سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
محمدعلی ابطحی نوشت: چندی پیش که مرحوم آیت‌الله توسلی کاندیدای خبرگان شده بود و با حضور آیت‌الله مهدوی کنی می توانست انتخابات خبرگان با حضور این دو شخصیت حتی بیش از انتخابات مجلس سمبل دو جریان سیاسی کشور شود، یادداشتی نوشته بودم که چگونه این رقابت می تواند سمبلیک باشد.
خدا بیامرزد آقای توسلی را. نوشته ام رابرایش خواندم و قرار شد نزدیک انتخابات آن را منتشر کنم. در این فاصله آقای توسلی در آن جلسه معروف مجمع تشخیص مصلحت و در هنگام سخنرانی در مورد اهانت به بیت امام جان به جان آفرین تسلیم کرد. مجمع روحانیون تصمیم گرفت به احترام آقای توسلی کاندیدای جدیدی معرفی نکند. اما اکنون آیت‌الله سجادی هم جزء کاندیداهای خبرگان وجود دارد.
وی در دستگاه قضائی بود. وقتی حکم تجدید نظراعدام آقاجری به دادگاه رفت، او جزء قضات دیوانعالی کشور بود و حکم اعدام را امضا نکرد و حکم اولیه نقض شد. کار خیلی شجاعانه ای بود. خودش تعریف می‌کرد که مخالفان آقاجری در قم به دفترش ریخته بودند و کلی تهدیدش کردند و بعد هم گفته بودند به مسجدش می ریزند و او را بیرون می کنند و مسجدش را آتش می‌زنند.اما باز هم شجاعانه ایستاده بود.
با آیت‌الله توسلی و بیت امام هم خیلی رابطه صمیمی داشت. من که برای شرکت در انتخابات مجلس این روزها خیلی نوشته ام. فکر می کنم حد اقل برای این شجاعتش که می تواند در مجلس خبرگان هم شجاعتش مفید باشد.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]