سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

صلاحیت حسن روحانی هم زیر سوال رفت

سه شنبه 87 شهریور 26 ساعت 9:0 صبح
به دنبال انتقادات صریح حسن روحانی از دولت نهم، بسیج دانشجویی دیروز با انتشار بیانیه‌ای صلاحیت وی را برای نامزدی در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری زیر سوال برد. در بخشی از این بیانیه آمده: پیرامون صلاحیت یا بی‌صلاحیتی روحانی برای ریاست‌جمهوری، اینچنین وانمود می‌شود که سخن روحانی گامی رو به جلو برای گرفتن صلاحیت است؛ علاوه بر آنکه نیم‌نگاهی به آرای اپوزیسیون داخلی هم داشته است، «روحانی برای همه از معتدلیون تا افراطیون» را به عنوان مقدمه شعارهای انتخاباتی حسن روحانی برای انتخابات دهم خوانده‌اند.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


تهدید خاتمی به قتل و ترور

سه شنبه 87 شهریور 26 ساعت 1:56 صبح
یکی از نزدیک‌ترین افراد به خاتمی از تهدید وی به قتل و ترور از سوی مخالفان سیاسی‌اش خبر داد. سیدمحمدعلی ابطحی، که یک‌شنبه‌شب در مراسم افطاری ائتلاف اصلاح‌طلبان استان فارس در شیراز سخن می‌گفت، ضمن برشمردن موانع و مشکلات پیش‌روی سیدمحمد خاتمی برای ورود به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری، ابتدا به «جنگ‌های روانی و تهدیدهای فریبنده رقبا» اشاره کرد. وی در چارچوب همین تهدیدها به پخش شب‌نامه‌ای سراسر فحش و ناسزاگویی به خاتمی در نماز جمعه هفته گذشته قم اشاره کرد و گفت: «کار رقبای خاتمی به جایی رسیده که اکنون در ارگان‌های رسمی خود، او را تهدید به ترور و قتل می‌کنند.» بدین‌ترتیب، تهدیدها علیه خاتمی که ابتدا از سطح طرح بحث ردصلاحیت او در روزنامه‌هایی چون «کیهان» یا سخنگویانی چون «مجتبی ذوالنور» جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه آغاز شده بود، اینک به انتشار شب‌نامه‌های حاوی تهمت و تخریب و حتی تهدید به ترور و قتل رئیس‌جمهور پیشین رسیده است. ابطحی اما به‌عنوان یکی از نزدیک‌ترین افراد به خاتمی در طول دوران ریاست‌جمهوری وی و حتی قبل از آن، اوج‌گیری تهدیدها علیه خاتمی را نشانه‌ای از «شرایط مناسب برای نامزدی او» دانسته است. وی این تهدید‌ها را نشانه «بیم اصولگرایان از پیروزی خاتمی» دانست و گفت: «این تهدیدها نه برای خاتمی تازگی دارد و نه برای دوستان خاتمی. همان‌طور که اصلاح‌طلبان، تهدیدها و حتی ضرب‌وشتم‌های فیزیکی را در طول سالیان اخیر تجربه کردند. » ابطحی در ادامه از شب‌نامه‌ها و فحش‌نامه‌ها به‌عنوان تنها رسانه‌هایی نام برد که مردم می‌توانند از طریق آن به مظلومیت جریان دوم خرداد پی‌بردند. این عضو مجمع روحانیون مبارز در عین حال، تخریب‌ها را «کوچک‌‌ترین مشکل پیش‌روی خاتمی» خواند. وی در سخنرانی خود با اشاره به‌خواست عموم جامعه برای بازگشت سیدمحمد خاتمی به عرصه قدرت، گفت: خاتمی برای آمدن به عرصه انتخابات با چند مشکل روبه‌‏رو است که این مشکلات را می‌‏توان به سه دسته قبل از آمدن، در حین آمدن و بعد از آمدن تقسیم کرد. ابطحی تصریح کرد: مشکلات قبل از آمدن خاتمی به انتخابات در اشکال مختلف بروز می‌‏کند که بخشی از آن توسط رقبا و با جنگ‌‏های روانی و تهدیدهای فریبنده ایجاد می‌‏شود. ابطحی در تبیین دومین مانع تضمین سلامت برگزاری انتخابات را دغدغه تمام اقشار جامعه دانست و گفت: این دغدغه یکی از مشکلات مرحله دوم آمدن خاتمی است. به اعتقاد ابطحی اگر هر کدام از کاندیداهای حضور در انتخابات نتوانند سلامت انتخابات را چه از نظر تخلف و چه از نظر تقلب تضمین کنند، دعوت از مردم برای حضور در انتخابات دعوت نابجایی است. وی افزود: اینها واقعیت‌‏هایی است که در جامعه ما وجود دارد و تنها در یک صورت می‌‏توان با آن مقابله کرد و آن اتفاقی است که در خرداد 76 رخ داد. یعنی اختلاف آرا آنچنان زیاد باشد که ظرفیت تخلف را از کسانی که به این انتخابات سوء‌نظر دارند، بگیرد. به اعتقاد وی خاتمی کسی است که می‌‏تواند با حضور در انتخابات این اختلاف رای را به وجود آورد. ابطحی ادامه داد: واقعیت این سال‌‏ها نشان داد که نه تنها شعارهای رادیکال در جامعه ایرانی قابلیت اجرا ندارند، بلکه این شعارها به عکس‌العمل‌‏هایی منجر می‌‏شود که آسیب‌‏های سنگین و شدیدی را به جامعه وارد می‌‏کند.

