سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

جلسه اضطراری مجلس

دوشنبه 87 شهریور 18 ساعت 6:0 عصر
در پایان جلسه علنی روز گذشته مجلس و در شرایطی که اعتراضات شدیدی علیه اهانت به جایگاه مرجعیت صورت گرفته بود، روحانیون مجلس جلسه اضطراری تشکیل دادند. رضا اکرمی نماینده تهران و از روحانیون مجلس هشتم در گفت‌وگو با کارگزاران از تشکیل این جلسه خبر داد و گفت: «دستور کار این جلسه بررسی اظهارات مشایی و جسارت به مراجع تقلید است.»

در پایان این جلسه سلمان ذاکر از روحانیون مجلس عنوان کرد: «در این جلسه که قریب 40 نفر از نمایندگان روحانی مجلس در آن حضور داشتند به اتفاق اظهارات یکی از کارگردانان به مراجع عظام و اظهارات مشایی را محکوم کردند.» ذاکر به مهر گفته است: «قرار است روحانیون مجلس به زودی با نوشتن نامه‌ای به رئیس‌جمهور برخورد جدی با مشایی را خواستار شوند و اعلام کنند که برخی اظهارات به نام دولت باعث زیر سوال رفتن جایگاه رئیس‌جمهور می‌شود.» تصمیم روحانیون مجلس برای نامه‌نگاری با محمود احمدی‌نژاد در شرایطی اخذ شده که حدود 20 روز پیش 200 نماینده مجلس در نامه‌ای خطاب به احمدی‌نژاد با محکوم کردن اظهارات مشایی خواستار برکناری او شدند و ادامه حضور مشایی در جایگاه معاونت ریاست‌جمهوری را به صلاح کشور ندانستند. محمود احمدی‌نژاد اما توجهی به این نامه و اعتراضات نکرد. مشایی از مقربین به رئیس دولت نهم است و نسبت خویشاوندی نیز به سبب ازدواج دخترش با پسر احمدی‌نژاد دارد. از ابتدای تشکیل دولت نهم مشایی همواره یکی از حاشیه‌سازترین اعضای کابینه بوده که از جانب احمدی‌نژاد پشتیبانی و حمایت شده است. پیش از این در مجلس گذشته نیز اعضای کمیسیون فرهنگی با نگارش نامه‌ای به احمدی‌نژاد خواستار برکناری مشایی شدند که این اتفاق رخ نداد.

توهین به مراجع در دولت نهم آغاز شد
علی لاریجانی رئیس مجلس هشتم و نماینده شهر قم که همواره خود را نماینده مراجع و روحانیون معرفی کرده است روز گذشته در نطق پیش از دستور خود با اشاره به انتشار مطلب توهین‌آمیز به مراجع گفت: «هفته گذشته در نوشتاری ناپسند به ساحت مرجعیت توهین شد. چنین اقدامی برخلاف مصالح کشور، سلوک ناب و آیین ناب محمدی است.» رئیس مجلس در ادامه تاکید کرد: «مرجعیت، رکن تفکر اسلامی است و حفظ و احترام به شئونات آنان ضروری است.» اما تندترین و صریح‌ترین انتقادات از سوی قدرت‌الله علیخانی عضو فراکسیون اقلیت مجلس هشتم، مطرح شد. نماینده قزوین که به عنوان سومین ناطق پیش از دستور پشت تریبون قرار گرفت، گفت: ملت ایران در این روزها شاهد جسارت به مراجع عالیقدر حوزه علمیه قم و بسیاری از علما و مقدسات این ملت است. وی با تاکید بر اینکه افرادی ظاهرا گمنام دست به فتنه‌گری زده‌اند، گفت: مراجع عظام تقلید از جمله آیت‌الله مکارم‌شیرازی را این افراد مورد تخریب قرار داده و جرم ایشان این بوده که جواب یک استفتا علیه مشایی را داده‌اند. علیخانی تصریح کرد: مراجع تقلید مورد حمله قرار می‌گیرند، در صورتی که امام راحل و مقام معظم رهبری مرجع تقلید هستند، مگر مراجع بزرگ نباید برای مردم و مسلمانان تعیین تکلیف کنند، امروز هتاکی را به جایی رسانده‌اند که اظهار می‌دارند مراجع در خانه بنشینند و در حکومت دخالتی نداشته باشند. نماینده قزوین در مجلس با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید داشتند که این انقلاب بدون نام خمینی(ره) در دنیا شناخته شده نیست و نخواهد بود، گفت: بشکند آن دهان و زبانی که به مراجع تقلید توهین می‌کند، مگر مشاور رئیس‌جمهور نبود که گفت امام زمان(عج)؛ زمانی که بیاید گردن مراجع را می‌زند. زبان مشاور رئیس‌جمهور بشکند. علیخانی گفت: امروز یکی از حامیان رئیس‌جمهور که تا به حال نیز رسما از سوی دولت تکذیب نشده به یک مرجع بزرگ توهین کرده، درود به جامعه مدرسین، دادستان کل کشور و کروبی که در مقابل این توهین موضع گرفته‌اند. علیخانی ادامه داد: مشروعیت شما از مرجع تقلید و از اسلام و انقلاب است چرا اجازه می‌دهید برخی حامیان به مراجع حمله کنند. وی تاکید کرد: اولین هتاکی نیز در این کشور نسبت به شخصیت‌ها از زبان و سایت همسر سخنگوی دولت آغاز شد، اگر در این‌‌باره تذکر داده می‌شد، امروز اوضاع بدین شکل نبود. نماینده قزوین با بیان اینکه نمایندگان مجلس، سربازان مقام معظم رهبری و مراجع هستند، افزود: در این مجلس نمایندگان بر دهان هتاکان خواهند زد. همه مراجع عزیز هستند و متاسفیم که دولت بعد از امضای 200 نماینده، مشایی را هنوز همراه خود به سفر می‌برند این دهن‌کجی است. علیخانی گفت: بنده از رئیس‌جمهور پایین‌تر نمی‌آیم و می‌خواهم عرض کنم نباید به مراجع دهن‌کجی کرد و مجلس می‌تواند، بازخواست کند.
اعتراض حامیان دولت به علیخانی

اظهارات قدرت‌الله علیخانی مورد اعتراض برخی از حامیان دولت قرار گرفت. روح‌الله حسینیان نماینده تهران گرچه توهین و هتک‌حرمت به مراجع را امر ناپسندی توصیف کرد، اما گفت: نوری‌زاد هیچ ربطی به دولت ندارد. بهانه کردن این موضوع و حمله به دولت کار درستی نیست. به گفته حسینیان این اولین بار نیست که نوری‌زاد به مراجع و روحانیون توهین می‌کند بلکه او پیش از این نیز به علما جسارت کرده بوده است.

حسینیان تاکید کرد: «دولت باید اعلام کند نوری‌زاد و اظهاراتش ربطی به ایشان ندارد.» مرتضی آقاتهرانی نیز گفت که اصلا اینگونه نیست که نتوان به مراجع انتقاد یا اشکال گرفت. او ادامه داد: شما سر درس خارج آیت‌الله بهجت بروید. زمان کلاس سه ربع بیشتر نیست اما بیش از 120 اشکال به آقا می‌گیرند خود مراجع نیز اعتقاد ندارند نباید به آنها انتقاد شود. مرتضی آقاتهرانی که از او به‌عنوان استاد اخلاق کابینه یاد می‌شود تصریح کرد: نیازی نیست که دولت در قبال این مسائل موضع‌گیری کند. طرف توهین کرده باید پاسخگو باشد اما اگر قرار باشد هرکس هر چیزی می‌گوید دولت جواب دهد آن وقت به کارهایش نمی‌رسد. جمعی از نمایندگان حامی دولت نیز در پایان جلسه علنی طی تذکر آیین‌نامه‌ای به اظهارات علیخانی اعتراض کردند اما لاریجانی این تذکرات را وارد ندانست. از جمله حمید رسایی نماینده تهران خطاب به لاریجانی گفت که در جلسه علنی امروز صحبت‌هایی شد که لازم بود رئیس‌مجلس اجازه چنین صحبت‌هایی را ندهد تا اینگونه تلقی نشود که مجلس جای اظهارنظرهای غرض‌آلود و شخصی است. رسایی ادامه دارد: پس از اظهارنظر یک کارگردان سینما درباره مراجع تقلید، خود نزد این مراجع رفتم و از آنها کسب تکلیف کردم. لاریجانی در پاسخ به تذکر رسایی گفت: ما نمی‌توانیم مانع کسی که سخنرانی قبل از دستور دارد بشویم. وی افزود: حفظ منزلت و اقتدار مجلس آن است که بگذاریم آزادی بیان باشد و هرکس نظر خود را بدهد. رسایی در ادامه گفت: این موضوع هیچ ارتباطی به دولت نداشت و فکر می‌کنم ایشان به نوعی غرض‌های شخصی و حتی کینه‌های خود را مطرح کردند و در ایام نزدیک شدن به انتخابات از هر فرصتی برای تخریب دولت استفاده می‌کنند. لاریجانی مجددا در پاسخ به رسایی اظهار داشت: شما می‌توانید تقاضای نطق پیش از دستور کنید و صحبت‌های ایشان را نقد کنید که مانعی هم ندارد. مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران نیز در تذکری دیگر با انتقاد از نطق علیخانی گفت: آیا مراجع ما آنقدر مظلوم هستند که نیازمند دفاع هتاکان باشند و آیا هتاکی و توهین جزء آزادی بیان است؟ آیا توهین و هتاکی جزء آزادی بیان است و افراد آزادند تا از تریبون مجلس هم آزادی بیان داشته باشند. وی گفت: سخنان کسی که از همین تریبون گفته شده مستوجب حد و تعزیر است، هستند. لاریجانی در پاسخ به تذکر کوچک‌زاده گفت: مطالب شما مربوط به اداره جلسه نیست. وی تاکید کرد: بنده هیچ هتاکی در اینجا ندیدم بلکه ایرادی به بعضی از افراد گرفته شد که به مراجع توهین کرده بودند. رئیس مجلس اظهار داشت: ایشان نظر خود را دارند و نام بردند بنابر این افرادی مثل جنابعالی که آن را نادرست می‌دانید می‌توانید وقت گرفته و سخنرانی کنید. وی تاکید کرد: چه جنابعالی و چه دوستان دیگر اگر نظری در این مورد برای اداره کشور داشته باشید حتما ما آزادی عمل را فراهم می‌کنیم تا نمایندگان نظرشان را بدهند. پس از تذکر کوچک‌زاده، علیخانی نیز خواستار دادن تذکر بود که رئیس مجلس از وی خواست از این کار صرف‌نظر کند. علیخانی نیز گفت که به احترام رئیس‌مجلس از تذکر خود صرف‌نظر می‌کند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


علی مطهری متن طرح سوال از رئیسجمهور را نوشت

دوشنبه 87 شهریور 18 ساعت 4:0 عصر
علی مطهری، فرزند شهیدمرتضی مطهری که از لیست رایحه خوش خدمت (حامیان دولت) به عنوان نماینده تهران راهی مجلس هشتم شد، طرح سوال از محمود احمدی‌نژاد را تهیه کرده است. به گفته علی مطهری «طرح سوال از رئیس‌جمهور تاکنون حدود 40 امضا دارد و محور اصلی آن اظهارات اخیر اسفندیار رحیم‌مشایی معاون احمدی‌نژاد درباره دوستی با مردم اسرائیل و سکوت رئیس‌جمهور در این خصوص است.» فضای روز گذشته مجلس بار دیگر تحت تاثیر اظهارات مشایی و عملکرد دولت نهم و به خصوص احمدی‌نژاد در این خصوص بود. در این میان اظهارات محمد نوری‌زاد از حامیان احمدی‌نژاد در اعتراض به مراجع تقلید به دلیل محکوم کردن سخن مشایی موجب شد تا رئیس و نمایندگان مجلس هتک حرمت جایگاه مرجعیت را مورد انتقاد قرار داده و اعتراض کنند. علاوه بر علی لاریجانی که در نطق پیش از دستور خود توهین به مراجع را خلاف مصالح کشور توصیف و به آن اعتراض کرد، روحانیون مجلس نیز با تشکیل جلسه اضطراری اظهارات مشایی و هتاکی به مراجع را محکوم کردند.تاکنون در هیچ یک از مجالس بعد از انقلاب سابقه نداشته طرح سوال از رئیس‌جمهور تهیه و مطرح شود اما اگر 75 نفر از نمایندگان مجلس طرح سوال از احمدی‌نژاد را امضا کنند او با حضور در صحن علنی مجلس باید به سوالات پاسخ دهد. در این صورت او اولین رئیس‌جمهور بعد از انقلاب است که به مجلس فراخوانده می‌شود. علی مطهری روز گذشته در شرایطی خبر از تهیه طرح سوال از احمدی‌نژاد و تلاش برای جمع‌آوری امضا از نمایندگان داد که پیش از این محمدرضا باهنر نایب‌رئیس دوم به احمدی‌نژاد هشدار داده بود «اگر دولت و رئیس‌جمهور فکری در حد تعویض آقای مشایی نکند احتمال دارد، اصطکاک ایجاد شود. ما می‌ترسیم در این مسئله خدای نکرده اگر قرار باشد دولت مقاومت کند دعوا شود.» باهنر در مورد تلاش جمعی از نمایندگان برای تهیه طرح سوال از احمدی‌نژاد در صورت عدم برکناری مشایی نیز گفته بود که «یک تعداد از نماینده‌ها اصرار دارند که اگر این اتفاق نیفتد ما از رئیس‌جمهور سوال می‌کنیم چراکه سوال از رئیس‌جمهور جزء حقوق مجلس است. البته تا به حال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این اتفاق نیفتاده است و هیچ مجلسی از هیچ رئیس‌جمهوری سوال نکرده است، اما اگر 75 نفر از نمایندگان امضا کنند طبق قانون اساسی سوال رسمی می‌شود و رئیس‌جمهور مکلف به پاسخگویی است. در مدیریت مجلس تلاش می‌کنیم تا قبل از این اتفاق، مشکل حل شود و به جاهای باریک کشیده نشود، اما باید توجیهی داشته باشیم و بتوانیم نمایندگان را قانع کنیم، طبیعی است که دولت باید اقداماتی را انجام دهد که باعث نشود مجلس به ما فشار بیاورد که البته اگر هم اصرار کنند طبق آیین‌نامه مکلف به عمل هستیم.در میان این اعتراضات محمود احمدی‌نژاد هیچ واکنشی نسبت به اظهارات معاون خود درباره «دوستی ملت ایران با مردم اسرائیل» و تقاضای 200 نماینده برای برکناری مشایی نداشت. رئیس سازمان میراث فرهنگی نیز نه‌تنها عذرخواهی نکرد بلکه با انتشار نامه‌ای سرگشاده به دفاع از اظهارات خود پرداخت. به گفته مهدی سنایی، مشایی حتی در کمیسیون فرهنگی در پاسخ به اعتراضات نمایندگان درباره مواضع او در مورد دوستی با مردم اسرائیل و تناقض با مواضع محمود احمدی‌نژاد گفته بود: «اظهارات من با رئیس‌جمهور هماهنگ است و می‌توانید بروید از ایشان سوال کنید.» اهانت محمد نوری‌زاد عضو سابق هیات‌تحریریه روزنامه کیهان و از حامیان محمود احمدی‌نژاد به مراجع تقلید موجب شد فضای مجلس یک‌بار دیگر علیه دولت نهم و سکوت رئیس دولت در برابر توهین به مراجع و اظهارات مشایی برانگیخته شود. نوری‌زاد پس از آنکه برخی از مراجع تقلید و از جمله آیت‌الله مکارم‌شیرازی خواستار برکناری رحیم‌مشایی به دلیل اظهاراتش درباره دوستی با اسرائیل شده بودند با انتشار مطلبی از مراجع تقلید خواست که «از دخالت در امور حکومتی خودداری کنند.» روز گذشته علی مطهری با محکوم کردن توهین و هتک حرمت به مراجع تاکید کرد: «متاسفانه یک عده‌ای در دولت نهم هستند که فکرشان همین است و اعتقاد محکمی به روحانیت و مراجع ندارند.»نماینده تهران معتقد است: «جایگاه مراجع تقلید و علما در دولت نهم تضعیف شده است.» او می‌گوید: «گاهی صحبت‌هایی در دولت می‌شود که به جایگاه روحانیون و مراجع ضربه می‌زند مانند حرف‌های مشاور هنری رئیس‌جمهور که واکنشی نسبت به آن صورت نگرفت.» علی مطهری در ادامه تاکید کرد: «دولت باید نسبت به اظهارات مشایی واکنش نشان می‌داد و آن را محکوم می‌کرد اما هنوز این اتفاق نیفتاده است به همین دلیل ما طرح سوال از رئیس‌جمهور را آماده کرده‌ایم که در حال امضا شدن است و احتمالا در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.» مطهری که متن طرح سوال را خود او نوشته است تعداد امضاها را حدود 40 امضا عنوان کرد اما از اعلام اسامی نمایندگان امضاکننده طرح سوال از احمدی‌نژاد خودداری کرد. با این حال در راهروهای پارلمان شنیده شد، اصولگرایان تحول‌خواه و طیف احمد توکلی، الیاس نادران، علیرضا زاکانی و... به همراه جمعی از روحانیون مجلس پیگیر موضوع هستند.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


27 سال پس از انفجار دفتر نخست وزیری

دوشنبه 87 شهریور 18 ساعت 3:0 عصر
یک نشریه اصولگرا خواستار محاکمه متهمان پرونده انفجار نخست وزیری در سال 1360 شد که طی آن، رییس جمهور رجایی و نخست وزیر باهنر به شهادت رسیدند.نشریه همت که توسط موسسه حفظ و بسط ارزش های دفاع مقدس منتشر می شود، در شماره اخیر خود پس از طرح این ادعا که پرونده انفجار 8 شهریور مورد رسیدگی کامل قرار نگرفته و متهمان هنوز آزاد هستند، خواستار بازگشایی مجدد این پرونده شد.

بنا به ادعای همت، متهمان پرونده 8 شهریور که به چهار دسته تقسیم می شدند:

دسته اول که به خارج از کشور گریخته اند، افرادی همچون کشمیری، جواد قدیری، محسن سازگارا و ... که می شود توسط پلیس بین الملل تحت تعقیب قرار گیرند.
دسته دوم گروهی هستند که در زمان رسیدگی به پرونده (سال 60 الی 65) بر مسند قدرت بوده اند و پس از مسکوت ماندن پرونده به تدریج ارتقای جایگاه پیدا کرده اند اما هم اینک دیگر بر مسند قدرت نیستند.
بهانه شورای عالی قضایی در آن دوران امکان اخلال در شرایط بحرانی نظام بخصوص با توجه به صرف توان نظام در جبهه های جنگ بود. لکن این گروه دیگر در آن شرایط حساس و نظام نیز در آن شرایط اضطراری نیست. افرادی همچون بهزاد نبوی، سعید حجاریان .
دسته سوم نیز گروهی هستند که آن روز نیز بازداشت و بازجویی شدند و هیچ لطمه خاصی متوجه نظام نگشت و طبیعتا رسیدگی مجدد به اتهامات آنها نیز ضرری نخواهد داشت، افرادی همچون علی اکبر تهرانی، خسرو تهرانی، مصطفی قنادها و ... چهارمین گروه نیز افرادی هستند که مرده اند، همچون دلنواز و تقی محمدی.

همت ، همچنین یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس هشتم را دسته تک نفره چهارم می نامد و رسیدگی به پرونده او را آزمونی برای اصولگرایان می شمارد

این نشریه در ادامه آورده است: نکته دیگر این است که اگر در آن روز افرادی در سطوح بالای کشور همچون منتظری و ... در ادامه رسیدگی قانونی به پرونده اخلال ایجاد می کردند، امروز دیگر چنین قدرتی ندارند و افرادی همچون حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای، حجت الاسلام والمسلمین رییسی و ... که درگیر مستقیم این پرونده بودند و آن روز از سوی برخی مسوولان قضایی مقبوض الید بودند، امروز مبسوط الید گشته اند .
از سوی دیگر در صورت رسیدگی به این پرونده که همواره یکی از پرابهام ترین اتهامات را متوجه نیروهای سیاسی کرده است، می توان یکبار برای همیشه به برائت یا مجرم بودن آنها رسید و از مرز اتهام عبور کرد.
با این وصف آیا زمان رسیدگی به پرونده ترور دو تن از بلندپایه ترین مقامات کشورمان نرسیده است؟

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


بشکند دهان توهین‏کنندگان به مراجع

دوشنبه 87 شهریور 18 ساعت 2:0 عصر
نماینده مردم قزوین در مجلس اظهار داشت: بشکند آن دهان و زبانی که به مراجع تقلید توهین می‌کند.
قدرت‌الله علیخانی نماینده مردم قزوین در مجلس صبح دیروز یکشنبه به عنوان سومین ناطق پیش از دستور مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ملت ایران در این روزها شاهد جسارت به مراجع عالیقدر حوزه علمیه قم و بسیاری از علما و مقدسات این ملت است.
وی با تاکید بر اینکه افرادی ظاهراً گمنام دست به فتنه‌گری زده‌اند، گفت: مراجع عظام تقلید از جمله آیت‌الله مکارم شیرازی را این افراد مورد تخریب قرار داده و جرم ایشان این بوده که جواب یک استفتاء علیه مشایی را داده‌اند.
علیخانی تصریح کرد: مراجع تقلید مورد حمله قرار می‌گیرند، در صورتی که امام راحل و مقام معظم رهبری مرجع تقلید هستند، مگر مراجع بزرگ نباید برای مردم و مسلمانان تعیین تکلیف کنند، امروز هتاکی را به جایی رسانده‌اند که اظهار می‌دارند مراجع در خانه بنشینند و در حکومت دخالتی نداشته باشند.
نماینده مردم قزوین در مجلس با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید داشتند که این انقلاب بدون نام خمینی(ره) در دنیا شناخته شده نیست و نخواهد بود، گفت: بشکند آن دهان و زبانی که به مراجع تقلید توهین می‌کند، مگر مشاور رئیس‌جمهور نبود که گفت امام زمان(عج)؛ زمانی که بیاید گردن مراجع را می‌زند. زبان مشاور رئیس‌جمهور بشکند.
علیخانی گفت:‌ امروز یکی از حامیان رئیس‌جمهور که تا به حال نیز رسماً از سوی دولت تکذیب نشده به یک مرجع بزرگ توهین کرده، درود به جامعه مدرسین، دادستان کل کشور و کروبی که در مقابل این توهین موضع گرفته‌اند.
وی تاکید کرد: اولین هتاکی نیز در این کشور نسبت به شخصیت‌ها از زبان و سایت همسر سخنگوی دولت آغاز شد، اگر در این باره تذکر داده می‌شد، امروز اوضاع بدین شکل نبود.
نماینده مردم قزوین با بیان اینکه نمایندگان مجلس، سربازان مقام معظم رهبری و مراجع هستند، افزود: در این مجلس نمایندگان بر دهان هتاکان خواهند زد. همه مراجع عزیز هستند و متاسفیم که دولت بعد از امضای 200 نماینده، مشایی را هنوز همراه خود به سفر می‌برند این دهن کجی است.
علیخانی گفت: بنده از رئیس‌جمهور پایین‌تر نمی‌آیم و می‌خواهم عرض کنم نباید به مراجع دهن کجی کرد و مجلس می‌تواند، بازخواست کند.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


ادعای تازه اوباما و مک کین

دوشنبه 87 شهریور 18 ساعت 1:0 عصر
مک کین و اوباما نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا در یک اظهار نظر مشترک و همزمان مدعی تلاش ایران برای کسب فناوری هسته ای نظامی شدند.
 پایگاه اینترنتی دویچه وله (صدای آلمان) روز یکشنبه گزارش داد : مک کین شنبه شب گفت دولت ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای نیز تلاش می‌کند.
باراک اوباما دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز شنبه شب در یک گفت‌ وگوی تلویزیونی، دستیابی ایران به سلاح اتمی را غیرقابل قبول خواند.
اوباما که پیشتر مواضع نرم‌تری نسبت به جمهوری‌خواهان در برابر ایران داشت و خواهان گفت‌وگوی مستقیم با تهران بود، در هفته‌های اخیر به تدریج مواضع خود را تندتر کرده است.
وی دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را خطرناک توصیف کرد و اظهار داشت:این امر توازن قوا و شیوه‌‌ تعامل در منطقه را تغییر خواهد داد.
اوباما گفت: جهان باید ایران را تحت فشار قرار دهد تا برنامه‌ هسته‌ای‌اش را متوقف کند

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


مک کین پیش افتاد

دوشنبه 87 شهریور 18 ساعت 12:54 عصر
طبق اخرین نظرسنجی که موسسه "گالوپ" و "یو اس ای تودی" بطور مشترک انجام داده اند،جان مک کین نامزد حزب جمهوریخواه در برابر رقیب اصلی خود باراک اوباما از حزب دموکرات پیشی گرفته است. 
 به گزارش فرانس پرس، براساس نتایج این نظرسنجی مشترک، 50 درصد از افراد واجد شرایط رأی دادن اعلام کردند که به مک کین رأی خواهند داد و تنها 46 درصد اوباما را بعنوان نامزد ریاست جمهوری خود انتخاب خواهند کرد.

روزنامه "یواس ای تودی" به نقل از لری ساباتو تحلیلگر سیاسی دانشگاه ویرجینیا نوشته است: "جمهوریخواهان همایش بسیار موفقی برگزار کردند و حداقل در شروع کار،انتخاب سارا پیلن به عنوان معاون مک کین، تفاوت بسیار بزرگی ایجاد کرد."

به گفته این تحلیلگر،"مک کین در حال حاضر در وضعیت بسیار بهتری در مقایسه با تصورات پیشین است ."

براساس نظرسنجی پیشین موسسه یو اس ای تودی، اوباما با هفت درصد از مک کین پیش بود.اوباما سناتور جو بایدن را بعنوان معوان خود انتخاب کرده است.

سارا پیلن، فرماندار محافظه کار ایالت الاسکا، توسط مک کین به عنوان معاون خود، در صورت انتخاب به عنوان رییس جمهور امریکا، انتخاب شده است.

این نظرسنجی از طریق یکهزار و 202 فرد بالغ از جمله952 فرد واجد شرایط رأی دادن از روز جمعه تا روز یکشنبه انجام شده است.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


سوال از رییس‏جمهور در دستور کار نمایندگان

دوشنبه 87 شهریور 18 ساعت 12:0 عصر
اظهارات و رفتار معاون رییس‏جمهور و سکوت دکتر احمدی نژاد، وی را در معرض اولین سوال تاریخ مجلس جمهوری اسلامی از رییس جمهور قرار داد.
جمع آوری امضا برای سوال از رییس جمهور درباره اظهارات معاون وی در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.
سه محور مطرح شده در این سوال در ارتباط با اظهارات آقای رحیم مشایی معاون رییس‏جمهور عبارتند از:
1. دوستی با مردم اسراییل
2. پایان دوران حاکمیت یک دین بر دنیا
3. مسائل تفرقه افکنانه قومی و ضد امنیت ملی
نمایندگان در این سوال از رییس جمهور پرسیده‏اند که چرا علی‏رغم اعتراضات گسترده مراجع تقلید، نمایندگان مجلس، رسانه‏ها و اقشار مختلف به اظهارات آقای رحیم مشایی، در مقابل این اعتراضات سکوت کرده و حتی شائبه حمایت خود از این اظهارات را بوجود آورده است.
بنابر اصل 88 قانون اساسی، در هر مورد که حداقل یک چهارم کل نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رییس جمهور و یا هر یک از نمایندگان از وزیر مسوول، درباره یکی از وظایف آنان سوال کنند، رییس جمهور یا وزیر موظف است در مجلس حاضر شود و به سوال جواب دهد و این جواب نباید در مورد رییس جمهور بیش از یک ماه و در مورد وزیر بیش از ده روز به تأخیر افتاد مگر با عذر موجه به تشخیص مجلس شورای اسلامی.
سوال از دکتر محمود احمدی نژاد، اولین سوال از رییس جمهور در تاریخ جمهوری اسلامی است.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین گفت: خاتمی باید به عنوان تکلیف اجتماعی و ملی تصمیمی بزرگتر و مهمتر از سال 76 را در جهت بهبود وضعیت ملی کشور اتخاذ کند..
عبدالله ناصری عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین در گفت و گو با خبرنگار نواندیش درخصوص تصمیم نهایی خاتمی برای حضور در میدان انتخابات ریاست جمهوری باتاکید بر اینکه موج اجتماعی بسیار گسترده در سطح کشور خاتمی را وادار به تصمیمی زودرس ولی متفاوت با خواسته خود خواهد کرد افزود: با توجه به این موج فراگیر در سطح ملی قطعا خاتمی با غلبه بر علایق شخصی خود به نظر مردم احترام گذاشته و در انتخابات آینده شرکت خواهد کرد.

وی میزان باور مردمی نسبت به کارآیی خاتمی و عملکرد سه ساله اخیر دولت نهم که به سبب آن نوامیدی و نگرانی هایی را در مردم ایجاد کرده است را از جمله دغدغه های امروز خاتمی دانست و گفت: میزان مشارکت و اقبال عمومی نیز از نگرانی های اردوگاه اصلاحات خصوصا خاتمی به حساب می آید.

ناصری به عدم توازن و عدالت رسانه ای در انتخابات اشاره و تصریح کرد: همیشه جریان رقیب از امتیازات ویژه رسانه های حکومتی از جمله صدا و سیما بهره می برد و تحقق این امر محرومیت های رسانه ای را برای افکار سیاسی در پی دارد.

وی  در ادامه گفتگوی خود با نواندیش با تاکید بر اینکه در صورت حضور خاتمی در صحنه کسی نامزد انتخابات نخواهد شد به اعلام کاندیداتوری کروبی اشاره وعنوان کرد: کروبی انسان سیاسی و تحلیل گر خوبی است ولی رقابت وی با خاتمی تحت هیچ شرایطی معنادار نیست.

ناصری در پایان گفت: خاتمی باید به عنوان تکلیف اجتماعی و ملی تصمیمی بزرگتر و مهمتر از سال 76 را در جهت بهبود وضعیت ملی کشور اتخاذ کند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


انتقاد حدادعادل از دولت

دوشنبه 87 شهریور 18 ساعت 9:0 صبح
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، ساختار نظارت مجلس بر قوانین تصویب شده را به مادری تشبیه کرد که پس از به دنیا آوردن کودک خود، آن را در کوچه یا خیابان بر سر راه می‌گذارد و دیگر سراغش را نمی‌گیرد. 
غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی به عنوان اولین ناطق پیش از دستور جلسه علنی صبح دیروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالروز 17 شهریور سالروز کشتار بی‌رحمانه رژیم شاه در چنین روزی در سال 1357 در تهران، گفت: در این روز مردم بی‌اعتنا به تهدیدهای نظامی در میدان ژاله آن‌روز و میدان شهدای امروز و در همین خیابان که متصل به صحن فعلی مجلس و ساختمان فعلی مجلس است، فریاد اعتراض علیه رژیم ستمشاهی و حامیان استعمارگر آن سرداده و جان عزیز خود را در راه نجات کشور خود از استبداد حاکم و استعمار خارجی فدا کردند.
وی افزود: باید علاوه بر درود بر روان امام راحل و شهدای 17 شهریور از خود بپرسیم در برابر آن خون‌های به ناحق ریخته شده و آن جان‌های گرامی که در راه پیروزی انقلاب اسلامی در 17 شهریور سال 57 و قبل و بعد از آن فدا شده چه وظیفه‌ای داریم؟
رئیس مجلس هفتم با بیان اینکه وظیفه ما این است که فراتر از طرفداری از هر حزب و جناح و تشکیلات و جریان سیاسی، طرفدار ملتی باشیم که 30 سال پیش جوانان مؤمن و دلاورش به شهادت رسیده‌اند، تصریح کرد: باید بدانیم که اگر ذره‌ای از صراط مستقیم حق و عدالت منحرف شویم در پیشگاه خداوند جبار قهار منتقم گرفتار خواهیم شد.
حدادعادل در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه ما به عنوان نمایندگان مجلس با تصویب هر قانونی در اختیارات مردم تصرف می‌کنیم و اگر این تصرف بر اساس بررسی جامع و کارشناسانه نباشد، هم در برابر مردم و هم در برابر خدای مردم مسئولیم و هم به پیشرفت کشور و رفع مشکلات آن کمک نکرده‌ایم، خاطرنشان ساخت: فراکسیون‌های مجلس چه اکثریت و چه اقلیت، باید بر اساس دیدگاه‌های جمعی خود در قانونگذاری نقش یک اتاق فکر را برای صحن علنی برعهده گیرند و علاوه بر مرکز پژوهش‌ها، فراکسیون‌ها نیز باید در فرصت کافی با بررسی‌های همه‌جانبه، نسبت به قوانین مهم اظهارنظر کنند.
وی افزود: تصمیم‌گیری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در عین حال که باید آزادانه باشد، باید متکی بر بررسی‌ها و بحث‌ها و تجزیه و تحلیل‌ها و مشورت‌های بیرون از صحن باشد و رقابت فراکسیون‌ها باید در همین بررسی‌ها و استدلال‌های آن‌ها در سود و زیان یک مصوبه متجلی شود و این رقابت باید کیفی باشد و نه کمی.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید موجودیت جریان‌های سیاسی درون مجلس صرفاً در رأی‌گیریهای کمی مانند انتخاب یک وزیر یا انتخاب یک نماینده برای عضویت در این شورا یا آن شورا جلوه‌گر شود، مجلس نیرومند و منطقی را مجلس دانست که فراکسیون‌هایی نیرومند و منطقی داشته باشد و افزود: اگر فراکسیون‌ها به منزله اتاق فکری برای مجلس در نیایند، آنچه از مجلس حاصل می‌شود چیزی خواهد بود بی‌نظم و بی‌حساب، موزائیک وارو و شتاب‌زده که حکایت از روزمرگی می‌کند.
حدادعادل در بخش دیگری از سخنان خود، مجلس را از بعد نظارتی ضعیف دانست و تأکید کرد: کار همه مجالس و نه فقط مجلس هشتم، همانند مادری است که نوزادی را با سختی در درون خود پرورش دهد، آن را به دنیا بیاورد، برای او از شورای نگهبان شناسنامه هم بگیرد و آنگاه این فرزند را پس از تولد کنار کوچه و خیابان سر راه بگذارد و رها کند، دل از او برکند و دیگر سراغش را هم نگیرد.
وی در ادامه افزود: در مجلس هفتم قانون مدیریت جامع خدمات کشوری معروف به نظام هماهنگ پرداخت را با تلاش و امید بسیار تصویب کردیم اما امروز چه کسی می‌داند این قانون چه سرنوشتی پیدا کرده و کدام یک از چند 10 آئین‌نامه آن تهیه و اجرا شده است؟، ضمن اینکه در مجلس هفتم با قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 را تصویب کردیم اما چه کسی مراقبت می‌کند تا بداند این قانون چگونه اجرا می‌شود و تا چه اندازه مبنا و راهنمای کار دولت قرار گرفته است؟
رئیس مجلس هفتم خاطرنشان ساخت: در مجلس هفتم قانون ساماندهی حمل و نقل را که تکامل یافته تبصره 13 بود را تصویب کردیم اما آیا کاهشی در مصرف بنزین مشاهده می‌کنیم؟ و آیا مردم از راهبندان‌های وحشتناک راحت شدند و آیا میزان خرید ارزی بنزین همان است که مجلس تصویب کرده است؟ مسئولان می‌گویند علاوه بر مبلغی در حدود سه میلیارد دلار بودجه ارزی تصویب شده از سوی مجلس، به 8 میلیارد دلار دیگر نیز احتیاج دارند.
حداد عادل با طرح این پرسش که چه بر سر قانون بودجه آمده؟ گفت:‌ مقام معظم رهبری فرمودند که مجلس باید برای دولت ریل‌گذاری کند تا دولت بر روی این ریل حرکت کند اما آیا واقعا دولت روی ریل قوانین مجلس حرکت می‌کند؟
وی در پایان با تأکید بر اینکه پاسخ مثبت یا منفی به این سوال که آیا دولت روی ریل مجلس حرکت می‌کند یا خیر، مسلتزم نظارت سازمان یافته است و چنین ابزاری در ساختار مجلس پیش‌بینی نشده است، گفت: اگر می خواهیم از قانونگذاری ثمری حاصل شود باید در اندیشه اصلاح ساختار مجلس به منظور تقویت نظارت مجلس بر اجرای قوانین باشیم. 

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


علی مطهری نماینده تهران در نامه‌ای به رئیس‌جمهور از او خواست که هرچه زودتر موضع خود را نسبت به اظهارات و افکار اسفندیار رحیم‌مشایی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری روشن و نگرانی مومنین و انقلابیون را مرتفع کند. نماینده تهران خطاب به احمدی‌نژاد افزوده است: گذشته از ادعای سخیف وی مبنی بر دوستی مردم ایران و مردم اسرائیل آیا جناب عالی قبول دارید که <دوره آن که کسی بخواهد دین را بر دنیا حاکم کند گذشته است، هر منطقی که به خط‌کشی بین انسان‌ها بینجامد منطقی است که در دنیا خریدار ندارد؟> در این صورت تکلیف دستور تولی و تبری و ولاء مثبت با مسلم و ولاء منفی با کافر و اینکه مسلمین یک پیکره را تشکیل می‌دهند و غیرمسلمانان پیکر دیگر را و روابط اعضای پیکر اسلامی با یکدیگر و روابط آنها با اعضای پیکر غیراسلامی یکسان نیست و هر عملی که موجب تقویت پیکر غیراسلامی می‌شود حرام است، آری تکلیف اینها چه می‌شود؟

نماینده تهران با طرح این پرسش که آیا آقای مشایی دین جدیدی آورده و قائل به صلح کل شده یا از پلورالیسم دینی و کثرت‌پذیری در دین سخن می‌گوید، می‌افزاید: آیا وی انسان‌گرا شده و مانند آگوست کنت ملاک انسانیت را مشخصات زیست‌شناسی می‌داند و برای ایمان و فکر و عقل و اراده و آنچه انسان را از حیوان متمایز می‌کند ارزش قائل نیست. آیا گروهی شبیه گروه فرقان درحال تکوین است که اعتقادی به مفسران رسمی دین نداشت و معتقد بود که هرکسی می‌تواند اسلام‌شناس باشد و دین را تفسیر کند؟

فرزند شهید مطهری در نامه خود با بیان اینکه گروه‌هایی مانند فرقان و مجاهدین خلق از همین نقطه منحرف شدند که خود را در شناخت دین خودکفا و بی‌نیاز از علمای ربانی و اسلام‌شناسان حقیقی پنداشتند، می‌افزاید: وجود این تفکر در دولت نهم خطری است که کیان جمهوری اسلامی را تهدید می‌کند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


<   <<   11   12   13   14   15   >>   >