سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

معیشت مردم، اولویت اصلاح طلبان

جمعه 86 آذر 23 ساعت 7:30 عصر
رئیس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان تهران رفع اصولی نیازهای معیشتی مردم را یکی از اولویت های اصلاح طلبان در انتخابات مجلس هشتم عنوان کرد و گفت: برنامه های اقتصادی خود در دولت اصلاحات را ادامه می دهیم تا زمینه تولید ثروت در کشور افزایش پیدا کند.
مرتضی حاجی در ادامه اولین نشست خبری ستاد ائتلاف اصلاح طلبان یکی از اولویتها برنامه های اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو را نیازهای معیشتی مردم عنوان کرد و اظهار داشت: اصلاح طلبان با نگاه به آینده برنامه های اقتصادی خود را در دولت اصلاحات به اجرا گذاشتند اما با سیاستهای فعلی باید تمامی این سیاستها و کارها احیا شود و زمینه تولید ثروت در کشور افزایش پیدا کند.
وی با انتقاد از کسانی که تدوین کنندگان برنامه های توسعه قبلی و سند چشم انداز را نامحرم خوانده اند گفت: اینگونه افراد کم آورده اند، اینها چون دیده اند از خانواده خود در تدوین کنندگان این برنامه ها کسی حضور ندارند بنابراین تدوین کنندگان را نامحرم عنوان می کنند.

وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات تاکید کرد: محرم ترین افراد در تدوین سند چشم انداز بیست ساله و برنامه های توسعه قبلی حضور داشتند و همه این افراد، متخصص و شناخته شده هستند.

حاجی در پاسخ به پرسش خبرنگار یک روزنامه هلندی در خصوص نقش سیدمحمد خاتمی در ائتلاف اصلاح طلبان اظهار داشت: آقای خاتمی بانی تشکیل این ائتلاف هستند و اولین جلسه ستاد نیز با تدبیری که آقای خاتمی اندیشید با دعوت از حدود سیصد نفر از چهره های شاخص اصلاح طلبان در دعوت وی برگزار شد و با نظرخواهی از این افراد در دوجلسه متوالی افرادی که با تشخیص آن افراد و آقای خاتمی مناسب تشکیل ستاد بودند این ستاد را تشکیل دادند.
وی ادامه داد:البته در دو مرحله دیگر نیز کسانی به اعضای ستاد اضافه شدند ولی آنچه که مسلم است نقش منحصر به فرد آقای خاتمی در این ائتلاف است و هر روز نیز گزارش عملکرد ستاد به ایشان ارائه می شود و آقای خاتمی نیز چه با رایزنی با مقامات عالی نظام و چه با حمایت از حقوق مردم برای برگزاری هر چه باشکوهتر و سالم تر این انتخابات سعی کرده و می کند.
عضو هیات مدیره بنیاد باران همچنین در مورد احتمال کاندیداتوری سید محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری دهم نیز اظهار داشت: برای حضور ایشان در قامت کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ناامید نیستیم ضمن اینکه آقای خاتمی نیز تا این لحظه هیچ صحبتی مبنی بر وارد شدن یا وارد نشدن خود به انتخابات نکرده است و تلاش ما نیز برای حضور وی در این انتخابات است.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


تشییع پیکر ژنرال الحاج در لبنان

جمعه 86 آذر 23 ساعت 7:29 عصر
مراسم تشییع جنازه ژنرال فرانسوا الحاج فرمانده عملیاتی ارتش لبنان که چهارشنبه در حمله با خودروی بمب گذاری شده ترور شد، روز جمعه در این کشور برگزار شد.
پیکر ژنرال الحاج که در پرچم لبنان پیچیده شده بود ،بامداد امروز به وقت محلی پیش از آغاز مراسم خاکسپاری، از بیمارستان به خانه وی در محله مسیحی نشین بعبدا در شرق بیروت انتقال داده شد.

در حالیکه گروه ارکستر ارتش لبنان مارش عزا می نواخت بسیاری از مردم لبنان با شاخه های گل پیکر وی را تشییع کردند.

مراسم عزاداری در کلیسای حریصا در شمال شرق بیروت برگزار خواهد شد.

پیکر وی سپس به روستای زادگاهش رمیش در جنوب لبنان نزدیک مرز فلسطین اشغالی برای خاکسپاری انتقال داده می شود.

در پی ترور این فرمانده ارتش لبنان ی کروز در این کشور عزای عمومی اعلام و مدارس و دانشگاه ها نیز در این روز بسته تعطیل شد.

