سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

دفاع برادعی از ایران در نشست آژانس

سه شنبه 86 شهریور 27 ساعت 12:0 صبح

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: آژانس توانسته است انحراف نیافتن فعالیت ها و مواد هسته ای اعلام شده در ایران به سمت اهداف ممنوعه را تایید کند.

به گزارش شبکه خبر ، محمد البرادعی در گزارشی که امروز به پنجاه و یکمین نشست سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه کرد، با اشاره به برنامه عمل توافق شده با ایران افزود: ایران و آژانس بر اساس این توافقنامه برای حل مسائل باقیمانده همکاری می کنند.
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین گفت: این توافقنامه و برنامه عمل منتج از آن ، به علت نبود شواهد قبلی درباره بخشی از فعالیت های هسته ای ایران، گامی مهّم بوده است.
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین اعلام کرد: ایران دسترسی های بیشتری را به منظور حل مسائل باقیمانده برای آژانس فراهم کرده که از این جمله می توان به نتیجه گیری آژانس درباره آثار پلوتونیوم اشاره کرد.
البرادعی همچنین ابراز امیدواری کرد، ایران با همکاری و شفافیّت لازم در اجرای این برنامه ، زمینه اطمینان آژانس درباره ماهیت فعالیت های خود را فراهم کند.
مدیر کل آژانس تاکید کرد: این راه طولانی می تواند زمینه را برای پیدا کردن راه حلّی صلح آمیز در برنامه هسته ای ایران فراهم کند.
در پنجاه و یکمین نشست عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی که صبح امروز در محل همایش های بین المللی وین آغاز به کار کرده است ، نمایندگان 144 کشور عضو درباره مهم ترین محورهای دستور کار آژانس گفتگو می کنند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]