سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

امام جمعه موقت تهران گفت: مخالفان پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران هنوز بر سر عقل نیامده‌اند و به جای این که این گره را عاقلانه باز کنند تهدید و ارعاب می‌کنند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله"اکبر هاشمی رفسنجانی" در خطبه دوم نماز جمعه تهران در جمع نمازگزاران در دانشگاه تهران افزود : آنها بحث از افزایش تحریم علیه ایران و گاهی شایعاتی همچون حمله را مطرح می‌کنند.

وی اعمال این جنگ روانی علیه ایران را خصوصیت مستکبران دانست و اظهار داشت: تجربه افغانستان ، لبنان، فلسطین و عراق نشان داد که این راه‌ها به بن بست می‌رسد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تنها راه صحیح را مذاکره عاقلانه، عادلانه و پرهیز از سلطه‌گری دانست.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: متاسفانه در طرف مقابل ایران چنین انصافی دیده نمی‌شود.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران جز درحدود حقوق قانونی وبین‌المللی خود هیچ اقدامی را نکرده است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران تصریح کرد : هنوز ما امیدواریم این متجاوزان ، زورگویان و سلطه‌گران بر سر عقل بیایند و باعث نشوند در این منطقه حساس جهانی شرایطی به وجود آید که دودش به چشم همه برود.

هاشمی رفسنجانی افزود: در این شرایط با انصاف و مذاکره می‌توان مشکل را حل کرد و آنها باید راه درست را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: آنها نباید به راه‌های پیچیده ستمگرانه که قطعا خیری برای آنها ندارد، وارد شوند.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود هتک حرمت حرمین شریفین عسکریین را محکوم کرد و گفت: انفجار مکرر مرقد مطهر دو امام مظلوم عسکری ، مصیبتی بزرگ است.

امام جمعه موقت تهران بر مظلومیت این دو امام تاکید کرد و گفت: آنها که در زمان حیات خود تحت ستم حاکمان وقت بودند ، امروز نیز در این شرایط مورد ظلم و ستم قرار گرفته‌اند.

هاشمی رفسنجانی هدف از این اقدامات جاهلانه را بر هم زدن تعادل امت اسلامی، درگیر کردن فرقه‌های اسلامی و خونین کردن اختلافات فکری ، عقیدتی و دینی مسلمانان با یکدیگر اعلام کرد.

وی تصریح کرد: سفارش همه علما و شخصیت‌های اسلامی به مردم عراق ، شیعیان و اهل سنت این است که تحت تاثیر کارهای جاهلانه، وحدت و همکاری اسلامی را مخدوش نکند و سعی کنند ریشه این اقدامات را بسوزانند تا شاهد وقوع اقدامات مشابه در آینده نباشیم.

امام جمعه موقت تهران همچنین به تحلیل شرایط کنونی منطقه خاورمیانه پرداخت و گفت: هم اکنون فلسطینی‌ها به جای این که با دشمنان اصلی خود بجنگند با خود می‌جنگند.

هاشمی رفسنجانی به اختلافات و درگیری‌های داخلی در فلسطین اشاره کرد و اظهار داشت: در دو روز گذشته جنگ به داخل شهر غزه کشیده شد که عده‌ای از دو گروه فلسطینی کشته شده‌اند.

وی همچنین تصرف شهر غزه توسط یکی از گروه‌های داخلی فلسطینی را حرکتی در جهت تمایل دشمنان به ویژه اسرائیل دانست.

رفسنجانی تصریح کرد: آنها به جای این که با دشمن مشترک خود رژیم اسراییل مبارزه کنند اسلحه را روی یکدیگر گرفته‌اند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین به وجود برخی علایم در بروز درگیری های داخلی در کشور لبنان تاکید کرد و گفت: این علایم در لبنان نیز روز به روز در حال افزایش است.

هاشمی رفسنجانی با بیان این که "لبنان سالها سابقه درگیری‌های داخلی را داشته است"، افزود: آنها درحال بازگشت به چنین شرایطی هستند.

وی همچنین به انفجارهای متعدد در شهرهای عراق اشاره کرد و گفت: در عراق نیز هر روز ماموران شهرداری‌ها در خیابان‌ها جسدهای مردم مثله شده را از گوشه و کنار جمع می‌کنند .

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به وجود چهار میلیون آواره در عراق بعد از جنگ اشاره‌کرد و گفت : دو میلیون نفر ازآنها که عمدتا ازتحصیل‌کرده‌های عراق هستند که به خارج از کشور رفته‌اند و دو میلیون دیگر نیز در داخل کشور آواره شده‌اند و زندگی انگلی می‌کنند.

وی تاکید کرد: در شرایطی که مردم فلسطین ،لبنان و عراق باید با جهاد خود اشغالگران را بیرون کنند، اینگونه به جان هم افتاده‌اند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


سوءاستفاده مسئولان وزارت ارشاد

شنبه 86 خرداد 26 ساعت 12:0 صبح

معاون مطبوعاتی و سرپرست معاونت حقوقی امور مجلس وزارت ارشاد در تداوم سوءاستفاده مسئولان این وزارتخانه از جایگاه دفتر رهبر انقلاب، مدعی مخالفت رهبر انقلاب با واگذاری مؤسسه فرهنگ و توسعه ایران شد!

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، علیرضا ملکیان در اظهاراتی شگفت‌انگیز، با سست، شبهه‌ناک و مسئله‌دار خواندن احکام قضائی صادرشده در این پرونده، مدعی شد که دفتر رهبر انقلاب با احکام مذکور مخالف بوده و به آنها تمکین نمی‌کند!

مسئولان وزارت ارشاد که به رغم تخلفات گسترده صورت‌گرفته طی دوره 1368 ـ 1385 در مؤسسه مذکور، بر تصاحب این مؤسسه و جلوگیری از اجرای حکم قضائی اصرار دارند، پیش از این در جلسات مختلف اظهارات کذبی را به رهبر انقلاب منتسب و در سایت‌های وابسته به خود منتشر کرده بودند که کذب بودن نقل قول این افراد مشخص شده است.

اکنون مسئولان وزارت ارشاد در اظهارات شگفت‌انگیز دیگری، مدعی مخالفت دفتر رهبر انقلاب با احکام قضائی قطعی صادر شده، گردیده‌اند.

