سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

در حاشیه جلسه علنی روز گذشته مجلس برخی از نمایندگان نسبت به گزارش محمود احمدی‌نژاد از عملکرد دولت در جلسه کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری اعتراض کرده و آمار ارائه شده از سوی رئیس‌جمهور را غیرواقعی توصیف کردند.

غلامرضا مصباحی‌مقدم نماینده تهران و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد بود در بخش‌هایی از گزارش رئیس‌جمهور آماری ارائه شد که نمایندگان نتوانستند نسبت به آن اطمینان خاطر پیدا کنند. داریوش قنبری نماینده ایلام گفت: گزارش احمدی‌نژاد در این جلسه بیشتر شبیه نطق انتخاباتی بود. ایشان تمام دستاوردهای دولت‌های گذشته را زیر سوال برد و گفتند چندین برابر دولت‌های قبل کار کرده‌اند و به اندازه چندین دولت در آینده سرمایه‌گذاری کرده‌اند. قدرت‌الله علیخانی اما با انتقاد از آمار ارائه شده از سوی احمدی‌نژاد گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر عقلانیت و سنجیده سخن گفتن خطاب به مسوولان است که باید با دقت بیشتری به مردم آمار بدهند. غلامرضا مصباحی‌مقدم درخصوص این گزارش تصریح کرد: «برخی از آمار ارائه شده در گزارش رئیس‌جمهور برای نمایندگان مجلس قابل تامل بود.» به گفته مصباحی‌مقدم، «انتظار این بود که در این گزارش مطالب واقع‌بینانه ارائه شود.» رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: شاید بخش قابل توجهی از گزارش مورد تایید نمایندگان باشد اما اشاره به برخی از شاخص‌ها که نقطه‌ضعف عملکرد دولت را هم نشان می‌دهد، گزارش دولت را واقع‌بینانه‌تر می‌کرد.» به گفته مصباحی‌مقدم افزایش اتکا به نفت در بودجه سالانه از 28 میلیارد دلار به حدود 65 میلیارد دلار در سال جاری رسیده و افزایش وابستگی به نفت در این دولت ادعای «شق‌القمری» نیست. مصباحی‌مقدم همچنین گفته است: «در زمانی‌که دولت جدید مسوولیت را برعهده گرفته نرخ تورم حدود 5/10 درصد بود که هم‌اکنون طبق گزارش بانک مرکزی نرخ تورم به بالای 5/22 درصد رسیده و این یک نقطه‌ضعف جدی برای دولت است. در کنار انتقاداتی که نمایندگان به آمار ارائه شده از سوی احمدی‌نژاد درباره عملکرد دولت نهم داشتند برخی نمایندگان حاضر در جلسه از انتقادات شدید میان کارگزاران نظام نسبت به عملکرد احمدی‌نژاد و دولت نهم سخن گفتند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


امضا برای سؤال از احمدی نژاد به حد نصاب رسید

پنج شنبه 87 شهریور 21 ساعت 6:0 عصر
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بیش از 74 نماینده مجلس طرح سؤال از رئیس جمهوری درباره اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را امضا کرده‌اند.

علی مطهری اظهار داشت: حدنصاب برای حضور و پاسخگویی رئیس‌جمهور در مجلس امضای حداقل 72 نماینده مجلس است که در حال حاضر تعداد امضاها به حد نصاب رسیده است.

وی درباره زمان ارائه طرح سؤال از رئیس‌جمهوری به هیئت رئیسه مجلس گفت: بر این عقیده هستیم که یک مهلت یک هفته‌ای را به رئیس‌جمهوری بدهیم تا اگر می‌خواهند عکس‌العملی درباره رحیم‌مشایی داشته باشند فرصتی داشته باشند اما اگر همچنان بر سکوت خود پافشاری کردند این طرح سؤال را تقدیم هیئت رئیسه مجلس خواهیم کرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: این بحث برای تقویت دولت و شخص رئیس جمهوری است.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


من و خاتمی هر دو اصلاحطلب هستیم

پنج شنبه 87 شهریور 21 ساعت 5:0 عصر

دبیرکل حزب اعتماد ملی تصریح کرد: بعد از ماه رمضان نظر خود را در مورد کاندیداتوری ریاست جمهوری دهم اعلام می‌‌کنم. 
مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی عصر امروز در حاشیه مراسم بزرگداشت شهید صدوقی با اشاره به اینکه خاتمی بزرگوار و سید است و حرکتش نیرو جذب می‌کند، گفت:‌ تبلیغات و چهره خاتمی خوب است ولیکن بنده نیز یک روحانی و طلبه هستم.
وی با بیان اینکه با خاتمی از نظر اندیشه‌های سیاسی و اقتصادی بسیار فاصله کمی دارد گفت: ما هر دو اصلاح‌طلب هستیم و مدافع حقوق مردم می‌باشیم.
کروبی تأکید کرد:‌ من و خاتمی هر دو تلاش می‌کنیم حقوق مردم و ارزش‌های دینی محفوظ بماند.
دبیرکل حزب اعتماد ملی در پاسخ به این سؤال که بطور مشخص کاندیداتوری خود را چه زمانی اعلام می‌کند، گفت: پاسخ آری یا خیر را در این رابطه بعد از ماه رمضان می‌دهم.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


دیدار اقشار مختلف ملت با سید محمد خاتمی

پنج شنبه 87 شهریور 21 ساعت 4:35 عصر

اقشار مختلف ملت از سراسر میهن اسلامی در قالب هیاتهای استانی، جهت درخواست از سید محمد خاتمی برای کاندیداتوری در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با وی دیدار می کنند.

بعد از آنی که سید محمد خاتمی کاندیداتوری خود را منوط به احساس درخواست عمومی از وی برای حضور در عرصه کرد، اقشار مختلف مردم تصمیم به دیدار با وی گرفتند تا نظر خود را به صورت حضوری در رابطه با ضرورت کاندیداتوری خاتمی در شرایط فعلی کشور به او عرضه کنند.

در هفته های اخیر اقشار و همچنین اصناف مختلف با رئیس دولت اصلاحات دیدار کرده اند، از سوی دیگر بنابر اخبار رسیده خانواده های شهدا و جانبازان دفاع مقدس،فعالان سیاسی،فرهنگی و اجتماعی، دانشجویان و دانش آموزان، نمایندگان اصناف و...در استانها نیز قصد دارند در قالب هیاتی استانی به دیدار خاتمی رفته و از او برای حضور در عرصه انتخابات دعوت به عمل آورند.

در همین راستا، امروز هیاتی از استان خوزستان متشکل از اقشار مختلف مردم جهت دعوت از خاتمی با وی دیدار می کنند، همچنین هفته آینده نیز هیاتی صد نفره از استان اصفهان با سید محمد خاتمی دیدار می کنند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


شکاف بیسابقه کابینه همزمان با حمایتهای بیسابقه

پنج شنبه 87 شهریور 21 ساعت 3:53 عصر
سایت میانه‌رو «شهاب‌نیوز» دیروز با انتشار گزارشی تحلیلی خبر از بروز «جنگ قدرت خشونت‌آمیز» در میان حامیان دولت داد. این سایت خبری با اشاره به زنجیره اتفاقات هفته‌های اخیر از جمله مخالفت و افشاگری روح‌الله حسینیان در جلسه رای اعتماد علیه کردان، مقاله فاطمه رجبی علیه رحیم‌مشایی، تلاش علی مطهری برای احضار رئیس‌جمهور به مجلس، طرح موضوع استعفای کردان توسط جوانفکر و در نهایت متهم شدن کردان و رحیمی (معاون احمدی‌نژاد) از سوی حسین شریعتمداری به احتمال دریافت رشوه در جریان عقد قرارداد با شرکت اماراتی کرسنت این موضوع را مطرح کرده است. گفتنی است شکاف در میان حامیان دولت در حالی بالا گرفته که در هفته‌های اخیر، دولت با جدی‌ترین حمایت‌ها در بالاترین سطوح برخوردار شده و به همین دلیل، برخی ناظران دلیل این حمایت‌ها را «ممانعت از سقوط و فروپاشی کابینه» ارزیابی کرده‌اند.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


استیضاح احمدینژاد

پنج شنبه 87 شهریور 21 ساعت 10:0 صبح
گفته می‌شود یکی از نمایندگان مجلس اخیرا در مصاحبه منتشرنشده‌ای با شبکه پرس‌تی‌وی در پاسخ به خبرنگار این شبکه طرح استیضاح رئیس‌جمهور را محتمل دانسته است. به گزارش سایت خبری البرز، وی دراین مصاحبه گفته: «این آمادگی را در مجلس برای استیضاح رئیس‌جمهور می‌بینم».

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


آیت الله مکارم ؛ ضررهای دروغ دولت به مردم

پنج شنبه 87 شهریور 21 ساعت 3:0 صبح
یکی از مراجع عظام تقلید در قم با انتقاد از برخی موضع‌گیری‌ها در ارتباط با نقش‌آفرینی مراجع تقلید گفت: مراجع تقلید هیچ‌گاه خانه‌نشین نشده و این افراد نیز آرزوی چنین مسئله‌ای را به گور می‌برند.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی ظهر امروز در جمع نمازگزاران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به برخی از اظهارات در ارتباط با کناره‌گیری مراجع از مسائل سیاسی اظهار داشت: کسانی که آرزوی خانه‌نشین کردن مراجع را در سر می‌پرورانند، هیچگاه به این آرزو نرسیده و این آرزو را به گور خواهند بود.

وی با اشاره به نقش مراجع در حفاظت اسلام و انقلاب تأکید کرد: مراجع همواره در راه دفاع از اسلام و انقلاب بوده و هستند و به همین دلیل برخی از افراد به موضع‌گیری در برابر مراجع می‌پردازند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه برای پیروزی انقلاب و حفاظت از کیان نظام اسلامی بسیاری از جوانان به شهادت رسیده‌اند، بیان داشت: مراجع هیچ‌گاه در برابر مسائل و اتفاقاتی که می‌افتد ساکت نخواهند بود.

وی با اشاره به مسئله تقلید در دین مبین اسلام افزود: مراجع تقلید به عنوان کارشناسان دینی راهنمایی‌های لازم را به مقلدان ارائه می‌کنند و راه‌های عمل کردن به احکام اسلامی را به آنان نشان می‌دهند.

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه به مسئله دروغ اشاره کرد و گفت: متاسفانه یکی از مشکلاتی که امروز گریبانگیر جامعه شده مسئله دروغ است و اگر مردم به دولت و دولت به مردم دروغ بگویند، ضررهای جبران ناپذیری به کشور وارد می‌شود.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که متشکل از 18 تشکل و حزب اصلاح طلب است در جلسات اخیر خود بر سر معرفی آقای خاتمی به عنوان نامزد اصلاح طلبان در انتخابات آتی ریاست جمهوری به اجماع نزدیک شده و به زودی این نظر را اعلام عمومی خواهد کرد.یک مقام آگاه عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در گفت و گو با عصرایران ضمن اشاره به این موضوع افزود: در جلسات فشرده این شورا در هفته های اخیر درباره حضور آقای خاتمی در انتخابات آتی ریاست جمهوری به طور مبسوط بحث شده است و تقریبا تمامی احزاب و تشکل های عضو این شورا بر ضرورت معرفی آقای خاتمی به عنوان کاندیدای مورد اجماع این جبهه اتفاق نظر دارند.

وی با اشاره به ظرفیت های ملی و بین المللی آقای خاتمی برای ایجاد اجماع در درون اصلاح طلبان گفت: بدون شک در مقطع کنونی هیچ کس همچون آقای خاتمی قابلیت نمایندگی تمام طیف های گوناگون در مجموعه اصلاح طلبان را ندارد.

وی افزود: نمایندگان و اعضای شورا در هفته آتی با آقای خاتمی ملاقات خواهند کرد و پس از این ملاقات شورا با صدور بیانیه ای آقای خاتمی را به عنوان نامزد مورد توافق تشکل ها و احزاب عضو شورا معرفی خواهد کرد.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


کاندیداتوری احمدی‏نژاد

دوشنبه 87 شهریور 18 ساعت 8:0 عصر
روح‌‏الله حسینیان با بیان اینکه احمدی‌‏نژاد برای انتخابات آتی، قطعاً‌ کاندیدا خواهد شد؛ اجماع اصولگرایان بر کاندیداتوری وی را محل بحث دانست.

این نماینده تهران در واکنش به برخی اظهارنظرها دال بر اینکه حمایت‌‏های مقام معظم رهبری از عملکرد دولت نهم، به منزله تمایل ایشان برای تمدید عمر دولت نهم است، گفت:‌‏ آقای احمدی‌‏نژاد قطعاً‌‏ برای انتخابات ریاست جمهوری دهم کاندیدا خواهد شد. چه چنین برداشتی از سخنان مقام معظم رهبری بشود و چه نشود.

وی در پاسخ به اینکه آیا سخنان مقام معظم رهبری منجر به اجماع اصولگرایان در حمایت از کاندیداتوری احمدی‌‏نژاد خواهد شد یا نه؟، اظهار داشت: اجماع اصولگرایان بر کاندیداتوری آقای احمدی‌‏نژاد محل بحث است. در مورد دیگر کاندیداهای احتمالی اصولگرایان نیز همینطور.

حسینیان ابراز امیدواری کرد که وحدت نهایی میان تمامی گروه‌‏های اصولگرا بر کاندیداتوری یکی از نامزدهای این طیف حاصل شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به اینکه به جز احمدی‌‏نژاد کدام یک از کاندیداهای احتمالی اصولگرایان، شانس حمایت اجتماعی از سوی تمامی گروه‌‏های این طیف را دارد، خاطرنشان کرد: ممکن است چهره‌‏های متعددی میان اصولگرایان کاندیدا شوند، اما مهم آن است که حتماً‌‏ اجماع روی یکی از آنها حاصل شود.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


جلسه‌ شورای هماهنگی جبهه‌ی اصلاحات یکشنبه‌شب با حضور احزاب عضو برگزار شد.

«محمد سلامتی» رییس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، درباره‌ی این جلسه  گفت: اولین موضوعی که در جلسه مورد بحث قرار گرفت، جدول زمان‌بندی انتخابات ریاست‌جمهوری دهم شورای هماهنگی بود که با توجه به آن چه در برخی بخش‌ها زودتر از برنامه انجام شده بود، قرار شد سایر مراحل در جلسات بعدی شورا مورد بحث واقع شود.

وی ادامه داد: دومین موردی که درباره آن بحث شد، ساختار اجرایی انتخابات در جبهه‌ی اصلاحات بود که قرار شد کمیته‌ی انتخابات شورا با توجه به تجربیاتی که در چند انتخابات گذشته داشته، ساختار پیشنهادی خود را به شورا ارائه کند.

سلامتی افزود: گرانی‌ها و آمار بانک مرکزی از نرخ بالای ارزاق عمومی و فشار آن بر اقشار کم‌درآمد موضوع دیگری بود که شورای هماهنگی جبهه‌ی اصلاحات درباره‌ی آن ابراز نگرانی کرد. هم‌چنین حذف یارانه‌ها و این که شیوه‌ی این عمل خارج از چارچوب قانون برنامه بوده و این که احتمال برخوردارنشدن همه‌جانبه از آن وجود دارد، نیز مورد بحث قرار گرفت.

وی افزود: شورای هماهنگی جبهه‌ی اصلاحات ضمن پیش‌بینی تشدید تورم از این که باز هم فشارها بر اقشار کم درآمد خواهد بود ابراز نگرانی کرد.

رییس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه‌ی اصلاحات در ادامه با اشاره به اصلاح قانون انتخابات به عنوان یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در جلسه‌ی این شورا گفت: ضمن آن که شورای هماهنگی جبهه‌ی اصلاحات اصلاح قانون انتخابات را با توجه به اعمال سلایق مختلف کار پسندیده‌ای دانست اما اجرای این قانون را مهم‌تر تلقی کرد و دست‌اندرکاران و مسوولان را نسبت به اجرای دقیق این قانون متذکر شد.

وی افزود که در جلسه‌ی یکشنبه‌شب هم‌چنین از آنچه اعمال نظرهای غیرکارشناسی در دانشگاه‌ها و حذف برخی ضوابط که در طی سالها کسب تجربه شده بود، خواند، ابراز نگرانی شد.

به گفته سلامتی اعضای شورای هماهنگی جبهه‌ی اصلاحات در ادامه به بحث درباره ِ بخش تعاون و اهمیت این بخش در اقتصاد کشور پرداختند و از این که ساختار تصمیم‌گیری در این بخش از کنترل دست‌اندرکاران تعاونی خارج شده، به ‌ویژه در اتاق مرکزی تعاون، ابراز نگرانی کردند.

سلامتی بحث و بررسی درباره مسائل مربوط به نتایج کنکور امسال را نیز از دیگر موارد مورد بحث خواند.

رییس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه‌ی اصلاحات همچنین گفت: در این جلسه‌ تشکل‌های فرهنگیان نیز گزارشی از تشکیل کمیته‌ای برای دعوت از آقای خاتمی برای حضور در انتخابات خبر دادند.

سلامتی در پایان تاکید کرد: در این جلسه همچنین در باره‌ی مصداق‌های انتخابات بحث شد و به احتمال زیاد در یک یا دو جلسه آینده به جمع‌بندی خوبی در این باره دست خواهیم یافت.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >