سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

چاوز، تلویزیون و ابطحی!

جمعه 86 آذر 16 ساعت 10:21 عصر
وبلاگ فارسی چاوز که کارکرد آن دفاع همه‌جانبه از اقدامات چاوز برای مخاطبان ایرانی است، با انتقاد از ابطحی که اعلام کرده بود جاوز در هفته 40 ساعت در تلویزیون سخنرانی می‌کند، اعلام کرد،وی تنها 20 ساعت برای مردم از طریق تلویزیون سخن می‌گوید.
در این مطلب آمده است: تازگی‌ها در برخی از خبرگزاری‌ها خبری منتشر شده با این مضمون که آقای چاوز به طور متوسط 40 ساعت در هفته از طریق تلویزیون برای مردم ونزوئلا صحبت می‌کند. جالب است در تمام این خبرها هیچ‌گاه منبع خبر ذکر نشده و فقط به ذکر خبر و در بعضی از مواقع تحلیلی بی‌اساس در مورد آن بسنده شده است. این خبر حتی مورد توجه آقای ابطحی نیز قرار گرفته تا با درج آن در وبلاگ شخصی‌اش، سعی کند آن را به عنوان دلیل «جواب منفی» مردم ونزوئلا به وی در همه‌پرسی اخیر ونزوئلا ذکر نماید. ایشان همچنین ضمن «دوست تازه دولت ایران» خواندن آقای چاوز، وی را متهم به «علاقمند بودن برای مادام العمر شدن در ریاست جمهوری ونزوئلا از طریق اصلاحات قانون اساسی» نموده است.

هر چند بنا نیست که هر کس در هر گوشه دنیا اسمی از چاوز بیاورد، زود در مقام پاسخگویی برآییم و به توضیح مطلب بپردازیم؛ اما دور از انصاف دیدیم در این زمینه که اتفاقا مورد توجه سایت‌های خبری فارسی زبان قرار گرفته توضیحی ندهیم.

تنها برنامه هفتگی تلویزیونی چاوز برنامه‌ای است با عنوان «الو رئیس‌جمهور» که روزهای یکشنبه هر هفته با حضور مقامات دولتی در شهرستان‌های مختلف، با پخش مستقیم تلویزونی از کانال دولتی ونزوئلا، برگزار می‌شود و از 4 تا 7 ساعت طول می‌کشد. آقای چاوز در این برنامه ضمن ارائه گزارشی ار فعالیت‌های انجام شده در طی هفته، در مقام پاسخگویی به تمام شبهاتی که در طی هفته از طرف مراجع مختلف در مورد دولت مطرح شده بر می‌آید. انصاف نیست کسی با استدلال به وجود این برنامه ـ که شفافیت آقای چاوز در اداره کشور را به نمایش می‌گذارد ـ بخواهد چاوز را زیر سوال ببرد. در هر صورت حق ـ و حتی وظیفه ـ هر دولتی است که برنامه‌های خود برای اداره کشور را به صورت مداوم با مردم در میان بگذارد.

دیگر برنامه‌های تلویزیونی آقای چاوز برخلاف آنچه در سایت‌ها گفته می‌شود، مربوط به حضور ایشان در برنامه‌های مختلف، دیدارهای رسمی، افتتاح پروژه‌ها، بازدید از مراکز صنعتی و غیره می‌باشد که البته اکثر آنها همراه سخنرانی ایشان هستند و طبیعتا از طرف تلویزیون دولتی پوشش داده می‌شوند. نکته مهم اینکه، هیچ‌گاه متوسط برنامه‌های تلویزیونی ایشان اعم از برنامه هفتگی الو رئیس جمهور و برنامه‌های دیگر ایشان که پوشش تلویزیونی داده می‌شوند از 15 تا 20 ساعت در هفته تجاوز نمی‌کند.

در مورد «جواب منفی» که آقای ابطحی مطرح کرده‌اند نیز ایشان را به خواندن پست قبلی این وبلاگ فرامی خوانیم تا شاید اگر خواستند واقعیت را آنچنان که هست ببیینند.

دوست داشتم آقای ابطحی را از نزدیک می‌دیدم تا شخصا برای من توضیح دهد منظورش از «دوست تازه دولت ایران» چیست؟ این اظهار نظر از طرف کسی که از نزدیکان رئیس جمهور سابق این کشور هستند و حتما در جریان چگونگی شکل گیری روابط ایران و ونزوئلا هستند و حداقل 3 یا 4 بار از نزدیک در بازدید‌های رسمی آقای چاوز و آقای خاتمی حضور داشته‌اند، بسیار عجیب به نظر می‌رسد. اگر هدف ایشان استفاده از این موضوع برای انتقاد از دولت کنونی است لازم است به ایشان هشدار بدهیم که سخت در اشتباه است، چرا که همانطور که توضیح داده شد اولا اصل این خبر و تحلیل صورت گرفته بر آن، از اساس نادرست است و ثانیا توسعه روابط با ونزوئلا در زمان دولت کنونی که توسعه صادرات صنعتی به آمریکای لاتین را به شکل چشمگیری موجب شده است از نقاط مثبت سیاست خارجی کشورمان می‌باشد .

و در ارتباط با «قصد مادام العمر شدن چاوز در ریاست‌جمهوری ونزوئلا» از طریق اصلاحات قانون اساسی، توجه همگان مخصوصا آقای ابطحی را به این نکته جلب می‌کنیم که آقای چاوز در اصلاحات قانون اساسی پیشنهاد برداشتن محدودیت کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری و نه تثبیت خود به عنوان رئیس‌جمهور دائم این کشور را مطرح کردند. البته خاطر نشان می‌سازد ایشان در کنار این پیشنهاد، بر برگزاری همه‌پرسی برای رفتن یا ماندن رئیس‌جمهور کشور در مدت دوره ریاستش با گردآوری تعداد مشخصی امضا از طرف مردم نیز تاکید کرده بودند؛ کما اینکه در سال 2004 این مهم اتفاق افتاد و همین آقای چاوز با روی باز همه‌پرسی برای ماندن یا رفتنش را پذیرفت تا با رای اکثریت مردم ونزوئلا در آگوست سال 2004 موقعیتش را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا تثبیت ببخشد.

ظاهرا عجله آقای ابطحی برای اتمام دوره ریاست جمهوری ونزوئلا بسیار بیشتر از مخالفان دو آتشه چاوز در ونزوئلا است، اما با اجازه آقای ابطحی یادآور می‌گردد: آقای چاوز با پیروزی در انتخابات دسامبر سال گذشته با کسب بیش از 65 درصد آرا (فعلا) تا سال 2013 رئیس جمهور ونزوئلا می‌باشد.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]