سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

پادرمیانی امام برای دو عاشق

شنبه 86 آذر 10 ساعت 10:48 عصر
رمان‌های «آوازهای ممنوع» و «عشق منعی ندارد» از «قاسمعلی فراست» به زودی چاپ خواهد شد. رمان «آوازهای ممنوع» که توسط انتشارات به چاپ خواهد رسید، در خصوص چالش نسل گذشته با نسل امروز است که هر کدام حرف‌ها و مشکلات خود را دارند. این چالش،نخست به صورت تخاصم و تخالف خود را هویدا می‌سازد ولی در طول رمان به هم نزدیک می‌شوند و در پایان رمان یک همزبانی بین آنها پدید می‌آید.
وی در خصوص رمان دوم افزود: رمان «عشق منعی ندارد» که توسط انتشارات عروج چاپ خواهد شد، موضوع و محتوای عشقی دارد و مربوط به سیره رفتاری امام خمینی (ره) است.داستان در خصوص علاقه بین دو جوان در زمان جنگ تحمیلی است که امام در آن زمانی که اوج جنگ و مسائل اقتصادی بود،این مساله را پیگیری می‌کردند.در این مساله پدر و مادر دختر مزاحم این مهر دو طرفه بودند اما امام پیگیری می‌کردند که چه شد و قضیه به کجا رسید و بر سر این دو جوان چه آمد،تا آنجا که فهمیدند کل مسائل حل و تخاصم‌ها برطرف شده است. برای من جالب بود که کسی با این همه مشکلات و مسایل مملکتی نگران این قضیه باشند.
فراست افزود: چهره واقعی ایشان را باید در همین لطایف و ظرائف جستجو نمود. امام تنها یک آدم مبارز و مخالف استکبار نبودند،بلکه انسانی چند وجهی و چند بُعدی بودند که وظیفه ماست با تورق زندگی ایشان، این بزرگ را بهتر بشناسیم و بشناسانیم.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


انفجاربمب صوتی در سنندج

شنبه 86 آذر 10 ساعت 10:47 عصر
ساعتی پیش انفجاری نسبتا شدید در کوچه سجادی میدان آزادی شهر سنندج مرکز استان کردستان رخ داد.
در این انفجار که مقابل شرکت بیمه ایران صورت گرفت علاوه بر شکسته شدن شیشه و در برخی از منازل، مغازه ها و شرکت بیمه ، 4 نفر نیز مجروح و توسط فوریتهای پزشکی به بیمارستان منتقل شدند.

به گفته شاهدان عینی محل اصلی انفجار در محل توقف موتورسیکلت‌ها در کنار خیابان بوده است.

یک منبع آگاه انتظامی به خبرنگار فارس گفت: «با توجه به آثار انفجار، منشا آن یک بمب صوتی جاسازی شده بر روی یک دستگاه موتورسیکلت بوده است.»
هنوز مقامات رسمی استان در مورد این انفجار اظهار نظر نکرده‌اند.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


چند گام دیگر تا حل موضوع هسته‌ای

شنبه 86 آذر 10 ساعت 1:4 صبح
آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به روند مثبت مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تصریح کرد: اگر همین روند ادامه یابد، چند قدم دیگر به آخر می رسیم اما اگر لج بازی کنند، مطمئن باشند موضوع پیچیده تر می شود.
آیت الله هاشمی رفسنجانی خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به مذاکرات امروز دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با خاویرسولانا ابراز امیدواری کرد که پس از این مذاکرات راه درستی از سوی کسانی که تا کنون در موضوع هسته ای ایران زورگویی کرده اند انتخاب شود تا خود این کشورها، جمهوری اسلامی و منطقه را به زحمت نیندازند.
وی مسئله هسته ای ایران را موضوعی تاریخی و افشاگر در زمینه ظلمی دانست که قدرت های غربی به کشور مظلوم، انقلابی و اسلامی ایران روا داشته اند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری موضوع هسته ای ایران را به طور خلاصه چنین توصیف کرد: کشوری قراردادهایی با کشورهایی چون آلمان، انگلیس و فرانسه و دیگران بسته بود که آنها به این قراردادها عمل نکردند و ما امروز از تمام آنها طلب داریم به هر صورت از آنها مایوس شده وخودمان کار را شروع کردیم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: 25 سال است که ما خود روی بحث هسته ای کار می کنیم و خودمان به اینجا رسیده ایم و امروز فعالیت های هسته ای ما کاملا مستقل است و همه چیز را از خود داریم و هرچند که گاهی اوقات برخی چیزهایی که نداشتیم از بازار سیاه تهیه کردند، می توانیم بگوییم که ما تکنولوژی مسائل هسته ای را از معدن تا غنی سازی و ساخت نیروگاه های اتمی به طور کامل در اختیار داریم.

وی با تاکید براینکه در موضوع هسته ای هیچ کس از ایران طلبکار نیست، افزود: در چنین شرایطی این همه جنجال برای چیست و باید دید چرا بسیاری از محافل دنیا بر روی این موضوع اینگونه بحث می کنند؟ علت آن این است که کشوری در صنعتی که برخی قدرتها فکر می کردند انحصاری است به جایی رسیده است.

رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام با اشاره به توافقات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی بر پایبندی تهران به تعهدات خود در قبال دیده بان هسته ای سازمان ملل تاکید کرد و اظهار داشت: ما همانگونه که امضا کرده ایم پذیرفته ایم که به سمت هسته نظامی نرویم و حرکت ما در این زمینه کاملا صلح آمیز است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با یادآوری حرکت ایران در تمام عرصه های "های تک" گفت: ایران در این زمینه ها جلو میرود و بالاخره روزی به تمامی این تکنولوژی ها دست خواهد یافت.

خطیب نماز جمعه تهران لزوم مذاکره در موضوع هسته ای ایران را مورد اشاره قرار داد و افزود: باید بنشینند و صحبت کنند، ببینند ما در کجا منحرف شده ایم؛ تا امروز که نتوانسته اند حتی یک سند مبنی بر انحراف ایران از مقاصد صلح آمیز ارائه کنند.

وی ادامه داد: طی روزهای اخیر مذاکرات ایران و آژانس جدی تر شده و در جریان سفر نمایندگان این نهاد بین المللی به تهران تمام درخواست های آنان اجابت شده است تاکید کرده اند که جمهوری اسلامی ایران تا اینجا در مسیر صلح آمیز حرکت کرده است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به روند مثبت مذاکرات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح کرد: اگر همین روند ادامه یابد چند قدم دیگر به آخر کار می رسیم و فکر کنم اگر در این زمینه لج بازی کنند، موضوع پیچیده تر شود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ناکارآمدی تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: در حالیکه مذاکرات امروز نماینده ایران با آنها قرار است برگزار شود تهدید و ارعاب نکنند چرا که این مسائل ایران را جدی تر کرده و با توجه به اینکه تهدید سوء ظن می آورد باعث می شود ایران گارد بگیرد.

رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام یادآوری کرد: اگر هدف حل مسئله هسته ای باشد ایران با مذاکره این موضوع را حل می کند اما اگر هدف ماجراجویی باشد مطمئن باشند که سرنوشتشان در ایران یقینا از جاهای دیگری که به آن تجاوز کرده اند بدتر خواهد بود.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به شکست رژیم بعث عراق در جریان تجاوز همه جانبه به کشورمان، افزود: روزی که صدامی ها در این منطقه با حمایت های شرق و غرب و ارتجاع به انقلاب جوان ونوپای ایران که مشکلات فراوانی داشت وتمرکز سیاسی، نظامی و انتظامی نیز در آن شکل نگرفته بود حمله کردند می پنداشتند که ظرف یک هفته به مقاصد خود می رسند و موضوع تمام می شود اما نهایتا مجبور شدند در سازمان ملل و به واسطه قدرت ما رای به تجاوز گری صدام داده و البته غرامت کمی را نیز برای عراق تعیین کردند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به تفاوت های آن زمان با امروز اظهار داشت: امروز نه دنیا و نه ایران مانند آن زمان است و علاوه بر آن نیز مهاجمان نیز ضعیف تر شده اند و لذا راه درستی که منطبق با پیشرفت های علمی دنیا باشد راه مذاکره است.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


اکسیر جوانی

شنبه 86 آذر 10 ساعت 1:0 صبح
images/20071130/klotho.jpg
 
تحقیقات جدید نشان می دهد یک ژن ضد پیری به نام کلوتو Klotho که در انسان و جوندگان با طول مدت عمر ارتباط دارد تحت تاثیر انسولین قرار دارد.
به گزارش ساینس دیلی، محققان دانشگاه بوستون دریافته اند سطوح هورمون klotho در مغز با بالار فتن سن کاهش قابل ملاحظه ای پیدا می کند.
ارتباط بین Klotho و پیری محققان را بر آن داشت تا نحوه تنظیم این هورمون را مورد بررسی بیشتر قرار دهند و مطالعات آنها منجر به این یافته شد که ترشح هورمون klotho توسط انسولین صورت می گیرد.
پروتئین klotho در غشای سلولهای خاص قرار دارد اما در سرم خون و مایع مغزی نخاعی یافت و در بخشهای مختلف ترشح می شود.
این واقعیت که هورمون Klotho ترشح می شود نشان می دهد آنزیم هایی که مانند قیچی عمل می کنند باید در رها شدن آن نقش داشته باشند.
آنچه مایه تعجب محققان شد در تحقیق فوق این بود که انسولین ، هورمونی که معمولا با دیابت مرتبط است ، به میزان قابل ملاحظه ای سطوح Klotho را افزایش می دهد.
علت اهمیت چنین یافته ای این است که انسولین اضافی با کاهش طول عمر مرتبط است.
به علاوه این مشاهده، حاکی از این است که بین Klotho و متابولیسم قند و در نتیجه، بین این هورمون و دیابت نوع دوم ارتباط وجود دارد.
اکنون محققان به مطالعه راههای افزایش سطح Klotho به اندازه ای که در افراد جوان موجود است ،‌ پرداخته اند و امیدوارند یافته های آنان به تحقیقات سازمان یافته جهت تنظیم روند پیری بیانجامد. به عبارتی، آنها بتوانند ترکیبات افزایش دهنده میزان Klotho را به عنوان اکسیر جوانی معرفی کنند.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


قربانی سگ‌ها

شنبه 86 آذر 10 ساعت 12:59 صبح
زنی انگلیسی هنگامی که با سگ خانگی خود مشغول قدم زدن در بلغارستان بود، بر اثر حمله چند سگ وحشی کشته شد.
به گزارش BBC ، نام قربانی 56 ساله «مارگارت آن گوردون» بود. فریادهای او باعث شد مردم روستای ندیالسکو به کمکش بیایند اما او قبل از رسیدن آمبولانس مرد.
گوردون چند سال بود با شوهرش در بلغارستان زندگی می‌کرد. به گفته پلیس 7 تا 8 سگ به او حمله کردند. یک چوپا سرانجام سگ‌ها را فراری داد اما قربانی بر اثر شدت خونریزی از دنیا رفت.
تعداد سگ‌های ولگرد در بلغارستان خیلی زیاد است و گفته می‌شود در پایتخت این کشور حداقل 35 هزار سگ خیابانی وجود دارد.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


منفجر شدن باطری تلفن همراه

شنبه 86 آذر 10 ساعت 12:59 صبح
انفجار باطری تلفن همراه باعث کشته شدن یک شهروند کره جنوبی شد.
به گزارش سی ان ان ، یک منبع امنیتی شهرک شیونگ ون در 135 کیلومتری سئول گفت جنازه این شهروند در محل کارش درحالی پیدا شد که باطری تلفن همراهش منفجر شده بود. وی افزود: تردیدی وجود ندارد که انفجار باطری تلفن همراه او، باعث مرگش شده است.
تلفن همراه مذکور از نوع ال جی ، یکی از پنج سازنده معروف تلفن همراه در جهان است.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


مردان بیش از زنان دروغ می‌گویند

شنبه 86 آذر 10 ساعت 12:0 صبح
بررسیهای کارشناسان آلمانی نشان می‌دهد، مردان بیشتر از زنان دروغ می‌گویند.
بر اساس تحقیقات حدود یک سوم مردان یا بیش از 60 درصد آنان در سخنان خود اغراق می‌کنند و اصرار دارند اصلاح کردن گفتار کار درستی نیست، در حالی که این آمار در مورد زنان تنها 21 درصد است.
بنابراین گزارش، در این تحقیقات آمده است، مردان بسیار راحت‌تر از زنان دروغ می‌گویند و تنها 30 درصد آنان شجاعانه به دروغهای خود اعتراف می‌کنند.
در ادامه این گزارش آمده است، بسیاری از مردان حتی پس از رو شدن دروغهایشان احساس شرم و خجالت هم نکرده و یک چهارم از آنها از برملا شدن دروغهایشان ابایی ندارند.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


روزنامه «اعتمادملی»، ارگان حزب اعتمادملی، در سرمقاله شماره روز پنج‌شنبه هشتم آذرماه خود به نقد اظهارات احمدی‌نژاد درباره پرونده دکتر موسویان پرداخته است. این روزنامه نوشت: اعلا‌م حکم تبرئه حسین موسویان از سوی سخنگوی قوه قضاییه واکنش‌های متفاوت و متناقضی را در رسانه‌های داخلی و بین‌المللی سبب شد. هرچند که در ساعات پایانی شب اعلام شد این حکم توسط دادستان تهران نقض و قرار ادامه تعقیب موسویان صادر شده است. از مهم‌ترین واکنش‌‌ها می‌توان به اظهارات رئیس‌جمهور محمود احمدی‌نژاد در ملا‌قات با ارباب رسانه‌ها در روز چهارشنبه اشاره کرد.
اعتمادملی می‌افزاید: ایشان ضمن تکرار نظرات پیشین خود مبنی بر زیر فشار قرار داشتن قاضی پرونده، درخواست کردند تا پرونده مذکور به رویت ملت ایران برسد. این اظهارات در کنار طرح مجدد مساله دانشگاه آزاد اسلا‌می که به نظر می‌رسید مصرف تبلیغاتی آن برای جریان دولت به پایان رسیده باشد، در کنار طرح وجود استکبار داخلی حوزه شایعات و گمانه‌زنی‌ها را افزایش می‌دهد.
ارگان حزب اعتمادملی در ادامه آورده است: این اظهارات از سوی رئیس قوه مجریه در حالی بر زبان رانده می‌شود که رهبر معظم انقلا‌ب، سال جاری را سال اتحاد ملی و انسجام اسلا‌می نام نهاده‌اند. در این میان نمی‌توان کتمان کرد که علی‌رغم ادعاهای ظاهری برخی مدعیان، مهم‌ترین نقض‌ها و تخلف از خواست رهبری نظام عمدتا توسط کسانی صورت می‌گیرد که هیچ فرد و یا جریانی را در راه رهبری انقلا‌ب نمی‌دانند.
اعتمادملی با بیان اینکه «اظهارات جناب احمدی‌نژاد به نظر ناقض اصل بی‌طرفی و اصل مهم تفکیک قوا محسوب می‌شود»، نوشت: براساس قانون اساسی جمهوری اسلا‌می، اصل تفکیک قوا به عنوان یکی از مهم‌ترین مواریث بشری در دویست سال گذشته به رسمیت شناخته شده است. حال به نظر می‌رسد چنانچه بنا به ادعای رئیس‌جمهور، قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده حسین موسویان، تحت فشارهای پنهان قرار داشته است، ایشان خواسته و یا ناخواسته قاضی و دستگاه قضاییه را تحت فشار مستقیم و آشکار معرفی نموده است. بدیهی است که این عمل با هر بهانه و دستاویزی صورت پذیرفته باشد، نقض استقلا‌ل قوا از یکدیگر محسوب می‌شود.

در ادامه سرمقاله آمده است: فرافکنی‌های آشکار در کنار طرح شائبه‌های بلندبالا‌ نه امکان شفافیت را فراهم می‌آورد و نه به حل مشکلا‌ت کشور مدد خواهد رساند. ضمنا به نظر می‌آید دیگر روسای قوای سه‌گانه کشور با این رفتار جناب رئیس‌جمهور چندان موافق نیستند، به‌گونه‌ای که رئیس مجلس شورای اسلا‌می، حدادعادل، در اظهارنظری صریح اعلا‌م نمود، آنهایی که مدعی هستند قاضی پرونده تحت فشار قرار داشته، مدارک خود را ارائه نمایند.
این روزنامه چنین سرمقاله را پایان داده است: بد نیست به آقای احمدی‌نژاد یادآوری شود که اصل شفافیت، موضوع بسیار متین و مستحسنی است که ملت ایران از آن استقبال می‌کند. چه بسیار پرونده‌هایی که سربسته مانده و هیچگاه به روی ملت بزرگ ایران گشوده نشده است. ایشان می‌تواند در این رابطه دست به سنت‌شکنی زده و به چنین تابوهایی نزدیک شوند و آن را به‌عنوان یک اصل به موارد دیگر نیز تعمیم بدهند. به عنوان مثال بد نیست تا ایشان دستور به انتشار اسناد پرونده مالی شهرداری تهران در دوره مسوولیت خویش نیز بدهند که مورد سوال است. شاید این اقدام شجاعانه فتح بابی برای بازگشایی دیگر پرونده‌های بسته به روی ملت ایران باشد.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


بازنده اصلی پرونده موسویان کیست؟

پنج شنبه 86 آذر 8 ساعت 1:52 عصر

دهم اردیبهشت سال جاری و در اوج درگیری‌های درون گروهی سیاسی کشور، خبری کوتاه اما پرسروصدا ‏در میان بهت و حیرت همگان، نخست در میان برخی گروه‌های سیاسی و سپس در میان برخی سایت‌ها و روزنامه‌ها ‏منتشر شد که حاکی از دستگیری جاسوس هسته‌ای در بالاترین رده ممکن بود که با دادن ‏اطلاعات بسیار حساس و تأثیرگذار، منافع ملت را به بیگانگانی که تشنه خون این ملت بوده‌اند، فروخته است؛ جاسوسی که با دادن اطلاعات سری مهم، می‌خواسته با معامله با دشمنان این ملت، دسترنج یک ملت و ‏دانشمندان جوان آن را که با تحمل سختی‌های فراوان در بدترین شرایط به تکنولوژی دست یافته بودند، معامله کند. این متهم به جاسوسی هسته‌ای، کسی نبود جز سیدحسین موسویان که یکی از مذاکره‌کنندگان  اصلی پرونده ‏هسته‌ای ایران با غرب و بالطبع چنین فردی به حساسترین  اطلاعات محرمانه پرونده هسته‌ای دسترسی ‏داشته است.

انتشار چنین خبری، شوکی بود که تا چند روز حتی نزدیکترین  افراد و مسئولان به ‏موسویان و کسانی که از نزدیک تیم هسته‌ای گذشته را مدیریت می‌کردند، نیز با احتیاط و وسواس بسیار با ‏این خبر برخورد و موضعگیری کردند، به گونه‌ای که تکذیب جاسوس بودن موسویان از سوی دکتر ‏روحانی، دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی و مسئول سابق پرونده هسته‌ای، با واکنش تندی روبه‌رو و از ‏سوی برخی سایت‌ها، وی به حمایت از جاسوس هسته‌ای متهم شد.

به هر حال، تا چند روز نخست اعلام این ‏خبر، همه اظهارنظرها با حملات شدید روبه‌رو می‌شد و کمتر کسی جرأت اظهارنظر درباره نفی اتهام ‏موسویان را می‌کرد، اما به مرور زمان و وارد شدن دکتر روحانی و هاشمی رفسنجانی در این پرونده، ‏فضای اظهار‌نظرات کمی متعادل شد؛ هرچند این دو نفر به شدت از سوی سایت‌های حامی دولت مورد تهاجم ‏قرار گرفتند، اما به مرور با روشن شدن ابعاد اتهام، وی با قرار وثیقه دویست میلیونی از بازداشتگاه آزاد شد تا پرونده اتهامی وی با روند قانونی ‏ادامه یابد.‏

 

در این میان، هر دو جناح و گروهی که درباره پرونده موسویان رأی و دیدگاه متناقضی داشتند، سعی در اثبات ‏نظر خود می‌کردند. طرفداران دولت، بر مجرم بودن موسویان پافشاری کرده و از ‏دیدگاه خود، موسویان را مجرم و گناهکار تشخیص داده و از طرفی، دبیر سابق شورای امنیت ملی، ضمن تأکید بر لزوم اعلام نظر دادگاه بر مبرا بودن کارمند سابق خود تأکید می‌کرد رفته‌رفته این تأیید و تکذیب‌ها به بالاترین سطوح مدیریتی کشور گسترش پیدا کرده و در یک ‏روز و در یک رخداد کم‌سابقه، حضور موسویان در جلسه‌ای در کنار هاشمی رفسنجانی و همراهی وی به حمایت هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس مجلس خبرگان رهبری تفسیر شد و در طرف دیگر نیز ریاست‌جمهوری در یک سخنرانی و در میان دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ‏تهران، با حمله شدید اعلام کرد: دست‌هایی در کار است که از جاسوس هسته‌ای حمایت کرده و با فشار بر ‏قاضی پرونده، خواهان تبریه جاسوس هستند که ما و ملت ایران اجازه این کار را به کسی نخواهیم داد.‏

 

هرچند هاشمی رفسنجانی تاکنون به غیر از یک مورد مبهم، هیچ اظهارنظر علنی درباره این پرونده نکرده، به هر حال، با شایبه وارد شدن دو تن از عالی‌رتبه‌ترین مقامات کشور در این پرونده و رویارویی جدی ‏و ادعای دولتمردان مبنی بر فشار علیه قوه قضائیه، سرانجام حکم این پرونده از سوی دادگاه، مبنی بر مبرا بودن ‏موسویان از جاسوسی برای بیگانگان و نگهداری اسناد محرمانه، صادر شد. ‏به نظر می‌رسد این پرونده روزهای پایانی خود را می‌گذراند، اما همچنان از سوی ریاست‌جمهوری ‏و دولتمردان، نسبت به رأی صادره، مطالبی بیان می‌شود و سرانجام با ورود دادستان تهران، تغییری در روند پرونده ایجاد شد، اما در این میان، بازیگران بازنده‌‏ای غیر از موسویان وجود دارند که می‌توانند تأثیرات مخربی در جامعه از خود به جای گذارد.‏

 

 ورود رسمی و علنی دو چهره مهم نظام و رویارویی آنان ـ هرچند در دو سطح متفاوت ـ باعث می‌شود مغلوب شدن رأی هر کدام از این چهره‌ها، سرانجام به ضرر نظام تمام شود، چرا که در هر صورت، رؤسای دو دستگاه نظام و عالی‌رتبه‌ترین مقام ‏کشوری بوده و تضعیف هر کدام، تضعیف بخشی از نظام به شمار رفته و اگر اختلافی هم ‏در آرا و نظرات آنان وجود داشت، آشکار و رسانه‌ای کردن آنها، هم‌اکنون به ضرر نظام خواهد ‏بود. ‏

 

‏2ـ علنی نمودن اتهامی که هنوز قطعیت پیدا نکرده و اعلان عمومی آن از سوی عوامل دولتی و به دنبال آن، ‏وارد شدن مسئولان اجرایی کشور پیش از صدور حکم قاضی و نسبت دادن اتهاماتی که ثابت نشده بود، نه تنها از نظر اخلاق اسلامی درست نیست، بلکه بنا بر ماده 697 قانون مجازات اسلامی، «هر کس به وسیله اوراق چاپی یا خطی یا به وسیله درج در روزنامه و جراید یا نطق در مجامع یا به هر ‏وسیله دیگر به کسی امری را صریحا نسبت دهد یا آنها را منتشر نماید که مطابق قانون، آن امر جرم به شمار می‌رود که در این صورت دولتمردان باید پاسخگویی تخطی از قانون باشند.»‏

 

‏3ـ پافشاری دولت به اتهام وارده و اعلام فشار عوامل خارج از دادگاه به قاضی و تریبونی کردن آن به استقلال ‏قوه قضاییه لطمه وارد ساخته و می‌تواند خسارت جبران‌ناپذیری به دنبال داشته باشد.‏

 

4ـ تضعیف حقوق شهروندی با ایجاد هیاهو و رسانه‌ای کردن اتهامی که هنوز ثابت نشده است، ‏عملا به حقوق شهروندی متهم تجاوز شده و شایبه تکرار آن را در موارد دیگر پدید آورده است، چرا که ‏مردم می‌پرسند هنگامی که رفتار دولتمردان با مدیری که بخشی از حاکمیت نظام از آن حمایت می‌کند، چنین داستانی ‏دارد، رفتار آنان با افراد عادی جای پرسش ندارد؟

 

5ـ در حالی کشور در یکی از حساسترین مقاطع خود است و تهدیدهای خارجی منتفی نبوده، مشغول ‏کردن بخش چشمگیری از بدنه حاکمیت و خرج کردن از اعتبار بالاترین مقامات کشوری، خسارت‌های ‏جبران‌ناپذیری دارد که در صورت ادامه چنین روندی، کشور با آن روبه‌رو خواهد شد. ‏


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


یک حقوقدان و وکیل دادگستری با اشاره به دستور دادستان تهران مبنی بر ادامه تعقیب حسین موسویان، سخنگوی تیم مذاکره کننده هسته‌ای پیشین گفت: اگر قرار منع تعقیب آقای موسویان، پس از بازپرسی پرونده به تایید دادیار اظهارنظر که معاون دادستان است، رسیده باشد این قرار منع تعقیب قطعی محسوب می‌شود و دادستان حق اعتراض به آن را ندارد.
هنگامی که پرونده‌ها به یک بازپرسی ارجاع می‌شود، پس از رسیدگی‌های لازم بازپرس پرونده قرار صادر می‌کند. به این معنا که اگر اتهامات را وارد و فرد را مجرم تشخیص داد «قرار مجرمیت» صادر می‌کند و اما اگر بازپرس، اتهامات را وارد ندانست، «قرار منع تعقیب»‌ صادر می‌کند.

وی افزود: در هر دو حالت قرار باید به تایید دادیار اظهارنظر که همان معاون دادستان است، برسد و اگر  به تایید وی رسید، دادستان دیگر حق اعتراض ندارد چرا که قبلا فردی به عنوان نایب دادستان راجع به قرار مذکور اظهارنظر کرده است.

احمدی در تشریح مواقعی که «دادیار اظهارنظر با قرار بازپرس پرونده مخالفت کند و بازپرس کماکان برروی قرار اصرار بورزد»، گفت: در این هنگام پرونده برای رفع اختلاف به دادگاه عموم ارجاع می‌شود اما اگر دادیار اظهارنظر، قرار را تایید کرده باشد، مساله دادسرا تمام می‌شود و دادستان دیگر نمی‌تواند به قرار اعتراض کند.

وی گفت: باید دید قرار آقای موسویان به تایید دادیار اظهارنظر رسیده است یا نه که آقای مرتضوی اعتراض کرده؟ این موضوع باید مشخص شود.

احمدی با اشاره به اظهارنظرهای رییس جمهور و هیات دولت در مورد پرونده موسویان گفت:‌ دخالت قوه مجریه در امر قضا، باعث تاسف جامعه حقوقی ایران است و این اظهار نظرها نشان داد که پرونده موسویان قبل از آن که یک پرونده قضایی باشد، سیاسی است.

وی با بیان اینکه «اصل بر تفکیک قوا است»، افزود: اظهارنظر رییس جمهور و هیات دولت، نشانگر جناحی و سیاسی بودن این پرونده است.

احمدی با تاکید بر استقلال قاضی، افزود: حتی رییس قوه قضاییه هم نمی‌تواند در کار قاضی دخالت کند چه برسد به رییس قوه مجریه. رفتار رییس جمهور و سخنگوی دولت پیش از آن که مبنای قضایی داشته باشد، سیاسی است و به نظر می‌رسد که آقای موسویان وجه‌المصالحه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به سخنان هیات دولت در این مورد گفت: وزیر اطلاعات هم در مورد پرونده آ‌قای موسویان اظهارنظر قضایی کرد که تخلف و دخالت در امر قضا است و جنبه سیاسی پرونده را افزایش می‌دهد.

این وکیل دادگستری افزود: چنین سخنانی باعث می‌شود که مردم به این پرونده به صورت قضایی نگاه نکنند و آن را سیاسی بشمارند.

وی همچنین با اشاره به اظهارات جمشیدی، سخنگوی قوه قضاییه‌، مبنی بر اینکه «نسبت به اتهام تبلیغ علیه نظام، ترک تعقیب یا تعلیق تعقیب صادر شده»، گفت: برابر ماده 22 قانون اصلاح پاره‌ای از قوانین مصوب 1356، ترک تعقیب قانونی است و در مواردی که بازپرس اتهام را متوجه فردی می‌بیند اما به دلیل سابقه، گذشته و موقعیت فرد و نداشتن سوء‌سابقه، قرار ترک تعقیب را صادر می‌کند و شاید آ‌قای دادستان هم به تعلیق تعقیب و ترک تعقیب اعتراض داشته است.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


<   <<   11   12   13   14   15   >>   >