سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

نهضت آزادی هم در انتخابات شرکت می‌کند

سه شنبه 86 اسفند 21 ساعت 10:0 عصر
نهضت آزادی ایران با صدور بیانیه‌ای درباره انتخابات مجلس هشتم اعلام کرد: در معدودی از حوزه ها که امکان رقابت وجود داشته باشد، شرکت خواهد کرد.
در بیانیه نهضت آزادی، که از تشکل های منتقد جمهوری اسلامی است، آمده است: "عملکرد نهضت آزادی ایران پس از انقلاب اسلامی نشان از آن دارد که راهبرد اصلی این حزب برای حضور در عرصه ها‌ی انتخابات، تقویت فرآیند دموکراسی بوده و از این رو همواره عرصه انتخابات را فرصتی برای پیگیری این راهبرد قلمداد کرده است."
به نوشته این بیانیه به همین دلیل تعدادی از اعضای این حزب در تهران و شهرستان ها برای کاندیداتوری انتخابات مجلس ثبت نام کردند که صلاحیت همگی آنها در هیات های اجرایی، نظارت و شورای نگهبان رد شد.
در ادامه این بیانیه آمده است که رد صلاحیت قریب به اتفاق نامزدهای جبهه مشارکت، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و نهضت آزادی نشان از "برنامه ای از پیش تعیین شده" دارد و به دلیل گستردگی رد صلاحیت ها "در تحلیل اولیه امکان هرگونه مشارکت اثربخش از احزاب دموکراسی خواه سلب شده است."
نهضت آزادی ایران در پایان این بیانیه از مردم خواسته است در حوزه هایی که امکان رقابت وجود دارد، به کاندیداهای دموکراسی خواه رای دهند: "نهضت آزادی ایران ... با وجود مشاهده گزارش موارد پر‌شمار نقض آزادی و سلامت انتخابات و غیر رقابتی بودن انتخابات مجلس هشتم در بیشتر حوزه ها ... به مردم عزیز ایران پیشنهاد می کند که ... تنها در حوزه هایی که امکان رقابت موثر وجود داشته باشد به نامزدهایی رای دهند که می‌توانند با پیروی از روش و منش مدرس ها، مصدق ها، بازرگان ها و سحابی ها، شجاعانه به دفاع از حق حاکمیت ملی و حاکمیت ملت ایران پرداخته، آزادی مردمان را به مال و مقام ناچیز دنیا نفروشند."

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


مجلس هشتم را تجدید حیات سیاسی اصلاح‌طلبان

سه شنبه 86 اسفند 21 ساعت 9:0 عصر
سهیلا جلودارزاده کاندیدای ائتلاف اصلاح طلبان در گفت‌وگو با سایت بهارستان ایران مجلس هشتم را تجدید حیات سیاسی اصلاح‌طلبان خواند و در ادامه با اشاره به اینکه در دومین سال اجرای برنامه سند چشم‌انداز 20 ساله در ایران 1404 هستیم، افزود: با توجه به زحمتی که عموم اصلاح‌طلبان برای تدوین برنامه چشم‌انداز کشیدند، درصورتیکه نتوانند به این مجلس راه پیدا کنند و مدیریت سیاسی و قانونگذاری کشور را برعهده بگیرند بنابراین ما نمی‌توانیم به چشم‌انداز 1404 برسیم و طبیعتاً توقف ایجاد شده در اجرای برنامه باعث می‌شود که امید ملت ایران با ناامیدی روبرو شود لذا بنده معتقدم که ادامه حیات اصلاح‌طلبان در ایران بستگی به ورودشان به مجلس هشتم و اجرای صحیح برنامه‌های منتج به برنامه‌های چشم‌انداز دارد.
وی با تأکید بر اینکه «بیشترین تمرکز و توجه‌ام به پیشبرد برنامه‌هایی است که ما را به سند چشم‌انداز 20 ساله می‌رساند» گفت: البته در زمینه توسعه صنعتی و حمایت از تولید بیشتر فعالیت خواهیم کرد. همچنین در بخش زنان سعی بر فعالیت دوباره کمیته زنان، جوانان و خانواده داریم و قطعاً در بخش‌هایی که توان و قدرتش را داشته باشیم، فعال خواهیم شد.
جلودارزاده در ادامه خاطرنشان کرد: بودجه‌ای که در مجلس هفتم تصویب و دست‌اندازی‌هایی که به حدود اختیارات مجلس انجام شد. (که بالاخره مقام معظم رهبری دخالت کردند تا مجلس بتواند سر جای خودش بایستد) حاکی از آن است که مجلس توانایی لازم را برای انجام وظایف قانونی خود و نمایندگی مردم نداشته است.
وی در پایان اظهار داشت: ما بسیاری از امکانات را برای اطلاع‌رسانی در اختیار نداریم. بنابراین مردم باید تلاش چندبرابری انجام دهند تا بتوانیم اطلاع‌رسانی کاملی را برای حضور داشته باشیم.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


بیت آیت الله توسلی در اطلاعیه ای مردم را به رای دادن به یاران خاتمی دعوت کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

مشیت الهی بر این قرار است که پدر مهرمان و عزیزمان حضرت الله محمدرضا توسلی در جوار رحمت خداوندی و در کنار پیر و مراد خویش ماوا گرفت.

او زندگی خود را وقت اسلام و امام خویش کرد و تا آخرین لحظه زندگی پربارش در راه امام و آرمانها و بیت امام از هیچ کوششی دریغ نورزیدند و رحلتی شهادت گونه داشت.

بدینوسیله از مراجع بزرگوار تقلید، علما و روحانیون، دانشگاهیان و دانشجویان، کارمندان، بازاریان و همه اقشار مردم که با حضور چشمگیر خود التیام بخش درد و آلام ما بودند صمیمانه تشکر می کنیم، و اعلام می داریم که در روز جمعه 24 اسفند به پای صندوق های رای رفته و به فهرست که آن مرحوم در تنظیم آن نقش اساسی داشته ، به یاران خاتمی و جریانی که به تقویت خط امام و گفتمان اصلاحات اهتمام دارد رای می دهیم و روح آن مرحوم را شاد خواهیم نمود.

بیت مرحوم حضرت آیت الله محمدرضا توسلی


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


شهرداری دهلران

سه شنبه 86 اسفند 21 ساعت 8:0 عصر

زمام شهرداری دهلران در دستان داوود رحمتی

به گزارش خبردهلران چراغی نایب رئیس شورای اسلامی شهر دهلران گفت طی حکمی از سوی استاندار ایلام آقای داوود رحمتی کارشناس مدیریت به سمت شهردار دهلران منصوب شد وی افزود در راستای تقویت مدیریت شهری و خدمترسانی بیشتر به شهروندان پس از سه ماه سرپرستی شهرداری که به عهده آقای مخاورپور بود با نظر موافق تمام اعضای شورای اسلامی شهر دهلران  آقای داوود رحمتی ازمدیران باسابقه آموزش و پرورش با تأیید استاندار ایلام  شهردار دهلران شد

باقر چراغی ضمن قدردانی از استاندار ایلام ، معاونت عمرانی استانداری  و فرماندار دهلران از خدمات سه ماهه آقای امیر مخاور پور در سمت سرپرست شهرداری دهلران قدر دانی نمود.

مراسم تودیع و معارفه طی روزهای آینده پس از مراحل قانونی انجام خواهد شد


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


پس از 17 سال، آبدارخانه شاغلام تعطیل شد

سه شنبه 86 اسفند 21 ساعت 8:0 عصر
مدیرمسئول ماهنامه گل آقا اعلام کرد که این نشریه پس از ? ???سال فعالیت دیگر منتشر نخواهد شد.
"پوپک صابری فومنی" درسرمقاله ماهنامه گل آقا که ویژه نوروز ? ???منتشر شده، با تقدیر از همکاران و مخاطبان این نشریه اعلام کرد که این ماهنامه دیگر منتشر نخواهد شد.
گفته می‌شود برخی تنگناهای مالی و برخی مشکلات اجرایی ، آبدارخانه ماهنامه گل اقا را در آستانه تعطیلی قرار داده است.
صابری فومنی در این نوشتار بدون اشاره مستقیم به دلایل توقف انتشار این نشریه، توضیح توقف ماهنامه گل اقا را به بعد موکول کرده است.
مدیرمسئول ماهنامه گل آقا همچنین از انتشار هفته نامه این مجموعه در ???? اردیبهشت ماه خبر آتی داده است.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


تعیین دستوری و تکلیفی نرخ سود بانکی برای سال آینده ، بازار پول را از تعادل خارج می کند.

به گزارش ستاد خبری ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان وکلا و حقوقدانان تهران، اسحاق جهانگیری، وزیر سابق صنایع و معادن طی سخنانی با اعلام این مطلب، افزود: تعیین دستوری نرخ سود تسهیلات نه تنها انگیزه بانکها و موسسات مالی را برای اعطای تسهیلات به گیرندگان، کاهش می دهد، بلکه امکان و زمینه دریافت تسهیلات توسط واحدهای تولیدی و حتی برای مردم را نیز به حداقل می رساند.

وی افزود: تجربه سال ها تعیین نرخ دستوری و تکلیف شده برای بازار پول نشان می دهد که نه تنها کارایی سیستم پولی کشور به حداقل می رسد بلکه بانک مرکزی را در مسیر اعمال سیاست های پولی کارا و مناسب با محدودیت های جدی روبه رو می کند و در عمل تثبیت یا کاهش تدریجی نرخ سود بانکی ، نتوانسته کمک چندانی به کاهش نرخ تورم کند .

وی با اشاره به اینکه با رشد فزاینده عرضه پول و نقدینگی طی دو سه  سال اخیر، در عمل از نرخ «سود بانکی» به عنوان  یک ابزار پولی به صورت بهینه استفاده نشده است، یاد آور شد، که مجلس آینده باید موضوع تثبیت یا کاهش نرخ سود بانکی را  مجددا مورد بررسی قرار دهد .

وی باتاکید بر اینکه تعیین دستوری نرخ سود بانکی،بازار پول را از تعادل خارج می کند، گفت: بانک مرکزی باید اجازه دهد که بانکها با توجه به فرصت ها و محدودیت های موجود در فضای کسب و کار کشور ، از حداقل اختیارات برای تعیین سیاست و برنامه های سود آور برخوردار باشند.

وزیر سابق صنایع و معاون در پاسخ به این پرسش که ارزیابی شما از وضعیت کنونی اقتصاد کشور چگونه است، گفت: در شرایط فعلی با افزایش بهای نفت و مطالبات طبیعی مردم، انتظار می رفت با سیاست گذاری عالمانه و عاقلانه و استمرار سیاست های برنامه 5 ساله در جهت افزایش رفاه مردم و توسعه کشور اقدام موثری انجام شود، اما متاسفانه استفاده های غیر کارشناسی از درآمدهای نفت در بودجه دولت، منجر به افزایش نقدینگی و در نتیجه افزایش تورم شده و فشارهای سنگین گرانی در کالاهای مصرفی بر قشر کم درآمد و حقوق بگیر جامعه وارد  شده است و نه تنها به مطالبه مردم پاسخ مثبت داده نشده، بلکه فشار گرانی ها موجب شده که تفاوت نفت 100 دلاری و نفت 10 دلاری در زندگی مردم آثار مشخصی نداشته باشد و دلارهای نفتی به سمت واردات بی رویه سوق داده شده که منجر به افزایش واردات و در نتیجه به مخاطره افتادن تولید واقعی و اشتغال موجود شود.
جهانگیری افزود: اقتصاد کشور راهی جز تدوین سیاستهای متکی به تجربه موفق سایر کشورها، با توجه به علم اقتصاد ندارد که آن هم در برنامه چهارم لحاظ شده است.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


نامه به برادر اصولگرا و ارزشی

سه شنبه 86 اسفند 21 ساعت 4:0 عصر
ابراهیم رها
با سلام و عرض ارادت خدمت برادر اصولگرا و ارزشی
خواستم نامه ای خدمتتان بنویسم و پیروزی شما را در انتخابات مجلس هشتم از ته اعماقم تبریک بگویم. جدا باعث فخر و مباهات است که شما دلیرمردان در رقابتی تنگاتنگ (خیلی تنگ آ تنگ!) به این موفقیت بی نظیر دست پیدا کردید. باعث شادی ماست که پیروزی شما چنان قاطع بوده که پیش از آغاز رای گیری برنده شده اید. و ما از اینکه معجزه های هزاره سوم تا بدین حد ما را فراگرفته مشعوفیم!
برادر و خواهر ارزشی و اصولگرا، قطعا تلاش های بی شائبه دوستان باعث شده شما عزیزان آنقدر رقیب زیاد داشته باشید که از همین الان فاتح این نبرد کم نظیر باشید و لازم است که ما جملگی از ته اعماقمان از آن دوستان تشکر کنیم.
ذکر چند نکته خالی از لطف نیست که جسارتا معروض می دارم: مشاهده می شود در بعضی حوزه ها (50 درصد کل کرسی ها) رقبای ترسو خودشان را رد صلاحیتانده اند! چه بجاست از عزیزان اصولگرای باقیمانده، منتخبین با ده، بیست، سی، چهل، انتخاب شوند و هزینه انتخابات خرج برگزاری ازدواج های دانشجویی گردد تا بدین شکل عدالت محوری فرو برود توی چشم بدخواهان.
مشاهده می شود در بعضی حوزه ها چند نامزد اصولگرا با هم رقابت می کندد، بهتر است رفاقت کنند چون من اطمینان می دهم "به همه می رسه، هول نزنین."
مشاهده می شود در حوزه هایی که در یک مقدار زبانم لال، گلاب به رویتان امکان رقابت هنوز به رغم تلاش عزیزان، باقی مانده، بعضی ها سعی دارند با ترغیب مردم به رای دادن باعث شوند اشخاصی جز عزیزان اصولگرا رای بیاورند. باید هرچه سریعتر این عمل را از بیخ و حتی از ته کند و انداخت دور.
ضمن تبریک پیروزی بسیاری دوستان که از هم اکنون به وقوع پیوسته از مردم همیشه در صحنه خواهانیم در حوزه هایی که خدای ناکرده امکان رقابت وجود دارد، در صحنه حاضر نباشند تا خدای نکرده خاطر دوستان مکدر نشود.
شایان ذکر است چه نیکوست که مردم اسپندهای سر سفره هفت سین امسال را برای دوستان پیروز، پیشاپیش دود کنند که خدای نکرده چشم نخورند!

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


داستان سرقت سمند در 8 ثانیه

سه شنبه 86 اسفند 21 ساعت 3:0 عصر
داستانی که ما قصد روایت کردنش را داریم از روزی کلید خورد که بچه‌های ایران‌خودرو که به تازگی خودروهای تولیدی‌شان را به قفل‌های ضدسرقت مزین کرده بودند، بر آن شدند تا برای عرض اندام هم که شده کارکشته‌ترین سارقان خودرو را (با هماهنگی پلیس آگاهی) فرا بخوانند و تولیدات ملی را که ما هم به آنها افتخار می‌کنیم در معرض آزمایش قرار دهند.
اولین خودروی مورد آزمایش «سمند» بود، چرا که ایران‌خودرویی‌ها بر این باور بودند که کمالات این ماشین با نصب قفل ضدسرقت تکمیل شده و حتما سربلند از آزمایش بیرون می‌آید.
اما آن طرف ماجرا همکاران اداره آگاهی و سارقان حرفه‌ای بودند که با پلیس همکاری می‌کردند. لحظات همراه بیم و امید سپری شد و دست سارق موردنظر به قفل سمند متبرک شد. ایران‌خودرویی‌ها مطمئن از ابتکارشان یک سو نظاره‌گر بودند و در دل به سارقی که ژست حرفه‌ای گرفته بود پوزخند می‌زدند، اما دزد ماشین بی‌توجه به این واکنش، قفل را برانداز می‌کرد.
یک، دو، سه، چهار، پنج، شش، هفت، به هشت ثانیه نرسید که قفل باز شد، جالب اینکه در عرض یک دقیقه و 30 ثانیه سارق اتومبیل را به حرکت انداخت. این بار او پوزخند زد و ایران‌خودرویی‌ها که مطمئن بودند اشتباهی رخ داده به دلیل‌تراشی روی آوردند. اما سارقان که برای قفل‌های ضدسرقت خودروی شیک و پیک ایران‌خودرو (پژو 206) انرژی را در سرانگشتانشان ذخیره کرده بودند، با پاسخ ایران‌خودروهایی‌ها خشکشان زد: «نه نمی‌شود 206 آبروی ماست.»
از سارقان اصرار و از ایران‌خودرویی‌ها انکار، از آنها الحاح و از اینها بهانه. خلاصه بعد از کلی چانه زدن سارقان متقاعد که نه، قبول کردند دست از خودروی نور چشمی ایران‌خودرو بکشند و با آبروی کسی بازی نکنند ولی نوبتی هم باشد نوبت پراید است، خودرویی که به گفته سردار رویانیان رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور ناامن‌ترین خودروی تولید ایران است.
ایران خودرویی‌ها که خودروهای تولیدی‌شان را بالاتر از این می‌دانند که با تولیدات کارخانه‌ای چون سایپا مقایسه شوند، باد به غبغب انداخته و از سارق خواستند در مورد نحوه سرقت پراید جمله‌ای بگوید.
البته سارق مورد نظر چون می‌دانست پاسخی که می‌دهد به احتمال زیاد به مذاق سایپایی‌ها خوش نمی‌آید، سکوت کرد ولی از ایران خودرویی‌ها اصرار و از سارق الحاح، از آنها پافشاری و از او بهانه. ولی سارق بالاخره به حرف آمد و با قطع دیالوگ و در حالی که بسیار با اطمینان صحبت می‌کرد، گفت: «فقط کافی است من از کنار پراید رد بشوم و یک سوت بزنم، آن وقت مثل ... دنبالم راه می‌افتد.»
باور کنید راست می‌گوییم. دوباره می‌گویم ما نه معاندیم نه متوهم قصد خرابکاری و جوسازی و سیاه‌نمایی هم نداریم، ما هم به تولیدات ملی‌مان واقعا افتخار می‌کنیم.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


روز یکشنبه بعد ظهر در حالیکه بیشتر اعضای دفتر جوانان و دانشجویان ائتلاف اصلاح طلبان برای شرکت در مراسم سخنرانی آقای خاتمی به میدان هفت تیر رفته بودند و فقط 6 نفر برای پخش تراکتهای تبلیغاتی در دفتر ستاد حضور داشتند حوالی ساعت 6:20 در حین پخش تراکت در خیابان اتحادیه - جلوی دفتر ستاد- سرنشینان یک خودرو پژو ابتدا ضمن اعتراض به پخش تراکهای تبلیغاتی با این توجیه که این کار باعث ترافیک در خیابان شده است اقدام به فحاشی و توهین به اصلاح طلبان و شخص آقای خاتمی کردند .

نکته قابل توجه که نشان از سازماندهی این اقدام دارد توهین سرنشینان پژو به بعضی از مسئولین ستاد بود که بعضا مردم عادی شناختی از آنها ندارند . سرنشینان خودرو مذکور قصد درگیری با اعضای ستاد را داشتند که با هوشیاری اعضای ستاد خوشبختانه این امر صورت نپذیرفت .


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


از شب گذشته سرویس یاهو مسنجر و ایمیل سایت یاهو توسط برخی آی اس پی ها مسدود شده است و کاربران امکان دسترسی به این دو سرویس را ندارند.

فعال شدن شبکه آفلاین در ارسال فهرست های انتخاباتی و پیام های انتخاباتی در روزهای اخیر سبب شده موج گسترده ای در فضای مجازی شکل گیرد.

به همین جهت پیگیری ها حاکی از آن است که طی دستوری غیر رسمی برخی از آی اس پی های ارائه دهنده خدمات اینترنتی بالاجبار یاهو منسجر و سرویس ایمیل و گروپ های یاهو را مسدودنموده اند..

مسئولان شبکه دیتا وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات حاضر نشدند این خبر را به طور رسمی تایید نمایند.

گفتنی است پیش از این وزیر کشور دولت احمدی نژاد از مسئولان وزارت ارتباطات خواسته بود تا مقدمات قطع اینترنت را در روز انتخابات فراهم کند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >