سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

محرمانه

سه شنبه 87 اردیبهشت 3 ساعت 4:0 عصر

گذری بر خاطرات(مجلس ششم) جنجال قانون مطبوعات

ظاهر این اقدام، واکنش به مصوبه مجلس پنجم در خصوص اصلاح قانون مطبوعات، مصوب 1364 و اعتراض به اقدام قوه قضائیه در توقیف مطبوعات زنجیرهای بود، اما تردیدی نیست که در لایه های زیرین این اقدام، انگیزه های مهم تری همچون مقابله بارهبری دیده می شد. چرا که طرح اصلاح موادی از قانون مطبوعات که از سوی اصلاح طلبان مطرح شد، ضمن این که در مواردی، اساساً مغایر با قانون اساسی و شرع مقدس اسلام بود، می توانست فضای فرهنگی و سیاسی کشور، را پس ازاین آرامش نسبی ایجاد شده، مجدداً به همان وضعیت اسفبار گذشته و بلکه بدتر از آن برگرداند. مسأله ای که سال ها دغدغه اصلی و از مهم ترین نگرانی های رهبر انقلاب بود.
برغم تاکید واشتیاق مجلس ششم، برای احیأ قانون سابق مطبوعات، در واپسین لحظاتی که قرار بود مجلس ششم، کلیات این طرح را به بحث بگذارد وآن را از تصویب بگذراند، اما تدبیر و اقدام به موقع رهبری معظم انقلاب، از تکرار چنین تجربه تلخی جلوگیری کرد. رهبر معظم انقلاب با ارسال نامه ای به حجه الاسلام والمسلمین کروبی، رئیس مجلس شورای اسلامی و سایر نمایندگان مجلس ششم، تغییر قانون مطبوعات مصوب مجلس پنجم به آنچه که در طرح اصلاح موادی از قانون مطبوعات پیش بینی شده بود را خلاف شرع و مغایر با مصالح نظام و زمینه ساز نفوذ و سلطه دشمنان انقلاب اسلامی خوانده و از این رو خواستار حذف آن از دستور کار مجلس شدند. متن کامل این حکم حکومتی که در تاریخ 15/5/1379 در مجلس خوانده شد، واکنش های متفاوتی را در صحن مجلس پدید آورد، بدین شرح است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجه الاسلام والمسلمین آقای کروبی، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و حضرات نمایندگان محترم
با سلام و تحیت
مطبوعات کشور، سازنده افکار عمومی و جهت دهنده به همت و اراده مردمند. اگر دشمنان اسلام و انقلاب و نظام اسلامی، مطبوعات را در دست بگیرند یا در آن نفوذ کنند، خطر بزرگی امنیت و وحدت و ایمان مردم را تهدید خواهد کرد و اینجانب سکوت خود و دیگر دست اندرکاران را در این امر حیاتی جایز نمی دانم.
قانون کنونی تا حدودی توانسته است مانع بروز این آفت بزرگ شود و تغییر آن به امثال آنچه در کمیسیون مجلس پیش بینی شده، مشروع و به مصلحت نظام و کشور نیست. والسلام علیکم
سیدعلی خامنه ای 15/5/1379»
به موجب این دستور، آقای کروبی، طرح مذکور - که قرار بود در جلسه هفدهم مجلس شورای اسلامی و در تاریخ شانزدهم مرداد ماه 1379 به شور گذاشته شود - را از دستور کار مجلس خارج کرد. حکم رهبری و اقدام رئیس مجلس در حذف این طرح، واکنش های متفاوتی را در فضای مجلس پدید آورد و صحن مجلس را برای مدتی متشنج کرد. 494
.494 منظور قانون مطبوعات مصوب مجلس پنجم در فروردین 1379 است. این قانون در ماه های پایانی مجلس پنجم در راستای مصونیت بخشی به فضای سیاسی و فرهنگی جامعه و رفع دغدغه ها و نگرانی های مقام معظم رهبری تصویب شد و جنجال های فراوانی را پیش از تصویب پدید آورد. حادثه کوی دانشگاه در 18 تیر 1378 از تبعات این طرح بود.
آنچه در زیر می خوانید، گوشه هایی است از واکنش نمایندگان اصلاح طلب مجلس ششم به حکم حکومتی مقام معظم رهبری است.
هادی زاده:
«امروز متأسفانه وقتی که اعلام برنامه شد، این برنامه، در برنامه مجلس گنجانده نشده است. سؤال من این است، به کدام مواد آیین نامه شما عمل کرده اید؟ و با چه اجازه ای این مورد را از دستور هفتگی مجلس حذف کرده اید؟. . . من خواهش می کنم اجازه بدهید ملت قهرمان ایران که در مطبوعات و در صحبت های مجلس، ریاست محترم کمیسیون فرهنگی و غیره متوجه شدند که امروز بناست قانون مطبوعات مطرح شود، حداقل علت حذف را هم مطلع باشند، خیلی متشکر. »
رئیس:
«اما در رابطه با امروز، آقای هادی زاده! بخوبی می دانید و اطلاع دارید بر این که من بحث مفصلی قبل از این که جلسه رسمی شود کردم و سیر یک داستان و قضیه را خدمت شما عرض کردم و نامه ای را هم که برای ما آمده بود و حکم حکومتی در آن بود، آن نامه را هم قرائت کردیم و براساس مر قانون اساسی ما عمل کردیم. قانون اساسی، ولایت مطلقه در آن دارد، ولایت مطلقه هم همین است و شما هم رأی دادید و ما هم به وظیفه قانونی مان عمل کردیم و جناب عالی هستید که به وظیفه قانونی تان عمل نکردید و این تذکر را دادید. (عده ای از نمایندگان - احسنت، احسنت) چون شما قطعاً قانون را خواندید و به آن قانون رأی دادید، لازمه قانون همین است. »
محمد کیانوش راد:
«بسم الله الرحمن الرحیم
تذکر بنده در ادامه تذکر جناب آقای هادی زاده است.
ماده (102) - دستور هفتگی مجلس باید به ترتیب وصول طرح ها و لوایح از کمیسیون ها توسط هیأت رئیسه مجلس تهیه و پس از چاپ و توزیع بر تابلو مخصوص نصب شود. رعایت ترتیب مذکور الزامی است.
جناب آقای هادی زاده تذکری فرمودند، ببینید! بحث قانون مطبوعات هفته های متوالی است در بین اهالی مطبوعات و میان مردم در سراسر کشور مطرح است. این که بدون ترتیب قانونی، دستوری از دستور جلسات مجلس خارج شود، این فتح بابی برای اقدامات بعدی خواهد شد. . . مقام معظم رهبری نکته ای را فرمودند، مکاتبه ای را با مجلس داشتند، اینکه آیا این حکم حکومتی است یا نه، من از بعضی آقایان سؤال کردم که آیا حکم حکومتی است یا خیر؟ در همین، بعضی از آقایان هم صحبت و اشارات خاصی دارند. . . من فکر می کنم با خارج کردن این دستور ما مشکلی را حل نخواهیم کرد و بلکه بیشتر به سؤالات و شبهات خواهیم افزود، متشکر هستیم. »
نورمحمد ربوشه:
«بسم الله الرحمن الرحیم
من توجه نمایندگان را به سوگندی که دستجمعی خورده اند و قطعاً هم امضا کرده اند جلب می کنم که متن فراز سوگندشان است که مدافع یا حافظ قانون اساسی باشند. لازم است آقایانی که در این زمینه تذکر دادند و تأیید فرمایش حضرت عالی که این نامه حکم حکومتی است به اصل (110) قانون اساسی هم توجه بفرمایند که به روشنی جایگاه این نامه و تبعیت بدون چون و چرا با توجه به التزام عملی که در ثبت نام عزیزان انجام داده اند و در نمایندگی الان در مجلس هستند این را توجه بفرمایند. »
علی مزروعی:
«. . . در توجیهی که حضرت عالی برای خارج از دستور اعلام کردن قانون مطبوعات آوردید، این را مستند به قانون اساسی کردید. به نظر من هیچ استنادی به قانون اساسی در این زمینه نمی شود کرد و ما نمی توانیم یک کار فراقانونی را این جا بپذیریم. این خارج کردن قانون. . . بله، بهر حال من فکر می کنم به قانون اساسی برای این کار نمی شود استناد کرد. قانون اساسی وظایف را بطور دقیق احصا کرده و خارج کردن این طرح اصلاح مطبوعات از دستور مجلس، هم خلاف آیین نامه است و هم با قانون اساسی نمی خواند. »
رئیس:
«میکروفن آقای مزروعی را خاموش نکنید، من یک سؤالی کنم، ایشان جواب بدهد.
شما بفرمایید در مجلس دوم که آن بساطها شد و همه ما و شما همه هم همدیگر را می شناسیم، آن بساط را برای آذری و این ها راه انداخته بودید که همه هم مرید امام بودیم چه بود؟ این را جواب بدهید که این ها امر امام را اطاعت نکردند؟ این را جناب عالی جواب بدهید. (عده ای از نمایندگان - احسنت) آنموقع اعتقاد داشتیم یا نداشتیم؟ جواب بدهید. »
مزروعی:
«اجازه بدهید، جناب آقای کروبی! این را دارید به من نسبت می دهید. . . »
رئیس:
«ببینید! با کسی روبرو هستید که نه از کسی خورده، برده ای دارد، نه مطیع کسی است جز مطیع خدا و امام، این را هم به شما بگویم، اما قانونی وظیفه ام را عمل می کنم وامدار هیچکس هم در این نظام نیستم، حالا با صراحت اعلام می کنم، جواب بدهید. »
مزروعی:
«من جواب می دهم، من که در جریان. . . »
رئیس:
«شما یک فاضل و آیه الله و مجتهدی را اصلاً بیچاره و از همه چیز انداختید. بخاطر یک مولوی و ارشادی، بفرمایید. »
مزروعی:
«ببینید! اگر این طوری است. . . »
رئیس:
«خوب بگویید دیگر. . . »
مزروعی:
«من الان می گویم، من ایستاده ام که بگویم. . . »
رئیس:
«من که خودم خواهش کردم میکروفن ایشان را خاموش نکنند، بفرمایید. »
مزروعی:
«بنده اصلاً در جریان آن موضوع نیستم که کیفیت آن چگونه بوده، در مجلس دوم هم نبودم و حتی اگر آنموقع هم این کار انجام شده باشد، دلیل بر درستی آن نیست، یعنی چه استنادی است که ما می کنیم؟ ما در این سال ها قانونگرایی را به عنوان یک شعار اصلی پذیرفته ایم، اصلاحات اگر بخواهد در کشور انجام شود جز تکیه بر قانون نمی شود و این مسیر معلوم نیست که به کجا ادامه پیدا می کند. من نمی دانم شما چطور این را با قانون اساسی توجیه می کنید. بنده را توجیه کنید و اشکال قبلی دلیل بر این نیست که اشکال جدید را هم توجیه کنیم. (عده ای از نمایندگان - احسنت»
رئیس:
«این همان ولایت مطلقه ای است که امام گفته و همه شما هم طرفدار بودید و وقتی خود. . . در نماز جمعه یادتان نرود، همه همدیگر را می شناسیم، مواضع همدیگر را می دانیم، حرف های گذشته هم از یاد نرفته، همه زندگی قبلی. . . می دانیم آن موقع همه حرف ها را می زدیم. آن روزی که هفت، هشت نفر وارد این مجلس شدند، یک سؤالی کرده بودند و امام آن موضع گیری را کرد ما دیدیم. دوستانمان در داخل و بیرون چه کردند، بخصوص در دانشگاه در رابطه با آن هشت نفر، «فاین تذهبون»؟
رشیدیان:
«تذکر دارم. »
رئیس:
«آقای رشیدیان! شما فکر آب آبادان و مشکلات آنجا باشید که خیلی مشکلات جدی است و باید ان شأالله حل بشود و شما هم پیگیر هستید. »
رشیدیان (بعد از قرائت نامه مقام معظم رهبری) - حاج آقا(10) وقت می خواهم صحبت کنم.
رئیس:
«آقای رشیدیان! شما می دانید ما ارادتمند شما و از مریدان محکم شما هستیم. »
رشیدیان:
«می خواهم شرع را به آقای خامنه ای یادآوری کنم. »
شاهرخی:
«خفه شو بی شعور!»
رئیس:
«آقایان بنشینید، بفرمایید بنشینید، بفرمایید بنشینید. »
سیدرجب حسینی نسب(نماینده ی دهلران دره شهر از استان ایلام) :
«. . . این طور برخور می کنید که یک سگی جرأت پیدا بکند به رهبر و انقلاب توهین بکند. در مقابل حکم حکومتی رهبر بایستد و در مقابل این همه تصاویر شهدا، ما اینجا شاهد باشیم؟. . . باید کاری کنید که کسی جرأت نکند به رهبر توهین بکند. (همهمه نمایندگان»
رئیس:
«بفرمایید بنشینید (یکی از نمایندگان - جلسه از رسمیت افتاده، بهتر است تنفس بدهید) من مدیر جلسه هستم، تنفس نمی دهم، بفرمایید بنشینید. آقای محمدی بنشینید، آقای موحد (گچساران) بنشینید. نماینده آمل بنشینید. بفرمایید بنشینید، آقای علیخانی و آقای شاهی عربلو بیشینید، آقای محبی نیا بنشینید، آقای قندهاری عزیز بنشینید، آقای موسوی (خرم آباد) بنشینید، آقای رنجبر بنشینید، نمایندگان محترم ورامین و رشت،اقای حسینی نسب. آقای پیش بین، آقای کاظمی، آقای سیدعبدالله حسینی (که مؤدب ایستاده اید) بفرمایید بنشینید، آقای مؤدب پور، آقای عبدالوند، آقای نظری، نماینده محترم اندیمشک بنشینید، مگر شما نگفتید از شما گوش می گیرم، بنشینید. »
حسنوند:
«بگذارید مردم این ها را بشناسند! مجلس ایثارگران، مقابل رهبر نباید باشد، می خواهد تذکر به رهبر بدهد!»
رئیس:
«آقای حسنوند بنشینید، آقای سازگارنژاد، آقای کیان ارثی بنشینید، نماینده محترم ابهر بنشینید. آقای مهدوی اقدم بنشینید. »


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


تجمع دانشجویان در دانشگاه امیرکبیر

سه شنبه 87 اردیبهشت 3 ساعت 3:23 عصر
تعدادی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در اعتراض به حکم دادگاه در مورد نشریه دانشگاه امیرکبیر در مقابل دانشکده شیمی این دانشگاه تجمع کردند.
دانشجویان دانشگاه امیرکبیر امروز سه‌شنبه با در دست داشتن پلاکاردهایی و با سردادن شعارهایی همچون "دانشجوی زندانی آزاد باید گردد "،"مرگ بر دیکتاتور" به حکم دادگاه در مورد سه دانشجوی دستگیر شده این دانشگاه که مطالبی را در چند نشریه این دانشگاه منتشر کرده بودند، اعتراض کردند و خواهان آزادی این سه دانشجو از زندان شدند.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


هدیه وزیر کشور کودتا

دوشنبه 87 اردیبهشت 2 ساعت 11:0 عصر
لژ همایون در سال 1330 شمسی رسماً تشکیل شد. بیشترین فعالیت این لژ در اولین سال های تأسیس، صرف تشریفات آشنایی و شناسایی رسمی آن از سوی دیگر لژهای جهانی گردید. بنا به اعتراف «محمد خلیل جواهری»، مهم ترین هدف این لژ مخالفت با ملی کردن صنعت نفت و تلاش برای منزوی کردن رهبران روحانی نهضت نظیر آیت الله کاشانی و تضعیف دولت دکتر مصدق بود. اما این لژ در وضعیتی قرار نداشت که صریحاً در این صحنه عرض اندام کند. آنان وظیفه داشتند تا ظاهراً و در قالب دوستی و هواداری، ضرباتی مهلک به نهضت ملی کردن صنعت نفت بزنند.
از اواسط سال 1331 لزوم داشتن رسانه هایی که به صورت کاملاً غیر محسوس افکار عمومی را به جهت های دلخواه فراماسونری بکشاند و یا با تأثیرگذاری منفی ضرباتی بر پیکر آن وارد سازد احساس شد و انتشار چنین نشریاتی در دستور کار فراماسونری جدید ایران قرار گرفت. در چنین شرایطی بود که عیسی بهزادی داماد خود را برای تأسیس سپید و سیاه بدون هیچگونه اعلام وابستگی به فراماسونری جدید ایران حمایت کرد. اما نشانه هایی از وابستگی این نشریه به فراماسونری به طور غیرمستقیم باقی ماند که علی بهزادی با تمام زیرکی هایی که به عنوان یک استاد روزنامه نگاری انجام داد، نتوانست آن را پاک کند.
علی بهزادی که پس از ورود به ایران تلاش برای راهیابی به کانون های قدرت را آغاز کرده بود، با راهنمایی عمویش و در ارتباط با نیاز به تبلیغات رسانه ای دست به کار شد و با کمک و حمایت عمویش چاپخانه ای خریداری کرد و ریاست آن به علی بهزادی و ریاست هیئت مدیره آن به محمد علی مسعودی سردبیر روزنامه اطلاعات در دهه بیست و مدیر روزنامه «پست تهران» - که سردستگی گروهی از اراذل و اوباش را برعهده داشت و آنان را در مواقع لزوم برای ایجاد مزاحمت به سمت اهداف تعیین شده، مخصوصاً در ایام رأی گیری و انتخابات مجلس، گسیل می داشت - واگذار گردید.
این اولین گام علی بهزادی بود. گام بعدی او انتشار یک نشریه بود. اما دولت اعطای امتیاز به نشریات جدید در سال 1332 را ممنوع اعلام کرده بود. این ممنوعیت موجب گردید تا گردانندگان پشت پرده از علی بهزادی بخواهند تا با بهره گیری از امتیاز دیگر نشریات، برای انتشار مجله مورد نظر اقدام نماید. به همین سبب شماره اول سپید و سیاه با امتیاز نشریه غوغای من و شماره دوم با امتیاز نشریه خاور زمین، انتشار یافت.
اولین شماره مجله سپید و سیاه در روز هجدهم مرداد 1332، یعنی 01 روز پیش از کودتای 28 مرداد 1332 بر پیشخوان روزنامه فروش ها جای گرفت. علی بهزادی از این تاریخ تا روز 27/5/1332 جمعاً دو شماره از مجله سپید و سیاه را انتشار داد. او بر روی جلد نخستین شماره مجله سپید و سیاه طرحی نقطه چین از پرتره دکتر مصدق چاپ کرد و در دومین شماره هم مطالبی پیرامون جانبداری از نهضت ملی کردن صنعت نفت و هواداری از ملی گرایی تهیه کرده بود. به همین سبب زمانی که کودتای 28 مرداد پیروز شد و سرلشکر زاهدی با حمایت علنی سازمان ciA بر اریکه نخست وزیری تکیه زد، اکثر روزنامه نگاران و مردم روزنامه خوان بر این تصور بودند که مجله سپید و سیاه، هنوز متولد نشده به گور رفت و بدون شک اسیر محاق توقیف خواهد شد و دکتر علی بهزادی مدیر آن هم در نخستین گام های روزنامه نگاری روانه زندان می گردد. اما هرگز چنین نشد و همین مصون ماندن سپید و سیاه از توقیف و تعطیل و دکتر علی بهزادی از تعقیب و زندان - آن هم در شرایط سرشار از رعب و وحشت بعد از 28 مرداد که جلادانی همچون سرتیپ فرهاد دادستان و سرتیپ تیمور بختیار، یکی پس از دیگری فرماندار نظامی تهران شدند و سرتیپ آزموده نیز دادستان ارتش شد - پایه های این ذهنیت را ریخت که دکتر علی بهزادی دستش به جایی بند است و از سوی کانون های قدرت حمایت می شود.
شائبه وابستگی علی بهزادی به دربار و کانون های قدرت زمانی مبدل به یقین گردید که روزنامه نگاران شاهد توجه بیشتر به او بودند. در روزهای اول پس از کودتا که روزنامه نگاران یکی پس از دیگری به زندان می افتادند و اسیر چنگال دژخیمان فرمانداری نظامی می شدند، علی بهزادی مصون از هر گونه تعرض ماند و به جای زندان و شکنجه به مراسم «سلام شاهانه» دعوت شد و خودش در این مورد می نویسد:
«چند روز بعد از 28 مرداد 1332 شاه تازه از سفر رم و بغداد آمده بود. سلام های رسمی که در دوران حکومت دکتر مصدق موقوف شده بود، از آن روز شروع شد و تا آخر عمر رژیم پهلوی ادامه یافت. یک روز محمدعلی مسعودی. . . چند پاکت روی میز کار من گذاشت. پشت هر یک تصویر یک تاج طلایی چاپ شده بود. چند دفعه آنها را زیر و رو کرد و گفت:
این پاکت مال من، این مال رحمت ]دکتر رحمت مصطفوی مدیر مجله روشنفکر[. . . این هم پاکت تو. فردا صبح باید در مراسم سلام کاخ گلستان شرکت کنی. . . »(8).
به این ترتیب علی بهزادی و جریان جدید فراماسونری ایران به اهدافشان نزدیک تر شدند. زیرا شرکت در مراسم سلام شاهانه وسیله خوبی برای قدرت نمایی بود. علی بهزادی از شادی در پوست خود نمی گنجید. این شادی زمانی به اوج رسید که محمدعلی مسعودی - هم پیمان او در فراماسونری - به وی گفت:
«فردا تیمسار جهانبانی وزیر کشور آنجاست. می خواهم با چند نفر دیگر یقه او را بگیرم و کار امتیاز روزنامه ات را تمام کنم. . . »(9).
به این ترتیب فردا پس از مذاکراتی که محمدعلی مسعودی و تیمسار جهانبانی - کفیل وزیر کشور کابینه کودتا - انجام دادند، مجله سپید و سیاه موجودیت یافت.
مجله سپید و سیاه از منظر کارشناسان مطبوعاتی و رسانه ای به تدریج نشریه ای مبتذل و بازاری قلمداد شد که عموماً بازتاب دهنده اخبار روزمره فرمایشی دربار و مصاحبه ها و خبرهای خصوصی هنرپیشگان و خوانندگان زن و مرد در آن دوران - بویژه زنان - بود، وی در کنار این مطالب بخش هایی را نیز به چند شعر و قطعه ادبی سوزناک و پاورقی های عاشقانه عمدتاً شهوانی که با هدف رواج بی بندوباری نوشته و تنظیم می شد، اختصاص می داد.
مجله سپید و سیاه بعدها مرزهای ابتذال را تا آن حد پشت سر گذاشته بود که حتی برخی از کارشناسان امور مجلات و مسئولین سانسور نیز آن را تاب نمی آوردند. این امر در یکی از گزارش های مأمورین ممیزی و سانسور به ساواک، بازتاب یافته است:
«. . . در هفته نامه سپید و سیاه شماره 39 مطالب بسیار موهن و زننده به چاپ رسیده که از روابط زن و مرد و درد دل یک بانو حکایت می نماید. . .
نظر چهارشنبه: درج این مطالب جز اشاعه فساد اثر دیگری ندارد. . . »(10).
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
8- علی بهزادی، شبه خاطرات، جلد اول، صص 805-.804
9- همان، ص .805
10- مطبوعات عصر پهلوی به روایت اسناد ساواک، کتاب چهارم، مجله سپید و سیاه، به گزارش مورخه 26/12/.1351


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


آزار و اذیت دختر 5 ساله در رستوران

دوشنبه 87 اردیبهشت 2 ساعت 9:0 عصر
کارگر رستورانی که دختر 5 ساله‌ای را در محل کارش مورد آزار جنسی قرار داده بود با دستور دادیار جنایی روانه زندان شد.
روز گذشته سلیمانی دادیار دوم دادسرای جنایی تهران در پایان اولین جلسه رسیدگی به پرونده با هماهنگی رئیس این دادسرا دستور پلمب رستورانی که این اتفاق در آن رخ داده است را صادر کرد.در این جلسه دادیار سلیمانی دستور داد متهم به آزار جنسی در بین چند متهم دیگر قرار گیرد تا کودک 5 ساله او را شناسایی کند که کودک خردسال نیز در نگاه اول او را شناسایی کرد.
پس از آن نیز ماجرا را برای ثبت در پرونده شرح داد و با اشاره به متهم گفت: زمانی که ما به آن رستوران رفته بودیم، این مرد به من گفت به زیرزمین بیا اما من به او گفتم اول تو برو بعد من می‌آیم. این مرد به من گفت: در زیرزمین کاری است که تو باید انجام دهی. بعد او به دستشویی رفت و من به‌دنبال او رفتم، در دستشویی این مرد دستم را گاز گرفت و مورد آزار قرار داد.این ادعای دختر 5 ساله در حالی بود که متهم 21 ساله در بازجویی انجام شده ادعاهای دختر خردسال را تکذیب کرد.
دادیار شعبه دوم دادسرای جنایی در پایان این جلسه متهم را به زندان کهریزک که محل نگهداری اراذل و اوباش است فرستاد و دستور داد دختر خردسال برای بررسی کمبودهایی که بر اثر خشونت این کارگر رستوران به وجود آمده به پزشکی قانونی معرفی شود. پدر این کودک نیز در تشریح نحوه اطلا‌ع از موضوع گفت: ما در حوالی پیروزی زندگی می‌کنیم. زمان حادثه برای شرکت در میهمانی یکی از آشنایان به رستورانی در نزدیکی میدان منیریه رفته بودیم که برای لحظاتی متوجه غیبت دخترمان شدیم. بعد که او را پیدا کردم به‌طور کلی چیزهایی در مورد ماجرا به من گفت.
اما وقتی به خانه رفتیم نحوه آزارش را با جزئیات بیشتری برای مادرش شرح داد و گفت: آقایی که سینی را از روی میز ما برداشت مرا به دستشویی برد و اذیت کرد. وقتی همسرم موضوع را با من در میان گذاشت به کلا‌نتری رفتیم و طرح شکایت کردیم، این در حالی بود که آثار خون و کبودی روی بدن دخترم وجود داشت و متهم نیز در کلا‌نتری و مراحل اولیه پس از دستگیری به اتهام خود اعتراف کرده است.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


گوجه همچنان می تازد

دوشنبه 87 اردیبهشت 2 ساعت 7:0 عصر
بر اساس یک گزارش رسمی طی هفته گذشته بهای 7 قلم کالای مهم و مورد مصرف جامعه با کاهش مواجه شد و همچنان بهای گوجه با بیش از 31 درصد رشد در اوج مانده است.
در طی هفته گذشته یعنی هفته پایانی فروردین ماه سال جاری، بیشترین افزایش قیمت کالا در بخش فلزی و معدنی مربوط به سیمان خاکستری تیپ یک (پاکتی) با 5/1 درصد رشد نسبت به هفته قبل مدت مذکور بوده است.
پس از سیمان عدس درجه یک، جو خارجی، روغن نباتی جامد (حلب 5 کیلویی) و کنجاله سویا وارداتی بیشترین رشد قیمت را به خود اختصاص داده‌اند.
بر اساس این گزارش، تیرآهن نمره 18 (ذواب آهن اصفهان)، پیاز، سیمان خاکستری تیپ 2 (فله)، گوشت گوسفند (مخلوط)، لپه درجه یک، ماست پاستوریزه یک کیلویی 5/2 درصد چربی و پنیر بسته 450 گرمی (پگاه) نیز از جمله اقلامی هستند که در هفته پایانی ماه گذشته نسبت به هفته قبل خود افزایش قیمت داشته‌اند.
طی مدت مذکور، لوبیا قرمز، نخود درجه یک، لوبیا سفید درجه یک، گوشت مرغ تازه و جوجه یک روزه گوشتی از کالاهایی بودند که با افت قیمت مواجه شده است.
بیشترین افزایش قیمت در بخش محصولات کشاورزی نیز مربوط به گوجه فرنگی است که 8/31 درصد رشد قیمت داشته است.
در بازار بهای گوجه بیش از 2000 تومان است.
توقف قیمت گوجه فرنگی در حدود دو هزار تومان در حالی است که دبیر اتحادیه بارفروشان تهران پیشتر وعده داده بود: قیمت گوجه‌فرنگی تا حدود پنجم اردیبهشت با ورود محصول گوجه چابهار به روال عادی بر می‌گردد.
علی حاج فتحعلی افزود: گرچه قیمت گوجه‌فرنگی هر سال بعد از عید 10 تا 15 روز مشکل دارد، ولی امسال به دو دلیل سرمازدگی و عقب بودن فصل برداشت این محصول و نیز بروز آفت در برخی مناطق باعث کاهش عرضه گوجه فرنگی و در نتیجه افزایش قیمت آن شد.
وی تصریح کرده بود: قیمت گوجه فرنگی در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران 1200 تا 1300 تومان است و اگر مغازه سطح شهر به قیمت 2000 تومان می‌فروشد، چون در هر جعبه دست کم 5-4 کیلوگرم گوجه آفت زده و له شده وجود دارد، نرخ دور از انتظار نیست.
وی گفته بود: مردم قدری تحمل کنند و با ورود گوجه فرنگی چابهار از اوایل اردیبهشت ماه قیمت در سطح بازار کاهش یافته و منطقی می‌شود.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


دفاع تمام‌قامت فرمانده «ناجا» از سردار زارعی

دوشنبه 87 اردیبهشت 2 ساعت 5:0 عصر
شب گذشته سردار احمدی‌ مقدم، فرمانده نیروی انتظامی که در برنامه زنده «نگاه یک» حضور یافته بود، در مقابل پرسش مجری، به دفاع تمام‌قامت از فرمانده سابق نیروی انتظامی استان تهران پرداخت که در هفته‌های اخیر، اتهام وی، سوژه جنجالی رسانه‌های ایران و حتی جهان است.
فرمانده «ناجا» با اشاره به این‌که مسائل مطرح‌شده درباره این فرمانده صحت ندارد، اظهار کرد: بحث شش نفر نبوده و اساسا موضوع سوءاستفاده از مقام و موقعیت و هتک حرمت هم نبوده و حداکثر ایشان رفتاری خلاف شأن انجام داده که موضوع هم شخصی بوده است.
وی افزود: البته ایشان از مدتی پیش هم درخواست استعفا کرده بود که سرانجام جابه‌جا شد.
احمدی مقدم با تأیید بازداشت فرمانده سابق انتظامی استان تهران گفت: این بازداشت طبق معمول با حکم قضائی و توسط بازرسی «ناجا» انجام شده است.
مقدم با اشاره به لزوم احترام به آبروی افراد، مسائل مطروحه را صرفا در حد تهمت دانست و ابراز امیدواری کرد پس از بررسی مراجع مسئول، سلامت همکار وی ثابت شود.
اظهارات فرمانده «ناجا» در حالی مطرح می‌شود که موضوع اتهامات سردار زارعی، سوژه جنجالی بسیاری از رسانه‌ها و سایت‌های داخلی و خارجی بوده و به ویژه با استقبال رسانه‌های عربی و اپوزیسیون روبه‌رو شده است.
با این حال، هم‌اکنون برخی نزدیکان فرمانده سابق ناجای استان تهران، با اشاره به برخی حاشیه‌سازی‌ها، ادعا می‌کنند وی مورد ظلم واقع شده است.
این افراد با ادعای کار گذاشته شدن دوربین در دیوار خانه‌ای که زارعی در آن سکونت کرده، آن را خلاف شرع می‌دانند. گفته می‌شود این خانه متعلق به نیروی انتظامی بوده و زارعی از آن استفاده کرده است.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


انتقاد امام‌جمعه مشهد از سایت‌های اینترنتی

دوشنبه 87 اردیبهشت 2 ساعت 4:0 عصر
به دنبال بازتاب گسترده سخنان اخیر علم‌الهدی امام جمعه مشهد در رسانه‌ها، وی دیروز در خطبه‌های نماز از مطبوعات و سایت‌های اینترنتی انتقاد کرد.

وی با اشاره به موضع تعدادی سایت و مطبوعات نسبت به برخی سخنان وی در خطبه‌های نماز جمعه هفته‌های گذشته گفت: من با اشاره به آیات قرآن خواستار برخورد با بی‌حجابی به عنوان یک معضل مهم شده بودم ولی این امر در برخی سایت‌ها و مطبوعات این طور بیان شده که با تیغ موکت بری می‌خواهند معضل بی‌حجابی را رفع کنند

علم‌الهدی تصریح کرد: اینگونه سایت‌ها و روزنامه‌ها که نظرات برخی افراد را در انتقاد از موضع‌گیری نسبت به بی‌حجابی به عنوان نظر مردم منعکس می‌کنند، آیا هزاران نفر نمازگزار که خواستار این امر مهم هستند، مردم نیستند؟

وی در ادامه گفت: برخی از این سایت‌های اطلاع‌رسانی و مطبوعات که به نهادهای مقدسی نیز وابسته هستند با این سری اقدامات بستر نشر افکار مغایر شعائر دینی و حدود الهی در جامعه شده‌اند. من خطاب به این سری سایت‌ها و مطبوعات همان حرفی را که امام حسین(ع) خطاب به لشکر عمر سعد گفت می‌گویم که اگر دین ندارید و از معاد نمی‌ترسید و اسلام و قرآن را نیز قبول ندارید لااقل منصف بوده و با انصاف نقد کنید.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


فاتحه آمریکا بزودی خوانده می‌شود

دوشنبه 87 اردیبهشت 2 ساعت 3:0 عصر
جنتی دیروز در خطبه‌های نماز جمعه تهران به سالگرد حادثه طبس اشاره کرد و خطاب به مردم گفت: من به شما می‌گویم که مرگ آمریکا رسیده.

شما گفتید مرگ بر شاه تا مرد. شما گفتید مرگ بر اسرائیل و در حال احتضار است. شما می‌گویید مرگ بر آمریکا. چیزی طول نمی‌کشد که فاتحه‌اش خوانده می‌شود. خدا یار و یاور شما و پشتیبان شماست. مرگ و حیات‌ها به دست خداست.

دبیر شورای نگهبان همچنین با اشاره به انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت که انتخابات مرحله اول به خوبی برگزار شد و از همه مردم عزیز که حضور خوبی در صحنه داشتید تشکر کنم.

جنتی افزود: جمعه آینده مرحله دوم در پیش است. در این صحنه هم باید حضور پیدا کنید. تنها دلخوش نباشید که ما یک دفعه سر صندوق‌ها رفتیم و رای دادیم . این بار هم باید با همان شور و شوق باید سر صندوق حاضر شوید و بدانید هر رایی که می‌دهید گلوله‌ای است که به سوی قلب دشمن شلیک می‌کنید. آنها ناراحت و عصبانی می‌شوند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


شرایط رأی‌ دادن در دور دوم انتخابات مجلس

دوشنبه 87 اردیبهشت 2 ساعت 2:48 عصر
بر اساس قانون انتخابات در حوزه‌هایی که انتخابات مجلس به دور دوم کشیده شده است فقط افرادی مجاز به رأی دادن هستند که در مرحله نخست نیز در همان حوزه‌ها رأی داده باشند.

در همین حال فردی که در دوره نخست انتخابات مجلس رأی نداده است می‌تواند در دور دوم رأی‌گیری در هر حوزه انتخابیه رأی خود را به صندوق بیندازد. به گزارش ایسنا، مطابق اعلام دست‌اندرکاران اجرایی انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی حدود 18 هزار و 295 شعبه اخذ رأی برای برگزاری دور دوم انتخابات در حوزه‌های باقیمانده در نظر گرفته شده است.

تبلیغات نامزدها در مرحله دوم، همان قانون مرحله نخست انتخابات مجلس هشتم است و طبق این قانون، نصب پوستر فقط در ستادهای انتخاباتی نامزدها مجاز و در دیگر نقاط ممنوع است. مطابق قانون انتخابات، ملاک سن رأی‌دهندگان، روز ششم اردیبهشت 87 است و کسانی که تا این روز، 18 سالشان تمام شود، می‌توانند در مرحله دوم انتخابات شرکت کنند. رئیس شورای اطلاع‌رسانی وزارت کشور گفت: با توجه به ابطال آرای نفر دوم منتخب حوزه انتخابیه زابل و زهک از سوی شورای نگهبان، انتخابات در این حوزه نیز به دور دوم کشیده شد و تعداد حوزه‌های انتخابیه مرحله دوم از 53 به 54 حوزه افزایش یافت.

محمدحسین موسی‌پور گفت با توجه به ابطال آرای منتخب دوم زابل و زهک از سوی شورای نگهبان تعداد نمایندگانی که در مرحله دوم به مجلس راه خواهند یافت از 81 نفر به 82 نفر افزایش یافت. موسی‌پور خاطرنشان کرد: از بامداد روز پنجشنبه ستادهای انتخاباتی همه نامزدهایی که انتخابات در حوزه‌های آنان به مرحله دوم کشیده شده بود فعالیت‌های تبلیغاتی خود را آغاز کردند. رئیس ستاد مرکزی بازرسی انتخابات کشور تاکید کرد: فعالیت تبلیغاتی داوطلبان نمایندگی، روز پنجشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه جاری ممنوع خواهد بود و از ساعت 8 صبح روز ششم اردیبهشت‌ماه کار رای‌گیری در حدود 18 هزار و 300 شعبه اخذ رای در سراسر کشور آغاز می‌شود. موسی‌پور تاکید کرد که مرحله دوم انتخابات در 21 استان و 54 حوزه انتخابیه و در 100 شهر برگزار می‌شود و 164 نفر برای کسب 82 کرسی نمایندگی با هم به رقابت می‌پردازند. از سوی دیگر عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان روز پنجشنبه از تایید صحت انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی‌ در 20 حوزه دیگر خبر داد.

وی اظهار داشت:‌ در جلسه اخیر شورای نگهبان، انتخابات 17حوزه دیگر مطرح و صحت آنها از سوی شورای نگهبان مورد تایید قرار گرفت که اسامی ‌آنها به این شرح است: لامرد و مهر، اندیمشک، بروجن، گناباد، خواف و رشتخوار، ملکان، اسلام‌آباد غرب و دالاهو، لنجان، نطنز و قمصر، تربت‌جام و تایباد، فیروزآباد، قیر، کارزین و فراشبند، سروستان، کوآر و کربال، ممسنی، مریوان و سروآباد، مسجدسلیمان،‌ لالی و هفتگل، ایلام،‌ ایوان،‌ مهران،‌ شیروان،‌ چرداول، پس از ابطال کل آرای هفت صندوق، صحت انتخاباتش تایید شد. بم پس از ابطال تعدادی از صندوق‌ها، صحت انتخاباتش مورد تایید قرار گرفت. سخنگوی شورای نگهبان همچنین از تایید صحت انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی‌ در دو حوزه‌ دیگر خبر داد و گفت:‌ در جلسه اخیر شورای نگهبان، انتخابات حوزه‌های خرم‌آباد و پلدختر نیز مطرح و صحت آنها مورد تایید قرار گرفت. وی تایید صحت انتخابات حوزه قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب از سوی شورای نگهبان را نیز اعلام شد.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


اخراج از کوی دانشگاه تهران

دوشنبه 87 اردیبهشت 2 ساعت 2:46 عصر

رضا نگهداری و سلمان یزدان‌پناه دانشجویان دانشکده حقوق دانشگاه تهران از کوی دانشگاه تهران اخراج شدند.

رضا نگهداری دانشجوی ترم 4 حقوق از شهرستان ملایر و یزدان‌‌پناه دانشجوی ترم 8 علوم سیاسی از شهرستان مشکین‌شهر می‌باشند که در حال حاضر برای ادامه تحصیل با مشکل اخراج از خوابگاه مواجه شدند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >