سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

واکنش تابش به خبر ترور خاتمی

چهارشنبه 87 شهریور 27 ساعت 7:0 عصر
محمد رضا تابش دبیرکل فراکسیون خط امام در واکنش به انتشار خبری مبنی بر تهدید سید محمد خاتمی به ترور، اظهار داشت : حاکمیت وظیفه دارد از شخصیت برجسته و جهانی سید محمد خاتمی حفاظت و نگهداری کند. وی افزود : آقای خاتمی شخصیت محبوب و مقبولی بین مردم کشورمان و جامعه بین المللی دارد و کسانی که منافع خود را در خطر می بینند، اینچنین مباحث کور و تخریبی را مطرح می کنند.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


مدعیان عبور از احمدی نژاد اصولگرا نیستند

چهارشنبه 87 شهریور 27 ساعت 6:0 عصر
یک نماینده مجلس هشتم گفت: با توجه به اینکه رهبر انقلاب خود یک اصولگرا هستند باید معیارمان ایشان باشد و گرنه کسانی که صحبت از عبور از احمدی نژاد می‌‏کنند، اصولگرا نیستند.

مرتضی آقا تهرانی با اشاره به اظهارات برخی از اصولگرایان مبنی بر عبور از احمدی نژاد اظهار داشت: در اصولگرایی بحث شخص مطرح نیست بلکه باید به اصول توجه کرد و بر آن مبنا حرکت کرد.

وی افزود: احمدی نژاد هم یک شخص است که اگر معیارهای اصولگرایی را با خود داشت همراهش هستیم و اگر نداشت که دیگر با وی همراهی نخواهیم کرد.

این استاد حوزه با بیان اینکه اصولگرایی یک واژه کش‌‏دار است که هر فردی می‌‏تواند خودش را به آن گره بزند،گفت: برای اصولگرایی باید مبنایی قائل بود که بر اساس آن مشخص شود چه کسی اصولگرا است وگرنه اینکه روزی احمدی نژاد را قبول داشته باشیم و روز بعد وی را نپذیریم عمل درستی انجام ندادیم.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


خاتمی:اگر قرار بود نیایم تا حالا اعلام کرده بودم

چهارشنبه 87 شهریور 27 ساعت 5:48 عصر
سید محمد خاتمی  گفت: اگر قرار بود که نیایم تا حالا اعلام کرده بودم

 سید محمد خاتمی رییس جمهور سابق کشورمان در حاشیه برگزاری مراسم افطاری موزه قرآن در پاسخ به سوال یکی از حاضرین در خصوص اینکه چرا تا کنون تصمیم قطعی برای حضور در انتخابات نگرفته است گفت: اگر قرار بود که نیایم تا حالا اعلام کرده بودم و فعلا باید صبر کنید.

خاتمی در پاسخ به سوال یکی دیگر از حاضرین در مورد اینکه چه زمانی قرار است نظر خود را در ارتباط با  کاندیداتوری اعلام کنید اظهار داشت: با این سوالات شب خوب ما را خراب نکنید به وقتش اعلام می کنم.

در این مراسم افطاری  که  قشرهای مختلف فرهنگی و هنری حضور داشتند اکثریت حاضرین با مراجعه به خاتمی او را برای  حضور در انتخابات تشویق می کردند و خواستار کاندیداتوری مجدد او در انتخابات ریاست جمهوری بودند و خطاب به خاتمب می گفتند در صورت کاندیداتوری مردم حتما از شما حمایت خواهند کرد.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


شکایت پرسپولیس از مدیرعامل ذوب آهن

سه شنبه 87 شهریور 26 ساعت 10:45 عصر
باشگاه پرسپولیس از مدیرعامل باشگاه ذوب آهن به مراجع قضایی شکایت می کند.
مسوولان باشگاه پرسپولیس از سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان به دلیل اظهاراتی که وی در برنامه تلویزیونی 90 علیه داریوش مصطفوی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس داشته، به مراجع قضایی شکایت می کنند.
به گفته یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس، اظهارات آذری در این برنامه  تلویزیونی، توهینی به نماینده باشگاه پرسپولیس و همچنین هواداران این تیم بوده است که ما با جدیت، موضوع را از طریق نامه ای که امروز تحویل مراجع قضایی می شود، پیگیری خواهیم کرد.
وی افزود: همچنین اعضای هیات مدیره پرسپولیس درصدد هستند طی نامه ای با امضای تمامی عضوها، این موضوع را از طریق وزیر صنایع پیگیری کنند تا مشخص شود مدیرعامل یک باشگاه صنعتی که زیرمجموعه وزارت صنایع است،چطوربا الفاظی ناپسند، به نماینده باشگاه بزرگ و مردمی پرسپولیس و هودارانش توهین می کند.

ادامه اعتراض پرسپولیسی ها
شکایت مصطفوی به علی آبادی
داریوش مصطفوی مدیرعامل پرسپولیس با توجه به اتفاقات اخیر و مشکلات داوری خواستار دیدار بامحمد علی آبادی رییس سازمان ورزش شده است.
در این راستااین جلسه هفته آینده درمحل سازمان تربیت بدنی برگزارخواهد شد. قراراست دراین جلسه،مصطفوی و رئیس سازمان در مورد مشکلات اخیر پرسپولیس خصوصا مشکلات داوری با یکدیگر صحبت کنند.مدیرعامل باشگاه پرسپولیس پیش از این درخصوص همین موضوع با رییس فدراسیون فوتبال دیدار کرده بود.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


"صادق زیبا کلام" استاد دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران،‌ درباره کاندید شدن مجدد احمدی نژاد برای دوره آینده انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: هر چند احمدی نژاد مصمم است برای دوره دوم ریاست جمهوری خود را کاندیدا کند اما به نظر من این امر به خیر و صلاح کشور نیست.
زیبا کلام در گفتگو با یکی از روزنامه‌های صبح، با توجه به وضعیت سیاسی موجود و رقبای احمدی نژاد در هر دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا،‌ تصریح کرد: به گمان من متاسفانه معدود شخصیت هایی بتوانند در مقابل احمدی نژاد بایستند، اما در جناح اصلاح طلب تردیدی ندارم که "محمدعلی نجفی" دانش و شیوه حکومت کردن او خیلی بیشتر و بهتر از احمدی‌نژاد است و کسی مثل او بیشتر به درد مملکت می‌خورد تا احمدی‌نژاد.
این استاد دانشگاه با تأکید بر این که برای جناح اصولگرایان هم هیج شانسی وجود ندارد، افزود: به نظر من فقط خاتمی است که می‌تواند جلوی احمدی نژاد بایستد و اگر بخشی از موجی که در سال 76 به طور اتوماتیک در جامعه به نفع خاتمی به راه افتاده بود، مجددا برپا شود، خاتمی با بیش از 20 میلیون رای، احمدی نژاد را شکست می‌دهد.
وی با اشاره به این‌ که خاتمی بهتر از هر کس دیگری می داند که کشور در این سه سال گذشته چه هزینه هایی را پرداخته، ابراز داشت: خاتمی به خاطر تکلیفی که دارد، نجات میهن، خون شهدا، تداوم راه امام و نجات کشور از وضعیت موجود و به خاطر آرمان‌ها و آرزوهایی که پایمال شده‌اند، باید آبرو و حیثیتش را وسط بگذارد و نامزد ریاست جمهوری شود.
زیبا کلام با تأکید بر این‌ که خاتمی باید به خاطر ایران فداکاری کند، گفت: ایران در شرایط کنونی به خاتمی احتیاج دارد و خاتمی باید داوطلبانه روی مین برود؛ مثل صف شکن‌هایی که در زمان جنگ روی مین می رفتند تا راه باز شود.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


قتل دختر 18 ساله برای پنهان کردن یک راز از همسر

سه شنبه 87 شهریور 26 ساعت 1:38 عصر

پسری که دختر مورد علاقه اش را برای مخفی کردن رابطه پنهانی خود از همسرش خفه کرده بود روز گذشته در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

در ابتدای جلسه محاکمه صفر خاکی نماینده دادستان تهران در جایگاه حاضر شد و خطاب به هیات قضات گفت؛ 20 شهریورماه سال گذشته صاحب باغی در شهریار اعلام کرد جسد دختر جوانی در باغش پیدا شده است. بلافاصله ماموران پلیس در محل حاضر شدند و تحقیقات خود را آغاز کردند. آنها متوجه شدند این دختر خدیجه نام دارد و 18 ساله است و خانواده اش ساعاتی قبل از پیدا شدن جسدش گم شدن او را به پلیس خبر داده بودند.

به دستور بازپرس جسد به پزشکی قانونی انتقال یافت و تحقیقات درخصوص اینکه چه کسی و با چه انگیزه یی خدیجه را به قتل رسانده است، ادامه یافت. پلیس دریافت مقتول از مدتی قبل با پسری 19 ساله رابطه دوستانه برقرار کرده بود و به احتمال زیاد پسر جوان از راز قتل این دختر مطلع است. وقتی پلیس به این پسر که امید نام دارد مظنون شد، وی را بازداشت کرد و تحت بازجویی قرار داد.

خاکی افزود؛ امید در همان بازجویی های اولیه لب به اعتراف گشود و گفت؛ من ازدواج کرده بودم و همسر داشتم اما در آن زمان همسرم با من قهر کرده بود و خواهش هایم برای آشتی بی اثر بود. بعد از گذشت چند روز از آغاز دوستی من و خدیجه به او گفتم همسر دارم و ممکن است او از این مساله مطلع شود اما خدیجه حاضر نشد به این رابطه پایان دهد و من هم از ترس اینکه مبادا همسرم بفهمد وی را خفه کردم.

خاکی ادامه داد؛ با توجه به مدارک به دست آمده، اقرار متهم به قتل و تقاضای اولیای دم از دادگاه تقاضای صدور حکم قانونی را دارم.

سپس پدر خدیجه به عنوان ولی دم در جایگاه حاضر شد. وی تقاضای صدور حکم قصاص کرد و گفت؛ من با کارگری پول درآوردم و توانستم فرزندانم را بزرگ کنم و برای اینکه خدیجه به 18 سالگی برسد زحمت زیادی کشیدم و حالا حاضر نیستم از خون قاتل او بگذرم. امید دخترم را بی گناه کشته است. بعد از مرگ خدیجه همسرم هم از غصه فوت شد. امید با این کارش زندگی ما را نابود کرده است و من حاضرم تفاضل دیه را بپردازم تا او قصاص شود.

در ادامه جلسه به دستور قاضی کوه کمره یی رئیس دادگاه متهم در جایگاه حاضر شد تا از خود دفاع کند. وی گفت؛ اتهام قتل را قبول دارم. چند ماه قبل از حادثه با همسرم هانیه ازدواج کردم. من او را خیلی دوست داشتم اما پس از مدتی بر سر مساله یی اختلاف پیدا کردیم و هانیه قهر کرد. هرچه خواهش و التماس کردم برنگشت. شرایط روحی بدی داشتم تا اینکه با خدیجه آشنا شدم. من او را در خیابان دیده بودم. متهم افزود؛ سه روز بعد از آشنایی مان به خدیجه گفتم همسر دارم و علاقه زیادی هم بین ما وجود دارد اما بر سر مسائلی با هم دعوا کردیم و او قهر کرده است. خدیجه هم به من گفت قول می دهد کمکم کند تا همسرم را بازگرداند. مدتی بعد از این ماجرا مادرم بین من و هانیه وساطت کرد و ما با هم آشتی کردیم. فردای آن روز به سراغ خدیجه رفتم و به او گفتم دیگر نمی خواهم به این رابطه ادامه دهم. وقتی دختر جوان این حرف را شنید ناراحت شد. مرتب با بیان اینکه هانیه زن زندگی نیست توصیه می کرد همسرم را رها و با وی ازدواج کنم تا زندگی خوبی داشته باشیم.

متهم در ادامه دفاعیاتش گفت؛ خدیجه مرتب به من فشار می آورد و می گفت باید با او ازدواج کنم. روز حادثه قرار بود آخرین حرف هایمان را بزنیم. به خدیجه گفتم نمی توانم از همسرم دست بکشم. او تهدید کرد اگر با وی ازدواج نکنم زندگی ام را به هم می زند. خدیجه به من علاقه مند شده بود و من این مساله را فهمیده بودم اما در آن لحظه نتوانستم خودم را کنترل کنم و دستانم را روی گردنش گذاشتم و فشار دادم. وقتی به خودم آمدم خدیجه مرده بود.

امید ادامه داد؛ من زمان قتل فقط 19 سال داشتم و دچار احساسات شدم و در آن لحظه نتوانستم خودم را کنترل کنم. از اولیای دم تقاضا دارم مرا ببخشند.

پس از پایان جلسه محاکمه پنج قاضی شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران برای صدور رای پرونده وارد شور شدند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


خاتمی برای آمدن 4 ملاحظه دارد

سه شنبه 87 شهریور 26 ساعت 1:0 عصر
عصرایران - احتمال کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی بیشتر شده است و او در حال آخرین رایزنی ها برای اتخاذ تصمیم نهایی است.
یک منبع نزدیک به جبهه اصلاحات با اعلام این مطلب به خبرنگار عصر ایران گفت: خاتمی در یکی دو ماه اخیر دیدار های متعددی با چهره های اصلاح طلب و صاحبنظران سیاسی واستادان دانشگاه ها داشته است که تنها برخی از آنها مانند ملاقات او و عبدالله نوری و میرحسین موسوی   رسانه ای شده است .
خاتمی در این دیدارها،‌نظرات اشخاص زیادی را دریافت داشته که عمدتاً بر آمدن وی تأکید داشته اند هر چند که برخی افراد نیز به او توصیه کرده اند به جای آن که در اردوگاه اصلاحات ، وظیفه اجرایی بر عهده گیرد  ، بهتر است لیدر و رهبر فکری این جریان باشد.
وی افزود:‌ خاتمی اکنون در جمع بندی های خود برای کاندیداتوری به درصد بالای 50 و 60 رسیده است به ویِژه پس از آن که میرحسین موسوی و عبدالله نوری ،‌به او گفتند که خودشان قصد کاندیداتوری ندارند ولی قطعاً از خاتمی حمایت خواهند کرد.
با این حال ،‌ چهار ملاحظه باعث شده است خاتمی ، همچنان به سبک،سنگین کردن موضوعه ادامه دهد:
1- خاتمی از حجم بزرگ تخریب ها که انتظار می رود علیه او شکل بگیرد ،‌ نگران است و می کوشد  به گونه ای ماجرا را پیش ببرد که تا حد امکان ،‌فضای رقابتی ، آلوده نشود.
2- او در حال بررسی این موضوع با همفکری وزرای سابقش هست که آیا وضعیت کشور به گونه ای هست که در صورت رئیس جمهور شدن ،‌ بتواند به نحو آبرومندانه ای مملکت داری کند یا آن که صرفاً‌ وارث مشکلات خواهد شد؟
3- خاتمی هنوز بر روی این گزینه تأمل دارد که آیا بهتر نیست به جای این که خود رأساً کاندیدا شود ،‌ از کروبی حمایت کند که هم احتمال تخریبش کمتر است ،‌هم با زبان توده ها آشناست و هم این که سوابقش نشان می دهد برای تحقق اهداف اصلاح طلبانه ،‌ از رک گویی ، دعوا و در افتان با کانون های قدرت ابایی ندارد؟
4- خانواده خاتمی ،‌ چندان با ریاست جمهوری او موافق نیستند.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


سیدهادی خامنه ای رئیس جدید شورای جبهه اصلا حات

سه شنبه 87 شهریور 26 ساعت 12:0 عصر
رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از جمع بندی نهایی نتایج کارگروه اصلاح طلبان در جلسه هفته آینده این شورا خبر داد.

محمد سلامتی رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با بیان این مطلب اظهار داشت: در جلسه هفته آینده این شورا موارد جمع بندی شده از تلاش کارگروه برای ائتلاف تمامی گروه های اصلاح طلب در انتخابات ریاست جمهوری دهم ارائه خواهد شد.

وی همچنین گفت که در این جلسه ریاست بنده بر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات پایان می یابد و احتمالا دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) ریاست این شورا را بر عهده خواهد گرفت.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


سخنرانی خاتمی و ناطق نوری در حرم امام (ره)

سه شنبه 87 شهریور 26 ساعت 11:0 صبح
علی‌اکبر ناطق نوری و سیدمحمد خاتمی در مراسم شب‌های قدر در حرم مطهر امام خمینی(ره) سخنرانی می‌کنند. در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان مصادف با 29 شهریورماه، دعای جوشن‌کبیر توسط حاج رضا نبوی قرائت خواهد شد و سخنرانی و مراسم احیا توسط ناطق نوری در این شب برگزار می‌شود. همچنین در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان مصادف با 31 شهریورماه، دعای جوشن کبیر توسط حاج احمد اصفهانی، سخنرانی از سوی سید محمدخاتمی و مراسم احیا توسط ادیب یزدی برگزار می‌شود. 

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


فردا سوال از رئیس جمهور به هیئت رئیسه میرود

سه شنبه 87 شهریور 26 ساعت 10:0 صبح
نماینده تهران در مجلس از تقدیم نامه طرح سوال از رئیس‌جمهور درباره رحیم‌مشایی به هیئت رئیسه مجلس در روز چهارشنبه این هفته خبر داد.علی مطهری  اظهار داشت: بیش از 80 نماینده مجلس طرح سوال از رئیس‌جمهوری درباره اسفندیار رحیم‌مشایی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را امضا کرده‌اند. وی گفت: مهلت یک هفته‌ای را برای رئیس‌جمهوری لحاظ کردیم تا اگر می‌خواهند عکس‌العملی نسبت به رحیم‌مشایی داشته باشند فرصت کنند اما ظاهراً اتفاقی نیفتاده است به همین دلیل نامه طرح سوال از رئیس‌جمهوری به هیئت رئیسه تقدیم می‌شود. نماینده مردم در مجلس افزود: هیئت رئیسه مجلس نیز طبق آئین‌نامه عمل خواهد کردو موضوع به کمیسیون مربوطه می‌رود و نظرات امضاکنندگان دریافت شده و سپس رئیس‌جمهوری تایک ماه فرصت دارند که در مجلس حاضر شده و به سوال نمایندگان پاسخ دهند.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


<      1   2   3   4   5   >>   >