سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

ملاقات منظم ارتش آمریکا با گریلاهای «پ.ک.ک»

سه شنبه 86 شهریور 27 ساعت 2:17 صبح

خبرنگار روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» که گویا به منطقه استقرار تروریست‌های «پ.ک.ک» عزیمت کرده، از ملاقات منظم ارتش آمریکا با گریلاهای این گروه خبر داد.
این روزنامه نوشت: گریلاهای کرد، جنگی مخفی را در شمال غرب ایران با کمین برای سربازان آغاز کرده‌اند. در تلافی این اقدام، ارتش ایران یک سری حملات مستمر به کوه‌های منتهی به مرزهای عراق انجام می‌دهد.
مراد کارایلان، یکی از فرماندهان گریلاهای کرد به دیلی تلگراف مدعی شد: تهران در اصل تلاش می‌کند با جمع‌آوری نیرو در گروه‌های غیرقانونی علیه سربازان نیروهای ائتلاف در عراق بجنگد. او زیر سایهک درخت نزدیک مرز فرماندهی خود در کوه‌های قندیل عراق مدعی شد: اما آنان از این موضوع هراس داشتند؛ بنابراین، با ما گفت‌وگو کردند و برای حمله به نیروهای ائتلافی به ما پیشنهاد‌های زیادی کردند، اما ما به ایرانیان گفتیم که ایالات متحده و بریتانیا برای حل مسأله کردستان به اینجا آمده‌اند و ما می‌خواهیم با آنان باشیم." روزنامه‌های ایران، مرگ هفت سرباز را در درگیری اخیر با گریلاهای کردستان گزارش دادند.
گریلاها اتحاد بی‌قاعده و سستی با هم دارند؛ برای مثال اتحادیه دمکراتیک کردستان برای ایجاد یک کشور مستقل شامل مناطق کردنشین ترکیه، ‌ایران عراق و سوریه است، تلاش می‌کند شاخه گریلاهای زن کردستان پژاک، علیه حکومت ایران برای به دست آوردن خودمختاری استان کردستان در شمال غرب ایران تلاش می‌کنند.
کارایلان که عضو گریلاهای «پ.ک.ک» است می‌گوید: ایران و ترکیه اقدامات مداومی برای سرکوب مناطق کردنشین خود انجام می‌دهند. او افزود: اما کردها در منطقه خودمختار کرد در شمال عراق امنیت دارند. این مناطق پس از سقوط صدام در سال 2003 بسیار امن است.
او ادامه داد: دولت منطقه‌ای کردستان حس ملی کردها را در هر جایی افزایش داده است.
ایران بر این باور است که ایالات متحده و بریتانیا، هم‌اکنون گریلاهای کرد را برای ضربه زدن به تمامیت ارضی این کشور از راه پایگاه‌هایی در عراق مسلح کرده و آموزش می‌دهند.
علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، ایالات متحده را به حمایت از تروریسم در داخل جمهوری اسلامی متهم کرد. او به مطبوعات ایران گفت: آمریکا می‌خواهد اقداماتی را با حمایت از گروهای مسلح کوچک و شورشیان کرد برای منفجر کردن لوله‌های نفتی این کشور انجام دهد.
در کوه‌های قندیل نشانه‌هایی از شدت کشمکش‌ها کاملا قابل مشاهده است. ظاهراً بالگردهای آمریکایی، افسران را برای ملاقات‌های منظم و مستمر با گریلاهای کردستان منتقل می‌کنند؛ جاده‌ای روشن در نزدیکی مرکز فرماندهی کارایلان وجود دارد که در آن می‌توان چهار خودرو سنگین متعلق به یک پیمانکار امنیتی خصوصی ایالات متحده را به آسانی دید.
مقامات «پ.ک.ک» محرمانه و خصوصی گفتند که در ماه‌های اخیر، گریلاهای آنان برای پیوستن به گروه‌های داخل ایران به این کشور رفته‌اند، اما کارایلان که ظاهراً شخصی خوشگذران است و از نام خود به معنی «مار سیاه» لذت می‌برد، می‌گوید: ایالات متحده تاکنون کارهای کمی برای کردها انجام داده است. او ادامه داد: ما از سال 2003 تا‌کنون از توسعه در منطقه حمایت می‌کنیم. با این شرایط ما می‌خواهیم در طرف راست و جزو کسانی باشیم که سودهایی نیز از این توسعه به دست می‌آورند. تاکنون ما خودمان را از دیگران جدا نگه داشتیم، زیرا آمریکا و بریتانیا کمک‌های کافی به ما نمی‌کنند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]