دفتر نخست وزیری لبنان دیشب با صدور بیانیه ای اعلام کرد روز جمعه روز عزای عمومی است.

گروه ها و احزاب مختلف لبنان از طرفداران خود خواستند به نشانه محکومیت ترورالحاج با تعطیل کار روزانه ، در مراسم تشییع وی شرکت کنند.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


انتقاد آیت‌الله مکارم ار رادیو جوان

جمعه 86 آذر 23 ساعت 7:28 عصر
آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: برخی از برنامه‌های رادیو جوان در شان جمهوری اسلامی ایران نیست.
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار مدیران کل مراکز استان‌های صدا و سیما با اشاره به نقش و جایگاه رسانه ملی در افکار عمومی خطاب به مسوولان این رسانه، خواستار ترویج ساده زیستی و پرهیز از تجمل گرایی در بین مردم شد.
وی تصریح کرد: زندگی تجملاتی بار سنگینی دارد و اگر زندگی ساده بود سریع‌تر به مقصد می‌رسید و شما مسوولان با توجه به تاثیرگذاری در رسانه باید زندگی ساده را ترویج کنید.
وی عدم ازدواج برخی دختران و پسران را تجمل گرایی عنوان کرد و گفت: با توجه به تجملات و مسابقه‌های تجملی و آبروهای خیالی و چشم و هم چشمی‌ها بسیاری از جوانان موفق به ازدواج نمی‌شوند.

این استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با توجه به نگاه‌های مختلف مردم به صدا و سیما، گفت: برخی به این رسانه نگاه تفریحی و برخی نگاه سیاسی دارند اما شما باید خدا را مدنظر قرار داده و برای رضای او گام بردارید.

وی تصریح کرد: درست است رسانه ملی وظیفه انعکاس تمام سلایق را بر عهده دارد اما باید سلیقه‌ها را با برنامه‌ریزی راهنمایی کرد.

مکارم شیرازی، رسانه ملی را همسان دانشگاه دانست و افزود: وظیفه اصلی آن بر اساس آیه قرآن یزکیهم و یعلم الحکمه، تزکیه و تعلیم است.

وی با اشاره به وجود برخی انحرافات در جامعه گفت: بیان مطالب انحرافی کاری نادرست است و از رسانه ملی انتظار می رود تا برنامه‌ریزی دقیق و هدفمندی داشته باشد.

این مرجع تقلید همچنین با قدردانی از برخی برنامه‌های رسانه مانند رادیو معارف و برنامه‌های تولیدی در ماه رمضان، محرم و صفر از برخی برنامه‌های رادیو جوان انتقاد کرد و اظهار داشت: برخی از برنامه‌های رادیو جوان در شان جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی تاکید کرد:باید مبلغ مکتب اهل بیت(ع) باشیم و دین خود را به اهل بیت(ع) ادا کنیم.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز بیرون کردن فقر و بیکاری کمتر از بیرون کردن صدام و استبداد نیست.
دکتر محسن رضایی طی سخنانی در همایش سراسری حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی افزود: اگر ملت ایران دیروز برای بیرون کردن استبداد و سپس اشغالگران به یک انقلاب دست زد و جهاد بزرگی را در پیش گرفت، امروز باید برای بیرون کردن فقر و بیکاری و عقب‌ماندگی از این کشور جهاد بزرگ دیگری را به راه انداخت.
وی سیاست‌های کلی نظام در سال‌های اخیر به خصوص پس از سند چشم‌انداز بیست‌ساله را نوید دهنده‌ آینده‌ای امیدبخش توصیف کرد و گفت: اما برای رسیدن به این آینده موانع زیادی وجود داشته و هنوز در جامعه‌ ما فقر، بیکاری، تورم و گرانی و عقب‌ماندگی وجود دارد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی‌ای که جمهوری اسلامی، آزادی و استقلال داشته باشد ولی فقر و بیکاری و تورم هم داشته باشد، به این معنی است که ما به همه‌ اهداف خود نرسیده‌ایم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تاکید کرد: اگر روزی برسد که حتی یک فقیر در ایران نباشد، آن روز زمان اعلام رسمی پیروزی نهایی انقلاب اسلامی است و اگر روزی برسد که ایران از نظر توسعه‌یافتگی گوی سبقت را از همه کشورهای دنیا ربوده و معنویت و خداپرستی و خداترسی در ایران اسلامی همه‌ آحاد جامعه را در بر گیرد باید جشن نهایی انقلاب اسلامی را برپا کرد.

رضایی با بیان این‌که " ملت ایران همه‌ آرزوهای خود را یک کاسه کرد و در چهره‌ انقلاب اسلامی و از زبان امام خمینی(ره) فریاد کشید" تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران سبدی از آرزوهای این ملت و ظرفیتی از آرمان‌های تحقق‌نیافته‌ ملت و اسلام عزیز است.

وی در تشریح این آرمان‌ها اظهار کرد: آزادی، استقلال، جمهوری اسلامی، مردم‌سالاری دینی و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود از دستاوردهای بزرگ این انقلاب تاکنون بوده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: این انقلاب هنوز به پایان نرسیده و قله‌های دیگری برای فتح کردن باقی مانده است که یکی از مهمترین این قله‌ها توسعه‌یافتگی و عبور از عقب‌ماندگی‌هاست.

وی هم‌چنین یادآور شد: زمانی انقلاب اسلامی از مشت‌های گره کرده‌ مردم عبور کرد و روز دیگر از لوله‌های تفنگ رزمنده‌ها بیرون آمد و سینه تجاوزکاران را شکافت و همه‌ سرزمین‌های ایران اسلامی را آزاد کرد تا برای اولین بار بعد از دویست سال لبخند پیروزی بر لبان ملت ایران بنشیند. امروز انقلاب اسلامی از میان تلاش، خلاقیت، علم، فناوری و شکوفایی همه‌جانبه جامعه‌ ما عبور می‌کند و این هم نوعی جهاد است.

رضایی جهاد دیروز را سیاسی و جهاد امروز را اقتصادی و فرهنگی دانست و تاکید کرد: امروز توسعه‌ ایران اسلامی بزرگ‌ترین عبادت جهادگران انقلاب اسلامی محسوب می‌شود؛ چراکه اگر ایران توسعه پیدا نکند دفاع از انسانیت و اسلام امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به تشکیل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی گفت: برای رسیدن به همه آرمان‌های‌مان به یک الله اکبر و یا علی و یا زهرای دیگر نیاز داریم و امیدوارم این حزب بتواند در این مسیر به ملت ایران کمک کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: البته این مساله خواست این حزب نیست و همه‌ گروه‌های اسلامی و اصولگرایان باید در همین مسیر و امتداد انقلاب حرکت کنند.

رضایی با بیان این‌که " جمهوری اسلامی شکست‌ناپذیر است" اظهار کرد: می‌بینید که در دو سال اخیر ما و آمریکا چه سخت رودررو، شانه به شانه و سنگر در برابر سنگر حرکت کردیم اما تاکنون با هدایت رهبر فرزانه‌ انقلاب کوچک‌ترین آسیبی به این کشور وارد نشده است. اگر هدایت‌های ایشان نبود آن وقت دیگران می‌فهمیدند که خلاء رهبری در ایران چه زیان‌هایی می‌تواند وارد کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این‌که " مقام معظم رهبری با چند حرکت هوشمندانه هم از دشمن زمان گرفتند و هم بهانه" افزود: بدین ترتیب دشمن که حتی هواپیماهای خود را روی باندها آورده بود، ناچار به توقف شد. هدایت مذاکرات لاریجانی با خاویر سولانا که با نظارت دقیق ایشان صورت گرفت یکی از باشکوه‌ترین مذاکرات دیپلماتیک بین‌المللی است. با وجود دو سال مذاکره، آقای سولانا همیشه با امیدواری از جلسات بیرون می‌رفت و وقتی این امیدواری را به طرف‌های مقابل می‌گفت، اتحاد آمریکا با غرب متزلزل می‌شد. مساله‌ دوم هدایت مذاکرات ایران با آقای البرادعی بود که باعث شد رییس آژانس انرژی اتمی گزارش واقع‌بینانه‌ای از ایران ارایه کند. سومین تاکتیک اعمال شده، کمیته سه‌جانبه‌ ایران، عراق و آمریکا بود. دو گروه در کنار این کمیته بودند؛ یک عده که می‌گفتند نباید مذاکره‌ای انجام شود و می‌خواستند انقلابی‌تر حرکت کنند و عده‌ای که می‌گفتند موضوع امنیت عراق برای مذاکرات کافی نبوده و باید موضوعات دیگری هم در دستور کار قرار بگیرد. این کمیته سه جانبه موجب شد تا بسیاری از جوسازی‌های جامعه‌ آمریکا علیه ایران مبنی بر کشتار سربازان آمریکا به دست ایرانی‌ها خنثی شده و آقای بوش مهمترین برگ برنده برای حمله به ایران را از دست بدهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه چهارمین حرکت را پافشاری در حمایت از دولت مالکی در عراق دانست و تاکید کرد: قطعا اگر این تدابیر نبود خطری جدی‌ انقلاب اسلامی را تهدید می‌کرد اما تاکنون این خطر دفع شده است. بنابراین آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی در این کشور تثبیت شده و با بمب اتم هم نمی‌توانند جمهوری اسلامی را از پا در بیاورند ولی این‌ها دستاوردهای اولیه‌ انقلاب بود و نباید انقلاب اسلامی به همین‌ها ختم شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تاکید بر لزوم داشتن تقوا در کنار ایمان، تصریح کرد: ایمان بدون تقوا به نتیجه نخواهد رسید. ایمان لازم است ولی اگر خداترسی وجود نداشته باشد، ممکن است همان‌هایی که ایمان دارند به مردم دروغ بگویند و همان‌هایی که از اسلام دم می‌زنند بر سر مردم کلاه بگذارند.

