سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

احمدی نژاد یادبگیرد

دوشنبه 86 خرداد 21 ساعت 12:0 صبح
ناطق‌نوری در سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ‌ایران در جمع اعضای جامعه اسلامی‌ مهندسین اصفهان بعد از چندی سکوت، لب به انتقاد و البته به تعبیر خویش «امر به معروف و نهی از منکر» گشود و اصولگرایان را به وحدت توصیه کرد و از کسانی که جدای از جمع احساس تکلیف شرعی می‌کنند انتقاد کرد و از سوی دیگر از دولت و مجلس خواست که توپ را به زمین یکدیگر نیندازند.

به نوشته «هم‌میهن»، عضو سابق شورای هماهنگی اصولگرایان ادامه داد: وجود من، با این شرایطی که پیش آمده بود آن اثر لازم ریش سفیدی را نخواهد داشت، شاید هم عیب از من است، یک روایت سربسته و بسیار زیبایی از امام صادق(ع) می‌خوانم که به درد خیلی جاها می‌خورد «خداوند همه کارهای مومن را در اختیار خودش می‌گذارد اما یک کار حق ندارد بکند و آن این است که حق ندارد خودش را تحقیر کند و خودش را ذلیل کند، باید عزت محفوظ بماند».

ناطق‌نوری افزود: پدر یک خانواده و بزرگتر یک خانه و بزرگتر یک شهر هم زمانی می‌تواند بزرگتری کند که آن شنوایی و کوچک و بزرگی باشد، اما اگر بنا باشد هر بچه‌ای جدا احساس تکلیف شرعی کند و خودش کار خودش را بکند، کاری از دست پدر و ریش‌سفید برنمی‌آید. ناطق‌نوری با این چند جمله همه آنچه را که در شورای هماهنگی بر او گذشته بود بازگو کرد چرا که پس از آنکه «کسی که بی‌جهت خودش را عزیز می‌کرد» خواست ناطق‌نوری که ملاکش برای عزیز دانستن یا ذلیل دانستن فرد و افراد چیز دیگری بود را با نافرمانی و اهانت ذلیل کند، اما این پیر سیاست با خروج از شورای هماهنگی اصولگرایان نشان داد که باهوش‌تر از آنی است که آن «کسی که بی‌جهت خودش را عزیز می‌کرد» فکر می‌کرد.

هشدار به رایحه خوش خدمت
رئیس مجلس پنجم در ادامه در پاسخ به این سوال که «نظرتان در رابطه با میزان آرای رایحه‌خوش خدمت چیست» گفت: «خوب آنهایی که رای آوردند که آوردند، آنهایی هم که نیاوردند که نیاورند، خیلی از آنها رای نیاورند و بالاخره دو سه نفر از آنها رای آوردند و به نظر من رایحه خوش و غیررایحه خوش و گروه‌های دیگر و همه این اصولگراها باید یک کاسه بشوند». وی تاکید کرد:«در انتخابات آینده هم اگر رایحه خوشی جدا باشد، اگر ناخوشی جدا باشد، قطعا محکوم به شکست خواهند بود».

انتقادات صریح ناطق از دولت نهم
اما انتقادات ناطق‌نوری از شخص احمدی‌نژاد و دولتش هنگامی ‌صریح‌تر و علنی‌تر بیان شد که از ناطق‌نوری در رابطه با مبارزه با مفاسد اقتصادی که یکی از شعارهای اصلی دولت نهم به شمار می‌رود سوال شد وی گفت: «باید درست و حسابی بروی ببینی مفسد اقتصادی کیست؟ نه اینکه یک دفعه بیایی اسم یک نفر را ببری و بگویی فلان شخص دوهزار میلیارد اختلاس کرده است و در تلویزیون هم نشانش بدهی و بعد بگویی ببخشید، اشتباه شد، یک صفر زیادی گفتیم، این اشتباه‌ها اعتبار را می‌برد، اولا اگر اشتباه کرده بودید چرا اعلام کردید و گفتید؟ بعدا دوهزار هم نه، 20میلیارد آخر از کجا و از کی آورده؟ این چه سیستمی است که کسی می‌آید 20میلیادر تومان از این بانک و آن بانک می‌گیرد و بعد تقش در می‌آید؟ چه کسی به او داده؟ چطور آدم وقتی می‌خواهد برود 10میلیون بگیرد پدر صاحب بچه در می‌آید؟» مسئول دفتر بازرسی ویژه رهبری در ادامه اظهار داشت: «می‌گویند تا می‌خواهیم با مفسد اقتصادی برخورد کنیم سر و صدا در می‌آید، به نظر من این حرف بی‌ربطی است، صدای چه کسی در می‌آید؟ غلط می‌کند که صدایش در بیاید، شما اول بیایید آن مفسد را بگیرید و بعد اعلام کنید تا ببینیم صدای چه کسی درمی‌آید؟ وقتی کلی می‌گویند، مردم به هر کدام از ما که می‌رسند می‌گویند: هان این است که صدایش در می‌آید!و همه می‌روند زیر سوال، این که نشد کار، اینکه امنیت نمی‌آورد».

ناطق‌نوری در ادامه به اشتباهات دولت نهم در معرفی مفسدان اقتصادی اشاره و تصریح کرد: «اسم یک نفر را آوردند و در تلویزیون هم او را نشان دادند، من از یکی از مسئولان قضایی پرسیدم که این پرونده‌اش چه بوده که اینطوری اسم بردند، او هم گفت که رئیس بانک مرکزی به من گفته که اصلا این بنده خدا هیچ تخلف بانکی ندارد و جزو‌ بهترین مشتریان ماست.

خوب این را روز قیامت می‌خواهی چه کار کنی؟ همان آقا یک نامه نوشت به یکی از مسئولان و گفت آبروی من را بردید، آبروی مومن خون مومن است و در روز قیامت جلوی شما را می‌گیرم، والسلام».عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد:«اگر می‌خواهید برخورد کنید که نباید به مردم بگویید، بروید برخورد کنید و بعد نتیجه را به مردم بگوئید، نه اینکه یک کسی را جایی گرفتند، دو سال است که در انفرادی است، اول می‌روند می‌گیرند و بعد به دنبال جمع کردن مدرک می‌روند، که از نظر قضایی و حقوقی درست نیست، اینها را من اصلا قبول ندارم، مبارزه با مفاسد اقتصادی را به جد قبول دارم، اما اول عمل کنید بعد بگویید».

ناطق‌نوری سپس به بیان مثالی از رضاشاه پرداخت و غیرمستقیم از احمدی‌نژاد خواست که حداقل از رضاشاه بیاموزد، وی گفت:«رضاشاه یک موقعی رفت مشهد بالای قبر نادرشاه با چکمه یک لگد به قبر نادر زد و گفت مرتیکه، تو چه آدم نادانی بودی؟ اول آدم کار را می‌کند بعد اعلام می‌کند، تو اول قبل از اینکه چشم در بیاوری اعلام می‌کنی که می‌خواهی چشم دربیاری؟ خوب چشم خودت را در آوردند،رضاشاه ظالم و جنایتکار می‌داند و بعضی‌ها نمی‌دانند».

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]