سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

گزارش احمدی‌نژاد شبهه داشت

چهارشنبه 86 آذر 28 ساعت 2:10 عصر
اسحاق جهانگیری وزیر صنایع و معادن دولت اصلاحات در واکنش به مطلب منتشره در شماره امروز(چهارشنبه) روزنامه کیهان اظهار داشت: آنچه که من در سخنانم اشاره کردم درآمدهای دولت در سال‌های 84، 85و 86 است که تا پایان سال به 150 میلیارد دلار می‌رسد.
جهانگیری گفت: قطعا اگر مجموعه درآمدهای دولت از نفت و سایر فرآورده‌های نفتی بیش از این نباشد کمتر نیست و اگر به آمارهای رسمی بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و شرکت ملی نفت ایران مراجعه شود، درآمدهای نفتی کشور در این حدود است.

پیش از این «اسحاق جهانگیری» وزیر صنایع و معادن دولت اصلاحات در گفت‌وگویی اعلام کرده بود: «دولت طی سه سال گذشته 150 میلیارد دلار درآمد از محل فروش نفت کسب کرده است»؛ اما روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه روز چهارشنبه خود جهانگیری را به جعل آمار برای اعمال فشار مضاعف بر دولت متهم کرد.

جهانگیری در ادامه گفت: مطلبی که من در سخنانم اشاره کردم و کیهان به آن پرداخته است به سخنان یکشنبه شب رییس جمهور در تلویزیون برمی‌گردد که گفت در سال‌های 84، 85 و 86 به طور متوسط هر سال 30 میلیارد دلار هزینه شده است که در مجموع 90 میلیارد دلار می‌شود. 

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران اضافه کرد: در سخنان رییس جمهور یک شبهه آ‌ماری وجود دارد چرا که درآمد کشور از نفت طی این سال‌ها 150 میلیارد دلار بوده این در حالی است که رییس جمهور می‌گوید 90 میلیارد دلار هزینه شده است.

جهانگیری تصریح کرد: 90 میلیارد دلار اعلام شده از سوی رییس جمهور با 150 میلیارد دلار درآمدهای نفتی طی سال‌های 85،85 و 86، 60 میلیارد دلار مابه‌التفاوت دارد. همچنین در حساب ذخیره ارزی کشور هم اکنون 7 میلیارد دلار موجود است.

وی بر این اساس خاطرنشان کرد: 90 میلیارد دلار اعلام شده از سوی رییس جمهور و 7 میلیارد دلار موجود حساب ذخیره ارزی به این معناست که رییس جمهور باید برای حدود 50 میلیارد دلار دیگر که کشور درآمد داشته و هزینه نشده پاسخ دهد و بگوید این مبلغ کجا هزینه شده است.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]