سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

امام جمعه موقت تهران گفت: مخالفان پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران هنوز بر سر عقل نیامده‌اند و به جای این که این گره را عاقلانه باز کنند تهدید و ارعاب می‌کنند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله"اکبر هاشمی رفسنجانی" در خطبه دوم نماز جمعه تهران در جمع نمازگزاران در دانشگاه تهران افزود : آنها بحث از افزایش تحریم علیه ایران و گاهی شایعاتی همچون حمله را مطرح می‌کنند.

وی اعمال این جنگ روانی علیه ایران را خصوصیت مستکبران دانست و اظهار داشت: تجربه افغانستان ، لبنان، فلسطین و عراق نشان داد که این راه‌ها به بن بست می‌رسد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تنها راه صحیح را مذاکره عاقلانه، عادلانه و پرهیز از سلطه‌گری دانست.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: متاسفانه در طرف مقابل ایران چنین انصافی دیده نمی‌شود.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران جز درحدود حقوق قانونی وبین‌المللی خود هیچ اقدامی را نکرده است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران تصریح کرد : هنوز ما امیدواریم این متجاوزان ، زورگویان و سلطه‌گران بر سر عقل بیایند و باعث نشوند در این منطقه حساس جهانی شرایطی به وجود آید که دودش به چشم همه برود.

هاشمی رفسنجانی افزود: در این شرایط با انصاف و مذاکره می‌توان مشکل را حل کرد و آنها باید راه درست را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: آنها نباید به راه‌های پیچیده ستمگرانه که قطعا خیری برای آنها ندارد، وارد شوند.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود هتک حرمت حرمین شریفین عسکریین را محکوم کرد و گفت: انفجار مکرر مرقد مطهر دو امام مظلوم عسکری ، مصیبتی بزرگ است.

امام جمعه موقت تهران بر مظلومیت این دو امام تاکید کرد و گفت: آنها که در زمان حیات خود تحت ستم حاکمان وقت بودند ، امروز نیز در این شرایط مورد ظلم و ستم قرار گرفته‌اند.

هاشمی رفسنجانی هدف از این اقدامات جاهلانه را بر هم زدن تعادل امت اسلامی، درگیر کردن فرقه‌های اسلامی و خونین کردن اختلافات فکری ، عقیدتی و دینی مسلمانان با یکدیگر اعلام کرد.

وی تصریح کرد: سفارش همه علما و شخصیت‌های اسلامی به مردم عراق ، شیعیان و اهل سنت این است که تحت تاثیر کارهای جاهلانه، وحدت و همکاری اسلامی را مخدوش نکند و سعی کنند ریشه این اقدامات را بسوزانند تا شاهد وقوع اقدامات مشابه در آینده نباشیم.

امام جمعه موقت تهران همچنین به تحلیل شرایط کنونی منطقه خاورمیانه پرداخت و گفت: هم اکنون فلسطینی‌ها به جای این که با دشمنان اصلی خود بجنگند با خود می‌جنگند.

هاشمی رفسنجانی به اختلافات و درگیری‌های داخلی در فلسطین اشاره کرد و اظهار داشت: در دو روز گذشته جنگ به داخل شهر غزه کشیده شد که عده‌ای از دو گروه فلسطینی کشته شده‌اند.

وی همچنین تصرف شهر غزه توسط یکی از گروه‌های داخلی فلسطینی را حرکتی در جهت تمایل دشمنان به ویژه اسرائیل دانست.

رفسنجانی تصریح کرد: آنها به جای این که با دشمن مشترک خود رژیم اسراییل مبارزه کنند اسلحه را روی یکدیگر گرفته‌اند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین به وجود برخی علایم در بروز درگیری های داخلی در کشور لبنان تاکید کرد و گفت: این علایم در لبنان نیز روز به روز در حال افزایش است.

هاشمی رفسنجانی با بیان این که "لبنان سالها سابقه درگیری‌های داخلی را داشته است"، افزود: آنها درحال بازگشت به چنین شرایطی هستند.

وی همچنین به انفجارهای متعدد در شهرهای عراق اشاره کرد و گفت: در عراق نیز هر روز ماموران شهرداری‌ها در خیابان‌ها جسدهای مردم مثله شده را از گوشه و کنار جمع می‌کنند .

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به وجود چهار میلیون آواره در عراق بعد از جنگ اشاره‌کرد و گفت : دو میلیون نفر ازآنها که عمدتا ازتحصیل‌کرده‌های عراق هستند که به خارج از کشور رفته‌اند و دو میلیون دیگر نیز در داخل کشور آواره شده‌اند و زندگی انگلی می‌کنند.

وی تاکید کرد: در شرایطی که مردم فلسطین ،لبنان و عراق باید با جهاد خود اشغالگران را بیرون کنند، اینگونه به جان هم افتاده‌اند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]