سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

تخلف 100 میلیارد تومانی وزارت نفت

چهارشنبه 86 خرداد 23 ساعت 12:0 صبح

یک مقام آگاه در شرکت ملی نفت ایران گفت: وزارت نفت مصوبه انعقاد قرارداد 100 میلیارد تومانی برای خرید ماده جایگزین به جای MTBE در بنزین به منظور افزایش عدد اکتان آن را تصویب کرد که این ماده طبق گزارش پژوهشگاه صنعت نفت استاندارد نیست.

این مقام آگاه شرکت ملی نفت در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: در دی ماه سال 85 قراردادی توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با شرکت تازه تاسیس «پ» برای خرید ماده جایگزین به جای MTBE در بنزین به منظور افزایش عدد اکتان آن تصویب گردید.

وی افزود: حجم این قرارداد در مرحله اول انعقاد آن بیش از 100 میلیارد تومان و یک ساله بوده که پیش پرداخت اولیه آن نیز مبلغ قابل توجهی به مبلغ 30 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
این منبع آگاه تصریح کرد: خرید این ماده جایگزین در حالی صورت می‌گیرد که گزارش رسمی پژوهشگاه صنعت نفت آن را مردود شناخته و مطابق استانداردهای شرکت ملی نفت نیز نمی‌باشد.

به گفته وی، استفاده از این ماده به جای MTBE باعث وارد آوردن آسیب‌های گسترده به سیستم سوخت‌رسانی خودروها و قطعات فلزی و پلیمری موتور و اجزای آن می‌گردد.

وی یادآور شد: گرچه خرید ماده جایگزین به جای MTBE در بنزین به منظور افزایش درجه آرام سوزی آن «افزایش عدد اکتان» امری ضروری است اما خرید این ماده علی‌رغم نظرات کارشناسی و ادعای مخترع آن، آسیب‌های جدی به موتور اتومبیل وارد می‌سازد.

وی تصریح کرد: طبق مقررات وزارت نفت خرید این گونه اقلام بدون تایید پژوهشگاه صنعت نفت ممنوع می‌باشد.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]