سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

مداحان خرافاتی نشوند

سه شنبه 86 آذر 13 ساعت 1:3 عصر

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در قم، با اشاره به خطر رواج و نفوذ خرافات در اشعار مذهبی، گفت: شاعران و مداحان از استفاده از اشعار خرافی و نادرست در ادبیات دینی ومذهبی خودداری کنند. وی دوشنبه شب در دیدار با اعضای کانون شاعران و مداحان مذهبی استان قم، خاطرنشان کرد: متأسفانه خسارات فراوانی از این رهگذر، دامن دین را گرفته است. وی گفت: باید با تدبیر، اندیشه و بدون هرگونه شتاب‌زدگی این مشکل را برطرف کنیم و ادامه داد: متأسفانه برخی از شاعران و مداحان به دلیل این‌که تحصیلات و اطلاعات دینی کافی ندارند و افکارشان در سطح پایین است، به حادثه کربلا، عاشورا و فرهنگ اهل بیت (ع) ضربه می‌زنند. آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: دشمنان با ترفندهای گوناگون، تلاش دارند مداحان و شاعران دینی را به سمت اهداف مغرضانه خود جلب کنند تا به این وسیله، ارزش قیام امام حسین (ع) را تنزل دهند. این مرجع تقلید یادآور شد: متأسفانه برخی از شعرا، اشعاری از ائمه (ع) می‌سرایند که حتی خواندن آنها در مجالس خصوصی خجالت‌آور است و این محصول کار و تلاش عوامل نفوذی است. آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: هرچند وسواس کار خوبی نیست، در این زمینه باید وسواس زیادی به خرج دهیم و در ادبیات دینی دقت بیشتری کنیم. وی اظهار داشت: باید جلوی نفوذ خرافات را نیز در نوع برگزاری مراسم عزاداری بگیریم و همه رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی، در این کار سهم بیشتری را با هماهنگی برعهده بگیرند.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: رسانه ملی باید از مسائلی که بوی خرافه می‌دهد پرهیز کند.

وی ادامه داد: گاهی مجالس عزاداری خوب است، ولی شیوه عزاداری در شأن ائمه (ع) نیست، گاهی گریه‌ها، نعره‌ها، داد کشیدن، جیغ کشیدن زنان و فریادهای ناهنجار در مراسم پخش می‌شود که این احترام به مجالس امام حسین (ع) و عاشورا نیست، بلکه خطرناک و خسارت بار است.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: باید تحقیق کنیم که ائمه اطهار (ع) چگونه عزاداری می‌کردند و با توجه به فرهنگ آنان، خرافات را ریشه‌کن کنیم.
وی با اشاره به این‌که عاشوا و فضایل اهل بیت (ع) بسیار با اهمیت است، گفت: انقلاب اسلامی ایران الهام گرفته از حماسه عاشوراست و مردم ما با این فرهنگ، هویت خود را نگه داشته‌اند.

وی اظهار داشت: دشمنان برای نفوذ و خدشه‌دار کردن فرهنگ عاشورایی مردم در تلاش هستند و امروز خطرات بسیاری این میراث گرانبها را تهدید می‌کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: مهمترین خطر و آسیبی که عاشورا را تهدید می‌کند، نفوذ فرهنگ بیگانه غربی از راه برخی رسانه‌هاست.
وی اظهار داشت: اگر فرهنگ غربی بر نوع مداحی و اشعار دینی ما حاکم شود، آن هنگام مصیبت است.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: مداحان و شاعران باید هشیار باشند، نباید مداحان ما برای گریه گرفتن از مردم و جمع کردن جمعیت بیشتر، شعری بخوانند که شبیه کفر باشد و یا مقام امام حسین (ع) را تنزل دهد.
باید مداحان و شاعران ما رسالت کار خود را باور کنند و دنبال رسالت اصیل خود باشند که بر دوش آنان است.

رعایت اعتدال در امور، یک اصل اساسی است
آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار جمعی از روحانیون تیپ 83 امام صادق (ع) گفت: رعایت اعتدال در مسائل گوناگون، یک اصل اساسی است که نباید فراموش شود.

به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید در ادامه اظهار داشت: متأسفانه دیده یا شنیده می‌شود، برخی که عنوان بسیجی را دارند، با مردم و جوانان و حتی امام جماعت درگیر شده‌اند که این نوع حرکات افراط گرایانه سبب دور شدن از اهداف مقدس بسیج است و سرانجام به ضرر نظام خواهد شد.
وی ادامه داد: بسیجیان اگر با ادبیات درست با مردم برخورد کنند، جامعه به دیده احترام و پشتیبان به آنها خواهد نگریست.

مکارم شیرازی حفظ انگیزه دینی در سپاهیان اسلام را مهمترین وظیفه طلاب بسیجی عنوان کرد و افزود: رزمندگان اسلام بر پایه انگیزه باطنی و ایمانشان در صحنه‌های نبرد حضور می‌یابند و همین عامل پیروزی سپاه مسلمین است.

این مرجع تقلید به پیروزی ایران در هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: دشمنان در سال‌های جنگ با حمایت همه‌جانبه از صدام به دنبال فروپاشی نظام اسلامی ایران بودند، اما رزمندگان با ایمان و اعتقاد راسخ به هدفشان بر دشمنان پیروز شدند.

این مرجع تقلید با تقدیر از تأثیر عملکرد روحانیون بسیجی خطاب به آنها گفت: هدایت درست بسیج روحانیون، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و نظارت مستمر است. برای تأثیرگذاری در جامعه، نخست باید خود این قشر سرشار از معنویت و اخلاق باشند.

وی ادامه داد: روحانیون برای حضور موفق در بسیج، باید از نظر تحصیلات حوزوی نیز قوی باشند و شرکت در این فعالیت‌ها نباید باعث ایجاد وقفه در تحصیلات آنها باشد.
این مرجع تقلید تأکید کرد: روحانیت قشری است که حامل پیام معنوی است و باید در مسائل اخلاقی نیز ممتاز و الگوی قشرهای دیگر جامعه باشد.

مکارم شیرازی بر به کارگیری افراد نخبه و ممتاز در تیپ مستقل 83 امام صادق(ع) تأکید کرد و گفت: اگر استعدادهای درخشان را جذب نکنید، در اذهان این توهم ایجاد می‌شود که افرادی که در زمینه تحصیل چندان پیشرفته نیستند، جذب شده‌اند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


ستاره نشست دوحه

سه شنبه 86 آذر 13 ساعت 1:3 عصر
رسانه های کشورهای عربی منطقه امروز با بازتاب گسترده شرکت رئیس جمهوری اسلامی ایران در بیست و هشتمین کنفرانس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با بیان اینکه پیشنهادهای رئیس جمهوری ایران در این نشست،سران شورای همکاری را غافلگیر کرد، نوشتند: احمدی نژاد ستاره نشست دوحه بود.
الشرق الاوسط با اشاره به حضور محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران درنشست سالانه سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و مضمون سخنرانی وی در این نشست، خبراول خود را به این موضوع اختصاص داد و کنفرانس دوحه را به روز بحث برانگیز ایران تشبیه کرد.
همچنین تصویر"احمدی نژاد" درحالی که "عبدالله بن عبدالعزیز" پادشاه عربستان دست وی را به همراه دست سلطان قابوس شاه عمان می فشرد، مورد توجه همه روزنامه ها قرار گرفت.

روزنامه الحیات چاپ لندن نیز با اشاره به سخنرانی احمدی نژاد درنشست روزگذشته دوحه و 12 پیشنهاد رئیس جمهوری ایران نوشت : احمدی نژاد با پیشنهادهای خود برای همکاری امنیتی و اقتصادی با شورای همکاری خلیج فارس، سران این شورا را غافلگیر کرد.

روزنامه النهار لبنان هم با بیان این مطلب که "احمدی نژاد ستاره نشست دوحه بود"، نوشت : رئیس جمهوری ایران در سخنان خود به دو موضوع مهم کشورش یعنی موضوع جزایر سه گانه ایرانی و مسئله هسته ای ایران نپرداخت. هرچند که درکنفرانس مطبوعاتی که بعد از برگزاری مراسم افتتاحیه نشست دوحه برگزار شد، براین مسئله تاکید کرد که مسئله هسته ای ایران به پایان رسیده است و روابط ایران را با دولت امارات بسیار طبیعی و دوستانه خواند.

روزنامه القبس کویت هم با اشاره به اینکه منابع بلندپایه خلیج فارس از واکنش آمریکا نسبت به دعوت قطر از رئیس جمهوری ایران برای شرکت دراین نشست نگران هستند، نوشت : برخی از سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از این دعوت قطر با توجه به اینکه برای آمریکا همکاری امنیتی (شورای همکاری )خلیج فارس و ایران درچنین مرحله ای تعجب برانگیز بود، ابراز نگرانی کردند.

همچنین این روزنامه نوشت: احمدی نژاد درنشست دوحه خواستار انعقاد معاهده امنیتی درخلیج فارس شد.

به گزارش مهر، روزنامه الجزیره عربستان نیزبا اشاره بیست و هشتمین نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرد: حضور احمدی نژاد درنشست دوحه تاکیدی بر توجه کشورهای حاشیه خلیج فارس به ایران است.

روزنامه الوطن کویت هم با اشاره به سخنرانی امیر قطر درآغاز نشست تاکید کرد: دراین نشست برای رعایت حضور محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران، امیر قطر از آوردن صفت عربی برای کلمه خلیج خودداری کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه 12 آذر در سخنانی در افتتاحیه بیست و هشتمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در دوحه،12 پیشنهاد از جمله همکاری امنیتی مشترک با کشورهای عضو شورا و تشکیل شورای همکاری اقتصادی را ارائه کرد.

احمدی نژاد نخستین رئیس جمهور ایرانی و از یک کشور غیر عضو است که در نشست سالانه شورای همکاری خلیج فارس از زمان تاسیس آن در سال 1981 تا کنون شرکت می کند.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


بازداشت سیاسی!در مازندران

سه شنبه 86 آذر 13 ساعت 1:2 عصر

ستاد اجرایی امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بابلسر 5 دانشجوی پسر و یک دانشجوی دختر را در خانه‌ای با وضعیت نامناسب و بسیار زننده دستگیر کرد. معاون دانشجویی این دانشگاه با هشدار به خانواده‌ها با اشاره به برخی مطالب سایت‌های بیگانه در سیاسی نشان دادن این بازداشت به دلیل فعالیت‌های سیاسی تعدادی از متهمان در گذشته افزود: اجرای قانون برای همه یکسان است و فعالیت سیاسی توجیه کننده اقدامات مغایر اخلاقی و منکراتی نیست.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر بابلسر نیز گفت: علت دستگیری این دانشجویان، مسائل اخلاقی بود.

وی طرح موضوعاتی چون فعالیت‌های سیاسی این دانشجویان که علت دستگیری آنان بوده را کذب محض دانسته و گفت: متأسفانه، برخی محافل در آستانه 16 آذر سعی در متشنج نمودن دانشگاه‌ها و سوءاستفاده از دانشجویان برای رسیدن به اهداف خود را دارند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


ایدزی‌ها شهید هستند!

سه شنبه 86 آذر 13 ساعت 1:1 عصر

بنا بر فتوایی از سوی وزارت اوقاف مصر، حاملان ویروس ایدز، شهید به شمار‌ می‌آیند! روز گذشته، احمد ابویوسف، مدیر اداره ارشاد دینی وزارت اوقاف مصر با حضور در کارگاه آموزشی خانواده دینی اعلام کرد: هر که به دلیل بیماری ایدز بمیرد، شهید به شمار می‌آید، چرا که 90 درصد از حاملان ویروس ایدز در آخر عمر توبه راستین می‌کنند و روی به سوی خداوند غفور رحیم می‌آورند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


اتحاد ملی؛ سیاست‌ها و راهکارها

سه شنبه 86 آذر 13 ساعت 1:10 صبح
مرکز تحقیقات استراتژیک  شاهد برگزاری سمینار «اتحاد ملی؛ سیاست‌ها و راهبردها» بود. سمیناری که در سالی که از سوی مقام معظم رهبری «اتحاد ملی و انسجام اسلامی» نامیده شده است با حضور صاحبنظران و کارشناسان به بررسی راهکارهای اجرایی ساختن این مهم پرداخت. آنچه در پی می‌آید چکیده مقالات ارائه شده در این سمینار است که از سوی دبیرخانه این سمینار در اختیار آفتاب قرار گرفته است.
در این مقاله سعی بر آن است تا ضمن نقادی نگاه سیاسی در مورد اتحاد ملی، بنیان‌های اجتماعی و فرهنگی اتحاد ملی به لحاظ جامعه شناختی مطرح شود؛ زیرا به نظر می‌رسد اتحاد ملی به عنوان وضعیتی اجتماعی و فرهنگی است که جوامع برای ایجاد شرایط تعادلی بین دو وضعیت شبیه شدن و معارض شدن، پیش می‌گیرند. دو وضعیت معارض در جریان توسعه جامعه از وضعیت سنتی که در آن ثبات و همسانی وجود دارد به وضعیت مدرن که در آن حرکت و تمایزات بنیادی وجود دارد، دیده می‌شود. اگر جامعه ای سنتی باشد، به دلیل عدم تفاوت نیاز به اتحاد ندارد. به طور طبیعی جامعه در حالت اتحاد می‌باشد. اتحاد موجود ریشه در بی حرکتی جامعه دارد. بدین لحاظ است که این جامعه که دارای اتحادی طبیعی است می‌تواند در جریان اولین حادثه ای که همراه با بی تعادلی است، دچار فروپاشی شود. از طرف دیگر، در جامعه مدرن که اساس حیات آن بر تمایز و تفاوت است، تبدیل تمایزات و تفاوت‌ها به تفارق یا یکسانی می‌توان به فروپاشی بینجامد. بدین لحاظ است که ضرورت اتحاد در سطوح ساختاری ضروری است. در نتیجه اتحاد در سطح ملی برای جلوگیری از فروپاشی اجتماعی و فرهنگی از یک سو و ارتقاء سطح تفاوت‌ها و گوناگونی‌ها در سطح ملی است. به عبارت دیگر، اتحاد در سطح ملی تسهیل کننده جریان ساختاری تفاوت‌ها و تمایزات است. برای نشان دادن معنی مورد ضمن تاثیرپذیری از پیش فرض‌های مفهومی و نظری سنت تقابلی از استدلاهای جامعه شناختی مارکس، دورکیم، و بوردیو استفاده خواهد شد.
ایران، به تعبیر دلوز، سرزمین هویت‌های ریزوم در درازای تاریخ دیرینه و پرفراز و نشیب خود، بارها در معرض هجمه‌های بنیان برانداز خارجی و ستیزش‌های شالوده‌شکن داخلی قرار گرفته و هر بار همچون ققنوس از خاکستر خو برخاسته است. در هنگامه این فرازها و فرودهای تاریخی، حاکمین و حکومت‌های بسیاری آمده‌اند و رفته‌اند، اما ایران و ایرانی چه برنده بوده و چه بازنده، در هر حال تپنده بوده، می‌رفته و بازمی‌گشته، حرکت مارپیچی می‌کرده، دم فرو می‌بسته و از نو به آوا می‌آمده، صبر بسیار کرده و تب و تاب بسیار.
اگر روایت انسان و جامعه ایرانی چنین بوده، پس مسئله وفاق و شقاق امروز، مسئله چه کسی یا کسانی است؟ آیا روایت فصل و وصل، روایت جامعه مردمان امروز ما است یا حکایت جامعه نخبگان؟ چه کسانی از اقتدار بیان گزاره جدی در مورد این مفاهیم برخوردارند؟ چه کسانی از اقتدار (تشخیص)، (تأکید)، (تبلیغ) و (تدبیر) وضعیت شقاق در جامعه امروز ما برخوردارند؟ آیا این تشخیص و تدبیر برساخته نخبگان است یا فرآورده مردم؟ و آیا این (هراس‌های اخلاقی) که امروز پیرامون این مقولات در فضای گفتمان مسلط طنین‌انداز شده‌اند، اساساً در فضای خارج از آن هم پژواکی دارند؟ به بیان ساده‌تر، آیا مسئله شقاق و وفاق مسئله اکثریت آحاد جامعه امروز ماست و یا مسئله اقلیتی خاص؟
مفروضه‌ای که این نوشتار بر بنیان آنان تقریر یافته، در این گزاره خلاصه می‌شود که: مسئله (وحدت) در ایران امروز، مسئله جامعه نخبگان رسمی است و نه دل‌مشغولی جامعه بر مردمان.

در این مقاله رابط? قواعد و بنیان‏های حقوقی با حوزه‏های مهم اجتماعی مورد توجه قرار گرفته و به کار ویژه‏های حقوق از جمله برقراری نظم و تعادل، ساخت هویت مشترک و تولید قدرت نرم و تأثیر آنها در موضوع همبستگی و اتحاد ملی اشاره شده است. اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ـ که مهم‏ترین قواعد حقوقی ملی تلقی می‏گردند ـ به اشکال گوناگون به مسأله اتحاد وهمبستگی ملی توجه نموده‏اند. موضوعاتی مانند مشارکت و دخالت در سرنوشت، هویت مشترک و مؤلفه‏های آن، پذیرش حقوق شهروندی و تأکید بر توزیع مشترک و عادلانه از جمله شاخص‏های همبستگی و اتحاد ملی است که در قانون اساسی مطرح شده‏اند. نوشتار حاضر شاخص‏های مذکور را ظرفیت‏هایی می‏داند که سیاستگذاران و مدیران سیاسی – اجتماعی را در جهت به فعلیت رساندن آنها و ارتقای اتحاد ملی راهنمایی می‏کنند.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


مجلس آینده می‌تواند!

سه شنبه 86 آذر 13 ساعت 1:9 صبح
انتخابات آتی مجلس هم از بعد داخلی و هم از بعد خارجی بسیار مهم است. چراکه اگر انتخابات با مشارکت فعال و  حداکثری برگزار شود قطعاً فشارها و تهدیدات خارجی را نسبت به ایران کم می کند. 
دکتر محمود واعظی عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه طی سخنانی در نشست سراسری کانون جوانان این حزب با بیان این که انتخابات در کشور ما نمادی از انسجام بوده و نشان دهنده آن است که در داخل کشور ما با وجود اختلاف نظرها درارتباط با آنچه به سرنوشت خودمان مربوط می‌شود یکی هستیم در خصوص تاثیرات داخلی انتخابات تصریح کرد: مجلس به عنوان یک نهاد مستقل می‌تواند جلوی برخی از اقدامات ناپخته را بگیرد. 
وی که  معاون پژوهشهای سیاست خارجی مرکز تحقیقات استرتژیک وابسته مجمع تشخیص مصلحت نظام است با اشاره به این که انتخابات مجلس هشتم خط را برای انتخابات ریاست جمهوری آینده مشخص می‌کند و ذائقه مردم در انتخابات مجلس نشانگر نوع نگاه آنان نسبت به انتخابات ریاست جمهوری بعدی است، گفت: وقتی بحث انتخابات مطرح می‌شود سلامت انتخابات نیز به همراه آن مطرح خواهد شد و در همین راستا شاهدیم که بسیاری از شخصیت های بزرگ کشور نسبت به سلامت انتخابات هشدار می‌دهند، چراکه آنها می‌دانند رای مردم و مشارکت حداکثری، سرمایه بزرگی برای انتخابات است و آنان که به مشارکت مردم خدشه وارد می‌کنند موجبات ناامیدی مردم را فراهم می‌سازند. 
وی خاطر نشان کرد: توجه مقام معظم رهبری نسبت به انتخابات و تذکر ایشان مبنی بر حضور همه گروه ها برای تضمین سلامت انتخابات مایه امیدواری است و باعث می‌شود دستگاه های اجرایی و نظارتی به این موضوع مهم توجه کنند.
وی افزود: بحث سلامت انتخابات مراحل مختلف دارد که یکی از آنها تبلیغات است که نباید یک سویه باشد، که اگر باشد به سلامت انتخابات آسیب می رساند.
واعظی با بیان این که پذیرفته نیست که رسانه ملی که با پول ملت اداره می شود در اختیار یک تفکر خاص باشد، گفت: ما می‌بینیم که همواره در برنامه های مختلف این رسانه سعی بر تقویت یک جناح و تخریب جناح دیگر و مطرح نکردن مجموعه عظیمی از تفکرات دیگری که در کشورمان وجود دارد، است.

وی که معاون اسبق اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه می باشد به تخریب چهره ها و عملکردها اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه همه امکانات در دست یک تفکر است، شایسته نیست که عملکرد گروه های گذشته را زیر سوال ببرند و این چیزی است که هیچ کس از آن سود نمی‌برد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال وتوسعه به لزوم بی طرفی دستگاه های اجرایی و انتخاباتی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: در مقطعی شورای نگهبان دارای یک تفکر و دولت تفکر دیگری داشت و تعاملاتشان باعث می‌شد که همدیگر را کنترل کنند اما در حال حاضر که هر دو در یک مسیر هستند مهم است که نظارت عالیه‌ای وجود داشته باشد تا این دستگاه ها بی طرفی خود را حفظ کنند.

واعظی درباره شرایط کشورعنوان کرد: از نظراقتصادی و درآمدهای نفتی در طول دوران گذشته و از زمانی که نفت جزء درآمدهای اصلی کشور ما شده است ،چنین وضعیتی را نداشته ایم و در حال حاضر قیمت نفت به طور رویایی بالا رفته است.

وی خطاب به نشست سراسری کانون جوانان حزب اضافه کرد: همانظور که می‌دانید دریافت پول زیاد احتیاج به تدبیر و عقل اقتصادی برای هزینه کردن آن دارد چراکه اگر با تدبیر خرج نشود نتیجه اش تور م است یعنی پول در جامعه وجود دارد ولی همه چیز گران است.

واعظی به سخنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مبنی بر این که کشور در شرایط ویژه ای است اشاره کرد و گفت: این به معنای ترس نیست بلکه بدان معنی است که همه باید آگاه باشیم که در ابتدا تدبیر کنیم و بهانه دست دشمن ندهیم و در ثانی اگر تهدیدی است با انسجام، همفکری و تدبیر آنها را خنثی کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه همچنین در مورد وضعیت خارجی کشورمان با اشاره به این که درمنطقه ما شرایط به سمت بی ثباتی پیش می‌رود که این برای ایران هم فرصت است و هم تهدید ، گفت: شرایط منطقه باعث شده ایران قدرت بازیگری وتاثیر گذاری اش افزایش پیدا کند.

وی افزایش کانون های بحران در منطقه را افزایش بیداری مسلمان ها، ناکامی سیاست های امریکا در منطقه عنوان کرد و افزود: یکی از دلایل تحریم های عجولانه امریکا همین ناکامی ها است که همیشه به دنبال آن است که افکار را به مسائل دیگر سوق بدهد.

واعظی ادامه داد: مسلح کردن کشورهای منطقه که معنی دیگر آن این است که امریکا دیگر نمی تواند خودش به تنهایی متولی همه این کشورها باشد و همچنین گسترش تروریسم در منطقه که وضعیت افغانستان، عراق، لبنان و فلسطین نتیجه اش آن شده که تروریسم و عملیات ها و شورش های مختلف گسترش پیدا کند از این موراد است.

وی خاطرنشان کرد: جمع بندی اوضاع کشور ما نشان دهنده آن است که ایران در این شرایط یک فرصت تاریخی را برای بازیگری پیدا کرده و قدرت و نفوذش به دلیل تحولات منطقه و این که دشمنانی مثل طالبان و صدام دیگر پیش روی ما نیست، افزایش پیدا کرده است.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه ادامه داد: مسئله انرژی و نفت نیز که همیشه بر ژئواکونومیک و ژئوپولتیک ایران نقش داشته، امروز کماکان اهمیت خود را حفظ کرده است. بر این اساس اگر ما از این فرصت ها استفاده نکنیم ممکن است برخی از آنها به تهدید علیه ما تبدیل شوند.

وی در این راستا به مسئله‌ی هسته ای اشاره کرد و گفت: درخصوص این مسئله آنچه که ما در داخل انجام می دهیم یک بحث و تهدیدهای دیگران علیه ما چیز دیگری است. باید مراقب باشیم که با اظهارات خودمان مسائل هسته ای را تبدیل به شعارهایی نکنیم که دیگران از آن به عنوان بهانه برای فشار بر ما جهت صدور قطعنامه سوم استفاده کنند. چراکه اگر چه ممکن است در داخل کشور همه جناح های سیاسی راجع به مسائل داخلی اختلاف نظر داشته باشند، در ارتباط با مسائل خارجی و عزت کشور و دستیابی به توانمندیهای تکنولوژیکی و اقتصادی هم نظر هستند.

واعظی تصریح کرد: ما در یک شرایط خاص از نظر داخلی و خارجی قرار گرفته ایم. قیمت نفت، درآمدهای بالا و شرایط منطقه برای ما فرصت بزرگی را ایجاد کرده و از طرف دیگر تهدیدات خارجی، تورم و غیره می‌تواند برای ما تهدید باشد که اگر تدبیر کنیم و همبستگی و همدلی داشته باشیم و از همه متخصصین استفاده کنیم و دولت برای مسائل اساسی کشور حیطه کار کارشناس خود را گسترش دهد، می‌تواند راه حل صحیحی برای این تهدیدات پیدا کند.


وی ‌با بیان این که «در شورای مرکزی حزب همواره به جوان گرایی و تقسیم کارها بین دیگران و جاری شدن تفکر اعتدالی بر مبنای میانه روی است» تا?کید می‌شود، تصریح کرد: براین اساس سعی ما بر این بوده که همه فعالیت ها و تصمیم گیری‌ها در یک مجموعه بسته مثل شورای مرکزی یا دفتر سیاسی انجام نشود بلکه سعی بر این است فعالیت‌ها و کانون های دانشجویی، جوانان، اصناف، کارگری و غیره بتوانند نقشی در چارچوب فعالیت های حزب ایفا کنند. 

محمود واعظی  با بیان این که در سالهای گذشته مجموعه ای از افراد اجرایی اعتقادشان بر این بود که با توجه به شرایطی که در کشور، منطقه و جهان داریم نیازمند به یک رویکرد نو هستیم ، گفت: مبنای سیاسی این رویکردی اعتدال و مبنای اقتصادی‌ آن بر توسعه استوار شده و به همین دلیل هم به نام اعتدال و توسعه مطرح شد. 
عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به این که وقتی دو جناح آراء را بین خود تقسیم می کنند فضا برای رشد جناح سوم و پذیرش تفکر آن فراهم نیست و سخت است و تلاش بر این است که هر جناح را متمایل به جناح دیگر معرفی کنند، گفت: با این احوال امروز می بینیم که هر دو جناح به اعتدال روی آورده اند. 
وی افزود: مهم نیست تفکر ما توسط خودمان در کشور جاری شود بلکه مهم این است که کشور ما بر اساس یک تفکر معتدل و پرهیز از افراط و تفریط ساخته شود و لذا بر این اساس بود که ما به عنوان یک مسلمان و فرد ملی همیشه مشی اعتدال و رویکرد توسعه را به عنوان یک رویکرد اساسی برای آینده کشور در نظر گرفتیم و خودمان هم با اعتقاد براین که این مسیر طولانی است، عجله نداریم که با یک انتخابات و فعالیت کوتاه مدت آن را به انجام برسانیم چراکه فعالیت هایی که سریع نتیجه می دهد سریع هم نتیجه اش از بین می رود. 
واعظی نقش کانون جوانان را برای پاسداری از این تفکر بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: کسانی که بخواهند این فعالیت ها را برای همیشه در دست خود داشته باشند نمی‌توانند به درستی عمل کنند اما اگر اصل بر این باشد که هر کس دوره ای دارد و بعد از اتمام دوره اش باید آن را تحویل تفکر دیگری بدهد، موفق خواهیم بود. 

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


رانندگی روی یخ

دوشنبه 86 آذر 12 ساعت 10:17 عصر

بعضی وقت ها یک بی دقتی ساده ، جان آدم ها را می گیرد، بعضی وقت ها یک توصیه ساده ، جان آدم ها را نجات می دهد.
جان آدم ها به همین چیزهای ساده وابسته است ؛ چیزهایی مثل توصیه های مربوط به راهنمایی و رانندگی. همین موضوع ، بهانه ما شده است که در فصل افزایش تصادفات ، ستون «قرمز، زرد، سبز» با توصیه های ساده جلوی بی دقتی های ساده شما را بگیرد.کسی چه می داند، شاید همین ستون 600 700 کلمه ای ، روزی جان شما یا بستگانتان را نجات دهد!


چگونه در یخ و برف رانندگی کنید؟‏
برای جلوگیری از تصادفات ، خطرات و مشکلات ناشی از سفرهای زمستانی و یخ و برف باید به نکات زیر توجه داشت.
چون یخ و برف باعث سر خوردن و موجب بروز مشکلاتی در رانندگی می شود، لذا برای ایجاد اصطکاک بیشتر، باید از لاستیک های یخ شکن یا زنجیر چرخ استفاده کرد.
1- با سرعت کمتر از روزهای معمولی که جاده خشک است ، حرکت کنید و خودرو را در حرکت ثابت نگه دارید.
2- در پیچ ها با دقت و به آرامی گردش کنید.
3- از گردش و انحراف ناگهانی خودداری کنید و از ترمز کردن ناگهانی بپرهیزید.
4- از فشار دادن روی گاز یا برداشتن فشار از روی گاز به طور ناگهانی خودداری کنید.
5- از سرعت زیاد در راه های با دست انداز بپرهیزید.
6- از رانندگی در لبه راه ها یا شانه های راه خودداری کنید.
7- در یک سطح لغزنده وقتی سرعت دارید، از تغییر به دنده سنگین خودداری کنید.

رانندگی در باران

رانندگی در باران برای تعدادی از رانندگان لذت بخش است ؛ اما توجه داشته باشید که رانندگی در این شرایط می تواند بسیار خطرناک و حادثه آفرین هم باشد. در شروع بارندگی ، سطح جاده ها از قشر چربی حاصل از دود اگزوز و خاک و روغن پوشیده شده است ، بنابراین تا زمانی که خوب شسته نشده و آب جاری نشود، خطر لیز و سر خوردن و تصادف ناگهانی وجود دارد. بنابراین در این مواقع ، با احتیاط بیشتر رانندگی کنید. به خاطر داشته باشید آب باران که بین لاستیک و جاده قرار می گیرد، اصطکاک و سطح چسبندگی را کاهش می دهد و سرعت شما هرقدر بیشتر باشد، چسبندگی لاستیک خودروی شما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


برخورد خشن با زنان به استناد قرآن!

دوشنبه 86 آذر 12 ساعت 10:16 عصر
ساخت فیلم ضد اسلامی جدیدی با نام «زندگی محمد» در هلند به پایان رسیده که قرار است طی چند ماه آینده از یکی از شبکه‌های تلویزیونی غرب که نام آن فاش نشده پخش شود.
این برای دومین بار است که در کشور هلند به اسلام و پیامبر گرامی آن اهانت می‌شود، در سال 2004 نیز فیلمی با نام «تسلیم» به کارگردانی «تئو ونگوک»، کارگردان نژاد پرست و اسلام ستیز هلندی و نویسندگی «ایان هیرسی علی»، سیاستمدار مرتد بنگلادشی‌الاصل ساخته شد که جنجال زیادی در جهان اسلام به پا کرد.
در این فیلم کارگردان بی هیچ دلیلی ادعا کرده است که برخورد خشن با زنان در میان مسلمانان با استناد به قرآن صورت می‌گیرد.
اکنون پس از گذشت قریب به سه سال از ساخت فیلم «تسلیم»، بار دیگر فیلمی غیرواقعی از اسلام و مسلمانان ساخته که بزودی به نمایش درخواهد آمد.
به گزارش  از بولتن خبری نیس نیوز چاپ دانمارک، فیلم کوتاه «زندگی محمد»، که به کنایه اشاره‌ای به زندگی حضرت محمد (ص) است، داستان مردی دیکتاتور به نام «محمد» است که اقدام به قتل سه یهودی بی‌گناه کرده و در زندگی شخصی خود با دختر بچه 6 ساله‌ای ازدواج می‌کند و او را مورد اذیت و آزار قرار می‌دهد!

سازنده این فیلم که یک مرتد هلندی و موسس کمیته از دین برگشته‌هاست،‌ پیش‌بینی کرده که این فیلم بیش از کاریکاتورهایی که سال گذشته در چند روزنامه دانمارکی و هلندی منتشر شد، جنجال به پا کند.

این شخص ادعا کرده که این فیلم در واقع گامی است در جهت مبارزه با اسلام افراطی و رسیدن به آزادی.

به گزارش بولتن خبری نیس نیوز، این فیلم قرار است طی ماه فوریه یا مارس 2008 از یکی از شبکه‌های تلویزیونی اروپا که نام آن تا آخرین لحظه فاش نخواهد شد، پخش ‌شود.

به گزارش منابع خبری دانمارک و هلند، شبکه سی‌ان‌ان نیز در ساخت این پروژه همکاری داشته و احتمالا قسمت‌هایی از این فیلم را نمایش خواهد داد.

نیس نیوز در ادامه این خبر افزود: همچنین «گیرت وایلدرز»، رهبر حزب آزادی (PVV) این هفته اعلام کرده است که در نظر دارد تا در ماه ژانویه فیلمی کوتاه درباره اسلام به نمایش درآورد.

وایلدر ادعا کرده است که در این فیلم کتاب مقدس «قرآن» با کتاب «نبرد من» نوشته دیکتاتور آلمانی «هیتلر» مقایسه شده و «قرآن» بعنوان کتابی فاشیستی معرفی شده است.
به گزارش نیس نیوز، «وایلدرز» جزیئات بیشتری درباره این فیلم در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


تغییر وزیر؛ راه حل یک مشکل؟!

دوشنبه 86 آذر 12 ساعت 10:14 عصر
اما پنجمین وزیر دولت نهم در حالی با استعفای درخواستی از کابینه خارج می شود که هنوز با وجود تغییر و برکناری وزیران سابق به این پرسش پاسخ داده نشده که آیا کلید گشایش مشکلات دستگاه های کلان اجرایی دولت نهم ، تغییر در راس مدیریت است یا خیر.
محمود احمدی نژاد هنگام معرفی فهرست وزیران خود به مجلس ، بر همدلی ، همگرایی و هم جهت بودن آنها تاکید کرد. به اذعان صاحب نظران سیاسی ، هماهنگی با رئیس جمهور از ویژگی های کابینه نهم بود.با این حال ، این کابینه هماهنگ حدود 2 سال از کار خود را با شدیدترین تغییران درونی و سازمانی که دلیل روشن و شفافی نیز برای آن بیان نشده روبه رو بوده است. اگرچه اعمال تغییر در کابینه حق مسلم رئیس جمهور است ؛ اما تبعاتی چون ناکارآمدی دستگاه های اجرایی در دوران تغییر و آثار آن پس از تغییر مدیران ارشد، فرآیند طولانی برای استقرار مدیران جایگزین ، تحمیل وظیفه ای مضاعف به قوه مقننه برای بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی جدید و رای اعتماد به او در صحن علنی و... باعث می شود که رئیس جمهور در استفاده از این حق مسلم خود، ابعاد جانبی این تصمیم را در نظر بگیرد.
قدر مسلم این است که این تبعات در وزارتخانه ای که 14 میلیون دانش آموز و یک میلیون و یکصد هزار پرسنل دارد و به عنوان بزرگترین و گسترده ترین دستگاه اجرایی کشور توصیف می شود، موثرتر بوده و هرگونه تغییر نیز نیاز به دقت و تامل بیشتری دارد، بویژه آن که استعفای وزیر آموزش و پرورش در مقطع فعال تحصیلی میلیون ها دانش آموز رخ می دهد. آنچه تبعات این استعفائ را نگران کننده می کند، خبرهایی مبنی بر احتمال استعفای دسته جمعی معاونان فرشیدی است که چنانچه این خبر صحت داشته باشد، به معنای بی سامانی در مدیریت ارشد بزرگترین دستگاه اجرایی است.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


اما و اگرهای یک استعفا

دوشنبه 86 آذر 12 ساعت 10:13 عصر

اگرچه تا چند روز پیش شایعه استعفای محمد جهرمی ، وزیر کار و امور اجتماعی در رسانه ها مطرح شده بود، اما این وزیر آموزش و پرورش بود که استعفا کرد و بلافاصله استعفای او مورد پذیرش رئیس جمهور قرار گرفت.
براساس اخبار منتشره در واقع از فرشیدی خواسته شد تا استعفا دهد. به این ترتیب که هاشمی ثمره ، مشاور عالی رئیس جمهوری در دیدار حضوری با ابلاغ نظر احمدی نژاد از وی می خواهد تا استعفای خود را بنویسد و فرشیدی در همین جلسه کتبا استعفای خود را ارائه می کند. شاید تفاوت استعفای اخیر با موارد قبلی در نحوه درخواست استعفا باشد.
در خصوص وزرای قبلی این رئیس جمهور بود که شخصا با وزرای خود خداحافظی می کرد، اما این بار این مسوولیت به هاشمی ثمره تفویض شده است. ناظران سیاسی و فرهنگی همچنان با تردید به گزینه جایگزین فرشیدی می نگرند. لذا باید در انتظار تصمیم مجلس در این خصوص ماند. محمود فرشیدی اکنون پنجمین وزیر و هفتمین عضو کابینه احمدی نژاد است که در طول 2 سال فعالیت ، به دلیل استعفا یا برکناری از کابینه نهم بیرون می رود.روز یکشنبه دوم شهریور 1384، مجلس هفتم پس از بررسی سوابق 21 وزیر پیشنهادی رئیس جمهور برای تشکیل کابینه نهم ، به 4 وزیر پیشنهادی رای عدم اعتماد داد و علی اکبر اشعری ، علیرضا علی احمدی ، سیدمهدی هاشمی و علی سعیدلو که برای تصدی وزارتخانه های آموزش و پرورش ، تعاون ، رفاه و نفت معرفی شده بودند، از ورود به کابینه بازماندند.
ماجرای مدیران این 4 وزارتخانه با رای اعتماد مجلس به گزینه های پیشنهادی دیگر رئیس جمهور خاتمه نیافت چرا که در طول فاصله ای 1.5 تا 2 ساله از شروع به کار دولت نهم ، 3 وزیر تعاون ، رفاه و نفت این بار توسط رئیس جمهور برکنار شدند و با استعفای محمود فرشیدی در نیمه راه ، این زنجیره کامل شد.
در این میان استعفای وزیر سابق صنایع که از همان ابتدای شروع به کار دولت نهم در فهرست پیشنهادی رئیس جمهور قرار داشت ، یک استثنا محسوب می شود.
علیرضا علی احمدی که هم اکنون به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش تعیین شده است ، 2 سال پیش و هنگام تشکیل کابینه ، نتوانست از مجلس برای تصدی وزارت تعاون رای اعتماد بگیرد. احمدی که هم اکنون رئیس دانشگاه پیام نور است.
قبل از شروع به کار دولت نهم در سوابق خود معاونت دانشگاه و دبیر شورای دانشگاه علم و صنعت ، ریاست دانشکده مدیریت و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش و مدیرعاملی موسسه تولید دانش را داشته است.
صرف نظر از دولت نهم ، وزرای آموزش و پرورش در دولت های سیدمحمد خاتمی و هاشمی رفسنجانی نیز نتوانسته اند از تیغ استیضاح در مجلس یا برکناری و استعفا در دولت در امان باشند.
محمود فرشیدی سال گذشته در معرض استیضاح نمایندگان مجلس قرار داشت. این استیضاح آن قدر جدی بود که به گفته برخی از نمایندگان ، انتخاب و معرفی عباسی نماینده مردم گرگان در مجلس به عنوان وزیر تعاون نوعی مصالحه دولت و مجلس برای مسکوت ماندن استیضاح فرشیدی تلقی شد.
با این حال ، 26 اردیبهشت ماه امسال فرشیدی پشت میز استیضاح مجلس قرار گرفت.
وی در دفاعیات خود، سال 85 را سال کمترین شکایات از آموزش و پرورش در بخش ثبت نام خواند و همچنین برنامه ها و کتاب های درسی را شاهد تحول عظیم و مستند این تحول را تلاش برای تدوین برنامه درسی ملی به عنوان نقشه کلان اهداف و مواد آموزشی دانسته بود.وی در پاسخ به کسانی که احمدی نژاد را موافق استیضاح دانسته بودند، گفت که ما با هم دوست هستیم. این حرف درست نیست و ما همه حرف های خود را صریح می زنیم.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


<   <<   11   12   13   14   15   >>   >