سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

تبعید امام جماعت مسجدالنبی بروجرد

یکشنبه 86 آذر 11 ساعت 1:57 عصر

شنیدیم که امام جماعت مسجدالنبی(ص) شهرستان بروجرد که در پی ناآرامی‌های اخیر در این شهر، به همراه دو نفر از طلا‌ب بروجردی بازداشت شده بود، با حکم دادگاه ویژه روحانیت از این شهر تبعید شد. 

به گفته یک منبع آگاه که خواست نامش درج نشود، تصریح کرد: حجت‌الا‌سلا‌م‌والمسلمین عبدالرحیم بیرالوند به همراه آقایان علی کشوری و حسین بلبل‌زاده از طلا‌ب شهرستان بروجرد که در برخورد با غایله دراویش فرقه گنابادی در این شهر نقش داشتند و شنبه ‌شب گذشته، در ارتباط با ناآرامی‌های اخیر بروجرد بازداشت شدند و مورد بازجویی قرار گرفته بودند، پس از انتقال به اهواز و محاکمه در دادگاه ویژه روحانیت، به تبعید به شهر قم محکوم شدند.

وی افزود: این سه تن، ظهر پنجشنبه، بلا‌فاصله پس از آزادی، به شرط بیرون نرفتن از شهر قم، به این شهر فرستاده شدند و بنا بر حکم دادگاه ویژه روحانیت اهواز، باید تا ماه محرم در این شهر بمانند.

این منبع آگاه همچنین از بهبودی وضعیت عمومی حجت‌الا‌سلا‌م علی علم‌الهدی خبر داد.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


با کهنه سربازانمان چه کرده‌ایم؟

یکشنبه 86 آذر 11 ساعت 12:26 صبح
هرچند بزرگداشت هفته بسیج و تکریم برخی جانبازان و آزادگان جنگ تحمیلی، کاری زیبا و تحریک‌کننده عواطف انسانی است، به چند دلیل، بیش از این‌که دل‌ها را بنوازد، آنها را می‌لرزاند. پخش خاطرات از چند کانال تلویزیونی به طور فشرده در یک هفته از سال، ممکن است اثر وهله‌ای (آن هم بر عده خاصی که دوران جنگ را درک کرده‌اند)، داشته باشد، ولی به ‌جای گسترش فرهنگ بسیجی بین جوانان، واکنش‌های گوناگونی نسبت به این رزمندگان ایجاد می‌کند. البته اگر نحوه مطرح نمودن جایگاه و فداکاریهای بسیجیان به‌شکل‌های متنوع و در تمامی طول سال انجام شود، قطعاً اثرات عمیق‌تر و بلندمدت‌تری خواهد داشت.
در این شبها شبکه 5 صداوسیما، مستند مدال افتخار از کهنه سربازان استرالیا و کره را پخش می‌کند و نشان می‌دهد که بازماندگان جنگ دوّم جهانی و خانواده‌های آنان در این کشورها چه قرب و منزلتی دارند.

نکته مهم در این گزارشها ارج و اعتباری است که برای این گروه در کشورهای اروپایی، آمریکایی و خاور دور قائل هستند. اینگونه تکریم را می‌توان در سه محور عمده نشان داد:

* منزلت سیاسی، منظور حفظ و توسعه جایگاه کهنه سربازان برای جهت‌دهی گرایشات جامعه بویژه جوانان می‌باشد. که به عنوان حافظان صیانت، اقتدار اجتماعی و سیاسی کشور از شأن خاصّی برخوردارند و الگوی عملی برای پرورش و تربیت نسل‌های بعدی (به‌جای پذیرش الگو از بیگانگان) حضور دارند در حالیکه متأسفانه در کشور ما با وجود اسوه‌هایی چون جانبازان، ایثارگران، آزادگان، حداکثر تعداد بسیار محدودی به مناصب سیاسی و بعضاً هم نامناسب با شرایط و سابقه گمارده شده‌اند. که حتی بازتاب اجتماعی خوبی به دلیل همین جایگاه نامناسب نداشته‌اند منظور از منزلت سیاسی اینگونه پُست‌های موقّتی نیست بلکه ارایه برنامه‌های قاعده‌مند پرورشی برای نهادینه کردن ارزش‌های مربوط به این افراد در جامعه است.
در برخی کشورها، سازمان‌های غیردولتی کهنه‌سربازان و بازماندگان جنگ بسیاری وجود دارد و تنها در آمریکا، بیش از چهل مرکز یا سازمان غیردولتی تشکیل شده که بیشتر آنها فعالیت سیاسی دارند و راهپیمایی و اعتراضات علیه جنگ‌ها را هدایت می‌کنند. حتی در جنگ اخیر آمریکا در عراق نیز رسما ده‌ها سازمان و انجمن یا در حمایت از سربازان آمریکایی و یا علیه جنگ تأسیس شده‌اند.

* منزلت فرهنگی؛ منظور فراهم آوردن امکانات علمی برای جبران بخش کوچکی از فداکاری‌های این افراد و خانواده‌های آنان است؛ برای مثال، در بیشتر کشورهای اروپایی و آمریکایی، یک روز از سال برای یادبود بازماندگان جنگ تعطیل رسمی است و در این روز از خانواده‌های سربازان تجلیل می‌شود. در آمریکا نیز پس از جنگ جهانی دوّم در بیشتر ایالات، دستیابی به آموزش رایگان و جایگزین برای این افراد عمومیت یافته و تهیه خانه‌های ویلایی در بهترین نقاط شهرها برای آنان امکان‌پذیر شده است، ولی در ایران که امتیاز جزیی مانند سهمیه‌بندی تحصیلی به فرزندان شهدا و رزمندگان داده شده، بعضاً به دلیل اعتراض مخالفان (که آن نیز حاصل درک نکردن منزلت سیاسی این عزیزان است) موجبات منزوی شدن این دانش‌آموزان و دانشجویان را در جامعه فراهم آورده است.

* منزلت اقتصادی؛ منظور ایجاد امکانات نگهداری و پرستاری مداوم همراه با عزّت نسبت به این عزیزان و فراهم کردن زمینه اقتصادی ـ رفاهی برای خانواده‌های آنان است که باید به شکل منظم و سازمان‌یافته و با پیگیری مسئولان در توزیع عادلانه امکانات برای دستیابی افرادی که خود تمایلی برای استفاده از این امکانات ندارند، فراهم شود. در حالی‌که شاید این عده، حقیقتاً به حمایت‌هایی از جمله مسکن، بهداشت، تحصیل و غیره نیاز مبرم دارند.
در فرانسه برای بازماندگان جنگ در ترابری عمومی اولویت قایل شده و بهترین مکان در وسایل نقلیه به آنان تخصیص داده می‌شود. در کشورهای دیگر هم امکان استفاده از بهداشت رایگان برای این قشر هست. همان‌گونه که در مستند مدال افتخار دیده می‌شود، پرستاران آماده به خدمت (Online) برای هرگونه سرویس‌دهی در 24 ساعت شبانه‌روز چه در منزل و چه در بیمارستان برای رسیدگی به نیازهای این افراد حضور دارند.

چندین سال پیش که تازه جنگ تحمیلی به پایان رسیده بود، همسر انگلیسی یکی از اساتید دانشگاه در مشهد که پرستاری تحصیلکرده بود قضیه‌ای را تعریف کرد که یاد آن پس از گذشت سال‌ها هنوز دل من را به درد می‌آورد. این خانم یک روز در حین خدمت بیمار جانبازی را که دست نداشت دید که با سختی تلاش می‌کرد دهان خود را به میز کنار تخت برای برداشتن دارو نزدیک کند؛ دارویی که پرستار بی‌توجه و بی‌ملاحظه بخش، دور از دسترس بیمار قرار داده بود. در بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله اتریش، پرستاران حتی در منزل خود خط تلفن مستقیم برای رسیدگی فوری به این‌گونه اشخاص دارند.
نکته مهم توجه به ماهیت جنگ‌ها و بازماندگان آن است که جایگاه جانبازان، شهدا و آزادگان جنگ تحمیلی ایران با کهنه سربازان (Veterans) کشورهای دیگر به لحاظ منزلت معنوی قابل مقایسه نیست، چرا که جنگ تحمیلی جهاد در راه خدا و برای دفاع از کیان اسلام و کلمه حق در مقابل دنیای کفر بوده است. برای همین، فراهم آوردن شایسته‌ترین جایگاه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی برای این بازماندگان به منزله کمترین سپاس جامعه ایران نسبت به این بزرگواران است.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


حج با امنیت کامل

یکشنبه 86 آذر 11 ساعت 12:0 صبح

وزیر اطلاعات، روابط ایران و عربستان را خوب و رو به توسعه خواند و گفت: مقامات عربستان اطمینان داده‌اند که مراسم حج با آرامش و امنیت کامل برگزار شود.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی امور حج و زیارت صداوسیما از مدینه منوره، روز جمعه، غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای در مدینه و در گفت‌وگو با خبرنگاران در بعثه مقام معظم رهبری، گفت: مقامات عربستان اطمینان داده‌اند که مراسم حج با آرامش و امنیت کامل برگزار شود.

وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی، امروز همزمان با اعزام زایران ایرانی به عربستان و برگزاری مراسم باشکوه حج وارد مدینه منوره شد.این دومین دیدار محسنی‌ اژه‌ای از عربستان در چهار ماه گذشته است.

وزیر اطلاعات شهریور امسال برای تقدیم پیام رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به پادشاه عربستان به این کشور سفر کرد.

بنا بر این گزارش، امسال بیش از 102 هزار نفر از ایرانی‌ها برای برگزاری آیین باشکوه حج ابراهیمی، عازم سرزمین وحی خواهند شد که تاکنون 27هزار و 749 نفر از زایران ایرانی وارد مدینه منوره شده‌اند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


سید محمد خاتمی، رییس جمهور سابق ایران در گفت‌وگو با روزنامه کریستین ساینس مانیتور گفت تنها مذاکرات مستقیم و بدون پیش شرط ایران و آمریکا می‌تواند از شدت تنش‌های روزافزون بکاهد.

وی افزود: راه حل مطلوب این است که با توسل به منطق، از لفاظی‌های تحریک کننده پرهیز شود و تاکید بر گفت‌وگوها و مذاکرات گذاشته شود.

وی در ادامه گفت: ما هیچ چاره‌ای نداریم غیر از آنکه بر سوء تفاهماتی که از دخالت‌های امریکا در خاورمیانه و سیاست‌های غلط این کشور در قبال ایران نشات می‌گیرد فایق آییم. ما می‌توانیم منافع مشترکی در منطقه و جهان پیدا کنیم و علاوه بر آن می‌توانیم از اعمالی که به هر دو طرف آسیب می‌رساند اجتناب کنیم.

رییس جمهور سابق ایران در ادامه گفت: شکست به این مفهوم است که اوضاع وخیم‌تر می‌شود، یک بحران عظیم به وجود می‌آید و آنگاه تنها ایران نخواهد بود که ضرر می‌کند. علاوه بر آن منطقه پرآشوب ما و کشور آمریکا نیز رنج بسیاری خواهند برد.

خاتمی افزود: ترس آمریکا از برنامه هسته‌ای ایران بهانه‌ای است که می‌تواند از طریق بازرسی‌ها و پذیرش حق ایران برای دستیابی به فناوری هسته‌یی حل شود. ایران بمب هسته‌یی ندارد و قصد دستیابی به آن را نیز ندارد.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


7.5 میلیون کاربر اینترنت در ایران

شنبه 86 آذر 10 ساعت 10:54 عصر
ایران با 7.5 میلیون کاربر اینترنت در جایگاه پنجم منطقه از این نظر قرار دارد.
به گزارش دینار استاندارد، تعداد کاربران اینترنت در خاورمیانه و شمال آفریقا طی سال 2007 ، بیش از 84 میلیون نفر اعلام شده است.
در میان کشورهای این منطقه اندونزی با دارا بودن 18 میلیون کاربر اینترنت دارای بیشترین تعداد کاربران اینترنت در منطقه است.پس از این کشور ترکیه با 16 میلیون نفر،و مالزی با 13.5 میلیون نفر در مراتب دوم و سوم جای گرفته اند.

پاکستان با 12 میلیون نفر،ایران با 7.5میلیون نفر،کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با 5.3 میلیون نفر،مصر با 5 میلیون نفر، نیجریه با 5 میلیون نفر،مراکش با 4.6 میلیون نفر و سودان با 2.8میلیون نفر به ترتیب جایگاه های چهارم تا دهم را به خود اختصاص داده اند.

در این گزارش ایران با 7.5 میلیون نفر کاربر اینترنت پنجمین کشور منطقه از نظر حجم کاربران اینترنت در سال 2007 شناخته شده است.
میزان کاربران اینترنت در ایران طی این سال با رشد 2900 درصدی در مقایسه با سال 2000 مواجه شده است.
پر بیننده ترین سایت های داخلی در ایران عبارتند از بلاگفا،میهن بلاگ،پرشین بلاگ و نیک صالحی.
پربیننده ترین سایت های خارجی نیز عبارتند از یاهو،فرندستر،گوگل،ام اس ان‌،بلاگر،ویکیپدیا،فلیکر، و یوتیوپ.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


کپسول عسل به جای قند

شنبه 86 آذر 10 ساعت 10:52 عصر
با ابلاغ مصوبه شورای عالی سلامت و امنیت غذا مبنی بر جایگزین شدن کشمش و خرما یا توت به‌ جای قند و شکر در ادارات دولتی، ابتکاراتی در زمینه ترغیب مردم به استفاده از این کالاهای جایگزین از سوی تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی صورت پذیرفته و این ابتکارات تا حدی نیز قرین توفیق بوده‌اند به گونه‌ای که بخشی از تقاضای بازار (حداقل تقاضای ادارات دولتی) به این محصولات معطوف گردیده است. برای مثال اکنون خرماهای خشک شده در ابعاد حبه قند یا خرماهای بدون هسته با روکش کاکائویی در بازار به وفور یافت می‌شوند که قطعاً این محصولات دارای فایده بیشتری نسبت به قند مصرفی می‌باشند (اگر بتوان برای قند مصرفی فایده‌ای نیز در نظر گرفت).
نکته‌ای که به نظرم جالب توجه آمد این است که جایگزین‌های قند صرفاً محدود به خرما و کشمش و توت نبوده و مواد غذایی دیگری از جمله عسل نیز می‌توانند به عنوان یک جانشین سالم تلقی گردند. برای مثال می‌توان عسل را در کپسول‌هایی مشابه کپسول‌های ویتامین A و یا با پوشش موم و یا به صورت پاستیل عرضه نمود که البته آنچه مهم است، جایگزین شدن عسل به جای قند می‌باشد و نحوه پوشش آن، موضوعی است که قطعاً کارشناسان تغذیه راه‌حل مناسبی برای آن پیشنهاد خواهند کرد.
در صورتی که این ایده از سوی شرکت‌های خوشنام و باسابقه‌ای همچون «نان رضوی» یا شرکت «مینو» و امثالهم اجرایی شود و البته دولت نیز با حمایت مؤثر خود به صورت خرید تضمینی برای مصرف چند ماهه ادارات کشور از آنها حمایت نماید، می‌توان امیدوار بود که در آینده ای نه چندان دور، این محصول در منازل نیز مورد استفاده عموم قرار گرفته و مصرف قند تا حد زیادی کاهش یابد.
حمایت دولت از تولیدکنندگان باید موقتی و برای یک دوره کوتاه (حداکثر یک سال) باشد و بعد از آن تولیدکنندگان بسته به تقاضای بازار و ابتکارات خود در خصوص تولید یا قطع تولید تصمیم خواهند گرفت.
این ایده علاوه بر پیشبرد اهداف سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در ایجاد اشتغال و رونق پیشه کندوداری نیز مؤثر بوده و چه بسا محصول ارائه شده و مشتقات آن، بازارهایی در خارج از کشور نیز برای خود بیابند.
گفتنی است، اصلی‌ترین محدودیت پیش روی اجرای این طرح، قیمت بالاتر این محصول نسبت به قند و شکر است که در صورت حمایت دولت و آشکار شدن منافع آن برای عموم و سازگار شدن ذائقه‌ها با این محصول، بعداً تولید آن بدون حمایت دولت نیز میسر خواهد گردید.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


