سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
رئیس جمهور سابق کشورمان ضمن تاکید به اهمیت اخلاق حاکمان خصوصا در جوامع دینی تصریح کرد : اگر خدای ناکرده بد اخلاقی به نام دین صورت گیرد بزرگترین خیانت به دین و بشریت است . 

 سید محمد خاتمی که دیشب در مراسم سومین دوره‌ جایزه‌ اخلاق و نیایش در آیینه هنر و پژوهش سخن می‌گفت با اشاره به برگزاری هر ساله این مراسم و ترکیب حضار شرکت کننده در آن ، جمع حاضر در این نشست را منحصر به فرد ارزیابی کرد و اظهار داشت : این جمع در ماه رمضان شکل گرفته است و این ماه بیشترین مناسبت را با انسان دارد و انسان می تواند و باید در این ماه  به اوج انسانیت برسد  .

 رئیس موسسه گفتگوی تمدنها با بیان اینکه " انسان و خدا در طول یکدیگرند" تصریح کرد : در اسلام پرداختن به جنبه معنوی به معنی ترک و سرکوب جنبه انسانی و طبیعی انسان نیست و در واقع جنبه طبیعی را در اختیار جنبه انسانی و معنوی قرار گرفته است .

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه قران از دو جهت مورد جفا قرار گرفته است، تصریح کرد: اینکه با هر انگیزه ای با مسائل قرآنی برخورد می شود و دراصالت و وحیانی بودن قرآن تردید ایجاد می شود و اینگونه تلقی می شود که قرآن جنبه وحیانی ندارد که این مسئله در طول تاریخ اسلام بوده است.

خاتمی با تاکید بر اینکه این تعبیرها نگران کننده است، ادامه داد : اگر قرآن را از حجیت بیندازیم دیگرپناهگاه عارفان و سالکان برای حرکت چه خواهد بود ؟

رئیس جمهور سابق کشورمان در بیان جفای دیگری که به قرآن می شود تصریح کرد : متاسفانه در جوامعی که ادعای دینی بودن می کنند بعضا قرآن مورد جفا قرار می گیرد و دروغ ها و جفاها و ناتوانائی ها و ناکامی ها را به قرآن نسبت می دهند که این جفا به قرآن است .

سید محمد خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود به مصادف شدن این نشست با سالروز میلاد امام حسن مجتبی  اشاره کرد و گفت : امام حسن الگوئی برای بشریت است و اگر با توجه به شرایط سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی آن زمان به زندگی این بزرگوار نگاه کنیم متوجه می شویم که ایشان مظهر اخلاق بودند .

رئیس بنیاد باران به مسئله اهمیت اخلاق  حاکمان اشاره کرد و گفت :  به خصوص در جوامعی که ادعای دینی بودن می کنند اگر خدای نکرده بد اخلاقی به نام دین صورت گیرد بزرگترین خیانت به دین و بشریت است .

خاتمی همچنین به برگزاری مراسم سومین دوره جایزه‌ اخلاق و ستایش در آیینه هنر و پژوهش در شب اشاره کرد و با یادآوری اینکه شب زمان خیزش جان‌های پاک است، مراسم یاد شده را از این جهت نیز ممتاز دانست.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]