سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
مدیرکل زندان های استان تهران گفت: فرمانده سابق نیروی انتظامی در سلامت کامل به سر می برد.  

سلیمانی مدیر کل زندان های استان تهرانضمن تکذیب شایعه خودکشی یکی از فرماندهان سابق نیروی انتظامی، گفت: سلامت این شخص مورد تایید است اما از روال پرونده این فرد خبری ندارم.

این در حالی است که حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی در حاشیه مراسم تحلیف کارآموزان قضایی تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که چرا پرونده یکی از فرماندهان سابق نیروی انتظامی که در قوه قضاییه مطرح است در سازمان قضایی نیروهای مسلح مورد رسیدگی قرار نمی‌گیرد، اظهار داشت: این پرونده در دادگستری تهران در حال رسیدگی است و امیدواریم براساس آنچه اقتضای حق و عدل است مورد رسیدگی قرار گیرد.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


ایران سه سال به عقب بازگشته است

پنج شنبه 87 اردیبهشت 5 ساعت 12:0 عصر
نامزد اصلاح‌طلب راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورمان نه تنها پیشرفت نکرده است بلکه سه سال به عقب بازگذشته است گفت: ‌برای تحقق ایران 1404 تنها 17 سال زمان باقی است.

سهیلا جلودارزاده در دومین نشست مطبوعاتی نامزدهای اصلاح‌طلب راه یافته به انتخابات مجلس هشتم افزود: اصلاح‌طلبان با برنامه مدون برای تغییر وضعیت اقتصادی، مبارزه با گرانی و ساماندهی وضعیت موجود بازار کار وارد انتخابات شده‌اند و  برنامه‌های نظارتی خود برای تحقق سند چشم‌انداز 20 ساله کشور ارایه می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون کشور دچار بی‌ثباتی اقتصادی است، مهم‌ترین آسیب این اقتصاد را سیاسی بودن آن دانست و گفت: هم اکنون با هر اظهار نظری قیمت‌ها تغییر می‌کند و مردم روز به روز دچار مشکلات بیشتری می‌شوند.

وی در ادامه گفت: فاصله اقشار ثروتمند و فقیر بسیار زیاد شده است و همانطور که حضرت  امام(ره) 

 فرمودند جنگ ما جنگ فقیر و غنی است و امیدوارم با راه‌یابی نامزدهای دلسوز و کارآمد تا حدودی مشکلات مردم کاهش یابد.

وی در ادامه افزود: متاسفانه می‌بینیم برخی از بسیجیان اصلاح‌طلبان را مورد انتقاد قرار می‌دهند در صورتی که ما انقلابی هستیم در در اردوگاه مذهبیون گام بر می‌داریم.

جلودارزاده در پاسخ به خبرنگاری که از او پرسید نتایج مرحله دوم را چطور ارزیابی می‌کنید گفت: نتایج نظرسنجی‌های انجام شده نشان می‌دهد قهر عمومی مردم نسبت به انتخابات تا حدودی رفع شده است  و معتقدم اقبال مردم با اصلاح‌طلبان خواهد بود.

در ادامه این نشست خبرنگاری از جلودارزاده پرسید برنامه‌های هنری شما برای مجلس هشتم چیست که وی پاسخ داد: در دولت  نهم  بایدها و نبایدهای زیادی برای هنرمندان کشور  به وجود آمده است که این امر خلاقیت را از آنها می‌گیرد، چنانچه به مجلس راه یابم در صدد رفع این باید ها نبایدها گام بر می‌دارم. هنر هدف‌دار در جهت ایران 1404 به طور را می‌تواند در 17 سال زمان باقی مانده محقق شود.

این نامزد راه‌یافته به دور دوم در پایان خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان همواره  برنده انتخاب‌های نابرابر بوده‌اند  و مجلس هشتم نیز همین گونه خواهد بود.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


60 درصد دانشجویان تقلب می کنند !

پنج شنبه 87 اردیبهشت 5 ساعت 10:0 صبح
بر اساس یک پژوهش انجام گرفته که یافته های آن در "همایش ملی آسیب شناسی مسائل جوانان" ارایه شد، 60 درصد دانشجویان مورد پرسش اظهار داشتند که به روش های مختلف تقلب می کنند.

همایش ملی آسیب شناسی مسائل جوانان با حضور جمعی از کارشناسان و صاحبنظران این رشته صبح روز چهارشنبه 4 اردیبهشت ماه در دانشگاه شیراز آغاز به کار کرد.

