سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

در آستانه برگزاری انتخابات مجلس هشتم رییس جمهور سابق کشورمان از روندی که بر مبنای آن فضای عجیبی در جهت منکوب و مطرود کردن جریانی که با سابقه‌ای درخشان در انقلاب و حفظ آرمان‌های نظام همواره در جهت رعایت مصالح ملی و اعتلای کشور قدم برداشته و ایده ارایه کرده است گله کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی که در نشست سرشاخه‌های مشارکت اجتماعی اصلاح‌طلبان سخن می گفت، با تاکید بر اینکه الان موقع گله کردن و صحبت کردن در مورد نقاط ضعف نیست، گفت: الان موقع عمل است و حق و وظیفه‌ی ماست که در عرصه‌های حیات اجتماعی حضور داشته باشیم.

وی با اظهار خرسندی نسبت به این مسئله که هنوز اصل انتخابات در جامعه‌ی ما مورد توجه است و همه‌ی نهادها نسبت به آن اهتمام می‌ورزند، گفت: خوشحالیم که هنوز انتخابات به عنوان مبنای مدیریت نظام مورد قبول است هر چند که ممکن است در نحوه‌ی اجرای انتخابات مشکلاتی باشد که ان‌شاءالله در طول زمان مرتفع می‌شود.

رییس جمهور سابق کشورمان، در ادامه خطاب به حاضرین در جلسه، اظهار داشت: شما باید تلاش مضاعفی داشته باشید تا انتخابات خوبی برگزار شود.

خاتمی همچنین ارایه‌ی تحلیل نسبت به آنچه در انتخابات اخیر و گذشته اتفاق افتاده است را بر مبنای مستندات مورد تاکید قرار داد و آن را عاملی موثر در رویه نشدن روندی دانست که احتمال دارد در آینده اتفاق بیافتد.

وی در ادامه‌ی اظهاراتش به برشمردن سه پایه‌ی اصلی یک انتخابات پرداخت و از کسانی که در معرض رای مردم قرار می‌گیرند به همراه کسانی که انتخابات را هدایت می‌کنند و مردمی که با حضور خود به انتخابات معنا می‌دهند به عنوان این سه پایه یاد کرد.

رییس جمهور سابق کشورمان، اضافه کرد: مطلوب این است کسانی به عرصه‌ی انتخابات بیایند که بتوانند هر چه بیشتر سلایق جامعه را رهبری کنند تا مردم نیز در سطح وسیع‌تری نمایندگان خود را انتخاب کنند.

خاتمی خاطر نشان کرد: همچنین باید برگزارکنندگان انتخابات فارغ از گرایش‌های حزبی و گروهی و بدون استفاده از رانتی که در اختیار دارند به نفع گروه‌های خاص عمل کنند و به عرصه بیایند تا انتخاباتی سالم و با رعایت خواست مردم برگزار شود.

وی اضافه کرد: اما در این عرصه نباید فراموش کنیم که مردم انتخاب می‌کنند و حاکمان واقعی آنها به شمار می‌روند؛ لذا این نکته را نیز نباید مورد غفلت قرار دهیم که در نظام‌های مردم‌سالار هیچ حکومتی بدون توجه به رای مردم نمی‌تواند جایگاهی داشته باشد.

رییس جمهور سابق کشورمان، در ادامه‌ی اظهاراتش به مرور آنچه در جریان انتخابات مجلس هشتم نسبت به سه پایه‌ی اصلی انتخابات اتفاق افتاد و یا انتظار اتفاق آن می‌رود پرداخت و گفت: در قسمت اول که به حضور افراد در عرصه‌ی انتخابات مربوط می‌شود همه‌ی جریانات تصمیم گرفته‌اند در صحنه حاضر شوند من از همه‌ی آنها تشکر می‌کنم. نیروهای مومن، انقلابی و با سابقه‌ای در عرصه‌ی ثبت‌نام حاضر شدند هر چند می‌توان از برخی دوستان در این زمینه گلایه‌هایی داشت.

خاتمی که از محرومیت بخش بزرگی از جریان اصلاحات نسبت به در معرض رای مردم قرار گرفتن به عنوان نتیجه‌ی اولین مرحله انتخابات در پیش‌رو نام می‌برد، اضافه کرد: البته نیروهای خوبی نیز باقیمانده‌اند هر چند به حد کافی نیستند تا همه‌ی حوزه‌ها را پوشش دهند.

وی ادامه داد: البته در عرصه‌ی انتخابات نیروهای مستقل و خوبی حضور دارند که از چشم دور مانده‌اند و حضور آنها در مجلس می‌تواند مطلوب و قابل تعامل باشد.

رییس جمهور سابق کشورمان، در ادامه به اظهار گلایه از روندی که بر مبنای آن فضای عجیبی در جهت منکوب و مطرود کردن جریانی که با سابقه‌ای درخشان در انقلاب و حفظ آرمان‌های نظام همواره در جهت رعایت مصالح ملی و اعتلای کشور قدم برداشته و ایده ارایه کرده است، گفت: البته این تخریب‌ها موجب شده تا توده بیشتر از گذشته به سمت این جریان جذب شود.

خاتمی در ادامه‌ی اظهاراتش به اظهار تاسف نسبت به اینکه جریان اصلاحات از امکانات عمومی و ارتباطی بی‌بهره است پرداخت و گفت: تخریب‌های وسیع علیه این جریان صورت می‌گیرد به گونه‌ای که اجازه داده شود تا پاسخی از سوی این جریان به تخریب‌ها داده شود.

رییس جمهور سابق کشورمان، همچنین در آستانه‌ی برگزاری انتخابات مجلس هشتم نسبت به برگزاری انتخاباتی سالم از سوی مجریان و ناظران، اظهار امیدواری کرد و با اشاره به یکدست شدن گرایشات سیاسی، هیات‌های اجرایی و نظارت که بیش از گذشته است، گفت: در گذشته همیشه یک عدم یکدستی بین نیروهای اجرایی و نظارتی وجود داشت که باعث می‌شد انتخابات سالم‌تر برگزار شود. امیدوارم در جریان انتخابات در پیش‌رو شاهد برگزاری انتخاباتی سالم و مسوولانه باشیم و رای مردم هر چه که باشد محترم شمرده شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تردید ندارم در عمق وجدان عموم مردم گرایش به اصلاح‌طلبی وجود دارد از آنچه در انتخابات‌های گذشته اتفاق افتاد به عنوان سند این مدعای خود یاد کرد.

خاتمی اضافه کرد: البته در حال حاضر در فضایی به سر می‌بریم که امکان ارتباط میان مردم و جریانی که مردم از عمق وجود به آن گرایش دارند لحظه به لحظه کمتر می‌شود چنانچه می‌بینیم چهره‌های این جریان برای رفتن میان مردم و بهره‌گیری از وسایل ارتباط جمعی با تنگنا مواجه هستند.

رییس جمهور سابق کشورمان، ادامه داد: اما در این شرایط باید در انتخابات شرکت کنیم که ان‌شاءالله مبارک است. آنچه مهم بشمار می‌رود حضور مردم در عرصه‌ی انتخابات است. هر چه میزان شرکت و احساس مسوولیت آنها بیشتر باشد براین جریان اصلاحات می‌تواند امیدبخش‌تر باشد و مردم باید بدانند هر رایی که آنها به صندوق می‌ریزند چه آثار و برکاتی می‌تواند داشته باشد.

خاتمی در ادامه خطاب به حاضران در این جلسه سهم آنها را در آگاهی مردم نسبت به رای‌شان مورد یادآوری قرار داد و از سرشاخه‌های مشارکت اجتماعی به عنوان جریانی که می‌تواند با فعالیت مستمرش تعریف جدیدی از مشارکت ارایه داده و فضای ناعادلانه‌ی موجود را بشکند نام برد.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


استاندار ایلام مانع سخنرانی عبدالله رمضانزاده سخنگوی دولت اصلاحات شد.

در حالی که از چند روز پیش فرماندار ایلام با سخنرانی دکتر عبدالله رمضانزاده موافقت کرده بود ، امروز یکشنبه و یک روز قبل از سخنرانی، استاندار ایلام شخصا با بر پایی این سخنرانی مخالفت کرد .

عبدالله ناصری سخنگوی ائتلاف اصلاح طلبان با انتقاد شدید از این اقدامات گفت: در حالی که اصلاح طلبان برای دعوت مردم به شرکت در انتخابات مجلس از حداقل امکانات تبلیغاتی برخوردارندوحتی از رسانه هایی چون رسانه به اصطلاح ملی هم امکان تشویق مردم راندارند، برخی برخوردهایی صورت می گیرد که نشان می دهد عده اِِی ازاقبال مردم به اصلاح طلبان نگران شده اند.

وی با بیان اینکه اکنون تنها ابزار تبلیغاتی اصلاح طلبان سخنرانی وارتباط چهره به چهره است ، از مسولان وزارت کشور خواست که با اینگونه اقدامات که خلاف منافع ملی است شدیدا برخورد کند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


تیری دیگر بر کالبد اصلاحات ... !

دوشنبه 86 اسفند 20 ساعت 1:0 عصر
روشن شدن وضعیت حضور اصلاح طلبان در انتخابات دوره هشتم مجلس شورای اسلامی به نظر می رسد ضربه دیگری بر اصلاح طلبی کشور وارد شده است. باید پذیرفت آنچه که در دوم خرداد 76 به نام اصلاح طلبی در نظام سیاسی و اجتماعی ایران شکل گرفت، امروز تبدیل به شیر بی یال و دم و اشکمی شده است که تنها نامی از اصلاح طلبی را به همراه خود دارد .

آنچه که شرایط سیاسی ایران در سالهای اخیر و بویژه پس از تشکیل مجلس هفتم و دولت احمدی نژاد نشان می دهد بیانگر آن است که حاکمیت در ایران امکان بازگشت جریان اصلاح طلبی به حاکمیت از طریق صندوق های رای را به هر نحو ممکن مسدود کرده است . به نظر می‌رسد تحلیل هایی که در ماه های اخیر با توجه به فشارهای اقتصادی و بین المللی به کشور این ایده را مطرح می‌کرد که حاکمیت در این شرایط تحت فشار امکان بازگشت جریان اصلاح طلبی به قدرت را از طریق رای مستقیم مردم میسر می سازد به شکست انجامیده است.

42-15469191.jpg

معتقدم حاکمیت در ایران با توجه به هزینه های زیادی که جریان اصلاحات بویژه مجلس ششم برایش داشته است از مدل حاکمیت دو قطبی به مدل حاکمیت تک قطبی تغییر فاز داده و در سالهای اخیر با توجه به افرایش بی اندازه درآمد های نفتی، این مدل را به جد دنبال می کند. اما آنچه که افسوس من را صد چندان می کند آن است که جریان اصلاح طلبی در این تحولات دقیقا همان نقشی را در حال بازی کردن است که جریان اقتدار گرا برایش طراحی کرده است .

