سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

قذافی با 40 زن محافظ

چهارشنبه 86 آذر 14 ساعت 4:33 عصر

این روزها، کاخ ریاست‌جمهوری‌ فرانسه، سرگرم آماده شدن برای استقبال از معمر قذافی، رهبر لیبی در دهم دسامبر جاری، یعنی پنج روز دیگر است.

به نوشته اعتماد، این نخستین سفر قذافی به پاریس پس از 34 سال است، زیرا به دلیل مسائل امنیتی، قضایی و سیاسی و همچنین متهم شدن دو تن از معاونانش به دست داشتن در انفجار یک هواپیمای مسافری فرانسه بر فراز آسمان نیجر در سال 1988 روابط دو کشور تیره بود، اما آنچه این سفر را تحت تأثیر قرار داده، نه سفر قذافی پس از بیش از ربع قرن بلکه خواسته مشروطی است که وی در آستانه سفرش خطاب به مقامات فرانسوی اعلام کرده است.

خواسته رهبر لیبی که رهبران فرانسه را به خود مشغول کرده، برپایی خیمه محل اقامتش در باغ کنار کاخ الیزه در پاریس است. قذافی این خیمه را برای خوردن و خوابیدن و زندگی روزمره نمی‌خواهد، اما از آن برای استقبال از میهمانان خارجی‌اش، اعم از رؤسای جمهوری و دیپلمات‌ها استفاده می‌کند و البته برخی فعالیت‌های رسمی‌اش را نیز در آن انجام می‌دهد. بحث بر سر برپایی خیمه قذافی در پاریس در جریان سفر رسمی‌اش به فرانسه از مدت‌ها پیش، به موضوعی مهم و جدل‌برانگیز میان دو کشور تبدیل شده است، اما مقامات الیزه سرانجام برای آن‌که بحران دیپلماتیک جدیدی میان دو کشور رخ ندهد، با این درخواست موافقت کرده‌اند، ولی قذافی تنها به برپایی خیمه در پاریس بسنده نکرده و قرار است پنج هواپیما شامل چهارصد نفر از جمله چهل زن محافظ شخصی او و نیز چند دستگاه خودرو زرهی با وی راهی فرانسه شوند.

جالبتر این که به گفته معاونان قذافی، وی می‌خواهد با خودرو شخصی خود و از طریق اسپانیا به فرانسه برود. البته محافظان قذافی این اقدام را به دلیل طول مسافت و حفاظتی که باید از او انجام شود، دشوار و خطرناک توصیف کرده‌اند.

گفته می‌شود، خرید چندین فروند هواپیما و بالگرد جنگی از فرانسه و کمک این کشور به راه‌اندازی دوباره تأسیسات هسته‌ای لیبی، محور مذاکرات قذافی را در پاریس تشکیل خواهد داد، اما از همه اینها مهمتر، پیش شرطی بود که قذافی برای رهبران الیزه تعیین کرد و آن برپایی چادر بدوی‌اش در کنار الیزه است.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


ظهر امروز(سه‌شنبه) جمعی از دانشجویان دانشگاه اصفهان تظاهراتی دو ساعته در اعتراض به آنچه «خفقان سیاسی» می نامیدند، انجام دادند.بیش از 100 نفر از دانشجویان دانشگاه اصفهان از ساعت 12 امروز با در دست داشتن پلاکاردهایی که شعارهایی نظیر « حکم اعدام عدنان حسن پور باطل باید گردد»، «دانشجوی سیاسی آزاد باید گردد»، «رئیس انتصابی! استعفا استعفا» در این دانشگاه تظاهرات کردند.

این دانشجویان که روز گذشته در تظاهراتی هزار و پانصد نفری خواستار شکسته شدن فضای بسته سیاسی این دانشگاه شده بودند، به دکتر محمدحسین رامشت رئیس دانشگاه اصفهان فرصت دادند که این فضای بسته هر چه زودتر شکسته شود. آنها اعلام کردند که در صورتی که مسئولان دانشگاه اصفهان به خواسته‌های آنها توجه نکنند، از هفته آینده تجمعات خود را به صورت گسترده‌تری انجام خواهند داد.

گفتنی است این دانشجویان تجمع مشابهی را در روز 13 آبان انجام داده بودند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


فدائیان اسلام

چهارشنبه 86 آذر 14 ساعت 4:27 عصر
دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام با انتقاد شدید از سوءاستفاده «فاطمه رجبی» همسر سخنگوی دولت از عملکرد و مبارزات شهید نواب صفوی، اظهار داشت: «این قیاس مع‌الفارق است. نباید افرادی که متعلق به نسل شهید نواب و یارانش نیستند، از ایشان استفاده سیاسی بکنند».
انتقاد شدیداللحن دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام از «فاطمه رجبی» پس از آن صورت گرفت که همسر الهام در مقاله‌ای، روحانیون حامی حکم دستگاه قضایی مبنی بر تبرئه موسویان از اتهام جاسوسی را «غاصب لباس روحانیت» بیان کرد و خواستار آن شد تا این روحانیون نیز مانند نواب صفوی به وظایف خود در قبال «مزدوران انگلستان» عمل کنند!
«محمدمهدی عبدخدایی» دراین خصوص به خبرنگار سیاسی آفتاب گفت: «در مورد اعدام انقلابی رزم‌آرا افکار عمومی کاملا آمادگی این مسئله را داشت تا جاییکه پس از ترور رزم‌آرا،‌ مجلس هفدهم شورای ملی ماده واحده‌ای را تصویب کرد که به موجب آن چون خیانت رزم‌آرا محرز بود، مرحوم خلیل طهماسبی باید از زندان آزاد می‌شد».
وی با بیان اینکه «امروزه افکار عمومی به هیچ عنوان چنان برداشتی را در مورد آقای موسویان ندارد» اظهار داشت: «بهتر است افراد ناآگاه از کار قضاوت که صلاحیت ورود به این مسائل را ندارند، در چنین مسائلی ورود نکنند و اجازه دهند که قوه قضائیه زیرنظر رهبری که رئیس آن مورد وثوق و اعتماد رهبر انقلاب است، در این خصوص اظهارنظر کند».
دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام همچنین با انتقاد از حمله رجبی به «علی‌اکبر ناطق نوری» گفت: «خانم رجبی چرا به‌جای قوه قضائیه که حکم اولیه را صادر کرده، به آقای ناطق نوری اعتراض می‌کنند؟».

وی تصریح کرد: «اگر قرا باشد هرکسی خارج از محدوده وظائف و صلاحیت‌های خودش به اظهارنظر بپردازد که دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود».

عبدخدایی تاکید کرد: «در پرونده آقای موسویان تنها دستگاه قضایی است که صلاحیت ورود به مسئله را دارد و نه حتی وزارت‌خانه‌های ذیربط. چه برسد به افرادی که نه صلاحیت این کار را دارند و نه مجاز به دخالت در امور دستگاه قضایی هستند».

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


خاتمی راهی مکزیک شد

چهارشنبه 86 آذر 14 ساعت 4:25 عصر
رییس موسسه‌ بین المللی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها، برای حضور و سخنرانی در نشست "گفت‌وگو برای صلح" دانشگاه گوادالاهارا شب گذشته عازم مکزیک شد.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی در میزگرد دانشکده مکزیکوسیتی با موضوع "گفت‌وگو برای صلح" به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود خواهد پرداخت.

رئیس جمهور سابق کشورمان در این سفر 4 روزه با چند تن از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی این کشور دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


خداحافظ تخم مرغ هم

چهارشنبه 86 آذر 14 ساعت 4:24 عصر
تخم مرغ هم از سفره مردم می‌رود...بهای تخم مرغ در هر شانه اکنون به 30 هزار ریال رسیده که برخی کارشناسان سرما را یکی از عوامل اصلی گرانی این محصول می‌دانند.
بهای تخم مرغ در حالی به 120 تومان در هر عدد رسیده است که هفته‌های گذشته هر عدد تخم مرغ 100 تومان بود.
با وجود عدم صادرات این محصول به خارج از کشور به دلیل تعرفه 130 درصدی و افزایش تولید تخم مرغ در شش ماهه سال جاری بهای این کالا در بازار همچنان در حال افزایش است.
مدیر عامل اتحادیه مرکزی مرغداران نیز پیش‌بینی کرده است: تا پایان سال حدود 650 هزار تن تخم‌مرغ تولید شود که این میزان نسبت به سال گذشته حدود 50 هزار تن افزایش می‌یابد.

ناصر نبی‌پور گفت: در شش ماهه نخست حدود 300 هزار تن تخم‌مرغ تولید شده که این میزان در شش ماهه دوم افزایش خواهد یافت.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


ممنوعیت قلیان

چهارشنبه 86 آذر 14 ساعت 4:5 عصر
از آنجا که مصرف و استعمال سیگار و قلیان علیرغم هشدارهای پیاپی مجامع پزشکی و فرهنگی همچنان ادامه دارد و در پی درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و تماس مکرر مردم و در راستای اجرای قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات مصوب پانزدهم شهریور ماه سال 85 مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی این قانون، نیروی انتظامی برای تامین مطالبات و حفظ سلامت افراد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان اعلام کرد: استفاده از مواد دخانی و قلیان در مراکز پذیرایی و اقامتی از جمله سفره‌خانه و رستورانهای سنتی، هتل‌ها،‌ مسافرخانه، باغچه‌های پذیرایی‌ اعم از شهری و بین‌راهی و تمامی اماکن عمومی ممنوع است.
در اطلاعیه این نیرو آمده است: تبلیغ و در معرض نمایش قرار دادن محصولات دخانی از جمله قلیان و ادوات آن ممنوع و مسوولیت اجرایی ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی با مدیران و کارفرمایان یا متصدیان اماکن مربوطه است و در صورت وقوع هر گونه تخلف، طبق ضوابط برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.
همچنین متصدیان، ‌کارفرمایان و مسوولان اماکن عمومی موظفند تابلوهای هشداردهنده مبنی بر ممنوعیت مصرف محصولات دخانی را در نقاط مناسب و در معرض دید عموم نصب کنند.
بر اساس اعلام نیروی انتظامی، مجامع و اتحادیه‌های ذیربط به استناد این قانون در بند «ف» از ماده 37 قانون نظام صنفی، باید آموزش‌های لازم را به اعضای تحت پوشش ارایه کرده و کنترل و نظارت کافی جهت اجرای بهینه این قانون را به عمل آورند.
همچنین سازمانهای صنفی مرتبط با تاسیسات گردشگری نیز در چارچوب این قانون و قوانین مربوطه باید نسبت به آگاهسازی، نظارت و کنترل بر مراکز تحت پوشش اقدامات لازم را به عمل آورند.
نیروی انتظامی با اشاره به این که اجرای این قانون در جهت ارتقاء سلامت مردم و خانواده‌هاست، از شهروندان خواست تا همانند گذشته، همکاری لازم را با این نیرو داشته و در صورت مشاهده هر نوع تخلف، مراتب را به مرکز فوریتهای پلیسی «110» اعلام کنند.
این اطلاعیه به منزله اعلام رسمی به تمامی متصدیان، مدیران و صاحبان اصناف و اماکن عمومی و دست‌اندرکاران تهیه، نگهداری، توزیع و فروش محصول دخانی بوده و همه موظف به اجرای آن هستند.
بر این اساس نیروی انتظامی اعلام کرد: با همکاری دیگر سازمانهای مسؤول به استناد این قانون از بیست و چهارم آذر ماه 86 در تهران و از یکم دی ماه در سراسر کشور با متخلفان برخورد خواهد کرد.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


روضه اشک‌آور

چهارشنبه 86 آذر 14 ساعت 12:0 صبح
زلزله تبریز همه را به پارک‌ها کشید.

البته این زلزله باعث صله رحم هم شد



اهالی تئاتر با رئیس مترو تهران دیدار کردند.

اول تئاتری‌ها گریه محسن هاشمی رو درآوردن،

 بعد هم با روضه هاشمی، تئاتری‌ها به حال مترو گریه کردن

هفته گذشته عروسی پلاک‌قرمزها بحث داغ سیما بود.

خانم: آقای خاتمی شما هنوز پلاکتون قرمزه؟

مخالفان مادام‌‌العمر شدن ریاست جمهوری چاوز به وی اعتراض کردند.

خداییش چه اعتراضی هم می‌کنند.

این هم تصویر یک مرد واقعا مقدس

خوش‌وبش با زن مردم مقابل همسر! بابا ای مردسالار!

اشتباه نکنید، طرح مبارزه با اراذل و اوباش نیست.

طرح جدید جمع‌آوری موتورسیکلت‌های متخلفه.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


شورای همکاری خلیج (فارس) امروز در بیانیه پایانی نشست خود که با حضور رئیس‌جمهور ایران برگزار شد، بار دیگر در برابر کشورمان موضع خصمانه گرفته و با دخالت در امور داخلی کشورمان، رسما مواضع ضدایرانی خود را به نمایش گذاشت.
این کشورها در بیانیه خود از ایران خواسته‌اند با جامعه جهانی! نه با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای برای رفع مشکل هسته‌ای خود همکاری کند.آنان همچنین بار دیگر گستاخی خود را نسبت به مرزهای کشور، نشان داده و اعلام نموده‌اند: ایران با اشغال! سه جزیره متعلق به امارات متحده عربی شامل جزیره ابوموسی و تنب بزرگ و تنب کوچک، حاکمیت کشور امارات عربی متحده را نادیده گرفته است.

این کشورها از پاسخ ندادن ایران به حل مسالمت‌آمیز این مسئله ابراز تأسف کرده و از ایران خواسته‌اند که این موضوع را از راه گفت‌وگو یا دیوان داوری بین‌المللی بر طرف کند.
آنان همچنین با امیدواری نسبت به موفقیت کنفرانس آناپولیس، در تلاش‌های خود برای دستیابی به صلح و تمرکز بر موضوعات کلیدی در بحث خاورمیانه، خواهان حل موضوعات پناهندگان و اورشلیم و امنیت و مرزهای آبی و خاکی درباره یک کشور مستقل فلسطینی و نیز تشکیل این کشور در کنار اسرئیل شده‌اند.
این در حا‌لی است که همه شش کشور عضو شورای همکاری خلیج به صورت دوجانبه و چندجانبه، مشکلات شدید مرزی و قلمرو سرزمینی با هم دارند که به مراتب از اختلاف ساختگی بین ایران و امارات بزرگتر است، اما هیچ‌گاه در بیانیه‌های خود درباره این مشکلات که به مسائل امنیتی و نظامی‌شان برمی‌گردد، اشاره‌ای نمی‌کنند.

با این حال، جانبداری بی‌چون و چرای این کشورها از ادعای غیرقانونی و تجاوزگرایانه امارات متحده عربی نسبت به زمین‌های کشورمان و دخالت آنها در این موضوع، هیچ محمل حقوقی و قانونی نداشته است.

اختصاص بخش مهمی از بیانیه این کشورها در پایان اجلاس دو روزه، آن هم با حضور رئیس‌جمهور کشورمان به همکاری ایران با جامعه جهانی! و به رسمیت شناختن حاکمیت امارات متحده عربی بر سه جزیره کشورمان، از هدف قرار گرفتن منافع ملی کشورمان توسط این کشورها حکایت می‌کند.

در همین حال، منابع خبری گزارش دادند، در اقدام بی‌سابقه‌ای دکتر «احمدی‌نژاد» و «شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان» رئیس‌جمهوری ایران و امیر امارات در حاشیه اجلاس سران کشورهای حوزه خلیج فارس در دوحه، در نشستی دو نفره پشت درهای بسته به بررسی مسائل مربوط به جزایر سه‌گانه ایران پرداختند.

امارات تا به حال چندین بار خواستار مذاکره با ایران درباره جزایر سه‌گانه بوده، اما از آنجا که این جزایر جزو لاینفک خاک ایران است، مقامات کشورمان همواره هرگونه مذاکره درباره سرزمین‌های متعلق به ایران را بی‌معنی می‌دانسته‌اند.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


مسنجر فارسی هم آمد

سه شنبه 86 آذر 13 ساعت 3:43 عصر
نسخه آزمایشی پنجمین پیام رسان الکترونیکی دنیا و اولین پیام رسان فارسی الکترونیکی با ارائه یک گیگابایت پست الکترونیکی به کاربران همراه با سیستم وبلاگ "ارسال مستقیم فایل" با عنوان TD messenger راه اندازی شد.
فراز حق پناه مدیر پروژه TD messenger در ابن باره گفت: در طراحی و ساخت این مسنجر از جدیدترین متدهای گرافیکی و برنامه نویسی استفاده شده است به طوری که دارای کلیه امکانات استاندارد و رقابتی با سایر مسنجرهای دنیا است.
وی با اشاره به ویژگیهای این سیستم پیام رسان، افزود: امکان نصب بر روی کلیه سیستم های عامل موجود، استفاده آسان از تمامی بخشهای سیستم، برقراری ارتباط صوتی و تصویری، نمایش لیست دوستان، ارسال پیام نوشتاری و صوتی به صورت آنلاین، ارسال و دریافت فایل بین دو کاربر و اتاقهای گفتمان از مهمترین استانداردهای یک پیام رسان الکترونیکی است که در حال حاضر تنها چهار شرکت yahoo مسنجر، msn مسنجر، paltalk و googletalk دارای این استانداردها هستند.

حق پناه سیستم off line پیام را از دیگر استانداردهای پیام رسان الکترونیکی عنوان کرد و اظهار داشت: دو شرکت yahoo messenger و paltalk دارای این سیستم هستند و TD messenger به عنوان سومین مسنجر دنیا دارای سیستم offline و پنجمین پیام رسان استاندارد دنیا از این سیستم برخوردار است.
وی در خصوص ویژگی های دیگر پیام رسان فارسی الکترونیکی خاطر نشان کرد: بر خلاف سایر سایتها، در yahoo messenger چراغ اینترنت در زمانی که اطلاعات رد و بدل نمی شود و کاربر online است ،خاموش است که این ویژگی نیز در TD messenger نیز وجود دارد. علاوه بر این کاربرانی می توانند رنگ و محتوای صفحه را به دلخواه خود تغییر دهند.
مدیر پروژه پیام رسان فارسی با بیان اینکه این سیستم اولین مسنجر دنیاست که به 4 زبان ارائه می شود اظهار داشت: این سیستم به زبانهای فارسی، انگلیسی، آلمانی و عربی به کاربران خود خدمات ارائه می دهد.
حق پناه گفت: شرکت تهران دیتا برای اجرای TD مسنجر به 21 نرم افزار دارای لیسانس نیاز داشت که با توجه به تحریم های ایران، توانست با مشکلات زیادی حق انحصاری نرم افزارهای لازم را بگیرد.
وی تاکید کرد: نسخه آزمایشی (نسخه بتا) TD messenger راه اندازی شده است که تا ماه آینده نسخه نهایی (آلفا) آن نیز آماده می شود و در اختیار ایرانیان سراسر دنیا قرار می گیرد.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


اعلمی:سرباز اهل‌بیت عصمت‌وطهارتم

سه شنبه 86 آذر 13 ساعت 1:4 عصر
اکبر اعلمی نماینده تبریز با انتشار نامه ای نسبت به نوشته های برخی مطبوعات واکنش نشان داد.
وی در این نامه که در وبلاگ خود منتشر کرده، آورده است:"نظر به این‎که انعکاس سخنان این‎جانب به‎صورت ناقص و گزینشی توسط برخی از دین به دنیافروشان، باعث ایجاد سوء‎تفاهماتی شده، برخود لازم می بینم که توضیحات ذیل را به محضر امت شهیدپرور ایران ارائه کنم تا هم حقیقت مطلب و هم میزان تدین، شرف و اصولگرایی برخی از مدعیان آشکار شود."متن کامل نامه اعلمی بدین شرح است:
و لا تقف ما لیس لک به علم"قرآن کریم"
یقیناً پای‌بندی به مفاد سوگندنامه‎ای که به شرح مذکور در اصل 67 قانون اساسی در مراسم تحلیف ایراد کرده‎ام و نیز عدم خیانت به اعتماد ملت و پیگیری مطالبات آن‎ها و همچنین شریک بودن در غم‎ها و شادی‎های آنان، بدون هزینه نیست و در این مسیر اگر لازم باشد چه بسا تاوان‌های سنگینی را باید پرداخت.
به‎همین سبب از مدت‎ها قبل، برخی از اشخاص حقیقی و حقوقی که منش و روش این حقیر را در تعارض با منافع نامشروع خود می‎بینند، به شیوه‎های گوناگون و غیراخلاقی و ناجوانمردانه‎ترین روش‎ها، بنده را آماج انواع اتهامات و اهانت‌ها قرار داده و آنچه را که زیبنده‌ خودشان می‌باشد به این‌جانب نسبت داده‌اند، لیکن تا آن‌جا که میسر بوده است، خار در چشم و استخوان در گلو صبوری ورزید‌ه‌ام و به مصداق آیه‎ی شریفه «اذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاماً»، تنها به گفتن سلام بسنده کرده و کوشیده‎ام که به توصیه‌ی قرآن کریم، کریمانه از کنار لغویات آنان بگذرم.
اما هرگز نمی‎پنداشتم که مشتی رجاله و دین به دنیافروش ریاکار در رسانه‎هایی که کوس «انا الحق» سر داده‎اند و بر طبل اصولگرایی می‎کوبند، در غیاب اینجانب با اطلاع از عدم دسترسی ام به رسانه ها و خزعبلات طرح شده ، فرصت را مغتنم شمرده و سوار بر مرکب عوام‎فریبی شوند و با استفاده‎ی ابزاری از مقدسات ، شرافت ، وجدان و دین نداشته‎ی خود را به ثمن بخس به حراج گذاشته و برای خوش‎رقصی کسانی که می‎خواهند چند صباحی بیشتر در قدرت بمانند، وقاحت، رذالت، خباثت و دنائت را به آن‎جا برسانند که در پناه مقدسات و با دستاویز قرار دادن یک عبارت ابتر ، منقطع و گزینش شده از سخنرانی و پرسش و پاسخی 3 ساعته که صدر و ذیل آن را حذف کرده‌اند و بیان آن به‎ این صورت و بدون توضیحات ارائه شده، شاید‌ آن را در ذهن و قلب برخی از ساده دلان مقلوب جلوه دهد، عنان از کف داده و سرمست و شادمان از این‎که بهانه‎ای برای رسیدن به مقاصد شومشان به‌دست آمده است، در مقام تحریک احساسات پاک مردم متدین و تخریب بنده برآمده و در راستای نیل به اهداف حقیر خویش به نام نامی سالار شهیدان آویزان شده و به کام خود، انواع لیچار را که در خور شخصیت ناچیز خودشان می‎باشد نثار سربازی از سربازان ولایت اهل بیت عصمت و طهارت می‌کنند که بزرگ‌ترین آرزویش، پیروی از آموزگار بزرگ شهادت امام حسین(ع) و قربانی شدن در راه اوست و تنها افتخارش این است که در طول زندگی خود تلاش کرده‎ و می‎کند تا با درس آزادگی گرفتن از امام شهیدان در مسیری گام بردارد که آن بزرگوار در پیش روی آزادگان جهان قرار داده‎اند.

گرچه یقین دارم که هتاکی های انجام شده علیه بنده از حب علی نبوده بلکه صرفا از بغض معاویه و ناراحتی نسبت به بخش دیگری از سخنانم در مورد عملکرد دولت بوده است ، اما نظر به این‎که انعکاس سخنان این‎جانب به‎صورت ناقص و گزینشی توسط برخی از دین به دنیافروشان، باعث ایجاد سوء‎تفاهماتی شده، برخود لازم می بینم که توضیحات ذیل را به محضر امت شهیدپرور ایران ارائه کنم تا هم حقیقت مطلب و هم میزان تدین، شرف و اصولگرایی برخی از مدعیان آشکار شود. البته علاقه‎مندان را به مطالعه کامل سخنرانی خود (بدون توضیحات ارائه شده در پاسخ به پرسش‎ها) در خبرگزاری انتخاب و سایت های نواندیش و تابناک دعوت می‎کنم.

1. فرض بر این است که طبق قانون انتخابات، نمایندگانی که به مجلس راه می‎یابند، معتقد و ملتزم به اسلام و قانون اساسی هستند.

2. مطابق با اصل 4 قانون اساسی «کلیه‎ی قوانین و مقرارت باید بر اساس موازین اسلامی باشند و این اصل بر اطلاق یا عموم همه اصول قانون اساسی حاکم است».

3. طبق اصل 67 قانون اساسی، منتخبان مردم در بدو ورود به مجلس و در مراسم تحلیف در برابر قرآن کریم به شرح زیر سوگند یاد می‎کند: «من در برابر قرآن مجید به خدای قادر متعال سوگند یاد می‎کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‎نمایم که پاسدار اسلام و نگاهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم، ودیعه‎ای را که ملت به ما سپرده به عنوان امینی عادل پاسداری کنم و در انجام وکالت، امانت و تقوا را رعایت نمایم و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پای‌بند باشم. از قانون اساسی دفاع کنم و در گفته‎ها و نوشته‎ها و اظهارنظرها استقلال کشور و آزادی مردم و تأمین مصالح آن‎ها را مدنظر داشته باشم».

از آن‎جا که بر اساس مسأله‎ی اول رساله‎های عملیه، مسلمان باید به اصول دین یقین داشته باشد و در احکام دین یا باید مجتهد باشد که بتواند احکام را از روی دلیل به‎دست آورد، یا از راه احتیاط طوری به وظیفه خود عمل نماید که یقین کند تکلیف خود را انجام داده است و یا از مجتهد تقلید کند، و نیز با عنایت به‎این‌که طبق اصل 85 سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست، به اعتقاد حقیر، لازمه‎ی عمل به مفاد سوگندنامه مندرج در اصل 67 قانون اساسی، این است که نمایندگان مجلس در هر شرایطی باید بر اساس استنباط و برداشت خود و مطابق با معیارهای مذکور در اصل یاد شده (قرآن ، سنت ، عقل ، شرف انسانی ، مبانی جمهوری اسلامی ، دستاوردهای انقلاب ، حقوق و آزادی ملت ، تقوا و امانت) عمل نمایند، لذا ایفای وظایف نمایندگی در مجلس بر اساس تقلید جایز نیست، در غیر این‎صورت مجلس شورا موضوعیت شکل‎گیری و شورایی بودن خود را از دست خواهد داد.

اصل 86 قانون اساسی هم با بیان این‎که نمایندگان مجلس در مقام ایفای وظایف نمایندگی در اظهارنظر و رأی خود کاملاً آزادند، نسبت به درستی این برداشت مهر تأیید زده است. در واقع دایره تقلید، بر اساس تفکراسلامی منحصر در احکام شرعی فرعی است و هر کس ادعایی جز این داشته باشد، بویی از فقه اسلامی نبرده است.

4. اگر بپذیریم که انتقاد به مفهوم جدا کردن سره از ناسره می‎باشد، در این‎صورت آن‎ را باید یک ارزش و همان طوری که امام راحل فرمود، انتقاد و حتی تخطئه را یک «هدیه الهی» تلقی کرد. واضعان قانون اساسی نیز به تأسی از شارع مقدس اسلام، این حقیقت ارزشمند را با عنوان«امر به‎ معروف و نهی از منکر» از فروعات مسلم دین معرفی و در اصل هشتم «وظیفه‎ای همگانی و متقابل بر عهده‎ مردم نسبت به دولت و دولت نسبت به مردم» عنوان کرده‌اند. ارزش و جایگاه انتقاد از قدرت و حاکم اسلامی تا آن‎جاست که حضرت امیر(ع) خطاب به مردم عصر خویش می‎فرماید: «در عالم هستی تنها کسی که بر دیگران حقوق دارد و دیگران بر او حقی ندارند، ذات اقدس الهی است و بس.»

لذا همین امام همام و مظهر عصمت و عدالت که از هرگونه تملق و چاپلوسی بیزاری می‎جست، می‎فرماید: «هرگز مپندارید سخن حقی که به من می‎گویید برایم سنگین خواهد بود و از آن برآشفته خواهم شد و نیز مپندارید که من در فکر بزرگ جلوه دادن خویشم؛ زیرا کسی که شنیدن حرف حق و عدالت برایش دشوار باشد ،لاجرم عمل به آن برایش سخت‌تر خواهد بود. لذا از گفتن حق و یا مشورت به عدل با من خودداری نورزید؛ زیرا من خود را فراتر از این‎که اشتباه نمایم نمی‎دانم و در کارهایم ایمن نیستم، مگر این‎که خداوند که مالکیتش نسبت به من بیشتر است مرا از ارتکاب اشتباه حفظ کند». از این روست که سالار شهیدان امام حسین(ع) نیز بخشی از هدف و رسالت خویش در مبارزه با دولت و حکومت جور را «احیای امر به معروف و نهی از منکر» اعلام فرموده است. در واقع بر اساس آموزه‎های دینی و از دید معصوم ،لازمه‎ اجرای عدالت، پاسخگویی حکومت به مردم است، لذا دولت غیرپاسخگو نمی‎تواند شعار عدالت سر دهد و مجری عدالت باشد.

این است که از نگاه علی(ع) آزادی بیان و آزادی سؤال و انتقاد از حاکمیت از اولین و بدیهی‎ترین حقوق مردم است. به همین دلیل تأکید می‎فرمایند: «آن‎گونه که با جباران و زمامداران ستمگر سخن می‎گویید با من سخن مگویید و آن‎چنان که در پیشگاه حاکمان خشمگین خود را کنترل و مهار مکنید در برابر من نباشید و به شیوه‎ای تصنعی و منافقانه رفتار نکنید». بدیهی است در شرایطی که امام معصوم این‌گونه سخن بگوید و از مردم بخواهد که از گفتن حق و مشورت به عدل در حق او نیز دریغ نورزند، آیا می‎توان مدعی بود که کارگزاران دولت ایشان و کارگزاران دولت غیرمعصوم، نباید مورد انتقاد قرار گیرند، و حال این‌که به اعتقاد شیعه به جز انبیای الهی و ائمه معصومین و حضرت زهرا(س) هیچ‌کس دیگر، مصون از خطا و اشتباه نیست و یقیناً قابل سؤال و انتقاد می‌باشند.

مقام رهبری نیز به پیروی از همین آموزه‎هاست که در جمع دانشجویان اظهار می‎دارند که «نباید با مسؤولان معارضه و دشمنی کرد، اما این حرف به معنای انتقاد نکردن و مطالبه نکردن از مسؤولان مختلف از جمله رهبری نیست، چرا که می‎توان در عین صفا و دوستی انتقاد هم کرد. ضدیت یعنی دشمنی کردن اما اگر کسی معتقد به مسأله‎ای نبود ضد آن نیست».
ما معتقدیم که امام علی (ع) و نیزمقام رهبری در مقام بیان بوده و به جد این سخنان را گفته‌اند مگر این‎که این سخنان را تعارف تلقی نماییم که قطعاً از ساحت رهبری نظام جمهوری اسلامی به دور است.

گفتار و رفتار امام علی(ع) با کارگزاران دولت خویش گویای این واقعیت است که هیچ‎کس مصون از خطا نیست که ذیلاً به چند مورد اشاره می‎شود:

4/1. تخلفات مکرر شریح‎بن‎حارث، قاضی حکومت علی(ع) و توبیخ و شماتت وی توسط امام(ع).

4/2. توبیخ و شماتت اشعث ابن قیس، حاکم آذربایجان توسط امام علی(ع) به طوری که خطاب به وی می‎فرمایند: «مسؤولیتی که به تو واگذار کردم به منزله‎ی طعمه نیست، بلکه امانتی است که به گردن تو آمده است».

3/4. نکوهش عثمان بن حنیف انصاری، استاندار بصره توسط امام(ع).

4/4: در پی شکایت سوده بنت عماره از حاکم منطقه‎اش، امام رو به قبله دست‎ها را به سوی آسمان بلند کرد و گفت: خدایا مرا به گناهان اینان مگیر و سپس حکم عزل حاکم را نوشت و جهت ابلاغ به صورت سرگشاده به دست آن زن مظلوم داد تا به حاکم منطقه برساند.

5: بر این اساس و با توجه به جایگاه رفیع انتقاد و امر به معروف و نهی از منکر در اندیشه‎ اسلامی و آموزه‎هایی که از ائمه معصومین(ع) فرا گرفته‎ام، در پاسخ به سؤالی گفته‌ام: اگر در عصر حاضر شخصیتی مانند امام حسین(ع) هم دولتی تشکیل دهند و در آن نظام مجلسی وجود داشته باشد و من افتخار حضور در آن مجلس را که در دولت امام حسین(ع) تشکیل شده است، داشته باشم و قانون اساسی آن نظام همین وظایف را برای نمایندگان، در نظر گرفته باشد، بر اساس معیارهایی که برگرفته از موازین اسلامی و قانون اساسی مورد تأیید امام(ع) است، چنانچه از کارگزارن این دولت کریمه هم انحرافی از قانون اساسی و معیارهای مورد اشاره ملاحظه شود می‎توان آنان را نیز به مجلس نظام مورد تأیید امام(ع) فراخواند و مورد سؤال قرار داد.

حال به اطلاع ملت شریف و فهیم ایران می‌رسانم که در نشستی که در زنجان برگزار شد، در پاسخ به سؤال یکی از حاضران در جلسه، مبنی بر این‌که: «آیا شما از دولت خاتمی هم انتقاد می‎کردید؟»، در پاسخ عرض کردم که این‌جانب علی‌رغم ارادتی که به آقای خاتمی به خاطر ویژگی‌های ارزشمندی که دارد، دارم، در مجلس ششم شدیدترین انتقادها را از دولت ایشان داشته‌ام و بر اساس وظیفه‌ای که ملت و قانون اساسی بر عهده من نهاده است، نه تنها از دولت خاتمی انتقاد می‌کنم بلکه اگر شخصیتی مانند امام حسین(ع) هم دولت تشکیل دهند و من افتخار نمایندگی مجلس در دولت ایشان را داشته باشم، در صورت وقوع خلاف در میان کابینه‌ی آن بزرگوار از آن کابینه هم انتقاد خواهم کرد. و دلیل ذکر این مثال، این بود که اولاً یکی از مهمترین انگیزه‎های قیام امام حسین(ع)، احیای امر به معروف و نهی از منکر و انتقاد از دولت حاکم بود. ثانیاً ، با توجه به این‌ که ما شیعیان آن امام بزرگوار، عشق و علاقه شدید و غیرقابل وصفی به ایشان داریم،در نظر داشتم ارزش و جایگاه‎ والای انتقاد و امر به معروف و نهی از منکر را تبیین نمایم.

اما متأسفانه فتنه‎گران برای رسیدن به مقاصد پلید خود و به منظور تسویه حساب‎‎های شخصی و سیاسی با دستاویز قرار دادن جمله‌ای که صدر و ذیل و توضیحات آن را که در جلسه‌ای 3 ساعته ایراد شده، حذف کرده‌اند، قصد راه‌اندازی فتنه‎ای برای رسیدن به مقاصد حقیر و شوم خود داشتند، و حال این‌که سخنرانی این‎جانب در جمع اقشار مختلف مردم زنجان اعم از اصلاح طلب و اصولگرا صورت گرفت که همگان از مراتب ارادت و دلدادگی آنان نسبت به اباعبدالله‌الحسین(ع) باخبرند.

مگر می‎شود کسی العیاذ بالله در چنین جمعی به امام حسین(ع) اسائه‎ی ادبی ولو ناچیز روا دارد و مورد اعتراض و شماتت قرار نگیرد، مگر این‎که بپذیریم، جمعبندی مطالب مطرح شده مجاب کننده و اقناعی بوده است. لذا در خاتمه به فرصت‎طلبان هتاکی که با سوءاستفاده از نام مبارک سالار شهیدان هر چه اهانت و تهمت و ناسزا را که در انبان خود داشتند و سزاوار خودشان بوده، نثار یکی از محبان اباعبدالله‌الحسین(ع) کرده‎اند، متذکر می‎شوم که به تعبیر امام حسین(ع): «اگر دین ندارید، لااقل آزاده باشید»!

با توجه به این‌که در این روزها مجلس تعطیل است و من به منظور ارتباط و پیگیری مشکلات مردم حوزه انتخابیه خود در منطقه می‌باشم، لذا حق پاسخگویی به یکایک رسانه ها و بویژه شکایت از رسانه‌های کذاب و هتاک و پیگیری از طریق مراجع قضایی را برای خود محفوظ می‌دانم و به زودی اقدامات لازم را در این زمینه خواهم کرد و پاسخ مناسبی نیز به بعضی از کسانی که با عنوان رسمی گزافه گویی کرده اند خواهم داد .تنها تاسفم این است که چرا برخی از اشخاص موجه پیش از هرگونه اظهار نظری صحت و سقم اتهامات مطرح شده را از من جویا نشده وبه پیشداوری روی آورده اند!

ضمناً فیلم و نوارهای جلسه مذکور به طور کامل موجود است و متن کامل اصل سخنرانی و اظهارنظر برخی از علمای برجسته کشور در این زمینه نیز در برخی از خبرگزاری‌ها از جمله خبرگزاری انتخاب و سایت نواندیش منعکس شده است که علاقه‌مندان می‌توانند به آن مراجعه کنند و اگررسانه‌های هتاک اندک صداقتی در قبال مخاطبان خود و مردم کشور دارند، باید به انتشار آن مبادرت ورزند.با این وصف رسانه هایی که در این رابطه علیه اینجانب مطلبی را منعکس کرده اند طبق قانون مطبوعات ملزم به انتشار این جوابیه در همان صفحه و سطر و ستون میباشند. والسلام

شنبه 12/9/86
اکبر اعلمی ـ نماینده‎ی تبریز و آذرشهر و اسکو

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


<   <<   11   12   13   14   15   >>   >