دکتر سعید معیدفر دانشیار گروه جامعه شناسی دانشگاه تهران در جریان برپایی "همایش ملی آسیب شناسی مسائل جوانان" با اعلام خبر افزد: یافته های این پژوهش که روی 1500 دانشجو انجام شده بیانگر آن است که در حوزه های آموزش تحصیلی با آمارهای نگران کننده ای روبرو هستیم و یکی از مهمترین آسیب ها به دانشجویان در این دو حوزه صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در نظر سنجی از دانشجویان نامبرده مواردی از قبیل تقلب در تکالیف درسی و امتحان و غیبت در کلاس از سوی نیمی از دانشجویان اعمالی بدون اشکال تلقی شده است.

رئیس انجمن جامعه شناسی ایران با ابراز نگرانی از سلامت علمی دانشگاه ها، اظهار داشت: مدرک گرایی به جای توجه به محتوا سبب شده که نگرش های فوق، قبح تقلب و کم کاری دانشجویان را از بین برده که این امر سلامت علمی دانشگاه ها را زیر سئوال می برد.

وی گفت: پژوهش مورد اشاره روی گروه گروه های مختلف آسیب های اجتماعی دانشجویان انجام گرفته که یافته های آن در همایش آسیب شناسی مسائل جوانان ایران شده است.

لازم ذکر است، همایش ملی آسیب شناسی مسائل جوانان که با هدف ارایه گزارشی از وضعیت آسیب های مورد بررسی در سطح جامعه روز چهارشنبه 4 اردیبهشت ماه در محل دانشگاه شیراز آغاز به کار کرده است، فردا نیز به کار خود ادامه می دهد. 


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


در حالی‌که انتشار نامه تند و انتقادآمیز احمدی‌نژاد به حدادعادل بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشته، یک سایت محوری اصولگرایان این موضوع را صرفا ناشی از «اغراق و جوسازی چند سایت خبری ماجراجو» توصیف کرد.

سایت «الف» که تحت مدیریت «احمد توکلی» نماینده شاخص تهران فعالیت می‌کند، همچنین به دفاع از هیات‌رئیسه مجلس هفتم در برابر نامه احمدی‌نژاد پرداخت و نوشت: «هیات‌رئیسه مجلس هفتم از آغاز تشکیل این دوره قانونگذاری، همواره پرهیز از تنش و غوغاسالاری و نیز همکاری و تعامل مثبت با قوای دیگر را در دستور کار داشته است و طی دو سال و نیم گذشته نیز در برابر قانون‌شکنی‌ها و تمرد مکرر دولت از اجرای قوانین، سعی داشته با متانت و کاملا در چارچوب قانون برخورد کند و از کشیده شدن مجادلات سیاسی به رسانه‌ها و افکار عمومی اکیدا بپرهیزد».

در مقابل، روزنامه ایران ارگان دولت، که در تیتر نخست شماره دیروز خود با عنوان درشت «دفاع قاطع رئیس‌جمهور از قانون اساسی» به استقبال نامه احمدی‌نژاد رفته بود، در سرمقاله خود نوشت: «صراحت، شجاعت و قاطعیت دکتر احمدی‌نژاد بر کسی پوشیده نیست، اما گویی اکنون او تمام تعارفات را کنار گذاشته و محکم و استوار، بی‌اعتنا به مصلحت‌های خودساخته و مفروضات منفعت‌طلبانه، مسیر حق را در پیش گرفته است.

اگر این عزم و اراده راسخ برای عمل به وظایف قانونی رئیس‌جمهور نبود، قطعا دکتر احمدی‌نژاد می‌توانست از تذکر و اخطار به رئیس مجلس صرف‌نظر کند و به بهانه مصلحت‌سنجی به گونه دیگری با تخلف قانونی صورت‌گرفته، مواجه شود»


