سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
دفتر رئیس دولت اصلاحات گفت: خاتمی هنوز برای حضور در انتخابت تصمیم نگرفته است.

یک مقام مسوول در دفتر سید محمد خاتمی  در مورد خبرهای چند روز اخیر یکی از خبرگزاری‌‏ها مبنی بر عدم نامزدی سید محمد خاتمی ، رئیس‌‏جمهور سابق کشورمان در انتخابات ریاست جمهوری آینده،گفت: این اخبار کاملا تکذیب می‌‏شود.

وی افزود: ایشان هنوز تصمیمی برای حضور یا عدم حضور در انتخابات ریاست جمهوری نگرفته‌‏اند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


غایبان جنگ مفسر دفاع مقدس شدهاند

پنج شنبه 87 شهریور 28 ساعت 9:0 عصر
عضو شورای راهبردی روابط خارجی ایران گفت: برخی افراد که حتی سن آنها نیز به زمان جنگ نمی‌خورد امروزه دفاع مقدس را تفسیر می‌کنند که این موضوع خطر آفرین است.
به گزارش خبرنگار مهر در قم، علی شمخانی چهارشنبه شب در جمع پیشکسوتان هشت سال جنگ تحمیلی استان قم با بیان اینکه متاسفانه برخی‌ از افراد که حتی در زمان جنگ هنوز به دنیا نیامده‌ بودند امروزه تفسیرگر دفاع مقدس شده‌اند گفت: این مسئله نوعی انحراف به حساب می‌آید و از سویی دیگر برای ما خطر آفرین است.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروهای مسلح با بیان اینکه حفظ فرهنگ جبهه و جنگ در زمان صلح از زمان درگیری با دشمن سخت‌تر است، افزود: نباید اجازه داد فرهنگ جبهه و جنگ به انحراف کشیده شود و پیشکسوتان جنگ بهترین افراد برای جلوگیری از این انحرافها هستند.
وی ادامه داد: متاسفانه امروزه این فرهنگ به فراموشی سپرده شده است. اگر در گذشته فردی را می‌خواستند مسئول کنند آن فرد امتناع می‌کرد و افراد بهتر را جایگزین می کرد اما امروزه ما شاهد مسئله دیگری هستیم.
شمخانی افزود: در گذشته همگان به فرد مسئول کمک می‌کردند تا مشکلات رفع شود تا آن شخص به نحو مطلوبی مدیریت کند اما امروزه شاهد هستم که همگان تلاش می‌کنند به آن مدیر ضربه زده و آن را از کار برکنار کنند.

وزیر سابق دفاع افزود:‌ نباید اجازه داد مسیر عوض شود و پیشکسوتان جنگ در این زمینه باید تلاش کنند.

شمخانی با اشاره به تشکیل جلسات پیشکسوتان جنگ گفت: تشکیل چنین جلساتی امری ضروری و مهم به شمار می‌آید که در چند سال گذشته از آن غافل بوده‌ایم.
وی تصریح کرد: علاوه بر صله رحم در این جلسات پیشکسوتان جنگ همدیگر را دیده و خاطرات آن زمان حساس دوباره زنده می‌شود.
شمخانی با بیان اینکه در این گونه جلسات باید از تمامی پیشکسوتان جنگ در هر استان دعوت به عمل آید گفت: این جلسات جای تمامی افرادی است که در زمان جنگ با لباسهای مختلف بسیج، سپاه، ارتش، روحانیت و... در جنگ حاضر شده و از آرمانهای انقلاب دفاع کردند.
عضو شورای راهبردی روابط خارجی ایران افزود: باید در چنین جلساتی از فرهنگ جبهه و جنگ دفاع شده و اجازه گسترش تحریفات جنگ را ندهیم.
وی با اشاره به موضوع فرهنگ جبهه و جنگ گفت: پیشکسوتان جبهه و جنگ باید از فرهنگ فراموش شده‌ای که خود آنها در جنگ به وجود آوردند دفاع کنند و اجازه تحریف و به فراموشی سپردن آن را ندهند.
شمخانی در پایان خواستار برگزاری منظم جلسات پیشکسوتان جنگ در استان قم شد و افزود:‌ باید هیئت امنایی از تمامی اقشار پیشکسوت که در جنگ حضور داشتند در استان تشکیل شود و این جلسات با حضور تمام پیشکسوتان جنگ برگزار شود.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


