سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

قمی: وظیفه ما ایجاد فراکسیون قوی در مجلس هشتم است

پنج شنبه 87 اردیبهشت 5 ساعت 11:0 عصر
عضو فراکسیون اقلیت مجلس گفت: هنوز برای ‌جذب مستقل های مجلس هشتم تاکتیک خاصی اتخاذ نکرده ایم.‌

وی  افزود: قطعا اصلاح ‌طلبانی که به مجلس هشتم راه پیدا کنند درباره استفاده از ظرفیت های راه یافتگان مستقل مجلس هشتم تصمیم ‌گیری خواهند کرد. در حال حاضر تمام انرژی اصلاح طلبان معطوف به مرحله دوم انتخابات است.نماینده پاکدشت تصریح کرد: وظیفه ما ایجاد فراکسیون قوی و ایجاد هماهنگی با تمام کسانی است که فکرشان به ما ‌نزدیکتر است و ما از کلیه راه های شرعی برای ایجاد این هماهنگی استفاده می کنیم. 


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


روزنامه کیهان شماره پنج شنبه اقدام به چاپ فهرست نامزدهای اصلاح طلب در تهران کرد.

کیهان این فهرست را در روز ممنوعیت تبلیغات و با ترکیبی آشَفته بشرح زیر منتشر کرده است: نامزدهای این ائتلاف{اصلاح طلبان} در تهران عبارتند از:
سیدمحمود دعایی، محمدقمی، محمد صدر، الهه راستگو، علیرضا محجوب، سهیلا جلودارزاده، مجید انصاری، محمداشرفی اصفهانی، الیاس حضرتی و اسحاق جهانگیری.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


حمله ارگان دولت به دانش‌جعفری

پنج شنبه 87 اردیبهشت 5 ساعت 9:0 عصر
سخنان تند «داوود دانش‌جعفری» وزیر معزول اقتصاد و دارایی در مراسم تودیع خود، واکنش روزنامه ارگان دولت را در پی داشت. روزنامه «ایران» در سرمقاله شماره دیروز خود نوشت: مطالب مطروحه از جانب آقای دانش‌جعفری که به خوبی فاصله میان نگاه اقتصادی او و شاکله فکری عدالتخواهانه دولت و رئیس‌جمهوری را عیان ساخت موجب ایجاد این سؤال و ابهام می‌شود که چرا رئیس‌جمهوری با وجود چنین اختلاف دیدگاهی میان دولت و وزیر اقتصاد، تغییر دانش‌جعفری را تاکنون به تاخیر انداخته است؟ شاید هم آقای دانش‌جعفری در این مدت صراحتی برای بیان دیدگاه‌های خود نداشته و اکنون که منصب خود را از دست رفته دیده، به یاد رک‌گویی و تصریح در بیان اختلافات خود با رئیس‌جمهور افتاده است! این روزنامه همچنین نوشت: «نحوه خداحافظی دانش‌جعفری از دولت، علاوه بر علنی‌کردن اختلاف‌نظرهای اقتصادی وی با رویکردهای اصلی دولت و رئیس‌جمهور نشان داد که او بالاتر از تفاوت دیدگاه کارشناسی، احتمالا در مبانی، اصول و اهداف نیز با دولت در تضاد است زیرا اگر اینچنین نبود وی بدین شکل درصدد تخریب و زیر سؤال بردن شاکله دولت - که خود تاکنون بخشی از آن بوده - برنمی‌آمد». روزنامه ایران در ادامه سرمقاله خود آورده:« دانش‌جعفری می‌توانست به جای آن که متن سخنرانی خود را پیش از جلسه در اختیار خبرنگاران بگذارد، اگر گلایه‌هایی دلسوزانه داشت، برای رئیس‌جمهور می‌فرستاد. اما گویی عده‌ای عادت کرده‌اند که پس از گرفتن کارت قرمز و خروج از میدان، با جنجال و حاشیه‌سازی، از زیر سایه سنگین چشم‌هایی که به نشانه سوال به آنها دوخته شده‌اند، رهایی یافته و با فرافکنی، دیگران را مقصر جلوه دهند.»

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


پله در تهران

پنج شنبه 87 اردیبهشت 5 ساعت 8:0 عصر

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران از سفر «ادسون آرانتس دوناسیمنتو» معروف به «پله» اسطوره معروف فوتبال جهان به ایران در خردادماه امسال خبر داد.

«محمد هادی آیت اللهی» روز چهارشنبه در پایان نشست مجمع انتخاب رئیس هیات فوتبال چهارمحال وبختیاری گفت؛ «در دیدار اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ایران با سفیر برزیل در تهران، یادداشت تفاهمی نیز در این زمینه بین دو طرف امضا شد.» به گفته وی اسطوره فوتبال جهان و برزیل از نزدیک با فوتبال ایران با حضور در تهران در اواخر خردادماه آشنا می شود. او در خصوص حضور «دیه گو آرماندو مارادونا» اسطوره فوتبال آرژانتین به ایران گفت؛ «در این زمینه نیز رایزنی هایی صورت گرفته، که با فراهم کردن زمینه های لازم او به تهران سفر خواهد کرد.» 


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


کاندیدای اصلاح‌طلب راه‌یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس گفت: نهادهای مدنی و NGO‌ها می‌توانند منشأ کارهای بزرگی در کشور باشند.

 به گزارش  ستاد خبری ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان،‌ اسحاق جهانگیری در نشست جمعی از سازمان‌های غیردولتی و مردمی،‌ گفت: براساس اختیاراتی که برای مجلس پیش‌بینی شده، مجلس از جایگاه مهمی در تصمیم‌گیری‌ها برخوردار است و بسیاری از دغدغه‌هایی که مردم با آنان روبرو هستند، توسط مجلس حل می‌شود، مجلس با سیاست‌گذاری‌ها، تصویب قوانین و نظارت بر دولت قادر است نقش مهمی را در کشور ایفا کند.

وزیر صنایع و معادن دولت اصلاحات با بیان این که «کشور در تمام زمینه‌ها با مسائل جدی مواجه است» افزود: اظهارات آقای دانش جعفری، وزیر کشور مشخص کرد که همه سخنان منتقدان دقیق بود. ما در دو سال و چند ماه گذشته سعی کردیم این واقعیت را بگوییم که راهکار اقتصادی نیاز به ابزارهای علمی اقتصاد و کارشناسی افراد صاحب‌نظر دارد. تصمیم‌گیری‌های غیرعلمی و غیرکارشناسی مشکلات را بیشتر می‌کند.

جهانگیری با اشاره به مشکلاتی نظیر افزایش تورم،‌ رشد نقدینگی مسائل بازار و بورس گفت: اساتید علم اقتصاد بارها به دولت هشدار دادند اما توجهی به این هشدارها نشد، سخنان وزیر اقتصاد تکان دهنده بود و اشاره کرد که تصمیم‌گیری‌های مهم اقتصادی به دست افرادی افتاده که تحصیلاتی در این زمینه ندارند.

وی با اشاره به مراسم تودیع دانش جعفری از وزارت اقتصاد گفت: ایشان با گریه جلسه تودیع را ترک کرد و این امر در تاریخ کشور ماندگار است. وزیر اقتصاد احساس می‌کند تصمیمات غیرعلمی بر او تحمیل شده و کشور آسیب و ضرر بسیاری متحمل شده است.

جهانگیری با تأکید بر این که «یک مجلس پرسشگر می‌تواند فرصت‌های از دست رفته کشور را مشخص کند» گفت: در بخش‌های فرهنگی نیز فشار بسیاری به نیروهای فرهنگی کشور وارد می‌شود و باید راهکاری پیدا کرد تا اهالی فرهنگ کشور نیز فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به شرایط بین‌المللی کشور گفت: مشکلات بین‌المللی پیش از آن که با سخنرانی حل شود، باید با دیپلماسی قوی حرف خود را به کرسی بنشانیم، در صورتی که این شرایط نمودی از فعالیت‌های دیپلماسی پویا وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: انسان‌های علاقه‌مند و دلسوز باید حساسیت‌ داشته باشند و باید در انتخابات مجلس فعال برخورد کنند تا مجلس مکانی برای پرسشگری باشد.

جهانگیری افزود: ما با تعامل سازنده و با استفاده از اختیارات قانونی کشور، قانون را به کرسی بنشانیم. اکنون اختلافات اصولگرایان ریشه‌دار شده است و اقلیت می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی همچنین نقش نهادهای مردمی را موثر خواند و گفت:‌ این نهادها در جامعه بسیار تأثیرگذار هستند و امیدوارم اگر انتخاب شدم،‌ بتوانیم با یکدیگر تعامل کنیم و جلساتی داشته باشیم تا نظرات دوستان به مجلس منعکس شود.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


سرمربی تیم فوتبال مس کرمان گفت: بدشانسی مانع از شکست پرسپولیس شد.

 امیر قلعه‌نویی پس از تساوی دیدار تیم‌های مس کرمان و پرسپولیس تهران اظهار کرد: در طول بازی همه چیز در اختیار ما بود؛ کنترل بازی، موقعیت‌ها و هم‌چنین بازی خوب. اما شانس نداشتیم و به همین دلیل نتوانستیم پرسپولیس را شکست دهیم. ضمن آن‌که امروز روز خوب "واعظی" بود و توانست توپ‌های بسیاری را دفع کند.

وی افزود: امروز پرسپولیس هیچ فرصتی نداشت اما گویا تیرک دروازه و بدشانسی در مقابل ما قرار گرفته بودند.

قلعه‌نویی افزود: در هر صورت به بازیکنان مس تبریک می‌گویم؛ چرا که آنها توانستند در مقابل تیم قدرتمندی چون پرسپولیس با بازیکنان خوبی که در اختیار دارد بسیار خوب بازی‌سازی کرده و ایجاد موقعیت کنند. این یک امتیاز برای پرسپولیس ارزش پیروزی را داشت؛ بازیکنان ما کاری کردند که تیم بزرگی چون پرسپولیس از کسب یک امتیاز در خانه‌ی مس خوشحال می‌شود. در هر صورت زمانی که به تیم مس آمدم این تیم پانزدهم بود و من با تیمی کار می‌کردم که بازیکنانش را خودم انتخاب نکرده بودم. با این حال از شرایط فعلی تیم مس بسیار خوشحالم.

سرمربی مس در پایان برای حبیب کاشانی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس آرزوی سلامتی کرد.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


قضات شعبه ?? دادگاه تجدید نظر استان تهران دو مامور اداره آگاهی تهران را که متهم به شکنجه زنی جوان بودند، محکوم کردند.
گزارش شکنجه شدن مریم غلامعلی زن ?? ساله‌‌ای که به اتهام قتل شوهرش بازداشت شده بود، یک روز پس از وخامت حال وی یعنی ?? مردادماه سال ?? به بازرسی ناجا اعلام شد. مطابق شکایت مریم یکی از افسران بازجو برای گرفتن اعتراف، وی را به شدت کتک زده و با وارد آوردن ضربات جسم سخت، فرق سر وی را شکافته بود.
مریم غلامعلی گفت: از زمان بازداشت یکی از بازجویان با من بدرفتاری می‌کرد و سعی داشت القا کند که من علی را کشته‌ام در حالی که این طور نبود و تحت هیچ شرایطی حاضر به پذیرش اتهام قتل نشدم. «م» و «الف» که بازجو و مامور هدایت من بودند، برای گرفتن اعتراف در آخرین جلسه بازجویی مرا کتک زدند، به‌گونه‌ای که پس از اتمام بازجویی وقتی دوباره به بازداشتگاه وزرا منتقل شدم مامور بند نسوان حاضر به پذیرش من نشد، شرایطم آنقدر وخیم بود که مرا به بیمارستان انتقال دادند و به خاطر جراحات سرم چند روز در قسمت اورژانس بستری شدم.
در حالی که این شکایت در بازرسی ناجا در حال رسیدگی بود و متخصصان پزشکی قانونی نیز ?? مورد کبودی و جراحت و شکستگی دندان و پاره شدن فرق سر مریم را تایید کرده بودند، مرد بازجو و مامور همراه مریم به بازرسی احضار و مدعی شدند مریم خودزنی کرده است.

در نهایت پرونده برای رسیدگی به دادگاه فرستاده شد. مریم که در یک پرونده به عنوان متهم به قتل شوهرش و در یک پرونده به عنوان شاکی نامش ثبت شده بود، ابتدا در دادگاه عمومی جنایی به عنوان متهم به قتل شوهرش تحت محاکمه قرار گرفت و به رغم محکوم شدن به مرگ، حکم وی در دیوان عالی کشور نقض شد و پرونده به شعبه هم‌عرض رفت. این بار برای بار دوم محاکمه و به اتهام معاونت در قتل بدون اینکه قاتل اصلی شناسایی شود، به ?? سال حبس محکوم شد و این بار نیز حکم نقض و در سومین محاکمه مریم تبرئه و برای همیشه آزاد شد.

زن جوان که شکواییه خود را دنبال می‌کرد، این بار در دادگاه عمومی به عنوان شاکی حاضر شد و دو مامور را متهم به شکنجه کرد، اما آنها باز هم اتهامشان را انکار کردند و مدعی شدند مریم خودزنی کرده است. دادگاه بدوی حکم بر برائت دو مامور را صادر کرد، اما مریم به حکم این رای اعتراض کرد و پرونده در شعبه ?? دادگاه تجدید نظر دوباره به جریان افتاد. این بار مریم و وکیلش در دادگاه با ارائه لایحه‌ای خواستار محکومیت متهمان شد و پس از انجام تحقیقات پرونده سرانجام رای بر محکومیت بازجو و مامور همراه صادر کرد.

قضات شعبه ?? با استناد به شش دلیل و انجام تحقیقات دو متهم را به حبس و پرداخت دیه در حق مریم محکوم کردند. در این رای آمده است: مطابق دادنامه ???? حکم متهمان «م» و «الف» که متهم به ایراد صدمه بدنی عمدی هنگام بازجویی در اداره آگاهی تهران هستند و در دادگاه بدوی تبرئه شدند با توجه به تجدیدنظرخواهی مریم غلامعلی و با استناد به ماده ??? قانون مجازات کیفری نقض و تجدیدنظرخواهی مریم غلامعلی مورد قبول واقع می‌گردد. در ادامه رای درباره استنادات دادگاه به پنج مورد اشاره شده و آمده است:

?- مریم غلامعلی در تاریخ ?? مردادماه سال ?? از سوی مسئولان زندان اوین به صورت سالم به ماموران تحویل داده شد، اما در موقع بازگشت در تاریخ ?? مردادماه سال ?? در وضعیت بدنی و جسمانی به شدت وخیمی بود که در این سه روز اتفاق افتاده است.

?- درباره ادعای متهمان («م» و «الف») در خصوص خودزنی شاکی باید گفت این ادعا درست نیست، چرا که وسایل خودزنی در بازداشتگاه وجود نداشته و جراحات بر بدن شاکی از سوی شخص یا اشخاص دیگری وارد شده است.

?- گزارش حفاظت اطلاعات ناجا و بازرسی ناجا و گفته‌های خانم «ف» مسئول بند خواهران معاونت مفاسد اجتماعی تهران (وزرا) همگی حاکی از ضرب و جرح شاکی از جانب متهمان و احراز ارتکاب جرم (بزه) از جانب آنها است.

?- گواهی پزشکی قانونی مبنی بر مصدوم شدن شاکی و پاسخ پزشکی قانونی در خصوص اینکه جراحات خودزنی نیست بلکه صدمات ناشی از ضربات شخص یا اشخاص دیگر بوده نیز دلیل دیگری برای اثبات ادعای مریم غلامعلی است.

?- در مدت زمانی که جراحات وارد شده است شاکی در اختیار متهمان بوده که «م» مامور بازجو و «الف» مامور بدرقه کننده (محافظ) بوده است.

در ادامه رای آمده است: با توجه به این پنج مورد و سایر قراین و شواهد موجود که در پرونده منعکس است، با استناد به مواد ???، ???، ???، ???، ???، ???، ???، ??? و ??? قانون مجازات اسلامی دادگاه متهمان را به لحاظ جنبه خصوصی جرم به پرداخت دیه در ?? مورد کبودی در قسمت‌های مختلف بدن، ? درصد دیه کامل یک انسان به خاطر شکستگی دندان‌ها، ? درصد دیه کامل یک انسان به خاطر جراحات در کف پا، ?? درصد دیه کامل یک انسان به خاطر پارگی عمیق در فرق سر و ? درصد دیه کامل یک انسان به دلیل خونریزی شدید چشم راست و به لحاظ جنبه عمومی جرم دو متهم را به تحمل شش ماه حبس تعزیری محکوم می‌کند. اما با توجه به اینکه متهمان فاقد سابقه کیفری هستند و با توجه به وضعیت خاص آنها، مطابق ماده ?? قانون مجازات اسلامی شش ماه حبس به پرداخت ??? هزار تومان جزای نقدی در حق هرکدام از متهمان به صندوق دولت تبدیل می‌شود.
در پایان این رای آمده، رای قطعی و غیرقابل تجدید نظرخواهی است.
بنا بر این گزارش، در حال حاضر با توجه به اینکه تاکنون دو متهم برای اجرای رای خود را معرفی نکرده‌اند، قاضی دادگاه حکم جلب آنها را نیز صادر کرده است.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


انتقاد لاریجانی از میهمانی حداد برای منتخبان

پنج شنبه 87 اردیبهشت 5 ساعت 4:0 عصر

وقتی نمایندگان دور دوم هنوز برگزیده نشده‌اند، چرا در دعوت از نمایندگان دور نخست عجله می‌کنید؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران، لاریجانی درباره حضور نیافتن خود در میهمانی حداد عادل گفت: حقیقت قصه این است که من با نشست روز جمعه (دعوت از نمایندگان منتخب مجلس هشتم در نشستی با حضور رئیس مجلس هفتم) موافق نبودم، پیشتر هم به دوستان گفته بودم.

لاریجانی در ادامه گفت: وقتی نمایندگان دور دوم هنوز برگزیده نشده‌اند، چرا در دعوت از نمایندگان دور نخست عجله می‌کنید؟ طبعاً دوباره کاری می‌شود و مهمتر آن است که باید برنامه مشخصی برای این جلسه داشت. تنها صرف آشنایی اولیه و آشنایی با سازوکار مجلس و آیین‌نامه کفایت نمی‌کند که این همه وقت افراد برگزیده گرفته شود.

لاریجانی گفت: چون نمایندگان همگی تحصیلات فوق‌لیسانس به بالا دارند و طبعاً خیلی زود با فرستادن جزواتی به این امور آگاه می‌شوند. همان‌گونه که عرض کردم، دست‌کم طراحی نوعی گردش اطلاعاتی مطلوب در سطح ملی باید تدارک دیده می‌شد تا در پناه آن هم‌سخنی نمایندگان بیشتر می‌گردید و حضور آنان در تهران توجیه می‌شد.

وی اظهار داشت: علاوه بر این، ملاقات‌هایی با برخی از علما و مراجع و گروه‌های شهر قم داشتم که این عوامل مانع از حضور من در جلسه مذکور شد. ضمن احترام به همه دوستانی که این نشست را بر پا کردند. البته همه این حرفها خیلی مهم نیست و خواهش می‌کنم به این امور نپردازید و دامن نزنید، حالا بنده یک نظری داشتم، دوستان دیگر هم نظر دیگری. فعلاً مسائل مهمتری برای کشور داریم که باید بدان پرداخت.

بنده فکر می‌کنم شرایط کشور به گونه‌ای است که مجلس هشتم باید با دقت و برنامه‌ریزی یکسره وقت خود را مصروف خواست ملی کند و من هم به عنوان یکی از نمایندگان مجلس هشتم، مصمم هستم به تکلیف خود عمل کنم. این تکلیف در نسبت فرد و شرایط کشور و خداوند شکل می‌گیرد. هرچه به قول عیاران قدیم زهرماری‌های دیگر قاطی این مثلث نشود، عمل سیاسی زلال‌تر و پاکتر است که به تعبیر مقام معظم رهبری (در یکی از ملاقات‌های پس از عید نوروز) فرمودند: «اخلاص در عمل خیلی کار سختی است.»


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


اسپانیا هزار WC در ایران می‌سازند

پنج شنبه 87 اردیبهشت 5 ساعت 3:0 عصر
شرکت اسپانیایی «معماران گینجر و بونو» طرح خود برای اجرای طرح ساخت 1000 مجموعه سرویس بهداشتی ظرف 8 ماه را در نشستی با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری تشریح کرد.
در این نشست خوزه بایاری، مدیر بخش خاورمیانه این شرکت گفت: ما به عنوان معماران اسپانیایی احساس نزدیکی زیادی به ایرانیان داریم چون هزاران سال مسلمانان در اسپانیا زندگی می‌کردند.
وی با بیان اینکه 60 معمار در شرکت «گینجر و بونو» مشغول به فعالیت هستند، افزود: در این شرکت تیم بین‌المللی از معماران ایتالیایی، آلمانی، لهستانی، استرالیایی و السالوادری مشغول به فعالیت هستند.
مدیر بخش خاورمیانه شرکت «گینجر و بونو» گفت: این شرکت در حال حاضر در آلمان، فرانسه، لهستان، دبی و ایران مشغول به فعالیت است و علاوه بر اسپانیا در کشورهای لهستان و دبی نیز دفتر دارد.
خوزه بایاری با اشاره به ساخت مجتمع‌های بین‌راهی توسط این شرکت با سیمان‌های پیش ساخته تصریح کرد: محصولات پیش ساخته بسته به نوع آب و هوا متفاوت است به طوری که در مناطق گرمسیر از منسوجات و پارچه نیز می‌توان استفاده کرد.
وی با بیان اینکه با این سیستم امکان ساخت 1000 مجتمع خدماتی بین‌راهی ظرف 8 ماه وجود دارد، گفت: این مجتمع‌ها در متراژ 260 متر ساخته می‌شود که 180متر آن به ایجاد سوپر مارکت و فروشگاه غذای آماده و 70 متر برای ساخت دستشویی و نمازخانه اختصاص پیدا می‌کند.
مدیر بخش خاورمیانه شرکت گینجر و بونو آمادگی این شرکت برای ساخت این مجتمع‌ها در یکی از محورهای کشور را به صورت پایلوت اعلام کرد.
در این نشست رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نقطه نظرات خود را پیرامون ساخت این مجتمع‌ها اعلام کرد.
اسفندیار رحیم مشایی تصریح کرد: هزینه‌های ساخت این مجتمع‌ها نباید بالا باشد و نگهداری آن نیز باید آسان باشد.
وی افزود: این بناها باید متناسب با معماری و فضای طبیعی مناطق مختلف کشور ساخته شود و امکان توسعه آن نیز وجود داشته باشد.
مشایی با اشاره به ظرفیت بالای این مجتمع‌ها برای تبلیغات تصریح کرد: با توجه به برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای فرهنگ‌سازی در کشور لازم است که اماکن تبلیغات تلویزیونی در این مجتمع‌ها وجود داشته باشد.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


اگر خاتمی نیاید؛ می‌آیم

پنج شنبه 87 اردیبهشت 5 ساعت 2:0 عصر
دکتر محمدرضا عارف در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری ستاد انتخابات اصلاح‌طلبان با اشاره به مشکلات موجود در کشور و ضرورت اصلاح امور جامعه در مسیر صحیح خود که همان اجرای سیاست‌های بالادستی تصویب و تأیید شده مجموعه نظام می‌باشد با تأکید بر اصلح بودن آقای خاتمی برای حضور در صحنه انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: «از نظر من آقای خاتمی بهترین شخص برای اداره امور کشور است اما اگر ایشان بنابه هر دلیلی نخواهند در صحنه حضور یابند با توجه به مشکلات و تهدیدات موجود پیش روی کشور برای حضور در صحنه انتخابات آتی ریاست جمهوری آمادگی دارم.» معاون اول دولت اصلاحات در ادامه با اشاره به اینکه نزدیک‌ترین و اصیل‌ترین جناح سیاسی کشور به خط امام و آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی را اصلاح‌طلبان می‌داند افزود: «ما همه سرباز این نظام و این کشور هستیم و در هر صحنه‌ای که حضور ما نیاز باشد حاضریم وارد شویم و به نظام و مردم خدمت کنیم.»

وی با اشاره به انصراف خود از حضور در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: «با توجه به روندی که بر انتخابات مجلس هشتم حاکم شد و ردصلاحیت گسترده نیروهای اصلاح‌طلب معنادارترین کاری که می‌توانستیم در آن برهه انجام دهم انصراف بود. انصراف من یک پیام جدی بود.

وی در ادامه با توجه به در پیش بودن مرحله دوم انتخابات مجلس هشتم در تهران و سایر حوزه‌ها ضمن تأکید بر حضور گسترده مردم در این مرحله از انتخابات افزود: «خوشبختانه 10 نفر نامزد راه‌یافته به مرحله دوم همه از نیروهای باتجربه، خدوم و متعهد هستند و می‌توانند در مجلس هشتم تأثیرگذار باشند. چرا که مجلس آتی مجلسی مهم است و باید قوانین لازم برای اجرای سیاست‌های کلان و مهمی چون سند چشم‌انداز 20 ساله، برنامه پنج ساله پنجم و نیز سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی تصویب کند؛ بنابراین حضور اصلاح‌طلبان راه‌یافته به مرحله دوم که همه آنها افراد صاحب تجربه و توانا هستند می‌تواند چه در بعد نظارتی و چه در بعد قانونگذاری مهم و مؤثر باشد.

این کاندیدای منصرف اصلاح‌طلبان در پاسخ به سوالی در مورد میزان همکاری مجلس هشتم با ترکیب اصولگرا با دولت دهم در صورتی که اصلاح‌طلبان بتوانند در انتخابات آتی ریاست جمهوری پیروز شوند اظهار داشت: اصلاح‌طلبان خوشبختانه ثابت کرده‌اند که نیروهایی انحصارطلب نیستند و مایل و قادرند با تمامی جناح‌های سیاسی کشور تعامل و همکاری داشته باشند. از سوی دیگر تجربه همکاری تقریبا موفق دولت اول اصلاحات با مجلس پنجم خود اثبات‌گر این مدعاست. ما معتقدیم که در جناح مقابل نیز نیروهای مؤمن و منطقی کم نیستند و می‌توانیم با آنها همکاری کنیم.

وی در پایان با دعوت مجدد از مردم به حضور گسترده در مرحله دوم انتخابات افزود: «مردم عزیز ما باید بدانند که عدم حضور در انتخابات به مفهوم انتخاب شدن نیروی مخالف است. بنابراین مردم باید با حضور گسترده در صحنه و انتخاب نامزدهای مورد نظر خود بر سرنوشت خود و کشور حاکم باشند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >