سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

انتقاد آیت‌الله مکارم ار رادیو جوان

جمعه 86 آذر 23 ساعت 7:28 عصر
آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: برخی از برنامه‌های رادیو جوان در شان جمهوری اسلامی ایران نیست.
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار مدیران کل مراکز استان‌های صدا و سیما با اشاره به نقش و جایگاه رسانه ملی در افکار عمومی خطاب به مسوولان این رسانه، خواستار ترویج ساده زیستی و پرهیز از تجمل گرایی در بین مردم شد.
وی تصریح کرد: زندگی تجملاتی بار سنگینی دارد و اگر زندگی ساده بود سریع‌تر به مقصد می‌رسید و شما مسوولان با توجه به تاثیرگذاری در رسانه باید زندگی ساده را ترویج کنید.
وی عدم ازدواج برخی دختران و پسران را تجمل گرایی عنوان کرد و گفت: با توجه به تجملات و مسابقه‌های تجملی و آبروهای خیالی و چشم و هم چشمی‌ها بسیاری از جوانان موفق به ازدواج نمی‌شوند.

این استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با توجه به نگاه‌های مختلف مردم به صدا و سیما، گفت: برخی به این رسانه نگاه تفریحی و برخی نگاه سیاسی دارند اما شما باید خدا را مدنظر قرار داده و برای رضای او گام بردارید.

وی تصریح کرد: درست است رسانه ملی وظیفه انعکاس تمام سلایق را بر عهده دارد اما باید سلیقه‌ها را با برنامه‌ریزی راهنمایی کرد.

مکارم شیرازی، رسانه ملی را همسان دانشگاه دانست و افزود: وظیفه اصلی آن بر اساس آیه قرآن یزکیهم و یعلم الحکمه، تزکیه و تعلیم است.

وی با اشاره به وجود برخی انحرافات در جامعه گفت: بیان مطالب انحرافی کاری نادرست است و از رسانه ملی انتظار می رود تا برنامه‌ریزی دقیق و هدفمندی داشته باشد.

این مرجع تقلید همچنین با قدردانی از برخی برنامه‌های رسانه مانند رادیو معارف و برنامه‌های تولیدی در ماه رمضان، محرم و صفر از برخی برنامه‌های رادیو جوان انتقاد کرد و اظهار داشت: برخی از برنامه‌های رادیو جوان در شان جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی تاکید کرد:باید مبلغ مکتب اهل بیت(ع) باشیم و دین خود را به اهل بیت(ع) ادا کنیم.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]