سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

انتقاد شدید از ریاست دوم لاریجانی

یکشنبه 87 شهریور 31 ساعت 11:0 عصر

روزنامه راستگرای «رسالت» و سایت خبری «الف» با انتشار یادداشت مشترکی از انتخاب علی لاریجانی به ریاست فراکسیون اکثریت (اصولگرایان) مجلس به‌شدت انتقاد کردند.

در این یادداشت آمده: این حرکت، اقدامی ناصواب و به دور از اصول سیاست‌ورزی بود. حتی اگر نظر اکثریت اصولگرایان مجلس بر ریاست آقای لاریجانی بود، جای تعجب است که چرا آقای لاریجانی خود را کاندیدا کرده و به نظر اکثریت اصولگرایان تن داده است؟ تاکنون سابقه نداشته که ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست یک فراکسیون (آن هم اکثریت) را به عهده گیرد. اقتضای ریاست مجلس آن است که از هرگونه جانبداری حتی اگر اکثریت نمایندگان مجلس هم باشند، دوری‌گزیند تا شائبه طرفداری از اذهان زدوده شود. از سوی دیگر، ترکیب هیات رئیسه مجلس نیز قابل تاسف است و از طیف‌های مختلف اصولگرایان استفاده نشده است.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


گوگل هم به تحریم گران کاربران ایرانی پبوست

یکشنبه 87 شهریور 31 ساعت 10:5 عصر
غول جست‌وجوگر اینترنتی در تازه‌ترین اقدام خود، دانلود جست‌وجوگر جدید خود با نام گوگل کروم را برای ایرانیان غیرممکن کرده است و برای آنها پیغام خطای 404 را به نمایش می‌گذارد.    
به نظر می‌رسد گوگل هم سرانجام در مقابل قوانین ایالا‌ت متحده مبنی بر رعایت تحریم‌های صورت گرفته علیه ایران سر فرود آورده چراکه مدتی است از عرضه برخی سرویس‌های خود به ‌IP های ایرانی سر باز می‌زند و آنها را با ارائه پیام‌های خطا دچار سردرگمی می‌کند. این غول جست‌وجوگر اینترنتی در تازه‌ترین اقدام خود، دانلود جست‌وجوگر جدید خود با نام گوگل کروم را برای ایرانیان غیرممکن کرده است و برای آنها پیغام خطای 404 را به نمایش می‌گذارد.

بنا بر این گزارش، گوگل که تا مدت‌ها پیش در بسیاری از موارد زیر بار دستورات ممنوعیت ارائه خدمات به ایرانیان از سوی مقامات آمریکایی نرفته بود، ظاهرا در زیر پوسته خود مجبور به پذیرش آن شده است.
این موتور جست‌وجوگر اینترنتی که هنوز ایران را در لیست خدمات خود دارد، پیش از این اعلا‌‌م کرده بود که گمان نمی‌کند حفظ نام ایران در فهرست کشورهایش، ناقض این تحریم‌ها باشد و شرکت خدمات اینترنتی گوگل به عنوان گزینه‌ای برای کاربران جی‌میل ایرانی باقی خواهد ماند.
گسترش تحریم‌های اینترنتی برخلا‌‌ف تحریم‌های سیاسی و اقتصادی این روزها بی‌صدا و آرام درحالی صورت می‌گیرد که علی‌رغم گستره اینترنت، صدایی از آن بلند نمی‌شود.
همان‌طور که پیش از این نیز گفته شده بود، اکنون علا‌وه بر گوگل، کمپانی‌هایی همچون نوکیا، نورتن، مایکروسافت و یاهو از جمله کمپانی‌های بزرگ و معروفی هستند که علی‌رغم گستره جهانی و محبوبیت در پیروی از قوانین کشورهای مبدا خود باید تحریم‌هایی علیه ایران را عملی کنند.
پیش از این نیز با آغاز دور جدیدی از تحریم‌های بین‌المللی آمریکا علیه ایران، یاهو و مایکروسافت در اقدامی غیرمنتظره ایران را از فهرست خدمات‌دهی خود خارج کردند.
در این میان یاهو در بیانیه‌ای اعلا‌‌م کرده بود که به منظور پیروی از محدودیت‌های اعمال‌شده از سوی آمریکا بر ارائه خدمات به کشورهای خاص، در خدمات‌دهی خود تجدیدنظر می‌کند.
در این میان نورتن، برنامه آنتی‌ویروسی که از محبوبیت و مقبولیت فراوانی در میان کاربران برخوردار است و طیف گسترده‌ای از کاربران ایرانی به استفاده از آن گرایش دارند نیز این روزها سیاست جدیدی را در پیش گرفته است که چنانچه نسبت به، به‌روز کردن آنتی‌ویروس نورتن خود اقدام کنید، با پیام کشور ممنوعه روبه‌رو می‌شوید و بدین‌ترتیب استفاده از نورتن نیز در این میان از فهرست نرم‌افزارهای مورد استفاده ایران خارج می‌شود.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