رضایی خطاب به جمعیت حاضر توصیه کرد: شمایی که می‌خواهید کار سیاسی کنید بدانید که امروز روزی است که در جمهوری اسلامی باید صحنه‌ سیاسی را ارزیابی کرده و دوباره تقوا را در این عرصه تقویت کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با طرح این سوال که " آیا در اسلام دروغ گفتن و تهمت زدن خطری کمتر از جاسوسی دارد؟" تاکید کرد: نمی‌شود با دروغ گفتن و تهمت زدن با جاسوسی مبارزه کنیم؛ چراکه این همان حرف منافقین است که می‌گفتند هدف وسیله را توجیه می‌کند. وسیله و ابزار هم باید مشروع باشد. در سیاست اسلامی هم هدف باید مقدس باشد و هم وسیله. نمی‌شود به خاطر این‌که می‌خواهیم علیه آمریکا حیله و فریب به کار ببریم به خود و به مردم دروغ بگوییم.

رضایی با بیان این‌که " البته در صحنه‌ نبرد باید فریب و نیرنگ را علیه دشمن به کار برد" خاطرنشان کرد: حق نداریم برای رسیدن به اهداف مقدس‌مان از وسایل نامشروع استفاده کنیم.

وی با تاکید مجدد بر داشتن ایمان و تقوا در عرصه‌ سیاست، ابراز کرد: به همین دلیل است که مبنای سیاست در اسلام از یک طرف علی بن ابیطالب(ع) بوده و از طرف دیگر ایثار بزرگ اباعبدالله(ع) است. خون حسین و ایثار حسین است که به سیاست اسلامی رنگ و بو و فلسفه می‌بخشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از اعضای حزب توسعه و عدالت پرسید که " آیا می‌توانید در این عرصه‌ جدید بر تقوا و اخلاق و ارزش‌های اسلامی در صحنه‌ی سیاست پافشاری کنید؟ " و ادامه داد: اگر توانستید این کار را انجام دهید کار بسیار مهمی کرده‌اید. به شما توصیه می‌کنم که زیاد به دنبال این نباشید که چقدر برای شما کف و سوت می‌زنند بلکه دنبال این باشید که چقدر خدای متعال، ائمه اطهار و شهدا از شما راضی هستند، چون بدین ترتیب هم خدا و هم مردم را خواهید داشت.

امروز همه قوا نیاز به تقویت و حمایت دارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به فلسفه وجودی احزاب اظهار کرد: احزاب در جامعه ما برای این به وجود می‌آیند که یا دولت، مجلس و شوراها را شکل بدهند و یا این‌که دولت را تقویت کنند؛ چه با نقد و چه با حمایت کردن و پیشنهاد دادن.

وی تاکید کرد: شرکت در تشکیل دولت اسلامی یک عبادت بزرگ و کمک به تقویت آن نیز یک خدمت بزرگ است.

به گزارش ایسنا دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در جمع خبرنگاران نیز با اشاره به پرونده موسویان تاکید کرد: شخصا در این مورد نظری نداده و معتقدم نظر نهایی را قوه‌ قضاییه می‌دهد و هر تصمیمی که بگیرد باید به آن تمکین کرد.

رضایی در عین حال با تاکید بر استقلال دستگاه قضایی و قاضی پرونده اظهار کرد: به نظر من دولت حق ندارد در کار قوه قضاییه دخالت کند و قوه‌ قضاییه هم نباید به چارچوب دولت وارد شود.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


می‌توانم مربی تیم ملی باشم

شنبه 86 آذر 17 ساعت 2:5 صبح
سرمربی تیم پرسپولیس پس از تساوی مقابل صباباتری گفت: درمورد به تساوی کشیده شدن بازی با یک بازیکن بیشتر و دو گل برتری مشکل می‌توان توضیحی داد.
افشین قطبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فوتبال همانند زندگی است‌ اما، پس از برتری بازیکنان ما نظمی که باید در فوتبال وجود داشته باشد، وجود نداشت. ما حتی با یک بازیکن بیشتر نتوانستیم توپ و نتیجه را حفظ کنیم.
وی با اشاره به این‌که باید پس از برتری بازی را آرام‌تر دنبال می‌کردیم، تصریح کرد: بسیاری از بازیکنان ما احساسی بودند و در پی افزایش تعداد گل‌های تیم پس از برتری در میدان بودند و همین عامل باعث شد که دو گل دریافت کنیم.
سرمربی پرسپولیس افزود: صبا باتری دو گل خوب به ما زد، ولی ما می‌توانستیم حتی پس از دریافت گل اول بازی را بسته‌تر دنبال کنیم که به دلیل تصمیم داور، این امر محقق نشد و ما گل دو را نیز دریافت کردیم.
قطبی از دست دادن این دو را بسیار بد دانست و تاکید کرد: باید با بازبینی مجدد فیلم مشکل اصلی تیم و دریافت گل‌ها را مورد بازبینی قرار دهیم.
وی ادامه داد: صباباتری در30 دقیقه ابتدایی نیمه‌ی اول خوب بود اما، 15 دقیقه پایانی نیمه اول و 45 دقیقه نیمه دوم از حریف کاملا برتر بودیم اما، نکته‌ی قابل توجه این است که تیمی که 10 نفره می‌شود با انگیزه‌ بیشتری به بازی خود ادامه داده و در پی جبران نتیجه از دست رفته است.

وی درمورد صحبت‌های اخیرش درباره مربی‌گری در تیم ملی ایران خاطر نشان کرد: این آرزوی هر فوتبالیست یا مربی است که به تیم ملی کشورش خدمت کند. من در سه دوره‌ جام جهانی حضور داشتم و دوست دارم جام جهانی 2010 روی نیمکت مربیگری تیم ملی ایران باشم.

قطبی با اشاره به اینکه هم‌اکنون تمام تمرکز من بر روی پرسپولیس است، یادآور شد: من برای خدمت به کشورم باز گشته‌ام و در این مدت نشان داده‌ام که می‌توانم مربی خوبی برای تیم ملی باشم.

وی در پایان مربی‌گری در پرسپولیس را سخت‌تر از تیم ملی دانست وگفت: سرمربی‌گری در پرسپولیس با این شرایط بسیار دشوارتر از تیم ملی است و عدم شکست پس از شانزده هفته محشر است.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


دستگیری 2 مرد شهرستانی با سلاح گرم

شنبه 86 آذر 17 ساعت 2:5 صبح
با دستگیری 2 مرد شهرستانی در خیابان محمدعلی جناح تهران و کشف چندین سلاح گرم و سرد از آنها، ماموران با معمای پیچیده ای روبه رو شدند.
بعد از ظهر 14 آذر امسال ماموران کلانتری 133 شهر زیبا هنگام گشتزنی در حوالی خیابان محمدعلی جناح متوجه 2 مرد شدند که در حاشیه فضای سبز خیابان در حال شمارش پول هستند. بنابراین به آنها مشکوک شده و به تعقیب آن 2 مرد پرداختند که آنها متوجه حضور پلیس شدند و با انداختن بسته مشکی رنگی در خیابان فرار کردند که با تعقیب و گریز پلیسی دستگیر شدند. ماموران در بررسی بسته کشف شده از متهمان ، مقداری پول ، یک قبضه سلاح کمری ، 6 تیر فشنگ جنگی ، 3 قبضه چاقو، 2 قبضه پنجه بوکس و یک جلد شناسنامه را کشف و ضبط کردند.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


خلافکاران دوبی

شنبه 86 آذر 17 ساعت 2:4 صبح
پلیس دوبی اعلام کرد با در هم شکستن یک باند تبهکار 247 نفر را در مراکز فساد این شیخ نشین کشور امارات متحده عربی در خلیج فارس دستگیر کرده است.
به گزارش بی بی سی ، در عملیات پلیس 170 زن و 12 مرد رابط که بیشترشان چینی بودند همراه با 65 مشتری آنان که از ملیت های مختلف بودند، دستگیر شدند.
رییس پلیس گفت چنین عملیاتی مدام انجام می شود اما معمولا به رسانه ها اطلاع داده نمی شود.
پلیس امارات متحده عربی در ماه مارس اعلام کرد حدود 4 هزار و 300 زن بدکاره را در سال 2006 از دوبی اخراج کرده است.
ژنرال داهی خلفان تمیم گفت این فعالیت ها پس از تصویب قانون مبارزه با قاچاق انسان در امارات تشدید شده است. ما نمی توانیم این نوع رفتار را که مخالف عقاید دینی و اصول اخلاقی است تحمل کنیم.
فعالان ضد قاچاق انسان می گویند مقامات دوبی به دلایل اقتصادی معمولا چشم خود را به روی فحشا می بندند. بیش از 80 درصد از مردم 4 میلیونی امارات ریشه خارجی دارند یا کارگر خارجی هستند و در مقابل 3 مرد، حدود یک زن در این کشور زندگی می کند.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


اس ام اس رایگان میشود

شنبه 86 آذر 17 ساعت 2:4 صبح
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه کاهش هزینه پیامک را به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد گفت: سازمان بازرسی تا زمان استیفای حقوق مردم کوتاه نمی‌آید.
محمد نیازی در حاشیه اجلاس رؤسای قضائی کشورهای اسلامی در جمع خبرنگاران به نامه‌ای که از سوی ناشنوایان به سازمان بازرسی ارسال شده است اشاره کرد و افزود: طبق ماده 10 سازمان بازرسی کل کشور پیشنهادات سازمان لازم الاجراست و دستگاه‌ها موظف هستند، مقدمات اجرایی کردن پیشنهادات سازمان را فراهم کنند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: دستگاه‌ها خوشبختانه به پیشنهادات سازمان بازرسی عمل می‌کنند، به گونه‌ای که در سال گذشته 85 درصد پیشنهادات سازمان از سوی دستگاههای دولتی اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در برخی از موضوعات از سوی دستگاه ها در جهت اجرا‌، مقاوت دیده می‌شود که امیدواریم آن هم با تعاملاتی که با دستگاه ها داریم برطرف شود.

حجت الاسلام نیازی افزود: در قانون تأکید شده است که اگر دستگاه‌ها نسبت به اجرای پیشنهادات سازمان اقدام نکنند، این امکان را داریم که موارد را پیگیری کنیم، اما امیدواریم که با تعامل این مشکلات حل شده و دستگاه‌ها به وظایف قانونی خود عمل کنند.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


نتایج افکارسنجی

جمعه 86 آذر 16 ساعت 11:1 عصر
ستاد ائتلاف اصلاح طلبان در نظرسنجی از مردم تهران، وضعیت افکار عمومی در آستانه انتخابات مجلس هشتم را مورد ارزیابی قرار داده است.
ستاد ائتلاف اصلاح طلبان (استان تهران) در یک نظرسنجی، اولویت موضوعات و مشکلات مختلف، میزان رضایت مردم از روسای جمهور فعلی و گذشته، میزان تمایل مردم به فهرست های انتخاباتی و... را بررسی کرده است. این نظرسنجی زیر نظر عباس عبدی، عضو سابق جبهه مشارکت ایران اسلامی، با جامعه آماری 1500 نفر و از واجدین حق رای (18 سال به بالا) انجام شده است.

براساس یافته های این نظرسنجی، 37.5 درصد مردم تهران، بیکاری، 27.5 درصد تورم، 18.6 درصد مشکل مسکن، 7.5 درصد مشکلات جوانان، 3.7 درصد مساله بنزین، 3.2 درصد جرم و جنایت و تخلفات اجتماعی و مابقی نیز سایر موضوعات را اولویت ها و مشکلات اصلی جامعه می دانند.
 
Image 
 
بنابراین گزارش، 30.9 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی، عملکرد دولت محمود احمدی نژاد در عرصه اقتصادی را رضایت بخش اعلام کرده اند. در مقابل، 46.3 درصد نیز عملکرد دولت سیدمحمدخاتمی در این زمینه را موفقیت آمیز اعلام کرده اند.
 
Image 
 
43.1 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی مذکور از عملکرد دولت احمدی نژاد در زمینه سیاست خارجی ابراز رضایت کرده اند، در مقابل، 39.4 درصد نیز دولت خاتمی را در این زمینه موفق دانسته اند.
 
Image 
 
میزان رضایت مردم تهران در عرصه فرهنگی به ترتیب، 34.4 درصد از دولت احمدی نژاد و 47.1 درصد از دولت خاتمی بوده است.
 
Image 
 
در زمینه عملکرد هسته‏ای، 63.8 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی، عملکرد دولت احمدی نژاد را موفق ارزیابی کرده اند، در مقابل، 15.4 درصد نیز عملکرد دولت خاتمی را در این حوزه موفق دانسته اند.
 
Image 
 
در زمینه عدالت نیز، 45.7 درصد پاسخ گویان، دولت احمدی نژاد و 25.1 درصد نیز دولت خاتمی را موفق ارزیابی کرده اند.

Image
_________
Image
نمودار عملکرد مجموع حوزه‏ها 
 
شرکت کنندگان در نظرسنجی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان، در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه "به نظر شما، در انتخابات آینده مردم به چه کسی رای خواهند داد؟"، به ترتیب، 40.3 درصد، طرفداران دولت، 17.9 درصد طرفداران هاشمی و 14 درصد طرفداران خاتمی را برگزیده رای مردم اعلام کرده اند. بقیه شرکت کنندگان، انتخاب نهایی مردم را محدود به این سه گزینه ندانسته یا اعلام بی اطلاعی کرده اند.
 
Image 
 
همچنین شرکت کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به این سوال که "شما به چه کسی را خواهید داد؟"، 27.6 درصد طرفداران احمدی نژاد، 16.8 درصد طرفداران هاشمی و 11.9 درصد طرفداران خاتمی را برگزیده رای خود اعلام کرده اند. بقیه شرکت کنندگان نیز انتخاب خود را محدود به این سه گزینه ندانسته یا هنوز انتخابی نکرده اند.
 
Image 
 
Image
نمودار با احتساب مجموع طرفداران هاشمی و خاتمی 
 
شرکت کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به سوال "اگر همین امروز انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود، به چه کسی رای می دهید"، به ترتیب، 28.1 درصد احمدی نژاد، 9.8 درصد خاتمی و 14.8 درصد هاشمی را اعلام کرده اند.
 
Image
 
 
یافته های این نظرسنجی در خصوص ارزیابی پاسخگویان از "اصل" و "نحوه" اجرای سهمیه بندی بنزین به ترتیب، 45.4 درصد خوب و خیلی خوب و 32 درصد بد و خیلی بد در مورد اصل سهمیه بندی بنزین و 38.5 خوب و خیلی خوب و 46.6 درصد بد و خیلی بد در مورد نحوه اجرای آن است.
 
Image 
 
یافته های این نظرسنجی همچنین نشان می دهد، 31 درصد شرکت کنندگان از عملکرد مجلس هفتم ابراز رضایت کرده اند. 22.8 درصد نیز اعلام کرده اند عملکرد مجلس ششم را موفق می دانند.
 
Image 

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


چاوز، تلویزیون و ابطحی!

جمعه 86 آذر 16 ساعت 10:21 عصر
وبلاگ فارسی چاوز که کارکرد آن دفاع همه‌جانبه از اقدامات چاوز برای مخاطبان ایرانی است، با انتقاد از ابطحی که اعلام کرده بود جاوز در هفته 40 ساعت در تلویزیون سخنرانی می‌کند، اعلام کرد،وی تنها 20 ساعت برای مردم از طریق تلویزیون سخن می‌گوید.
در این مطلب آمده است: تازگی‌ها در برخی از خبرگزاری‌ها خبری منتشر شده با این مضمون که آقای چاوز به طور متوسط 40 ساعت در هفته از طریق تلویزیون برای مردم ونزوئلا صحبت می‌کند. جالب است در تمام این خبرها هیچ‌گاه منبع خبر ذکر نشده و فقط به ذکر خبر و در بعضی از مواقع تحلیلی بی‌اساس در مورد آن بسنده شده است. این خبر حتی مورد توجه آقای ابطحی نیز قرار گرفته تا با درج آن در وبلاگ شخصی‌اش، سعی کند آن را به عنوان دلیل «جواب منفی» مردم ونزوئلا به وی در همه‌پرسی اخیر ونزوئلا ذکر نماید. ایشان همچنین ضمن «دوست تازه دولت ایران» خواندن آقای چاوز، وی را متهم به «علاقمند بودن برای مادام العمر شدن در ریاست جمهوری ونزوئلا از طریق اصلاحات قانون اساسی» نموده است.

هر چند بنا نیست که هر کس در هر گوشه دنیا اسمی از چاوز بیاورد، زود در مقام پاسخگویی برآییم و به توضیح مطلب بپردازیم؛ اما دور از انصاف دیدیم در این زمینه که اتفاقا مورد توجه سایت‌های خبری فارسی زبان قرار گرفته توضیحی ندهیم.

تنها برنامه هفتگی تلویزیونی چاوز برنامه‌ای است با عنوان «الو رئیس‌جمهور» که روزهای یکشنبه هر هفته با حضور مقامات دولتی در شهرستان‌های مختلف، با پخش مستقیم تلویزونی از کانال دولتی ونزوئلا، برگزار می‌شود و از 4 تا 7 ساعت طول می‌کشد. آقای چاوز در این برنامه ضمن ارائه گزارشی ار فعالیت‌های انجام شده در طی هفته، در مقام پاسخگویی به تمام شبهاتی که در طی هفته از طرف مراجع مختلف در مورد دولت مطرح شده بر می‌آید. انصاف نیست کسی با استدلال به وجود این برنامه ـ که شفافیت آقای چاوز در اداره کشور را به نمایش می‌گذارد ـ بخواهد چاوز را زیر سوال ببرد. در هر صورت حق ـ و حتی وظیفه ـ هر دولتی است که برنامه‌های خود برای اداره کشور را به صورت مداوم با مردم در میان بگذارد.

دیگر برنامه‌های تلویزیونی آقای چاوز برخلاف آنچه در سایت‌ها گفته می‌شود، مربوط به حضور ایشان در برنامه‌های مختلف، دیدارهای رسمی، افتتاح پروژه‌ها، بازدید از مراکز صنعتی و غیره می‌باشد که البته اکثر آنها همراه سخنرانی ایشان هستند و طبیعتا از طرف تلویزیون دولتی پوشش داده می‌شوند. نکته مهم اینکه، هیچ‌گاه متوسط برنامه‌های تلویزیونی ایشان اعم از برنامه هفتگی الو رئیس جمهور و برنامه‌های دیگر ایشان که پوشش تلویزیونی داده می‌شوند از 15 تا 20 ساعت در هفته تجاوز نمی‌کند.

در مورد «جواب منفی» که آقای ابطحی مطرح کرده‌اند نیز ایشان را به خواندن پست قبلی این وبلاگ فرامی خوانیم تا شاید اگر خواستند واقعیت را آنچنان که هست ببیینند.

دوست داشتم آقای ابطحی را از نزدیک می‌دیدم تا شخصا برای من توضیح دهد منظورش از «دوست تازه دولت ایران» چیست؟ این اظهار نظر از طرف کسی که از نزدیکان رئیس جمهور سابق این کشور هستند و حتما در جریان چگونگی شکل گیری روابط ایران و ونزوئلا هستند و حداقل 3 یا 4 بار از نزدیک در بازدید‌های رسمی آقای چاوز و آقای خاتمی حضور داشته‌اند، بسیار عجیب به نظر می‌رسد. اگر هدف ایشان استفاده از این موضوع برای انتقاد از دولت کنونی است لازم است به ایشان هشدار بدهیم که سخت در اشتباه است، چرا که همانطور که توضیح داده شد اولا اصل این خبر و تحلیل صورت گرفته بر آن، از اساس نادرست است و ثانیا توسعه روابط با ونزوئلا در زمان دولت کنونی که توسعه صادرات صنعتی به آمریکای لاتین را به شکل چشمگیری موجب شده است از نقاط مثبت سیاست خارجی کشورمان می‌باشد .

و در ارتباط با «قصد مادام العمر شدن چاوز در ریاست‌جمهوری ونزوئلا» از طریق اصلاحات قانون اساسی، توجه همگان مخصوصا آقای ابطحی را به این نکته جلب می‌کنیم که آقای چاوز در اصلاحات قانون اساسی پیشنهاد برداشتن محدودیت کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری و نه تثبیت خود به عنوان رئیس‌جمهور دائم این کشور را مطرح کردند. البته خاطر نشان می‌سازد ایشان در کنار این پیشنهاد، بر برگزاری همه‌پرسی برای رفتن یا ماندن رئیس‌جمهور کشور در مدت دوره ریاستش با گردآوری تعداد مشخصی امضا از طرف مردم نیز تاکید کرده بودند؛ کما اینکه در سال 2004 این مهم اتفاق افتاد و همین آقای چاوز با روی باز همه‌پرسی برای ماندن یا رفتنش را پذیرفت تا با رای اکثریت مردم ونزوئلا در آگوست سال 2004 موقعیتش را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا تثبیت ببخشد.

ظاهرا عجله آقای ابطحی برای اتمام دوره ریاست جمهوری ونزوئلا بسیار بیشتر از مخالفان دو آتشه چاوز در ونزوئلا است، اما با اجازه آقای ابطحی یادآور می‌گردد: آقای چاوز با پیروزی در انتخابات دسامبر سال گذشته با کسب بیش از 65 درصد آرا (فعلا) تا سال 2013 رئیس جمهور ونزوئلا می‌باشد.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >