سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

پاسخ جبهه مشارکت به الهام

چهارشنبه 86 آذر 28 ساعت 2:12 عصر
معاون سیاسی دبیرکل جبهه مشارکت، دلیل اصلی اقبال نه‌چندان گسترده مردمی به احزاب را تبلیغات ضدحزبی و محدودیت‌ها و مشکلاتی دانست که دولت نهم به صورت مستقیم و غیرمستقیم به احزاب و اعضای آنها وارد می‌سازد.
«آذر منصوری» در واکنش به سخنان «غلامحسین الهام» سخنگوی دولت درباره اقبال نداشتن مردم به احزاب به علت عملکرد آنها، به خبرنگار سیاسی آفتاب گفت: «مقصر اصلی دراین رابطه به جای احزاب دولت‌هایی هستند که با تبلیغات منفی گسترده علیه احزاب و اعمال فشارهای گوناگون به این تشکل‌ها و اعضای آنها مردم را از عضویت در احزاب منصرف می‌کنند».

وی در این خصوص توضیح داد: «مردمی که قصد دارند تا به عضویت احزاب دربیایند با انواع و اقسام تبعات ناشی از این امر که بارزترین آنها بروز مشکلات گسترده در زمینه اشتغال و محروم شدن از بسیاری حقوق اجتماعی است، روبرو می‌شوند که مسئولیت این مسائل مستقیما با دولت است».

معاون سیاسی دبیرکل جبهه مشارکت با بیان اینکه «از بدو روی کار آمدن دولت نهم، نمونه‌های بروز مشکل برای اعضای احزاب منتقد دولت،‌ افزایش فوق‌العاده‌ای داشته‌است»، اظهار داشت: «اگر حکومت‌ها پذیرفته‌اند که احزاب نقش به سزایی در اداره کشور دارند، قاعدتا نباید شاهد تبلیغات منفی دولتی علیه آنها باشیم اما متاسفانه این مسئله در دو سال اخیر به کرات مشاهده شده‌است».

منصوری افزود: «تبلیغات منفی دولت علیه احزاب تا جایی بوده بارها توسط مسئولان ارشد دولتی اعلام شده که مساجد باید جایگزین احزاب شوند».

وی برخی از محدودیت‌های دولتی علیه احزاب منتقد و اصلاح‌طلب را «صادرنکردن مجوز روزنامه، ایجاد ممانعت از برگزاری مراسم عمومی مانند کنگره‌ احزاب، بروز مشکل برای اشتغال و احضارها و بازخواست‌های مکرر از اعضای احزاب و قطع نمودن یارانه احزاب»، دانست و اضافه کرد: «نمونه بارز این مسائل ممانعت دولت نهم از صدور مجوز برای روزنامه ارگان جبهه مشارکت و بازداشت آقای قابل عضو شورای مرکزی ما بوده‌است».

معاون سیاسی دبیرکل جبهه مشارکت درعین‌حال تصریح کرد: «البته احزاب غیرهمسو و منتقد دولت دغدغه و نگرانی درباره برنامه‌های خود ندارند و حمایت نیز می‌شوند اما این احزاب اصلاح‌طلب و منتقد هستند که باید با انواع و اقسام محدودیت‌ها در فعالیت‌های طبیعی و قانونی خود مواجه باشند».

منصوری با بیان اینکه «هیچکدام از دستگاه‌های دولتی حداقلی از همکاری با جبهه مشارکت برای برپایی کنگره سال جاری آن را انجام ندادند»،‌ تاکید کرد: «دولت نهم و مسئولان آن بدانند که دلیل عدم اقبال مردم به احزاب مشکلاتی و محدودیاتی است که خود دولت باعث آن است نه احزاب».

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]