چند روز پس از آنکه نخست وزیر ایتالیا محمود احمدی نژاد را به رفتار "جنون آمیز" در قبال اسرائیل متهم کرد، ایران در واکنشی این اظهارات را سخیف دانسته است.

سیلویو برلوسکونی نخست وزیر ایتالیا روز سه شنبه به یک سازمان یهودی در پاریس گفته بود: "فکر می کنم باید به رفتار جنون آمیز کسی که، شاید برای کاربردهای داخلی، می گوید اسرائیل باید از نقشه محو شود، کاملا توجه کنیم."

ایران این اظهارات را "سخیف و دور از جایگاه و منزلت مردم و فرهنگ ایتالیا" توصیف کرده است.

حسن قشقاوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، گفت: "اینگونه اظهارات از ایشان مسبوق به سابقه بوده و فاقد هرگونه منطق و ارزش‌های متعالی که مردم و فرهنگ ایتالیا آن را نمایندگی می‌کنند، می‌باشد."

آقای احمدی نژاد در اکتبر سال 2005 در نشستی در تهران تحت عنوان "جهان بدون صهیونیسم" با حضور برخی گروه های فلسطینی، خواستار محو شدن اسرائیل از نقشه جهان شد که محکومیت بین المللی حتی از سوی دبیر کل سازمان ملل را به دنبال داشت.

همان زمان کوفی عنان، دبیر کل وقت سازمان ملل متحد، به ایران یادآور شد که ایران به عنوان یکی از امضا کنندگان منشور سازمان ملل موافقت کرده است که هیچیک از کشورهای عضو را به توسل به زور تهدید نکند.

اما این انتقادات بر موضع گیری های شدیداللحن رئیس جمهور ایران علیه اسرائیل تاثیری نگذاشت. وی از آن زمان تاکنون بارها اسرائیل را "جرثومه فساد" خوانده و گفته که نابودی قریب الوقوع آن را پیش بینی می کند.

اسرائیل، دولت ایران را مهمترین تهدید علیه موجودیت خود به شمار می آورد و می گوید هدف برنامه اتمی ایران دستیابی به ظرفیت ساخت سلاح هسته ای است؛ اتهامی که ایران رد می کند.

اما ایران در مقابل تاکید می کند که تاکنون هیچ کشوری را به توسل به زور تهدید نکرده است و تنها در صورتی که اسرائیل حمله کند به آن پاسخ خواهد داد.

برخی مقام های اسرائیلی اظهار نظر کرده اند که بعید است ایران در صورت دستیابی به سلاح اتمی، به کشورشان حمله کند.

ایزاک بن اسرائیل، ژنرال سابق نیروی هوایی و عضو حزب کادیما، در ماه ژوئیه در مصاحبه با روزنامه "اشپیگل آنلاین" در مورد اینکه آیا واقعا رهبران روحانی ایران از بمب اتمی علیه اسرائیل استفاده خواهند کرد یا خیر چنین گفت: "آنها اینقدر دیوانه نخواهند بود، حداقل مستقیما از ایران موشک اتمی طرف ما رها نخواهند کرد."

با این حال وی افزود: "اما آنها می توانند، برای مثال، بمب را به گروه حزب الله (لبنان) دهند، فکر می کنم اینقدر دیوانه باشند."


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


ادعاهای بیسابقه فرمانده بسیج دانشجویی

یکشنبه 87 شهریور 31 ساعت 9:0 عصر

رضا سراج، رئیس سازمان بسیج دانشجویی، با طرح ادعاها و پیش‌بینی‌هایی از بروز تنش در فضای کشور در پاییز و زمستان امسال خبر داد. وی با اشاره به تحولات اخیر در اردوگاه اشرف و برنامه‌های گروه رجوی گفت: آنها تحرکات جدیدی داشته‌اند و بحث «قیام» در اول مهر را در ایران مطرح کرده‌اند. وی در ادامه این تحرکات را به نیروهای دموکراسی‌خواه داخل کشور ارتباط داده و از برنامه آنها برای یک «زمستان داغ» مدعی شد: در انتخابات اخیر جریان ادوار تحکیم و طیف علامه افراد خیلی تندتری انتخاب شده‌اند تا آنجا که بهزاد نبوی در توصیه‌ای به سازمان مجاهدین و حزب مشارکت از آنها خواسته تا از اینها دوری کنند چراکه ممکن است همه‌چیز را با خود ببرند. به گزارش سایت خبری البرز، وی همچنین در ادعایی بی‌سابقه از یکی از فعالان ملی- مذهبی نقل‌قول کرده که «یکی از اشکال مقاومت مدنی، مقاومت مسلحانه است.»


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


اجرای حکم روزهخواران در ملأ عام در تبریز

یکشنبه 87 شهریور 31 ساعت 8:51 عصر
دادستان عمومی و انقلاب تبریز گفت: «در روزهای آینده اگر ضرورت ایجاب کند احکام صادره از سوی مراجع قضایی علیه روزه‌خواران در ملأعام اجرا می‌شود».
«یحیی میرزامحمدی» پیش ‌از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران از ایجاد شعبه ویژه رسیدگی کننده به جرائم مربوط به روزه‌خواری در این شهر خبر داد. 
وی اضافه کرد: «این شعبه برای رسیدگی سریع و قاطع در دادگاه و دادسرای تبریز تشکیل شده است». 
میرزامحمدی اظهار داشت: «با گذشت 20 روز از ماه مبارک رمضان حدود 50 روزه‌خوار در تبریز دستگیر شده‌اند که پس از صدور حکم مربوط، احکام آنها در غیرملأعام اجرا شده است». 
دادستان عمومی و انقلاب تبریز با بیان اینکه اغلب روزه‌خواران دستگیر شده طبق قانون متحمل ضربات شلاق شده‌اند، اظهار داشت: «در روزهای آینده اگر ضرورت ایجاب کند احکام صادره از سوی مراجع قضایی علیه روزه‌خواران در ملأعام اجرا خواهد شد». 
میرزامحمدی نسبت به برخورد شدید و جدی با قانون‌شکنان و روزه‌خواران در ایام باقیمانده از ماه مبارک رمضان هشدار داد. 
وی یادآور شد: «روزه‌خواری مطابق ماده 638 قانون مجازات اسلامی عملی جرم محسوب می‌شود که حکم متخلفان، تحمل حبس یا پرداخت جزای نقدی و یا تحمل شلاق در نظر گرفته شده است».

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


هر چند بسیاری از تحلیلگران حمله آمریکا به ایران- دستکم در کوتاه مدت- را منتفی می دانند و هر چند کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بارها تاکید داشته اند که اجازه نخواهند داد از حریم سرزمین شان ایران مورد تهاجم قرار گیرد، ولی باید همواره احتمالات در کانون توجهات جدی باقی بمانند تا "غافلگیری"، همه محاسبات را به هم نریزد.
یکی از دغدغه های جدی موجود در این باره، آن است که برخی کشورهای عربی خلیج حاشیه فارس بخواهند مرزهای زمینی، هوایی و دریایی شان را برای حمله به ایران در اختیار نیروهای فرامنطقه ای و مشخصا آمریکا قرار دهند.همچنین این امکان وجود دارد که این کشورها، اجازه ندهند مستقیما از سرزمین آنها کشور ایران مورد حمله قرار گیرد ولی کار پشتیبانی نیروهای مهاجم را عهده دار شوند.

البته عرب ها مدعی اند که هرگز چنین خیانتی را علیه همسایه شمالی خود مرتکب نخواهند شد.
این، کاملا طبیعی است که در شرایط عادی، آنها چنین موضعی بگیرند؛ هیچ کس انتظار ندارد در وضعیت کنونی که روابط ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس عادی است و سفارتخانه های طرفین در پایتخت های همدیگر در عالی ترین سطح فعال است، آنها بگویند که آمریکا را در حمله احتمالی به ایران یاری خواهند کرد.

اما نکته اینجاست که اگر شرایط فرق کند و آمریکایی ها بخواهند دست به حماقت بزرگی به نام حمله به ایران بزنند، آنگاه مواضع امروزین عرب های حاشیه خلیج فارس احتمالا دگرگون خواهد شد زیرا تجربه ثابت کرده است که سران این کشورها در تنظیم روابط خارجی خود، به شدت از آمریکا تاثیر پذیرند.

فراموش نکنیم کشورهای حاشیه خلیج فارس که امروز با ایران ادعای دوستی دارند، همان هایی هستند که در طول جنگ هشت ساله عراق علیه ایران، بیشترین کمک ها را به صدام کردند و میلیاردها دلار کمک مالی حتی بلاعوض به حکومت وقت عراق اختصاص دادند تا ارتش صدام بتواند بمب و موشک تهیه کند و بر سر مردم ایران بریزد.

بنابراین، هیچ اطمینانی وجود ندارد کشورهایی که سوءنیت خود را پیشتر ثابت کرده اند و هم اکنون نیز علیه تمامیت ارضی ایران درباره جزایر سه گانه مدعی هستند، در شرایط بحرانی، دستشان را در دست آمریکا بگذارند، به ویژه آنکه هم اکنون اغلب این کشورها به ویژه قطر و بحرین، پذیرای پایگاه های نظامی آمریکا هستند و به علاوه خبرهایی درباره خریدهای این کشورها برای تجهیز سیستم دفاع ضدهوایی و ضد موشکی شان منتشر شده است.

لذا باید به طور موکد، صریح، مکرر و جدی به این کشورها گوشزد شود که نه تنها درصدد حمله به ایران از سرزمین آنها، مشمول اقدام متقابل خواهند شد، بلکه پشتیبانی آنها به هر نحوی از نیروهای مهاجم نیز واکنش نظامی ایران را در پی خواهد داشت.
به عنوان مثال اماراتی ها باید بدانند اگر بخواهند در قبال ایران دست از پا خطا کنند، فقط کافی است دهها موشک ایران دوبی را هدف قرار دهد تا تمام سرمایه گذاری ها و آینده این بندر استراتژیک به باد فنا برود و همچنین است درباره سایر کشورهایی که بخواهند حق همسایگی را زیر پا بگذارند. دولتمردان عرب فراموش نکنند که تمام شهرهایشان در حاشیه خلیج فارس ، در تیر رس موشک های ایران است ؛ موشک هایی که ایرانیان هرگز دوست ندارند به سمت همسایگان و مسلمانان شلیک کنند.با این حال ، این انتظار نابخردانه ای خواهد بود که آنها در حمله به ایران شریک باشند ولی تاوان این کار را نپردازند.

با توجه به اینکه فضای عمومی جامعه ایران نیز آمادگی اقدام علیه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را -در صورت همکاری در حمله به کشورمان- دارد، هرگونه اقدامی ولو شدید و سرکوبگرانه علیه آنها با حمایت قاطع داخلی روبه رو خواهد شد.
ایران، آنقدر کوچک و ضعیف نیست که نتواند از عهده چند کشور کوچک برآید. در عین حال، البته ایران آنقدر حسن همجواری می داند که "همسایگان خوب" را گرامی بدارد و البته انتخاب با عرب هاست.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


