سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

متهم اول بلوتوث شیطانی

پنج شنبه 86 اسفند 23 ساعت 11:0 صبح
عاملان انتشار یک بلوتوث شیطانی در دام پلیس گرفتار شدند. 3 پسر جوان که با طرح نقشه‌ای سیاه در ربودن و شکنجه یک پسر نوجوان و تهیه بلوتوث سیاه از وی همدستی کرده بودند با انتشار این بلوتوث تحت تعقیب پلیس امنیت قرار گرفته و سرانجام دستگیر شدند.

اوایل اسفند ماه گزارش انتشار یک بلوتوث سیاه در منطقه فیروزآباد به پایگاه بسیج شهدای فیروزآباد اطلاع داده شد. با بررسی این گزارش و مشاهده بلوتوث‌های شیطانی عوامل مشارکت کننده در فیلم شناسایی و توسط نیروهای پایگاه بسیج تحت پیگرد قرار گرفته شدند.

با انجام تحقیقات در خصوص دو جوان بزهکار این فیلم سیاه که در منطقه به اوباش و اشرار معروف بودند پایگاه نهم پلیس امنیت شهرری با انجام یک ماموریت هر دو نفر را دستگیر کرد.

پس از تکمیل تحقیقات، متهمان جهت بازجویی‌ به شعبه اول دادسرای شهرری انتقال داده شدند. دو متهم دستگیر شده اصغر 17 ساله و هاشم 21 ساله هستند. وقتی متهمان در برابر فیلم سیاه قرار گرفتند، در خصوص توضیح روز حادثه به بازپرس فرخی گفتند، روز حادثه، به همراه یکی دیگر از دوستان شان به اسم حسن پسر نوجوانی را به بهانه کبوتر بازی گول زده و به پشت خرابه‌های فیروزآباد بردند.با اعترافات این 2 متهم حسن نیز دستگیر شد.
 
حسن 13 ساله پس از بازجویی‌ به شکنجه پسر جوان اعتراف کرد. این متهم با مادربزرگش زندگی می‌کند و هیچگاه پدر و مادرش را ندیده است.در پایان جلسه بازجویی متهمان که به جرم اقدام علیه عفت و اخلاق عمومی متهم شده بودند با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند و حسن به دلیل اینکه سن قانونی وی کمتر از 15 سال است به بازداشتگاه کانون اصلاح و تربیت منتقل شد.این پرونده علاوه بر رسیدگی در دادسرا جهت رسیدگی به بزه فوق به دادگاه عمومی اطفال شهرری فرستاده شده و پرونده هر 3 متهم در خصوص اجرای حدود مجازات اسلامی به دادگاه انقلاب شهرری نیز ارسال شد.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


میزگرد سیاسی بلارگها

پنج شنبه 86 اسفند 23 ساعت 10:0 صبح

مهدی بوترابی با بیان این‌که وبلاگ نویس‌ها به طور خیلی جدی و حتی جدی‌تر از انتخابات گذشته در این انتخابات شرکت خواهند کرد، گفت: فضای رقابتی انتخابات مجلس هشتم قطعاً در فضای وب هم منعکس می‌شود.

به گزارش فاوانیوز به نقل از خبرگزاری فارس، مهدی بوترابی، مدیر پرشین بلاگ در میزگرد اختصاصی خبرگزاری فارس با عنوان "رسالت وبلاگ‌ها؛ انتخابات و مشارکت حداکثری؛ ایده‌های و راهکارها" در پاسخ به این سئوال که آیا وبلاگ‌ها اساسا رسالتی در قبال انتخابات دارند یا نه؟ گفت: ما نباید خیلی از وبلاگ‌ نویس‌ها انتظار داشته باشیم به عبارت دیگر نباید انتظار ما از وبلاگ نویس‌ها بیشتر از انتظار ما از جامعه باشد.

وی افزود: البته درست است که وبلاگ نویس‌ها از جنس فرهیختگان هستند و نسبت به مسائل اطرافشان حساسیت دارند اما تقریباً همان مسائل مبتلا به جامعه در حوزه وبلاگ نویسی مطرح است با این تفاوت که در حوزه وبلاگ ها این مسائل یک مقدار تند و تیزتر و شفاف‌تر است.

بوترابی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم برای وبلاگ و وبلاگ نویسی، رسالت قائل بشویم اظهار داشت: به نظر من بهتر است بجای اطلاق واژه‌ رسالت از واژه‌ حقوق استفاده کنیم و بگوییم حقوق وبلاگ‌ها و بگوییم وبلاگ نویس‌ها از آن جا که شهروندان جامعه مجازی هستند یک حقوقی دارند و یک تکالیفی.

مدیر پرشین بلاگ ادامه داد: این حقوق و تکالیف براساس تعاملی که خود وبلاگ نویس‌ها در جامعه مجازی و به عنوان شهروند به آن اعتقاد دارند در حالی شکل گیری است.

وی افزود: با توجه به این که مرزهای حقوق و تکالیف وبلاگ‌نویس‌ها در جامعه مجازی در حال شگل گیری است، به نظر می‌رسد که وبلاگ نویس‌ها تکالیفی را در حوزه جامعه مجازی برای خودشان و در مورد موضوع انتخابات تعریف کرده‌اند.

بوترابی با اشاره به اینکه حتی طرح موضوع تحریم انتخابات در وبلاگ‌ها هم بخشی از تکالیف وبلاگ نویس‌ها به شمار می‌رود، گفت: این موضوع از سوی آن دسته از شهروندان جامعه مجازی مطرح می‌شود که حساسیت‌های ویژه‌ خود را دارند و این حساسیت را از جامعه اطراف خودشان گرفته‌اند بنابراین همان حساسیت‌های جامعه به اندازه‌ای که فرصت برای طرح پیدا می‌کنند در جامعه مجازی وبلاگ‌ها هم مطرح شده و انعکاس پیدا می‌کند.

مدیر پرشین بلاگ یکی از مهمترین دلایل سردی بحث در فضای وبلاگ‌ها را محدودیت‌های رقابت‌ انتخاباتی در ایران دانست و افزود: مهلت یک هفته‌ای برای تبلیغات انتخاباتی یکی از محدودیت‌های رقابت انتخاباتی در ایران است و اگر کسی زودتر از این یک هفته تبلیغاتش را شروع کند، مورد باز خواست قضایی قرار می‌گیرد.

بوترابی تاکید کرد: کوتاه شدن زمان مبارزه انتخاباتی در ایران منجر به این می‌شود که گروه‌های اپوزیسیون و مخالف انتخابات از آزادی عمل بیشتری برخورد باشند.

وی با اشاره به این که هنوز موضع اکثریت وبلاگ نویس‌ها درباره انتخابات موضوعیت بیان پیدا نکرده، گفت: به نظر من، وبلاگ نویس‌ها به طور خیلی جدی و حتی جدی‌تر از انتخابات گذشته در این انتخابات شرکت خواهند کرد، زیرا شرایط رقابتی در جامعه برقرار شده است.

مهدی بوترابی ادامه داد: هر چند این رقابت‌ یک رقابت‌ برابر نیست اما به هر حال نفس رقابت در این انتخابات وجود دارد و روی اکثر کرسی‌های انتخاباتی کشور، جریان‌های اصلی سیاسی رقابت خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: این فضای رقابتی قطعاً در فضای وب هم منعکس می‌شود و از آن جا که جریان‌های اصلی سیاسی کشور همگی کاندیدا دارند وبلاگ نویس‌ها هم قطعاً درباره انتخابات موضوع می‌گیرند و موضعشان هم مثبت خواهد بود.

مدیر پرشین بلاگ با بیان اینکه تعداد 11 میلیون کاربر اینترنتی قطعاً هر کدام کاندیداهای انتخاباتی ویژه خود را دارند، گفت: این تعداد کاربر اینترنتی طبیعتاً نمی‌توانند نسبت به انتخابات بی‌تفاوت باشند اما نباید انتظار تک صدایی از آن‌ها داشته باشیم.

وی صدای تحریم انتخابات در فضای وبلاگ‌ها را بسیار ضعیف ارزیابی کرد و خاطر نشان ساخت: از آن جا که فضای جدی رقابتی بر کرسی‌های انتخاباتی حاکم است و در جامعه هم نسبت به این موضوع تعامل وجود دارد و این تعامل و رقابت هم نمایشی نیست طبیعتاً صدای تحریم انتخابات از سوی وبلاگ نویس‌ها هم ضعیف خواهد بود.

بوترابی در پاسخ به این سئوال که موضوعاتی همچون تحریم انتخابات توسط چه کسانی مطرح می‌شود و از کجا نشأت می‌گیرد، اظهار داشت: کسانی که ریشه در خاک ایران ندارند و در حال حاضر ریشه آن ها در این خاک نیست، به طور طبیعی نسبت به اتفاقاتی که در کشور می‌افتد تاخیر و اختلاف فاز دارند.

وی تصریح کرد: من نمی‌گویم که این‌ها به ایران علاقه ندارند چون‌که وقتی اسم ایران می‌آید همین‌هایی که در خارج از کشور هم هستند اشک در چشم‌هایشان جمع می‌شود اما چون با مسائل روزمره ایران سر و کار ندارند و در جریان ریز اخبار نیستند وقتی چیزی مطابق میلشان نیست می‌گویند نه!

وی در پاسخ به این پرسش که شما به عنوان مدیر یک سرویس بزرگ وبلاگ در کشور تا چه انداز وبلاگ‌ها را در فضاسازی و خلق جریان‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در کشور کار آمد می‌دانید، گفت: من فکر می‌کنم کارآمدی و تأثیرات وبلاگ‌ها را در خلق این‌گونه جریان‌ها دیده‌ایم مثلاً در موضوع خلیج فارس، همین بلاگرها موج‌های خوبی را ایجاد کردند و حتی در مورد مسائلی که آنچنان به منافع ملی هم بر نمی‌گشت مثل شرکت‌های هرمی و نتورکی، فعالیت وبلاگ‌ها بسیار بازتاب گسترده‌ای داشت.

بوترابی با اشاره به این‌که از آن جا که ساختار سیاسی کشور، متکی به احزاب است وبلاگ نویس‌ها به حوزه سیاست جز از طریق احزاب دسترسی دیگری ندارند، گفت: رسانه‌های دیگر در نهایت به کانون‌های قدرت وصل هستند ولی وبلاگ نویس‌های سیاسی هنوز آن تعین را پیدا نکرده‌اند و ارتباط آن ها با بدنه سیاسی احزاب و گروه‌ها به خوبی شکل نگرفته است.

مدیر پرشین بلاگ تاکید کرد: تحزب به هیچ وجه با آزادی در تضاد نیست و بحث تحزب در قانون اساسی ما به صورت رسمی پذیرفته شده است.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


پرتاب اسپری فلفل در پایان یک مناظره سیاسی

پنج شنبه 86 اسفند 23 ساعت 9:0 صبح

به علت پرتاب اسپری فلفل در پایان یک مناظره سیاسی در دانشگاه پیام نور مشهد یک نفر از دانشجویان این دانشگاه راهی بیمارستان شد.

سید محسن ابوترابی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) _ منطقه خراسان، با بیان این مطلب افزود: این حادثه پس از مناظره عصر دیروز حسین آفریده و نجمه خدادادی کاندیداهای اصلاح‌طلب و اصولگرای مشهد رخ داد.

وی تصریح کرد: روز گذشته در پی برگزاری مناظره میان کاندیداهای مجلس هشتم و پس از پایان مناظره هنگام خروج دانشجویان از سالن اجتماعات دانشگاه، فردی ناشناس اقدام به پرتاب اسپری فلفل میان دانشجویان کرد.

وی افزود: حراست دانشگاه پیام نور برای شناسایی ضارب قول همکاری داده و این موضوع در حال پیگیری است.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


48 ساعت قبل از انتخابات تایید صلاحیت شد!

پنج شنبه 86 اسفند 23 ساعت 7:0 صبح
دکتر کلانتری، 48 ساعت قبل از انتخابات تایید صلاحیت شد! شورای نگهبان بیستم اسفندماه از طریق تماس تلفنی تایید صلاحیت دکتر کلانتری را به وی ابلاغ نمود.با این حال دکتر کلانتری وزیر سابق کشاورزی با توجه به عملکرد شورای نگهبان طی نامه‌ای انصراف خود را از نامزدی هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.گفتنی است کلانتری پیش از این در نامه سرگشاده ای اعتراض خود را نسبت به ردصلاحیت اش خطاب به آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان اعلام کرده بود.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


گروههای فشار و لباس شخصی‌ها شب گذشته به ستاد ائتلاف اصلاح طلبان و اعضای جبهه مشارکت جنوب تهران واقع در انتهای خط نازی آباد حمله کرده و پلاکاردهای عکس سیدمحمد خاتمی را پاره کردند.

به گزارش خبرنگار نوروز، لباس شخصی‌های سپس با اسپری رنگی در مقابل ستاد ائتلاف اقدام به شعار نویسی کردند و علیه خاتمی نیز شعارهایی را نوشته ای حاوی جمله «خاتمی خائن»


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


ستادانتخاباتی یک کاندیدا به آتش کشیده شد

پنج شنبه 86 اسفند 23 ساعت 1:0 صبح

ستاد انتخاباتی ستار هدایتخواه یکی از نامزدهای انتخاباتی هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیی بویر احمد و دنا به آتش کشیده شد

به گزارش واحد خبر سایت استان کهگیلویه و بویر احمد شب گذشته ستاد انتخاباتی ستار هدایتخواه یکی از نامزدهای انتخاباتی هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیی بویر احمد و دنا به آتش کشیده شد و بیشتر وسایل آن طعمه حریق و از بین رفت.

لازم به یادآوری است این عمل شب قبل از سخنرانی هدایتخواه نامزد جبهه متحد اصولگرایان در یاسوج صورت گرفته است.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


محمدعلی ابطحی نوشت: چندی پیش که مرحوم آیت‌الله توسلی کاندیدای خبرگان شده بود و با حضور آیت‌الله مهدوی کنی می توانست انتخابات خبرگان با حضور این دو شخصیت حتی بیش از انتخابات مجلس سمبل دو جریان سیاسی کشور شود، یادداشتی نوشته بودم که چگونه این رقابت می تواند سمبلیک باشد.
خدا بیامرزد آقای توسلی را. نوشته ام رابرایش خواندم و قرار شد نزدیک انتخابات آن را منتشر کنم. در این فاصله آقای توسلی در آن جلسه معروف مجمع تشخیص مصلحت و در هنگام سخنرانی در مورد اهانت به بیت امام جان به جان آفرین تسلیم کرد. مجمع روحانیون تصمیم گرفت به احترام آقای توسلی کاندیدای جدیدی معرفی نکند. اما اکنون آیت‌الله سجادی هم جزء کاندیداهای خبرگان وجود دارد.
وی در دستگاه قضائی بود. وقتی حکم تجدید نظراعدام آقاجری به دادگاه رفت، او جزء قضات دیوانعالی کشور بود و حکم اعدام را امضا نکرد و حکم اولیه نقض شد. کار خیلی شجاعانه ای بود. خودش تعریف می‌کرد که مخالفان آقاجری در قم به دفترش ریخته بودند و کلی تهدیدش کردند و بعد هم گفته بودند به مسجدش می ریزند و او را بیرون می کنند و مسجدش را آتش می‌زنند.اما باز هم شجاعانه ایستاده بود.
با آیت‌الله توسلی و بیت امام هم خیلی رابطه صمیمی داشت. من که برای شرکت در انتخابات مجلس این روزها خیلی نوشته ام. فکر می کنم حد اقل برای این شجاعتش که می تواند در مجلس خبرگان هم شجاعتش مفید باشد.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


مغز با دیدن شیرینی از خود بی خود می شود

چهارشنبه 86 اسفند 22 ساعت 11:0 عصر
نتایج پژوهشهای دانشمندان آمریکایی نشان می دهد که حتی دیدن شیرینی و شکلات موجب می شود که مغز مغشوش شود.

محققان دانشگاه "نورث وسترن" در شیکاگو با استفاده از رزونانس مغناطیسی توانستند واکنش مغز به دیدن شیرینی و شکلات را مشاهده و کشف کنند که مغز تنها با دیدن شیرینی دچار آشفتگی می شود.

این محققان که نتایج تحقیات خود را در مجله Cerebral Cortex منتشر کرده اند در این خصوص توضیح دادند که واکنش مغز در مقابل شیرینی، بسیار زودتر از اینکه فرد شیرینی را بخورد آغاز می شود.

این تیم تحقیقاتی برای داوطلبان دو آزمایش را تجویز کردند. در آزمایش اول از داوطلبان خواسته شد که بلافاصله پس از خوردن میزان زیادی شرینی حلقه ای، یک کیک خامه ای بخورند و برای گروه دوم تجویز شد که کیک خامه ای را به فاصله 8 ساعت از شیرینی حلقه ای بخورند.

این درحالی بود که به هر دو گروه تصاویری از شیرینی و کیک خامه ای که با پرتغال تزئین شده بودند، نشان داده شد و به طور همزمان رزونانس مغناطیسی از مغز آنها تصویربرداری می کرد.

در این آزمایش مشخص شد که پس از خوردن شیرینی، مغز تنها یک واکنش ساده را نشان می داد و هیچ ویژگی جالبی در این واکنش وجود ندارد.

اما فعالیت مغزی در زمان مشاهده تصویر شیرینی پس از خوردن آن و در 8 ساعت فاصله بین خوردن دو نوع شیرینی، بسیار جالب توجه بود.

در حقیقت در مغز گروه دوم دو فضا روشن شد. فضای اول "مغز کناری" یا "اولیه" نام دارد که با نگاه به غذا در داوطلبان فعال شد و بلافاصله پس از آن مکانیزمهای منطقه "توجه فضایی" عمل کردند که نشان دهنده میزان دقت و توجه شرکت کنندگان به شیرینیها بود.

در این خصوص این محققان اظهار داشتند: "در مغز ما سیستم پیچیده ای وجود دارد که می تواند از بین هزاران شئی که در محیط پیرامون ما قرار دارند، تنها روی بعضی از آنها توجه کند و به نیازهای ما پاسخ رضایت بخشی بدهد. برای مثال، توجه به غذا اگر ما احساس گرسنگی داشته باشیم، اما نکته قابل توجه در این مورد این است که پیروزی شیرینیها در رقابت با سایر غذاها بیشتر است و در واقع شیرینی توانایی افزایش فعالیت شدید مغز را دارد."


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


آبروریزی جنجالی در ستاد انتخاباتی کاندیدای زن

چهارشنبه 86 اسفند 22 ساعت 10:0 عصر
ورود سر زده یک زن به ستاد انتخاباتی یک کاندیدای اصولگرا در یکی از شهرهای غربی کشور جنجال آفرین شد .

درست هنگامی که ستاد انتخاباتی این کاندیدا (که جزو زنان اصولگراست) آکنده از مردم و طرفدارانش بود ، ناگهان زنی به همراه یک کودک وارد ستاد می شود و سراغ رئیس ستاد - که شوهر کاندیدای مذکور و از چهره های سرشناس شهر است - را  می گیرد و پس از مواجهه با او با فریاد می زند که تا کی باید بچه اش بدون شناسنامه باشد و او برای حمایت از برادرش به یک زن و یک کودک بی پناه ظلم کند؟

این زن با صدای بلند به حاضران می گوید: ای مردم بدانید به چه کسی رأی می دهید ؛ من 8 سال پیش به عقد موقت برادر این مرد (که او هم از چهره های معروف شهر است) در آمدم و اکنون که بچه مان 7 ساله شده ،  ما را رها کرده و حتی هنوز برای بچه مان شناسنامه نگرفته است و وقتی هم که این مساله را پیگیری قانونی کردم ، همین آقای رئیس ستاد (که می خواهد زنش را به مجلس بفرستد) با اعمال نفوذهای گسترده خود نمی گذارد حق من و این بچه داده شود و الان هم که بچه ام بایدبه مدرسه برود بدون شناسنامه نمی توانم ثبت نامش کنم . من آمده ام بگویم کسی که این طور حق یک زن و کودک 7 ساله را این طور زیر پا می گذارد ، حالا می خواهد زن خود را به مجلس بفرستد که از حقوق شما دفاع کند؟!

در واکنش به این مساله ، رئیس ستاد و شوهر کاندیدای مذکور ماجرا را انکار می کند که زن ، صیغه نامه اش را نشان حاضران می دهد و می گوید حاضر است آزمایش ژنتیک هم بدهد تا ثابت کند که این چهره معروف شهر پدر بچه اش است .
بر اساس این گزارش ، این ماجرا که با کش و قوس و دعوا همراه شده بود ، سرانجام با مداخله پلیس 110 پایان یافت .
هنوز از واقعیت امر اطلاعی در دست نیست ولی در پی انتشار این ماجرا در سطح شهر ، وجهه کاندیدای اصولگرای حامی دولت مذکور به شدت آسیب دیده است  .

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


استیلی کتک خورد و به تهران برگشت

چهارشنبه 86 اسفند 22 ساعت 9:23 عصر
حمید استیلی از جمله مربیان فوتبال مطرح کشورمان که هم اکنون در تیم پیروزی تهران به مربیگری می پردازد شب گذشته در شهر گچساران از توابع استان کهکیلویه و بویر احمد به شدت کتک خورد.
 وی برای حمایت از کاندیداتوری سردار خورشیدی (پدر داماد محمود  احمدی نژاد)در حوزه انتخابیه گچساران به این شهر رفته بود.
 غلامرضا تاج گردون از چهره های برجسته اصلاح طلب و معاون سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی در کابینه خاتمی از این شهر کاندیدا است.
استیلی دیشب در محل ستاد تبلیغاتی سردار خورشیدی و در جمع مردم ناگهان با اعتراض برخی از مردم روبه رو شد که به حضور وی  به عنوان یک شخصیت ملی برای حمایت از یک کاندیدای خاص انتقاد داشتند که با ارائه جواب از سوی استیلی همراه بود اما بگو و مگو ها میان وی و حاضران و در غیاب نیروهای انتظامی به درگیری فیزیکی انجامید و استیلی مورد ضرب و شتم قرار گرفت و از ناحیه دنده آسیب دید.
گفتنی است برخی حاضران در این میتینگ انتخاباتی  قبل از این ،درگیری علیه وی شعارهایی را سر می دادند.
استیلی ساعاتی پس از این ماجرا با تنی زخمی به تهران بازگشت.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


<      1   2   3   4   5   >>   >