این مسئولان که دو سال در دولت جدید مسئولیت مؤسسه مذکور را دارا بوده‌اند، با پولشویی خواندن فعالیت این مؤسسه، بر تصاحب اموال آن اصرار دارند، مدعی شده‌اند که دفتر مقام معظم رهبری قطعا به دنبال اجرای حکم قطعی صادرشده نخواهد بود!

این در حالی است که اخبار موثق، بی‌اساس بودن ادعاهای مسئولان وزارت ارشاد را در انتساب ادعاهای کذب به دفتر رهبر انقلاب اثبات می‌کند که در صورت اصرار مسئولان وزارت ارشاد بر این رویه بی‌سابقه و غیرقانونی، مدارک لازم از سوی «بازتاب» منتشر خواهد شد.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


دولت به مردم رحم کند!

شنبه 86 خرداد 26 ساعت 12:0 صبح
«سیدکرامت‌‏الله ملک حسینی» نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از تشدید تورم در دولت نهم خطاب به رییس جمهور و مسوولان کشوری و استانی گفت: «رحم کنید به بندگان خدا و جلوی گرانی را بگیرید». 

وی که در آیین گرامیداشت هیجدهمین سالگرد ملکوتی امام راحل در یاسوج، سخن می‌گفت از افزایش روزانه تورم و نگرانی اقشار آسیب پذیر زیر خطر فقر در ایران خبر داد و افزود: بنده به رییس جمهورعلاقمندم، اما نمیدانم چرا قبول نمی‌‏کند که تورم در کشور وجود دارد و این موضوع نیز اکنون رو به افزایش است. 

این عضو مجلس خبرگان تاکید کرد: اگر صاحب انرژی هسته‌‏ای هم بشویم که شده‌‏ایم، ولی گرانی و تورم وجود داشته باشد، وضعیت نگران کننده خواهد بود. 

ملک حسینی افزود: از زمانی که به مرز خودکفایی گندم رسیدیم، نان گرانتر شد و این رنجاندن مردم است. در شیراز برخی مردم برای گرفتن پای مرغ به قصابی‌ها مراجعه می کنند، گیرشان نمی‌‏آید، برخی دیگر هم گوشت بوقلمون می خورند.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


جلوی فحشا را بگیرید !

جمعه 86 خرداد 25 ساعت 12:0 صبح

آقای احمدی‌نژاد! مانع ترویج فحشا، قمار و مشروب در دولت عدالت‌طلب شوید

جمعی از طلاب و فضلای بسیجی حوزه علمیه قم با ارسال نامه‌ای سرگشاده به رئیس‌جمهور، از عملکرد وزارت ارشاد در حوزه سینما به شدت انتقاد کردند. در متن این نامه آمده است:

ریاست محترم جمهور، برادر ارزشی، جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد
سلام علیکم
در ایام شهادت الگوی عفاف و شهیده راه ولایت، با دلی پر از خون، باید مصیبتی دیگر را نیز تحمل کنیم و قطعا باور این مصیبت که معاصی کبیره به سادگی از سوی دستگاه‌های رسمی دولتی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به ناصواب عنوان اسلام را همراه خود ساخته، ترویج می‌شود، بسیار سخت است.

برای عموم مردم، متدینین و حوزه‌های علمیه سخت است که تبلیغ و ترویج بزرگ‌ترین گناهان با مجوز دولتی انجام شود و در ام‌القرای جهان اسلام و قلب جهان تشیع، شاهد تبلیغ فحشا، قمار و مشروب با امضای مجوز وزارت ارشاد دولتی باشیم که با شعار ارزش‌گرایی و ترویج مهدویت به قدرت رسیده است.

اکنون دل شکسته کسانی با شما سخن می‌گوید که به رغم محرومیت و فقر مادی، بضاعت ناچیزشان را تقدیم ستادهای انتخاباتی شما کردند تا دولتی عدالت‌طلب، سکان مدیریت کشور را در دست گیرد و از ترویج لاابالی‌گری و فساد اخلاقی ممانعت به عمل آید اما افسوس! آنچه در دوران عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد دولت شما به خصوص در حوزه سینما رخ داده، آنچنان جسارت و گستاخی به محضر احکام مقدس شرع روا کرده که در دوران دولت‌‌های قبل و حتی دوران وزیر اسبق ارشاد که پیشتاز حرمت‌شکنی در حوزه فرهنگ بود، جرأت چنین اقداماتی نبود.

برادر دینی، آقای احمدی‌نژاد!
دردمندانه از شما می‌پرسیم: آیا به خود اجازه می‌دهید خانواده متدین و متشرع خود را به تماشای آثار مستهجن و پر از معصیت در این هفته‌ها و در ایام سوگواری مادر سادات، صدیقه طاهره(س) که با مجوز وزارت ارشاد شما در سینماهای جمهوری اسلامی نمایش داده می‌شود و تبلیغات آن از صداوسیما پخش می‌شود، ببرید؟ با اعتقادی که به دیانت و اخلاص شما داریم، مطمئنیم حاضر نخواهید شد همسر و فرزندان شما تبلیغ زنا، قماربازی و مشروب‌خواری را به نظاره بنشینند، اما چرا وقتی اجازه حضور این معاصی را در حریم مقدس خانواده خود نمی‌دهید، در برابر صدور مجوز آن برای ساخته شدن و نمایش این آثار در صدها سینما و تکثیر میلیون‌ها لوح فشرده آن که به ادعای تولیدکنندگان این آثار از نسخه بازبینی وزارت ارشاد تکثیر شده است، سکوت کرده‌اید؟

رئیس‌جمهور بسیجی ایران
آیا باور کنیم که در دولت شما، مجوز ساخت و اجازه نمایش فیلمی به شمار می‌آید که «تله»ای است برای هر دختر و پسر مسلمان، که به تحریک شهوات و ترغیب آنان به فحشا بپردازد؟
آیا باور می‌کنید که در این فیلم، علنا از رابطه نامشروع هم‌زمان قهرمان فیلم با حداقل هفت دختر سخن گفته می‌شود و این قهرمان تا پایان فیلم نیز هیچ‌گونه ابراز ندامت و شرمندگی از ولنگاری جنسی خود نمی‌کند؟

آیا می‌دانید در همین فیلم که مورد تأیید‌ وزارت ارشاد شما بوده، علنا قمار و مشروبات الکلی ترویج می‌شود و سازندگان فیلم عامدانه در ترویج آن می‌کوشند، چراکه در همین فیلم به همراه ذکر پیاپی همراه با خوشی از مشروب و قمار، مواد مخدر تقبیح می‌شود.

