سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

سرمایه‌گذاری یانگوم در صنعت فولاد

دوشنبه 86 شهریور 26 ساعت 8:0 صبح

سرمایه‌گذاری بازیگر نقش اصلی سریال «جواهری در قصر» در یک شرکت صنعتی - فرهنگی به رشد اقتصادی این شرکت منجر شد.
به گزارش سرویس تلویزیون ، لی یونگ آئه که در سریال «جواهری در قصر» نقش یانگوم را بازی می‌کند، با پرداخت 600 میلیون ون (واحد پول کره جنوبی) بخشی از سهام شرکت «کی و سرگرمی» (K and enterainmet) را خریداری کرد تا سیر صعودی ارزش سهام این شرکت با سرعت بیشتری دنبال شود.
مسوولان شرکت K and enterainmet اخیرا در اطلاعیه‌ای اعلام کرده‌اند که قصد دارند فعالیت این شرکت را در بخش صنعت فولاد ارتقاء دهند و فعالیت بخش فرهنگی نیز با استقلال کامل و به عنوان بخش جنبی در کنار فعالیت بخش صنعتی ادامه خواهد یافت.
به نقل از مجله کره‌ای تایمز، اعلام خبر سرمایه‌گذاری بازیگر زن سریال «جواهری در قصر» در شرکت K and enterainmet باعث شهرت این شرکت و بالا رفتن سهام آن شده است.
این در حالی است که سخنگوی این شرکت با رد این مساله، تقویت بخش صنعتی شرکت K and enterainmet که اخیرا از سوی مسئولان آن اعلام شده را دلیل بالا رفتن ارزش سهام این شرکت اعلام کرده است.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


اولین مسلمان "روزه‌دار" به فضا می‌رود

دوشنبه 86 شهریور 26 ساعت 7:0 صبح

دولت مالزی امیدوار است اولین فضانورد مسلمان روزه‌دار را در ایام ماه مبارک رمضان به فضا بفرستد.
به گزارش پایگاه اینترنتی "اسلام آنلاین" ، "عنان سی" از اداره پیشرفت‌های اسلامی مالزی (‪ (JAKIM‬گفت، باعث افتخار خواهد بود که فضانوردان این کشور با فریضه "روزه" به فضا رفته و تجربه‌ای بسیار ارزشمند در این زمینه برای علم فضانوردی کسب نمایند.
هم اکنون ‪ ۲‬نامزد فضانوردی از کشور مالزی در پایگاه "بایکانور" آموزش فضانوردی می‌بینند.
بنابر این گزارش، یکی از این فضانوردان دندانپزشک ارتش و دیگری پزشک است که هر دو مسلمان هستند و یکی از آنها که دارای بهترین شرایط برای انجام ماموریت ‪ ۱۱‬روزه باشد ، در روز دهم اکتبر (‪ ۱۱‬مهر ) به فضا خواهد رفت.
عنان سی گفت: زمان روزه برای این فضانورد بر اساس وقت محلی از مبداء پرواز ، یعنی پایگاه بایکانور خواهد بود.
عنان سی خاطرنشان ساخت فرد انتخاب شده برای این ماموریت، این اختیار را خواهد داشت تا فریضه روزه خود را طی این ماموریت و یا در بازگشت در پایگاه روسیه به جای آورد.
تاکنون چندین مسلمان به فضا رفته‌اند، اما هیچکدام از ماموریت‌های فضایی آنها طی ماه مبارک رمضان نبوده است.
در صورت انجام این ماموریت، فضانورد مالزیایی نهمین مسلمانی خواهند بود که به فضا خواهد رفت. خانم "انوشه انصاری" از کشور ایران آخرین مسلمانی بود که در سپتامبر ‪ ) ۲۰۰۶‬شهریور ‪ (۱۳۸۵‬از این پایگاه به ایستگاه بین‌المللی فضایی سفر کرد.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


مراسم روز جهانی دارفور، در ‪ ۳۰‬کشور جها

دوشنبه 86 شهریور 26 ساعت 6:0 صبح

گروه‌های مدافع حقوق بشر، امروز (‪ ۱۶‬دسامبر ‪ ۲۵‬شهریور) را روز جهانی دارفور اعلام کرده‌اند و به همین مناسبت تظاهرات‌ها و گردهمایی‌هایی در ‪۳۰‬ کشور جهان برگزار می‌شود.
به گزارش بی‌بی‌سی، شرکت‌کنندگان در این گردهمایی‌ها که از سوی "دیده‌بان حقوق بشر"، "عفو بین‌الملل" و "گروه ائتلاف برای نجات دارفور"، برگزار می‌شود، قراراست در اعتراض به آنچه بی‌توجهی رهبران جهان به بحران دارفور می‌دانند، چشم‌های خود را با چشم بند بپوشانند.
در منطقه دارفور سودان، تاکنون بیش از ‪ ۲۰۰‬هزار نفر کشته و نزدیک به دو میلیون تن آواره شده‌اند.
دولت خارطوم و شبه‌نظامیان عرب متحد آن به قتل عام ساکنان غیرعرب منطقه دارفور، از سال ‪ ۲۰۰۳‬متهم هستند، اما آنها این اتهام را رد می‌کنند.

قرار است واحدهای صلحبانی سازمان ملل متحد تا آخر سال جاری میلادی به دارفور اعزام شوند و همراه با پاسداران صلح کشورهای عضو اتحادیه آفریقا ماموریت صلحبانی، از جمله حمایت از غیرنظامیان در برابر تهاجم احتمالی گروه‌های مسلح را برعهده بگیرند.
دولت سودان که قطعنامه‌های قبلی شورای امنیت را نپذیرفته، مصوبه اخیر شورا را مثبت ارزیابی کرده است.
در سال ‪ ،۲۰۰۴‬شورای امنیت به دلیل آنچه که حمایت دولت سودان از نسل‌کشی و آواره کردن آفریقایی تباران دارفور می‌خواند، تحریم‌هایی را علیه سودان وضع کرد و در قطعنامه‌های بعدی خواستار اعزام پاسداران این سازمان برای جلوگیری از ادامه خشونت در این منطقه شد.
دولت سودان که تامین امنیت ساکنان دارفور را امری داخلی می‌داند، این قطعنامه‌ها را نپذیرفت، اما با اعزام واحدهای صلحبانی اتحادیه آفریقا، که ماموریت محدودتری دارند، موافقت کرد.
منطقه دارفور واقع در غرب سودان از سال ‪ ۲۰۰۳‬شاهد درگیری خونین بین اکثریت آفریقایی تبار و شبه‌نظامیان عرب تباری بوده است که دولت سودان به تجهیز و حمایت از آنان متهم شده است.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


پشت پرده کارشکنی «رنو» در «تندر 90»

دوشنبه 86 شهریور 26 ساعت 5:0 صبح
از مدتی پیش، شرکت‌های مونتاژکننده و ثبت‌نام‌کننده تندر 90 (L90) در تماس با خریداران ثبت‌نام‌کننده، از آنان خواسته‌اند خودرو دیگری را به جای تندر 90 با شرایط استثنایی تحویل بگیرند.
گفته می‌شود در تماس با این شهروندان،‌ اظهار شده که به دلیل عدم تأمین قطعه از سوی شرکت رنو، این شرکت، قادر به تحویل خودرو ثبت‌نامی در تاریخ مقرر نیست.
بنا بر این گزارش، از اسفند سال گذشته، نزدیک به هشتاد هزار نفر از شهروندان کشورمان با پرداخت مبالغ پنج میلیونی، درخواست تحویل خودرو تندر 90 کردند و دو شرکت «ایران‌خودرو» و «پارس‌خودرو»، موظف به تولید این خودروها شدند. در یکی دو هفته ابتدایی تحویل این خودرو، خودروسازان ایرانی در ظرفیت روزانه بیش از یکصد دستگاه به مونتاژ این خودرو پرداختند، چنان‌که ورود این خودرو به خیابان‌ها نمایان شد و بنا بر برخی آمارها تا دو هزار خودرو تندر 90 تحویل مشتریان شد، اما بنا بر اطلاعات رسیده،‌ در هفته‌های اخیر، ظرفیت تولید این خودرو در هر یک از خودروسازهای مذکور، به میزان میانگین زیر پنجاه دستگاه کاهش یافته است.

یکی از ثبت‌نام‌کنندگان ناکام تندر 90 به خبرنگار «بازتاب» گفت: «پس از گذشت هفت ماه، تندر 90 را به ما ندادند، وقتی برای تبدیل وضعیت رفتیم، تنها وانت و پژو پارس و 206 صندوق‌دار را می‌توانیم انتخاب کنیم آن هم به این صورت که همین الان باید الباقی مبلغ را پرداخت کنیم و سه ماه آینده به بعد، خودرو درخواستی را تحویل بگیریم. یک راه دیگر هم هست و آن این‌که اساسا انصراف دهیم و پول خود را بگیریم که ظاهرا بابت هر ماه 50 هزار تومان سود 5 میلیون تومان را خواهند داد».
با توجه به اعلام خودروساز ایرانی به مشتریان، مبنی بر تأمین نشدن قطعه توسط رنو، این پرسش نیز به وجود آمده که آیا خودروهایی که هم‌اکنون در ایران تولید می‌شود، با قطعات اصلی و مورد تأیید رنو تولید می‌شود؟
در حالی که برخی منابع،‌ کارشکنی رنو را ناشی از مسائل تحریم اقتصادی ایران توسط فرانسه ارزیابی می‌کنند، برخی بررسی‌های انجام‌شده حاکی از آن است که این امر با هدف تحت فشار گذاشتن وزارت صنایع ایران جهت تعدیل قرارداد ساخت تندر 90 به سود رنو است.
موضوع قرارداد ساخت خودرو L90 و چانه‌زنی‌های وزارت صنایع ایران و رنوپارس فرانسه بر سر شرایط قرارداد، از پنج سال پیش به یک سوژه استثنایی تبدیل شد، اما از اوایل روی کار آمدن دولت کنونی، اعلام شد که دو طرف بر سر شرایط به توافق رسیده‌اند و به این ترتیب،‌ با امضای قرارداد از سوی دو طرف، ثبت‌نام آن آغاز شد. در شرایط قرارداد امضاشده با خواست طرف ایرانی، تولید داخل کردن گام به گام این خودرو و حتی صادرات آن نیز مد نظر قرار گرفته بود و برخی بر این باورند که فشارهای کنونی رنو با هدف تغییر دیرهنگام شرایط قرارداد به سود خود انجام می‌شود.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


در حالی که بانک مرکزی تاکنون به هشدارهای پیاپی درباره خطرات افزایش بیش از حد ذخایر ارزی کشور در بانک‌های خارجی بی‌توجه بوده است، رسیدن حجم این ذخایر به رقم بی‌سابقه 65 میلیارد دلار، می‌تواند به تحریک آمریکا برای بلوکه کردن دارایی‌های ایران منجر شود.
بانک مرکزی در یک سال گذشته و پس از تصویب نخستین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران، به رغم دریافت هشدارهای پیاپی درباره محدود نگه داشتن سقف ذخایر ارزی کشور در بانک‌های خارجی، همچنان به افزایش بی‌رویه ذخایر اقدام کرده و اکنون که رقم ذخایر از مرز 65 میلیارد دلار گذشته است، این امکان وجود دارد که با توجه به چشمگیر بودن این رقم، غرب برای بلوکه کردن ذخایر ارزی کشور در چهارچوب قطعنامه‌های شورای امنیت تحریک شود.
این در حالی است که بنا بر نظر کارشناسان، موجودی سی تا چهل میلیارد دلاری حساب ذخایر ارزی کشور برای روابط مالی خارجی کفایت می‌کند و افزایش رقم ذخایر ارزی تا دو برابر میزان مورد نیاز، تنها ریسک جمهوری اسلامی را در وضعیت حساس پرونده هسته‌ای افزایش می‌دهد.
با این حال گفته می‌شود، با تغییر مدیریت بانک مرکزی و انتصاب فردی که تجربه اداره کشور در شرایط حساس را داراست، احتمال اصلاح رویه یادشده و پیش‌بینی تمهیدات لازم وجود دارد.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


با اعلام خروج طیف مقتدی صدر از فراکسیون ائتلاف یکپارچه عراق، بخش‌های دیگری از سناریو پیچیده سازمان جاسوسی آمریکا برای تضعیف یا سقوط دولت «نوری المالکی» آشکار شد.
پس از آن‌که طیف سنی عرب حاضر در پارلمان عراق و دولت این کشور، با تحریک و مزاحمت دولت‌های عربی، پنج تن از شش وزیر خود را از دولت عراق بیرون کشید، به نظر می‌رسد اکنون نوبت طیف شیعی تندرو «تیار صدر» است که در پوشش شعارهای ضدآمریکایی و به بهانه ارایه ندادن نقشه خروج نیروهای آمریکایی از عراق، عملا در راستای سناریو پنهان سازمان «سیا» در تضعیف دولت مالکی، نقش‌آفرینی کند.
گفتنی است، ائتلاف عراق یکپارچه که مهم‌ترین ائتلاف پیروز در انتخابات پارلمانی عراق است، 130 نماینده در پارلمان داشت که از این تعداد، پانزده نماینده حزب فضلیت در ماه مارس از این فراکسیون خارج شدند و سی تن دیگر نیز، هم‌اکنون در آستانه خروج از این ائتلاف هستند که در این صورت، تعداد اعضای این فراکسیون به 85 نفر کاهش می‌یابد.
بنا بر این گزارش، هم‌اکنون که کردها متحد استراتژیک دولت مالکی به شمار می‌روند، در مجموع 58 کرسی در پارلمان دارند که 53 نماینده از آن دو حزب اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان عراق و پنج نماینده نیز مربوط به حزب اسلامی کردستان عراقند و با توجه به 275 نماینده حاضر در پارلمان عراق، دولت کنونی برای حفظ اکثریت نسبی (138 کرسی) دست‌کم به حمایت 53 تن از نمایندگان کرد نیاز دارد.
برخی منابع بر این باورند که فتنه مشکوک نیمه شعبان کربلا، با خط‌دهی عناصر نفوذی سازمان «سیا» به «جیش‌المهدی» رخ داده و خروج نمایندگان صدری از ائتلاف اصلی مورد حمایت مرجعیت که پس از انتقادات گسترده به این جریان پس از نیمه شعبان انجام می‌شود، گام بعدی این سناریو برای تضعیف دولت مالکی است؛ به گونه‌ای که در صورت تداوم این طرح و کاهش تعداد کردهای حامی دولت مالکی، احتمال می‌رود استیضاح دولت کنونی نیز در دستور کار طراحان پشت پرده این سناریو قرار داشته باشد.
این در حالی است که علاوه بر فراکسیون‌های پیش‌گفته، سنی‌های بعثی به رهبری «صالح المطلک» یازده کرسی،‌ اعراب سنی (جبهه توافق و حزب اسلامی عراق) حدود پنجاه کرسی و شیعیان لائیک (العراقیه) به رهبری «ایاد علاوی» حدود 35 کرسی در پارلمان عراق دارند.
در این حال، یک منبع نزدیک به ائتلاف عراق یکپارچه به خبرنگار «بازتاب» گفت: هم‌اکنون دولت عراق بنا بر روابط نزدیک و اتحاد استراتژیک ائتلاف عراق یکپارچه با جبهه متحد کردستان شکل گرفته و از همین رو، کناره‌‌گیری جریان صدر نمی‌تواند نقش زیادی در تضعیف دولت مالکی بازی کند، چراکه در زمان حضور این جریان هم ائتلاف عراق یکپارچه، 130 کرسی داشت که از اکثریت نسبی کمتر است.
وی گفت: متأسفانه به رغم نرمش‌های انجام‌شده از سوی شیعیان، برخی تحرکات گروه صدری‌ها توجیه‌نشدنی است، همان‌گونه که پس از حادثه سامرا نیز آنان تهدید به کناره‌گیری از پارلمان و پس از مدتی با درک بی‌مفهوم بودن این حرکت خود، از این تهدید صرف‌نظر کردند.
وی درباره احتمال ائتلاف جریان صدر با دیگر اقلیت‌های موجود گفت: البته فضای کنونی عراق و نیز ویژگی‌های غیرقابل‌پیش‌بینی جریان صدر هر رخدادی را ممکن می‌کند، اما واقعیت آن است که جریان صدر با هیچ یک از جریانات بعثیون، اعراب سنی و شیعیان لائیک سابقه روابط خوب ندارد و به علاوه، پیوستن آن به این طیف‌ها هرچند ممکن است به تضعیف بیشتر دولت مالکی بینجامد، به پدید آمدن ائتلاف قدرتمندتری که قادر به تشکیل دولت شود، منجر نخواهد شد.
یک کارشناس مسائل عراق نیز به خبرنگار «بازتاب» گفت: دلسوزان مردم عراق و سیاسیون حاضر در ائتلاف عراق یکپارچه و جریان صدر، اکنون باید همه تلاش‌های خود را در راستای تسامح سیاسی و جلوگیری از هرگونه تفرقه به کار گیرند و به ویژه جوانان پرشور صدری، باید با دقت و هشیاری تلاش کنند در راه نقشه‌های پیچیده اشغالگران آمریکایی گام برندارند.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


انفجار مین و ۱۴ شهید و مجروح در سردشت

دوشنبه 86 شهریور 26 ساعت 2:0 صبح
در انفجار مینی که روز گذشته در محل عبور یک خودرو نظامی منفجر شد، یکی از نیروهای سپاه پاسداران به شهادت رسید و سیزده تن دیگر نیز مجروح شدند.
بنا بر این گزارش، حوالی ساعت ۱۰ صبح روز گذشته، یک خودرو نظامی که عازم قرارگاه بود، در محور مراسلاتی آلواتان سردشت از روی یک مین کار گذاشته شده به دست تروریست‌‌های «پ.ک.ک» عبور کرد که در اثر انفجار آن، یک تن شهید و سیزده تن دیگر مجروح شدند.
این گزارش می‌افزاید: یک مین دیگر هم روز گذشته با هوشیاری مأموران در منطقه سرو، در نزدیکی ارومیه خنثی شد که خوشبختانه هیچ تلفاتی در بر نداشت.
این چندمین حادثه خونبار ناشی از کار گذاشتن مین در منطقه شمال غرب کشور توسط تروریست‌هاست.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


تذکر مهم وزیر کار به استاندار تبلیغاتچی

دوشنبه 86 شهریور 26 ساعت 12:47 صبح

وزیر کار و امور اجتماعی خطاب به استاندار آذربایجان غربی که در اظهاراتی تلاش می‌کرد عملکرد خود در استان متبوعش را بسیار عالی جلوه دهد، تذکر داد که لطفا با زبان آمار سخن بگویید.
چندی پیش در جریان معارفه مدیر کل کار و امور اجتماعی استان آذربایجان غربی که وزیر کار نیز در آن حضور یافته بود، دکتر رحیم قربانی استاندار آذربایجان غربی در اظهاراتی در حضور جهرمی، به تمجید از عملکرد مدیریت استان پرداخت و از جمله فعالیت در زمینه پرداخت تسهیلات، بنگاه‌های زودبازده و جذب سرمایه‌گذاری در این استان را بسیار خوب و دارای رتبه تک‌رقمی در کشور خواند.
بنا بر این گزارش، دکتر جهرمی، وزیر کار که سخنران بعدی این جلسه بود، پس از بیان برخی مقدمات، خطاب به استاندار آذربایجان غربی گفت: به نظر من باید درباره این‌گونه مسائل با عدد و رقم سخن بگوییم. لذا من برخی رتبه‌های شما در کشور را می‌گویم و سپس خودتان می‌توانید قضاوت کنید.
وی ضمن تأیید این‌که این استان در زمینه طرح‌های زودبازده خوب عمل کرده، تأکید کرد: بانک‌های استان در این زمینه خیلی عقب هستند.

وی رتبه بانک صنعت و معدن آذربایجان غربی را در ارایه تسهیلات بیست و پنجم، رتبه بانک ملت استان را بیست و دوم، بانک صادرات را بیست و هفتم، بانک سپه را پانزدهم، بانک ملی را نوزدهم، بانک مسکن بیست و ششم، بانک کشاورزی را چهاردهم و بانک رفاه کارگران آذربایجان غربی را دارای رتبه شانزدهم اعلام کرد.
در این مقطع، رحیم قربانی از جمع اجازه گرفت و با اشاره به رتبه‌های بانک‌های عامل استان از سوی وزیر کار و امور اجتماعی خطاب به مدیران بانک‌ها اظهار کرد: رتبه پرداخت تسهیلات هر کدام از بانک‌ها تا پایان سال اگر یک رقمی نشود، باید از استان بروند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


نامه سرگشاده «نوری زاد» به ضرغامی

دوشنبه 86 شهریور 26 ساعت 12:0 صبح

محمد نوری زاد نویسنده و کارگردان طی مقاله ای دغدغه ها و نگرانی های خود را درباره برنامه های خبری ، مذهبی، حجاب و سختی های کار در سیما را تشریح کرد.
نوری زاد در این مقاله که رونوشت آن را در اختیار  خبرگزاری ها قرار گرفته، نوشته است: مهندس ضرغامی ، تا آنجا که نویسنده می شناسد و تجربه دارد ، حتی نقدهای تند را با رویی گشاده می پذیرد . من حقیقتاً خود را دوست و دوستدار ضرغامی می دانم . هرگز بنای تخریب او را و ندیدن زحمت های او را ندارم . نگران این هستم که ناگهان به خود آییم و فرصت ها را از کف رفته ببینیم . پیشاپیش از ضرغامی ، بخاطر صراحت قلم خود پوزش می خواهم و خدای متعال را در خیرخواهی این مطلب ، شاهد می گیرم .
وی در مورد کار در سیما یادآور شده است: کارکردن در تلویزیون ، هم در حوزه برنامه سازی ، و هم در جایگاه مدیریتی ، بسیار حساس تر و نافذ تر و فرساینده تر از سایر رسانه ها ست . چرا که جدا از برنامه های زنده ، تولید یک برنامه تلویزیونی ، به عبور از مراحلی نیازمند است که آمیزه ای از هنر و مدیریت و فن و ابزار و طرح و برنامه را می طلبد .
به گفته محمد نوری زاد، ضرغامی در بدو ورود به صدا و سیما ، چهار مرحله سخت پیش رو داشت : 1 - فراوانی کارکنان صدا و سیما 2 - مدیران متفرق 3 - اغتشاش در طرح و برنامه 4 - نوسان بودجه.
وی تاکید کرد: با خوشرویی متداولی که در ضرغامی بود و هست ، دستی به ترکیب ساختاری صدا و سیما نخورد. او اصلاً بنای این را نداشت که یک کارمندفلان شبکه و بهمان شهرستان ، حتی اگر بیکار و اضافی باشد ، از او رنجیده خاطر شود .
به گفته وی، ضرغامی سطح کیفی مدیریت حاکم بر صدا و سیما را پایین کشید . گاه افرادی را بر منصب هایی نشاند که با اطمینان می شود بر سوختن و هدر رفتن آن موقعیت رسانه ای تاکید ورزید .
محمد نوری زاد در خصوص مذهب در تلویزیون تاکید کرده است: مذهبی است که امکان ارتباط با سایر نحله های فکری را از خود سلب کرده و یک جانبه بر سر مخاطب بارانده می شود . مذهبی فرسوده و خسته و از رمق افتاده . در این مذهب ، از انعطاف ها و پیچش های ظریف فقهی و تطابق آن با ظرفیت های روز یا بهتر بگویم : نشاطی که ذاتی مذهب است ، خبری نیست . .. حال آنکه ، مذهب ، یک شاهراه است تا مردمان از آن بهره ببرند و به مقصد برسند.
وی افزود: آزار دهنده ترین جلوه مذهب ضرغامی ، آنجاست که قرار است مستقیماً یک گزارش ورزشی خارجی و بین المللی پخش شود . ضرغامی اگر می دانست حذف پی در پی صحنه ها ، چه خراشی به جان مردم می اندازد ، و همزمان اگر از وزن نفرت مردمان نیز خبر داشت ، چه بسا ترجیح می داد مثل بسیاری از موارد مشابه ، از خیر پخش مستقیم آن مسابقات صرفنظر کند و گلچین آن را با کمی تاخیر تحویل مردم دهد .
به گفته وی، ضرغامی در این سال های ریاست خود بر سازمان صدا و سیما ، اگر بیست درصد برای کیفیت برنامه ها و دکل های بالای کوه ها در سراسر کشور و جشنواره ها و مقتضیات کارکنان ، وقت و انرژی صرف کرده باشد ، هشتاد درصد دغدغه و حساسیتش را به مذهبی کردن همه شبکه ها و ریز و درشت این نگرانی محوری اختصاص داده است .

وی در مورد حجاب در صدا و سیما تاکید کرد: رسانه ای که افتخار می کند به " ملی " بودنش ، به مسله حجاب که می رسد ، کاملاً عمومیت خود را کنار می گذارد و به ناشیانه ترین وجه ممکن ، اتفاقاً حجاب را به زیر می کشد . ضرغامی یک سند ، بله فقط یک سند ندارد که با این همه اصرار بر پوشش بازیگران و حذف بدپوششی رهگذران یک گزارش خیابانی ، جمعیت حجاب دوستان از جایگاهی به جایگاهی بالاتر صعود کرده باشد . چرا ؟ پاسخش مشخص است : پذیرش حجاب ، یک پذیرش درونی است که با "رشد" حاصل می شود . حجاب یک یونیفورم تشکیلاتی یا پوشش متحدالشکل کارگران یک کارخانه نیست .
وی تاکید کرد: آراستگی صورت ظاهر جامعه می بایستی از ذات جامعه بجوشد ، و گرنه آشوبی از ظاهر سازی ها و تزویر ها و دورویی ها و تظاهر به مذهب در عرض و طول جامعه می پیچد و چارستون باورها و ذخایر روحی و روانی و فرهنگی و ایمانی جامعه را می جود، ضرغامی اما از همگان در این عرصه پیشی گرفت .
نوری زاد یادآور شده است: برجستگی و ذکاوت و هوشمندی یک مدیر فرهنگی در این نیست که کرکره های خاصی از جامعه را پایین بکشد و بسیاری را بالا نگاه دارد . بلکه هوشمندی در این است که با ارائه تصویری درست از جامعه ، مخاطبان این نظام را فزونی دهد . ی
محمد نوری زاد سپس به سانسور در تلویزیون پرداخته و می نویسد: منصفانه این که سانسور در یک رسانه و یک تلویزیون نمی تواند نباشد . بزرگترین رسانه های آزاد جهان نیز بنا به ضرورت اهل سانسور و ممیزی اند . اما این روند ، در تلویزیون ضرغامی ، از اندازه بیرون شده است .
وی می نویسد: این همه شبکه رادیویی و تلویزیونی را مگر می شود با درایت و درستی و هموشمندی اداره کرد ؟ پس باید با چند بخشنامه ، رگ حساسیت تمامی شبکه ها را بیرون کشید و همه را به خنثی گویی وا داشت . چرا که در بستر وسیع خنثی گویی و خنثی سازی ، احتمال خطا و آسیب و پرخاش مسئولان برتر ، به حداقل می رسد .
به گفته وی، ضرغامی از بین تمامی کشورهای تولید کننده آثار سینمایی ، فیلم های آمریکایی را بیش از همه پخش می کند . و اولین چیزی را که در این فیلم ها سانسور می کند ، پرچم آمریکا است . این حساسیت ، نشان از پرداختن به سطح پوک یک مناسبت سیاسی دارد . مثل این که ما غذای آمریکایی را بخریم و بخوریم و در جهت انکار همان غذا، بر چسب کارخانه اش را بکنیم و در سطح زباله اندازیم .
وی در این مقاله می نویسد: این همه موسیقی که با بشکن وکوبش دست و پا تولید نشده . اگر حرام است چرا پخش می شود ؟ می بینید که این سوال های سرگردان در سطح جامعه ما رواج دارد و همزمان مردم به کیاست ما می خندند . اما ضرغامی ، هرگز نخواست یک سلسله برنامه استدلالی بین یکصد جوان پرسشگر و یک مرجع فهیم و نترس ، بسازد و پخش کند و ریشه این پرسش های ویرانگر را بیرون بکشد و به دور اندازد .
نظر سنجی های تلویزیونی موضوع دیگری است که نوری زاد آن را مدنظر قرار داده و می نویسد: نظر سنجی های گاه به گاه ، دقیقاً همان چیزی است که در جامعه ما ، به نجات مسئولین ما آمده است . و ضرغامی نیز هرگز نتوانسته از اقبال مردمی در این نظر سنجی ها شگفت زده نشود. هدایت این نظر سنجی ها در این است که او هرگز به سراغ کارهای نکرده خویش نمی رود . و مثلاً از مردم نمی پرسد : ما چگونه باید باشیم ؟ و چه باید می کردیم که نکرده ایم ؟ و چه فرصت هایی را از دست داده ایم ؟ چه ظرافت ها و دقت ها و هوشمندی هایی که به کار نبسته ایم ؟ نسبت به سطح جهانی و رویارویی با جنبه های مختلف احقاق حق مردم ، در کجا قرار گرفته ایم ؟
وی در مقاله خود در مورد زیر پوست خبر سیما نوشته است: شاید زیر پوست غفلت های هریک از ما حادثه ای خانه کرده باشد ، اما برای مسئولین و یک نظام چشم به راه ، غفلت ها ، از اندازه که بیرون روند ، به فاجعه بدل می شوند . ..صدا و سیمای ما ، به هردلیل ، از کنار برخی از حادثه های بزرگ کشوری ، صورت برمی گرداند و سیاست شتر دیدی ندیدی اتخاذ می کند. این ندیدن حادثه ها ، و ندیدن عاملان آن ، بر خلاف نظر ضرغامی و دوستانش ، باعث خفه شدن و کمرنگ شدن آنها نمی شود .


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


آقای استاندار! خودشکن ‌آیینه شکستن خطاست

یکشنبه 86 شهریور 25 ساعت 11:0 عصر
«ابراهیم امینی» عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با انتقاد از سخنان اخیر استاندار تهران علیه مطبوعات و ‌با قرائت شعری خطاب به او گفت: «آیینه چون نقش تو بنمود راست؛ خود شکن آیینه شکستن خطاست». 
وی در گفت‌وگو یی افزود: «واکنش استاندار تهران به انعکاس گرانی کمرشکن قیمت مسکن ناشی از عدم تحمل درک واقعیات توسط ایشان است». 
امینی اضافه کرد: «دولت نهم و مسئولانش نباید انتظار داشته باشند مطبوعات فقط مجیز و نقاط مثبت آنها را بگویند زیرا مطبوعات مانند آیینه هستند که باید واقعیات را منتقل کنند اما متأسفانه عده‌ای هستند که بیان واقعیات را ولو به حق برنمی‌تابند». 
این نماینده مجلس ششم با بیان اینکه «مطبوعات وظیفه اطلاع‌رسانی به آحاد جامعه را برعهده دارند»، خاطرنشان کرد: «اگر مطبوعات اطلاعات را به صورت شفاف در اختیار مردم قرار ندهند، فضا برای شیادان و کلاهبرداران باز می‌شود». 
امینی تأکید کرد: «دولت باید بپذیرد که مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی وظیفه انتقال واقعیات و حقایق را به مردم برعهده دارند نه اینکه دولتمردان از حقیقت گویی مطبوعات بربیاشوبند». 
گفتنی است که پیش از این «کامران دانشجو» استاندار تهران در مراسم نمادین اهدای سهام عدالت خطاب به مطبوعات توصیه کرده بود تا «بی‌جهت روی قیمت‌های نجومی مسکن مانور ندهند و دلسوزی مردم را نکنند».

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >