سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

60 درصد دانشجویان تقلب می کنند !

پنج شنبه 87 اردیبهشت 5 ساعت 10:0 صبح
بر اساس یک پژوهش انجام گرفته که یافته های آن در "همایش ملی آسیب شناسی مسائل جوانان" ارایه شد، 60 درصد دانشجویان مورد پرسش اظهار داشتند که به روش های مختلف تقلب می کنند.

همایش ملی آسیب شناسی مسائل جوانان با حضور جمعی از کارشناسان و صاحبنظران این رشته صبح روز چهارشنبه 4 اردیبهشت ماه در دانشگاه شیراز آغاز به کار کرد.

دکتر سعید معیدفر دانشیار گروه جامعه شناسی دانشگاه تهران در جریان برپایی "همایش ملی آسیب شناسی مسائل جوانان" با اعلام خبر افزد: یافته های این پژوهش که روی 1500 دانشجو انجام شده بیانگر آن است که در حوزه های آموزش تحصیلی با آمارهای نگران کننده ای روبرو هستیم و یکی از مهمترین آسیب ها به دانشجویان در این دو حوزه صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در نظر سنجی از دانشجویان نامبرده مواردی از قبیل تقلب در تکالیف درسی و امتحان و غیبت در کلاس از سوی نیمی از دانشجویان اعمالی بدون اشکال تلقی شده است.

رئیس انجمن جامعه شناسی ایران با ابراز نگرانی از سلامت علمی دانشگاه ها، اظهار داشت: مدرک گرایی به جای توجه به محتوا سبب شده که نگرش های فوق، قبح تقلب و کم کاری دانشجویان را از بین برده که این امر سلامت علمی دانشگاه ها را زیر سئوال می برد.

وی گفت: پژوهش مورد اشاره روی گروه گروه های مختلف آسیب های اجتماعی دانشجویان انجام گرفته که یافته های آن در همایش آسیب شناسی مسائل جوانان ایران شده است.

لازم ذکر است، همایش ملی آسیب شناسی مسائل جوانان که با هدف ارایه گزارشی از وضعیت آسیب های مورد بررسی در سطح جامعه روز چهارشنبه 4 اردیبهشت ماه در محل دانشگاه شیراز آغاز به کار کرده است، فردا نیز به کار خود ادامه می دهد. 


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]