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


دایی: 2 امتیاز ارزشمند را از دست دادیم

پنج شنبه 87 اردیبهشت 5 ساعت 2:0 صبح
سرمربی تیم فوتبا سایپا تاکید کرد که اشتباه مدافعان تیمش باعث به ثمر رسیدن گل تساوی تیم نیروی هوایی عراق شد تا امتیازات ارزشمند این بازی بین دو تیم تقسیم شود.
علی دایی پس از تساوی تیم فوتبال سایپا برابر نیروی هوایی عراق در جمع خبرنگاران، در خصوص عملکرد تیمش در این دیدار گفت: در این دیدار بارها موقعیتهای مسلم گلزنی را از دست دادیم تا از یک پیروزی پرگل خانگی محروم شویم.
وی ادامه داد: پس از گلی که از روی ضربه پنالتی به ثمر رساندیم، مهاجمان تیم سایپا 6-7 موقعیت گلزنی را به راحتی از دست دادند تا نتوانیم تعداد گلهای مان را در این دیدار افزایش داده و از پیروزی تیم مطمئن شویم.
سرمربی تیم فوتبال سایپا تصریح کرد: به بازیکنان تیم سایپا گفته بودیم که بازیکنان نیروی هوایی برای رسیدن به گل در اندیشه استفاده از ضدحملات هستند اما در یک غافلگیری دفاع ما دچار اشتباه شد. آنها روی همین اشتباه به گل تساوی بخش دست یافته و به یک امتیاز بازی رسیدند.
وی اضافه کرد: تساوی هم برای ما در این دیدار نتیجه خوبی بود زیرا با پیروزی برابر الکویت در کرج، می توانیم به مرحله بعد صعود کنیم اما پیروزی در این دیدار کار صعودمان به مرحله بعد مسابقات را راحت تر می کرد.
دایی در پاسخ به اظهارات سرمربی تیم فوتبال نیروی هوایی عراق که اعلام کرد پنج بازیکن اصلی خود را برای این دیدار در اختیار نداشته است، گفت: ما هم 3 بازیکن اصلی خود را در اختیار نداشتیم و مطمئنا اگر آنها را در زمین حاضر بودند با آرامش بیشتری برابر این تیم بازی کرده و به امتیاز دلخواه دست می یافتیم.
مسابقه تیم های فوتبال سایپا کرج و نیروی هوایی عراق در چارچوب دیدارهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا عصر امروز در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار شد که در نهایت با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


سوالات اقتصادی اصلاح طلبان از اصولگرایان

چهارشنبه 87 اردیبهشت 4 ساعت 9:13 عصر
مناظره انتخاباتی اسحاق جهانگیری و الیاس نادران به نقد سیاست های اقتصادی دولت اصلاحات و دولت نهم تبدیل شد.روز گذشته بسیج دانشجویی دانشکده خبر میزبان دو کاندیدای اصلاح طلب و اصولگرای مجلس هشتم بود که آمده بودند تا در آستانه دور دوم انتخابات، دیدگاه هایشان را مطرح کنند.

وزیر صنایع و معادن دولت اصلاحات و رئیس کمیسیون اصل 44 قانون اساسی مجلس هفتم بر این اساس تحلیل وضعیت اقتصادی کشور را مورد مناظره خود قرار دادند.وجه اشتراک جهانگیری و نادران در این برنامه، پذیرش برخی سیاست های نادرست در دولت نهم بود. هر دو طرف انتقادهایی را به عملکرد اقتصادی احمدی نژاد داشتند، اما اختلاف نظرها نیز کم نبود، چنان که نادران نیز از «تفاوت های بنیادی» بین این دو جریان راست و چپ سخن گفت.

در چنین شرایطی بود که جهانگیری مناظره را با تبیین شاخص های کلان اقتصادی آغاز کرد. هرچند نادران اصرار داشت در زمینه مبانی فکری دو گروه سیاسی صحبت کند.به گزارش ایسنا جهانگیری گفت؛ نرخ تورم، رشد اقتصادی و نرخ بیکاری از شاخص های اقتصادی هستند و این شاخص ها در مقابل داده هایی است که به یک اقتصاد داده می شود.

وی با بیان اینکه داده ها در کشور ما به طور عمده منابع درآمدی است و در کشور ما به دلیل پررنگ بودن نقش دولت بیشتر داده ها از طرف دولت بوده است، گفت؛ در این میان درآمد نفت در طول دوره های پس از انقلاب از یک ثبات برخوردار نبوده است.

جهانگیری با بیان اینکه شاخص های برنامه پنج ساله سوم، شاخص های خوبی بوده است، تصریح کرد؛ در این برنامه به سمت حذف انحصارهای دولتی رفتیم، نرخ مالیات ها نیز اصلاح شد و سیستم اداری واردات به سیستم تعرفه یی تبدیل و فضای کسب و کار خوبی ایجاد شد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران خاطرنشان کرد؛ نرخ رشد اقتصادی در برنامه دوم 2/2 و در برنامه سوم 5/5 درصد بوده است و نرخ تورم در این دوره به 12 درصد رسید و در سال 84 ، 5/11 درصد شد.

