سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

خاتمی کابوس مخالفانش است

یکشنبه 87 شهریور 31 ساعت 3:36 عصر
عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی تاکید کرد: به خاتمی رای‌‏ می‌‏دهیم تا بازی مخالفان بر هم بخورد.
حمیدرضا جلایی‌‏پور در شب بیستم ماه مبارک رمضان در نشستی که از سوی جوانان جبهه مشارکت برگزار شد، به سخنرانی با عنوان" چرا باید در شب‌‏های قدر برای پیروزی خاتمی در انتخابات دعا کنیم" پرداخت و گفت: یکی از دلایل مهم برگزاری مرتب مراسم‌‏های دینی، تقویت ارزش‌‏های مومنانه زیستن است.
وی مومنانه زیستن را دارای دو مولفه نامید و خاطر نشان کرد:مولفه اول ایمان به خدا و آخرت و جدی گرفتن دعوت انبیا است و مولفه بعدی را می‌‏توان عمل صالح نامید و هیچ مومنی را نمی‌‏توان یافت که اهل عمل صالح نباشد. انتخابات نیز که به زندگی جمعی ارتباط دارد،‌‏نوعی عمل صالحانه است.
جلایی پور با بیان اینکه در ماه‌‏های آینده انتخابات تاثیرگذاری برگزار خواهد شد که نتیجه آن می‌‏تواند وضعیت کشور را بهتر یا بدتر کند، به بیان شش دلیل برای حمایت خود و همفکرانش از خاتمی پرداخت و گفت: اولین دلیل این است که خاتمی می‌‏تواند در راستای دفاع از ارزش‌‏های انقلاب گام بردارد.
جلایی‌‏پور، خاطر نشان کرد: نظرسنجی‌‏ها نشان می‌‏دهد که میزان دینداری در جوانان ما تضعیف شده است.جوانان ما برای دینداری به مطالعه قرآن و احادیث نبوی نمی‌‏پردازند بلکه فقط نگاه می‌‏کنند و یاد می‌‏گیرند. نظرسنجی‌‏ها نشان می‌‏دهد که 70درصد مردم ما به یکدیگر اعتماد ندارند که ناشی از ضعف منابع اصلی اخلاق است.
عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی با تاکید بر اینکه با حضور خاتمی آرمان‌‏های انقلاب اسلامی تقویت می‌‏شود، تصریح کرد:اگر آرمان جوان امروزی دموکراسی است،باید دانست که تقویت دموکراسی هم از مسیر جمهوری اسلامی می‌‏گذرد و استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی برای افرادی که به دنبال دموکراسی هستند، شعار زنده‌‏ای است و لازم نیست که برای تقویت دموکراسی به تغییر رژیم پرداخت.
وی کاهش آسیب‌‏های اجتماعی را دلیل دومی دانست که حمایت از خاتمی را لازم می‌‏کند و ادامه داد:خاتمی شرایطی را فراهم خواهد کرد تا بهتر بتوان با آسیب‌‏های اجتماعی برخورد کرد.جامعه ایران دارای توانایی‌‏های زیادی است اما به رغم این توانایی‌‏ها دارای مشکلات و بدقواره‌‏گیهایی است.
جلایی‌‏پور با بیاناینکه 9 میلیون فقیر در کشور حضور دارند، خاطر نشان کرد:فقیران در قرن 19 ، فقر را مقدر می‌‏دانستند اما شرایط تغییر کرده است و این قشر دیگر فقر را مقدر خود نمی‌‏داند زیرا اطراف خود را می نگرد و می‌‏فهمد که دیگران چگونه زندگی می‌‏کنند .
وی با اشاره به حضور چهار تا پنج میلیون بیکار در کشور،‌‏تصریح کرد: جوان بیکار به تخلف اقتصادی،‌‏دزدی، اعتیاد و خودکشی کشیده می‌‏شود و معتقدم که خودکشی در طبقه سه جامعه، ریشه در بیکاری دارد. البته در طبقه متوسط نیز بیکاران دردسرساز هستند زیرا نمی‌‏توانند از منزلت اجتماعی خود دفاع کنند.
این جامعه شناس سیاسی همچنین به حضور دو تا سه میلیون معتاد در کشور اشاره کرد و افزود:خانواده فرد معتاد بیش از دیگران ضرر می کند و همچنین نباید به جمعیت پنج میلیونی حاشیه نشین در کشور بی‌‏اعتنا بود.
جلایی‌‏پور در ادامه نسبت به رشد فزاینده ضرب و شتم، دزدی، قتل، تن فروشی، مصرف مشروبات غیراستاندارد در کشور هشدار داد و گفت: قتل‌‏های خانوادگی در کشور 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و در خانه که باید محل آرامش باشد،‌‏ همدیگر را می‌‏کشند.چرا این آمار در جامعه‌‏ای که 30 سال پیش با هدف ساختن جامعه پاک انقلاب کرد، هر روز افزایش می‌‏یابد؟
عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت اظهار داشت: این دولت به جای شناسایی آسیب‌‏ها و ارایه گزارش به مردم، به شعاردادن و افکار ایده آلیستی مشغول است. می‌‏خواهیم مدیریت جهانی کنیم اما هنوز مرکزی وجود ندارد که آمار تعداد زنان بی‌‏سرپرست، معتادان و بیکاران را داشته باشد.این موضوع مختص دولت نهم نیست و در دولت‌‏های پیشین نیز همین‌‏گونه بود البته خاتمی و هاشمی تا حدودی به سمت واقع‌‏گرایی رفتند اما این دولت به سمت شعار رفت.
جلایی‌‏پور، شعاری نبودن خاتمی را از مزیت‌‏های وی دانست و تاکید کرد: یکی دیگر از خوبی‌‏های خاتمی این است که به دنبال سلیقه مردمی نبود و در پی آن چیزی نبود که مردم خوششان بیاید. در دوران خاتمی وضعیت اقتصادی کشور بهتر بود زیرا شعار و تبلیغات داده نمی‌‏شد.
استاد دانشگاه تهران در ادامه با بیان اینکه در دنیای تصویر هستیم، به بیان دلیل سوم لزوم حمایت از خاتمی پرداخت و اظهار داشت:بن‌‏لادن در افغانستان غلطی می‌‏کند و پس از آن تصویر وی به عنوان نماد کشورهای اسلامی مطرح می‌‏شود. امروز تصویرسازی و القای آن به جهان از اهمیت زیادی برخوردار شده است پس باید به خاتمی رای دهیم تا تصویر خوبی از ایران ارایه شود. آبروی کسانی که در سازمان ملل علیه ما فعالیت می‌‏کنند،‌‏نمی‌‏رود زیرا تصویرسازی بدی از ما در آنجا شده است که خاتمی می‌‏تواند آن را اصلاح کند.
وی در بیان دلیل چهارم، تصریح کرد: ممکن است برخی بگویند خاتمی در هشت سال چه کرد که باز هم به او رای دهیم؟ اگر رئیس جمهور در این کشور نتواند کارهای مفید کند اما می‌‏تواند خراب کند.به خاتمی رای می‌‏دهیم که وضعیت کشور را خراب نکند.
جلایی‌‏پور در بیان دلیل پنجم برای لزوم رای دادن به خاتمی ، به منتقدان دموکراتیک خاتمی اشاره کرد و افزود: این منتقدان می‌‏گویند که" رئیس‌‏جمهور برای پیشبرد دموکراسی در این کشور، نمی‌‏تواند کاری انجام دهند و اصلاح باید از پایین به بالا باشد یعنی به جای امید بستن به انتخابات باید در یک جامعه مدنی به آگاه سازی مردم پرداخت." اگر شما صادقانه این حرف را می‌‏زنیدباید پاسخ دهید که در چه شرایطی بهتر می‌‏توانید خواسته‌‏های خود را پیگیری کنید؟ آیا این خواسته با حضور رئیس‌‏جمهور معتقد به حقوق شهروندی و آزادی بهتر تحقق میابد یا با حضور فردی که اعتقادی به این مفاهیم ندارد؟
وی با پیچیده خواندن انتخابات سال آینده،‌‏شرایط امروز را با سال 76 متفاوت دانست و گفت:در سال 76، خاتمی را برای گرم کردن تنور انتخابات تایید کردند و انتظار این رای را نداشتند و مخالفان خاتمی فکر نمی‌‏کردند که در مصیبت هشت ساله می‌‏افتند بنابراین برای آنها تجربه شد تا انتخاباتی را برگزار نکنند که نتیجه آن را نمی‌‏توانند پیش‌‏بینی کنند.آنها می‌‏خواهند تا انتخاباتی را برگزار کنند که یک طرف آن معلوم است و برای طرف دیگر، یک اصلاح‌‏طلب ضعیف را تایید می‌‏کنند و پس از آن به جهانیان می گویند که انتخابات آزاد در ایران برگزار شد و ملت، مشت محکمی بر دهان اصلاح‌‏طلبان زدند.
جلایی‌‏پور گفت: خاتمی کابوس مخالفانش است و از هر منبری استفاده می‌‏کنند تا بگویند خاتمی ‌‏نمی‌‏آید بنابراین برای دلیل ششم باید گفت که به خاتمی رای می دهیم تا بازی مخالفان را بر هم بزنیم.
در پایان این مراسم جلایی‌‏پور به سوالات حاضرین پاسخ داد.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]