سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

ممنوعیت قلیان

چهارشنبه 86 آذر 14 ساعت 4:5 عصر
از آنجا که مصرف و استعمال سیگار و قلیان علیرغم هشدارهای پیاپی مجامع پزشکی و فرهنگی همچنان ادامه دارد و در پی درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و تماس مکرر مردم و در راستای اجرای قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات مصوب پانزدهم شهریور ماه سال 85 مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی این قانون، نیروی انتظامی برای تامین مطالبات و حفظ سلامت افراد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان اعلام کرد: استفاده از مواد دخانی و قلیان در مراکز پذیرایی و اقامتی از جمله سفره‌خانه و رستورانهای سنتی، هتل‌ها،‌ مسافرخانه، باغچه‌های پذیرایی‌ اعم از شهری و بین‌راهی و تمامی اماکن عمومی ممنوع است.
در اطلاعیه این نیرو آمده است: تبلیغ و در معرض نمایش قرار دادن محصولات دخانی از جمله قلیان و ادوات آن ممنوع و مسوولیت اجرایی ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی با مدیران و کارفرمایان یا متصدیان اماکن مربوطه است و در صورت وقوع هر گونه تخلف، طبق ضوابط برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.
همچنین متصدیان، ‌کارفرمایان و مسوولان اماکن عمومی موظفند تابلوهای هشداردهنده مبنی بر ممنوعیت مصرف محصولات دخانی را در نقاط مناسب و در معرض دید عموم نصب کنند.
بر اساس اعلام نیروی انتظامی، مجامع و اتحادیه‌های ذیربط به استناد این قانون در بند «ف» از ماده 37 قانون نظام صنفی، باید آموزش‌های لازم را به اعضای تحت پوشش ارایه کرده و کنترل و نظارت کافی جهت اجرای بهینه این قانون را به عمل آورند.
همچنین سازمانهای صنفی مرتبط با تاسیسات گردشگری نیز در چارچوب این قانون و قوانین مربوطه باید نسبت به آگاهسازی، نظارت و کنترل بر مراکز تحت پوشش اقدامات لازم را به عمل آورند.
نیروی انتظامی با اشاره به این که اجرای این قانون در جهت ارتقاء سلامت مردم و خانواده‌هاست، از شهروندان خواست تا همانند گذشته، همکاری لازم را با این نیرو داشته و در صورت مشاهده هر نوع تخلف، مراتب را به مرکز فوریتهای پلیسی «110» اعلام کنند.
این اطلاعیه به منزله اعلام رسمی به تمامی متصدیان، مدیران و صاحبان اصناف و اماکن عمومی و دست‌اندرکاران تهیه، نگهداری، توزیع و فروش محصول دخانی بوده و همه موظف به اجرای آن هستند.
بر این اساس نیروی انتظامی اعلام کرد: با همکاری دیگر سازمانهای مسؤول به استناد این قانون از بیست و چهارم آذر ماه 86 در تهران و از یکم دی ماه در سراسر کشور با متخلفان برخورد خواهد کرد.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]