اگر با چشمان خود ندیده بودیم، باور نمی‌کردیم در جمهوری اسلامی فیلمی ساخته شود که در آن ازدواج به عنوان قفس نمایش داده شده و متدینین غیرکراواتی، پیرمردهایی نشان داده شوند که در کهولت سن و با وجود زن و فرزند به دنبال هوسرانی از نوع «ازدواج» باشند و قهرمانان فیلم که تصویری مثبت از آنان پخش می‌شود، به دنبال فحشا و زنا!

در کنار این فیلم، «نقاب» اثر دیگری از وزارت ارشاد مجوز نمایش دارد که علنا به دفاع از زنان متأهلی که به شوهران خود خیانت کرده و مرتکب معصیت اکبر زنای محصنه شده‌اند، می‌پردازد و آنان را قربانیان بی‌گناه نشان می‌دهد و... .
و اگر بنا باشد به این‌گونه آثار بپردازیم، شمارشان فراوان است، اما به عنوان برادران شما که به فراگیری علوم دینی اشتغال دارند، به شما این مسئله شرعی را یادآور می‌شویم که تبلیغ و اشاعه منکر، حرام است و فراهم کردن آن نیز ارزباب ایجاد مقدمه حرام، حرام است و قطعا دولت شما در این معصیت شریک است.

مصرانه از شما می‌خواهیم با برخورد قاطع و فوری با مسئولان این معاصی کبیره، پیش از فرا رسیدن سالروز شهادت صدیقه طاهره(س) مرهمی بر قلب متدینین گذارده و از شرمندگی حوزه‌های علمیه مسلمین در برابر ساحت مقدسه حضرت زهرا(س) که به حق شهیده راه عصمت، عفاف و ولایت بود، بکاهید.
توفیقات شما را از درگاه الهی خواستاریم

جمعی از طلاب و فضلای بسیجی حوزه علمیه قم
27 جمادی‌الاول سال 1428 هجری قمری
23 خرداد سال 1386 هجری شمسی


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


خبرکامل از سامرا

پنج شنبه 86 خرداد 24 ساعت 12:36 صبح

در حالی که طی ۱۵ ماه گذشته اقدام اساسی درباره شهر سامرا که مرقد مقدس دو امام بزرگوار شیعه را در خود جای داده، انجام نشده است، صبح دیروز تروریست‌ها ضدشیعه بار دیگر با منفجر کردن مناره‌های این حرم شریف ابراز وجود کردند.

به گزارش خبرگزاری، تروریست‌های وهابی که با اقدامات امنیتی دولت عراق در بسیاری از نقاط این کشور در حال ساقط شدن هستند، تلاش کردند با یک اقدام کم‌ارزش از نظر امنیتی و پر سر و صدا از نظر تبلیغات، واقعیات مرگ قریب‌الوقوع خود را پنهان کنند.

شبکه «العربیه» صبح امروز از وقوع انفجاری در حرمین امامین عسکریین در سامراء خبرداد که بر اثر آن، دو گلدسته این مکان مقدس فرو ریخته است. این شبکه به تلفات احتمالی این انفجار اشاره‌ای نکرده است.

مرگ بر امریکا

جزئیات انفجار

صبح دیروز بار دیگر افراطیون و تروریست‌ها در منطقه‌ای که کنترل امنیتی کلی آن را نیروهای آمریکایی بر عهده دارند، به رغم آنکه به ظاهر حرم شیعیان از سوی نیروهای امنیتی و پلیس محافظت می‌شد، توانستند به حرم نفوذ کرده و دو مناره طلایی آن را منفجر کنند.

محمود صالح، خبرنگار عراقی از سامرا در گفت‌وگو با الجزیره اظهار داشت: این انفجار ساعت ‌٠٥/٩ صبح دیروز به وقوع پیوست و دو انفجار پی‌در پی با فاصله‌ی پنج دقیقه مناره‌های حرم سامرا را تخریب کرد. در انفجار اول مناره سمت چپ حرم به صورت کامل تخریب شد و در انفجار دوم مناره‌ طلایی سمت راست حرم به صورت کامل فرو ریخت.

پس از وقوع این انفجار مردم خشمگین سامرا تظاهرات گسترده‌ای را در محکوم کردن این عملیات تروریستی برگزار کردند اما نیروهای پلیس عراق به سمت تظاهرکنندگان حمله‌ور شده و با شلیک تیرهوایی تظاهرکنندگان را متفرق کردند.

ساکنین محلی هم‌چنین از وقوع درگیری‌هایی پیش از انفجار امروز خبر دادند. مردم محلی همچنین در اظهار نظرهایی با مشکوک خواندن این انفجار اعلام داشتند: با توجه به اینکه حرم امامین عسگریین (ع) تحت مراقبت کامل نیروهای امنیتی قرار داشت و نیر با توجه به اینکه حتی تمامی اماکن تجاری و مغازه‌های اطراف حرمین به صورت کامل بسته بود و هیچ کس جز نیروهای پلیس عراق در این منطقه فعال نبودند، این انفجار بسیار مشکوک و شبهه‌برانگیر است.

اما هدف عملیات دیروز عناصر «القاعده» و تروریست‌های وهابی که از مدتها پیش برای آن برنامه‌ریزی شده بود، با خاک یکسان کردن حرم و ضریح منور دو امام عزیز شیعیان بود که با ورود به موقع نیروهای عراقی، این هدف ناکام ماند.

دیروز ده‌ها عنصر تروریست وهابی، پس از انفجار دو مناره مرقد مطهر، حمله خود به آن را آغاز کردند که با مقاومت پلیس سامرا روبه‌رو شد و پس از دقایقی با بالا گرفتن درگیری‌ یگان‌هایی از گارد ملی عراق نیز خود را به صحنه رساندند و مانع پیشروی تروریست‌ها شدند.

بنا بر اخبار رسیده، بیش از چهل تن از نیروهای امنیتی و پلیس عراق در دفاع از حریم امامت جان خود را از دست داده‌‌اند.
بررسی‌های اولیه از خیانت و همدستی برخی عناصر حفاظت سامرا با تروریست‌‌ها حکایت دارد که باعث شده آنان بتوانند با مقادیری سلاح و مواد منفجره به منطقه حفاظت‌شده سامرا وارد شوند.

این در حالی است که پس از تحقیقات انجام شده درباره عملیات پانزده ماه پیش در سامرا، نقش برخی خدام خائن سامرا در این پروژه کشف شد.

با وجود موفقیت نسبی طرح امنیتی بغداد، که تا شعاع 30 کیلومتری حومه بغداد عملی و در استان دیاله هم اجرا شده است، گستره آن به سامرا نرسیده بود و از همین رو، جاده ناامن بغداد ـ سامرا، مانع اقدامات عمرانی حرم سامرا و نیز رفت‌وآمد شیعیان و زایران امام هادی و امام حسن عسکری ـ علیهماالسلام ـ شده بود.


واکنش ‌دولت عراق

در همین حال نوری المالکی، نخست وزیر عراق در دیدار با دیوید پترائوس، فرمانده‌ نیروهای آمریکایی در عراق و رایان کروکر، سفر آمریکا در این کشور خواستار اعزام نیروهای آمریکا به سامرا به منظور جلوگیری از خشونت‌های احتمالی در این شهر شد.

هم‌چنین مقتدی صدر، روحانی شیعه در عراق سه روز عزای عمومی اعلام کرد و تظاهرات‌های آرام در محکومیت این اقدام را خواستار شد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: نیروهای امنیتی و ارتش عراق در پی وقوع این عملیات، با اجرای مقررات منع آمدوشد و محاصره مرکز شهر سامراء، تمامی راه‌های منتهی به حرم عسکریین(ع) را بستند.
پایگاه خبری "النهرین" نیز گزارش داد: سپاه المهدی(عج) وابسته به جریان صدری، به محض انتشار این خبر، برای جلوگیری از واکنش احتمالی قهرآمیز شیعیان علیه اهل‌سنت، وارد عمل شد و آماده‌باش امنیتی اعلام کرد.

انفجار دو سال پیش

تروریست‌های تکفیری، پیشتر در سوم اسفندماه ۱۳۸۴، در اقدامی گستاخانه اقدام به حمله انتحاری به این مکان مقدس کردند و سبب فرو ریختن بخش‌هایی از حرم امامین عسکریین شدند که این جنایت به خشم گسترده مسلمانان به ویژه در عراق، ایران، لبنان و افغانستان و بحرین منجر شد.

آنان در این عملیات برنامه‌ریزی شده، این حرم را منفجر و گنبد مقدس آن را فرو ریختند، اما مدتی بعد مشخص شد که این عملیات پیچیده و ددمنشانه با همکاری برخی عوامل ضد شیعه که در پوشش خدام حرم در سامرا حضور داشتند، انجام شده است.

در پی وقوع آن حمله آیت‌الله العظمی سیستانی با درخواست برای برپایی تظاهراتی گسترده، هفت روز عزای عمومی اعلام کرد و هزاران تن از ساکنان سامرا و عراق در اعتراض به این اقدام به خیابان‌ها آمدند و با سردادن شعارهایی، تروریست‌ها و نیروهای آمریکایی را مسوول این جنایت معرفی کردند.

در همان مقطع پس از تحریک احساسات و عواطف ده‌ها میلیون شیعه سراسر جهان، برخی کارشناسان خواستار اقدامی اساسی درباره حرم سامرا و ایجاد بخش شیعه‌نشین در حاشیه حرم شدند، اما نه‌تنها چنین اقدامی انجام نشد، بلکه پروژه بازسازی گنبد نیز پیشرفت محسوسی نداشته است.

در پایان این گزارش آمده است: دو سال قبل، انفجار این حرم تا ماه‌ها منجر به خشونت‌ها و قتل‌های فرقه‌ای شد که به نظر می‌رسد این هدف در انفجار صبح امروز نیز پیگیری می‌شده است. از همین رو در پیام آیت‌الله سیستانی در این باره بر دقت تمام مسلمانان شیعه و سنی و پرهیز از افتادن به دام خشونت‌های فرقه‌ای تاکید شده است، امری که مورد تاکید مراجع تقلید قم نیز هست.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


تخلف 100 میلیارد تومانی وزارت نفت

چهارشنبه 86 خرداد 23 ساعت 12:0 صبح

یک مقام آگاه در شرکت ملی نفت ایران گفت: وزارت نفت مصوبه انعقاد قرارداد 100 میلیارد تومانی برای خرید ماده جایگزین به جای MTBE در بنزین به منظور افزایش عدد اکتان آن را تصویب کرد که این ماده طبق گزارش پژوهشگاه صنعت نفت استاندارد نیست.

این مقام آگاه شرکت ملی نفت در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: در دی ماه سال 85 قراردادی توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با شرکت تازه تاسیس «پ» برای خرید ماده جایگزین به جای MTBE در بنزین به منظور افزایش عدد اکتان آن تصویب گردید.

وی افزود: حجم این قرارداد در مرحله اول انعقاد آن بیش از 100 میلیارد تومان و یک ساله بوده که پیش پرداخت اولیه آن نیز مبلغ قابل توجهی به مبلغ 30 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
این منبع آگاه تصریح کرد: خرید این ماده جایگزین در حالی صورت می‌گیرد که گزارش رسمی پژوهشگاه صنعت نفت آن را مردود شناخته و مطابق استانداردهای شرکت ملی نفت نیز نمی‌باشد.

به گفته وی، استفاده از این ماده به جای MTBE باعث وارد آوردن آسیب‌های گسترده به سیستم سوخت‌رسانی خودروها و قطعات فلزی و پلیمری موتور و اجزای آن می‌گردد.

وی یادآور شد: گرچه خرید ماده جایگزین به جای MTBE در بنزین به منظور افزایش درجه آرام سوزی آن «افزایش عدد اکتان» امری ضروری است اما خرید این ماده علی‌رغم نظرات کارشناسی و ادعای مخترع آن، آسیب‌های جدی به موتور اتومبیل وارد می‌سازد.

وی تصریح کرد: طبق مقررات وزارت نفت خرید این گونه اقلام بدون تایید پژوهشگاه صنعت نفت ممنوع می‌باشد.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


وزیری در قامت یک سخنگو

سه شنبه 86 خرداد 22 ساعت 12:0 صبح
روزنامه شرق در شماره  خود با انتشار طرحی از صفار هرندی وزیر ارشاد، لقب جالبی به وی داد. شرق نوشت:

وزیری در قامت یک سخنگو
«ترفند غرب لو رفت»، «مردم از صدور قطعنامه ها نگران که نمی شوند هیچ، می خندند،»، «در ناکامی تجربه تحزب در ایران، بسیج و روحانیت جایگزین احزاب خواهند شد»، «امنیت دغدغه امروز بشریت است»، «یک بانک خصوصی باعث گرانی مسکن شد»، «اگر دفتر تحکیم براساس مرامنامه خود عمل می کرد، امروز مشکلی پیش نمی آمد و خارجی ها مدعی آن نمی شدند» این عبارات نه از سوی سخنگوی دولت که تنها بخشی از موضع گیری های اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است. دفاع از عملکرد دولت در اغلب دوره ها از سوی وزیران بوده و طبیعی است. اما محمدحسین صفارهرندی پیشروتر از سایر اعضای کابینه به دولت تعصب دارد و نقشی همدوش سخنگویی دولت را عهده دار شده است.

 


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


احمدی نژاد یادبگیرد

دوشنبه 86 خرداد 21 ساعت 12:0 صبح
ناطق‌نوری در سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ‌ایران در جمع اعضای جامعه اسلامی‌ مهندسین اصفهان بعد از چندی سکوت، لب به انتقاد و البته به تعبیر خویش «امر به معروف و نهی از منکر» گشود و اصولگرایان را به وحدت توصیه کرد و از کسانی که جدای از جمع احساس تکلیف شرعی می‌کنند انتقاد کرد و از سوی دیگر از دولت و مجلس خواست که توپ را به زمین یکدیگر نیندازند.

به نوشته «هم‌میهن»، عضو سابق شورای هماهنگی اصولگرایان ادامه داد: وجود من، با این شرایطی که پیش آمده بود آن اثر لازم ریش سفیدی را نخواهد داشت، شاید هم عیب از من است، یک روایت سربسته و بسیار زیبایی از امام صادق(ع) می‌خوانم که به درد خیلی جاها می‌خورد «خداوند همه کارهای مومن را در اختیار خودش می‌گذارد اما یک کار حق ندارد بکند و آن این است که حق ندارد خودش را تحقیر کند و خودش را ذلیل کند، باید عزت محفوظ بماند».

ناطق‌نوری افزود: پدر یک خانواده و بزرگتر یک خانه و بزرگتر یک شهر هم زمانی می‌تواند بزرگتری کند که آن شنوایی و کوچک و بزرگی باشد، اما اگر بنا باشد هر بچه‌ای جدا احساس تکلیف شرعی کند و خودش کار خودش را بکند، کاری از دست پدر و ریش‌سفید برنمی‌آید. ناطق‌نوری با این چند جمله همه آنچه را که در شورای هماهنگی بر او گذشته بود بازگو کرد چرا که پس از آنکه «کسی که بی‌جهت خودش را عزیز می‌کرد» خواست ناطق‌نوری که ملاکش برای عزیز دانستن یا ذلیل دانستن فرد و افراد چیز دیگری بود را با نافرمانی و اهانت ذلیل کند، اما این پیر سیاست با خروج از شورای هماهنگی اصولگرایان نشان داد که باهوش‌تر از آنی است که آن «کسی که بی‌جهت خودش را عزیز می‌کرد» فکر می‌کرد.

هشدار به رایحه خوش خدمت
رئیس مجلس پنجم در ادامه در پاسخ به این سوال که «نظرتان در رابطه با میزان آرای رایحه‌خوش خدمت چیست» گفت: «خوب آنهایی که رای آوردند که آوردند، آنهایی هم که نیاوردند که نیاورند، خیلی از آنها رای نیاورند و بالاخره دو سه نفر از آنها رای آوردند و به نظر من رایحه خوش و غیررایحه خوش و گروه‌های دیگر و همه این اصولگراها باید یک کاسه بشوند». وی تاکید کرد:«در انتخابات آینده هم اگر رایحه خوشی جدا باشد، اگر ناخوشی جدا باشد، قطعا محکوم به شکست خواهند بود».

انتقادات صریح ناطق از دولت نهم
اما انتقادات ناطق‌نوری از شخص احمدی‌نژاد و دولتش هنگامی ‌صریح‌تر و علنی‌تر بیان شد که از ناطق‌نوری در رابطه با مبارزه با مفاسد اقتصادی که یکی از شعارهای اصلی دولت نهم به شمار می‌رود سوال شد وی گفت: «باید درست و حسابی بروی ببینی مفسد اقتصادی کیست؟ نه اینکه یک دفعه بیایی اسم یک نفر را ببری و بگویی فلان شخص دوهزار میلیارد اختلاس کرده است و در تلویزیون هم نشانش بدهی و بعد بگویی ببخشید، اشتباه شد، یک صفر زیادی گفتیم، این اشتباه‌ها اعتبار را می‌برد، اولا اگر اشتباه کرده بودید چرا اعلام کردید و گفتید؟ بعدا دوهزار هم نه، 20میلیارد آخر از کجا و از کی آورده؟ این چه سیستمی است که کسی می‌آید 20میلیادر تومان از این بانک و آن بانک می‌گیرد و بعد تقش در می‌آید؟ چه کسی به او داده؟ چطور آدم وقتی می‌خواهد برود 10میلیون بگیرد پدر صاحب بچه در می‌آید؟» مسئول دفتر بازرسی ویژه رهبری در ادامه اظهار داشت: «می‌گویند تا می‌خواهیم با مفسد اقتصادی برخورد کنیم سر و صدا در می‌آید، به نظر من این حرف بی‌ربطی است، صدای چه کسی در می‌آید؟ غلط می‌کند که صدایش در بیاید، شما اول بیایید آن مفسد را بگیرید و بعد اعلام کنید تا ببینیم صدای چه کسی درمی‌آید؟ وقتی کلی می‌گویند، مردم به هر کدام از ما که می‌رسند می‌گویند: هان این است که صدایش در می‌آید!و همه می‌روند زیر سوال، این که نشد کار، اینکه امنیت نمی‌آورد».

ناطق‌نوری در ادامه به اشتباهات دولت نهم در معرفی مفسدان اقتصادی اشاره و تصریح کرد: «اسم یک نفر را آوردند و در تلویزیون هم او را نشان دادند، من از یکی از مسئولان قضایی پرسیدم که این پرونده‌اش چه بوده که اینطوری اسم بردند، او هم گفت که رئیس بانک مرکزی به من گفته که اصلا این بنده خدا هیچ تخلف بانکی ندارد و جزو‌ بهترین مشتریان ماست.

خوب این را روز قیامت می‌خواهی چه کار کنی؟ همان آقا یک نامه نوشت به یکی از مسئولان و گفت آبروی من را بردید، آبروی مومن خون مومن است و در روز قیامت جلوی شما را می‌گیرم، والسلام».عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد:«اگر می‌خواهید برخورد کنید که نباید به مردم بگویید، بروید برخورد کنید و بعد نتیجه را به مردم بگوئید، نه اینکه یک کسی را جایی گرفتند، دو سال است که در انفرادی است، اول می‌روند می‌گیرند و بعد به دنبال جمع کردن مدرک می‌روند، که از نظر قضایی و حقوقی درست نیست، اینها را من اصلا قبول ندارم، مبارزه با مفاسد اقتصادی را به جد قبول دارم، اما اول عمل کنید بعد بگویید».

ناطق‌نوری سپس به بیان مثالی از رضاشاه پرداخت و غیرمستقیم از احمدی‌نژاد خواست که حداقل از رضاشاه بیاموزد، وی گفت:«رضاشاه یک موقعی رفت مشهد بالای قبر نادرشاه با چکمه یک لگد به قبر نادر زد و گفت مرتیکه، تو چه آدم نادانی بودی؟ اول آدم کار را می‌کند بعد اعلام می‌کند، تو اول قبل از اینکه چشم در بیاوری اعلام می‌کنی که می‌خواهی چشم دربیاری؟ خوب چشم خودت را در آوردند،رضاشاه ظالم و جنایتکار می‌داند و بعضی‌ها نمی‌دانند».

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


افشای دومین دروغ بزرگ

یکشنبه 86 خرداد 20 ساعت 12:0 صبح

با انتقال مؤسسه فرهنگ و توسعه ایران به سازمان تبلیغات اسلامی، دومین دروغ بزرگ منتشره از سوی برخی مقامات و رسانه‌های دولتی در این هفته افشا شد.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، حسین صفار هرندی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در ده مصاحبه تلویزیونی و ده‌ها اظهارنظر مطبوعاتی، با حمله و اتهام‌سازی علیه دستگاه قضائی، قصد جلوگیری از اجرای حکم قضائی، مبنی بر گرفتن مؤسسه صدها میلیارد تومانی فرهنگ و توسعه ایران از وزارت ارشاد را داشت، هم‌اکنون با افشا شدن اتهامات کذبی که وی نسبت به دستگاه قضائی منتشر کرده بود، سکوت کرده است.

شاخه دانشجویی و سایت‌های وابسته به این گروه که با انتساب اکاذیب به مقامات عالی‌رتبه نظام، قصد انجام جنگ روانی و سوءاستفاده از جایگاه ولایت با هدف عقب نشاندن دستگاه قضائی برای گرفتن اموال را داشتند، هم‌اکنون با شکست سناریوی جنگ روانی خود و ناکامی در تصاحب اموال، دچار بحران شده‌اند.

اتهامات بی‌اساس و کذب به قضات پرونده، دیوان عدالت اداری و آیت‌الله شاهرودی، در حالی از سوی عوامل رسانه‌ای این گروه نسبت داده شد که پس از بررسی حکم مذکور در شعبه تجدیدنظر توسط سه تن از قضات عالی‌رتبه، حکم انحلال مؤسسه یادشده و انتقال اموال آن به یکی از نهادهای فرهنگی وابسته به رهبری تأیید شده است.

گفته می‌شود بازرسی کل کشور نیز در گزارش مشروحی، به تخلفات گسترده و فعالیت‌های غیرقانونی مؤسسه مذکور در سال‌های 1369ـ1384 اشاره کرده و اصولا ساختار این مؤسسه را که به حیات خلوت وزارت ارشاد تبدیل شده و با استفاده از مصون بودن از نظارت و ذیحسابی در این مؤسسه از اموال آن استفاده می‌کردند، غیرقانونی دانسته است.

پس از آن، مدیرعامل منصوب صفار هرندی نیز با ارسال گزارشی به دیوان عدالت اداری، بخشی از تخلفات دوره جدید در مدیریت این مؤسسه را افشا کرده بود و سرانجام با انتقال مؤسسه به سازمان تبلیغات اسلامی، پس از یک سال جنجال خبری و رسانه‌ای، کذب بودن این ادعاها مشخص شد، اما گویا مسئولان اتهام‌زننده، قصد توضیح درباره ادعاهایشان را ندارند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


طلسم نقد احمدی‌نژاد

شنبه 86 خرداد 19 ساعت 12:0 صبح

با جملات صریح و محترمانه عماد افروغ در برنامه زنده و پرمخاطب شب شیشه‌ای، نقد کوچکی از دکتر احمدی‌ن‍‍ژاد انجام و از استفاده کم رییس جمهور از مشاوره نخبگان گلایه شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، سیاست‌زدگی و اقتصادزدگی جامعه ایرانی را از عوامل اصلی غیراخلاقی شدن جامعه توصیف کرد و گفت: معتقدم اخلاق در جامعه ما دارد دستخوش مطامع و منافعی قرار می گیرد که باید با این موضوع مقابله شود.

به گزارش مهر، دکتر عماد افروغ با اشاره به توصیه رهبر انقلاب خطاب به نمایندگان مجلس، مبنی بر لزوم تحقق نگاه کلان و ملی در دیدگاه آنها ، افزود: توجه به این وجه جزء توصیه های مقام معظم رهبری هم بوده است و غم نان، برق و مواردی از این قبیل، وظیفه نمایندگان مجلس نیست و اگر آنها هم در پی انجام کارهای اجرایی باشند، پس وظایف قوه مجریه چه می شود؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: غلبه رویکرد فوق در نمایندگان باعث می شود بیشتر دنبال مماشات بوده و نتوانند انتقاد نمایند و لذا به تعاملی یک سویه با دولت وارد شوند که البته این مسئله بیشتر متوجه نماینده های شهرستان ها بوده است.

افروغ که در برنامه شب شیشه ای شبکه تهران سخن می گفت، درباره رویکرد و نگاه سیاسی خود و فرزندانش اظهار داشت: بنده و فرزندانم اصولگرای اصلاح طلب هستیم و معتقدم، در ذات اصولگرایی نوعی اصلاح نهفته و اصلاح طلبی هم به اصول و معیارهایی نیازمند است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم با تاکید بر اینکه تمام تلاش من زنده شدن گفتمان انقلاب اسلامی است، گفت: برای حفظ این گفتمان حتما باید به ابراز نقد متمسک شویم تا از این طریق خط بین انقلاب و جمهوری اسلامی جدا شود. چرا که آنچه که در جمهوری اسلامی انجام می شود ، لزوما منطبق بر انقلاب اسلامی نیست.

افروغ، انتشار برخی شایعات مبنی بر اینکه علت رویکرد انتقادی وی به دولت نهم ، عدم انتخابش به عنوان وزیر ارشاد است، را مباحثی غیر اخلاقی خواند و افزود: من همیشه اهل نقد بوده ام و چون معتقدم یکی از ارکان جمهوری اسلامی ، پیوند اخلاق و سیاست است ، این قبیل صحبت ها را غیر اخلاقی می دانم.

نماینده مردم تهران در خانه ملت ، با اشاره به مواضع خود در قبال سیاست های دولت های گذشته ایران، تصریح کرد: کلا روش شناسی من رئالیسم انتقادی بوده و از همان روز اول که دولت اصولگرا شکل می گرفت ، در مصاحبه ای اعلام کردم که از تحقق همسویی بیمناکم و در این صورت جزء منتقدان خواهم بود و به همین دلیل هم هر چند که شاید برای بسیاری سنگین باشد، اصطلاح " به صدا در آمدن ناقوس دیکتاتوری جدید " را به کار بردم.

این عضو ارشد اصولگرایان مستقل مجلس، همچنین گفت: هر چند که همسویی خوب است اما باید مراقب باشیم یکدستی ایجاد نشود و همسویی به تضییع حقوق شهروندان نینجامد.

وی که پنجشنبه شب در برنامه شب شیشه ای شبکه تهران حضور یافته بود، با اشاره به انتقاداتی که از رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مطرح کرده بود، در پاسخ به سئوالی درباره ارسال نامه ای از سوی اسفندیار رحیم مشایی رئیس سازمان میراث فرهنگی به کمیسیون فرهنگی مجلس ، گفت که آقای مشایی نامه ای برای ما ننوشته است.

افروغ در همین راستا توضیح داد که به اقدام رئیس سازمان میراث فرهنگی برای شرکت در محفلی خاص اعتراض کرده و آن را زیبنده یک مسئول نظام اسلامی نمی داند و تکثیر فیلم این حضور را هم نوعی اشاعه فحشا تلقی می کند.

وی با اشاره به حضورش در تایلند برای حضور در اجلاس آسیایی برای صلح گفت: در آن اجلاس هم ضیافت شامی ترتیب داده شد که در آن موسیقی آمریکایی نواخته می شد؛ بنده همان موقع به رئیس اجلاس "اعتراضی فرهنگی" کردم که ما به عنوان میهمانان خارجی انتظار نمایش هنر تایلندی و نه هنر غربی، که این موضع ما در آنجا با استقبال مسئول و دانشجویان حاضر مواجه شد و از آن پس هم نمایش و هنرهای تایلندی جایگزین موسیقی آمریکایی شد.

نماینده مردم تهران در خانه ملت در ادامه سخنان خود با اشاره به تنوع و گستره کارها در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از پر رنگ بودن اقتصاد و سیاست در برابر فرهنگ در کشورمان ابراز تاسف کرد و افزود: کشور ما به شدت اقتصادزده و سیاست زده است و ما از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی توقع داشتیم که از روزنه فرهنگ به اقتصاد و سیاست بنگرند.

وی در پاسخ به این سئوال مجری برنامه مبنی بر اینکه شما به عنوان یک فرد داخل نظام جمهوری اسلامی چه اقدامی را در این جهت انجام داده اید؟ گفت: اولین طرح که ما دنبال کردیم ساماندهی مد و لباس بود که بیش از آنکه دل مشغولی این طرح پوشش باشد، نماد و فرهنگ ایرانی بود که واقعا اینها به فراموشی سپرده شد و مجددا حقوق فرهنگی مورد غفلت واقع شد.

افروغ، یکی دیگر از اقدامات کمیسیون متبوعش در مجلس را طرح تسهیل ازدواج جوانان عنوان کرد و با اشاره به روند تصویب این طرح و تایید آن توسط شورای نگهبان گفت: متاسفانه دولت نهم این طرح را با طرح صندوق مهر رضا ادغام نمود و علیرغم وجود ابعاد مختلف در طرح ما آن را صرفا به موضوع وام محدود کردند.

افروغ تصریح کرد: قرار نیست دولت مدی را ارایه کند بلکه فقط قرار است متناسب با خرده فرهنگ ها و اقشار مختلف کشور مد عرضه شود. ما می گفتیم در این زمینه هیچگونه طرح ایجابی نداریم یعنی صرفا می گفتم چه چیزی را نپوشید و نمی گفتیم به جای آن چه بپوشید.

وی خاطر نشان کرد: سالهاست که ما نه در دولت فعلی ونه در دولت های گذشته شاهد رویکرد فرهنگی چشمگیری نیستیم اما کمیسیون فرهنگی مجلس تا کنون 12 طرح را در این زمینه ها ارایه کرده است.

وی با اشاره به رویکرد واکنشی ایران در برابر نمایش فیلم ضد ایرانی 300 ، افزود: در آن زمان گفتم که هر چند واکنش لازم است اما من نگاه واکنشی را تایید نمی کنم و باید ببینیم در این زمینه طرح و استراتژی ما چیست؟

افروغ در ادامه سخنان خود با بیان اینکه صدا و سیما اهداف خود را تعیین کرده و بر آن مبنا گام بر می دارد، به انتقاد از این دستگاه فرهنگی کشور پرداخت و افزود: مشکل ما با صدا و سیما این است که به نظر می رسد گروه هایی که به نام طرح و برنامه ایجاد شده در این سازمان چندان فعال نیستند و علاوه بر آن معتقدم نظارت در حین تولید برنامه ها در صدا و سیما وجود ندارد.

وی ادامه داد: گلایه دیگر ما به صدا و سیما این است که نسبت به طرح استفاده مدیریت شده از ماهواره علیرغم تاکید برنامه سوم توسعه چندان روی خوشی نشان نداده اند و دراجرای این طرح کوتاهی کرده است.

نماینده مردم تهران در خانه ملت با اشاره به ارایه طرحی با همین مضمون از سوی کمیسیون فرهنگی مجلس که در شور اول تصویب شده و در نوبت برای طرح در صحن علنی مجلس است در خصوص علت مخالفت صدا و سیما با چنین طرحی گفت: شاید بتوان مسائل ارزشی را از سویی، مباحث مربوط به آگهی های بازرگانی و ایجاد رقیب تجاری از دیگر سو و همچنین بحث رقابت محتوایی را از جمله علل این امر دانست.

به گزارش «مهر» این عضو ارشد اصولگرایان مستقل مجلس، افزود: من معتقدم ما در دورانی هستیم که باید در پی مقتدای واحد و فرم های متکثر باشیم و دیگر دوران فرم واحد گذشته است. همچنین تاکید دارم که حتما باید بین انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی جدایی بسیار ظریفی ایجاد شود تا از این طریق جمهوری اسلامی پایدار مانده و دچار توجیه سیاست های غلط خود نشود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: من هیچ گاه بین نیروهای مصطلح چپ یا راست نبوده ام؛ نگاه من نگاهی جامع است و چون به حقوق شهروندی هم نگاهی جامع دارم گاهی اوقات منتقد فرد گرایان افراطی و گاهی اوقات منتقد جمع گرایان افراطی بوده ام و همواره نقد های من برای پیشگیری بوده است.

افروغ در خصوص حضورش در مرکز تحقیقات استراتژیک نهاد ریاست جمهوری در دوران دولت های قبل و طرح برخی مسائل مبنی بر اینکه این حضور به معنای عضویت او در جریان سیاسی خاصی می باشد، توضیح داد: این مرکز وابسته به ریاست جمهوری است و آنجا دیگر بحث حزب و فراکسیون سیاسی مطرح نیست، ضمن آنکه ما در آنجا یکی از منتقدان کسانی بودیم که اهدافی خاص داشتند و نهایتا هم استعفا کرده و پس از جلسه ای که به درگیری لفظی انجامید آن محل را ترک کردیم. آنجا ما نیروی ارزشی شناخته می شدیم وامروز به جای اینکه از این بابت به ما خسته نباشید بگویند چنین مباحثی را مطرح می کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا مقاله های شما در برخی از هفته نامه های مرتبط با جریان موسوم به چپ منتشر می شد؟ افزود: خوب دوستان این طرفی هم بیایند و این مقالات را چاپ کنند، ما چه کار داریم مقاله کجا چاپ می شود ، باید ببینیم چه چیزی چاپ شده و در آن چه سخنی مطرح شده است. ضمن آنکه من در یکی از همین مقاله ها با انتقاد از برخی مواضع جریان دوم خرداد اعلام کردم که باید از فرافکنی مبنی بر اینکه ما را رد صلاحیت کردند، بپرهیزید چرا که بزرگان شما تایید صلاحیت شدند و در واقع رای نیاوردند که البته برخی افراد همچون آقای کروبی هم به این موضوع اشاراتی داشته اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین درباره موضوع آبگیری سد سیوند گفت: زمانی که در این خصوص بین وزارت نیرو و سازمان گردشگری اختلاف افتاد، ما بالاترین مقام این دو نهاد را خواستیم و موضوع را داوری کردیم و قرار شد میراه فرهنگی تا اطلاع ثانوی اجازه آبگیری سد سیوند را ندهد بعد از مدتی میراث فرهنگی با وساطت ما از وزارت نیرو مهلت خواست و ما هم این موضوع را قبول کردیم اما آن را به پذیرش وزارت نیرو منوط کردیم که هرگاه این وزارتخانه اعلام کرد این آبگیری انجام شود قضیه عملی شود و مخارج آن را هم بر عهده خودشان گذاشتیم که پس از مدتی میراث فرهنگی اعلام کرد آبگیری سد سیوند بلا مانع است.

افروغ درباره نظر شخصی اش در این خصوص اظهار داشت: من از نزدیک این سد را دیدم و با توجه به اطلاعاتی که از سوی کارشناسان میراث فرهنگی دریافت کردم، احساس کردم آبگیری چندان اشکالی ندارد چرا که با مجموعه پاسارگاد خیلی فاصله دارد.وی تاکید کرد که البته نظر من نتیجه نظرات کارشناسی و اطلاعاتی است که در اختیارم گذاشته شده است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا با توجه به نزدیکی زمان انتخابات دور آتی مجلس شورای اسلامی برای حضور در این انتخابات کاندیدا می شود؟ تاکید کرد: جدا" نه!

افروغ در واکنش به این سخن مجری برنامه که پس هدف از شرکت در این برنامه ها، تبلیغات برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس نیست؟ گفت: من از این صحبت ها بدم می آید، چون معتقدم غیر اخلاقی است و نباید بیان شود.

مجری این برنامه در پایان از افروغ خواست که دیدگاه خود را در خصوص برخی افراد و شخصیت ها و رجال سیاسی کشور بیان کند.

وی ، درباره صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایشان باید با سعه صدر بیشتری در عرصه فعالیت های مطبوعاتی و با نگاهی عمیق تر در عرصه فرهنگ رفتار کند.

افروغ ، جواد شمقدری مشاور فرهنگی رئیس جمهور را نیز فردی صاحب دغدغه خواند که پای دغدغه های خود ایستاده است.

نماینده مردم تهران در مجلس هفتم درباره احمد توکلی همتای دیگر خود در مجلس نیز گفت: ایشان را در کل یک اصولگرای ناب می دانم که گاهی اوقات جانب احتیاط را بیش از حد نگه می دارند.

وی ، محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی را یک فرد کارکشته سیاسی خواند که بیش از حد محاسبه گرا، مصلحت گراو محافظه کار است.

افروغ درباره سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق کشورمان نیز اظهار داشت: ایشان فردی فرهنگی بود که شعار توسعه سیاسی سر داد اما متاسفانه به هویت تاریخی و فرهنگی ما حداقل در ابتدای دوران ریاست جمهوری شان کمتر توجه شد و الگوی توسعه سیاسی وی نیز با جامعه و فرهنگ ما بیگانه بود. وی در عین حال تصریح کرد که شخصا برای شخصیت فرهنگی آقای خاتمی احترام قائلم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره محمود احمدی نژاد رئیس جمهور نیز، گفت که ایشان یک اصولگرا است که متاسفانه کمتر تن به مشورت می دهد.

افروغ خاطر نشان کرد: ای کاش دکتر احمدی نژاد، نخبگان و دایره مشورتی خود را گسترش می داد و کمتر از ابزارهای رسانه‌ای در جهت ایجاد نوعی هژمونی استفاده می کرد.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


<      1   2   3   4   5   >>   >