سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

نهضت آزادی هم در انتخابات شرکت می‌کند

سه شنبه 86 اسفند 21 ساعت 10:0 عصر
نهضت آزادی ایران با صدور بیانیه‌ای درباره انتخابات مجلس هشتم اعلام کرد: در معدودی از حوزه ها که امکان رقابت وجود داشته باشد، شرکت خواهد کرد.
در بیانیه نهضت آزادی، که از تشکل های منتقد جمهوری اسلامی است، آمده است: "عملکرد نهضت آزادی ایران پس از انقلاب اسلامی نشان از آن دارد که راهبرد اصلی این حزب برای حضور در عرصه ها‌ی انتخابات، تقویت فرآیند دموکراسی بوده و از این رو همواره عرصه انتخابات را فرصتی برای پیگیری این راهبرد قلمداد کرده است."
به نوشته این بیانیه به همین دلیل تعدادی از اعضای این حزب در تهران و شهرستان ها برای کاندیداتوری انتخابات مجلس ثبت نام کردند که صلاحیت همگی آنها در هیات های اجرایی، نظارت و شورای نگهبان رد شد.
در ادامه این بیانیه آمده است که رد صلاحیت قریب به اتفاق نامزدهای جبهه مشارکت، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و نهضت آزادی نشان از "برنامه ای از پیش تعیین شده" دارد و به دلیل گستردگی رد صلاحیت ها "در تحلیل اولیه امکان هرگونه مشارکت اثربخش از احزاب دموکراسی خواه سلب شده است."
نهضت آزادی ایران در پایان این بیانیه از مردم خواسته است در حوزه هایی که امکان رقابت وجود دارد، به کاندیداهای دموکراسی خواه رای دهند: "نهضت آزادی ایران ... با وجود مشاهده گزارش موارد پر‌شمار نقض آزادی و سلامت انتخابات و غیر رقابتی بودن انتخابات مجلس هشتم در بیشتر حوزه ها ... به مردم عزیز ایران پیشنهاد می کند که ... تنها در حوزه هایی که امکان رقابت موثر وجود داشته باشد به نامزدهایی رای دهند که می‌توانند با پیروی از روش و منش مدرس ها، مصدق ها، بازرگان ها و سحابی ها، شجاعانه به دفاع از حق حاکمیت ملی و حاکمیت ملت ایران پرداخته، آزادی مردمان را به مال و مقام ناچیز دنیا نفروشند."

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]