جهانگیری افزود؛ اگر آن سیاست ها استمرار پیدا می کرد قاعدتاً باید امروز تورم یک رقمی می شد.

وی با اشاره به ایجاد صندوق ذخیره ارزی در برنامه سوم توسعه یادآور شد؛ در پایان دوره آقای خاتمی حدود 10 میلیارد دلار موجودی صندوق ذخیره ارزی تحویل دولت احمدی نژاد شد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران یکی از مهم ترین برنامه ها برای رشد و اصلاح سیستم اقتصادی را برنامه سوم توسعه اعلام کرد و ابراز داشت؛ دولت فعلی از نظام کارشناسی و علمی بهره کمی در تصمیم گیری های اقتصادی برد و تصورش این بود که عده یی توان استفاده از منابع نفتی را نداشتند و اینها به دلیل توانی که دارند می توانند درآمد نفتی را بردارند و دیدیم که 12 میلیارد دلار مازاد بر بودجه در سال 84 برداشته شد و در سال 85 نیز تشدید این برداشت ها موجب افزایش نقدینگی در کشور شد.

جهانگیری این نقدینگی را یک بهمن در اقتصاد کشور عنوان کرد و شوک دوم را واردات خواند و گفت؛ این برای تبدیل دلار به کالا صورت گرفت و تولیدات داخلی را با مشکل جدی روبه رو کرد. تعرفه شکر 130 تا 150 درصد بود که یکباره نمی دانم دولت تحت چه شرایطی آن را تبدیل به صفر کرد و حدود 5/3 میلیون تن شکر ظرف یک تا 5/1 سال وارد کشور شد و تقریباً پرونده تولیدات شکر در داخل کشور دارد بسته می شود.جهانگیری ادامه داد؛ وقتی کارخانه با مشکل روبه رو می شود اولین گروهی که به مشکل برمی خورند کارکنان این کارخانه هستند. وی تصریح کرد؛ همان زمان خیلی از دلسوزان هشدار دادند که این تصمیم گرفته نشود و هم اکنون نیز آثارش این طور نیست که به راحتی قابل حل باشد.

به گزارش ایسنا الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه ما نه درصدد انتخاب رئیس دولت هستیم و نه تصویب برنامه، گفت؛ برنامه یی را که در مجلس پنجم تصویب شد به حساب دولت خاتمی گذاشتند. لازمه مقایسه دولت قبل با دولت فعلی این است که یک نماینده از دولت خاتمی و یکی از احمدی نژاد اینجا باشد و من زاویه ورود با ترتیب و آمار و ارقام دادن را درست نمی دانم.

وی با اشاره به اینکه نرخ انرژی در مصوبه مجلس ششم قرار بود به قیمت های منطقه یی برسد، گفت؛ اگر آن عملی می شد آیا نرخ تورم به 5/11 درصد می رسید یا رقم دیگری؟ رئیس کمیسیون اصل 44 قانون اساسی مجلس هفتم با بیان این مطلب که اگر راجع به مبانی فکری دو گروه سیاسی صحبت کنیم بهتر است، گفت؛ برداشت از صندوق ارزی لایحه یی بود که خاتمی پیشنهاد داده بود و وقت رسیدگی اش در زمان احمدی نژاد بود و برداشت چهار میلیارد دلار ظرف هفت سال برای هزینه نوسازی مدارس ربطی به دولت احمدی نژاد ندارد. من این نوع نگاه به مساله را انحرافی می دانم که بگوییم نرخ رشد در این دوره و آن دوره چطور بود؟ عضو جمعیت ایثارگران ادامه داد؛ ما دو مجلس داریم که یکی از آنها دست دوستان اصلاح طلب بوده و یکی اصولگرا و باید کارکردهایشان را ببینیم و تشخیص دهیم کدام الگو بهتر است یا حتی یک الگوی سوم باید در نظر گرفته شود.وی با اشاره به انتخابات 24 اسفند گفت؛ از مردم استدعا می کنم اظهار لطف شان را با یک یا حسین دیگر تمام کنند تا مجلس هشتمی با قاطبه اصولگرایان داشته باشیم.

نادران خاطرنشان کرد؛ در حوزه سیاسی و مناسبات اجتماعی مقام معظم رهبری گفتند افرادی را انتخاب کنید که مرزبندی شان را با دشمن روشن کنند. نادران ادامه داد؛ با توجه به حمایت بوش و همچنین حزب توده از اصلاح طلبان دو کار در اردوگاه اصلاح طلبان باید صورت بگیرد؛ یکی اینکه ببینند چه کار کرده اند که دشمنان ما به آنها طمع کرده اند و دوم اینکه مرزبندی شان را با دشمن روشن کنند.

وی افزود؛ حزب کارگزاران و آقای جهانگیری که عضو ارشد آن است به صراحت اعلام کرده یک حزب عملگراست و ایده های روشنی را هم به عنوان مواضع حزب بیان کرده است و در ارتباط با حزب مشارکت و سازمان مجاهدین به عنوان یک عضو قابل اعتنا حضور دارند و در مجلس ششم هم حزب کارگزاران متحد جدی مشارکت و مجاهدین در راهبردها و تصمیم گیری ها بود. به عقیده نادران در دیدگاه این عزیزان، اسلام مکتب اقتصادی ندارد بنابراین باید در مسائل اقتصادی به دنبال لیبرالیسم اقتصادی برویم. در این نوع نگاه کارایی و عدالت در تعارض با هم قرار می گیرد و این نوع نگاه رشدمحور مبتنی بر لیبرالیسم است که ثروتمندان، ثروتمندتر شوند و اگر عده یی زیر چرخ های توسعه له شدند هم ایرادی ندارد.

نماینده مجلس هفتم شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه چهارم توسعه جزء افتخارات تقنینی مجلس هفتم است، گفت؛ تلاش شده تعادل بین عدالت اجتماعی و کارایی برقرار شود، یعنی اگر بناست لایه های پایینی بر اثر سیاست های اقتصادی آسیب ببینند باید سیاست هایی برای جبران این موضوع شکل بگیرد.

در ادامه اسحاق جهانگیری با اشاره به اینکه منابع درآمدی در کشور ما یکی است و دولت در اقتصاد ایران منبع اصلی محسوب می شود، گفت؛ هیچ کس حاضر نیست از عملکرد دولت دفاع کند در حالی که تصمیمات مجلس و دولت این مشکلات را پیش آورده است. وی با بیان اینکه مگر می شود از واقعیت فرار کنیم و بگوییم راجع به مبانی نظری صحبت کنیم، ابراز عقیده کرد؛ عدالت قربانی اصلی سیاست های اقتصادی در این دو سال بوده است؛ به طوری که پولدارها در این دولت میلیاردر شده اند و حتی گوجه فرنگی از سر سفره آنهایی که حقوق 200 هزار تومانی داشته اند، رفته است.

جهانگیری تاکید کرد؛ بالاخره یک نفر باید دفاع کند. در این 5/2 سال بیش از 180 میلیارد دلار درآمد نفتی داشته ایم اما چه توسعه یی در کشور اتفاق افتاده است؟ کدام طرح های بزرگ توسعه کشور که لازمه حیات اقتصادی کشور است، رخ داده است؟

جهانگیری با بیان اینکه هم شما دوست دارید کشور توسعه پیدا کند و هم ما، گفت؛ ما در روش های رسیدن به توسعه اختلاف نظر داریم. خدا خواست که قدرت و پول نفت در دست دولت اصولگرا قرار گرفت و همه از آنها حمایت کردند و حالا این هم شد نتیجه اش. اگر نمی شود ادامه داد بپذیرید که باید کار دیگری کرد. اداره کشور کار آسانی نیست.

جهانگیری با بیان اینکه باید یک تفاهم ملی صورت گیرد، گفت؛ آقای نادران من شما را منصف می دانم. آیا درست است من هم بیایم و بگویم شما به امریکا پول داده اید که از ما حمایت کنند و این به ضرر ما تمام شود؟ آیا شما این را قبول دارید که بوش و رضا پهلوی از ما حمایت کنند؟ فردای قیامت چه پاسخی می خواهید بدهید؟ آقای قمی چه کاری باید برای انقلاب و نظام می کرد که نکرد و حالا شما می گویید امریکایی؟ جهانگیری تاکید کرد؛ رقابت باید اخلاقی و منصفانه باشد و رقیب را ردصلاحیت کردن، حذف کردن و کوبیدن و بعد بگوییم که شکست خوردید، این چه معنی می دهد؟

در ادامه الیاس نادران گفت؛ اینکه بگوییم اصولگرایان به امریکا پول داده اند تا از شما حمایت کنند و این به ضرر شما تمام شود، آیا ما به آقای پیرموذن پول دادیم که در امریکا صحبت کند یا ما به رضا خاتمی پول دادیم که با سفیر آلمان ملاقات کند. وی ادامه داد؛ اینکه به جای 11 اردیبهشت روز پنج اردیبهشت در حرم امام مراسم روز کارگر بگیریم آیا این کار اخلاقی است؟

وی با بیان اینکه من در اینجا در موضع دفاع از عملکرد دولت نیستم، گفت؛ زمان هاشمی تورم 35 درصد شد و زمان خاتمی قیمت زمین در دو ماه دو برابر شد. الیاس نادران در پاسخ به این پرسش که دولت احمدی نژاد چه تنش هایی را ایجاد کرد، گفت؛ دولت احمدی نژاد چه تنشی ایجاد کرد؟ آیا ما مناسبات را با عراق و لبنان توسعه دادیم یا قبلی ها. در منطقه ما بیشتر تاثیرگذار بودیم یا قبلی ها؟


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


سرپرست دادسرای قاچاق کالا و ارز از آمادگی این دادسرا برای پیگیری پرونده‌های قاچاقی که رییس‌جمهور در جمع مردم قم به آن اشاره کرده، در صورت ارایه مستندات و مدارک و طرح شکواییه از سوی سازمان‌های شاکی خبر داد.
صابری زفرقندی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی ایسنا درباره سخنان اخیر رییس‌جمهور در جمع مردم قم عنوان کرد: اگر در مورد دو باند قاچاق سیگاری که ایشان در صحبت‌هایشان اشاره کرده‌اند، مدارک و مستنداتی دارند، سریعا به دادسرای قاچاق کالا و ارز ارایه دهند تا ما در اسرع وقت به آن رسیدگی کنیم.
وی افزود:‌ ما در دادسرای قاچاق کالا و ارز آمادگی داریم که در اسرع وقت نتیجه اقدامات خود را به اطلاع عموم برسانیم.
سرپرست دادسرای قاچاق کالا و ارز همچنین گفت: درخصوص قاچاق کالا و ارز شکایت اولیه باید از سوی گمرک، وزارت بهداشت و دخانیات که همه از مراجع دولتی هستند صورت گیرد و دستگاه قضایی بدون طرح شکایت از سوی سازمان‌های شاکی حق رسیدگی ندارد.
وی ادامه داد:‌ اگر درخصوص این مورد تعللی صورت گرفته این تعلل ناشی از دستگاه‌های دولتی بوده و نه دستگاه قضایی و هر پرونده‌ای که برای رسیدگی به دادسرای قاچاق کالا و ارز بیاید، ما با قاطعیت و در اسرع وقت به آن رسیدگی می‌کنیم.
صابری زفرقندی در ادامه گفت: هنوز ما به پرونده‌هایی که مافیای قاچاق باشند برخورد نکرده‌ایم و البته مفهوم مافیا خود جای بحث دارد که به چه چیزی مافیا گفته می‌شود،اما مطرح کردن این بحث در سطح عموم ممکن است منجر به بدبینی مردم نسبت به مراجع تصمیم‌گیری شود و این ذهنیت را برای مردم پیش می‌آورد که وقتی مافیایی به این بزرگی از سوی شخص دوم کشور مطرح می‌شود و می‌گوید در دستگاه‌ها وجود دارد و ما در برابر آن تنها هستیم، این مساله پیش می‌آید که کدام مراجعی هستند که به این موضوعات رسیدگی نمی‌کنند.
وی گفت‌: ما در محدوده‌ای که هستیم و کار می‌کنیم در موضوع قاچاقی که اشاره کردند آمادگی کامل داریم و تا این لحظه هر پرونده‌ای که آمده، با آن برخورد کرده‌ایم و نتیجه این اقدامات هم در مراجع مختلف به اطلاع عموم رسیده است.
سرپرست دادسرای قاچاق کالا و ارز عنوان کرد:‌ درخصوص همین مورد پرونده‌های متعددی در دادسرا داریم که اعلام شکایت از ناحیه گمرک بیش از 6 ماه طول کشیده است، کالای قاچاق توقیف شده اما درباره اینکه شکایت گزارش شود - که طبق قانون باید ظرف 5 روز اعلام شود- پرونده‌های متعددی داریم که شکایت ظرف 6 ماه هنوز اعلام نشده است.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


تهران در تدارک جنگ تمام عیار تابستان علیه اسرائیل

چهارشنبه 87 اردیبهشت 4 ساعت 5:0 عصر
یک پایگاه خبری آمریکایی ادعا کرد: "تحقیقات سازمان اطلاعات مخفی انگلیس (MI 6) نشان می دهد ایران در حال تدارک یک جنگ تمام عیار در تابستان امسال بین حامیان خود در فلسطین و لبنان با نیروهای اسرائیلی است."
 اپوک تایمز در این گزارش مدعی شد: "سپاه ایران در حال تدارک و آموزش صدها مبارز حماس به منظور آغاز یک جنگ همه جانبه علیه اسرائیل در تابستان امسال است که این امر به تایید سرویس اطلاعات مخفی انگلیس رسیده است."
به ادعای این گزارش قرار است گردان های جهاد عزالدین قسام مستقر در غزه از جبهه جنوبی به اسرائیل حمله کنند و از سوی دیگر حزب الله لبنان نیز همزمان از جنوب لبنان دست به حمله بزند.
به گفته کارشناسان MI 6 این حمله در ماه های منتهی به پایان دولت بوش صورت خواهد گرفت و در این ارتباط یک منبع ارشد اطلاعاتی در لندن ادعا کرده است: "شواهدی وجود دارد که با توجه به درماندگی دولت بوش و درگیر بودن دموکرات ها و جمهوریخواهان در مبارزات انتخاباتی، تهران قصد دارد از فرصت استفاده کرده و توسط حماس و حزب الله حمله ای را به اسرائیل ترتیب دهد."
این گزارش به نقل از کارشناسان MI 6 می افزاید: "مذاکرات حماس و اسرائیل که در آن مصر نقش واسطه را ایفا می کند اکنون بسیار شکننده دنبال می شود و حماس رسما از مذاکره مستقیم با دولت ایهود اولمرت منع شده است."
با این حال گفته می شود در پی تهدید به حمله همزمان به اسرائیل از دو جبهه حماس و حزب الله، چند عضو سازمان های امنیتی اسرائیل از اولمرت خواسته اند با رهبران حماس دیدار کند.
در عین حال پایگاه اپوک نیوز با تکرار ادعاهای گذشته در خصوص آموزش عوامل حماس در ایران نوشت: "عوامل مخفی سازمان MI 6 در تهران تایید می کنند که سه کمپ آموزشی در این کشور برای آموزش اعضای حماس برقرار است."
به گفته این عوامل یک کمپ در دشت کویر، دیگری در کوه های همدان و سومی نیز در شهر شیراز واقع است.
به ادعای مقامات MI 6 از زمان عقب نشینی اسرائیل از غزه تاکنون بیش از 2 هزار مبارز فلسطینی عازم ایران شده اند.
تهران هرگونه مشارکت در آموزش مبارزان حماس در خاک خود را تکذیب کرده است.
برخی منابع اطلاعاتی در سوریه و لبنان معتقدند اسرائیل در حال تدارک یک حمله نظامی به حزب الله لبنان است و از این رو دستگاه های تبلیغی غرب از هم اکنون درصدد زمینه سازی جهت متهم کردن دیگران به آغاز جنگ هستند .

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


از فردوسی پور شکایت می‌کنم

چهارشنبه 87 اردیبهشت 4 ساعت 3:0 عصر

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس گفت: به دلیل افترا، از مجری برنامه نود شکایت می‌کنم. حسین بادامکی با اشاره به برنامه تلویزیونی نود اظهار داشت: شب گذشته عادل فردوسی پور با لب‌خوانی نادرست، به من افترا زد. هرگز پس از گلزنی علیرضا نیکبخت واحدی، حرفی در مورد خلیلی نزدم.

وی ادامه داد: محسن خلیلی از دوستان خوبم است؛ حتی پیش از شروع مسابقه با ملوان در مورد گلزنی‌اش خبر داد و از درخشش وی خوشحال شدم. مجری برنامه نود با برخی بازیکنان مغرضانه رفتار می‌کند و قصد تخریب آنها را دارد. هرچه می‌خواهد در مورد آنها در رسانه ملی اظهار نظر می‌کند.

بادامکی گفت: از مسئولان باشگاه و حبیب کاشانی خواسته‌ام از مجری برنامه نود شکایت کنند. از این طریق مسئله را پیگیری خواهم کرد.

وی ادامه داد: هدف من و سایر بازیکنان یکی است. ما می‌خواهیم با اتحاد، پرسپولیس را در هفتمین دوره لیگ برتر قهرمان کنیم.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


رد ادعاهای احمدی‌نژاد

چهارشنبه 87 اردیبهشت 4 ساعت 2:0 عصر
سازمان بازرسی کشور تاکنون سابقه‌ای از مافیای اقتصادی نیافته است، این پاسخی بود که دیروز محمد نیازی رئیس بازرسی کل کشور در واکنش به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر وجود مافیای اقتصادی بیان کرد.

اخیرا رئیس‌جمهور در جریان سفر به استان قم تلویحا از وجود مافیای اقتصادی‌ای خبر داد که در کار دولت کارشکنی می‌کنند. احمدی‌نژاد مجوزها، انحصارات، امتیازات ویژه و گمرکات را از عواملی دانست که عدالت را مخدوش می‌کنند و ریشه تبعیض هستند. وی در این راستا از برنامه‌دولت برای اصلا‌ح ساختارها و ایجاد عدالت خبر داد و گفت: در یک مبارزه سنگین و سنگر به سنگر به سر می‌بریم.

البته در این راستا حسینعلی امیری معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املا‌ک کشور نیز در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور، از احمدی‌نژاد خواسته که هرگونه مدارک، دلا‌یل و مستندات قابل ارائه در این خصوص را جهت بررسی و اقدام قانونی مستقیما برای او ارسال کند. ‌ پس از این اظهارات نیز علی سعیدلو معاون اجرایی رئیس‌جمهور در دفاع از آن برآمد و بر اینکه شبکه‌های قدرتمند فساد اقتصادی سعی دارند همچنان با رابطه‌‌سالا‌ری و برخورداری از رانت‌ها، به شکاف طبقاتی دامن بزنند، تاکید کرد و گفت: دولت با پشتیبانی مردم در مبارزه با شبکه‌ها و باندهای مافیای اقتصادی جدی است و با بستن گلوگاه‌ها و اصلا‌ح ساختارها، تبعیض‌ها و محرومیت‌ها را از بین خواهد برد. ‌ سعیدلو ایجاد جو روانی و تزریق ناامیدی در پیکره جامعه را از ترفندهای باندها و جریان‌های مافیایی اقتصادی در کشور دانست و گفت: با این شیوه‌ها سعی دارند افکار عمومی را نسبت به جدی بودن دولت در مبارزه با مافیا و فساد اقتصادی و تبعیض‌ها، منحرف کنند. ‌ ثمره‌هاشمی مشاور ارشد رئیس‌جمهور نیز در اظهارنظری از وجود فساد در دستگاه‌های دولتی خبر داد و اذعان کرد که فساد در میان بخش‌های بالا‌ی مدیران نفوذ کرده است و به همین دلیل مدیران خود را متعهد به اجرای سیاست‌های دولت نهم نمی‌دانند. ‌

مشاور ارشد رئیس‌جمهور باز هم همچون رئیس خود نوک پیکان انتقاداتش را متوجه بانک‌ها و روسای آن کرده است و می‌گوید اصل انتقاد رئیس‌جمهور در قم به برخی بانک‌ها و روسای آنها بود. ‌

در این راستا رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: ما در سازمان بازرسی به سابقه‌ای از وجود این باندهای مافیایی نرسیده‌ایم.

او که در حاشیه دهمین اجلا‌س هیات‌مدیره انجمن بازرسان آسیایی در جمع خبرنگاران به این سوال پاسخ می‌داد، گفت: سازمان بازرسی در مسائل مختلفی ورود پیدا می‌کند و ضمن آسیب‌شناسی گزارش‌های خود را مطرح می‌کند اما در سازمان بازرسی به موضوع مشخصی درباره مافیای اقتصادی نرسیده‌ایم و چنین گزارشی نیز به ما داده نشده است.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه بر اساس وعده‌ای که داده‌اید چه زمانی اسامی دستگاه‌هایی را که در اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی کوتاهی می‌کنند اعلا‌م می‌کنید، گفت: ما هنوز در ابتدای سال 87 هستیم و باید تا پایان سال فعالیت‌های دستگاه‌ها را رصد کنیم تا بتوانیم در این مورد گزارش تهیه کنیم. ‌

نیازی با اشاره به گرانی مسکن، گفت: گرانی مسکن مقوله مهمی است که متاسفانه امروز شاهد وضعیت مطلوبی در این زمینه نیستیم. وی تصریح کرد: در این جهت سازمان بازرسی ورود پیدا کرده و ضمن بررسی علت گرانی گزارش خود را نیز اخیرا منتشر کرده است. ‌ رئیس سازمان بازرسی در پایان خاطرنشان کرد: قصد ما در این راستا کمک به دولت است تا در جهت حل گرانی مسکن اقدام کند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >