سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

فیلترینگ سایت همسر سخنگوی دولت

جمعه 86 اسفند 17 ساعت 7:0 صبح
در دور جدید فیلترینگ سایتها، سایت یکی از حامیان جدی دولت فیلتر شد.
سایت «فاطمه رجبی» همسر سخنگوی دولت در برخی از سرویس دهنده های اینترنتی فیلتر شده است.
فیلترینگ سایت فاطمه رجبی را می توان یک اقدام قابل تامل از سوی دولت دانست، که بالاخره با هتاکی ها و تهمتهای فراوان وی به دلسوزان و مخلصین نظام اسلامی با وی برخورد شده است؛ البته از سوی دیگر این امر احتمال افزایش دامنه فیلترینگ به دیگر سایت ها دانست و «فناکردن» سایت  رجبی را در این راستا ارزیابی کرد که دولت «همه هتاکان» را فیلتر می کند.
 رجبی نیز در اکثریت مقالاتشان، با لحنی بسیار تند از دولت حمایت کرده اند.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


28 صفر؛ پرواز تا بی‌کرانه عرش

جمعه 86 اسفند 17 ساعت 3:0 صبح
در یکی از آخرین روزهای زندگی‌اش و در حالی که از شدت بیماری، سرش را با پارچه‌ای بسته بود و علی (ع) و فضل بن عباس زیر بغلش را گرفته بودند، وارد مسجد مدینه شد و روی اولین پله منبر نشست و شروع به سخن فرمود و گفت: «مردم وقت آن رسیده که من از میان شما غایب گردم. اگر به کسی وعده داده‌ام، آماده‌ام انجام دهم. هرکس از من طلبی دارد، بگوید تا بپردازم. هرکس حقی بر گردن من دارد، برخیزد و اظهار کند زیرا قصاص در این جهان آسان‌تر از قصاص در روز رستاخیز است.»

در این موقع سوارة بن قیس از میان جمعیت برخاست و گفت: «ای رسول خدا! زمانی که از نبرد «طائف» بازمی‌گشتیم، در حالی که بر شتری سوار بودید، تازیانه خود را بلند کردید که بر مرکب خود بزنید اما ناخواسته تازیانه به شکم من اصابت کرد. من اکنون تقاضای قصاص دارم.»

پیامبر (ص) دستور داد بروند همان تازیانه را از خانه بیاورند. سپس پیراهن خود را بالا زد تا قیس قصاص کند. یاران رسول خدا (ص) با دلی پرغم و دیدگانی اشکبار و گردن‌های کشیده و ناله‌هایی جانگداز منتظر بودند که جریان به کجا خاتمه می‌‌یابد. آیا قیس واقعا از در قصاص وارد می‌‌شود؟ ناگهان حاضران دیدند که وی بی‌اختیار، شکم و سینه پیامبر (ص) را می‌‌بوسد. در این لحظه پیامبر (ص) او را دعا کرد و گفت: خدایا! از سواره بن قیس بگذر، همانطور که او از پیامبر اسلام درگذشت.

درخواست پیامبر (ص) از مردم در آن روز، یک تعارف اخلاقی نبود بلکه ایشان درصدد بودند بدون این‌که حق‌الناسی بر گردن‌شان باشد، با دنیا و اهل آن وداع کنند.

پیامبر گرامی اسلام (ص) در سال یازدهم هجری و پس از عمری تلاش و مجاهدت در راه انسان‌سازی و تربیت بشر، در آخرین روزهای ماه صفر دعوت حق را لبیک گفت و شیفتگان مکتب اسلام را در داغ هجران خویش به سوگ نشاند. رسول اکرم (ص) در آخرین سفر حج در مکه، در غدیرخم، در مدینه قبل از بیماری و بعد از آن یا در ضمن سخنرانی عمومی، با صراحت و بدون هیچ ابهامی برای این‌که مردم آمادگی فقدان و از دست دادن ایشان را داشته باشند، از رحلت قریب‌الوقوع خویش خبر می‌‌دادند و در این اثنا سفارش‌ها و وصیت‌های ارزنده‌ای برای روزهای پس از رحلت خویش ایراد می‌‌فرمودند.

چهل سال بعد از رحلت پیامبر (ص) باز هم مدینه بر خاک سیاه اندوه نشست و دوباره گردوغبار ماتم و عزا، به در و دیوار می‌‌کوبید. شهر در مصیبت شهادت روح جاودانگی صبر، به سکوتی ژرف فرو رفته بود.

حسن (ع) این سید جوانان اهل بهشت، این خلق نیکوی محمدی، این اسطوره صبر و بندگی با جگری تفتیده از نامهربان دشمن خانگی‌اش، تا بیکران عرش خداوند پر کشید و برادرش حسین‌(ع) را وصی و جانشین خود قرار داد و به او اینچنین وصیت کرد: «این است آنچه وصیت می‌‌کند بدان حسن بن علی به برادرش حسین بن علی وصیت می‌‌کند که گواهی دهی معبودی جز خدای یکتا نیست که شریک ندارد، او پرستش می‌‌کند او را بدان جهت که شایسته پرستش است. شریکی در سلطنت ندارد و سرپرستی از خواری برای او نیست و به راستی که هر چیزی را او آفریده و به خوبی و به طور کامل اندازه‌گیری آن را مقدر فرموده و شایسته‌ترین معبود و سزاوارترین کسی است که او را ستایش کنند. هرکه فرمانبرداری او کند، راه رشد را یافته و هرکس که نافرمانی‌اش کند، به گمراهی و سرگشتگی افتاده و هرکس به سوی او بازگردد، راهنمایی گشته است.

من، تو را سفارش می‌‌کنم ای حسین به بازماندگانم از خاندان و فرزندان و خانواده خودت که از بد کارشان درگذری و نیکوکاری‌شان را بپذیری و برای آنها جانشین و پدری مهربان باشی و دیگر آن‌که مرا کنار رسول خدا (ص) دفن کنی که من به او و خانه او شایسته‌تر از دیگران هستم...

و اگر از این کار مانع شدند و جلوگیری کردند، من تو را به حق قرابت و نزدیکی که خدا برای تو قرار داده و قرابتی که با رسول خدا (ص) داری، سوگندت می‌‌دهم که اجازه ندهی در این راه به خاطر من به اندازه خونی که از حجامت گرفته می‌‌شود، خون ریخته شود تا آن‌گاه که رسول خدا (ص) را دیدار کنیم و شکایت خود را به نزد او بریم و آنچه از این مردم پس از وی بر ما رفته، به او گزارش کنیم...»

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


از نظارت بر انتخابات تا دست بوسی مجریان

جمعه 86 اسفند 17 ساعت 2:0 صبح
قیم مآبان توجیه‌گر، مردم را هم بی‌صلاحیت می‌دانند؟!
روند بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات طی سالهای گذشته به تدریج به جریانی برای حذف صداهای قانونی کشور مبدل شد، این روند اگرچه امسال و در انتخابات مجلس با توصیه ها و رایزنی ها کمی از سوی شورای نگهبان تعدیل شد اما ابعاد تازه ای به خود گرفت و مسوولان نظارتی انتخابات این بار بحث صلاحیتها را از کاندیداها به مردم انتخاب کننده کشاندند و در برخی اظهارات خود، مردم را در انتخاب اصلح ناتوان معرفی کردند.

با نگاهی به روند ردصلاحیت ها از انتخابات مجلس اول به این سو مشاهده می شود که ضمن افزایش سختگیری ها در هر انتخابات و تغییر مفهوم نظارت، دایره افراد مورد اعتماد کاهش یافته و علیرغم دیدگاه کلی قانون اساسی مبنی بر حضور همه گروه ها و افرادی که تمایل دارند در چارچوب قانون اساسی فعالیت کنند، برخی تلاش دارند فقط صداهایی متناسب با سلیقه آنها در انتخابات حضور داشته باشند و به این ترتیب بود که هر چه بیشتر انتخابات برگزار می شد، افرادی کمتر و با گرایشهای خاص زیر چتر کوچک تاییدصلاحیتها قرار گرفتند.

شورای نگهبان که در حال حاضر به استصوابی بودن نظارت خود تاکید دارد، در انتخابات میان دوره یی مجلس اول چنین جایگاهی را برای خود در نظر نمی گرفت. در این انتخابات که صلاحیت داوطلبان کمونیست عضو حزب توده رد شد، ردصلاحیت صورت گرفته نه با تمسک به اصل 99 و تفسیر نظارت شورا بلکه با استناد به اصول 64 و 67 قانون اساسی یعنی لزوم اعتقاد نامزدها به ادیان الهی و سوگند نمایندگان به کتب آسمانی بود؛ اما به تدریج نوع نگاه شورای نگهبان به تفسیر اصل 99 تغییر کرد و شورا در عمل به سوی حذف کاندیداهای جناحی خاص پیش می رفت به طوری که مبنای نظارت استصوابی را در دور دوم انتخابات مجلس با ردصلاحیت 24 کاندیدا بر اساس اصل 99 پایه ریزی کرد.

ادامه مطلب...

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


لیست 30 نفره حزب اعتماد ملی

جمعه 86 اسفند 17 ساعت 1:0 صبح

لیست 30 نفره حزب اعتماد ملی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر

مسعود سلطانی فر رییس ستاد اجرایی ستاد انتخابات حزب اعتماد ملی  لیست نهایی حوزه انتخابیه تهران ، ری ، شمیرانات و اسلامشهر را به شرح ذیل اعلام کرد :

1-رسول منتجب نیا

2-اسحاق جهانگیری

3-فاطمه کروبی

4-مسعود سلطانی فر

5-اسماعیل گرامی مقدم

6-ابوالفضل شکوری

7-جواد اطاعت

8-الیاس حضرتی

9-وحید محمودی

10-ابراهیم اصغر زاده

11-محمد قمی

12-اسدالله کیان ارثی

13-مجید انصاری

14-اعضم سقطی

15-نجمه گودرزی

16-سید کامل تقوی نژاد

17-محمدرضا راه چمنی

18-حسن عابد جعفری

19-حسین میر محمد صادقی

20-رضا طلایی نیک

21-اختر درخشنده

22-مهدی رسول پناه

23-سید محمد صدر

24-عباسعلی زالی

25-نجفقلی حبیبی

26-بهزاد قره یاضی

27-الهه راستگو

28-سید سلمان صفوی

29-آرش حبیبی

30-عادل آذر


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


تضعیف دولت حرام است

جمعه 86 اسفند 17 ساعت 12:47 صبح
فتوای حداد: تضعیف دولت از ناحیه مجلس و یا هر دستگاهی که باشد همیشه حرام است. 
رئیس مجلس شورای اسلامی مجلس دیروز (پنج شنبه) گفت: برخی مجلس را به دنباله‌روی یا سرسپردگی به دولت متهم می‌کنند و می‌گویند مجلس هفتم منفعل بود اما ما از اهداف رقبای سیاسی از بیان اینگونه اظهارات مطلع بودیم.
وی افزود: مجلس هفتم بنای مخالفت با دولت را نداشت و با دولت لج نمی‌کرد بلکه هر وقت تشخیص می‌داد که دولت حرف خوبی زده آن را تائید می‌کرد و هر وقت هم که تشخیص می‌داد می‌توان بهتر عمل کرد بر اساس آن عمل می‌کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مخالفت دولت با مجلس به معنای تضعیف دولت نبود، اظهار داشت: انشاء الله مجلس هشتم برادرانه، دلسوزانه و به دور از حب و بغض به وظیفه خود عمل می‌کند و تضعیف دولت از ناحیه مجلس و یا هر دستگاهی که باشد همیشه حرام است.
رئیس مجلس در همایش بانوان جبهه متحد اصولگرایان خطاب حاضران در جلسه گفت: اگر به دوستان ما در جبهه متحد اصولگرایان رأی دهید و لیست اصولگرایان در انتخابات مجلس هشتم به مجلس راه پیدا کند فشار گرانی و تورم بر دوش مردم را کم خواهیم کرد.
حداد عادل تصریح کرد: هدف اصلی ما در مجلس هفتم نیز رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم بود و ما در حد توان توانستیم به وظیفه خود در این زمینه عمل کنیم.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


1052 نامزد انصراف دادند

پنج شنبه 86 اسفند 16 ساعت 3:0 عصر
با دریافت نتایج آخرین مرحله بررسی صلاحیت‌های داوطلبان نمایندگی هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی و تایید صلاحیت 4476 نفر از داوطلبان، پرونده مرحله بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات مجلس هشتم بسته شد.
تا زمان صدور این اطلاعیه 1052 نفر انصراف داده و یا از شکایت خودداری نموده‌اند و 141 نفر از داوطلبان نمایندگی جابه‌جایی حوزه انتخابیه داشته‌اند.
ستاد انتخابات کشور با تشکر از تلاش هیات‌های اجرایی و هیات‌های نظارت سراسر کشور و هیات مرکزی نظارت و شورای نگهبان خطاب به مردم خاطرنشان کرده است: فرآیند پیچیده و حساس بررسی صلاحیت‌ها بحمدالله در نهایت به فضای مطلوب رقابتی در کشور منجر شد، لکن ذکر دو نکته در این رابطه ضروری است.
اولا؛ واجد شرایط نبودن و رد صلاحیت بعضی از افراد برای مسوولیت خطیر نمایندگی مجلس به معنی عدم صلاحیت آن‌ها در مشاغل و موقعیت‌های دیگر نیست و حفظ آبروی افراد بر همگان واجب است.
ثانیا؛ در بررسی صلاحیت‌ها حداقل شرایط در نظر گرفته شده است و لازم است مردم در راستای انجام وظیفه کسانی را که دارای بالاترین شایستگی‌های اعتقادی، رفتاری و تخصصی هستند از میان نامزدهای انتخابات شناسایی و به آن ها رای دهند.
به امید به الطاف الهی و حضور یکپارچه ملت حزب‌الله در 24 اسفند پای صندوق‌های رای در سراسر کشور.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


آغاز تبلیغات کاندیداهای مجلس از بامداد امروز

پنج شنبه 86 اسفند 16 ساعت 2:0 عصر
تبلیغات انتخاباتی داوطلبان نمایندگی هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت صفر امروز پنجشنبه شانزدهم اسفند آغاز شد و تا بیست و سوم اسفند ادامه می یابد. 
این تبلیغات در اجرای ماده ‌56 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین ماده ‌40 آئین نامه اجرایی قانون، فعالیت تبلیغات انتخاباتی داوطلبان نمایندگی هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.
تبلیغات نامزدهای میاندوره‌ای شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز امروز همزمان با آغاز تبلیغات نامزدهای هشتمین دوره مجلس شوراهای اسلامی در بیش ‌از ? ???حوزه انتخابیه ‌در سراسر کشور شروع خواهد شد و تا ? ???اسفند ماه ادامه می‌یابد.
بنا بر این گزارش، با آغاز تبلیغات انتخاباتی هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی، تشکل های سیاسی، با پرده نوشته ها، پلاکارد ها و تصاویری که شعار های تبلیغاتی آنها را به مردم عرضه می کند، وارد میدان شده اند و فضای شهرهای کشور از جمله تهران انتخاباتی شده است.
براساس اصلاحیه جدید‌ قانون انتخابات مجلس، نصب و الصاق هرگونه مواد تبلیغی ممنوع است و همچنین چاپ عکس جز در قالب زندگینامه و بروشور در قطع 15 × 10 ممنوع است.
داوطلبین می‌توانند تا ساعت 24 روز 22 اسفند تبلیغات خود را در ابعاد 15×20 در قالب بروشور، تراکت، زندگی‌نامه، چاپ و پخش نمایند.
همچنین الصاق عکس بر روی وسائط نقلیه و همچنین چاپ عکس و تبلیغات در جراید و روزنامه‌ها ممنوع است.
احزاب و گروه‌ها می‌توانند به جهت حضور حداکثری مردم در روز انتخابات با نصب پلاکاردها و بنر در سطح شهرها بدون درج اسامی و چاپ عکس تبلیغات کنند.
ستاد انتخابات کشور از نامزدهای انتخاباتی خواسته است ،تبلیغات خود را در چارچوب قانون انتخابات و با رعایت دستورالعمل تبلیغات انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی انجام دهند.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


مجید انصاری

اسحاق جهانگیری

محمد صدر

اسدالله کیان ارثی

نجف قلی حبیبی

محمود دعایی

نرگس کریمی

محمد اشرفی اصفهانی

جواد اطاعت

کامل تقوی نژاد

سهیلا جلودارزاده

محمد جمشیدی گوهری

افشین حبیب زاده

الیاس حضرتی

حسن خلیل آبادی

الهه راستگو

علیرضا رحیمی

عباس علی زالی

ابوالفضل شکوری

حسن عابد جعفری

حبیب عجایبی

بهزاد قره یاضی

محمد قمی

طیبه گلپایگانی

علیرضا محجوب

وحید محمودی

سعید معید فر

فرح ناز مینایی پور

سید افصل موسوی


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


تصمیم گرفتیم نگذاریم این مجلس یکدست شود

پنج شنبه 86 اسفند 16 ساعت 12:14 عصر

نشست مطبوعاتی مصطفی تاج زاده رییس ستاد انتخابات جبهه مشارکت برگزار شد . مصطفی تاج زاده با بیان این که پس از انتخابات ریاست جمهوری دور نهم و پیروزی آقای احمدی نژاد و این که برای اولین بار در ایران حکومت به طور کامل در اختیار یک گروه سیاسی قرار گرفت اظهار کرد: امروز مردم پس از 2سال و نیم عملکرد این حکومت یک پارچه اصولگرایان را به نظاره نشسته اند. این تجربه ، تجربه جدیدی در ایران و به نظر من تجربه بسیار تلخی بود.

رییس ستاد انتخابات جبهه مشارکت در نشست مطبوعاتی که امروز در دفتر حزب مشارکت ایران اسلامی برگزار شد افزود: در این زمان نزدیک به سه سال کشور با مشکلات جدیدی مواجه شده است و به رغم این که قیمت نفت به طور بی سابقه ای افزایش پیدا کرده سهم ایرانیان از این افزایش ، جز افزایش قیمت کالاها ، گرانی و تورم چیز دیگری نبوده است.

وی ادامه داد: متاسفانه هیچ پروژه بزرگ اقتصادی در کشور راه اندازی نشده است و هیچ کس هم پاسخ گوی این درآمد بی سابقه یعنی 150 میلیارد دلار در ایران نیست و هم چنین انسداد روز افزون در عرصه های مختلف در کشور را شاهد هستیم.

تاج زاده خاطرنشان کرد: نه تنها احزاب قانونی فاقد مجوز انتشار روزنامه هستند بلکه همان تعداد معدود روزنامه های اصلاح طلب تر با محدودیت های گوناگونی مواجه می شوند. در دانشگاه ها فضای بسته ای در حال ایجاد شدن است، تشکل های دانشجویی یکی پس از دیگری منحل می شوند و اساتید مستقل در حال اخراج شدن هستند و دانشجویان فعال هم با محدودیت ها و احضارهای قضایی پی در پی، اصطلاحا ستاره دار شده اند و امکان فعالیت سیاسی در دانشگاه ها با محدودیت بیشتری مواجه می شود.

تاج زاده انتخابات مجلس هشتم را غیر رقابتی ترین انتخابات در جمهوری اسلامی دانست و گفت: از هم اکنون می توان اعلام کرد که اکثریت کرسی های مجلس پیش از این که توسط مردم انتخاب شده باشند توسط متولیان برگزاری و نظارت این انتخابات ، انتخاب شده اند و با کمال تاسف روش های دربار شاهنشاهی در جمهوری اسلامی ایران در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: به لحاظ فرهنگی نیز جامعه ما شاهد تلاش برای تحمیل یک سلیقه خاص به آحاد مردم است، سلیقه ای که معتقد است حتی نوع کیف، کفش و لباس مردم را هم باید اصولگراها تعیین کنند.

وی گفت: در طول این مدت به نظر می رسدبه دلیل کمبود مشروعیت اصولگرایان و افول جایگاه آنها در افکار عمومی به ویژه به دلیل عملکرد غیر علمی و غیر کارشناسانه آنها در عرصه مسائل داخلی و خارجی و عدم کفایت به اداره کشور و هم چنین بروز اختلافات جدی در اردوگاه اصولگرایان، با پررنگ کردن جنبه های دینی تلاش می کنند این کمبودها را تحت الشعاع قرار دهند یعنی با پررنگ کردن ظواهر دینی حتی با ترویج خرافات ، ذهن جامعه را به سمت دیگری منحرف کنند.

تاج زاده با بیان این که مجلس هفتم که در بدو تاسیس مجلسی مورد تایید امام زمان (عج) نامیده شده بود ولی امروز نایب رئیس آن اعلام می کند کسانی در این مجلس هستند که فرق یک میلیون تومان با یک میلیارد تومان نمی دانند، تصریح کرد: از نظر بین المللی هم امروز انزوای بیشتر ایران و تحریم های گوناگون اقتصادی و سیاسی علیه کشورمان را شاهد هستیم و شاهد نوعی وادادگی در مورد مهمترین مسائلی که به تمامریت ارضی کشور مربوط می شود هستیم.

تاج زاده با بیان این مطلب به موضوع سه جزیره ایرانی در خلیج فارس و نادیده گرفتن قراردادهای 1921 و 1940 در دریای خزر اشاره کرد و افزود: در چنین شرایطی که اکثریت جامعه از وضع موجود ناراضی است و با این حکومت هیچ چشم انداز امیدبخشی برای مهار گرانی ، بیکاری و مشکلات دیگر مردم وجود ندارد، تصمیم گرفتیم در این انتخابات شرکت کنیم.

رییس ستاد انتخابات ستاد ائتلاف اصلاح طلبان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری نهم اظهارکرد: در انتخابات ریاست جمهوری نهم عدم ائتلاف اصلاح طلبان منجر به شکست آنها شد و با توجه به این تجربه تصمیم گرفتیم در انتخابات مجلس هشتم با محوریت آقای خاتمی در صحنه حاضر شویم.

وی افزود: 909 نفر از اصلاح طلبان واجد شرایط ثبت نام کرده اند و اکثریت قاطع آنها توسط هیات های اجرایی ، نظارت و شورای نگهبان رد صلاحیت شده اند. در زمانی که آقای احمدی نژاد خواهان اعزام ناظر انتخابات امریکا است، شاهد قلع و قمع بسیاری از داوطلبان انتخاباتی توسط هیات های اجرایی منتخب ایشان بودیم.

تاج زاده در ادامه آقای خاتمی را پرچمدار دوم خرداد و جنبش اصلاحی در ایران توصیف و عنوان کرد: براساس تصمیم جبهه مشارکت و دیگر اصلاح طلبان، ائتلافی شکل دادیم ودر انتخابات حاضر شدیم و امیدواریم در همین حوزه های محدودی که برایمان امکان رقابت وجود دارد حدود یک سوم از کرسی های مجلس را به دست آوریم و فراکسیون اقلیت ولی با حمایت اکثریت مردم را تشکیل دهیم و اجازه ندهیم که خانه ملت به طور کامل در اختیار یک گروه 15 درصدی قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: جامعه ایرانی به دلیل این که نهادهای مدنی ، وسیع و سراسری دارد ، اگر دردرون حکومت یک صدایی حاکم شود و مجلس به طور کامل در اختیار جریانی قرار بگیرد که هیچ حق حیاتی برای رقبای خود قائل نیست و شعارش این است که یا با ما و علیه ما باشید ، در سراسر جامعه حتی در جزیی ترین امور خصوصی مردم حکومت خود را مجاز به دخالت میداند. بنابراین تصمیم گرفتیم نگذاریم این مجلس یکدست شود و مانع از این شویم که با تصمیمات غیر کارشناسی تلاش کنیم قطار توسعه ای کشور را به مسیر اصلی خود باز گردانیم.

تاج زاده در ادامه این نشست به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی درباره ارایه لیست 30 نفره توسط ستاد ائتلاف اصلاح طلبان در تهران گفت: بعد از رد صلاحیت گسترده نامزدها در ستاد ائتلاف اصلاح طلبان که عملا نمایندگان که از 20 حزب در آن وجود دارند، گرایش های متفاوتی مطرح بود. یکی از این گرایش هخا این بود که در اعتراض به غیر رقابتی بودن انتخابات از شرکت رسمی در انتخابات کنار بکشیم.

تاج زاده ادامه داد: بحث دیگری که مطرح شد این بود که به دلیل شرایط حساس کشور ، اگر چه درصد عظیمی از نامزدهای اصلاح طلب رد صلاحیت شده اند ، با شناسایی و حمایت از نامزدهای مستقل و حتی اصولگرایانی که به طور جدی منتقد وضع موجود هستند، 290 نامزد معرفی کنیم و تاکید کنیم که بسیاری از این افراد طبق معیارهای ما اصلاح طلب نیستند ولی مانند ما نسبت به وضع موجود کشور نگران هستند.

وی با بیان این که بحث سومی که مطرح شد برایند دو نگاه قبل بود افزود: مورد دیگری که مطرح شد این بود که در هرکجا و هر حوزه ای که امکان رقابت وجود دارد شرکت کنیم وبه جامعه اعلام کنیم که در چند حوزه انتخابات غیررقابتی انجام می شود. بدین ترتیب هم در انتخابات حضور داشتیم و هم به غیر رقابتی شدن ان معترضیم.

تاج زاده با بیان این که باید به ملت ایران تاکید کنیم که انتخابات میراث انقلاب اسلامی نیست بلکه میراث نهضت مشروطه است افزود: در ایران از زمان مشروطه انتخابات برگزار می شد ولی رژیم پهلوی آن را از درون دگرگون کرد و انتخابات را به صورت نمایشی برگزار می کرد و مجلسی هم که تشکیل می شد مجلسی فرمایشی بود.

رییس ستاد انتخابات ستاد ائتلاف اصلاح طلبان با بیان این که مشابه چنین بحث هایی در مورد فهرست تهران نیز وجود داشت، اظهار کرد: جمع بندی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان این شد که برخلاف بسیاری از حوزه ها که امکان ارایه فهرست کامل وجود ندارد ، در تهران فهرست کاملی ارایه کنیم و اعتراض خود را نه با فهرست ناقص بلکه با روش های دیگری با مردم در میان بگذاریم و تلاش کنیم از کوچکترین روزنه هایی که برای اصلاح امور وجود دارد بهره برداری کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره آسیب شناسی اصلاح طلبان در مورد عدم موفقیت آنها در انتخابات مجلس هفتم و دولت نهم گفت: در مورد انتخابات مجلس هفتم، جبهه مشارکت در اعتراض به عملکرد غیر قانونی و ساختارشکنانه شورای نگهبان در انتخابات شرکت نکرد.

وی با اشاره به تحصن برخی نمایندگان در مجلس ششم اظهار کرد: دلیل تحصن بزرگ تاریخی این بود که بدعت بزرگی در حال شکل گیری بود که جامعه ایران را از امکان یک انتخابات مردمی به حکومتی به نام انچه دولت اسلامی می نامند تبدیل کنند که این نام دیگری برای استبداد دینی است.

وی با بیان این که تلاش ما در مجلس ششم این بود که با صدای رسا اعلام کنیم که استحاله بزرگی در حال شکل گیری است تصریح کرد: تلاش می کردیم که بگوییم ما به این روند معترضیم و هزینه های آن را هم می پردازیم و امروز شاهدیم که انتخابات مجلس هشتم هم ادامه همان استحاله است.

تاج زاده خاطرنشان کرد: اگر اصولگرایان اعتماد به نفس داشتند و به شعارهایی که می دادند مبنی بر این که ایران ازادترین کشور دنیا هست ، اجازه می دادند نامزدهای ما در انتخابات شرکت کنند تا معلوم شود که کدام یک از جناح ها در اقلیت و کدام یک در اکثریت هستند.

وی با بیان این که ترس اصولگرایان از انتخابات آزاد، مطبوعات، دانشگاه و اتحادیه های آزاد این است که تنها در 15 درصد از این جامعه پایگاه دارند گفت:اگر این جامعه انتخاب آزاد انجام دهد، اصولگرایان گزینه مردم نخواهند بود. اگر آنها ملت ایران را آگاه ، شجاع و وفادار می دانند چرا اجازه نمی دهند که این ملت به صورت آزاد نمایندگان خود را برگزیند و روز به روز دایره انتخاب مردم را تنگ تر می کنند؟

تاج زاده با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری نهم اظهار کرد: بزرگترین دلیل شکست اصلاح طلبان در آن انتخابات این بود که با 4 نامزد حاضر شدند و به همین دلیل هم تصمیم گرفتند در دوره های بعدی انتخابات تا حد امکان یک ائتلاف تشکیل دهند همانطور که در انتخابات شوراها این اتفاق افتاد و پیروزی نامزدهای اصلاح طلب حداقل ده برابر فهرست رایحه خوش خدمت بود و امروز هم اگر انتخابات آزاد برگزار می شد چنین نتیجه ای حاصل می شد.

وی تشکیل یک اقلیت قدرتمند در مجلس هشتم با توجه به نامزدهای موجود در لیست ستاد ائتلاف اصلاح طلبان اظهار کرد: قدرت گروه اقلیت در مجلس تنها به چهره هایی که در آن مجلس حضور دارند نیست و حتی لزوما به تعداد آنها هم بستگی ندارد.

تاج زاده تصریح کرد: اگر یک گروه اقلیت ،حمایت مردمی داشته باشد می تواند روز به روز قدرتمندترعمل کند به خصوص اگر عملکرد جناح حاکم مورد رضایت مردم نباشد. بنابراین با توجه به مجموعه این نکات و هم چنین اختلاف نظر جدی میان اصولگرایان که معتقدم پس از تشکیل مجلس هشتم گسترش بیشتری پیدا کنند ، امکان مانور اقلیت و مانور بیشتر اقلیت را فراهم می کند به ویژه این که این اقلیت نگاه به آینده دارد.

تاج زاده با بیان این که گروه اقلیت پیش از آنکه در زمینه مسایل ایجابی بتوانند موثر باشد ، بیشتر در زمینه مسایل سلبی موثر خواهد بود افزود: اقلیت می تواند درزمینه مسایل سلبی مانع از تصمیمات غیر علمی و غیر کارشناسانه شود. این اقلیت با انتخاب و حمایت مردم می تواند صدای جمعیت خاموش این کشور را که به نظرمی آید تبدیل به اکثریت ملت شده اند به گوش همه برساند و از حقوق آنها دفاع کند

در ادامه نشست رییس ستاد انتخابات جبهه‌ی مشارکت،به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

تاج‌زاده در پاسخ به این پرسش که چرا در انتخابات مجلس هفتم که با وجود اینکه کاندیدا بیشتر داشتید شرکت نکردید اما در این انتخابات و با وجود رد صالحیت های گسترده شرکت کردید؟ گفت: نظر جبهه مشارکت ازابتدا این بوده و هست که در انتخابات غیر رقابتی شرکت نکنیم و درست است که ما این انتخابات را غیر رقابتی می دانیم.

اما در عین حال اصل دومی را هم پذیرفتیم و آن این که این بار بر خلاف مجلس هفتم مستقل عمل نکنمی و بنابراین قالب ائتلاف را پذیرفتیم حتی اگر با نظر ما سازگار نباشد چون معتقدیم اگر اصلاح طلبان زیر چتر آثار خاتمی متحد و یک دل عمل کنند هر تصمیمی که بگیرند آثار خیرش برای خود،جامعه و ایران به مراتب بیش از آن خواهد بود که هر یک جدا جدا تصمیم بگیرند ،لذا ما به نظر جمع احترام گذاشتیم وزمانی که ائتلاف به نتیجه رسید که حضور معترضانه داشته باشیم ما هم پذیرفتیم که شرکت کنیم.

رییس ستاد انتخابات جبهه ی مشارکت همچنین در پاسخ به پرسش دیگری پیرامون برگزاری انتخابات و دخالت نظامیان در آن گفت: توصیه ما به مردم ایران این است که مانند اکثریت قاطع مردم ترکیه عمل کنند،زیرا در آنجا هم نظامیان تلاش می کردند که حق ویژه‌ای را به خود اختصاص دهند اما درصد قابل توجهی از سکولارهای ترکیه تصمیم گرفتند درست عکس آنچه که فرماندهان نظامی تصمیم گرفتند عمل کنند.

رییس ستاد انتخابات جبهه‌ی مشارکت ایران اسلامی ادامه داد: اگر ملت ایران بخواهد انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی به سرنوشت انقلاب مشروطه دچار نشود و نظامیان آرمان های آنان را قربانی سلیقه ها و منافع خود نکنند بهترین راه این است که مردم ایران در سراسر کشورعکس گفته ی نظآمیان عمل کنند. بدین ترتیب ملت می توانند آن ها را از صحنه انتخابات خارج کنند تا هم یکپارچگی نیرو های مسلح حفظ شود و هم توان نظامی حفظ شود و هم مردم یک صدا از آن ها در مواقع لازم حمایت کنند. بنابراینبا توجه به پایمردی هایی که اصلاح طلبان کردند خصوصا با تحصن در زمجلس ششم وپافشازی های امروز به جایی رسیدیم که حتی دراردوگاه اصول‌گرایان نیزبخشی به وضع رد صلاحیت ها معترض شدند.

معاون وزیر کشور در دولت اصلاحات ادامه داد: اگر در ایران انتخابات سالم باشد هیچ انحرافی در مسیر انتخاب مردم ایجاد نخواهد شد اما اگر این انحراف شکل بگیرد و هم سوپر منی نمی تواند ایران را از تهدید هایی که پیش رو قرار گرفته نجات دهد.

خبرنگاری دیگری در خصوص اشتراکات کاندیدا های ائتلاف اصلاح طلبان با حزب اعتماد ملی پرسید و این که آیا با شکست در انتخابات احزاب پیش رو مانند جبهه مشارکت یا سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی یاران باز هم به فعالیت خود ادامه خواهد دادو یا کنار می کشند یا به فعالیت های زیر زمینی می پردازند؟

تاج‌زاده پاسخ داد: عملکرد اصولگرایان چه در هیات های اجرایی و چه در هیات های نظارت نشان داد که از نظر آن ها هیچ تفاوتی میان اصلاح طلبان وجود ندارد حتی برخی از آنها که جسارت می کنند می گویند اصلاح طلابن سر وته یک کرباسند وهمگی آنها باید رد صلاحیت شوندو خوشبختانه از دستاورد های حضور اصلاح طلبان در انتخابات افشای این بود که آن ها اساسا با اصلاحات مخالفند.اگر دقیق تر بگویم آنها با هر جناح و فرد متکی به خود مخالف هستند حتی اگر از اردوگاه اصولگرایان باشد واین الحمدلله ثابت شد اگر اصول گرایان امکان رقابت برای حزب اعتماد ملی در 290 حوزه فراهم می کردند و فقط اصلاح طلبان به وقل خودشان تند رو را رد صلاحیت می کردندمی گفتیم تصمیم به این است که عده‌ای تندرو کنار بروند اما میبینیم آن ها برای حزب اعتماد ملی هم‌چنین شانی قائل نیستند و اخیرا صحبت از این میکنند که هر که عضو جبهه ی اصول گرایی باشد هم اصول گرانیست مانند جبهه آقایان قالیباف، رضایی ورا هم تحمل نمیکنند و این نشان میدهد که آن ها جریان تنگ نظری هستند که معتقدند یا افراد باید ذوب در این گرایش خاص باشند و یا محارب اند یا معاندند و باید از صحنه ی سیاست کشورحذف شوند.

وی ادامه داد: ما در شهرستان ها تصورمان این است بیش از 80 درصد لیست هایمان مشترک است و در تهران نیز اکثریتغالب اشتراک دارد ما تلاش داریم به هیچ وجه در میدانی که رقیب برایمان باز کرده نیفتیم در دوسال گذشته خویشتن داری کریدیم و تصور میکنیم وظیفه ما چنین بوده است و بر این باوریم که مردم هم راضی بودند از این رفتار

وی در ادامه در خصوص پرسشی در باره شکست اصلاح طلبان در انتخابات گفت: ما حزبی قانونی و اصلاح طلبان هستیم و معتقدیم نه دخالت . خارجی برای ما در ایران دموکراسی و صلح می آورند نه انفعال و کناره‌گیری و یا دست یازیدن به روش های غیرقانونی و زیر زمینین ما نتیجه ی این روش ها را زیان‌بارتر می دانیم ، ما تا آخر این راه اصلاحی را ادامه خواهیم داد فارغ از انتخابات مجلس هشتم خصوصا از زمانی حکومت تلاش کرده نه تنها ما را از سیاست بلکه از جامعه مدنی هم محروم کند ذره ای در مشی مان تردید نکریم

تاج‌زاده با بیان این که در این جامعه حتی اگر اصلاح طلبان را حذف کنند راهی جز ادامه اصلاح طلبی وجود ندارد و دیر یا زود موفق خواهیم شد تصریح کرد: امروزه بخشی از اصول گرایان سعی می کنندبرای افزایش پایگاه اجتماعی شان از واژه اصلاح طلبی برای خود استفاده کنند نشان میدهد آنها هم میدانند مردم دید مثبتی به اصلاح طلبان و آقای خاتمی دارند. لذا امیدواریم جامعه ما دیر یا زود به مسیر اصلی خود برگردد ما به خلاف اصول گرایان به آگاهی جامعه باور داریم و معتقدیم برخی تغییرات دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری با این مضمون که در انتخابات ریاست جمهوری آتی، آیا با حضور آقای خاتمی و آقای کروبی فکر میکنید باز میتوانید به اتحاد برسید؟و آیا این نشان دهنده ی قدرت طلبی درمیان جناح اصلاح طلب نیست؟ و اینکه آیا درست است که جامعه ما را با ترکیه مقایسه کنید؟ گفت: به نظر من حکم درستی نیست که بگویید اگر در یک جناح کاندیدا های متنوع وجود داشته باشد دلیل ابر قدرت طلبی باشد.چراکه همین الان اصول گرایان نیز تعدد کاندیدا دارد و ما نمی خواهیم آن را به هوای نفس و یا فدرت طلبی نسبت دهیم

وی افزود: این جامعه، متکثر است واگر فضا باز باشد مانند ایتالیا و فرانسه جامعه‌ای چند حزبی است بنابراین هر دو جناح فعال چه اصول گرایان و چه اصلاح طلبان اگر بخواهند اکثریت آرا را کسب کنند چاره‌ای جز ائتلاف در جناح خود نداردو این انتظار می رود از اصحاب رسانه که به مردم توضیح دهند که هر گونه اختلاف نظری در میان یک جناح دلیل بر قدرت طلبی آن ها نیست.مثلا آقای احمدی نژاد و حامیان ایشان معتقدند حزب معنایی ندارد اما موتلفه و یا جانعه اسلامی مهندسین اعتقا د به کار حزبی دارد و آن را ضروری میداند بنابراین اختالف به دلیل وجود گرایشات متفاوت است

تاج‌زاده در پاسخ به قسمت دیگری از پرسش قبل در خصوص کاندیداتوری سید محمد خاتمی گفت: ایشان تا این لحظه به رغم اصرار های زیادی که شده بسیاری از بزرگان جناح اصول گرایی نظرشان این بود که نجات کشور در با هر کسی که رقابت کند چه با اصول گرایان و چه با نامزد های اصلاح طلبان، تاکنون به هیچ وجه موافقت نکرد. آقای خاتمی در دوره ی دوم نیز مصمم بود شرکت نکند اما با فشار هایی که به ایشان وارد شد و از همه اقشار فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، دانشگاهی و... ایسان با احترام به نظر جمع پذیرفتند حال اگر در سال های آتی اگر مسیر شرایط کشور عقلانی نشود ممکن است این فشار ها اثر کند چنانچه این اتفاق رخ دهد.

و ضمن احترام به همه نامزد های اصلاح طلب در انتخابات ریاست جمهوری آتی باید بگویم مانند اگر ایشان در شرایط احتمالیبپذیرند که شرکت کنند دوره دوم می شود یعنی 9 نامزد با ایشان رقابت می کنند اما نتیجه باز هم شبیه انتخابات دور دوم ریاست جمهوریایشان می شود.

چراکه امروز به دلیل عملکرد ضعیف اصول گرایان تصور من این است که مردم بیشتر به آقای خاتمی و اصلاح طلبان اقبال خواهند داشت.

وی ادامه داد: اما این که چرا با ترکیه مقایسه می شود به این دلیل است که ما شاید تا زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شد جز ژاپن تقریبا ما نمی توانستیم کشور توسعه یافته جدیدی را مثال بزنیم این مشکل بود. در جهان سوم مطرح می شد خوشبختانه در سه دهه گذشته کشور هایی در حوزه های مختلف به توسعه علمی، فنی دست یافته که به معنای دقیق کلمه اروپایی نبودند و این امید زیادی ایجاد کرده‌ که علیرغم فاصله‌ای که بین آن ها و کشور هر اروپایی موجود دارد می تواند شاهد جهش های خوبی باشد و و به عنوان مثال ترکیه که اگر یک کشور که بتوانیم در مقایسه با آن موقعیت خود را ترکیه است. دو کشور غیر غرب، دو شاه عثمانی و صفوی و نیز نهضت مشروطه ی همزمان و آتا تورک و رضاشاه تا به امروز که این دو کشور در مورد اتفاقات بیشترین تاثیر را می توانند بر هم داشته باشد.

وی ادامه داد: وقتی در ایران انقلاب اسلامی پیروز شد و رهبر فقید انقلاب اعلام کرد که میزان روی ملت است در در صورتی که نظامیان کودتا می کردند و متاسفیم بگوییم که امروز نظامیان ترکیه به دموکراسی سر نهادند اما اصول گراییان نه . یعنی ظرفیت آقای جنتی حتی به اندازه ینظامیان ترکیه نیست در حالی که در اینجا رقابت بین نمایندگان مسلمان است.

تاج زاده ادامه داد: من اعلام کردم که آقای احمدی نژاد نگوید ما عزیز ترینینم.بلکه آقای احمدی نژاد باید توضیح دهد‌ سه متحد استراتژیکش در آمریکای لاتینی که مهد دیکتاتورهای نظامی بودامروز شاهد برگزاری انتخابات آزاد هستیم حتی رفراندوم درباره ی آقای چاوز است و او شکست می خورده می پذیرد اما در ایران، انتخابات آزاد اما غیر رقابتی داریم این توهینی است که این ملت در مقایسه با بولیوی، ونزوئلا که انها انتخابات آزاد و رقابتی دارند ما نه و تنها در نزدیکی انتخابات ویا در زمان حضور نیرو های آمریکایی در خلیج فارس اقای جنتی پشت تریبون نماز جمعه اعلام می کند که ما خواهان انتخابات آزاد هستیم.

البته ملت ما آگاه است و اکثریت به اصول گرایان رای نمی هند بنابراین برای انتخابات را غیر رقابتی برگزار می کند.

در حالی که امروز دموکراسی به ونزوئلا و ترکیه رسیده است.

تاج زاده در خاتمه در پاسخ به این پرسش که عده‌ای می گویند اصلاح طلبان در صورت پیروزی اکثریت را بدست خواهند آورد گفت: من نمی دانم ا زخود آنها بپرسید اما به هر حال در حوزه هایی که ما می توانیم رقابت کنیم کمتر از اقلیت است یعنی اگر در تمام حوزه هایی که رقابت داریم اما اگر منظورشان حاکم شدن گفتمان اصلاحی است من هم معتقدم آینده کشور اصلاحی است اما نه با کرسی های مجلس هشتم این انتخابات آزمونی برای راستی آزمایی عملکرد آثار احمدی نژاد و دولت ایشان است.

وی افزود:امروز امکان رقابت را از حوزه اصلاح طلبی سلب کردند و رسانه ملی و روزنامه هایی مانند جام جم عملا و بی پرده از اصول گرایان دفاع می کنند و این وجود هم اکثریت اصلاح طلبان ممکن نیست اما به هر حال اگر انتخابات آزاد باشد انتخاب اول مردم اصلاح طلبان خواهند بود.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


قطعنامه هدیه شورای امنیت به ایران است

پنج شنبه 86 اسفند 16 ساعت 12:14 عصر
محمود احمدی نژاد قطعنامه سوم شورای امنیت را بسته یی از «هدایا» توصیف کرد.

وی این تعبیر را در جمع خبرنگارانی به کار برد که روز گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت خواستار توضیحات رئیس دولت نهم درباره قطعنامه 1803 بودندچراکه احمدی نژاد پیش از این در مهرماه سال جاری اطمینان داده بود قطعنامه دیگری صادر نخواهد شد.

البته احمدی نژاد خود پیشاپیش و قبل از طرح سوالات خبرنگاران در سخنانی کوتاه اعلام کرد «کسی برای تهدیدات هویج هم خرد نمی کند.»

رئیس جمهور با این تعبیر به استقبال سوالی رفت که نظر وی را درباره قطعنامه اخیر شورای امنیت جویا شده بود. وی در پاسخ با کمی مکث گفت؛ اینکه مشخص است، از نظر ما این قطعنامه فاقد اعتبار حقوقی و فنی است و اهمیتی هم ندارد.

احمدی نژاد افزود؛ این قطعنامه نشان داد تحلیل ایران از سیاسی بودن روند موضوع هسته یی درست است و اگر ما می خواستیم به جهانیان بفهمانیم که موضوع هسته یی ایران موضوعی غیرهسته یی است باید میلیاردی خرج می کردیم اما کشورهای صادرکننده قطعنامه این را «هدیه» کردند.

احمدی نژاد با اشاره به اظهارنظر یکی از مقامات غربی مبنی بر اینکه موضوع هسته یی ایران ربطی به آژانس ندارد، افزود؛ ما معتقدیم موضوع هسته یی ما ربطی به شورای امنیت هم ندارد.

وی در تبیین ویژگی های مثبت قطعنامه اخیر افزود؛ در این قطعنامه و بیانیه هم به صراحت آمده که ما می خواهیم با شما کاری کنیم و کاملاً مشخص است که این موضوع ربطی به فعالیت های هسته یی ما ندارد و این هدیه یی بود که ما از این قطعنامه گرفتیم.رئیس جمهور ادامه داد؛

هدیه دومی که ما از قطعنامه اخیر شورای امنیت گرفتیم این بود که اگر می خواستیم در جریان روند اطلاع رسانی و تبلیغات به مردم دنیا بگوییم که شورای امنیت در واقع شورای امنیت نیست و تنها به ابزاری دست چند قدرت تبدیل شده خیلی به زحمت می افتادیم و باید همچون سفرهای استانی به 200 کشور جهان سفر و سخنرانی می کردیم، اما شورای امنیت با این اقدام خود عملاً ثابت کرد که فاقد اعتبار لازم برای پرداختن به مسائل کلان جهان است.

احمدی نژاد در حالی که لبخندی به لب داشت با تاکید بر اینکه «روشن ترین سند را در اختیار ملت ایران قرار دادند» خاطرنشان ساخت؛ این قطعنامه هدیه و سند رسمی است که نشان می دهد ملت ایران یک قدرت بزرگ جهانی است و به اندازه همه قدرت ها وزن دارد.

وی با بیان اینکه «آنها می خواهند اجازه ندهند قدرت جدیدی در جهان متجلی شود»، گفت؛ این قطعنامه ثابت کرد قدرت همه جهان یک طرف و قدرت ایران یک طرف. ایران اگر قدرتی بیشتر نداشته باشد حداقل قدرتی برابر با قدرت همه جهان دارد.

وی در ادامه به طرح سوالی در این باره پرداخت و گفت؛

اما در پاسخ به اینکه چه انگیزه یی باعث صدور قطعنامه شد باید گفت آنها دوباره اشتباه کردند.

احمدی نژاد با اشاره به دو قطعنامه اخیر گفت؛ آنها دوبار اشتباه کرده و مشروعیت خود را زیر سوال برده بودند و می خواستند با یک اشتباه جدید، اشتباه قبلی را نرم کنند، اما از این به بعد آنها باید از زیر بار سه قطعنامه بیرون بیایند و هزینه های آن را بدهند.احمدی نژاد با تاکید بر اینکه آنها این قطعنامه را برای «مذاکره» صادر کردند، گفت؛ آنها چماق خود را برای مذاکره بالا برده اند، اما اشتباه فکر کرده اند که ما تحت فضای چماقی مذاکره می کنیم.احمدی نژاد با تاکید بر اینکه «مساله هسته یی ما تمام شده است»، گفت؛ ما برای تک تک فعالیت هایمان نامه جداگانه و تاییدیه آژانس داریم و به غیر از آژانس با هیچ کشور و نهاد دیگری در مورد مساله هسته یی مذاکره نخواهیم کرد.وی با بیان اینکه «ما از این موضوع ناراحت نیستم»، گفت؛ البته از آن استقبال هم نمی کنیم ولی به این کشورها نصیحت می کنیم که این روند را ادامه ندهند، چراکه خودشان بیشتر از هر کسی ضرر خواهند کرد.احمدی نژاد بار دیگر بر اینکه قطعنامه اخیر حاوی هدیه هایی برای ایران بود، گفت؛ کسانی که در مواجهه با مسائل سیاسی از هوشمندی کافی برخوردارند این مباحث را می فهمند در هر صورت آنها فکر کردند که با این اقدام می توانند حفظ آبرو کنند اما به واقع اشتباه کردند.رئیس جمهور تاکید کرد؛ این قبیل اقدامات و قطعنامه کوچک ترین آسیبی را به ملت ایران وارد نمی کند، در حالی که رژیم صهیونیستی ملت فلسطین را در خانه خود قطعه قطعه می کند صدور این قطعنامه علیه ایران بهترین سند است که نشان می دهد سازمان ملل، سازمان ملل نیست البته ما فکر می کنیم سازمان ملل هم مظلوم است.

از وزیر فناوری بپرسید

اما ادامه جلسه هیات دولت تحت تاثیر انتخابات مجلس هشتم قرار گرفت و وزیر کشور به عنوان رئیس نهاد مجری انتخابات پاسخگوی سوالات در این باره شد؛ پاسخ هایی که البته با دو تکذیب همراه بود.پورمحمدی ابتدا در رابطه با برخی مطالب مطرح شده درباره قطع سایت های اینترنتی در آستانه انتخابات مجلس خاطرنشان کرد؛ «من نمی دانم از کجا چنین حرفی زده شده است، ما زمانی که می خواهیم فعالیت های انتخاباتی را توسط رایانه و شبکه های اینترنتی انجام دهیم و توسعه شبکه ارتباط کشور را لحظه به لحظه تعقیب کنیم، مطرح کردن این مسائل مفهومی ندارد.» وی با بیان اینکه لحظه یی وقفه کل انتخابات را مخدوش خواهد کرد، گفت؛ «مسائل امنیت ارتباطات و مخابرات بحث های جدی و کارشناسی است که شرکت مخابرات و وزارت فناوری پیگیری می کنند.» پورمحمدی در پاسخ به این سوال که برخی افراد برای سوزاندن کارت های سوخت خود زمانی که به اینترنت مراجعه می کنند از قطع اینترنت خبر می دهند، دلیل این امر چیست؟ گفت؛ «این مساله را باید از وزیر فناوری بپرسید.» پورمحمدی با بیان اینکه «حتی در دورافتاده ترین روستاها ارتباطات رایانه یی را برقرار خواهیم کرد»، گفت؛ «هر کسی در دورافتاده ترین روستای کشور برای اخذ رای می رود شماره ملی او توسط رایانه ثبت خواهد شد و به بانک جامع اطلاعات کشور آنلاین ارسال می شود. به گونه یی طراحی کرده ایم که اگر اختلالی در شبکه ایجاد شد به صورت آفلاین هم شبکه عمل کند و سیستم شبکه ما با مشکل مواجه نخواهد شد.»


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


<   <<   11   12   13   14   15   >>   >