سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

چون رای میآوردم ، رد صلا‌حیت شدم

یکشنبه 86 اسفند 19 ساعت 4:0 عصر

مرتضی حاجی گفت: در حوزه‌هایی که کاندیداهای اصلاح طلبان حضور دارند در انتخابات شرکت می‌کنیم.

مرتضی حاجی در حاشیه گردهمایی رد صلاحیت شدگان انـتـخـــابـــات مــجــلـــس هــشــتـــم در جــمـــع خــبــرنـگــاران و در پــاســخ بــه ســؤال خبرنگاران در خصوص اینکه چرا لیست ستاد ائتلاف با لیست اعتماد ملی، 80 درصد اشتراک ندارد؟ گفت:کاندیداهای اصلی اصلاح طلبان که در لیست هایمان نیز مشترک بودند اغلب رد صلاحیت شدند، برای همین نتوانستیم اسامی مشترک بیشتری در لیست‌هایمان داشته باشیم.

وی در خصوص رد صلاحیت خود نیز گفت: احتمالاً چون رای می‌آوردم رد صلاحیت شدم.

حاجی در خصوص انتخابات گفت: انتخابات قرار بود که یک رقابت باشد بین گروه‌های مختلف جامعه، اما قدرت شیرین است و عملا اتفاق جدیدی نیز روی نخواهد داد.  


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


اینترنت ایرانی

یکشنبه 86 اسفند 19 ساعت 3:0 عصر
اینترنت این روزها از حالت سازمانی و اداری خارج شده و امکان برقراری ارتباط بین همه کاربران جهانی را فراهم کرده است. این ابزار در سال‌های گذشته تحولات فراوانی را به دنبال داشته است و شرکت‌های عرضه کننده خدمات اینترنتی سعی کرده‌اند با افزایش سرعت اتصال به این شبکه جهانی، کاربران بیشتری را به سمت خود بکشانند. یکی از کشورهایی که این روزها توانسته است سرعت اتصال به اینترنت را تا چند برابر افزایش دهد، آمریکاست. بر اساس آمارهای رسمی منتشره شده از سوی دولت ایالات متحده، ?? درصد ساکنان این کشور که درآمد سالانه آنها بیش از ?? هزار دلار است به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند و ?? درصد کسانی که درآمد سالانه کمتر از ?? هزار دلار دارند نیز از اینترنت پرسرعت استفاده می‌کنند. به گفته یک گروه غیرانتفاعی به نام Free Press که از حامیان شبکه اینترنت بی‌سیم محسوب می‌شود، هم‌اکنون در سراسر ایالات متحده بیش از صدها شبکه بی‌سیم وجود دارد که خدمات خود را در اختیار کاربران می‌گذارند. در شهر آستین (Austin) در تگزاس شبکه غیرانتفاعی موجود است که بیش از ??? منطقه را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و حدود ?? هزار مشترک دارد. حدود ?? درصد کاربران شبکه شهر آستین را شرکت‌های کوچک، کتابفروشی‌ها، کتابخانه‌ها و مغازه‌ها تشکیل می‌دهند که برای تبلیغ به کاربران خود اینترنت بی‌سیم ارائه می‌کنند.
از دیگر  کشورهایی که در زمینه اینترنت پرسرعت موفق بوده، می‌توان به آلمان اشاره کرد. آلمان در سطح اتحادیه اروپا یکی از کشورهای پیشگام در عرصه فناوری ارتباطات و اطلاعات است. هم‌اکنون در آلمان ? میلیون و ??? هزار خط پهن باند برای اتصال به اینترنت با سرعت بالاتر وجود دارد که از این میان ?? میلیون و ??? هزار خط پهنای باند را شرکت مخابرات آلمان کنترل می‌کند. براساس آمارهای به دست آمده، ??/?? درصد از کاربران آنلاین آلمانی از اینترنت پرسرعت استفاده می‌کنند که این میزان بسیار کمتر از کشورهای دانمارک و هلند است که در اتحادیه اروپا از رهبران این عرصه به شمار می‌روند. طبق این آمارها، ?? درصد کاربران آنلاین در هلند و دانمارک از اینترنت پرسرعت استفاده می‌کنند. تازه‌ترنی گزارش اتحادیه اروپا که در ژوئیه ???? در خصوص گسترش پهنای باند و مبارزه با شکاف دیجیتالی در ?? کشور اروپایی منتشر شد نیز نشان می‌دهد مبارزه با شکاف دیجیتالی در آلمان ?/? درصد رشد داشته است. از سویی دیگر، افزایش رشد تقاضای ورود به اینترنت در آلمان تا ژوئن ???? موجب شده است در بازار این کشور بیش از ?? میلیون مشترک جدید براش شبکه ADSL ایجاد شود. پیش‌بینی می‌شود این رقم تا سال ???? به دو برابر افزایش یابد.
این پیشرفت‌ها از مرز‌های آمریکا و اروپا نیز فراتر رفته و به چین نیز رسیده است. با افزایش تقاضا برای تماشای تصاویر ویدئویی، تجارت الکترونیکی و بازی‌های آنلاین، تا پایان سال ???? بازار اینترنت پرسرعت در چین از آمریکا نیز پیشی گرفت و به بزرگ‌ترین قطب اینترنت پرسرعت در چین طی سه ماهه اول سال ???? با ?/? میلیون افزایش به ?/?? میلیون رسید که در این مدت ?/?? میلیون آمریکایی از اینترنت پرسرعت استفاده کردند. در نیمه نخست سال گذشته ?/? درصد از جمعیت ?/?‌‌ میلیارد نفری این کشور و ?/?? درصد از خانه‌های چینی مشترک سرویس پرسرعت اینترنتی شدند. در این آمارها اعلام شده است تعدا کاربران اینترنتی در چین با افزایش ?? درصدی در سال ???? به ??? میلیون نفر رسید. گفته می‌شود هم اکنون بیش از ??? میلیون چینی از اینترنت پرسرعت استفاده می‌کنند.
همان طور که گقته شد اینترنت ??? کیلوبیت بر ثانیه جزو کمترین سرعت ADSL در جهان امروز محسوب می‌شود و امروزه در کشورهای مختلف مبحث ADSL?+ به عمل پیوسته و شرکت با ارائه خدمات متنوع و رقابتی دیدنی سرعت‌های بالای ? مگابیت بر ثانیه را عرضه می‌کنند و حتی تا ?? مگابیت بر ثانیه هم عرضه می‌شود.

? اینترنت ایرانی!!!!
در سال ???? تعداد کمی از دانشگاه‌های ایران، از جمله دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه گیلان، توسط مرکز تحقیقات فیزیک نظری و از طریق پروتکل UUCP به شبکه جهانی اینترنت متصل شدند. نخستین کامپیوتری که در ایران به اینترنت متصل شد، در مرکز تحقیقات فیزیک نظری ایران قرار داشت. در سال ???? اولین موسسه‌های اینترنتی ایران روی کار آمدند و در عرض ایک سال اولین سایت ایرانی در داخل کشور راه‌اندازی شد. در سال ???? مجلس ایران تاسیس «شرکت امور ارتباطات دیتا» تحت نظر شرکت مخابرات ایران را تصویب کرد و مسوولیت توسعه خدمات دیتا در سطح کشور را به سور انحصاری در اختیار این مرکز قرار داد. سال ???? زمان اجرای پروژه «یونی کد» در ایران بود که با اجرای قراردادی بین شورای عالی انفورماتیک و بنیاد دانش و هنر انگلستان و با نظارت و مدیریت فنی دانشگاه صنعتی شریف با عنوان «فارس وب» صورت گرفت. در این طرح الفبای فارسی به صورت جامع وارد استاندارد یونی کد شد و نشر فارسی در کامپیوتر و اینترنت استاندارد شد و مشکل فونت‌های غیراستاندارد در نرم‌افزارهای ایرانی از بین رفت. اگر چه از زمان تولد اینترنت در ایران حدود ?? سال می‌گذرد، اما باید اعتراف کرد که سیر تحولات اینترنتی ما نسبت به دیگر کشورها بسیار کند بوده است. براساس برخی آمارهای منتشر شده، اکثر کاربران آنلاین ایرانی همچنان از سیستم Dial-Up استفاده می‌کنند در حالی که سرعت خطوط اینترنت در ایران با استفاده از سیستم Dial-Up حدود ?? کیلوبیت در ثانیه است، ساکنان بیشتر کشورهای اروپایی و برخی کشورهای آسیایی دور از اینترنتی با سرعت یک الی ?? مگابیت در ثانیه استفاده می‌کنند و با این حساب سرعت اینترنت در ایران همواره مورد اعتراض کاربران بوده است، باید توجه داشت، حضور بخش دولتی در عرصه‌های مختلف توزیع و عرضه اینترنت یکی از بخش‌هایی است که امروزه به عنوان سدی برای پیشرفت شبکه اینترنت پرسرعت مطرح می‌شود. قاون منع استفاده اینترنت بالای ??? کیلوبیت هم مزید بر علت شده و کاربران ایرانی را بسیار ناراحت کرده است. سیاستگذاران و تصمیم‌گیرندگان کشور باید با درک صحیح از بازار اینترنت موجود کشور و کیفیت نامناسب دسترسی کاربران به اینترنت، در جهت حذف انحصار و ایجاد بستر مناسب برای عرضه خدمات بهتر در این حوزه اقدام کنند تا بتوانیم در آینده شاهد خدمات بیشتر و بهتر در این زمینه باشیم.
ادامه مطلب...

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


سخنگوی ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان در نامه‌ای به رئیس شورای شهر تهران نظارت جدی و دقیق جلوگیری از استفاده از امکانات شهرداری به نفع جریانی خاص(اصولگرایان حامی دولت) را خواستار شد. به گزارش خبرنگار سایت بهارستان متن کامل این نامه که رونوشت آن نیز در اختیار اعضای شورای شهر قرار می‌گیرد به این شرح است.

ریاست محترم شورای اسلامی شهر تهران
جناب آقای مهندس چمران

با سلام و احترام؛
در آستانه برگزاری انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی و زمان تبلیغات انتخاباتی نامزدها، گروه‌ها و ائتلاف‌های فراگیر حزبی، توجه به این مهم ضروری است که امکانات شهرداری تهران به‌عنوان یک نهاد عمومی به هیچ نحو نباید در اختیار گروه‌های سیاسی قرار گیرد و شورای شهر تهران در این زمینه مسئول و موظف به جلوگیری از تخلفات شهروندان است. لذا مؤکداً از آن شورای محترم می‌خواهیم که تمام ابزارهای نظارتی جدی و مؤثر خود را به کار بسته تا امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در اختیار شهرداری تهران اعم از روزنامه همشهری، مجموعه شورایاری‌های محلات تهران، امکانات سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری، شبکه خدمات شهری و ... از سوء استفاده مستقیم و غیرمستقیم و توزیع اقلام تبلیغاتی جریان‌های خاص سیاسی مصون بماند.

عبدالله ناصری
سخنگوی ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان

رونوشت:
1- اعضای محترم شورای شهر تهران
2- ستاد انتخابات وزارت کشور
3- هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


نگرانی در مورد سلامت انتخابات جدی است

یکشنبه 86 اسفند 19 ساعت 1:0 عصر

محمد جمشیدی گوهری نامزد ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان گفت: دولت نهم از طریق انتخابات اعضای هیأت‌های اجرایی که توسط فرمانداران و استانداران انجام شده در انتخابات دخالت کرد.

گوهری با اشاره به رد صلاحیت‌های گسترده نیروهای اصلاح‌طلب گفت: با توجه به رد صلاحیت‌هایی که انجام شد، به نظر می‌رسد مجلس هشتم دارای یک اقلیت قوی اصلاح‌طلب باشد.
وی با اشاره به ترکیب لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان گفت: لیست ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان در شرایط خاص و با تنگناهایی تنظیم شد و بسیاری از افراد شاخص اصلاح‌طلبان رد صلاحیت شوند و تعدادی از آنان نیز ثبت‌نام کردند.
سفیر سابق ایران در کشورهای اروپایی با تأکید بر اینکه نگرانی‌های زیادی برای برگزاری انتخابات سالم وجود دارد، تصریح کرد: وزارت کشور و همه نیروهایی که دستی در برگزاری انتخابات دارند باید سعی کنند که از آرای مردم به طور کامل صیانت شود ولی بی‌شک امروز نگرانی‌های بسیاری در خصوص سلامت انتخابات وجود دارد.
جمشیدی گوهری در ادامه با نقد عملکرد صدا و سیما (رسانه ملی) در خصوص انتخابات، گفت: برنامه‌های صدا و سیما به طور واضح و روشنی یکجانبه و سمت و سوی آن در جهت حمایت از یک گروه خاص است. چنانچه برنامه‌های خاص که به طور ظاهری کمی باز عمل می‌کنند مثل برنامه خبر 20:30 بطور کاملاً یکجانبه به حمایت از یک گروه خاص و تخطئه اصلاح‌طلبان می‌پردازد و اینها همه در حالی است که مسئولان رده بالای صدا و سیما همواره بر بی‌طرفی برنامه‌های خود تأکید می‌کنند.
وی در پایان تصریح کرد: امیدوارم که مردم با حضور آگاهانه خود در صحنه انتخابات به مجلس رأی بدهند که بتواند در رأس امور باشد.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


حمله یک جوان ایرانی به Google

یکشنبه 86 اسفند 19 ساعت 12:0 عصر
پندار یوسفی جوان 26 ساله ایرانی توانست با نفوذ در سایت گوگل کلمه خلیج عربی را غیر قابل دسترس و در عوض خلیج فارس را تثبیت کند. به این ترتیب افرادی که می خواهند در مورد خلیج فارس تحقیقی انجام دهند با کلمه خلیج عربی نمی توانند به اهداف خود دست یابند. 
یک جوان ایرانی توانست با دانش خود و نفوذ در موتور جستجوی گوگل اسم خلیج فارس ایران را تثبیت کند.
این جوان 26 ساله ایرانی به نام "پندار یوسفی" توانست با نفوذ در موتور جستجوی گوگل، جستجو در زمینه "خلیج عربی" را غیرقابل دسترس قرار دهد.
بر اساس این گزارش، کسانی که در این سایت خواهان تحقیق درباره خلیج عربی(Arabian gulf)  هستند بعد از باز کردن گزینه هایی که گوگل برایشان پیشنهاد می کند و معمولا هم به زبان عربی و یا انگلیسی است با این جمله روبرو می شوند: " کلمه خلیج عربی اشتباه است، لطفا از کلمه خلیج فارسی Persian gulf استفاده کنید."
با انجام این کار تمام کاربران دنیا فقط در صورتی می توانند از تاریخچه خلیج فارسی مطلع شوند که تنها نام این خلیج را " Persian gulf " در گوگل ذکر کنند.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


نشست وبلاگ نویسان منتقد و اصلاح طلب

یکشنبه 86 اسفند 19 ساعت 11:0 صبح
باری دیگر فرصتی است برای با هم بودنمان، فرصتی" برای فردا "، برای ساختن فردا. فرصتی دیگر تا ثابت کنیم ایران هنوز برای همه ایرانیان است .
فرصتی تا ثابت کنیم حضورمان بارورتر و سبزتر است از تیغ تیز همه تحدیدها و رد صلاحیت ها. ما ایستاده ایم با همه چراها و باید ها و نباید ها .

جوانان ائتلاف اصلاح طلبان برگزار می کنند :
جلسه پرسش و پاسخ وبلاگ نویسان منتقد و اصلاح طلب با آقایان "سید محمد صدر " و "نجفقلی حبیبی " (کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی ) و آقای تاج زاده رئیس ستاد انتخابات جبهه مشارکت.

زمان : دوشنبه ??/??/???? ساعت 17 - 19
مکان : خیابان ولیعصر ـ بعد از تقاطع مطهری ـ خیابان اتحادیه ـ پلاک ?? ـ ستاد انتخاباتی برای فردا


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


اقدامات دولت انقلابی نیست؛ آنارشیستی است

یکشنبه 86 اسفند 19 ساعت 10:0 صبح

الیاس حضرتی در حال حاضر کاندیدای انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران است.
وی هم‌اکنون مدیر مسئول روزنامه اعتماد است و حضور در چهار دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه‌های انتخابیه رشت و تهران را در کارنامه خود دارد.
وی مدتی نیز درسپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان فرمانده لشکر قدس گیلان خدمت کرده است.
الیاس حضرتی در حال حاضر عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی و کاندیدای این حزب در تهران است و در لیست ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان نیز حضور دارد. مصاحبه زیر با ایشان  در محل خبرگزاری آفتاب انجام شده است.

ضمن تشکر از حضور شما  با توجه به اینکه شما هم‌اکنون مدیر یک رسانه هستید، چه ضرورتهایی را احساس کردید تا در انتخابات مجلس هشتم کاندیدا شوید؟

بحثی در جریان انقلاب پیش آمده که ابتدا باید آنرا باز کنیم و از داخل انقلاب یک اهدافی بیرون می‌آید برای کسانی که دلسوز انقلابند.
بحثی در انقلاب‌های  جهان وجود دارد که آیا تداوم انقلاب برای همه انقلابیون با اقدام انقلابی میسر است یا با تثبیت و اقدام اصلاحی، عقلایی.

ادامه مطلب...

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


سال پر تعطیلی پیش رو داریم

یکشنبه 86 اسفند 19 ساعت 9:0 صبح
 با نگاهی گذرا به روزهای تعطیل رسمی (به جز جمعه) در سال آینده می بینیم که پس از ایام نوروز ،هیچ یک از تعطیلات رسمی سال 87 در روز های جمعه مقارن نشده اند و جالب اینکه اکثریت قریت به اتفاق این تعطیلات در روزهای شنبه و چهارشنبه هستند و لذا پیش بینی می شود با سالی پر از تعطیلات و البته پر مسافرت مواجه شویم.

در سال آینده در فروردین ماه روز 13 که معمولا روز پایانی تعطیلات رسمی و غیر رسمی عید نوروز به شمار می آید در روز سه شنبه است و عملا تعطیلات غیررسمی نوروز 87 را تا روز جمعه 16 فروردین ادامه می دهد.

همچنین، در خرداد ماه نیز روزهای 14 و 15 که به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی و قیام 15 خرداد تعطیل هستند به ترتیب در روزهای سه شنبه و چهارشنبه قرار دارند که روز شنبه هفته آتی آن نیز به دلیل سالروز رحلت حضرت زهرا (س) تعطیل رسمی خواهد بود که به این ترتیب خرداد 87 با پنج روز تعطیل روبه رو خواهد بود.

روز ولادت امام علی (ع) در تیرماه نیز برابر با روز 26 این ماه در روز چهارشنبه قرار دارد و مردادماه هم روز نهم برای ولادت پیامبر اسلام(ص) و روز 25 این ماه هم به دلیل مصادف شدن با ولادت حضرت مهدی (عج) تعطیل رسمی هستند که هر دو روز تعطیلی در روز چهارشنبه قرار دارند.

در مهرماه سال آتی نیز عید فطر براساس تقویم رسمی روز چهارشنبه دهم ماه است و البته آبان ماه 87 هم مصادف با شهادت امام جعفر صادق ، روز شنبه، چهارم آبان ماه تعطیل است.

عید غدیر سال آینده هم در روز چهارشنبه 27 آذرماه است . میلاد پیامبر اسلام در روز یکشنبه 25 اسفند و 29 اسفند سالروز ملی شدن صنعت نفت در روز پنج شنبه زمینه را برای تعطیلی غیررسمی آخرین هفته سال 87 که البته کبیسه نیز است، فراهم می کند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


دختری 16 ساله دومین بار سه قلو بدنیا آورد

یکشنبه 86 اسفند 19 ساعت 8:0 صبح

 پاملا، دختری نوجوان از شهری کوچک در آرژانتین که بزودی 17 ساله خواهد شد، برای دومین بار پیاپی سه قلو بدنیا آورد.

به گزارش نووستی پاملا اولین سه قلوی خود را در سن 15 سالگی بدنیا آورده بود و یک سال پیش از آن نیز اولین فرزند خود را زائیده بود. هر هفت نوزاد وی طی زایمان زودهنگام بدنیا آمده اند.

پزشکان وضعیت سلامت پاملا و هر سه نوزاد وی را خوب می دانند.

در مطبوعات آرژانتینی و در تمامی کشور داستان پاملا گفتگوهای بسیاری را برانگیخته و بسیاری نیز او را مورد انتقاد قرار داده و این را غیر اخلاقی می دانند.

پس از بدنیا آمدن اولین سه قلو، مقامات آرژانتین به خانواده پاملا زمین داده و برای آنان خانه ساختند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


ضرب و شتم خبرنگار در فرمانداری گرگان

یکشنبه 86 اسفند 19 ساعت 4:0 صبح
فرماندار گرگان طی اقدامی بی سابقه اقدام به ضرب و شتم و فحاشی به عکاس و خبرنگارنشریات محلی استان گلستان نمود. به دنبال تحصنی که توسط هواداران یکی از نامزدهای رد صلاحیت شده گرگانی در ساعت 15 شنبه 18 اسفند در مقابل فرمانداری این شهرستان صورت گرفته بود، سرهنگ گرزین فرماندار گرگان با حمله به سوی خبرنگار گلستانی با پرتاب لگد و فحاشی به وی، دستور شکستن دوربین و ضرب و شتم عکاس را به اطرافیان خود داد.

وی با عباراتی رکیک که تجمع کنندگان آن را تایید نمودند خطاب به این خبرنگار که با ارائه کارت خود را معرفی نموده بود فحاشی کرد. این حرکت دون شان فرماندار گرگان واکنش نهادهای مدنی و خبری را به دنبال داشته است.

این خبرنگار که از لحظاتی قبل از تجمع در محل حاضر بوده ظاهرا با اجبار نیروهای لباس شخصی به داخل حیاط فرمانداری کشانده شده و با این برخورد فرماندار مواجه شد که در نهایت با ضبط حافظه دوربین و مدارک خبرنگاری به بیرون رانده شد. این اقدام فرماندار موجب شد سایر خبرنگاران که فضا را ناامن میدیدند محل تجمع را ترک نمایند.

این تحصن توسط حامیان رضا جلالی، نامزد ردصلاحیت شده گرگان صورت گرفته بود. وی دارای مدرک دکترای علوم سیاسی بوده و جانباز 70 درصد جنگ تحمیلی می باشد.

قابل ذکر است با ورود ماموران یگان ویژه نیروی انتظامی از ادامه این تحصن جلوگیری به عمل آمد. در این بین ماموران نیروی انتظامی و حامیان نامزد ردصلاحیت شده با هم درگیر شدند.

فرماندار گرگان مدتی است با اقدامات و موضع گیری های جنجالی و پرخاش گرانه ی خود مورد توجه رسانه های محلی و کشوری قرار گرفته و انتقادات فراوانی را موجب شده است. استاندار گلستان نیز تاکنون هیچ گونه واکنشی نسبت به این اقدامات فرماندار خود صورت نداده است.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


<   <<   11   12   13   14   15   >>   >