دم خروس خبرگزاری فارس

یکشنبه 87 شهریور 31 ساعت 5:54 عصر

خبرگزاری فارس در واکنش به تکذیب خبرسازی خود مبنی بر اعلام این موضوع از سوی آقای خاتمی که نامزد انتخابات نخواهد شد، فایلی صوتی را منتشر کرد که در آن از قول خاتمی شنیده می‌شود: «گفته‌اند نگو، من می‌خواهم اعلام بکنم، دوستان می‌گویند فعلا نگو، والا اعلام کرده بودم». این درحالی است که خبرگزاری فارس در خبرسازی خود به نقل از خاتمی نوشته بود: «گفته‌اند نگو، من می‌خواهم بگویم نمی‌آیم، دوستان می‌گویند فعلا اعلام نکن والا تا الان گفته بودم». بدین‌ترتیب، مشخص می‌شود خبرگزاری فارس حتی در استناد به فایل صوتی خود که به شکلی غیرحرفه‌ای و در فضای غیرمصاحبه‌ای از خاتمی گرفته شده بود، به‌درستی عمل نکرده و عبارت «نمی‌آیم» را به حرف‌های وی افزوده است.
مخالفان خاتمی از آن طرف بام افتادند

رسانه‌های اصولگرا که هفته گذشته در اقدامی مشترک به خبرسازی علیه خاتمی و اعلام این موضوع از قول ایشان دست زده بودند که نامزد انتخابات نمی‌شود، دیروز و با بی‌نتیجه ماندن اقدام قبلی، نه‌تنها از قطعی شدن نامزدی خاتمی خبر دادند که مدعی آغاز سفرهای انتخاباتی وی و برنامه او برای حضور در کردستان شدند. این اخبار را باشگاه خبرنگاران جوان (وابسته به صدا و سیما) منتشر کرده است.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


اعتماد- شیوا آباء؛ عدم اجازه ورود به جمعی از تماشاگران زن در بازی سایپا-کروفچی در چهارشنبه گذشته موجب شد گروهی از فعالان حقوق زنان و اعضای کمپین حمایت از حضور زنان در استادیوم ها طی نامه یی به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کنند. چندین ماه قبل در پی نامه مستقیم «بن همام» رئیس کنفدراسیون آسیا که در آن قید شده بود زنان ایرانی هم مانند سایر زنان کشورهای اسلامی حق حضور و تماشای مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا را دارند، اعضای کمپین نامه نگاری های مستقیم را با سران فوتبال آسیا آغاز کردند و یکی از اعضا در سفری که به مالزی داشت مستقیماً با بن همام ملاقات کرد و نسبت به تحریم حضور دختران در ورزشگاه ها با وی به گفت وگو پرداخت که البته نتایج امیدوارکننده یی را به همراه داشت.دو هفته قبل از نخستین بازی «سایپا» نماینده ایران با کروفچی ازبکستان در چارچوب رقابت های لیگ قهرمانان آسیا نامه نگاری ها با کنفدراسیون آسیا و ناظر دیدار رنگ جدی تری به خود گرفت. چهارشنبه گذشته تیم کروفچی ازبکستان همراه با ریوالدو ستاره سال های گذشته برزیل به ایران آمد تا مقابل سایپا صف آرایی کند.داستان روز چهارشنبه را عارفه این طور تعریف می کند؛ «از آنجایی که مسابقه تحت نظر AFC انجام می شد و ما تا آخرین لحظه با ناظر بازی مکاتبه داشتیم فکر می کردیم که می توانیم این بازی را از جایگاه تماشاگران ببینیم، همراه

یک سری از دخترانی که بعضی از آنها برای مسابقات قبلی هم به ورزشگاه آمده و با درهای بسته مواجه شده بودند به استادیوم آزادی رفتیم، تصور می کردیم چون بازی ملی نیست قاعدتاً باید ورزشگاه نسبتاً خلوت باشد اما اشتباه می کردیم. حضور ریوالدو در این بازی باعث شده بود علاقه مندان زیادی به ورزشگاه بیایند. مقابل در غربی استادیوم آزادی یکی از افسران امنیتی مانع ورود ما به ورزشگاه شد اما برخلاف دفعات پیش برخورد نامناسب و تندی با ما نکردند. در جواب اعتراضات ما مبنی بر اینکه حق قانونی زنان ایرانی حضور در ورزشگاه برای تماشای بازی های لیگ آسیاست به ما گفت که بهتر است برویم از فدراسیون فوتبال و شخص جناب علی آبادی شکایت کنیم. مشاجرات بالا گرفت و جالب اینکه در این میان مردانی که برای تماشای بازی آمده بودند با اعتراض به ماموران امنیتی می خواستند تا اجازه بدهند ما وارد ورزشگاه شویم، اما در نهایت از ما خواستند به در شرقی برویم، شاید از آنجا بتوانیم وارد شویم. در شرقی خیلی شلوغ بود و سربازها همان جا نزدیک به قسمت بازرسی جلوی ما را گرفتند و با سربازی که ما را تا آنجا راهنمایی کرده بود هم برخورد لفظی کردند. فرمانده سربازها هم در حالی که تلاش می کرد رفتارش دوستانه و مودبانه باشد ما را تا در خروجی هدایت کرد و در نهایت باز هم نتوانستیم وارد ورزشگاه شویم. اما نکته جالب اینجاست که دختربچه های هفت، هشت ساله در حالی که دست شان در دست پدران شان بود وارد جایگاه می شدند و هیچ کس مانع ورود آنها نمی شد.» در حالی که تا آخرین ساعات شروع دیدار دو تیم سایپا و کروفچی همه شواهد دال بر این بوده که زنان شاید بتوانند وارد ورزشگاه شوند، این اتفاق نمی افتد. اما پیش از انجام مسابقه از آنجایی که احتمال ممانعت ورودشان داده می شد، مسوولان کنفدراسیون آسیا از اعضای کمپین خواستند با تهیه فیلم و گزارش مستند این مشکل را به طور قانونی و رسمی با آنها در میان بگذارند تا مساله به شکل جدی با مسوولان فدراسیون فوتبال ایران مطرح و پیگیری شود.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


خاتمی کابوس مخالفانش است

یکشنبه 87 شهریور 31 ساعت 3:36 عصر
عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی تاکید کرد: به خاتمی رای‌‏ می‌‏دهیم تا بازی مخالفان بر هم بخورد.
حمیدرضا جلایی‌‏پور در شب بیستم ماه مبارک رمضان در نشستی که از سوی جوانان جبهه مشارکت برگزار شد، به سخنرانی با عنوان" چرا باید در شب‌‏های قدر برای پیروزی خاتمی در انتخابات دعا کنیم" پرداخت و گفت: یکی از دلایل مهم برگزاری مرتب مراسم‌‏های دینی، تقویت ارزش‌‏های مومنانه زیستن است.
وی مومنانه زیستن را دارای دو مولفه نامید و خاطر نشان کرد:مولفه اول ایمان به خدا و آخرت و جدی گرفتن دعوت انبیا است و مولفه بعدی را می‌‏توان عمل صالح نامید و هیچ مومنی را نمی‌‏توان یافت که اهل عمل صالح نباشد. انتخابات نیز که به زندگی جمعی ارتباط دارد،‌‏نوعی عمل صالحانه است.
جلایی پور با بیان اینکه در ماه‌‏های آینده انتخابات تاثیرگذاری برگزار خواهد شد که نتیجه آن می‌‏تواند وضعیت کشور را بهتر یا بدتر کند، به بیان شش دلیل برای حمایت خود و همفکرانش از خاتمی پرداخت و گفت: اولین دلیل این است که خاتمی می‌‏تواند در راستای دفاع از ارزش‌‏های انقلاب گام بردارد.
جلایی‌‏پور، خاطر نشان کرد: نظرسنجی‌‏ها نشان می‌‏دهد که میزان دینداری در جوانان ما تضعیف شده است.جوانان ما برای دینداری به مطالعه قرآن و احادیث نبوی نمی‌‏پردازند بلکه فقط نگاه می‌‏کنند و یاد می‌‏گیرند. نظرسنجی‌‏ها نشان می‌‏دهد که 70درصد مردم ما به یکدیگر اعتماد ندارند که ناشی از ضعف منابع اصلی اخلاق است.
عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی با تاکید بر اینکه با حضور خاتمی آرمان‌‏های انقلاب اسلامی تقویت می‌‏شود، تصریح کرد:اگر آرمان جوان امروزی دموکراسی است،باید دانست که تقویت دموکراسی هم از مسیر جمهوری اسلامی می‌‏گذرد و استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی برای افرادی که به دنبال دموکراسی هستند، شعار زنده‌‏ای است و لازم نیست که برای تقویت دموکراسی به تغییر رژیم پرداخت.
وی کاهش آسیب‌‏های اجتماعی را دلیل دومی دانست که حمایت از خاتمی را لازم می‌‏کند و ادامه داد:خاتمی شرایطی را فراهم خواهد کرد تا بهتر بتوان با آسیب‌‏های اجتماعی برخورد کرد.جامعه ایران دارای توانایی‌‏های زیادی است اما به رغم این توانایی‌‏ها دارای مشکلات و بدقواره‌‏گیهایی است.
جلایی‌‏پور با بیاناینکه 9 میلیون فقیر در کشور حضور دارند، خاطر نشان کرد:فقیران در قرن 19 ، فقر را مقدر می‌‏دانستند اما شرایط تغییر کرده است و این قشر دیگر فقر را مقدر خود نمی‌‏داند زیرا اطراف خود را می نگرد و می‌‏فهمد که دیگران چگونه زندگی می‌‏کنند .
وی با اشاره به حضور چهار تا پنج میلیون بیکار در کشور،‌‏تصریح کرد: جوان بیکار به تخلف اقتصادی،‌‏دزدی، اعتیاد و خودکشی کشیده می‌‏شود و معتقدم که خودکشی در طبقه سه جامعه، ریشه در بیکاری دارد. البته در طبقه متوسط نیز بیکاران دردسرساز هستند زیرا نمی‌‏توانند از منزلت اجتماعی خود دفاع کنند.
این جامعه شناس سیاسی همچنین به حضور دو تا سه میلیون معتاد در کشور اشاره کرد و افزود:خانواده فرد معتاد بیش از دیگران ضرر می کند و همچنین نباید به جمعیت پنج میلیونی حاشیه نشین در کشور بی‌‏اعتنا بود.
جلایی‌‏پور در ادامه نسبت به رشد فزاینده ضرب و شتم، دزدی، قتل، تن فروشی، مصرف مشروبات غیراستاندارد در کشور هشدار داد و گفت: قتل‌‏های خانوادگی در کشور 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و در خانه که باید محل آرامش باشد،‌‏ همدیگر را می‌‏کشند.چرا این آمار در جامعه‌‏ای که 30 سال پیش با هدف ساختن جامعه پاک انقلاب کرد، هر روز افزایش می‌‏یابد؟
عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت اظهار داشت: این دولت به جای شناسایی آسیب‌‏ها و ارایه گزارش به مردم، به شعاردادن و افکار ایده آلیستی مشغول است. می‌‏خواهیم مدیریت جهانی کنیم اما هنوز مرکزی وجود ندارد که آمار تعداد زنان بی‌‏سرپرست، معتادان و بیکاران را داشته باشد.این موضوع مختص دولت نهم نیست و در دولت‌‏های پیشین نیز همین‌‏گونه بود البته خاتمی و هاشمی تا حدودی به سمت واقع‌‏گرایی رفتند اما این دولت به سمت شعار رفت.
جلایی‌‏پور، شعاری نبودن خاتمی را از مزیت‌‏های وی دانست و تاکید کرد: یکی دیگر از خوبی‌‏های خاتمی این است که به دنبال سلیقه مردمی نبود و در پی آن چیزی نبود که مردم خوششان بیاید. در دوران خاتمی وضعیت اقتصادی کشور بهتر بود زیرا شعار و تبلیغات داده نمی‌‏شد.
استاد دانشگاه تهران در ادامه با بیان اینکه در دنیای تصویر هستیم، به بیان دلیل سوم لزوم حمایت از خاتمی پرداخت و اظهار داشت:بن‌‏لادن در افغانستان غلطی می‌‏کند و پس از آن تصویر وی به عنوان نماد کشورهای اسلامی مطرح می‌‏شود. امروز تصویرسازی و القای آن به جهان از اهمیت زیادی برخوردار شده است پس باید به خاتمی رای دهیم تا تصویر خوبی از ایران ارایه شود. آبروی کسانی که در سازمان ملل علیه ما فعالیت می‌‏کنند،‌‏نمی‌‏رود زیرا تصویرسازی بدی از ما در آنجا شده است که خاتمی می‌‏تواند آن را اصلاح کند.
وی در بیان دلیل چهارم، تصریح کرد: ممکن است برخی بگویند خاتمی در هشت سال چه کرد که باز هم به او رای دهیم؟ اگر رئیس جمهور در این کشور نتواند کارهای مفید کند اما می‌‏تواند خراب کند.به خاتمی رای می‌‏دهیم که وضعیت کشور را خراب نکند.
جلایی‌‏پور در بیان دلیل پنجم برای لزوم رای دادن به خاتمی ، به منتقدان دموکراتیک خاتمی اشاره کرد و افزود: این منتقدان می‌‏گویند که" رئیس‌‏جمهور برای پیشبرد دموکراسی در این کشور، نمی‌‏تواند کاری انجام دهند و اصلاح باید از پایین به بالا باشد یعنی به جای امید بستن به انتخابات باید در یک جامعه مدنی به آگاه سازی مردم پرداخت." اگر شما صادقانه این حرف را می‌‏زنیدباید پاسخ دهید که در چه شرایطی بهتر می‌‏توانید خواسته‌‏های خود را پیگیری کنید؟ آیا این خواسته با حضور رئیس‌‏جمهور معتقد به حقوق شهروندی و آزادی بهتر تحقق میابد یا با حضور فردی که اعتقادی به این مفاهیم ندارد؟
وی با پیچیده خواندن انتخابات سال آینده،‌‏شرایط امروز را با سال 76 متفاوت دانست و گفت:در سال 76، خاتمی را برای گرم کردن تنور انتخابات تایید کردند و انتظار این رای را نداشتند و مخالفان خاتمی فکر نمی‌‏کردند که در مصیبت هشت ساله می‌‏افتند بنابراین برای آنها تجربه شد تا انتخاباتی را برگزار نکنند که نتیجه آن را نمی‌‏توانند پیش‌‏بینی کنند.آنها می‌‏خواهند تا انتخاباتی را برگزار کنند که یک طرف آن معلوم است و برای طرف دیگر، یک اصلاح‌‏طلب ضعیف را تایید می‌‏کنند و پس از آن به جهانیان می گویند که انتخابات آزاد در ایران برگزار شد و ملت، مشت محکمی بر دهان اصلاح‌‏طلبان زدند.
جلایی‌‏پور گفت: خاتمی کابوس مخالفانش است و از هر منبری استفاده می‌‏کنند تا بگویند خاتمی ‌‏نمی‌‏آید بنابراین برای دلیل ششم باید گفت که به خاتمی رای می دهیم تا بازی مخالفان را بر هم بزنیم.
در پایان این مراسم جلایی‌‏پور به سوالات حاضرین پاسخ داد.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


ایسنا هم خاتمی را بایکوت میکند؟

یکشنبه 87 شهریور 31 ساعت 3:0 عصر
اما همزمان با هنرنمایی‌های خبرگزاری فارس علیه خاتمی، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) هم در اقدامی عجیب و قابل تامل خبر توضیح دفتر آقای خاتمی درخصوص خبر کذب اعلام عدم‌کاندیداتوری خاتمی را از خروجی خود حذف کرد. این خبر که بیش از 15 دقیقه روی خروجی این خبرگزاری قرار داشت، در حالی حذف شد که در طی هفته‌های اخیر این خبرگزاری از انتشار هرگونه خبر مربوط به کاندیداتوری خاتمی و فعالیت‌های جوانان و حامیان کاندیداتوری وی امتناع کرده است. تحلیلگران رسانه‌ای ورود ایسنا (به‌عنوان رسانه‌ای حرفه‌ای و معتدل) به جریان بایکوت خاتمی را نشانه‌ای از تشدید نگرانی‌ها درباره نامزدی احتمالی ایشان ارزیابی کرده‌اند.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


   1   2   3   4   5   >>   >