سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

خاتمی باید بداند که تنها متعلق به خاتمی نیست

سه شنبه 87 اردیبهشت 10 ساعت 2:0 عصر
این شوخی سیاسی شیخ خندان اصلاحات موضوعی شد تا رسانه‌ها در آستانه انتخابات دهم ریاست جمهوری به واکاوی آن بپردازند. از این رو هم این سخنان رئیس جمهور سابق کشورمان با واکنش‌های متفاوتی در میان دو طیف اصلاح‌طلب و اصولگرا مواجه بوده است اما آیا بازنشستگی سیاسی در کشور ما معنا دارد یا خیر؟
از یک منظر خاتمی واقعا بازنشست شده است آن هم از نوع پیش از موعدش ! که در دستگاه اداری کشور او خود را پیش از رسیدن به سابقه کاری سی سال بازنشست کرد ولی از منظر سیاسی خاتمی هنوز نمی‌تواند بازنشست شود زیرا او که در دوم خرداد 76 با رای مردم متولد شد هنوز هم بعد از گذشت 11 سال مورد عنایت مردم قرار دارد و این محبوبیت و اثرگذاری خاتمی به او این اجازه را نمی‌دهد که در خواست میلیون‌ها ایرانی را به درخواست شخصی خود ترجیح دهد.
خاتمی باید بداند که تنها متعلق به خاتمی نیست بلکه متعلق به یک طیف گسترده از مردم است که در دو انتخابات به طور متوالی او را با رای بالای خود خاتمی کردند و امروز هم اگر قرار است او بازنشست شود باید به نظر مردم احترام بگذارد و نظر مردم برای او در اولویت باشد تا نظر شخص خاتمی.
با این حال خاتمی ازهشت سال فعالیت در دولت ، کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته است و مردم و نخبگان سیاسی هم با مقایسه دوران ریاست جمهوری او با دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد به این موضوع پی‌برده‌اند و حتی برخی از اصولگرایان که در گذشته منتقد خاتمی بودند حال به حامی او تبدیل شده‌اند و از او می‌خواهند که در انتخابات ریاست جمهوری در صحنه حضور داشته باشد. حال با این اوصافی که در سطور بالا آمد آیا شخصیتی همچون خاتمی در شرایط کنونی قابلیت بازنشستگی را دارد یا خیر؟

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


خاتمی به در گفته است تا دیوار بشنود

سه شنبه 87 اردیبهشت 10 ساعت 1:0 عصر
نماینده قزوین گفت: «به نظرم آقای خاتمی مساله بازنشستگی را به در گفته است تا دیوار بشوند».

محمد علیخانی نماینده قزوین در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب در خصوص بازنشستگی خاتمی گفت: «آقای خاتمی اعتقاد دارد که یک سیاستمدار دائما نباید خودش را در صحنه ببیند و برای دیگران فرصتی قائل نباشد».

وی افزود: «به نظرم آقای خاتمی بازنشستگی را به در گفته است تا دیوار بشوند».

علیخانی اظهار داشت: «صحبت خاتمی از بازنشستگی دارای یک پیامی است برای افرادی که مادام‌العمر فکر می‌کنند که باید در قدرت باشند و هیچگونه حقی را برای دیگران قائل نباشند».

عضو فراکسیون اقلیت تصریح کرد: «خاتمی هنوز هم در میان شخصیت‌هایی که برای ریاست جمهوری مطرح هستند جز افرادی است که با اقبال مردم مواجه خواهد شد».

وی ادامه داد: «خاتمی تنها شخصیتی است که جناح حاکم نمی‌تواند او را حذف کند و به نظرم او می‌تواند از فیلترهای حکومتی عبور کند و دوباره رییس جمهور شود».

نماینده قزوین خاطرنشان کرد: «هنوز هم اقبال عمومی برای ریاست جمهوری مجدد خاتمی فراهم است و او می‌تواند بار دیگر بر مسند ریاست جمهوری بنشیند».

وی افزود: «با توجه به تجربیاتی که خاتمی در هشت سال دولت داشته است، می‌تواند در این دوره پخته‌تر عمل کند و موفق‌تر باشد».

علیخانی اظهار کرد: «گروه‌های سیاسی اصلاح‌طلب به دنبال این هستند که آقای خاتمی برای ریاست جمهوری دهم در صحنه انتخابات حضور داشته باشد».

وی ادامه داد: «جناح رقیب اگر مطمئن شود که خاتمی می‌آید سریعا تخریب‌هایش را بر علیه او شروع می‌کند و احتمال درست کردن فیلم های مختلف برای خاتمی زیاد است و این اقدامات تخریبی علیه خاتمی تهدیدهایی است که به او می‌گوید که اگر دوباره هوس سیاست کنی ما هم با اقدامات تخریبی به جنگت می‌آییم».

نماینده قزوین در پایان گفت: «اگر خاتمی می خواهد در صحنه انتخابات حاضر شود باید پیه همه این تهدیدها را به تنش بمالد و بعد وارد صحنه شود».


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


مصادیق جرم سیاسی تصویب شد

سه شنبه 87 اردیبهشت 10 ساعت 12:0 عصر
در جلسه مسوولان عالی قضایی به ریاست آیت الله هاشمی شاهرودی، در ادامه بررسی لایحه قانون مجازات اسلامی ،ماده 4 این لایحه با موضوع « جرم سیاسی » مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در پایان مسوولان عالی قضایی مصادیق جرم سیاسی و مجازات‌های مرتبط با هرکدام از این جرائم را به تصویب رساندند.
به گزارش روابط عمومی قوه قضاییه، براساس ماده 4 هریک از اعمال زیر چنانچه با قصد مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد و متضمن خشونت نباشد جرم سیاسی محسوب و مرتکب به حبس از شش ماه تا دو سال یا اجبار به اقامت در محل معین یا منع از اقامت در محل معین از دو تا سه سال و محرومیت از حقوق اجتماعی به مدت پنج سال محکوم خواهد شد.
یک ـ فعالیت‌های تبلیغی مؤثر علیه نظام
دو ـ برگزاری اجتماعات یا راهپیمایی‌های غیرقانونی
سه ـ نشر اکاذیب یا تشویش اذهان عمومی از طریق سخنرانی در مجامع عمومی، انتشار در رسانه‌ها، توزیع اوراق چاپی یا حامل‌های داده (دیتا) و امکان آن.
چهار ـ تشکیل یا اداره جمعیت غیرقانونی یا همکاری مؤثر در آنها
پنج ـ تلاش برای ایجاد یا تشدید اختلاف بین مردم در زمینه‌های دینی، مذهبی، فرهنگی و نژادی
تبصره یک : چنانچه جرم سیاسی همراه با یکی از جرائم دیگر ارتکاب یابد، مرتکب به مجازات اشد محکوم خواهد شد.
تبصره دو : صرف انتقاد از نظام سیاسی یا اصول قانون اساسی یا اعتراض به عملکرد مسئولان کشور یا دستگاه‌های اجرایی یا بیان عقیده در ارتباط با امور سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و نظایر آن جرم محسوب نمی‌شود

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


گهواره تمدن و خزانه گوهرهاست این نیلگون موج‌های سهمگین؛ هلالی وسیع و گودالی عظیم که تاریخی ساخته و روزهایی داشته از پرچم‌های برافراشته بزرگ‌مردمان همجوارش که نامدارش کردند به نام نامی سرزمین "پارس".

قرنها می‌گذشت و نیم‌بسته دریای بزرگ، پارس بود و پارس؛ می‌دید مردمان همجوارش را که تمدن ساختند و کشتی بر آب انداختند و بردند نام پرآواز سرزمین اولین امپراتوری را به جای جای جهان. ساکنانی باستانی، دریانوردان اولین و تمدن‌سازان برترین که قرن‌ها پیش‌تر بودند از هم‌عصران خویش.

مهربان بود دریای عظیم با ساکنان آشنایش و به پارس بودن خود، مفتخر و به شکرانه این افتخار هر روز و هر روز شگفتی‌ها می‌آفرید و از دل، نعمت‌ها ارزانی می‌داشت و منشا رزق و روزی مردمان ساحلش بود و کم کم میان پارسیان قدرشناس، تقدسی یافت بی‌همتا؛ دریای مقدس و ساکنانش قرن‌ها با هم به شکر نعمت، خندیدند تا وقت غفلت رسید و آنگاه که ساحل‌نشینان غرق در نعمت، به خوابی تاریخی فرورفتند، سایه‌هایی غریب با لهجه‌هایی عجیب از راه رسیدند و بسیار نعمت‌های دریا، غارت کردند و دریا هر چه توان داشت به موج، تبدیل و فریاد کرد تا مگر ساحل‌نشینان آشنایش از خواب برخیزند اما آنها خود را به کری زدند و غلطتی زدند و در خواب می‌دیدند اسباب‌بازی سایه‌ها را از آن خود کرده‌اند و فخر عالمند و فریاد دریا را نشنیدند که صدای خنده سایه‌ها به خواب ساحل‌نشینان را شنیده بود. دریا دیگر موج نمی‌زد، آرام شده بود و به تنهایی خود میان غریبه‌های زیاده‌خواه اشک می‌ریخت؛ آتش می‌دید و رنج می‌کشید که هر چه سایه‌ها از سفره پرنعمتش غارت کردند، بیشتر خواستند و هیچ به او لبخند نزدند به شکرانه این نعمت‌ها؛ دریا دیگر نمی‌خندید و در دل آرزو می‌کرد ساحل‌نشینان از خواب برخیزند و سیاهی سایه‌ها ببینند اما آنها آرزوی دریای محزون را نشنیدند و آن، اندک که بیدار بودند به دریا تسلی می‌دادند که تو از مایی و ما فخر عالم و غریبه‌ها هیچند؛ دریا، محزون و بی‌موج نگاه می‌کرد و باز در دل آرزو کرد مردمش از خواب برخیزند؛ در این اوهام بود که شنید صدای سیاهی‌های غریب را؛ می‌خواستند افتخارش بگیرند؛ "دیگر پارسی نباشم؟" دریا مضطرب با خود می‌گفت و می‌غرید تا خواب‌رفتگان برخیزند؛ اشک می‌ریخت و روزهایش مرور می‌کرد که چه آسان همه را هیچ انگاشتند و او را به نام دریای همسایه‌اش، "عرب" خواندند. پیکی از موج‌هایش به دریای همسایه، "دریای عرب" فرستاد و او پاسخ داد "هیچ ندانم چه می‌گذرد؛ سرخ و عرب منم، من، تو را به نام من می‌خوانند؟ ساحل‌نشینانم مرا نمی‌خواهند؟ تو مگر دریایی که از پارس می‌آید، نبودی؟" اشک موج‌ها، امان نداد دریای پارس را تا صدای همسایه بشنود؛ دنبال راهی گشت و باز موجی زد و غرید تا کسانی بیدار شوند و به یادآرند سایه‌های سیاه از ساحل‌نشینان کهن نیستند و آمدند برای غارت و چون در قهر دو همسایه به مقصود رسند، پس نام دریای همسایه دزدیدند و در غفلت ساحل‌نشینان، اجباری به "پارس" دادند و هر بار که دریای پارس غرید و ساحل‌نشینان بیشتری بیدار شدند،‌ دستبردی زدند به مدال‌های افتخارش تا روزی رسد که دریا دیگر عادت کند به از دست دادن افتخارات و زندگی پارسی‌اش و فراموش کنند او و ساحل‌نشینانش که مقدس‌ترین دریاست، دریای "پارس"...

ادامه مطلب...

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


اختلاف در جناح راست بر‌سر ریاست مجلس

سه شنبه 87 اردیبهشت 10 ساعت 10:0 صبح
همانگونه که انتظار می‌رفت، آشفتگی‌های درونی اصولگرایان، کار را برای حصول توافق و تفاهم در میان طیف‌های گوناگون این جریان برای تعیین رئیس مجلس هشتم بسیار دشوار کرده است. جناح راست ایران، این روزها را در نابسامانی مطلق می‌گذراند و تغییرات پی‌درپی کابینه، اختلافات به جا مانده از انتخابات مجلس، شرایط نامساعد اقتصادی کشور و تنازعات گسترده در حوزه‌های مختلف، باعث شده تا اصولگرایانی که ارکان قدرت در ایران را به‌طور کامل در اختیار گرفته‌اند با اختلافات درونی خود دست و پنجه نرم کنند. دامنه این اختلافات به صورت طبیعی به انتخاب رئیس مجلس هشتم هم کشیده شده و این مسئله خود باعث تشکیل جبهه‌بندی‌های جدید در میان اصولگرایان شده است. در این میان به نظر می‌آید حمایت جامعه روحانیت مبارز و دبیرکل متنفذ این تشکل محافظه‌کار از ریاست علی لاریجانی، قدری کفه ترازو را که تاکنون به نفع حدادعادل بوده، متعادل‌تر کرده باشد. این در حالی است که حتی این اعلام حمایت نیز نتوانسته تاثیر چندانی بر تصمیم حامیان حدادعادل رئیس فعلی مجلس برای جلب حمایت‌ها نسبت به ادامه ریاست او بگذارد. آنگونه که از اظهارنظرهای چهره‌های مختلف جناح راست برمی‌آید، به نظر می‌آید که دسته‌بندی‌های پیش از انتخابات اصولگرایان، در ماجراهای مربوط به تعیین رئیس پارلمان در حال تشکیل نیز کشیده شده است. به گونه‌ای که احزاب و گروه‌های درون مکانیسم جبهه متحد اصولگرایان یا همان 6+5 از ادامه ریاست حدادعادل بر مجلس حمایت می‌کنند؛ مسئله‌ای که دیروز توسط «لطف‌الله فروزنده» قائم مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی هم مورد تاکید قرار گرفت. وی دیروز ضمن اعلام این مطلب به ایسنا افزود: «ما معتقدیم مجلس هفتم از نظر رویکردی یعنی مبارزه با سلطه، توجه به مشکلات مردم، همدلی و وحدت مجلس موفق بوده و این امر مرهون تلاش نمایندگان مجلس و مدیریت علمی همراه با سعه‌صدر و تعهد آقای حدادعادل است.»

فروزنده ادامه داد: مجلس هفتم با مدیریت آقای حدادعادل یاور خوبی برای دولت بود. صبوری و سعه‌صدر آقای حدادعادل باعث شد جایگاه مجلس در بعد قانونگذاری و نظارت حفظ و فضای خوبی بر مجلس شورای اسلامی حاکم شود. قائم مقام این تشکل مهم اصولگرایان، استمرار مدیریت حدادعادل در مجلس هشتم را باعث «افزایش کارآمدی و وحدت اصولگرایان» دانست و اضافه کرد: «جریان‌ها و گروه‌های سیاسی باید بدانند رقابت تمام شده و باید با همدلی کمک کنند دولت و مجلس در جهت حل مشکلات حرکت کنند.» حمایت مسوولان و چهره‌های نزدیک به جبهه متحد دولت از ریاست حدادعادل بر مجلس هشتم به دنبال آن ابراز می‌شود که در جریان تعیین فهرست نهایی جناح راست برای شرکت در انتخابات حوزه تهران نیز این حدادعادل بود که در رقابت با لاریجانی برای سرلیستی در تهران پیروز شد و اینچنین لاریجانی با پادرمیانی برخی روحانیون ارشد و بلندپایه از جمله اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز و به منظور جلوگیری از افزایش اختلافات در میان اصولگرایان، عطای نامزدی از تهران را به لقایش بخشید و برای جست‌وجوی بخت خود به قم رفت. گفته می‌شود در آن مقطع، روحانیونی که رئیس سابق سازمان صداوسیما و دبیر برکنار شده شورای عالی امنیت ملی توسط «محمود احمدی‌نژاد» را برای آمدن به قم ترغیب می‌کردند، به او وعده دادند که در صورت این «از خودگذشتگی»، از ریاست او بر مجلس هشتم حمایت می‌کنند؛ اتفاقی که این روزها در حال وقوع است.

از سوی دیگر، به نظر می‌آید که دولت نهم و نمایندگان نزدیک به آن هم هنگامی که متوجه شدند کمترین اقبال ممکن به کاندیدای مطلوب آنان برای کسب ریاست مجلس یعنی «مرتضی آقاتهرانی» استاد اخلاق کابینه احمدی‌نژاد هم وجود ندارد، ترجیح می‌دهند تا سمت و سوی حمایت‌های خود را به سوی حدادعادل سوق دهند. حامیان رادیکال دولت معتقد هستند که اگرچه حدادعادل هم گزینه مطلوب دولت برای ریاست بر مجلس آینده نیست و برخی اقدام‌های اخیر و نیز بر حجم نارضایتی آنها از وی افزوده است اما هرچه باشد حدادعادل با سابقه طولانی کوتاه آمدن در برابر خواسته‌های دولت نهم در مدت فعالیت خود به عنوان رئیس مجلس و در مقام مقایسه با لاریجانی، ‌ارجحیت دارد. ضمن آنکه دیروز دبیر اجرایی ائتلاف فراگیر اصولگرایان که رقیب درونی و منتقد اصلی جبهه متحد اصولگرایی در انتخابات گذشته بود نیز اعلام کرد که این ائتلاف از ریاست لاریجانی بر مجلس هشتم حمایت می‌کند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


بانوان به ورزشگاه «آزادی» می رسند؟

سه شنبه 87 اردیبهشت 10 ساعت 8:0 صبح
حضور خانواده ها در میادین ورزشی به عنوان تماشاگر هرچند مقوله جدیدی نیست، اما از آنجا که هنوز به جواب مشخصی نرسیده، همچنان بحث محافل ورزشی کشور است و توصیه اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا به ایران برای باز کردن در ورزشگاه ها به روی بانوان بررسی این مهم را بیشتر طلب کرده است.

در پی سفر ناظر ژاپنی کنفدراسیون فوتبال آسیا ( ای اف سی) به منظور بررسی وضعیت باشگاه ها و تایید فوتبال حرفه یی ایران و مسائلی از قبیل حاضر نشدن بانوان در ورزشگاه به عنوان یک نقطه ضعف، فوتبال با مساله جدیدی روبه رو شد. در نشست مسوولان ای اف سی با مسوولان فدراسیون فوتبال معلوم شد فوتبال ایران به درصدی از خواسته های این تشکیلات قاره یی پاسخ نداده و تا پایان ماه جاری مهلت دارد به بقیه درخواست ها نیز پاسخ دهد.

آنچه شواهد امر نشان می دهد، احتمالاً توصیه های کنفدراسیون فوتبال آسیا در آینده یی نه چندان دور به عنوان یک تهدید برای ورزش به ویژه فوتبال کشورمان به شمار خواهد رفت و جا دارد که نگاه جدی تری به آن داشته باشیم؛ اصلی که مسوولان فدراسیون فوتبال تلویحاً به آن اشاره دارند و حاضر به تایید مستقیم آن نیستند. مسلماً اگر مسوولان ورزش کشور از هم اکنون به فکر آن بوده و فکری برای حل آن بکنند، نتایج مطلوب تری خواهد داشت تا آنکه تشکیلاتی خارج از سیاست های ما آن را دیکته کند.

اما این مساله مخالفان خود را هم دارد. آنان معتقدند باید قدم هایی برداریم که شرایط فرهنگی ورزشگاه ها آماده حضور همه آحاد جامعه اعم از مرد و زن باشد. اکنون در برخی از ورزشگاه ها با معضلاتی مانند تماشاگرنماها، شعارهای غیراخلاقی و برخوردهای غیرفرهنگی روبه رو هستیم. در محل های برگزاری رقابت های فوتبال، بعضاً الفاظ نامناسبی گفته می شود که شنیدن آنها در شأن و منزلت زن مسلمان نیست.

اما این معضلی است که چه زنان حضور داشته یا نه، وجود دارد. برخورد با افراد خاطی، ممانعت از دادن شعارهای زشت، احداث امکانات و تاسیسات مناسب، طرح شعارهای اخلاقی، پاکسازی فضای میادین ورزشی، اطلاع رسانی و تبلیغات مثبت از طریق رسانه های همگانی و... می تواند در این راه کارگشا باشد. در حال حاضر ورزشگاه های کشور از لحاظ امکانات با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارند، به غیر از مسائل فرهنگی، از نظر محل نشستن، سرما و گرما، مکان های بهداشتی، درهای ورود و خروج و... نیز مشکلات بسیاری در ورزشگاه ها وجود دارد. شاید اگر موانع موجود رفع شود، زنان راحت تر بتوانند به این آرزوی دیرینه خود که حضور در ورزشگاه های فوتبال است، دست یابند.

به اعتقاد نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال باید کاری کرد که زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور بتوانند بدون دغدغه فوتبال را از نزدیک دنبال کنند تا حداقل هیجان بخشی از ورزش دوستان به ویژه نسل جوان به این نحو فروکش کند. فریده شجاعی گفت؛ ما تابع سیاست های نظام هستیم و اگر مسائلی وجود دارد که مثلاً نباید بانوان در ورزشگاه ها حضور یابند پس باید تابع سیاست بود. اما بهتر است این موانع و چالش ها را پیدا کرد و اگر مقدور بود راه حل معقولانه یی پیشنهاد داد.

شجاعی درخصوص جو حاکم بر فوتبال هنگام باخت یک تیم و ایجاد ناآرامی و برخی بی حرمتی ها گفت؛ به نظر من شاید حضور زنان در ورزشگاه ها بتواند این مساله را کمی تعدیل کند، چون مردان ایرانی به سبب برخی تعصبات خاص از دادن دشنام یا حرکات ناشایست در حضور زنان خودداری می کنند.

ناهید توسلی پژوهشگر امور زنان عدم حضور برابر زن و مرد در فعالیت های مختلف جامعه را موجب پدید آمدن خشونت مردانه می داند. به گفته وی حضور زنان در ورزشگاه ها به عنوان تماشاگر، نشاط را به میادین ورزشی بازگردانده و با تلطیف، موجب حفظ حرمت ها از سوی حاضران دیگر نیز خواهد شد.

اما محمدمهدی خبیری عضو هیات علمی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران گفت؛ ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه ها راه حل نیست بلکه باید به دنبال راهکاری بود تا هم محدودیت ایجاد نشود هم مسائل شرعی و عرفی رعایت شود. به نظر من حضور زنان در ورزشگاه ها باعث می شود مردان مسائل را بیشتر رعایت کنند و از بی حرمتی و بی احترامی هایی که هنگام بازی در ورزشگاه ها از خود نشان می دهند به این نحو جلوگیری شود.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


حجت الاسلام مهاجریان امام جمعه شهرستان طبس طی نامه ای به مدیر کل صدا و سیمای استان یزد در خصوص تحریف بخشی از سخنان وی در مراسم بزرگداشت شکست آمریکا در صحرای طبس اعتراض خود را اعلام داشت.

 حجت الاسلام مهاجریان در نامه ای به مدیر کل صدا و سیمای استان یزد اعتراض خود را در خصوص تحریف بخشی از سخنان خود را که در مراسم گرامی داشت مراسم شکست آمریکا در صحرای طبس مبنی برایجاد موزه مرگ بر آمریکا ابراز داشته بود؛ اعلام کرد.

در این نامه آمده است؛

سلام علیکم

 احتراما با گرامی داشت سال نوآوری و شکوفایی و تبریک سالروز شکست مفتضحانه حمله نظامی آمریکای جنایتکار در صحرای طبس و تشکر از پخش اخبار و مسائل طبس و نهاد امامت جمعه در صدا و سیما در بخش خبری 7 و 45 دقیقه و 11 مورخه 5 اردیبهشت 87 که اخبار صحرای طبس پخش شد بخشی از مطالب بنده تحریف شده بود و آن احداث موزه مرگ بر آمریکا در محل حادثه و حال آنکه حرف بنده تاسیس آن در شهر طبس بوده و به دلائل متقن و منطقی به نوارها مراجعه شود.

باتشکر

‌امام جمعه طبس


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


دادن میدان به رقیب

سه شنبه 87 اردیبهشت 10 ساعت 12:0 صبح
مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به هر تقدیر پایان یافت و اصلاح‌طلبان توانستند در حوزه‌های انتخابیه شهرستان‌هایی که امکان رقابت برای آنان وجود داشت به موفقیت‌های خوبی دست‌یابند. هرچند در تهران به عنوان پیشانی سیاست در ایران موفقیت قابل‌قبولی نصیب جبهه اصلاحات نگردید. صرف‌نظر از صحت و سقم نتایج اعلام شده در تهران که در جای خود باید مورد بحث و تجزیه و تحلیل قرار گیرد، اعلام نتایج رسمی نباید پیروزی مطلق جبهه متحد اصولگرایان تلقی گردد زیرا این نتایج حاصل رای اقلیت محدودی از رای‌دهندگان تهرانی است. غیبت اکثریت معنی‌دار و قاطع مردم و رای‌دهندگان تهران زمینه‌ای را فراهم کرد که جبهه متحد اصولگرایان بتواند با آرای حداقل و به راحتی اکثریت قاطع کرسی‌های پایتخت را از آن خود کند. غیبت معنی‌دار مردم تهران از جنبه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی باید مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

از نظر پایداری نظام و امنیت ملی کشور هرچند در کوتاه‌مدت ممکن است خطری از این ناحیه متوجه کشور و نظام نگردد لکن این سطح پایین از نشاط و مشارکت سیاسی آن هم در نظامی که فقط و فقط به مردم خود متکی است، قابل قبول و قابل تحمل نخواهد بود. مسوولان عالی‌رتبه نظام باید با درک جنبه‌های مختلف این پیام سیاسی و اجتماعی مهم، با آسیب‌شناسی علمی به انتقادات و ایرادات مردم پاسخ مناسب داده و زمینه لازم برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات آتی را فراهم کنند.

ممکن است افرادی ساده‌لوح و خوش‌خیال تصور کنند که مشارکت محدود مردم در انتخابات که منجر به پیروزی اصولگرایان می‌شود از مشارکت وسیع مردم که منجر به پیروزی اصلاح‌طلبان می‌گردد برای نظام بهتر است لکن افراد عاقل و دوراندیش به‌خوبی درک می‌کنند که این سطح از مشارکت عمومی به هیچ‌وجه برای نظام مردمی جمهوری اسلامی قابل قبول و تحمل نیست.

از نقطه نظر فکری و جناحی هم انتخابات بیست‌و‌چهارم اسفند‌ماه و ششم اردیبهشت‌ماه درس‌ها و عبرت‌هایی دارد. به راستی مردمی که در انتخابات شرکت نکردند به خود و کشور خود چه کمکی کردند. اینکه اکثریت مردم از حق خود استفاده نکرده و امتیاز مدیریت چهارسال آینده کشور را به رقیب خود واگذار کرده‌اند چه ارزش و اعتباری دارد؟

رنجش‌ها و ناراحتی‌ها از روند مدیریت کشور و نیز مسائل مربوط به برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه قابل درک است ولی آیا راه‌حل مقابله با این مشکلات، دادن امتیاز به رقیب بود؟

شاید اکثریت مردم فریب جریانی را خوردند که در جریان برگزاری انتخابات از همه ابزارهای خود برای دلسرد کردن مردم استفاده کرد. اگر هدف دلسرد کردن و خانه‌نشین کردن مردم و مهم‌تر از توده‌های میلیونی مردم، شخصیت‌های سیاسی تاثیرگذار برای کسب کرسی‌های مجلس هشتم بود باید به موفقیت رقیب آفرین گفت ولی بازی خوردن اکثریت سیاسیون و توده‌های میلیونی را چگونه تفسیر کنیم.
به هر تقدیر انتخابات پایان گرفت و اکثریتی که در انتخابت شرکت نکرده و به یک انتخاب حداقل نسبی دست نزدند باید چهار سال حکومت کسانی را پذیرا باشند که با رای اقلیت، مدیریت کشور را در اختیار خواهند داشت. باید پذیرفت که سیاست انتخاب نسبی است و اگر از این اختیار و امکان استفاده نکنیم فقط و فقط فرصت‌ها را به رقیب داده‌ایم.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


خاتمی یک سرمایه ملی است

دوشنبه 87 اردیبهشت 9 ساعت 11:0 عصر
نماینده نیشابور گقت: «میزان مشارکت در انتخابات مجلس هشتم نشان می‌دهد که مردم نسبت به سرنوشت‌شان بی‌تفاوت شده‌اند و این امر برای کشور خطرناک است و به نظرم در این شرایط که مردم بی‌تفاوت شده‌اند چهره‌هایی مثل خاتمی می‌توانند دوباره امید و نشاط را به جامعه بازگردانند».
غلامحسین مظفری نماینده نیشابور در خانه ملت  در خصوص بازنشستگی خاتمی گفت: «احساس می‌کنم که خاتمی یک سرمایه‌ای است برای ملت ایران و قطعا می‌تواند در تمامی صحنه ها برای کشور تاثیرگذار باشد».
وی افزود: «معتقدم خاتمی می‌تواند خیلی بیشتر از اینها در کشور تاثیرگذار باشد و بازنشستگی او در این زمان خیلی زود به نظر می‌رسد».
عضو فراکسیون اقلیت اظهار داشت: «هنوز خاتمی یک چهره محبوب در میان مردم است و اگر در انتخابات شرکت کند با اقبال عمومی مواجه خواهد شد».
وی در پایان گفت: «میزان مشارکت در انتخابات مجلس هشتم نشان می‌دهد که مردم نسبت به سرنوشت‌شان بی‌تفاوت شده‌اند و این امر برای کشور خطرناک است و به نظرم در این شرایط که مردم بی‌تفاوت شده‌اند چهره‌هایی مثل خاتمی می‌توانند دوباره امید و نشاط را به جامعه بازگردانند».

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


دوران مدرس زنده شد

دوشنبه 87 اردیبهشت 9 ساعت 9:0 عصر
محمد خوش چهره نماینده تهران در مجلس هفتم و از نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس هشتم که نتوانسته است وارد مجلس هشتم شود ،با ابراز تعجب از نتیجه آرا گفت:  در صندوقی که خانواده ام رای دادند ، آرای من صفر اعلام شده است که این مسئله باید پیگیری شود.
خوش چهره  مدعی شد: در 200 تا 300 صندوق دیگر که بر اساس اطلاعاتم رای خوبی در آنجا داشته ام هم آرای من صفر اعلام شده که این مسئله نیز در حال پیگیری است.
 وی ادامه داد:  بر اساس خبری که دارم مسوولان در حال پیگیری هستند و نتیجه ظرف چند روز آینده اعلام می شود.
خوش چهره تاکید کرد: در محله خودمان در منطقه اوین تهران و تعدادی دیگر از محله های پر رای تهران که پیگیری کردم رای من صفر اعلام شده که ثبت "رکورد صفر" بسیار عجیب است و به همین دلیل موضوع در حال پیگیری است.
 وی در این حال اظهار نظر درباره درخواست بازشماری آرا را به آینده موکول کرد.
خبرنگار عصرایران پس از این گفت و گو و تنظیم خبر ،  برای چک کردن مجدد اظهارات خوش چهره با وی تماس گرفت که وی بار دیگر بر گفته های خود تاکید کرد. 
گفتنی است خوش چهره در دور دوم انتخابات تهران نفر آخر(بیست و دوم) شد .

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


<      1   2   3   4   5   >>   >