وی افزود: اینکه برخی‌‏ها می‌‏گویند خاتمی این‌‏بار باید شعارهای رادیکال بدهد و دیدگاه‌‏های خود را شفاف‌‏تر بیان کند، اگر به وضعیت کنونی کشور نگاه کنند، درمی‌‏یابند که وضعیت کنونی جامعه ایرانی حاصل واکنش به همین شعارهای رادیکال است. ابطحی ادامه داد: اگر خاتمی تاکنون کاندیداتوری خود را اعلام نکرده به این دلیل است که می‌‏خواهد ببیند در مرحله سوم یعنی پس از انتخابات، چگونه می‌‏تواند به کشور و ملت کمک کند. ابطحی با اشاره به خصوصیات شخصیتی خاتمی گفت: نه تنها ما، بلکه اصولگرایان هم می‌‏دانند که جامعه، خاتمی را به عنوان نمادی از محبت، دوستی، عشق و صمیمت می‌‏شناسد و این برگ برنده ما در انتخابات است. وی با بیان اینکه من نیز معتقدم بازگشت خاتمی به عرصه انتخابات نمی‌‏تواند برای جبهه بزرگ اصلاحات یک پیروزی محسوب شود، افزود: اما وضعیت کنونی کشور، استثنایی است. به گزارش ایلنا، ابطحی در ادامه سخنرانی خود به تئوری کنار کشیدن مردان بزرگ سیاسی از عرصه رقابت با هدف محبوب ماندن اشاره کرد و گفت: این تئوری در میان برخی از دوستان طرفدارانی دارد اما من اعتقاد دارم که اگر خاتمی کاندیدا نشود، به این دلیل نیست. عضو مجمع روحانیون مبارز با اشاره به اعلام کاندیداتوری کروبی توسط حزب اعتمادملی، گفت: هر حزبی این حق را دارد که کاندیدای خود را جهت حضور در انتخابات معرفی کند و حزب اعتمادملی نیز از این قاعده مستثنی نیست. این کار اقدامی است در جهت نهادینه کردن تحزب در کشور. وی خاطرنشان کرد: مجموعه‌‏ای از نیروهای دلسوز برای بارورشدن نهال انقلاب در سه دهه گذشته تلاش کردند که کروبی و خاتمی نیز جزئی از این مجموعه هستند و کسی مدیون کسی نیست، البته من بحثی را که قوچانی تحت عنوان جبران کردن در انتخابات ریاست جمهوری توسط خاتمی عنوان کرده بود را مورد نقد قراردادم و گفتم طرح اینگونه موارد ضرورت خاصی ندارد و ما باید به مسائل مهم‌تری بپردازیم. ابطحی گفت:محبوبیت منحصربه‌فرد خاتمی و اتفاقات رخ داده در طول سه سال گذشته، می‌‏تواند آرای خاموش جامعه را مانند خرداد 76 به صحنه بیاورد. عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز تغییر نوع گفتار خاتمی از حالت تدافعی به تهاجمی را استراتژی رئیس‌جمهور سابق برای آماده کردن جامعه برای حضور در انتخابات دانست و افزود: توقع جامعه این است که در انتخابات اتفاق جدیدی رخ دهد. ابطحی در پایان بحث‌‏های مطرح شده توسط رقبای خاتمی مبنی بر رد صلاحیت وی را ناشی از ترس اصولگرایان تندرو از پیروزی خاتمی دانست و گفت: شورای نگهبان هیچگاه اقدام به رد صلاحیت خاتمی نخواهد کرد.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


حضور کریمی در دربی قطعی شد

سه شنبه 87 شهریور 26 ساعت 12:0 صبح
رضایت نامه بین المللی علی کریمی مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس از سوی کمیته المپیک قطر صادر و به فدراسیون فوتبال ایران ارسال شد.
 کمیته المپیک قطر دو روز پیش پس از دریافت مبلغ واریزی باشگاه پرسولیس، کارت بازی علی کریمی را برای فدراسیون فوتبال ایران صادر کرد تا این بازیکن مشکلی برای همراهی سرخپوشان در هفته هشتم لیگ برتر نداشته باشد.
عزیزمحمدی رئیس سازمان لیگ برترضمن تایید این خبر اظهار داشت : ITC علی کریمی صادر شده و این بازیکن برای دریافت کارت بازی و همراهی پرسپولیس در مسابقات لیگ برترمشکل خاصی ندارد.
وی تصریح کرد: البته طبق آئین نامه مسابقات لیگ برتر کریمی پس از سپری شدن 14 روز از تاریخ ثبت قرارداد می تواند درمسابقات لیگ برتر شرکت کند.
با صدور ITC علی کریمی مهاجم بین المللی تیم فوتبال پرسپولیس این بازیکن می تواند دردیدار حساس هفته نهم لیگ برتر مقابل استقلال که روز 12 مهرماه برگزارخواهد شد، حضور یابد. ضمن اینکه او می تواند در دیدار برابر پگاه نیز که قبل از بازی با استقلال برگزار می شود به میدان برود

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


تلاش پیامکی برای خارج کردن طرح از مجلس

یکشنبه 87 شهریور 24 ساعت 11:59 عصر
بالا گرفتن ماجرای پرسش از رئیس‌جمهور که تا به امروز هیچ مفری برای حامیان دولت نگذاشته، موجب پدید آمدن راه‌های جدیدی در تجربه پارلمان‌داری ایران شده است.
 در روزهای اخیر که تعداد امضاکنندگان پرسش از رئیس‌جمهور در حال رسیدن به مرز قانونی خود است، لابی‌های پشت پرده، جای خود را به اختراعاتی جدید در روابط بین قوای مجریه و مقننه داده است.  در روزهای گذشته، پیامک‌هایی به برخی از مشترکان تلفن همراه فرستاده شد که در آن، از گیرنده خواسته شده تا اگر با طرح پرسش از رئیس‌جمهور مخالف است، به شماره‌ای که در پیام آمده پیامک زده و یا تماس بگیرد. و طرفه آنکه شماره‌ای که در متن پیام آمده، متعلق به عامل اصلی طرح سؤال از رئیس‌جمهور است که با ذکر نام وی، از مردم خواسته شده او را از نارضایتی‌شان از به مجلس کشاندن رئیس‌جمهور آگاه کنند.
در این پیامک آمده است: « با توجه به خیمه شب بازی مافیاهای قدرت در بازیچه قرار دادن آقای مطهری برای جمع آوری امضای سوال و استیضاح رئیس جمهور مکتبی و مورد تایید رهبر انقلاب، به شماره 0912.... آقای مطهری با پیامک و تماس محترما اعتراض خود را اعلام می کنیم»
این تلاش‌ها در حالی است که هویت اقدام‌کنندگان آن، هنوز مشخص نشده‌ و تلاش‌هابرای مشخص شدن هویت گروه و یا گروهای اقدام کننده نیز به نتیجه نرسیده است.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


احساس وظیفه برای تخریب خاتمی !

یکشنبه 87 شهریور 24 ساعت 9:0 عصر
دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: چرا طلاب قم در مقابل توهین به مراجع و اظهاراتی مبنی بر دوستی با رژیم اسرائیل طومار جمع آوری نکردند ولی برای تخریب خاتمی از هیچ کوششی فروگذار نمی‌‏کنند.

سید حسین موسوی تبریزی  با اشاره به بیانیه تخریبی جمعی از طلاب قم بر علیه خاتمی که در نماز جمعه قم منتشر شد، اظهار داشت: هر چه به زمان انتخابات نزدیکتر شویم اینگونه تخریب‌‏ها بیشتر می‌‏شود به همین دلیل برخی چون احتمال حضور خاتمی در انتخابات را جدی تلقی می‌‏کنند پروژه تخریب خاتمی را زودتر از موعد آغاز کردند.

وی افزود: برخی طلاب قم برای تخریب خاتمی احساس وظیفه می‌‏کنند.

دبیر کل خانه احزاب در ادامه تاید کرد: اینگونه رفتارها موجب بدبینی مردم به روحانیت می‌‏شود و متاسفانه دستگاه‌‏های مسوول نیز در مقابل این هتک حرمت‌‏ها سکوت کرده‌‏اند که ادامه این روند به سود کشور نیست.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


احمدینژاد هنوز ویزا ندارد

یکشنبه 87 شهریور 24 ساعت 7:0 عصر
در حالی‌که بر اساس گفته سخنگوی یکی از مسوولان سازمان ملل متحد، احمدی‌نژاد دوم مهرماه در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک سخنرانی می‌کند، هنوز ویزا برای هیات ایرانی جهت این سفر صادر نشده است. این اتفاق در حالی رخ داده که مسوولان ایرانی برای کسب ویزا از حدود دو ماه پیش فعالیت خود را آغاز و اقدامات لازم را انجام داد‌ه‌اند، ولی هنوز از سوی آمریکا ویزایی برای هیات ایرانی صادر نشده است. در صورت صدور ویزا، رئیس‌جمهور و هیات همراه باید اول مهرماه به نیویورک سفر کنند. در این حال، خبرگزاری فارس گزارش داد که احمد باطبی، دانشجویی که اخیرا در حین مرخصی زندان به آمریکا پناهنده شده، با دریافت کارت خبرنگاری از سازمان ملل، قرار است در اجلاس مجمع عمومی حضور یابد. این خبرگزاری حامی دولت پیش‌بینی کرده که حضور باطبی در این اجلاس «جهت ایجاد جنجال خبری» صورت خواهد گرفت.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


جدایی سازمان میراث فرهنگی از ریاست جمهوری

یکشنبه 87 شهریور 24 ساعت 6:0 عصر
نمایندگان مجلس به یک فوریت طرح جدایی سازمان میراث فرهنگی از ریاست جمهوری رای مثبت دادند.

 نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز با 146 رای موافق، یک فوریت طرح انتزاع سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از ریاست جمهوری و الحاق آن به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تصویب کردند.
بنابر این گزارش در صورت تصویب این طرح صنایع دستی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منتزع و با همه امکانات و نیروها به وزارت صنایع و معادن الحاق می‌‏گردد.
لازم به ذکر است نمایندگان موافق یک فوریت این طرح رئیس‌‏جمهور را در شان پاسخگویی و حضور مستقیم در امور ارگان‌‏های زیر مجموعه ریاست جمهوری ندانسته و به طول انجامیدن مساله سازمان میراث فرهنگی در مجلس را نامناسب خواندند.
از سوی دیگر تنها مخالف تصویب یک فوریت این طرح، ایجاد وهنی در خصوص مجلس را پیش بینی کرد که در صورت تصویب این طرح متوجه مجلس خواهد شد.به این ترتیب که اگر مجلس نتوانسته از ابزار نظارتی در رابطه با یک دستگاه استفاده کند،چرا یک دستگاه بزرگ را دستخوش تحول و فعالیت‌‏های آن را محدود کرده است.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


سید محمد خاتمی گفت: با هیچ فردی در زمینه انتخابات دیدار نداشته‌‏ام.

سید محمد خاتمی در پاسخ به این سوال که آیا با عبدالله نوری و میرحسین موسوی دیدار داشته‌‏اید، گفت: من با همه دوستانم گاهی دیدار می‌‏کنم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این دیدارها پیرامون مساله انتخابات و حضور شما در این عرصه برگزار می‌‏شود،گفت: دیدار خاصی با هیچ فردی در زمینه انتخابات ریاست جمهوری نداشته‌‏ام.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


یک برنامه اقتصادی پر سر و صدای دیگر دارم

یکشنبه 87 شهریور 24 ساعت 11:0 صبح
دبیرکل حزب اعتماد ملی گفت: طرح تحول اقتصادی آقای احمدی نژاد در همان راستای طرحی است که من در انتخابات ریاست جمهوری قبلی ارائه کردم ولی نمی توان گفت این طرح دقیقا طرح موسوم به 50 هزارتومانی است .
حجت الاسلام مهدی کروبی  ادامه داد: اینکه بتوانیم بخشی از پول دولت را برای پرداخت مقداری از هزینه ها به مردم پرداخت کنیم کار خوبی است تا برخی افراد به خصوص افراد بیکار و دانشجویان بتوانند حداقل نیازهای خود را تامین کنند.
ناالبته دادن یارانه به مردم نباید به این معنی باشد که تولید و صنعت تعطیل شود بلکه باید کار تحول اقتصادی یا همان پرداخت نقدی یارانه ها به موازات حل مشکلات زیربنایی و ریشه ای دنبال شود.
وی درخصوص اجرای طرح تحول اقتصادی بیان داشت: همان طور که رهبر انقلاب گفتند در اجرای طرح تحول نباید شتاب کرد و باید با دقت و عقلانیت این برنامه را اجرایی کرد.
کروبی یادآور شد: همان موقع برای انتخابات ریاست جمهوری طرح ما عملی بود و برای انتخابات ریاست جمهوری آینده هم یک برنامه اقتصادی پر سروصدا مانند دور قبل داریم که اتاق فکر حزب اعتماد ملی در حال فعالیت است تا این طرح بعد از بررسی و نهایی شدن به زودی اعلام شود.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


پسر رفسنجانی:روحانی می آید

یکشنبه 87 شهریور 24 ساعت 10:0 صبح
یکی از فرزندان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از کاندیداتوری حسن روحانی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک این مجمع در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری خبر داده است.    
محمد علی ابطحی از اعضای دولت اصلاحات در آخرین مطلب سایت شخصی خود نوشته است که در حاشیه مراسم سالگرد آیت الله شهید صدوقی با یاسر هاشمی رفسنجانی درباره اظهارات اخیر روحانی در خصوص دولت نهم که به اعتقاد وی در راستای فعالیت های انتخاباتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شده، صحبت کرده است.
ابطحی ادامه داد: یاسر هاشمی رفسنجانی گفت که روحانی تصمیم قطعی گرفته در انتخابات ریاست جمهوری آینده کاندیدا شود اما حضور او در این عرصه، منوط به عدم کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی است.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >