سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
کاندیدای اصلاح‌طلب راه‌یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس گفت: نهادهای مدنی و NGO‌ها می‌توانند منشأ کارهای بزرگی در کشور باشند.

 به گزارش  ستاد خبری ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان،‌ اسحاق جهانگیری در نشست جمعی از سازمان‌های غیردولتی و مردمی،‌ گفت: براساس اختیاراتی که برای مجلس پیش‌بینی شده، مجلس از جایگاه مهمی در تصمیم‌گیری‌ها برخوردار است و بسیاری از دغدغه‌هایی که مردم با آنان روبرو هستند، توسط مجلس حل می‌شود، مجلس با سیاست‌گذاری‌ها، تصویب قوانین و نظارت بر دولت قادر است نقش مهمی را در کشور ایفا کند.

وزیر صنایع و معادن دولت اصلاحات با بیان این که «کشور در تمام زمینه‌ها با مسائل جدی مواجه است» افزود: اظهارات آقای دانش جعفری، وزیر کشور مشخص کرد که همه سخنان منتقدان دقیق بود. ما در دو سال و چند ماه گذشته سعی کردیم این واقعیت را بگوییم که راهکار اقتصادی نیاز به ابزارهای علمی اقتصاد و کارشناسی افراد صاحب‌نظر دارد. تصمیم‌گیری‌های غیرعلمی و غیرکارشناسی مشکلات را بیشتر می‌کند.

جهانگیری با اشاره به مشکلاتی نظیر افزایش تورم،‌ رشد نقدینگی مسائل بازار و بورس گفت: اساتید علم اقتصاد بارها به دولت هشدار دادند اما توجهی به این هشدارها نشد، سخنان وزیر اقتصاد تکان دهنده بود و اشاره کرد که تصمیم‌گیری‌های مهم اقتصادی به دست افرادی افتاده که تحصیلاتی در این زمینه ندارند.

وی با اشاره به مراسم تودیع دانش جعفری از وزارت اقتصاد گفت: ایشان با گریه جلسه تودیع را ترک کرد و این امر در تاریخ کشور ماندگار است. وزیر اقتصاد احساس می‌کند تصمیمات غیرعلمی بر او تحمیل شده و کشور آسیب و ضرر بسیاری متحمل شده است.

جهانگیری با تأکید بر این که «یک مجلس پرسشگر می‌تواند فرصت‌های از دست رفته کشور را مشخص کند» گفت: در بخش‌های فرهنگی نیز فشار بسیاری به نیروهای فرهنگی کشور وارد می‌شود و باید راهکاری پیدا کرد تا اهالی فرهنگ کشور نیز فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به شرایط بین‌المللی کشور گفت: مشکلات بین‌المللی پیش از آن که با سخنرانی حل شود، باید با دیپلماسی قوی حرف خود را به کرسی بنشانیم، در صورتی که این شرایط نمودی از فعالیت‌های دیپلماسی پویا وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: انسان‌های علاقه‌مند و دلسوز باید حساسیت‌ داشته باشند و باید در انتخابات مجلس فعال برخورد کنند تا مجلس مکانی برای پرسشگری باشد.

جهانگیری افزود: ما با تعامل سازنده و با استفاده از اختیارات قانونی کشور، قانون را به کرسی بنشانیم. اکنون اختلافات اصولگرایان ریشه‌دار شده است و اقلیت می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی همچنین نقش نهادهای مردمی را موثر خواند و گفت:‌ این نهادها در جامعه بسیار تأثیرگذار هستند و امیدوارم اگر انتخاب شدم،‌ بتوانیم با یکدیگر تعامل کنیم و جلساتی داشته باشیم تا نظرات دوستان به مجلس منعکس شود.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]