سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

بازنشستگی خاتمی به‌نفع نظام نیست

دوشنبه 87 اردیبهشت 9 ساعت 2:0 عصر
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقداست با توجه به تعامل و و وفاداری سید محمد خاتمی به نظام اسلامی ، تجارب وجهه بین المللی و توانمندی های وی، رئیس جمهور سابق ایران باید در صحنه سیاست باقی بماند.
محمدنبی رودکی ، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در واکنش به خبر بازنشستگی سیاسی سید محمد خاتمی گفت: بازنشستگی خاتمی به عنوان یک شخصیت سیاسی و فرهنگی با توانمندی های بالا به نفع کشور نیست و اگر اتفاق بیفتد به ضرر نظام و انقلاب خواهد بود.
وی افزود: با شناختی که از ایشان سراغ داریم و تعامل و ارتباطی که آقای خاتمی با رهبری معظم انقلاب دارند و وجهه بین المللی و توانمندی های وی، خاتمی می تواند در پیشبرد اهداف انقلاب و آرمان های امام موثر باشد و بنابراین باید در صحنه سیاست باقی بماند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: عملکرد طیف افراطی اصلاح طلبان در دوران ریاست جمهوری خاتمی به جایگاه وی لطمه ای نزده است و خاتمی همواره با این طیف مرزبندی مشخصی داشته است.
رودکی گفت: امیدوارم خاتمی در این تصمیم خود تجدیدنظر کند.
افروغ : بازنشستگی از سیاست مفهومی ندارد
یک نماینده اصولگرا در مجلس هفتم معتقد است منظور خاتمی از بازنشستگی سیاسی صرفا کناره گیری از فعالیت "رسمی" سیاسی در قالب کاندیداتوری برای مناصب بوده است.
دکتر عماد افروغ، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به خبر بازنشستگی سیاسی سید محمد خاتمی گفت: علی القاعده باید خود وی در این مورد توضیح بدهد که انگیزه اش برای این کار چه بوده است، گلایه ای دارند ، یا اقدامات خود را دیگر نتیجه بخش نمی دانند ویا اینکه می خواهند عرصه را برای جوان ترها باز کنند.
وی افزود: از نظر سنی بعید می دانم آقای خاتمی به مرز بازنشستگی سیاسی رسیده باشند، سن ایشان سن شکوفایی فعالیت های سیاسی است، فکر می کنم منظور آقای خاتمی کناره گیری از فعالیت "رسمی" سیاسی و مثلا در قالب کاندیداتوری برای مناصب و ... بوده است.
افروغ گفت: همه سخنان و اندیشه های انسانی، دلالت سیاسی دارد، بعضی از اندیشه ها مستقیما سیاسی است و بعضی دیگر غیر مستقیم ، در حیات اجتماعی، بازنشستگی سیاسی معنایی ندارد.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه تفسیرهای محدودی از معنا و مفهوم " سیاست" در جامعه ما وجود دارد گفت : مگر می شود در حیات اجتماعی بشر، از امر سیاسی و سیاست بازنشسته شد؟

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]