این تحلیل که حاکمیت به دنبال حذف کامل جریان اصلاح طلبی است را اساسا اشتباه می دانم. حاکمیت به دنبال یک اقلیت ضعیف و ناتوان است که در بازی دموکراسی نقش صدای مخالف را بازی کند . صدای مخالفی که حدود خود را بداند و تنها در روشها منتقد حاکمیت بوده و اهل معامله و بده بستانهای پشت پرده ای باشد. آنچه جای تاسف است همانطور که پیش تر گفته شده این است که اصلاح طلبان خواسته یا ناخواسته دقیقا چنین کارکردی را برای خود تعریف کرده اند . اگر به برنامه هی تلویزیونی و تبلیغات گسترده رسانه های حکومتی در هفته های اخیر دقت کرده باشید بیانگر آن است که تلاش می شود که نشان داده شود همه و همه ی گروه ها در انتخابات شرکت می کنند و این تبلیغ و خواسته دقیقا در حال وقوع است .

مدل حکومتی تک قطبی با رقابتهای زرگری بین گروه های سیاسی درونی جریان اقتدارگرا با اقلیتی اصلاح طلب در خارج از قدرت می تواند هدف دیگری نیز داشته باشد و آن از بین بردن و نابودن کردن پایگاه اجتماعی و مردمی باقی مانده جریان اصلاحات است . متاسفانه اصلاح طلبان در این سالها رفتاری را در پیش گرفته اند که اگر روزی انتخابات آزادی هم در ایران برگزار شود ، جریان اصلاح طلبی به دلیل همه ی این کوتاهی ها و همراهی ها با حاکمیت ، بازنده آن باقی خواهند ماند .

حقیقا روشن نیست دلیل شرکت در انتخاباتی با تایید صلاحیت های مهندسی چیست . جریان حاکم با مهندسی دقیق و رد صلاحیت های هدفمند تکلیف حدود 220 کرسی انتخابات را مشخص کرده و نماینده ی این حوزه ها عملا مشخص است . همه ی توان رقابت جریان اصلاح طلبی برای رقابت برای 70 کرسی است که در صورت سلامت انتخابات و فرض‌های محال دیگر در بهترین حالت سی و اندی نماینده در مجلس آینده خواهد داشت. آن هم نمایندگانی که نیروهای دست چندمی هستند که امکان هیچ حرف و اعتراضی برای آنان در مجلس وجود نخواهند داشت.

واقعا مشخص نیست که اصلاح طلبان کی از این خواب خرگوشی بیدار می شوند؟ کی خواهند فهمید که سالهاست از قطار حکومت پیاده شان کرده اند؟ مصلحت اندیشی تا چه اندازه ؟ حقیقا شرکت در انتخابات و مشروعیت دادن به رقابتی که در آن رقابت در بهترین حالت تنها سی و اندی نماینده از نیروهایی که اصلاح طلبی شان به مویی بند است نصیب جریان اصلاحات می شود با چه تحلیلی بوده است؟ آیا آنها خود را همچنان در بدنه‌ی حکومتی می‌بینند که خود آن حکومت آنان را از ساختار قدرت بیرون کرده است؟ آیا تنها اکتفا به "حضور معترضانه" کارکرد اعتراضی این جریان است؟ معتقد هستم که پارادکس موجود در " حضور معترضانه " برگرفته از پارادوکس ذهنی اصلاح طلبان است، و در واقع وقتی می‌پذیرند در انتخابات حضور داشته باشند یعنی به آن مشروعیت می‌دهیم و وقتی وارد این بازی‌ می شویم یعنی به هر شکلی سلامت این رقابت ناعادلانه را قبول دارند .

متاسفانه باید پذیرفت که تیر خلاص را اصلاح طلبان چهار سال قبل و آن هنگام که دولت اصلاحات انتخابات فرمایشی مجلس هفتم را برگزارکرد به اصلاحات شلیک کردند . باید پذیرفت که حقیقت تلخی در تاریخ سیاسی کشور در حال وقوع است و جریانات سیاسی اصلاح طلبی که در طی این سالها سعی داشتند با استفاده از روشهای دمکراتیک و مبتنی بر رای مردم برای ورود به نهاد های قدرت تلاش کنند به پایان عمر خود نزدیک شده و تا زمانی که جریان رفرمیستی ایران درایت سیاسی را نه در متن جامعه بلکه در پشت درهای بسته بدست می آورند نبایستی چندان امیدی به اصلاحات در این کشور داشت.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی تاکید کرد:‌ جناح اصولگرا در شکستن قانونی که خود آن را به تصویب رسانده، پیشقدم شده است. 
هدایت آقایی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به وضعیت تبلیغات انتخاباتی که این روزها در آستانه انتخابات مجلس هشتم برقرار است، گفت: متاسفانه جناح اصولگرا که خود مسئولیت اجرای قانونی را برعهده دارد که به تصویب رسانده، در حال زیرپا گذاشتن قانون است.
وی اضافه کرد:‌ طبق قانون انتخابات که مصوب جریان اصولگراست، نصب هرگونه پلاکارد ممنوع است اما می‌بینیم که این روزها عکس و پوسترهایی از لیست 30 نفره اصولگرایان بر در و دیوار در حال نصب است و اسامی برخی از اعضای این فهرست روی پارچه‌های بزرگ در سطح شهر خودنمایی می‌کند.
آقایی ادامه داد: درحالی که جناح اصولگرا به اندازه لازم و کافی کاندیداهای رقیب را حذف کرده و تضمینی نسبی برای کاندیداهای خود ایجاد کرده است، اکنون نیز در جریان تبلیغات انتخاباتی، پیشقدم شکستن قانون شده است و این جزو فجایع است.
وی در ادامه با اشاره به انقطاعی که در امر انتخابات میان مردم و فضای انتخاباتی وجود دارد، گفت: یک اشکال بزرگی در سیستم سیاسی ما وجود دارد که مردم را به هنگامه انتخابات فراخوان می‌کنیم چرا که خط فکری گردانندگان فضای سیاسی ما تقویت احزاب نیست و احزاب توان چندانی در طول سال ندارند که مردم را برای انتخابات آماده کنند.
آقایی اضافه کرد:‌ متاسفانه این خلا و محدودیت،‌ نوعی انقطاع را میان مردم و فضای انتخاباتی رقم زده است که امیدوارم در آینده برطرف شود.
وی در پایان با اشاره به فضای سرد انتخاباتی که در آستانه انتخابات مجلس هشتم به دلیل محدودیت‌های تبلیغاتی حاکم است،‌ گفت:‌ مردم خود نوعی احساس تکلیف نسبت به سرنوشت خود دارند و نمی‌خواهند بی‌تفاوت باشند ولی شرکت کردن مردم هم در انتخابات به معنای عملکرد صحیح مسئولان برگزاری انتخابات نیست.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


صلاحیت کواکبیان مجددا تایید شد

دوشنبه 86 اسفند 20 ساعت 11:0 صبح
درحالی که امروز سایت تابناک اعلام کرده بود که مصطفی کواکبیان به دلیل تصدی ریاست دانشگاه از سوی شورای نگهبان عدم صلاحیت وی اعلام شده است کواکبیان خبر از تایید مجدد صلاحیتش داد.
به دنبال پیگیری‌های خبرنگار سیاسی آفتاب در گفت‌وگو با افراد مختلف، مشخص شد که عدم تصدی دبیر کل حزب مردم سالاری بر ریاست دانشگاه احراز و تایید صلاحیت وی دوباره مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته و طی نامه ای این موضوع به ایشان اطلاع داده شده است. 

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


ایوب رحیمی دومین نامزد اصلاح طلبان استان قزوین که بدلیل برخورد عجیب مجریان انتخابات در آستانه انصراف از رقابت های مجلس هشتم قرار گرفته بود مجددا به میدان انتخابات بازگشت.

وی که ابتدا از حوزه انتخابیه بویین زهرا در انتخابات مجلس ثبت نام کرده بود پس از رد صلاحیت نامزد اصلاح طلبان در قزوین ، به این شهر انتقال و در کنار قدرت الله علیخانی نامزد اول اصلاح طلبان این شهر قرار گرفت.

در حالی که وزارت کشور نیز در سایت اطلاع رسانی خود این انتقال را تایید کرده بود ، در نخستین ساعات روز 5شنبه مجریان انتخابات خواهان تعطیلی ستادهای وی و بازگشت او به حوزه انتخابیه بویین زهرا شدند.

بدنبال این رخداد ایوب رحیمی با صدور اطلاعیه ای ضمن انتقاد از برخورد دوگانه صورت گرفته اعلام کرد از رقابت انتخاباتی انصراف خواهد داد.

طبق گزارش خبرنگار "نواندیش" ساعتی پیش فرمانداری قزوین پس از تاخیری 4 روزه به وی اطلاع داد که رحیمی می تواند به فعالیت انتخاباتی در این حوزه انتخابیه ادامه دهد.

گفتنی است ستاد ائتلاف اصلاح طلبان در حوزه انتخابیه قزوین از کاندیداتوری قدرت الله علیخانی و ایوب رحیمی اعلام حمایت کرده بود.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


جلسه دفتر سیاسی جبهه مشارکت ایران اسلامی شب گذشته برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جبهه مشارکت در این جلسه پس از تبادل آخرین اخبار داخلی و خارجی، آخرین تحولات و مسایل مربوط به هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.اعضای دفتر سیاسی با ابراز نگرانی نسبت به اخباری که از سوءاستفاده از امکانات دولتی و حکومتی و نهادهای عمومی در جریان تبلیغات انتخاباتی حکایت دارد، به مسوولان و ناظران امر انتخابات در رعایت قانون هشدار دادند. اعضای دفتر سیاسی با تاکید بر مفاد بیانیه انتخاباتی اخیر حزب و با بیان اینکه با فضای ناعادلانه ای که در پی بررسی صلاحیت ها صورت گرفته، انتظار می رفت که جریان حاکم حداقل در مقطع تبلیغات انتخاباتی، خویشتن داری بیشتری در قبال تمایلات اقتدارگرایانه خود نشان دهند، از مردم آگاه کشورمان خواستند تا پاسخ قاطع خود به روشهای حکومتداری اقتدارگرایان را با شرکت در انتخابات و رای "نه" به آنها اعلام کنند.

در ادامه این جلسه گزارش آقای دکتر سید مصطفی تاج زاده رییس ستاد انتخاباتی جبهه مشارکت درباره آخرین فعالیت های این ستاد ارایه شد و اعضای دفتر سیاسی ضمن تقدیر از ایشان بر بسیج همه امکانات حزبی برای حمایت از فعالیت های این ستاد تاکید کردند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


اعتراض به انتخابات غیر آزاد

دوشنبه 86 اسفند 20 ساعت 8:0 صبح
نهضت آزادی ایران با صدور بیانیه‌ای با اعتراض نسبت به روند طی در انتخابات مجلس هشتم، اعلام کرد که در حوزه‌هایی که امکان رقابت وجود دارد در انتخابات شرکت می‌کند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

" اگر ما مجلس آزاد مستقلی نداشته باشیم که متعلق و منبعث از تمام ملت باشد دیر یا زود جمهوری اسلامی مانند سلف خود مشروطیت سلطنتی، با حفظ صورت و عنوان، تبدیل به نوعی استبداد و نظام طاغوتی متکی به استیلای خارجی خواهد شد. همیشه و در همه جای دنیا استبداد از روزی شروع شده است که یک شاه، یک خاندان، یک طبقه و حتی یک مکتب خواسته است، ولو با حسن نیت و به قصد خدمت، خود را یگانه مالک، یگانه مسوول و یگانه مأمور بر سایرین تصور و بر جامعه تحمیل نموده، وقعی به رضایت و رأی مردم ننهند. در حالی که مجلس‌های شورای واقعی و آزادی‌های اجتماعی آخرین و بلکه یگانه سنگرهای استقلال کشورها و ضامن بقا و سعادت ملت‌ها هستند"

(برگرفته از نطق پیش از دستور شادروان مهندس بازرگان
در مجلس اول، به تاریخ20/5/1362)

هم‌میهنان عزیز
انتخابات مجلس هشتم شورای اسلامی در شرایطی پیش روی ملت و فعالان عرصه‌ی سیاست ایران قرار دارد که جریان حاکم با رد گسترده‌ی صلاحیت نامزدهای نمایندگی، عملا انتخاباتی غیرآزاد و غیر رقابتی را به نمایش گذاشته است. رد صلاحیت نزدیک به 2200 نفر از کاندیداهای مستقل و وابسته به احزاب سیاسی اصلاح‌طلب، حاوی پیامی روشن از سوی جریان حاکم بود، مبنی بر آن که اراده‌ی این جریان در راستای تعطیل جنبش اصلاح‌طلبی و مطالبات آزادی‌خواهانه‌ی ملت شریف ایران قرار گرفته است.

نکته‌ی قابل تامل در رد گسترده صلاحیت‌ها‌ آن است که صلاحیت قریب به اتفاق نامزدهای شاخص و دارای سوابق روشن، از جمله برخی از وزیران پیشین، نمایندگان مجلس، استانداران ونیز نامزدهای حزب جبهه‌ی مشارکت ایران اسلامی، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و نهضت آزادی ایران رد شده است. این خود نشان از برنامه‌ از پیش طراحی شده ای دارد که نه تنها با نهضت آزادی ایران، به مثابه‌ی یک حزب، بلکه با اصل تحزب و جنبش ملی آزادی ‌خواهی ایران، سر دشمنی دارد و این بار به پشتوانه‌ی قدرت مبتنی بر مثلث نظامی- مالی - امنیتی بدون هرگونه تعارفی، به حذف رقیبان پرداخته است.

عملکرد نهضت آزادی ایران پس از انقلاب اسلامی نشان از آن دارد که راهبرد اصلی این حزب برای حضور در عرصه ها‌ی انتخابات، « تقویت فرآیند دموکراسی » بوده و از این رو همواره عرصه انتخابات را فرصتی برای پیگیری این راهبرد قلمداد کرده است. این حزب دیرپا، با تکیه بر مشی مبارزه‌ی اصلاح‌طلبانه، قانونی و علنی، همواره تا حد امکان در عرصه‌ی انتخابات حضور داشته و تا آنجا که ظرفیت دموکراتیک نظام سیاسی و رفتار حاکمیت اجازه داده است، این حضور را به « مشارکت در انتخابات » نزدیک کرده است. متاسفانه، در انتخابات پیش رو، این ظرفیت دموکراتیک نسبت به گذشته چنان کاهش یافته است که در تحلیل اولیه امکان هرگونه مشارکتاثر بخش از احزاب دموکراسی‌خواه سلب شده است. نهضت آزادی ایران حضور و مشارکت در انتخابات گوناگون را حق خود و آحاد ملت ایرانبر می‌شمارد و در عمل نیز علاقه‌مندیش به برخورداری از این حق را بارها نشان داده است. ازهمین رو، حضورش را درعرصه انتخابات کنونی با نام نویسی نامزد ها رسمیت بخشید و تعدادی از اعضای این حزب در تهران و شهرستانها برای شرکت در انتخابات ثبت نام کردند. البته بدیهی است که نهضت آزادی ایران، همچون سایر گروه‌های سیاسی، شناخت روشنی از رفتار شورای نگهبان داشته و رد گسترده صلاحیت‌ها را دور از انتظار نمی‌دانست. اما، این شناخت دلیلی برای خودداری از نام نویسی برای انتخابات نبوده است. نهضت آزادی ایران هیچ‌گاه داوطلبانه حقوقش را ترک نکرده است و چنین باور دارد و می‌داند که پذیرش ظلم از اعمال ظلم بدتر است.

ادامه مطلب...

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


نیروی انتظامی از صبح امروز پلاکارد های تبلیغاتی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان را جمع آوری می کند .

این اتفاق در حالی رخ می دهد که بلافاصله پس از جمع آوری پلاکاردهای تبلیغاتی اصلاح طلبان  تراکت های تبلیغاتی جبهه اصولگرایان نصب می شود.

سخنگوی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان این اقدام را شدیدا محکوم کرد.دیروز هم به شماری از پلاکاردهای تبلیغاتی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان در سطح شهر تهران آسیب وارد شده بود.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


تبلیغات انتخاباتی در ایلام شدت یافت

دوشنبه 86 اسفند 20 ساعت 2:4 صبح
این روزها و در آستانه سال نو، کمتر کسی را می‌توان یافت که درگیر موضوع "انتخابات" نباشد.
شور و نشاط و هیجان را می‌توان در بیشتر خیابانها و کوچه‌های شهر ایلام که پوشیده از تراکتهای تبلیغاتی نامزدها با شعارهای رنگارنگ شده است، یافت.
اوج ازدحام و توزیع تراکت و پوسترهای تبلیغاتی نامزدها را می‌توان در پیرامون ستادهای مرکزی این نامزدها دید، تا جاییکه در پاره‌ای مواقع حضور چشمگیر هواداران در مسیرهای منتهی به ستادها باعث ترافیک شدید می‌شود.
برخی نامزدها با نصب تابلوهای حزبی برای نخستین بار در انتخابات ایلام به این رویداد شور و حال خاصی بخشیده‌اند و برگزاری نشستهای پرسش و پاسخ و دیدارهای چهره به چهره از مهمترین برنامه‌های نامزدهای انتخاباتی در استان ایلام است.
ستادهای مرکزی نامزدها به محلی برای برگزاری جلسات تبدیل شده و باعث گرمتر شدن تنور انتخابات در این استان شده است.
به گزارش ایرنا، اکنون در بیشتر خیابانهای اصلی شهر ایلام جوانان و هواداران نامزدهای انتخاباتی با پخش و توزیع بروشور فعالیت و برنامه‌های نامزدها به چشم می‌خورد.
یکی از شهروندان ایلامی گفت: خوشبختانه با توجه به تمهیدهای اندیشیده شده، زمینه مناسبی برای شناخت مردم از نامزدهای انتخاباتی فاهم شده است.
"وحید رضایی" افزود: تاکنون از نزدیک در جریان برنامه‌های بیشتر نامزدهای انتخاباتی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که نحوه تبلیغات نامزدها اگر چه نسبت به گذشته تغییر کرده اما باعث شده که علاوه بر جلوگیری از تخریب چهره شهر، مردم تنها با برنامه‌های نامزدها آشنا شوند.
شهروند دیگری فضای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در استان ایلام را مثبت ارزیابی کرد.
"یوسف احمدی" گفت: تبلیغات سالم و به‌دور از حواشی باعث شده است که مردم از نزدیک با برنامه‌های نامزدها آشنا شوند.
فرماندار حوزه مرکزی ایلام گفت: تبلیغات نامزدهای انتخاباتی بدون هیچگونه مشکلی ادامه دارد.
"فتاح اسماعیلی" افزود: پایبندی نامزدها به قوانین تبلیغات انتخابات باعث شده است که مردم با شور و نشاط خاصی برنامه‌های نامزدها را پیگیری کنند.
وی ادامه داد: نامزدهای انتخاباتی براساس قانون با تشکیل ستادهای اصلی اقدام به فعالیت تبلیغی می‌کنند.
اکنون ? ???نامزد انتخاباتی در قالب دو حوزه اصلی انتخابیه ایلام و دهلران برای کسب سه کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی رقابت می‌کنند.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >