سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز بیرون کردن فقر و بیکاری کمتر از بیرون کردن صدام و استبداد نیست.
دکتر محسن رضایی طی سخنانی در همایش سراسری حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی افزود: اگر ملت ایران دیروز برای بیرون کردن استبداد و سپس اشغالگران به یک انقلاب دست زد و جهاد بزرگی را در پیش گرفت، امروز باید برای بیرون کردن فقر و بیکاری و عقب‌ماندگی از این کشور جهاد بزرگ دیگری را به راه انداخت.
وی سیاست‌های کلی نظام در سال‌های اخیر به خصوص پس از سند چشم‌انداز بیست‌ساله را نوید دهنده‌ آینده‌ای امیدبخش توصیف کرد و گفت: اما برای رسیدن به این آینده موانع زیادی وجود داشته و هنوز در جامعه‌ ما فقر، بیکاری، تورم و گرانی و عقب‌ماندگی وجود دارد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی‌ای که جمهوری اسلامی، آزادی و استقلال داشته باشد ولی فقر و بیکاری و تورم هم داشته باشد، به این معنی است که ما به همه‌ اهداف خود نرسیده‌ایم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تاکید کرد: اگر روزی برسد که حتی یک فقیر در ایران نباشد، آن روز زمان اعلام رسمی پیروزی نهایی انقلاب اسلامی است و اگر روزی برسد که ایران از نظر توسعه‌یافتگی گوی سبقت را از همه کشورهای دنیا ربوده و معنویت و خداپرستی و خداترسی در ایران اسلامی همه‌ آحاد جامعه را در بر گیرد باید جشن نهایی انقلاب اسلامی را برپا کرد.

رضایی با بیان این‌که " ملت ایران همه‌ آرزوهای خود را یک کاسه کرد و در چهره‌ انقلاب اسلامی و از زبان امام خمینی(ره) فریاد کشید" تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران سبدی از آرزوهای این ملت و ظرفیتی از آرمان‌های تحقق‌نیافته‌ ملت و اسلام عزیز است.

وی در تشریح این آرمان‌ها اظهار کرد: آزادی، استقلال، جمهوری اسلامی، مردم‌سالاری دینی و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود از دستاوردهای بزرگ این انقلاب تاکنون بوده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: این انقلاب هنوز به پایان نرسیده و قله‌های دیگری برای فتح کردن باقی مانده است که یکی از مهمترین این قله‌ها توسعه‌یافتگی و عبور از عقب‌ماندگی‌هاست.

وی هم‌چنین یادآور شد: زمانی انقلاب اسلامی از مشت‌های گره کرده‌ مردم عبور کرد و روز دیگر از لوله‌های تفنگ رزمنده‌ها بیرون آمد و سینه تجاوزکاران را شکافت و همه‌ سرزمین‌های ایران اسلامی را آزاد کرد تا برای اولین بار بعد از دویست سال لبخند پیروزی بر لبان ملت ایران بنشیند. امروز انقلاب اسلامی از میان تلاش، خلاقیت، علم، فناوری و شکوفایی همه‌جانبه جامعه‌ ما عبور می‌کند و این هم نوعی جهاد است.

رضایی جهاد دیروز را سیاسی و جهاد امروز را اقتصادی و فرهنگی دانست و تاکید کرد: امروز توسعه‌ ایران اسلامی بزرگ‌ترین عبادت جهادگران انقلاب اسلامی محسوب می‌شود؛ چراکه اگر ایران توسعه پیدا نکند دفاع از انسانیت و اسلام امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به تشکیل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی گفت: برای رسیدن به همه آرمان‌های‌مان به یک الله اکبر و یا علی و یا زهرای دیگر نیاز داریم و امیدوارم این حزب بتواند در این مسیر به ملت ایران کمک کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: البته این مساله خواست این حزب نیست و همه‌ گروه‌های اسلامی و اصولگرایان باید در همین مسیر و امتداد انقلاب حرکت کنند.

رضایی با بیان این‌که " جمهوری اسلامی شکست‌ناپذیر است" اظهار کرد: می‌بینید که در دو سال اخیر ما و آمریکا چه سخت رودررو، شانه به شانه و سنگر در برابر سنگر حرکت کردیم اما تاکنون با هدایت رهبر فرزانه‌ انقلاب کوچک‌ترین آسیبی به این کشور وارد نشده است. اگر هدایت‌های ایشان نبود آن وقت دیگران می‌فهمیدند که خلاء رهبری در ایران چه زیان‌هایی می‌تواند وارد کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این‌که " مقام معظم رهبری با چند حرکت هوشمندانه هم از دشمن زمان گرفتند و هم بهانه" افزود: بدین ترتیب دشمن که حتی هواپیماهای خود را روی باندها آورده بود، ناچار به توقف شد. هدایت مذاکرات لاریجانی با خاویر سولانا که با نظارت دقیق ایشان صورت گرفت یکی از باشکوه‌ترین مذاکرات دیپلماتیک بین‌المللی است. با وجود دو سال مذاکره، آقای سولانا همیشه با امیدواری از جلسات بیرون می‌رفت و وقتی این امیدواری را به طرف‌های مقابل می‌گفت، اتحاد آمریکا با غرب متزلزل می‌شد. مساله‌ دوم هدایت مذاکرات ایران با آقای البرادعی بود که باعث شد رییس آژانس انرژی اتمی گزارش واقع‌بینانه‌ای از ایران ارایه کند. سومین تاکتیک اعمال شده، کمیته سه‌جانبه‌ ایران، عراق و آمریکا بود. دو گروه در کنار این کمیته بودند؛ یک عده که می‌گفتند نباید مذاکره‌ای انجام شود و می‌خواستند انقلابی‌تر حرکت کنند و عده‌ای که می‌گفتند موضوع امنیت عراق برای مذاکرات کافی نبوده و باید موضوعات دیگری هم در دستور کار قرار بگیرد. این کمیته سه جانبه موجب شد تا بسیاری از جوسازی‌های جامعه‌ آمریکا علیه ایران مبنی بر کشتار سربازان آمریکا به دست ایرانی‌ها خنثی شده و آقای بوش مهمترین برگ برنده برای حمله به ایران را از دست بدهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه چهارمین حرکت را پافشاری در حمایت از دولت مالکی در عراق دانست و تاکید کرد: قطعا اگر این تدابیر نبود خطری جدی‌ انقلاب اسلامی را تهدید می‌کرد اما تاکنون این خطر دفع شده است. بنابراین آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی در این کشور تثبیت شده و با بمب اتم هم نمی‌توانند جمهوری اسلامی را از پا در بیاورند ولی این‌ها دستاوردهای اولیه‌ انقلاب بود و نباید انقلاب اسلامی به همین‌ها ختم شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تاکید بر لزوم داشتن تقوا در کنار ایمان، تصریح کرد: ایمان بدون تقوا به نتیجه نخواهد رسید. ایمان لازم است ولی اگر خداترسی وجود نداشته باشد، ممکن است همان‌هایی که ایمان دارند به مردم دروغ بگویند و همان‌هایی که از اسلام دم می‌زنند بر سر مردم کلاه بگذارند.

رضایی خطاب به جمعیت حاضر توصیه کرد: شمایی که می‌خواهید کار سیاسی کنید بدانید که امروز روزی است که در جمهوری اسلامی باید صحنه‌ سیاسی را ارزیابی کرده و دوباره تقوا را در این عرصه تقویت کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با طرح این سوال که " آیا در اسلام دروغ گفتن و تهمت زدن خطری کمتر از جاسوسی دارد؟" تاکید کرد: نمی‌شود با دروغ گفتن و تهمت زدن با جاسوسی مبارزه کنیم؛ چراکه این همان حرف منافقین است که می‌گفتند هدف وسیله را توجیه می‌کند. وسیله و ابزار هم باید مشروع باشد. در سیاست اسلامی هم هدف باید مقدس باشد و هم وسیله. نمی‌شود به خاطر این‌که می‌خواهیم علیه آمریکا حیله و فریب به کار ببریم به خود و به مردم دروغ بگوییم.

رضایی با بیان این‌که " البته در صحنه‌ نبرد باید فریب و نیرنگ را علیه دشمن به کار برد" خاطرنشان کرد: حق نداریم برای رسیدن به اهداف مقدس‌مان از وسایل نامشروع استفاده کنیم.

وی با تاکید مجدد بر داشتن ایمان و تقوا در عرصه‌ سیاست، ابراز کرد: به همین دلیل است که مبنای سیاست در اسلام از یک طرف علی بن ابیطالب(ع) بوده و از طرف دیگر ایثار بزرگ اباعبدالله(ع) است. خون حسین و ایثار حسین است که به سیاست اسلامی رنگ و بو و فلسفه می‌بخشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از اعضای حزب توسعه و عدالت پرسید که " آیا می‌توانید در این عرصه‌ جدید بر تقوا و اخلاق و ارزش‌های اسلامی در صحنه‌ی سیاست پافشاری کنید؟ " و ادامه داد: اگر توانستید این کار را انجام دهید کار بسیار مهمی کرده‌اید. به شما توصیه می‌کنم که زیاد به دنبال این نباشید که چقدر برای شما کف و سوت می‌زنند بلکه دنبال این باشید که چقدر خدای متعال، ائمه اطهار و شهدا از شما راضی هستند، چون بدین ترتیب هم خدا و هم مردم را خواهید داشت.

امروز همه قوا نیاز به تقویت و حمایت دارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به فلسفه وجودی احزاب اظهار کرد: احزاب در جامعه ما برای این به وجود می‌آیند که یا دولت، مجلس و شوراها را شکل بدهند و یا این‌که دولت را تقویت کنند؛ چه با نقد و چه با حمایت کردن و پیشنهاد دادن.

وی تاکید کرد: شرکت در تشکیل دولت اسلامی یک عبادت بزرگ و کمک به تقویت آن نیز یک خدمت بزرگ است.

به گزارش ایسنا دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در جمع خبرنگاران نیز با اشاره به پرونده موسویان تاکید کرد: شخصا در این مورد نظری نداده و معتقدم نظر نهایی را قوه‌ قضاییه می‌دهد و هر تصمیمی که بگیرد باید به آن تمکین کرد.

رضایی در عین حال با تاکید بر استقلال دستگاه قضایی و قاضی پرونده اظهار کرد: به نظر من دولت حق ندارد در کار قوه قضاییه دخالت کند و قوه‌ قضاییه هم نباید به چارچوب دولت وارد شود.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]