سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

جزئیات تکان دهنده نا آرامی های ایلام

دوشنبه 87 اردیبهشت 9 ساعت 5:0 عصر
بر اساس آخرین اخبار دریافتی تعداد قطعی کشته شدگان ناآرامی های اخیر ایلام 3 نفر بوده و 28 نفر هم مجروح شده اند.

داریوش قنبری نماینده مردم ایلام در مجلس هفتم در گفت و گو یی، با بیان مطلب فوق تصریح کرد: البته تعداد مجروح ها قطعا بیشتر است چون بسیاری از ترس اینکه تحت تعقیب قرار گیرند درمان خانگی را به مراجعه به بیمارستان ها ترجیح داده اند. اما آمار قطعی زخمی ها همان 28 نفر است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هفتم اضافه کرد: کشته شده ها سه نوجوان 12، 16 و 17 ساله هستند و سن و سال این افراد نشان می دهد که ماموران به صورت بی هدف به سمت مردم تیراندازی کرده اند و ضمن اینکه اطلاعاتی که ما به دست آورده ایم حاکی است مامورانی که در مقابل فرمانداری به سمت مردم تیراندازی کرده اند پلیس ضد شورش نبوده اند بلکه از هنگ مرزی آورده شده بودند.

قنبری در خصوص نحوه وقوع حادثه خاطرنشان کرد: همان شب اول یعنی حدود ساعت 5/3 بامداد، مسوولان برگزاری انتخابات رای آوردن من را به عنوان نفر اول به من تبریک گفتند و من هم با توجه به اینکه مطمئن شده بودم رای اول هستم تصمیم گرفتم ساعتی استراحت کنم و البته با توجه به ماجرای چرت دم صبح آقای کروبی همه دوستان به شوخی می گفتند امشب را نخواب چون ممکن است آن ماجرا تکرار شود و من هم بی توجه ساعت 4 بامداد خوابیدم و ساعت 30/6 صبح مطلع شدم که در آرا تغییراتی صورت گرفته و به همین دلیل در جلسه شورای تامین استان شرکت کردم و در آنجا به من گفتند الان دوم شده ای ممکن است باز هم در آرا تغییر صورت بگیرد بنابراین به طرفدارانت بگو اگر محیط را ناامن کنند ما از اقتدار استفاده می کنیم و من هم با اعتراض به اینکه آرا تغییر پیدا کرده اند گفتم اگر می خواهید امنیت حفظ شود از آرا صیانت کنید در غیر این صورت عامل بروز هر حادثه خود شما خواهید بود.

قنبری تاکید کرد: در همین زمان مردم مطلع شده بودند که آرا جابه جا شده و به همین دلیل حدود 500 نفر از طرفداران من که برای شادی جمع شده بودند به سمت فرمانداری حرکت می کنند و ماموران بدون هیچگونه اخطار یا حتی اقدام دیگری در همان گام اول با سلاح به سمت مردم تیراندازی می کنند در حالی که با یکی ماشین آب پاش یا حتی باتوم هم می توانستند اوضاع را کنترل یا مردم را که تجمع آرامی هم برگزار کرده بودند را متفرق کنند.

وی اضافه کرد: هم اکنون پلیس ضد شورش در شهر ایلام در حال مانور است و چهره شهر نظامی شده و شرایط روحی مردم هم اصلا مساعد نیست بنابراین باید هر چه زودتر با عوامل بروز حادثه ایلام برخورد شود تا با مجازات عاملان کشت و کشتار در این شهر آلام مردم تسکین یابد.

قنبری گفت: در حال حاضر نهادهای امنیتی، کمیسیون امنیت ملی مجلس، شورای عالی امنیت ملی و وزارت کشور در حال بررسی هستند و من هم در جلسات مختلف با آنان اعلام کرده ام استاندار متهم ردیف اول حوادث است و اگر چه فرماندار ایوان روز شنبه عزل شد اما فرماندار هم قطعا از استاندار کسب تکلیف می کرده است.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


بازیکن پیشین تیم پرسپولیس درگذشت

دوشنبه 87 اردیبهشت 9 ساعت 4:0 عصر
فریبرز مرادی، مدافع پیشین تیم فوتبال پرسپولیس، عصر دیروز بر اثر سانحه برق گرفتگی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

به گزارش مهر، مدافع دهه شصت تیم فوتبال پرسپولیس، عصر دیروز بر اثر سانحه برق گرفتگی در شهرستان شهریار، جان خود را از دست داد. مرادی علاوه بر پرسپولیس، بازی در تیم‌های ژاندارمری و کشاورز را هم در کارنامه داشت.

فریبرز مرادی در زمان مرگش 43 سال سن داشت. هنوز زمان و مکان تشییع جنازه این بازیکن مرحوم از سوی خانواده او اعلام نشده است.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


انتقاد هاشمی رفسنجانی از اختلاف در سطوح بالا

دوشنبه 87 اردیبهشت 9 ساعت 3:0 عصر

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به لزوم حفظ وحدت درونی نیروهای انقلاب گفت: در سطوحی که انتظار نیست در وحدت اخلال نکنیم.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع در دیدار با جمعی از کارگران عضو خانه کارگر که در آستانه روز کارگر صورت پذیرفت، گفت: نیروی کار در مقاطع گوناگون انقلاب، دفاع مقدس و سازندگی در صف اول مبارزه و کار بوده و وفاداری خود را اثبات کرده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به مشکلات قشر کارگری، صبر و تحمل آنها را ستودنی عنوان کرد و گفت: نارضایتی نیروی کار به تولید آسیب جدی می‌رساند و خواست کارگران را که تأمین حداقل است، نمی‌توان نادیده گرفت.

هاشمی رفسنجانی دو قشر معلم و کارگر را از اقشار مهم جامعه عنوان کرد و با تأکید بر تأمین نیازها و مطالبات آنها، گفت: نارضایتی نیروهای علمی به توسعه پایدار کشور لطمه می‌زند و محور پیشرفت جامعه که سند چشم‌انداز بیست ساله آن را دانش محوری قرار داده است، تضعیف می‌کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رضایت مردم را از شاخص‌های حکومت خوب بیان کرد و گفت: اگر سهم واقعی کارگر از تولید داده شود و اگر احترام انسانی و کرامت نیروی کار جامعه در همه سطوح سیاسی، اجتماعی و اقتصادی منظور شود، مشکلات کشور به سرعت حل خواهد شد.

وی با توجه به سابقه تاریخی تمدن ایرانیان و همچنین ظهور اسلام در ایران گفت: امکانات و استعداد زیادی در این کشور برای پیشرفت وجود دارد و مهمترین موضوع، مدیریت این منابع است که به طرز درست انجام شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شرایط حساس و ویژه منطقه و حضور نیروهای نظامی قدرت‌های بزرگ در اطراف جمهوری اسلامی ایران و تهدید‌های پیاپی آنان خاطرنشان کرد: در این شرایط، نیروهای انقلاب باید از درون اتحاد خود را حفظ کنند و در سطوحی که انتظار نیست در وحدت اخلال نکنند.

در این دیدار، محجوب، دبیرکل خانه کارگر در سخنانی به ارایه گزارشی از اقدامات خانه کارگر در سال 86 پرداخت.
همچنین چند تن از کارگران نیز به بیان مشکلات خود اعم از تعویق حقوق، مسایل مربوط به قرارداد‌های موقت کار و مسائل معیشتی پرداختند.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


بازنشستگی خاتمی به‌نفع نظام نیست

دوشنبه 87 اردیبهشت 9 ساعت 2:0 عصر
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقداست با توجه به تعامل و و وفاداری سید محمد خاتمی به نظام اسلامی ، تجارب وجهه بین المللی و توانمندی های وی، رئیس جمهور سابق ایران باید در صحنه سیاست باقی بماند.
محمدنبی رودکی ، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در واکنش به خبر بازنشستگی سیاسی سید محمد خاتمی گفت: بازنشستگی خاتمی به عنوان یک شخصیت سیاسی و فرهنگی با توانمندی های بالا به نفع کشور نیست و اگر اتفاق بیفتد به ضرر نظام و انقلاب خواهد بود.
وی افزود: با شناختی که از ایشان سراغ داریم و تعامل و ارتباطی که آقای خاتمی با رهبری معظم انقلاب دارند و وجهه بین المللی و توانمندی های وی، خاتمی می تواند در پیشبرد اهداف انقلاب و آرمان های امام موثر باشد و بنابراین باید در صحنه سیاست باقی بماند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: عملکرد طیف افراطی اصلاح طلبان در دوران ریاست جمهوری خاتمی به جایگاه وی لطمه ای نزده است و خاتمی همواره با این طیف مرزبندی مشخصی داشته است.
رودکی گفت: امیدوارم خاتمی در این تصمیم خود تجدیدنظر کند.
افروغ : بازنشستگی از سیاست مفهومی ندارد
یک نماینده اصولگرا در مجلس هفتم معتقد است منظور خاتمی از بازنشستگی سیاسی صرفا کناره گیری از فعالیت "رسمی" سیاسی در قالب کاندیداتوری برای مناصب بوده است.
دکتر عماد افروغ، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به خبر بازنشستگی سیاسی سید محمد خاتمی گفت: علی القاعده باید خود وی در این مورد توضیح بدهد که انگیزه اش برای این کار چه بوده است، گلایه ای دارند ، یا اقدامات خود را دیگر نتیجه بخش نمی دانند ویا اینکه می خواهند عرصه را برای جوان ترها باز کنند.
وی افزود: از نظر سنی بعید می دانم آقای خاتمی به مرز بازنشستگی سیاسی رسیده باشند، سن ایشان سن شکوفایی فعالیت های سیاسی است، فکر می کنم منظور آقای خاتمی کناره گیری از فعالیت "رسمی" سیاسی و مثلا در قالب کاندیداتوری برای مناصب و ... بوده است.
افروغ گفت: همه سخنان و اندیشه های انسانی، دلالت سیاسی دارد، بعضی از اندیشه ها مستقیما سیاسی است و بعضی دیگر غیر مستقیم ، در حیات اجتماعی، بازنشستگی سیاسی معنایی ندارد.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه تفسیرهای محدودی از معنا و مفهوم " سیاست" در جامعه ما وجود دارد گفت : مگر می شود در حیات اجتماعی بشر، از امر سیاسی و سیاست بازنشسته شد؟

