سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
سرپرست دادسرای قاچاق کالا و ارز از آمادگی این دادسرا برای پیگیری پرونده‌های قاچاقی که رییس‌جمهور در جمع مردم قم به آن اشاره کرده، در صورت ارایه مستندات و مدارک و طرح شکواییه از سوی سازمان‌های شاکی خبر داد.
صابری زفرقندی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی ایسنا درباره سخنان اخیر رییس‌جمهور در جمع مردم قم عنوان کرد: اگر در مورد دو باند قاچاق سیگاری که ایشان در صحبت‌هایشان اشاره کرده‌اند، مدارک و مستنداتی دارند، سریعا به دادسرای قاچاق کالا و ارز ارایه دهند تا ما در اسرع وقت به آن رسیدگی کنیم.
وی افزود:‌ ما در دادسرای قاچاق کالا و ارز آمادگی داریم که در اسرع وقت نتیجه اقدامات خود را به اطلاع عموم برسانیم.
سرپرست دادسرای قاچاق کالا و ارز همچنین گفت: درخصوص قاچاق کالا و ارز شکایت اولیه باید از سوی گمرک، وزارت بهداشت و دخانیات که همه از مراجع دولتی هستند صورت گیرد و دستگاه قضایی بدون طرح شکایت از سوی سازمان‌های شاکی حق رسیدگی ندارد.
وی ادامه داد:‌ اگر درخصوص این مورد تعللی صورت گرفته این تعلل ناشی از دستگاه‌های دولتی بوده و نه دستگاه قضایی و هر پرونده‌ای که برای رسیدگی به دادسرای قاچاق کالا و ارز بیاید، ما با قاطعیت و در اسرع وقت به آن رسیدگی می‌کنیم.
صابری زفرقندی در ادامه گفت: هنوز ما به پرونده‌هایی که مافیای قاچاق باشند برخورد نکرده‌ایم و البته مفهوم مافیا خود جای بحث دارد که به چه چیزی مافیا گفته می‌شود،اما مطرح کردن این بحث در سطح عموم ممکن است منجر به بدبینی مردم نسبت به مراجع تصمیم‌گیری شود و این ذهنیت را برای مردم پیش می‌آورد که وقتی مافیایی به این بزرگی از سوی شخص دوم کشور مطرح می‌شود و می‌گوید در دستگاه‌ها وجود دارد و ما در برابر آن تنها هستیم، این مساله پیش می‌آید که کدام مراجعی هستند که به این موضوعات رسیدگی نمی‌کنند.
وی گفت‌: ما در محدوده‌ای که هستیم و کار می‌کنیم در موضوع قاچاقی که اشاره کردند آمادگی کامل داریم و تا این لحظه هر پرونده‌ای که آمده، با آن برخورد کرده‌ایم و نتیجه این اقدامات هم در مراجع مختلف به اطلاع عموم رسیده است.
سرپرست دادسرای قاچاق کالا و ارز عنوان کرد:‌ درخصوص همین مورد پرونده‌های متعددی در دادسرا داریم که اعلام شکایت از ناحیه گمرک بیش از 6 ماه طول کشیده است، کالای قاچاق توقیف شده اما درباره اینکه شکایت گزارش شود - که طبق قانون باید ظرف 5 روز اعلام شود- پرونده‌های متعددی داریم که شکایت ظرف 6 ماه هنوز اعلام نشده است.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]