاص خود را نیز دارد.
به گفته معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری، طبیعی است که اگر انتظار بهبود زیرساخت‌های کشور را وجود داشته باشد، بایستی بودجه عمرانی همواره مورد عنایت ویژه قرار گیرد.
برقعی اظهار داشت: افزایش بودجه های عمرانی به منزله سرمایه گذاری در زیرساخت‌های کشور خواهد بود. بنابراین منطقی به نظر می رسد که به نسبت معقولی، توازن بین افزایش بودجه جاری و بودجه عمرانی وجود داشته باشد.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]