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


مافیای ایرانی، از توهم تا واقعیت

دوشنبه 87 اردیبهشت 9 ساعت 1:44 عصر
با به قدرت رسیدن دکتر احمدی‌نژاد در نهمین انتخابات ریاست‌جمهوری، واژه «مافیا» وارد ادبیات رسمی مسئولان جمهوری اسلامی شد...
سه فرضیه درباره فعالیت مافیا در کشور هست که هر یک از آنها، دارای هوادارانی در میان مسئولان، کارشناسان و مردم است و در این فرصت، به بررسی این فرضیات پرداخته می‌شود:
فرضیه نخست: وجود مافیا در کشور، توهمی است که آگاهانه یا ناآگاهانه در ذهن مردم شکل گرفته و مشکلات موجود کشور به این گروه‌های نامعلوم نسبت داده می‌شود، هرچند برخی مسئولان نیز با دامن زدن به این توهم، تلاش دارند مسئولیت معضلات و کاستی‌های ناشی از عملکرد خود را با فرافکنی به این گروه‌های زیرزمینی نسبت دهند.
فرضیه دوم: وجود مافیا در ایران یک واقعیت است و گروه‌های مخالف نظام و دولت با استفاده از امکانات مالی محدود خود، می‌کوشند با استفاده از عوامل گسترده خود در داخل و با انجام اقدامات اقتصادی علیه کارآمدی دولت، توطئه کرده و منافع نامشروع نیز به دست آورند.
فرضیه سوم: وجود مافیا در ایران یک واقعیت است، اما با توجه به ساختار کاملا دولتی اقتصاد کشور و دخالت حکومت در همه ابعاد و تصمیمات مدیریتی و اقتصادی در جامعه، فعالیت مافیا بدون داشتن پایگاه قابل اتکا در داخل حاکمیت و دولت، غیرممکن خواهد بود و مافیایی که اراده حاکمیت، مبنی بر نابودی آن شکل بگیرد، هر اندازه از قدرت نیز برخوردار باشد، به سادگی از بین خواهد رفت...
در ایران باید در جستجوی مافیای ایرانی با ویژگی‌های خاص آن از نظر فرهنگی، جامعه‌شناسی و حتی مذهبی گشت. از سوی دیگر، استدلال گروه دوم نیز درست به نظر می‌رسد؛ نتیجه فعالیت مافیا،‌ ناکارآمدی اقتصادی و تحمیل هزینه‌های سنگین به مردم است و طبیعتا فعالیت مافیا در درازمدت، دولت و نظام را ناکارا و متزلزل جلوه می‌دهد و هیچ نظام سیاسی هوشمندی، عواملی را که در کلان مشروعیت و کارآمدی آن را زیر سؤال ببرد، تحمل نخواهد کرد؛ بنابراین، مافیا باید ریشه در اپوزیسیون نظام داشته باشد.
اما در مقابل، استدلال گروه سوم نیز علمی است، در همه زمینه‌های قابل تصور برای فعالیت مافیا؛ از بازرگانی خارجی گرفته تا تجارت داخلی و از عرصه تولید گرفته تا خرده‌فروشی، مجموعه حاکمیت، ابزارهای قدرتند و اختیارات نامحدودی دارندد که با استفاده تنها بخشی از آن، می‌توان هر جریان قدرتمند و سازماندهی‌شده‌ای را به زانو درآورد...
واقعیت این است که اگر مافیا را شبکه‌ای گسترده و سازماندهی‌شده بدانیم که با فعالیت‌های غیرقانونی، به کسب منافع نامشروع می‌پردازد، برای اقتصاد ایران باید این تعریف را کمی تغییر دهیم و مافیا را شبکه‌های محدودی بدانیم که با استفاده از رانت و فعالیت‌های ظاهرا قانونی و یا شبه‌قانونی، درآمدهای هنگفت به دست می‌آورند.
درواقع، تفاوت عملکرد مافیا در ایران و کشورهای پیشرفته،‌ به شفاف نبودن قوانین و مرزهای اقتصادی بازمی‌گردد که باعث می‌شود فعالیتی که ظاهرا باید در چهارچوب مرزهای قانونی قرار داشته باشد، از ماهیتی تبعیض‌آمیز و خلاف عدالت برخوردار باشد؛ مانند دادن مجوز انحصاری یا محدود تجارت بسیاری از کالاها که هم‌اکنون در اختیار یک یا چند گروه قرار دارد یا اطلاع گروه‌های نزدیک به مقامات و دستگاه‌های دولتی از تصمیمات مهم اقتصادی، بیش از اطلاع دیگر بخش‌های بازار...
بسیاری از چهره‌های به ظاهر موجه که با استفاده از رانت دولتی به ثروت‌های کلان می‌رسند، حتی با اختصاص بخشی از منافع خود به عنوان وجوهات شرعی، در ساختار حوزه‌های علمیه و برخی بیوت نیز صاحب اعتبار می‌شوند و نتیجه آن‌که مافیا در ایران برخلاف دیگر کشورهای دنیا، دست‌کم در برخی از لایه‌های بالا، ظاهری موجه دارد. هرچند منافع اقتصادی ناشی از این رانت‌ها، تنها محدود به این چهره‌ها نمی‌شود و دیگر سودجویان اقتصادی نیز از این فضا استفاده خود را می‌کنند و در مجموع، می‌توان گفت که مافیا در ایران به نام برخی چهره‌ها و به کام شمار بسیاری از فعالان و رابطه‌های اقتصادی عمل می‌کند...

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


امشب، شام مصری به نمایندگان

دوشنبه 87 اردیبهشت 9 ساعت 1:24 عصر

عبدالرضا مصری، وزیر رفاه و تأمین اجتماعی امشب ضیافت شامی را با حضور نمایندگان مجلس برپا می‌کند.
عبدالرضا مصری، طبق دعوتی که از نمایندگان مجلس به عمل آورده است ضیافت شامی را امشب ساعت 19:30 در محل باشگاه پذیرایی پل رومی (متعلق به سازمان تأمین اجتماعی) برپا می‌کند.
دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس روز گذشته در مراسم بازدید نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس از برج میلاد از سوی وزیر رفاه و تأمین اجتماعی، تمام اعضای این کمیسیون را برای شرکت در این ضیافت دعوت می‌کند.
این در حالی است که طی روزهای اخیر موضوع ادغام وزارت رفاه و تأمین اجتماعی و وزارت کار، برکناری مصری و عدم اعلام خط فقر از سوی وزیر رفاه و تأمین اجتماعی در رسانه‌ها مطرح شده است و عمده نمایندگان مجلس نیز در اظهار‌نظرهای خود از عملکرد وزارت رفاه در راستای گسترش رفاه عمومی و فقرزدایی رضایت چندانی ندارند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


گزارشها حاکی از این است که اعلام نتایج دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهر ایوان غرب در استان ایلام به تظاهرات و درگیری انجامیده که طی آن تعدادی کشته و زخمی شده اند.
شهر ایوان غرب در حوزه انتخابیه ایلام قرار دارد که هیچیک از نامزدهای آن نتوانستند در دور نخست انتخابات در چهاردهم مارس (24 اسفند) آرای کافی برای راه یافتن به مجلس را کسب کنند و بدین ترتیب چهار نامزدی انتخاباتی برای رقابت بر سر دو کرسی این حوزه انتخابیه به دور دوم راه یافتند.

نتیجه شمارش آرا در این حوزه انتخابیه حاکی از پیروزی شاپور پولادی و داریوش قنبری در انتخابات است، داریوش قنبری که به اقلیت اصلاح طلب مجلس تعلق دارد با پیروزی در این انتخابات کرسی قانونگذاری خود را حفظ کرده است اما شاپور پولادی، معاون پیشین اداره کل راه و ترابری استان ایلام که به عنوان نامزد مستقل در انتخابات شرکت کرد، برای نخستین بار به صف قانونگذاران وارد می شود.

آن گونه که در گزارشها آمده، درگیری در ایوان غرب پس از آن آغاز شد که با اینکه نتایج غیررسمی پس از شمارش آرا حاکی از این بود که داریوش قنبری یکی از دو نامزد پیروز در انتخابات در ایلام است، در نخستین ساعات بامداد امروز (شنبه) به صورتی غیررسمی اعلام شد که تعدادی از آرایی که به نفع داریوش قنبری به صندوق ریخته شده باطل اعلام گردیده و باعث شده که او به رتبه سوم در میان چهار نامزد انتخاباتی نزول کند و جای خود را در میان نامزدهای پیروز به علی اکبر متین بدهد.

علی اکبر متین در انتخابات نامزد مستقل به شمار می رفت اما مورد حمایت اصلاح طلبان نیز قرار داشت.

اعلام تغییر نتایج آرا به نفع علی اکبر متین، اعتراض طرفداران داریوش قنبری را برانگیخت و شماری از آنان به نشانه اعتراض در مقابل فرمانداری ایوان غرب تجمع کردند.

پیشتر مصطفی پورمحمدی وزیر کشور برکنار شده توسط رییس جمهوری دریک کنفرانس خبری بدون اشاره به نام شهر گفته بود در یک حوزه انتخابیه اختلاف در شمارش آراء باعث کشته شدن "یکی دو نفر" و مجروح شدن تعدادی دیگر شده است.

وی تاکید کرد که قوانین انتخابات ضعف هایی دارد و او که در حال ترک این وزارتخانه است نقدهای جدی به نظام نظارتی کشور دارد.

گزارشها حاکی از این است که دخالت مأموران امنیتی و انتظامی برای پایان دادن به تجمع باعث بروز خشونت شد تا آنجا که نیروی انتظامی برای متفرق کردن معترضان به تیراندازی متوسل گشت.

بنابر برخی گزارشها، طی این درگیری به فرمانداری ایوان غرب مواد آتشزا پرتاب شد و به بانکها و دیگر ساختمانهای دولتی نیز حملاتی شد که خساراتی بر جای گذاشت.

خبر درگیری در ایوان غرب و تلفات ناشی از آن هنوز از سوی هیچیک از منابع خبری رسمی در ایران منتشر نشده اما سایتهای خبری به نقل از منابع مختلف از کشته شدن چهار نفر در این درگیری خبر داده و حتی نام کشته شدگان را نیز اعلام کرده اند، بنابر این گزارشها حدود سیزده نفر نیز طی درگیری زخمی شده اند.

درگیری در حالی رخ داد که ساعاتی بعد مشخص شد خبر تغییر نتایج به نفع علی اکبر متین نادرست بوده و نام داریوش قنبری رسماً از سوی ستاد انتخابات کشور به عنوان یکی از دو نامزد پیروز ایلام اعلام شد.

علی اکبر متین که به نظر می رسد شایعه تغییر نتایج آرا به نفع وی به درگیری خونین در ایوان غرب انجامیده، در دور نخست انتخابات به عنوان نامزدی که بیشترین آرا را به دست آورده است اعلام شد اما در پی گزارش تخلف انتخاباتی از ایلام، شورای نگهبان آرای ریخته شده به هفت صندوق در این حوزه انتخابیه را باطل اعلام کرد که در نتیجه، آقای متین از مقام نامزد اول به رتبه سوم نزول کرد.

شهر ایوان غرب که صحنه درگیری انتخاباتی شده، ساختاری عشایری و طایفه ای دارد و در آن، وابستگیهای خانوادگی و قومی افراد نقش مهمتری نسبت به تمایلات سیاسی آنان در سوقدهی آرای مردم در انتخابات ایفا می کند.

به گزارش نوروز برخی سایت های خبری دیگر گزارش داده اند که پس از پایان اتخابات مرحله دوم مجلس ???? رای از آرای داریوش قنبری یکی از کاندیداهای دور دوم باطل شده است، متعاقب آن مردم با تجمع در ایوان غرب، اقدام به آتش زدن بانک ها و ضربه به اموال عمومی نموده اند. بنا به گفته شاهدان در این درگیری ها ? نفر به نام های کسری میری، اشکان بی باک و حامد اسدی کشته شده اند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


شباهتهای احمدی نژاد با طرح امنیت اجتماعی!

یکشنبه 87 اردیبهشت 8 ساعت 6:0 عصر

وقتی طرحی مثل "طرح ارتقاء امنیت اجتماعی" را در کنار شخصیتی مثل محمود احمدی نژاد قرار می دهیم علیرغم اینکه این یکی یک شخصیت حقیقی و حقوقی است و آن یکی طرحی انتزاعی، در عین حال این دو شباهتهای بسیاری با هم دارند

اولین شباهت آن است که هردو مورد حمله و تعرض وسیع تبلیغاتی مغرضین قرار گرفتند که در این معجون هجوم، البته صدا و سیما حجمش کم نبود. برنامه ی کوله پشتی آقای "زیر ابرو" و 13قسمتی "شصتچی"، انبوه روزنامه های فله ای ورشکسته های دوم خردادی، و برخی اصولگراهای توهم روشنفکری هرچه خواستند به طرح امنیت اجتماعی فحش دادند و به ابتذالش کشاندند و در آن سو هم که سیبل ثابت و "روتین" فضیحت و تعریض های رسانه ی "گیج" ملی، پیامکهای "مثلا" مردمی، رسانه های "تارناک" ملصق به اصولگرایی و زنجیره ایهای "تابوتی"-می توانید طاغوتی هم بخوانید- محمود احمدی نژاد بود. تازگی ها هم که باب شده این حضرات کارهای نکرده ی احمدی نژاد را هم نقد می کنند، سبحان الله!

 

 

 

دومین شباهت آن است که هردو پس از روی کارآمدنشان ساختارشکنی جانانه ای را در کشور منجر شدند و از حالت کلیشه های از قبل توصیف شده خارج شدند. طرح امنیت اجتماعی از پلیس مهربان! قالیباف و لبخندهای مداوم و بلاقطع "طلایی" به اراذل و توزیع کنندگان موادمخدر و بدحجابها به طرح مقتدر و محکم سردارین احمدی مقدم و رادان در برخورد با صنف پلیدهای مذکور مبدل شد. محمود احمدی نژاد هم خیلی از ساختارها را ویران کرد و امارتی نو برفراز آن ساخت؛ کمرنگ شدن برج عاج نشینی زمامداران، اجرای سهمیه بندی بنزین، اصلاح ساختار سازمان مدیریت، ساختار بودجه، بانکها و بیمه و ... .

 سومین شباهت آن است که هم به عملکرد محمود احمدی نژاد و هم به محتوا و نحوه ی عملیات طرح ارتقاء امنیت اجتماعی "کاملا" انتقاداتی وارد است که متاسفانه خیلی از آنها تاکنون به علل مختلف از جمله "کله شقی"، "ساده انگاری" و یا ... مرتفع نشده اند و علیرغم اینکه "مارگزیده از ریسمان سیاه و سفید باید بترسد" هنوز هم این دو عزیز به "زهر مار" علاقه دارند! اما این مار و افعی بافتن ها بمعنای آن نیست که بنیاد اقدامات سست است؛ ابدا، دلیلش را در سطور آتی ملتفت خواهید شد.

چهارمین شباهت آن است که علیرغم موج تبلیغات رسانه ها هنوز هم این دو بین مردم بیش از بقیه محبوبیت دارند، حال هرچه قدر که می خواهند استقبال مردم در سفرهای استانی را "رقص دلفین ها" و یا "قابلمه به دستی" تعریف کنند و طرح امنیت اجتماعی را خشن محوری و "کار فرهنگی" گریزی معرفی کنند.

پنجمین شباهت و البته مهمترین شباهت این دو پشتیبانی و دفاع مردانه و بلافصل حضرت آقا(دام ظله) از آنان علی الخصوص کابینه ی نهم است. همین چند وقت پیش درباره ی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی فرمودند: "نیروی انتظامی باید با پرهیز از طرح های موسمی و موقت، طرح امنیت اجتماعی را با قدرت ادامه دهد تا اهداف آن در جامعه نهادینه شود."

سخنرانی های متعددشان هم در حمایت از دولت که "نقل محافل" است و فقط به یکی از آن ها اشاره می کنم: "خدا را شکر می کنیم که این دولتی که اکنون سرکار است دولت کار است، دولت کار،دولت خدمت. ملت هم همین را می خواهد، مردانی که آستین ها را بالا بزنند و کمر خدمت به این مردم را ببندند"

پ.ن:خاکریسم


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


لاریجانی کاندیدای قطعی ریاست مجلس

یکشنبه 87 اردیبهشت 8 ساعت 4:0 عصر
علی بنایی نماینده قم گفت:«به طور قطع آقای لاریجانی یکی از کاندیداهای ریاست مجلس هشتم خواهد بود».  
وی در خانه ملت در خصوص کاندیداهای ریاست مجلس هشتم گفت: «فضای مجلس هشتم نیز عموما با لاریجانی است و امیدواریم که وی رئیس مجلس هشتم شود».
بنایی اظهار داشت: «آیت‌ا... مهدوی کنی که یکی از روحانیون بلند پایه اصولگرایان است نیز از ریاست آقای لاریجانی بر مجلس هشتم حمایت کرده است».

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


جزئیات تازه از ترور حامد کرزای

یکشنبه 87 اردیبهشت 8 ساعت 3:0 عصر
نیروهای امنیتی در جریان مراسم رژه نظامی در روز مجاهدین، با شنیدن صدای گلوله و انفجار «حامد کرزای» رئیس جمهور افغانستان را از صحنه مراسم خارج کردند. 
به گزارش CNN «ذبیح‌ا... مجاهد» سخنگوی طالبان با تایید دست داشتن ستیزه جویان طالبان در ترور حامد کرزای اعلام کرد: « این حمله سازمان دهی شده بوده است و شش نفر از رزمجویان فدایی حامل تعداد زیادی اسلحه، خمپاره و مسلسل وارد استادیوم مراسم شدند و در زمان شروع سرود ملی، حمله خود را آغاز کردند».
او در ادامه افزود: «در این میان سه نفر از آنها کشته شدند و سه نفر نیز جان سالم بدر بردند». 
این درحالی است که نیروهای امنیتی افغان از زخمی شدن 2 وکیل افغانی نیز خبر داده اند.
یک مقام وزارت دفاع افغانستان آمار تلفات حادثه را تاکنون یک نفر کشته و یازده زخمی اعلام کرده است. 
«ویلیام وود» سفیر آمریکا و «جرارد کوپر» سفیر بریتانیا در افغانستان در مراسم حضور داشتند که سالم به دفاتر خود بازگشتند. 
نظامیان آمریکایی نیز در مراسم حضور داشتند ولی آسیبی به آنها وارد نشده است.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


<      1   2   3   4   5   >>   >