سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

مشاجره نمایندگان نظم مجلس را به هم زد

چهارشنبه 87 شهریور 27 ساعت 9:0 عصر
نطق پیش از دستور دیروز نماینده سقز و بانه در خصوص مسائل مختلف قومیتی و عملکرد مسئولان، انتقاد امروز نماینده ارومیه را به دنبال داشت و این اعتراض به بحث میان این دو نماینده و تعداد دیگری از نمایندگان قومیت‌های مختلف منجر شد.

نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در جلسه علنی امروز در تذکری آئین‌نامه‌ای با انتقاد از نطق روز گذشته نماینده سقز و بانه گفت: ما موظف هستیم در مورد صحبت‌های ناطق دیروز، از صیانت نظام جمهوری اسلامی دفاع کنیم.

وی افزود: ناطق دیروز عملکرد خوب نظام جمهوری اسلامی را زیر سوال برد.

قاضی پور ادامه داد: اگر سربازان اسلام نبودند به جنوب استان لطمه وارد می‌شد و ایشان (فخرالدین حیدری) نمی‌توانستند فرماندار شوند و اکنون نماینده مجلس باشند.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران سردشت و مهاباد و 99 درصد مسئولان جنوب استان حتی معاون ارشد نیروی انتظامی و فرماندهان استان از برادران خوب اهل تسنن هستند، تصریح کرد: در نطق نماینده سقز و بانه عملکرد تمام این عزیزان زیر سوال رفت.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با قطع سخنان قاضی‌پور از ادامه تذکر وی جلوگیری کرد و گفت: شما نکاتی گفتید که کفایت می‌کند و اگر بحث را ادامه دهید برای کشور مفید نیست.

وی افزود: در صحبت‌های روز گذشته هم باید قدری رعایت این معنا می‌شد. نباید بحث قومیت‌ها مطرح شود چون ما ملتی واحد هستیم و اقوام مختلف با یکدیگر برادرند.

پس از سخنان لاریجانی تعدادی از نمایندگان مجلس با عصبانیت به سراغ نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه رفتند و با صدای بلند با وی به مشاجره پرداختند و همین موضوع باعث تذکر پی در پی رئیس مجلس شد و لاریجانی از آنها خواست تا در صندلی‌های خود قرار گیرند و بحث را خاتمه دهند.

بعد از تذکر لاریجانی، نمایندگان که همچنان به جر و بحث میان خود ادامه می‌دادند به تدریج متفرق شده و در صندلی‌های خود قرار گرفتند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]