خانمها در خواب هم آسایش ندارند

پنج شنبه 87 شهریور 28 ساعت 8:0 عصر
پژوهش‌ها نشان می‌دهند که زنان بسیار بیشتر از مردان کابوس می‌بینند و خواب‌هایی که می‌بینند عاطفی‌تر است. در مطالعه‌ای که روی 170 داوطلب انجام شد، از آنها خواسته شد تازه‌ترین خوابی که دیده‌اند را به یاد بیاورند. 19درصد مردان کابوس دیده بودند در حالی که این رقم در زنان 30درصد بود.
دکتر جنیفر پارکر، پژوهشگر دانشگاه بریتانیا می‌گوید که در شمار کلی خواب‌های گزارش شده تفاوت زیادی وجود نداشت. در پژوهشی دیگر مشخص شد که زنان خواب آشفته‌تری از مردان دارند. یکی از دلایل ذکر شده برای این مسئله تغییر دمای بدن زنان طی سیکل ماهانه‌شان است. دکتر پارکر که استاد روانشناسی است، می‌گوید که از مدت‌ها پیش مشخص شده بود که زنان پیش از آغاز عادت ماهانه‌شان خواب‌های واضح‌تر و آزاردهنده‌تری می‌بینند.
او می‌گوید: «یافته‌ای که در تمام بخش‌های این تحقیق همواره ثابت باقی ماند این است که زنان خواب‌های ناخوشایندتری از مردان می‌بینند. » او همچنین می‌افزاید: «در رابطه با پردازش اطلاعات عاطفی، احتمال بیشتری وجود دارد که زنان نگرانی‌های حل نشده خود را به رختخواب ببرند. »
دکتر کریس ایزیکوفسکی، مدیر کلینیک خواب ادینبورگ می‌گوید که از یافته‌های این پژوهش درباره تفاوت خواب دیدن زنان و مردان متعجب نشده، اما مشکل، فهمیدن این مسئله است که آیا زنان کابوس‌های بیشتری دارند یا آنها را بهتر به خاطر می‌آورند. او همچنین می‌گوید: «خواب زنان سبک‌تر و بی‌خوابی در بین آنها رایج‌تر است.
بیدار شدن پی‌در‌پی ممکن است باعث به خاطر آوردن خواب‌های‌شان شود، اما در عین حال این امکان نیز وجود دارد که خواب سبک، خود از علائم ترس باشد. «دکتر ایزیکوفسکی می‌گوید که احتمالا کابوس افراد بیشتر از آنی است که خودشان فکر می‌کنند چون بیشتر آنها به سرعت فراموش می‌شوند.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


احمدی نژاد: مشایی مظلوم واقع شد!

پنج شنبه 87 شهریور 28 ساعت 6:55 عصر
رئیس جمهور ضمن تاکید بر اینکه "حرف مشایی حرف ملت و دولت است و ما قطعا برای رژیم صهیونیستی ملت و دولت قائل نیستیم" در خصوص مباحث اخیر گفت: تصور می کنم آقای مشایی در این زمینه مظلوم واقع شد در حالیکه او هیچگاه واژه "ملت اسرائیل" را به کار نبرده است.
احمدی نژاد در ادامه کنفرانس خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه ایران در زمینه اظهارات مشایی و واکنش های پس از آن افزود: موضع ما روشن است. کادر اصلی صهیونیست ها 2000 نفر هست که 8000 نفر هم عمله دارند و با شبکه رسانه ای و پشتوانه قدرتمند مالی درصدد گسترش ظلم بر ملتهای آزاده از جمله حقوق ملت فلسطین هستند.
وی گفت: حرف مشایی حرف دولت و حرف روشنی است. ما با مردم ها مشکلی نداریم. ما البته برای رژیم صهیونیستی نه ملت قائلیم و نه دولت. ما با مردمی که به دروغ آنجا برده شده و سپر بلای صهیونیست ها شده اند ، مثل مزدوران آمریکا در کشورهای آفریقایی و فقیر که آنها را با وعده پول به جان ملت ها می اندازند، مشکلی نداریم و دلمان به حال آنها می سوزد. ما حساب اینها را با شبکه جهانی صهیونیست جدا می دانیم.و می گوئیم اینها باید بروند سرزمین واقعی خودشان آزادانه زندگی کنند.
رئیس جمهور ادامه داد: ما حتی دلمان برای آقای بوش هم می سوزد. اینکه انسانی که می تواند صالح و سودمند باشد چرا به جایی می رسد که انقدر جنایت می کند که حساب آن هم از دست خودش هم در رفته است.
وی با استناد به سخنانی از حضرت امام خمینی و رهبر معظم انقلاب در ارتباط با موضوع فلسطین گفت: در ماجرای اخیر ضمن احترام بویژه به نمایندگان و دیگران معتقدم آقای مشایی مظلوم واقع شد اما او هیچ گاه واژه "ملت اسرائیل" را به کار نبرده است. او بیش از 30 سال به انقلاب خدمات صادقانه و پاک داشته است. موضع او موضع دولت است.
احمدی نژاد تاکید کرد: البته ممکن است سلیقه ها و ادبیات در بیان مطالب متفاوت باشداما برخورد با ماجرای دروغین هولوکاست و افشای هولوکاست واقعی که در فلسطین در جریان است با دلسوزی برای کسانی که توسط صهیونیست ها سپر بلا شده اند، دو روی سکه اند.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال روزنامه همشهری در خصوص تخریب مراجع و همینطور نظر دولت در مورد درخواست های مراجع برای برکناری مشایی افزود: برای ما مراجع محترمند و جایگاه خودشان را دارند. تخریب مراجع را قبول نداریم و البته ارتباطی هم به دولت ندارد.البته کشور ما آزاد است. فقط خواهش ما این است که فعالان در اظهارات خود توهین نکنند بویژه به جایگاه رفیع روحانیت. توصیه آنها را هم بررسی خواهیم کرد اما تصمیم گیری در دولت تابع ضوابط خودش است. دولت نمی تواند توصیه ها را ملاک خود قرار دهد اما تصمیم گیری مستقل خواهد بود و جایگاه این افراد هم بسیار محترم است.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


خاتمی از کاندیداتوری کروبی حمایت می کند

پنج شنبه 87 شهریور 28 ساعت 2:1 صبح
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: در دیدار جمعی از نمایندگان با خاتمی، از وی برای حضور در انتخابات آتی دعوت کردیم ولی ایشان گفت از آقای کروبی بخواهید که وارد این عرصه شوند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حزب اعتماد ملی - سحام- محمدرضا خباز عضو شورای مرکزی این حزب در خصوص دعوت از خاتمی برای کاندیداتوری در انتخابات آتی ریاست جمهوری تصریح کرد: طی دو دیدار در قالب جمعی از نمایندگان مجلس هشتم و نیز از سوی حزب اعتماد ملی طی ملاقاتی از آقای خاتمی برای حضور در انتخابات آتی دعوت کردیم ولی ایشان این دعوت را نپذیرفتند و گفتند از آقای کروبی بخواهید که وارد این عرصه شوند و همه ما از او حمایت می‌کنیم .

خباز افزود: البته آقای خاتمی در شرایط فعلی و به دلایلی قصد کاندیداتوری ندارد. در عین حال باید گفت که اعلام این خبر در راستای تضعیف ایشان و گروه های اصلاح طلبی که به دنبال راضی کردن خاتمی برای کاندیداتوری هستند نیست و در حال حاضر حزب اعتماد ملی بیشترین ارتباط را با خاتمی دارد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس هشتم در ادامه با اشاره به دعوت شورای مرکزی حزب اعتماد ملی از کروبی برای شرکت در انتخابات آتی ریاست جمهوری اظهار داشت: شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در جلسه ای که در غیاب دبیرکل حزب تشکیل شد بعد از 10 ساعت بحث و بررسی به اتفاق آرا و بدون هیچ مخالفتی از کروبی برای شرکت در انتخابات دعوت کرد اما معنای این دعوت این نیست که او حتماً کاندیداتوری را بپذیرد.

ما این کار را به خودشان واگذار کرده ایم که دعوت ما را بپذیرد یا نپذیرد. اما به نظر شورای مرکزی حزب اعتماد ملی آقای کروبی در مقایسه با سایر افراد مطرح برای کاندیداتوری در این انتخابات اولی‌تر است .

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی وظیفه خطیر احزاب در کشور را امر به معروف و نهی از منکر حاکمان اعلام کرد واظهار داشت: اگر احزاب به این امر مهم اقدام کنند بیشترین خدمت را به جامعه کرده اند و دراین صورت است که حزب عبادتگاه می شود وما حزب اعتماد ملی را با این نیت تشکیل داده ایم.

خباز کار حزبی را در ایران سخت خواند و خاطرنشان کرد: ما در کشوری زندگی می کنیم که حزب گریزی و حزب ستیزی در همه ارکان آن وجود دارد و عده ای از تصمیم سازان و تصمیم گیران کشور حزب ستیزند و عده ای از مردم عادی هم حزب گریزند و ما باچنین میراثی روبرو هستیم. لذا انجام این کار در کشوری مثل ایران در مقایسه با کشورهایی که بسترش آماده است تلاش و هزینه بیشتر می طلبد.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


 آیت الله العظمی مکارم شیرازی بر لزوم توجه به فعالیت های فرهنگی در تبیین معارف دینی و ارزش های معنوی در جامعه تاکید کرد.  مکارم شیرازی در ادامه سلسله نشست های تفسیر قرآن کریم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به برخی ناهنجاری های اجتماعی در جامعه تصریح کرد؛ در برخورد با مشکلات و مباحث فرهنگی، مواد مخدر و بدحجابی باید کار فرهنگی انجام داد و در مرحله بعد حربه مجازات به کار گرفته شود.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


رئیس جمهور سابق کشورمان ضمن تاکید به اهمیت اخلاق حاکمان خصوصا در جوامع دینی تصریح کرد : اگر خدای ناکرده بد اخلاقی به نام دین صورت گیرد بزرگترین خیانت به دین و بشریت است . 

 سید محمد خاتمی که دیشب در مراسم سومین دوره‌ جایزه‌ اخلاق و نیایش در آیینه هنر و پژوهش سخن می‌گفت با اشاره به برگزاری هر ساله این مراسم و ترکیب حضار شرکت کننده در آن ، جمع حاضر در این نشست را منحصر به فرد ارزیابی کرد و اظهار داشت : این جمع در ماه رمضان شکل گرفته است و این ماه بیشترین مناسبت را با انسان دارد و انسان می تواند و باید در این ماه  به اوج انسانیت برسد  .

 رئیس موسسه گفتگوی تمدنها با بیان اینکه " انسان و خدا در طول یکدیگرند" تصریح کرد : در اسلام پرداختن به جنبه معنوی به معنی ترک و سرکوب جنبه انسانی و طبیعی انسان نیست و در واقع جنبه طبیعی را در اختیار جنبه انسانی و معنوی قرار گرفته است .

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه قران از دو جهت مورد جفا قرار گرفته است، تصریح کرد: اینکه با هر انگیزه ای با مسائل قرآنی برخورد می شود و دراصالت و وحیانی بودن قرآن تردید ایجاد می شود و اینگونه تلقی می شود که قرآن جنبه وحیانی ندارد که این مسئله در طول تاریخ اسلام بوده است.

خاتمی با تاکید بر اینکه این تعبیرها نگران کننده است، ادامه داد : اگر قرآن را از حجیت بیندازیم دیگرپناهگاه عارفان و سالکان برای حرکت چه خواهد بود ؟

رئیس جمهور سابق کشورمان در بیان جفای دیگری که به قرآن می شود تصریح کرد : متاسفانه در جوامعی که ادعای دینی بودن می کنند بعضا قرآن مورد جفا قرار می گیرد و دروغ ها و جفاها و ناتوانائی ها و ناکامی ها را به قرآن نسبت می دهند که این جفا به قرآن است .

سید محمد خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود به مصادف شدن این نشست با سالروز میلاد امام حسن مجتبی  اشاره کرد و گفت : امام حسن الگوئی برای بشریت است و اگر با توجه به شرایط سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی آن زمان به زندگی این بزرگوار نگاه کنیم متوجه می شویم که ایشان مظهر اخلاق بودند .

رئیس بنیاد باران به مسئله اهمیت اخلاق  حاکمان اشاره کرد و گفت :  به خصوص در جوامعی که ادعای دینی بودن می کنند اگر خدای نکرده بد اخلاقی به نام دین صورت گیرد بزرگترین خیانت به دین و بشریت است .

خاتمی همچنین به برگزاری مراسم سومین دوره جایزه‌ اخلاق و ستایش در آیینه هنر و پژوهش در شب اشاره کرد و با یادآوری اینکه شب زمان خیزش جان‌های پاک است، مراسم یاد شده را از این جهت نیز ممتاز دانست.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


روانبخش از روحانیون حامی دولت نهم، در خصوص مطالب پخش شده علیه سید محمد خاتمی پس از نماز جمعه این هفته قم توضیحاتی را ارائه کرد.

قاسم روانبخش  گفت: مطالب پخش شده علیه سید محمد خاتمی، یکی از مقالات من در نشریه پرتو بود که در شماره 444 این نشریه و در تاریخ 13 شهریور با عنوان"آقای خاتمی خاطرات تلخ دوران شما از یادها نخواهد رفت" منتشر شده بود.

وی با اظهار بی اطلاعی از ماهیت پخش‌‏کنندگان این مقاله در نماز جمعه قم گفت: به نظرمی‌‏رسد این اقدامات در راستای پروژه مظلوم‌‏نمایی خاتمی صورت می‌‏گیرد.

دبیر سیاسی نشریه پرتو افزود: بر خلاف آنچه ابطحی در شیراز مبنی بر پخش شبنامه سراسر تخریب در قم علیه خاتمی مطرح کرد ، بنده در مطلب خود به صورت کاملاً مستند انتقاداتی را به آقای خاتمی وارد کردم و نام خود را ذیل آن مقاله گذاشتم.

روانبخش افزود: اظهارات آقای ابطحی نشان می‌‏دهد که کفگیر آنها به ته دیگ خورده است.من نمی‌‏دانم انگیزه کسانی که مطالب نشریه پرتو را به اسم جمعی از طلاب و تحت عنوان شبنامه منتشر می‌‏کنند، چه می‌‏تواند باشد و چرا پس از انتشار این مطلب، شروع به فضا‌‏سازی می‌‏کنند و می‌‏گویند که عده‌‏ای قصد دارند تا خاتمی را تخریب کنند.

وی تاکید کرد: برای بیان دیدگاه‌‏های خود در خصوص اشخاص و عملکرد آنان لزومی نمی‌‏بینم که به شبنامه روی بیاورم، بلکه آن را در هفته نامه پرتو منتشر می‌‏کنم.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


مشاجره نمایندگان نظم مجلس را به هم زد

چهارشنبه 87 شهریور 27 ساعت 9:0 عصر
نطق پیش از دستور دیروز نماینده سقز و بانه در خصوص مسائل مختلف قومیتی و عملکرد مسئولان، انتقاد امروز نماینده ارومیه را به دنبال داشت و این اعتراض به بحث میان این دو نماینده و تعداد دیگری از نمایندگان قومیت‌های مختلف منجر شد.

نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در جلسه علنی امروز در تذکری آئین‌نامه‌ای با انتقاد از نطق روز گذشته نماینده سقز و بانه گفت: ما موظف هستیم در مورد صحبت‌های ناطق دیروز، از صیانت نظام جمهوری اسلامی دفاع کنیم.

وی افزود: ناطق دیروز عملکرد خوب نظام جمهوری اسلامی را زیر سوال برد.

قاضی پور ادامه داد: اگر سربازان اسلام نبودند به جنوب استان لطمه وارد می‌شد و ایشان (فخرالدین حیدری) نمی‌توانستند فرماندار شوند و اکنون نماینده مجلس باشند.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران سردشت و مهاباد و 99 درصد مسئولان جنوب استان حتی معاون ارشد نیروی انتظامی و فرماندهان استان از برادران خوب اهل تسنن هستند، تصریح کرد: در نطق نماینده سقز و بانه عملکرد تمام این عزیزان زیر سوال رفت.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با قطع سخنان قاضی‌پور از ادامه تذکر وی جلوگیری کرد و گفت: شما نکاتی گفتید که کفایت می‌کند و اگر بحث را ادامه دهید برای کشور مفید نیست.

وی افزود: در صحبت‌های روز گذشته هم باید قدری رعایت این معنا می‌شد. نباید بحث قومیت‌ها مطرح شود چون ما ملتی واحد هستیم و اقوام مختلف با یکدیگر برادرند.

پس از سخنان لاریجانی تعدادی از نمایندگان مجلس با عصبانیت به سراغ نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه رفتند و با صدای بلند با وی به مشاجره پرداختند و همین موضوع باعث تذکر پی در پی رئیس مجلس شد و لاریجانی از آنها خواست تا در صندلی‌های خود قرار گیرند و بحث را خاتمه دهند.

بعد از تذکر لاریجانی، نمایندگان که همچنان به جر و بحث میان خود ادامه می‌دادند به تدریج متفرق شده و در صندلی‌های خود قرار گرفتند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


در این مجلس 80 امضا می تواند تبدیل به 8 امضا شود !

چهارشنبه 87 شهریور 27 ساعت 8:0 عصر
مهلت نمایندگان امضا کننده طرح سوال از محمود احمدی نژاد به رییس جمهور درخصوص اظهارات اخیر رحیم مشایی امروز به پایان می رسد. علی مطهری طراح این طرح 3 سواله گفته بود در صورت عدم واکنش مناسب احمدی نژاد ظرف مدت یک هفته ، سوال را تقدیم هیات رئیسه مجلس خواهد کرد.

به گزارش  در این رابطه روز گذشته گمانه زنی هایی در صحن علنی و راهروهای پارلمان به گوش می رسید و برخی با عنایت به منتفی شدن برخی طرح های استیضاح ، اعلام وصول سوال از رییس جمهور را بعید می دانستند. بطوریکه  یک عضو هیئت رئیسه مجلس از منتفى شدن این طرح خبر داد.

موسی قربانی گفت :  فضاى مجلس قابل پیش‌بینى نیست و ممکن است 80 امضاى این طرح به 8 امضا تبدیل شود!


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


<      1   2   3   4   5   >>   >