جریمه برای پرتاب‌کنندگان زباله

شنبه 86 آذر 10 ساعت 10:51 عصر
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اعلام کرد که خودروی افرادی که از وسایل نقلیه آشغال و زباله به سطح شهر پرت کنند، تا سقف 35 هزار تومان جریمه می‌شوند.
رسول خادم با اشاره به تصویب طرح ساماندهی راهکارهای حقوقی و اجرایی برخورد با متخلفان پخش، دفع، حمل و امحای غیرمجاز و نامناسب پسماندها در فضاها و معابر عمومی در شورای شهر تهران، افزود: «قانون مدیریت پسماندها در سال‌های گذشته در مجلس شورای اسلامی مصوب شده، اما متاسفانه به خاطر نبود شرایط لازم اجرایی، تاکنون بلاتکلیف مانده و مدیریت شهری نیز نتوانسته با مدیریت یک طرفه در این زمینه اقدام جدی کند.»
وی با تاکید بر این که شهروندان و دستگاه‌های مرتبط باید همکاری تنگاتنگ و نظامندی را با مدیریت شهری داشته باشند و با متخلفان توزیع و حمل نامناسب پسماندها برخورد قانونی شود، تصریح کرد: «به همین منظور برای اجرایی شدن قانون یاد شده، جلساتی را با فرمانداری، دادستانی، نیروی انتظامی، شورای حل اختلاف، سازمان حفاظت محیط زیست تهران و سایر دستگاه‌های مربوط برگزار کرده و ظرفیت‌های قانونی این قانون مورد بررسی قرار گرفت.»
خادم افزود: «پس از بررسی‌ها، جمع بندی به عمل آمده نشان داد، علی‌رغم این که مسوولیت اجرایی قانون پسماندها طبق ماده هشتم قانون مدیریت پسماندها، برعهده شهرداری‌هاست اما ظرفیت‌های قانونی برخورد با متخلفان حمل و پخش نامناسب پسماندها خارج ازماموریت‌های اجرایی شهرداری بوده و قانون برای این مساله متولی دیگری را در نظر گرفته که قوه قضاییه و نیروی انتظامی است.»

وی افزود: «به همین خاطر در جلساتی که با مسوولان و نمایندگان دستگاه‌های مربوطه برگزارشد، این هماهنگی و توافق به دست آمد که کمیته‌ای با حضور همه این دستگاه‌ها تشکیل شده و نسبت به اجرای قانون اقدام کند.»

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران به ایسنا، گفت: «در همین راستا طبق قانون، شهروندی که از وسایل نقلیه به فضاها و معابر عمومی آشغال پرت کنند، مطابق ردیف‌های 78 و 139 آیین‌نامه اجرایی راهنمایی و رانندگی تا سقف 35 هزار تومان جریمه می‌شوند که این قانون پس از ابلاغ مصوبه شورای شهر تهران اجرا خواهد شد و شهرداری تهران نیز پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام می‌دهد.»

وی یادآورشد: «با توجه به این که جریمه کردن افراد متخلف که زباله از خودرو بیرون می‌ریزند، جزو اولویت راهنمایی و رانندگی نبوده و از سویی دیگر مسوولیت جمع‌آوری زباله نیز برعهده شهرداری است اما به خاطر برخی ناهماهنگی‌ها، برخورد با متخلفان اجرایی نمی‌شد که با هماهنگی صورت گرفته، راهنمایی و رانندگی، اجرای قانون پسماندها و اعمال جریمه متخلفان را پذیرفته است.»

خادم همچنین با تاکید بر این که تخلیه نخاله‌های شهری و ساختمانی از وسایل نقلیه در معابر عمومی و محدوده‌های شهر نیزغیرقانونی است، افزود: «ماده 16 قانون مدیریت پسماندها این اجازه را به مراجع قضایی داده که در صورت گزارشی مبنی بر تخلیه نخاله‌های ساختمانی در معابر، فضاهای عمومی و محدوده‌های شهر، ‌متخلفان را برای بار نخست تا 10 میلیون تومان و در صورت تکرار تا 20 میلیون تومان جریمه کنند، اما این بخش از قانون نیز به دلیل نبود ابزارلازم، اجرایی نشده که مقرر شد با همکاری راهنمایی و رانندگی، شهرداری و مراجع قضایی، اجرایی شود.»

وی افزود: «براساس این بند از قانون، برای متخلفان با گزارش مردم و راهنمایی و رانندگی، پرونده قضایی تشکیل و با آن‌ها برخورد شده و جریمه می‌شوند.»
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران همچنین با اشاره به پخش نامناسب پسماندها توسط صنوف در معابر عمومی، گفت: «پخش این پسماندها به ویژه در بعد از ظهر و همزمان با پایان فعالیت صنوف، سد معبر و مشکلات جدی را برای شهروندان ایجاد و در برخی موارد انباشه شدن این پسماندها، شهرداری را برای جمع‌آوری آن‌ها دچار مشکل می‌کند.»
وی گفت: «با استناد به ماده شش قانون مدیریت پسماندها، صنوف متخلفی که پسماندها را در معابر رها می‌کنند، نیز 10 میلیون تومان توسط راهنمایی و رانندگی جریمه می‌شوند و این افراد با گزارش مردم و پلیس دارای پرونده قضایی خواهند شد.»
وی افزود: «سازمان صدا و سیما نیز طبق قانون یاد شده، موظف به اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم در جهت مشارکت آن‌ها، برای ساماندهی وضعیت پسماندهاست. شهرداری تهران نیز اجرایی شدن این بخش از قانون را از طریق صدا و سیما پیگیری می‌کند.»
به گفته خادم، شورای حل اختلاف، شعبه تخصصی برای رسیدگی به پرونده‌های قضایی متخلفان پسماندها و برچسب‌های تبلیغاتی راه‌اندازی کرده تا رسیدگی به این تخلفات تسریع شود.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


هک سایت انتخابات مجلس هشتم

شنبه 86 آذر 10 ساعت 10:51 عصر
سایت majles8.com که از سوی وزارت کشور برای برگزاری رایانه‌ای انتخابات مجلس هشتم طراحی شده بود، هک شد.
به گزارش خبرنگار «تابناک»، در حالی که موضوع رایانه‌ای برگزار کردن انتخابات مجلس هشتم، یکی از موارد اختلافی بین وزارت کشور و شورای نگهبان بود، طراحی بسیار ضعیف سایت آماده شده به این منظور، انتقادات گسترده صاحب‌نظران IT را به دنبال داشت. با این حال، وزارت کشور با پخش تیزرهای تلویزیونی و اعلام مسابقه، تلاش کرد مردم را به شرکت در برنامه این سایت تحریک کند و بیش از صد قطعه انواع سکه بهار آزادی جایزه داد، اما روز گذشته، این سایت ضعیف هک شد. هرچند هنوز دامنه ir آن فعال است.این در حالی است که تا کنون کلیه تبلیغات درباره دامنه majles8.com بود.

به نظر می‌رسد شخصی که این سایت را هک کرده، از دلسوزان جمهوری اسلامی بوده، چراکه اگر این سایت در زمان حساسی چون انتخابات مورد حمله اینترنتی قرار می‌گرفت، تبعات سنگینی داشت.

اصرار وزارت کشور بر برگزاری رایانه‌ای انتخابات، امری پسندیده است، اما باید برای این کار از برنامه‌نویسان خبره استفاده کرد که خوشبختانه تعدادشان در کشورمان کم نیست.
 
در این باره مجید تجملیان، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی - واحد تفت مدتی پیش اظهار کرد: بنده یک کارشناس ارشد مهندسی کامپیوتر و صاحب حدود 16 سال تجربه کاری در حوزه فناوری اطلاعات هستم.
1- از اینکه میبینم کم کم در کشورمان به فناوری اطلاعات توجه جدی تری میشود خوشحالم.
2- فراموش نکنیم که فناوری اطلاعات همانند سایر دستاوردهای علمی و فنی بشر اگر به طور اصولی و حساب شده مورد استفاده قرار نگیرد، می‌تواند در عوض کمک، وضعیت را از آنچه که هست بدتر کند! در همین راستا استفاده از کارشناسان خبره و مشورت با صاحبان نظر و تجربه بسیار مهم میباشد.
3- متأسفم از اینکه همچنان شاهد سیطره زیاد استفاده از محصولات ناامن، مسئله دار، ضعیف و دارای مشکلات حق کپی شرکت مایکروسافت در مهمترین سامانه های فناوری اطلاعات کشورم هستم.
4- در حالیکه بسیاری از کشورهای پیشرفته و مهم جهان همچون آلمان، فرانسه، روسیه، چین، کره جنوبی، هند و ... برای افزایش ضریب امنیتی و همچنین کم کردن میزان وابستگی خود به آمریکا در حال حرکت به سمت فناوری های باز همچون J2EE , Linux , FreeBSD, Apache, Firefox و ...هستند، چرا شما به استفاده از فناوری های مسئله داری همچون IIS, ASP, IE و ... اصرار دارید؟!!
5- لطفاَ بهانه هائی همچون کمبود نیروی انسانی متخصص و یا نبود پشتیبانی را مطرح نکنید که همه افرادی که دستی بر آتش دارند میدانند پاسخهای محکمی برای اینگونه شبهات وجود دارند.
 
شخص دیگری در پیام ارسالی خود برای «تابناک» نوشت: هیچ ارتباطی بین فرمهای ثبت نام و ثبت رای دهندگان آزمایشی نیست.
گویا این روش که اطلاعات هر رای دهنده به طور کامل ثبت رایانه‌ای شود، بدون کوچکترین تجزیه و تحلیل و تفکری انتخاب شده چرا که این طور ثبت، زمان بسیار بیشتری از روش سنتی می‌گیرد و احتمال خطا را بسیار بالاتر می‌برد. در رای‌گیری‌های الکترونیک از کارتهای الکترونیکی استفاده می‌شود و اطلاعات توسط ماشین خوانده می‌شود.  
اشتباهات املایی و ناشی از سرعت عمل دست اندرکاران نیز زیاد به چشم می‌خورد. به عنوان مثال تاریخ تولد ندارد و ...
در خاتمه باید بگویم زمانی که صرف آرایش جوانهای خوش‌تیپ تبلیغ شده، خیلی بیشتر از زمانی است که صرف طراحی کل این سایت شده‌است!
به نظر می‌رسد اکنون برخی از این اشکالات برطرف شده باشد، اما هنوز اشکالات زیادی بر این نرم‌افزار وارد است.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


دفاع وبلاگ‌نویس افشاگر

شنبه 86 آذر 10 ساعت 10:50 عصر
پس از انتشار خبر بازداشت رضا ولی‌زاده خبرنگار افشا کننده سگ‌های موجود در تیم حفاظت از رئیس‌جمهور روز گذشته مطلبی در وبلاگ وی منتشر شد که استفاده از سگ‌های مذکور را نقطه دولت و این امر را استفاده از علم و تکنولوژی در تیم حفاظتی عنوان کرد.
وی در وبلاگش، «ایستگاه» نوشت: انتشار خبر مربوط به تیم حفاظت رییس جمهور احمدی‌نژاد، بازتاب‌های گوناگونی داشت و این بازتاب‌ها، مساله ساده‌ای را ناگهان به موضوعی بحث‌برانگیز و پرحاشیه بدل ساخت. اما صرف نظر از اظهار نظرهای متفاوت و گاه متضاد که می‌تواند برای هر خبری وجود داشته باشد، این خبر نیز مثل بسیاری دیگر از اخبار مربوط به احمدی‌نژاد، به سرعت دستاویز عده‌ای شد برای انتقاد از عملکرد رییس جمهور. برخی از رسانه‌های خارجی متصل به گروه‌های ضد نظام، رادیوهای بیگانه و سایت‌ها و وبلاگ‌های داخلی منتقد احمدی‌نژاد و... با سوء استفاده از خبر ایستگاه، از ماجرایی که اصولا نکته عجیبی در آن نمی‌دیدم، جریان بزرگی ساختند تا رییس جمهور را تخریب کنند و این مساله سبب شد من خبر مذکور را حذف کنم. چرا که:
1. قصد من از انتشار آن خبر، صرفا اطلاع‌رسانی بوده است. به عنوان یک روزنامه‌نگار که در تمام عمر مطبوعاتی‌ام هرگز در حوزه سیاست کار نکرده‌ام و همواره به عنوان خبرنگار ادب و هنر فعالیت داشته‌ام، موضوعاتی از این دست را به عنوان مسائلی جذاب و جدید که از اساس، مناسب وبلاگند تا رسانه‌های رسمی‌تر و فراگیرتر، صرفا اخباری می‌دانم که می‌توانند در فضای کم و بیش خصوصی وبلاگ مطرح شوند، بنابراین مایل نیستم خبرم به موضوعی برای سوء استفاده رسانه‌های هدفمند تبدیل شود.

2. از نظر من، استفاده از سگ‌های تربیت‌شده در تیم حفاظتی رییس جمهور،‌ نه تنها نقطه ضعفی برای احمدی‌نژاد نیست، بلکه از حرکت کشور به سوی رشد و تکنولوژی نشان دارد. اگرچه شاید استفاده هم‌زمان از سگ‌های آموزش دیده و گیت دستی و شیوه‌های سنتی‌تر، کمی سوآل‌برانگیز باشد، اما سگ‌های آموزش‌دیده از سال‌ها پیش در کشورهای پیشرو مرسوم شده و هر روز از قوای بویایی منحصر به فرد این حیوان عجیب، استفاده‌های بیش‌تری می‌شود. همان گونه که در زلزله بم، از نزدیک شاهد کارایی سگ‌های زنده‌یاب بودم. علاوه بر این، همان طور که در یکی از کامنت‌ها دوست ناشناسی متذکر شده بود، همزمانی استفاده از سگ و دست، موضوعی تخصصی است و می‌تواند به علت‌های فنی باشد که ما از آن بی‌اطلاعیم.

3. مطابق فتوای برخی از علما، استفاده کاری از سگ در مواردی نظیر جست‌وجوی زنده‌ها در زلزله و مواردی از این دست، کشف مواد مخدر و مواد منفجره بلامانع است. البته در خبر من این موضوع کمی با شک و تردید آمده بود که پس از پرس و جوی بیش‌تر روشن شد که از نظر شرعی، این شکل استفاده از سگ اشکال ندارد. همان طور که استفاده از سگ شکاری نیز با وجود تماس حیوان با شکار، بلامانع است.

4. این موضوع بیش از هر چیز برای من جالب بوده است، نه نکته‌ای برای تخریب رییس جمهور یک کشور که با همه خوبی‌ها و بدی‌ها، رییس جمهور ماست.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


نجات معجزه آسا

شنبه 86 آذر 10 ساعت 10:49 عصر
بر اثر تصادف یک دستگاه  اتوبوس در هند  یک میله دراز آهنی که  از ناحیه پیشانی سر یک پسرجوان عبور کرده  بود  و از زیر چانه راست وی خارج شده بود، که در یک جراحی موفقیت آمیز این میله از سر این جوان خارج شد.
به گزارش مانیش راجپورهیت ، دانش آموز 18 ساله هندی فقط چند میلی متر با مرگ فاصله داشت.
http://www.tiknews.org/files/9051024514521270.jpg

برپایه این گزارش  دکتر جراح  این حادثه دیده درباره بیمار خوش شانس خود در بیمارستان بنگلور که در اثر ترافیک  موجود در هندوستان بالاخره مجروح به این بیمارستان رسانده شده بود، گفت: بیمار به هنگام ورود به بیمارستان از سلامت هوشی  برخوردار بوده و به محض دیدن من  گفت این میله خونی را از سرم بردار!
جراح بیمارستان از صحبت های مانیش علیرغم وجود میله آهنی در سرش اظهار شگفتی کرد و آنرا نمونه ی بسیار نادری دانست که تاکنون در عمل های جراحی دیده است.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


<   <<   11   12   13   14   15   >>   >