سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

ما بت‌پرست شده‌ایم!

پنج شنبه 86 آذر 29 ساعت 1:25 صبح
«محمدباقر قالیباف» شهردار تهران با انتقاد از قیمت پایین بلیت‌های اتوبوس گفت: «می‌خواهیم همه را گدا بار بیاوریم». 

وی که در نشست معاونان حمل و نقل و ترافیک کلان‌شهرهای کشور سخن می‌گفت افزود: «تجربه نشان داده که مشکل اساسی در کشور ما نحوه مدیریت است چنانکه وقتی نفت 10 دلار بود تورم در کشور وجود داشت و ظاهرا با 100 دلار شدن قیمت نفت نیز مشکلات بر جای خود باقی مانده است».

قالیباف ادامه داد: مشکل ترافیک شهر تهران نیز به دلیل نبود سرمایه و ندانستن روش‌های حل این معضل نیست ، بلکه نحوه مدیریت تا کنون درست نبوده است .

وی افزود: بدترین بخش عدم مدیریت صحیح ، بداخلاقی مدیریتی است .

شهردار تهران به عنوان نمونه از طرح ساماندهی حمل و نقل و ترافیک در زمان مدیریت خود در نیروی انتظامی یاد کرد و گفت: در آن زمان طرحی ارائه کردیم و گفتیم ظرف 18 ماه این کارها انجام می شود و گفتیم که این حرف ها حاصل تجربیات نخبگان و متخصصان برجسته و تجربیات دنیاست و همه هم گفتند خوب است . گفتند یکی از این طرح ها را آغاز کنید و ما هم طرح الزام بستن کمربند ایمنی را در دستور کار قرار دادیم و در کمتر از 2 ماه با همکاری مردم فهیم این فرهنگ جا افتاد . پس از آن 19 ماه طول کشید تا پای این طرح 18 ماهه را امضا کنند و دست آخر هم نشد .

قالیباف در ادامه تصریح کرد: هنگامیکه مسئولان چندین سال پیش در یک سمت روش و حرف خاصی را ارائه می کنند اما پس از مدتی یعنی هنگامیکه سمت آنها تغییر یافت همان حرف ها و روش ها را در پست جدید قبول ندارند وضعیت بهتراز این نخواهد شد و این چیزی جز خیانت به مردم ، انسانیت ، عقل و علم نیست و در واقع ما بت پرست شده ایم ، آن هم از نوع بت پرستی قرن بیست و یکم !


شهردار تهران همچنین درانتقاد به صدا و سیما اظهار داشت: وقتی صدا و سیما که حتما فردا حرفهای من را تحریف خواهد کرد ، با نشان دادن تاکسی های خالی در سطح خیابان های شهر از مدیریت غلط ایراد می گیرد. تا کی این ظلم را در حق مردم خواهد کرد . مگر چنین چیزی امکانپذیر است .جوسازی می‌‌شود ، فکر می‌کنیم اگر با مردم در این رابطه همدردی شد یک نوع کمک به مردم است . به ما می‌خندند . باید این نکته را مد نظر داشت که با وجود آژانس ها ، تاکسی های پلاک موقت ، مسافربرهای شخصی و سهمیه بندی بنزین که هر یک به نوبه خود مدیریتی مستقل دارند نمی توان حل تمام معضلات را بر عهده یک دستگاه دانست و در واقع هنگامیکه 200 هزار مسافربر در سطح

هنگامیکه مسئولان چندین سال پیش در یک سمت روش و حرف خاصی را ارائه می کنند اما پس از مدتی یعنی هنگامیکه سمت آنها تغییر یافت همان حرف ها و روش ها را در پست جدید قبول ندارند وضعیت بهتراز این نخواهد شد و این چیزی جز خیانت به مردم ، انسانیت ، عقل و علم نیست و در واقع ما بت پرست شده ایم ، آن هم از نوع بت پرستی قرن بیست و یکم !...

 
شهر رها شده اند این توقع نادرست است که یک نهاد مدیریت همه آنها را به درستی انجام دهد .

قالیباف ادامه داد: من در اینجا دست یکایک رانندگان خدوم تاکسیرانی را می بوسم و در جایی که ما هیچ امکان رفاهی و معیشتی برای رانندگان نمی توانیم فراهم کنیم و راننده با هزاران مشکل روبروست از او چه توقعی داریم ؟

وی تصریح کرد: باید در حوزه تاکسیرانی چند شرکت وجود داشته باشد که شهرداری تهران مسئولان آن شرکت ها را طرف حساب خود بداند و برای مدیریت تاکسی ها با200هزار نفر مواجه نباشد .

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که متاسفانه می‌خواهیم همه را گدا بار بیاوریم، تصریح کرد: کجای دنیا، قیمت بلیت اتوبوس 20 تومان است، اگر قرار است همین 20 تومان باشد، ترجیح می‌دهیم، پول نگیریم .می خواهیم کرامت انسانی را رعایت کنیم اما یک خانم برای سوار شدن به اتوبوس باید ابتدا بدود و بلیط را به راننده بدهد سپس دوباره بدود و سوار شود . کجای این روش حفظ کرامت انسانی است .

وی ادامه داد: بارها گفته شده است که یکی از راه حل های معضل ترافیک توسعه حمل و نقل عمومی است اما روند جریانات کاملا بر خلاف این راه است چنانکه اگر نگاه کنیم می بینیم طی 40 سال گذشته در صنعت خودروی ما اتفاق خاصی نیفتاده است و حتی اتوبوس هایی که ما تولید می کنیم متعلق به دهه 40 است .

شهردار تهران تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما فقط حرف زدن باب شده و سمینارها و همایش های ما نیز به حرف و حرف و حرف ختم می شود ، حال آنکه وظیفه مدیر اجرایی حرف زدن نیست و باید به دنبال آن عمل باشد .

وی خاطرنشان کرد: چیزی که باعث پیروزی جنگ شد، عدالت اخلاقی بود. کسی دنبال غیبت، تهمت، دروغ و عوامفریبی نبود.حاکمیت روحیه جهادی بود که باعث پیروزی جنگ شد نه توپ و تانک. ما در ترافیک،‌ اداره کشور و شهر نیز به این روحیه جهادی نیازمندیم اما متاسفانه به جای آن، نان به هم قرض می‌دهیم. اداره امور عقلاینت و درست به موضوع نگاه کردن می‌خواهد.در برنامه زنده‌ای که در رادیو صدای شهر خواهم داشت در مورد این که شهر را به چه شکل مدیریت کنیم، صحبت می‌کنم.


تا زمانی که فکر می‌کنیم، می‌توانیم با مزاح و تمسخر، مشکلات را حل کنیم، اشتباه کرده‌ایم.

شهردار تهران همچنین ضمن بیان اینکه بارها تاکید شده روش های سلبی نمی تواند تاثیر بسزایی در کاهش ترافیک داشته باشد ، گفت: هنگامیکه سهمیه بندی بنزین مطرح شد نظر من این بود که این سهمیه بندی تاثیری در ترافیک نخواهد داشت و آن روزها رسانه ها حرف من را به عنوان یک موضوع تمسخر آمیز مطرح کردند اما اکنون نیز این امر کاملا مشهود است . به هر حال مردم برای انجام کارهای روزمره شان مجبورند از نقطه ای به نقطه دیگر سفر کنند و این نیاز تا زمانیکه حوزه IT و فناوری اطلاعات گسترش نیابد و فضای مجازی برای انجام امور مختلف درراستای کاهش سفرهای شهری ایجاد نشود نمی توان توقع داشت که سفرها کاهش یابد و قاعدتا روش های سلبی نیز در این میان پاسخگو نخواهد بود.

قالیباف تاکید کرد: تا زمانی که فکر می‌کنیم، می‌توانیم با مزاح و تمسخر، مشکلات را حل کنیم، اشتباه کرده‌ایم.

شهردار تهران تصریح کرد: در اداره کشور نیازمند عدالت اخلاقی هستیم و مهمترین بخش عدالت ، عدالت اخلاقی است نه اجتماعی و اقتصادی و در حوزه مدیریت، کشور ما بداخلاق ترین است .

وی تصریح کرد : لازم نیست که تمام مراکز و ساختمان ها را در یک جا متمرکز کرد تا از میزان سفرها کاسته شود بلکه باید با استفاده از تکنولوژی های روز باید شرایطی را ایجاد کرد که همیشه شهروندان بتوانند به وسیله فناوری IT در مقصد باشند .

قالیباف با بیان اینکه جریمه نیز به تنهایی نمی تواند در کاهش ترافیک تاثیر داشته باشد گفت: اگرچه بالا رفتن میزان جریمه ها تا حدی می تواند در کاهش تخلفات تاثیر گذار باشد اما باید روش های دیگری مانند ابطال گواهینامه در صورتیکه تخلفات سالیانه هر راننده بیش از 10 بار نیز مورداستفاده قرار گیرد تا رانندگان بدانند در صورت تخلف باید جریمه سنگینی بدهند و اگر نمی توانند درست رانندگی کنند از این حق محروم شوند .

قالیباف گفت: برای حل معضل ترافیک باید از روش های مدیریتی درست و شیوه های جدید حمل و نقل مسافردر دنیا استفاده کرد . حال اگر نمی خواهیم این راه حل ها را قبول کنیم طبیعی است که مردم روی زمین بمانند و معضل ترافیک از سر راه برداشته نشود.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


در لباس روحانیت

چهارشنبه 86 آذر 28 ساعت 11:44 عصر
فردی که با جعل عنوان مامور وزارت اطلاعات ، مامور دادگاه ویژه روحانیت و مامور مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری از طریق کار چاق کنی و اعمال غیر قانونی چندین میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود با هماهنگی دادگاه ویژه روحانیت توسط ماموران سازمان اطلاعات استان تهران دستگیر شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت اطلاعات فرد دستگیر شده ضمن پوشیدن لباس روحانیت بدون آنکه تحصیلات حوزوی داشته باشد در جهت پیشبرد کارهای غیر قانونی خود سوءاستفاده های زیادی مرتکب شده و موجب هتک حرمت روحانیت گردیده است.

پس از دستگیری متهم افراد زیادی با مراجعه به دادگاه ویژه روحانیت علیه وی اعلام شکایت نموده اند و متهم نیز در بازجوئی ها به اعمال خلاف خود اعتراف کرده است.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


شعار 50هزار تومان کروبی هنوز پابرجاست

چهارشنبه 86 آذر 28 ساعت 11:42 عصر
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: شعار پرداخت 50 هزار تومان زمان انتخابات ریاست جمهوری کروبی همچنان پا برجاست اما میزان و نحوه پرداخت و کم و کیف آن در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.
سید کامل تقوی نژاد عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در خصوص شعارهای انتخاباتی حزب اعتماد ملی گفت:بحث ارتقای سطح زندگی عموم مردم، رسیدگی بیشتر به اقشار کم در آمد و توجه به عدالت در همه زمینه‌ها به خصوص ابعاد اجتماعی و اقتصادی آن و تأمین اجتماعی آحاد مردم از اولویت‌های حزب اعتماد ملی در انتخابات مجلس هشتم خواهد بود و این شعارها تا پایان هفته آتی اعلام خواهد شد.

مسئول کمیته اقتصادی حزب اعتماد ملی در پاسخ به این سؤال که آیا بحث 50 هزار تومان به هر فرد همچنان مطرح خواهد بود نیز گفت: از راه‌های تحقق اهداف گفته شده پرداخت مستقیم وجه به مردم از بودجه درآمدهای کشور خواهد بود، شعار پرداخت 50 هزار تومان زمان انتخابات ریاست جمهوری نهم نیز که از سوی دبیرکل حزب اعلام شد همچنان پا برجاست اما میزان نحوه و پرداخت و کم و کیف آن در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


اعمال روز عرفه

چهارشنبه 86 آذر 28 ساعت 11:42 عصر

روز نهم ذی الحجه روز عرفه و از اعیاد عظیمه است، اگرچه به اسم عید نامیده نشده است و روزی است که حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود خوانده و مَوائد جود و احسان خود را برای ایشان گسترانیده و شیطان در این روز خوار و حقیرتر و رانده تر و خشمناکترین اوقات خواهد بود.

روایت شده که حضرت امام زین العابدین علیه السلام شنید در روز عرفه صدای سائلی را که از مردم سؤال می نمود. فرمود به او وای بر تو آیا از غیر خدا سؤال می کنی در این روز و حال آنکه امید می رود در این روز برای بچّه های در شکم آنکه فضل خدا شامل آنها شود و سعید شوند و از برای این روز اعمال چند است:

اول: غسل

دوّم: زیارت امام حسین علیه السلام که مقابل هزار حجّ و هزار عمره و هزار جهاد بلکه بالاتر است و احادیث در کثرت فضیلت زیارت آن حضرت در این روز متواتر است و اگر کسی توفیق یابد که در این روز در تحت قُبّه مقدّسه آن حضرت باشد ثوابش کمتر از کسی که در عرفات باشد نیست، بلکه زیاده و مقدّم است.

سوم: بعد از نماز عصر پیش از آنکه مشغول به خواندن دعاهای عرفه شود دو رکعت نماز بجا آورد در زیر آسمان و اعتراف و اقرار کند نزد حق تعالی به گناهان خود تا فایز شود به ثواب عرفات و گناهانش آمرزیده گردد پس مشغول شود به اعمال و ادعیه عرفه که از حُجَج طاهره صلوات اللّه علیهم روایت شده و آنها زیاده از آن است که در این مختصر ذکر شود.

شیخ کفعمی در مصباح فرموده: «مستحب است روزه روز عرفه برای کسی که ضعف پیدا نکند از دعا خواندن و مستحب است غسل پیش از زوال و زیارت امام حسین علیه السلام در روز و شب عرفه

و چون وقت زوال شد زیر آسمان رود و نماز ظهر و عصر را با رکوع و سجود نیکو به عمل آورد و چون فارغ شود دو رکعت نماز کند در رکعت اوّل بعد از حمد توحید و در دوم بعد از حمد قُل یا اَیُّهَا الْکافِروُنَ بخواند بعد از آن چهار رکعت نماز گزارد در هر رکعت بعد از حمد توحید پنجاه مرتبه بخواند.»

این نماز همان نماز حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام است.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


برخورد با بدحجابی

چهارشنبه 86 آذر 28 ساعت 11:39 عصر

آیت الله محمود هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضائیه در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس خواستار تعامل جدی مجلس شورای اسلامی با قوه قضائیه و تصویب لوایح قضایی از سوی نمایندگان شد و گفت: در صورت تصویب دو لایحه اصلاح ماده 2 قانون محکومیت‌های مالی و لایحه جرم زدایی نزدیک به 16 هزار نفر از زندان آزاد می‌شوند و حدود 300 عنوان مجرمانه نیز کاهش می‌یابد. رئیس قوه قضائیه گفت: در حال حاضر متاسفانه سالانه 8 میلیون پرونده وارد دستگاه قضایی می‌شود که حاصل بیش از 1500 عنوان مجرمانه‌ای است که در قوانین ایران دیده شده است و تلاش قوه قضائیه این است تا بسیاری از این عناوین مجرمانه را که منجر به زندانی شدن افراد می‌شود کاهش دهد و رسیدگی به آنها به عنوان تخلفات اداری و صنفی خارج از دادگاهها صورت گیرد.

آیت الله هاشمی شاهرودی به دو لایحه اصلاح ماده 2 محکومیت‌های مالی و لایحه جرم زدایی اشاره کرد و گفت: این دو لایحه حدود 3 سال است که در مجلس معطل مانده است در حالی که در صورت تصویب اصلاحیه ماده 2 محکومیت‌های مالی حدود 15 تا 16 هزار نفر از زندانیانی که به دلیل عجز از پرداخت مهریه، دیه و سایر مدیونیت‌های مالی در زندان هستند آزاد می‌شوند.
وی افزود: لایحه جرم زدایی نیز که هدف آن تبدیل بسیاری از جرائم به تخلف است چندین سال است در مجلس معطل مانده و در صورت تصویب آن حداقل 300 عنوان مجرمانه که حکم آن نیز زندان است به تخلف‌های اداری و صنفی تغییر می‌کند و افراد به دلیل این تخلف‌ها زندانی نمی‌شوند تا تبعات زندان گریبان خود و خانواده آنها و جامعه را بگیرد.

لایحه شوراهای حل اختلاف‏
آیت الله هاشمی شاهرودی به لایحه شوراهای حل اختلاف اشاره کرد و گفت: متاسفانه این لایحه نیز با وجود تمام تاکیدات دستگاه قضائی درباره لزوم گسترش و تحکیم شوراهای حل اختلاف و سهم تاثیرگذار فعالیت آن در کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضائی، از سوی نمایندگان به آن توجه نشده است و برخی قائل به محدود کردن اختیارات این شوراها هستند که در آن صورت قوه قضائیه مجددا با حجم انبوهی از مشکلات و اطاله دادرسی مواجه خواهد شد.

رئیس قوه قضائیه با تصریح بر این نکته که هم اکنون سالانه حدود 4 میلیون پرونده در شوراهای حل اختلاف رسیدگی می‌شود افزود: محدود کردن اختیارات این شوراها بسیاری از این پرونده‌ها را دوباره به محاکم دادگستری وارد می‌کند و موجب بروز مشکلات متعدد می‌شود.
آیت الله هاشمی شاهرودی همدلی و وحدت میان قوای سه گانه و تمام دستگاههای اجرایی، قضائی و قانونگذار کشور را ضرورت امروز کشور خواند و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تاکنون به موفقیت‌های بی شماری دست یافته و برای ادامه این راه و رسیدن به عزت و عظمت بیشتر و حل مشکلات باید تمام مسئولان در کنار یکدیگر و با جلب اعتماد مردم قدم بردارند.

برخوردهای اداری با پایمال کنندگان ارزشها‏
آیت الله هاشمی شاهرودی همچنین با اشاره به برخی معضلات فرهنگی در جامعه خواهان تقویت برخوردهای اداری با افرادی شد که خود را موظف به پایبندی نسبت به ارزشهای اسلامی نمی‌دانند و در این زمینه گفت: تشویق افرادی که در ادارات و ارگانهای دولتی و مراکز آموزشی به خوبی ضوابط و ارزشهای اسلامی مانند حجاب اسلامی را رعایت می‌کنند و محروم کردن کسانی که در این محیط‌ها خود را مقید به رعایت این ارزشها نمی‌دانند، از خدمات دولتی، می‌تواند به عنوان راهی میانه برای تقویت پایبندی به ارزشها تاثیرگذار باشد و کمیسیون فرهنگی مجلس نیز می‌تواند در این خصوص طرح‌هایی ارائه و تصویب کند.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


آتش سوزی در کاخ سفید

چهارشنبه 86 آذر 28 ساعت 11:38 عصر
شبکه تلویزیونی "سی.ان.ان" لحظاتی پیش از بروز آتش سوزی در یکی از ساختمان های مجموعه کاخ سفید خبر داد.
شبکه تلویزیونی "سی.ان.ان" و همچنین دیگر شبکه های خبری آمریکایی و عربی اکنون در حال پخش تصاویری از وجود آتش سوزی در ساختمان "آیزنهاور" در مجموعه کاخ سفید هستند.

براساس گزارش ها، ماموران آتش نشانی جهت اطفای حریق اکنون وارد مجموعه شده اند و در حال حاضر دود از دو پنجره از اتاق های این مجموعه خارج می شود.

هیچ مقامی تاکنون درباره علت بروز این آتش سوزی سخنی به میان نیاورده، اما اعلام شده که کسی در این آتش سوزی زخمی و یا کشته نشده است.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


از گزارش احمدی‌نژاد متاسفم

چهارشنبه 86 آذر 28 ساعت 2:15 عصر
مجید انصاری عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز درباره گزارش اقتصادی رییس جمهور می‌گوید: متاسفم از اینکه کار کشور به اینجا رسیده که رییس جمهور بعد از آن همه شعار، وعده وعید و تخریب دیگران امروز برای توجیه مشکلات عظیمی که در حوزه اقتصاد برای کشور فراهم آورده اینگونه با مردم سخن می‌گوید.
عضو کمیته اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب گفت: سخنان رییس جمهور بخشی فرافکنی و بخشی اعتراف به نادرست بودن نصب و عزل‌ها و سیاستگذاری‌ها بود.

انصاری اظهار داشت: رییس جمهور بانک‌های دولتی را عامل تورم اعلام کرد. اینجاست که باید از رییس جمهور پرسیدن تغییر گسترده در مدیریت بانک‌ها در دو سال گذشته را چه کسی انجام داده است؟

وی اضافه کرد: رییس جمهور طی دو سال گذشته تمام مدیران مجرب و صاحب‌نظران بانکداری را برکنار و متهم کرد و در حوزه اقتصاد اولین تغییرات در حوزه بانک‌ها صورت گرفت.

انصاری در ادامه با اشاره به سخنان احمدی‌نژاد در خصوص عوامل گرانی مسکن گفت: سخنان رییس‌جمهور در رابطه با عوامل گرانی مسکن یکسری تحلیل‌های بسیار سطحی بود و راه‌حل‌هایی ارائه کرد که امیدهای کاذب ایجاد می‌کند و قطعا رافع مشکلات و معضلات بخش مسکن نخواهد بود.
عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز سپس این سؤال را از رییس‌جمهور مطرح کرد: «چه تضمینی وجود دارد که در حوزه فرهنگ، سیاست داخلی و خارجی یک سال دیگر ایشان ناگزیر از حلالیت طلبیدن از مردم نشوند؟»

انصاری خاطرنشان کرد: ضربه‌های جبران ناپذیر به یک کشور با تقاضای حلالیت طلبیدن از مردم حل نمی‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه «متاسفم از اینکه تدبیر امور از جایگاه عقلانی خود خارج می‌شود و ما شاهد این گفتمان هستیم»، اظهار داشت: در حال حاضر در میانه راه توسعه کشور و حرکت به سمت چشم‌انداز 20 ساله شاهد عقب گرد خطرناک در این زمینه هستیم.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


استیضاح وزیر کشور

چهارشنبه 86 آذر 28 ساعت 2:14 عصر
داریوش قنبری نماینده ایلام از طرح استیضاح وزیر کشور که هفته آینده تقدیم هیات رییسه مجلس شورای اسلامی می‌شود، خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، عضو کمیسیون امنیت ملی درجمع خبرنگاران پارلمانی تصریح کرد: تاکنون ? ???نفر از نمایندگان استیضاح وزیر کشور را امضا کرده‌اند. 

براساس ‌آیین‌نامه داخلی مجلس برای استیضاح وزرا حداقل? ???نفر از نمایندگان باید طرح استیضاح را امضا کنند. قنبری انتصابات در وزارت کشور و استانداری‌ها را یکی از موارد گنجانده شده در طرح استیضاح وزیر کشور عنوان کرد. 

این عضو فراکسیون اقلیت تبلیغات زودهنگام انتخاباتی برخی مدیران اجرایی کشور را به ویژه در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها از جمله موارد مورد نظر استیضاح‌کنندگان عنوان کرد. 

وی اظهار داشت: این نوع ورود به انتخابات با اصل لزوم بی‌طرفی مجریان انتخابات مغایرت دارد. 

نماینده ایلام افزود: توزیع بنزین به شیوه رانتی که باعث ایجاد بازار سیاه در برخی استانداری‌ها شده است از محورهای دیگر استیضاح وزیر کشور است.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


پاسخ جبهه مشارکت به الهام

چهارشنبه 86 آذر 28 ساعت 2:12 عصر
معاون سیاسی دبیرکل جبهه مشارکت، دلیل اصلی اقبال نه‌چندان گسترده مردمی به احزاب را تبلیغات ضدحزبی و محدودیت‌ها و مشکلاتی دانست که دولت نهم به صورت مستقیم و غیرمستقیم به احزاب و اعضای آنها وارد می‌سازد.
«آذر منصوری» در واکنش به سخنان «غلامحسین الهام» سخنگوی دولت درباره اقبال نداشتن مردم به احزاب به علت عملکرد آنها، به خبرنگار سیاسی آفتاب گفت: «مقصر اصلی دراین رابطه به جای احزاب دولت‌هایی هستند که با تبلیغات منفی گسترده علیه احزاب و اعمال فشارهای گوناگون به این تشکل‌ها و اعضای آنها مردم را از عضویت در احزاب منصرف می‌کنند».

وی در این خصوص توضیح داد: «مردمی که قصد دارند تا به عضویت احزاب دربیایند با انواع و اقسام تبعات ناشی از این امر که بارزترین آنها بروز مشکلات گسترده در زمینه اشتغال و محروم شدن از بسیاری حقوق اجتماعی است، روبرو می‌شوند که مسئولیت این مسائل مستقیما با دولت است».

معاون سیاسی دبیرکل جبهه مشارکت با بیان اینکه «از بدو روی کار آمدن دولت نهم، نمونه‌های بروز مشکل برای اعضای احزاب منتقد دولت،‌ افزایش فوق‌العاده‌ای داشته‌است»، اظهار داشت: «اگر حکومت‌ها پذیرفته‌اند که احزاب نقش به سزایی در اداره کشور دارند، قاعدتا نباید شاهد تبلیغات منفی دولتی علیه آنها باشیم اما متاسفانه این مسئله در دو سال اخیر به کرات مشاهده شده‌است».

منصوری افزود: «تبلیغات منفی دولت علیه احزاب تا جایی بوده بارها توسط مسئولان ارشد دولتی اعلام شده که مساجد باید جایگزین احزاب شوند».

وی برخی از محدودیت‌های دولتی علیه احزاب منتقد و اصلاح‌طلب را «صادرنکردن مجوز روزنامه، ایجاد ممانعت از برگزاری مراسم عمومی مانند کنگره‌ احزاب، بروز مشکل برای اشتغال و احضارها و بازخواست‌های مکرر از اعضای احزاب و قطع نمودن یارانه احزاب»، دانست و اضافه کرد: «نمونه بارز این مسائل ممانعت دولت نهم از صدور مجوز برای روزنامه ارگان جبهه مشارکت و بازداشت آقای قابل عضو شورای مرکزی ما بوده‌است».

معاون سیاسی دبیرکل جبهه مشارکت درعین‌حال تصریح کرد: «البته احزاب غیرهمسو و منتقد دولت دغدغه و نگرانی درباره برنامه‌های خود ندارند و حمایت نیز می‌شوند اما این احزاب اصلاح‌طلب و منتقد هستند که باید با انواع و اقسام محدودیت‌ها در فعالیت‌های طبیعی و قانونی خود مواجه باشند».

منصوری با بیان اینکه «هیچکدام از دستگاه‌های دولتی حداقلی از همکاری با جبهه مشارکت برای برپایی کنگره سال جاری آن را انجام ندادند»،‌ تاکید کرد: «دولت نهم و مسئولان آن بدانند که دلیل عدم اقبال مردم به احزاب مشکلاتی و محدودیاتی است که خود دولت باعث آن است نه احزاب».

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


گزارش احمدی‌نژاد شبهه داشت

چهارشنبه 86 آذر 28 ساعت 2:10 عصر
اسحاق جهانگیری وزیر صنایع و معادن دولت اصلاحات در واکنش به مطلب منتشره در شماره امروز(چهارشنبه) روزنامه کیهان اظهار داشت: آنچه که من در سخنانم اشاره کردم درآمدهای دولت در سال‌های 84، 85و 86 است که تا پایان سال به 150 میلیارد دلار می‌رسد.
جهانگیری گفت: قطعا اگر مجموعه درآمدهای دولت از نفت و سایر فرآورده‌های نفتی بیش از این نباشد کمتر نیست و اگر به آمارهای رسمی بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و شرکت ملی نفت ایران مراجعه شود، درآمدهای نفتی کشور در این حدود است.

پیش از این «اسحاق جهانگیری» وزیر صنایع و معادن دولت اصلاحات در گفت‌وگویی اعلام کرده بود: «دولت طی سه سال گذشته 150 میلیارد دلار درآمد از محل فروش نفت کسب کرده است»؛ اما روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه روز چهارشنبه خود جهانگیری را به جعل آمار برای اعمال فشار مضاعف بر دولت متهم کرد.

جهانگیری در ادامه گفت: مطلبی که من در سخنانم اشاره کردم و کیهان به آن پرداخته است به سخنان یکشنبه شب رییس جمهور در تلویزیون برمی‌گردد که گفت در سال‌های 84، 85 و 86 به طور متوسط هر سال 30 میلیارد دلار هزینه شده است که در مجموع 90 میلیارد دلار می‌شود. 

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران اضافه کرد: در سخنان رییس جمهور یک شبهه آ‌ماری وجود دارد چرا که درآمد کشور از نفت طی این سال‌ها 150 میلیارد دلار بوده این در حالی است که رییس جمهور می‌گوید 90 میلیارد دلار هزینه شده است.

جهانگیری تصریح کرد: 90 میلیارد دلار اعلام شده از سوی رییس جمهور با 150 میلیارد دلار درآمدهای نفتی طی سال‌های 85،85 و 86، 60 میلیارد دلار مابه‌التفاوت دارد. همچنین در حساب ذخیره ارزی کشور هم اکنون 7 میلیارد دلار موجود است.

وی بر این اساس خاطرنشان کرد: 90 میلیارد دلار اعلام شده از سوی رییس جمهور و 7 میلیارد دلار موجود حساب ذخیره ارزی به این معناست که رییس جمهور باید برای حدود 50 میلیارد دلار دیگر که کشور درآمد داشته و هزینه نشده پاسخ دهد و بگوید این مبلغ کجا هزینه شده است.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


<      1   2   3   4   5   >>   >