سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

سازمان بازرسی خواستار ارزان شدن پیامک

دوشنبه 86 شهریور 26 ساعت 7:0 عصر

سازمان بازرسی کل کشور تعرفه فعلی ارسال پیام کوتاه به وسیله تلفن همراه را غیرعادلانه دانست و بر اساس بررسی‌های مربوط به مستندات فنی و توجیه اقتصادی، خواهان کاهش آن شد.

به گزارش روابط‌ عمومی سازمان بازرسی کل کشور، در گزارش بازرسان این سازمان آمده است: سیستم سیگنالینگ برای بستر Voice ایجاد گردیده و ارسال SMS به عنوان خدمات ارزش افزوده از طریق همان سیستم انجام می‌شود. با توجه به آنکه تعرفه مکالمه تلفن همراه برای یک دقیقه 447 ریال می‌باشد و با عنایت به آنکه زمان دوم اشغال لینک‌های ارتباطی حسب اظهارنظر مسئولین مرکز SMSC شرکت ارتباطات سیار برابر 3 تا حداکثر 5 ثانیه می‌باشد؛ چنانچه هزینه اخذ شده از مشترکین بر اساس ثانیه محاسبه گردد، مبلغ دریافتی به مراتب کمتر از مبلغ 140 ریال فعلی بابت هر پیام ارسالی خواهد بود.

این گزارش می‌افزاید: با عنایت به اینکه حجم قراردادهای خرید تجهیزات مازاد بر Voice برای ارسال SMS از قبیلSTP و SMSC و... به ازاء یک میلیون مشترک در حدود یک‌میلیارد تومان می‌باشد و با توجه به آنکه هر دو ماه در حدود یک میلیارد SMS ارسال می‌گردد. بنابراین با لحاظ مبلغ 10 ریال در تعرفه SMS سرمایه‌گذاری مزبور ظرف دو ماه مسترد می‌گردد و به همین لحاظ تعرفه فعلی SMS (مبلغ 140 ریال) به نظر نمی‌رسد عادلانه باشد.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]