سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

گوجه همچنان می تازد

دوشنبه 87 اردیبهشت 2 ساعت 7:0 عصر
بر اساس یک گزارش رسمی طی هفته گذشته بهای 7 قلم کالای مهم و مورد مصرف جامعه با کاهش مواجه شد و همچنان بهای گوجه با بیش از 31 درصد رشد در اوج مانده است.
در طی هفته گذشته یعنی هفته پایانی فروردین ماه سال جاری، بیشترین افزایش قیمت کالا در بخش فلزی و معدنی مربوط به سیمان خاکستری تیپ یک (پاکتی) با 5/1 درصد رشد نسبت به هفته قبل مدت مذکور بوده است.
پس از سیمان عدس درجه یک، جو خارجی، روغن نباتی جامد (حلب 5 کیلویی) و کنجاله سویا وارداتی بیشترین رشد قیمت را به خود اختصاص داده‌اند.
بر اساس این گزارش، تیرآهن نمره 18 (ذواب آهن اصفهان)، پیاز، سیمان خاکستری تیپ 2 (فله)، گوشت گوسفند (مخلوط)، لپه درجه یک، ماست پاستوریزه یک کیلویی 5/2 درصد چربی و پنیر بسته 450 گرمی (پگاه) نیز از جمله اقلامی هستند که در هفته پایانی ماه گذشته نسبت به هفته قبل خود افزایش قیمت داشته‌اند.
طی مدت مذکور، لوبیا قرمز، نخود درجه یک، لوبیا سفید درجه یک، گوشت مرغ تازه و جوجه یک روزه گوشتی از کالاهایی بودند که با افت قیمت مواجه شده است.
بیشترین افزایش قیمت در بخش محصولات کشاورزی نیز مربوط به گوجه فرنگی است که 8/31 درصد رشد قیمت داشته است.
در بازار بهای گوجه بیش از 2000 تومان است.
توقف قیمت گوجه فرنگی در حدود دو هزار تومان در حالی است که دبیر اتحادیه بارفروشان تهران پیشتر وعده داده بود: قیمت گوجه‌فرنگی تا حدود پنجم اردیبهشت با ورود محصول گوجه چابهار به روال عادی بر می‌گردد.
علی حاج فتحعلی افزود: گرچه قیمت گوجه‌فرنگی هر سال بعد از عید 10 تا 15 روز مشکل دارد، ولی امسال به دو دلیل سرمازدگی و عقب بودن فصل برداشت این محصول و نیز بروز آفت در برخی مناطق باعث کاهش عرضه گوجه فرنگی و در نتیجه افزایش قیمت آن شد.
وی تصریح کرده بود: قیمت گوجه فرنگی در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران 1200 تا 1300 تومان است و اگر مغازه سطح شهر به قیمت 2000 تومان می‌فروشد، چون در هر جعبه دست کم 5-4 کیلوگرم گوجه آفت زده و له شده وجود دارد، نرخ دور از انتظار نیست.
وی گفته بود: مردم قدری تحمل کنند و با ورود گوجه فرنگی چابهار از اوایل اردیبهشت ماه قیمت در سطح بازار کاهش یافته و منطقی می‌شود.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]