سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

بررسی روند قضایی دانشجویان بازداشتی

دوشنبه 86 شهریور 26 ساعت 6:0 عصر

رئیس کل دادگستری استان تهران درباره پیگیری موضوع نحوه برخورد با دانشجویان دستگیر شده دانشگاه امیرکبیر گفت : هیئتی از طرف رئیس قوه قضائیه تعیین شد که گزارش بررسی خود را در این هفته ارائه خواهد کرد.
به گزارش واحد مرکزی خبر، علیرضا آوایی در حاشیه مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین مروی در جمع خبرنگاران افزود: هیئت تعیین شده قرار بود تسریع در رسیدگی به پرونده دانشجویان دستگیر شده و بررسی موضوع نحوه برخورد با آنان را انجام دهد.
وی گفت: با پیگیری های انجام شده کیفرخواست این پرونده ها صادر و به دادگاه ارسال شده است که در دادگاه رای مطابق با موازین صادر خواهد شد.
آوایی افزود: هیئت بازرسی، در مرحله اول با مشکلاتی برای بررسی موضوع نحوه برخورد با دانشجویان دستگیر شده مواجه شد اما با برطرف شدن این مشکلات، نتایج بررسی این هفته ارائه می شود.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


دولت برای دغدغه فرهنگی رهبری چه می‌کند؟

دوشنبه 86 شهریور 26 ساعت 5:0 عصر
ضرورت جدی‌تر گرفتن بخش فرهنگ، مهمترین تأکید رهبر انقلاب در دیدار اخیر ایشان با هیأت دولت بود؛ تأکیدی که با تیتر «باید از بخش فرهنگ رفع مظلومیت شود» رسانه‌ها از آن استقبال کردند.
دکتر احمدی‌نژاد در نخستین جلسه هیأت وزیران، پس از دیدار با رهبری و در پاسخ به سخنان ایشان، از برنامه‌ریزی «ویژه» برای رفع «سریع» دغدغه‌های فرهنگی آیت‌الله خامنه‌ای خبر داد.
به اذعان همه صاحب‌نظران، انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی است که اهداف اصلی دیروز و امروز آن در ارتقای اخلاق و معنویت جامعه در بستری فرهنگی تعریف شده است؛ آن گونه که رهبر انقلاب در دیدار یاد شده از فرهنگ به عنوان هوا برای انسان یاد می‌کنند.
جالب آن که درست به اندازه وسعت حوزه «فرهنگ» از این واژه تعریف ارایه شده که شاید جامعترین آنها، تعریف فرهنگ به عنوان هرمی چهار سطحی است که به ترتیب «باورهای بنیادین»، «ارزش‌ها»، «رفتارها» و «نمادها» قاعده تا رأسش را شکل می‌دهند.
حال ما چه این تعریف و چه تعریف دیگر را برای فرهنگ داشته باشیم، نخستین مظلومیت فرهنگ در کشورمان همین ابتدا رخ می‌نمایاند. در سالیان اخیر، هیچ گاه برای ارزیابی دقیق وضعیت فرهنگی کشور، شاخص‌های دقیق و قابل اندازه‌گیری ارایه نشده است. مطالعات آماری پراکنده، غیرقابل اتکا و ضد و نقیض 28 سال گذشته در حوزه فرهنگ شاهدی بر این مدعاست.

امروز هیچ مسئول فرهنگی نمی‌تواند در پایان سال از افزایش یا کاهش چند درصدی شاخص فرهنگ کشور آماری ارایه دهد و بگوید: بالاخره امسال فرهنگمان رشد داشت یا نداشت. البته شیوه نادرستی میان مسئولان فرهنگی ما باب شده که رشد آمار کمی فضاهای فرهنگی را به عنوان رشد شاخص فرهنگ کشور مطرح می‌کنند! ممکن است کلی فضای فرهنگی همچون کتابخانه، سینما و فرهنگسرا ساخته شود، اما این که به صرف احداث فضای فیزیکی، فرهنگمان را رشد یافته تلقی کنیم، اشتباهی بزرگ است.
از سوی دیگر، نبود شاخص نرم‌افزاری ارزیابی وضعیت فرهنگی در این سال‌ها، باعث شده است تا تخصیص‌دهندگان بودجه به این حوزه که چندان هم با فرهنگ مأنوس نیستند، همواره با به رخ کشیدن میزان اعتبارات طراح‌‌های عمرانی فرهنگی، از تخصیص بودجه حمایتی در خور فعالیت‌های فرهنگی سر باز زنند. نتیجه این روند، همان می‌شود که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، چندی پیش بنالد که «آقایان، لطفاً بودجه فرهنگ کشور را از همترازی با بودجه کود کشاورزی برهانید»!
فرهنگ، کارخانه‌ای صنعتی نیست که حساب کنیم حالا که اینقدر بودجه به آن وارد شده است، از سوی دیگر باید حتماً اینقدر کالای بسته‌‌بندی شده از خط تولید آن خارج شود. بازده کارخانه فرهنگ، تغییرات اجتماعی است که امکان دارد سال‌های درازی طول بکشد تا نمادهای قابل لمس آن ظهور یابد.
هرچند میزان تخصیص اعتبارات به فرهنگ در بودجه کلان کشور، همواره مهم و حساس است و نگاه به اهمیت بخش فرهنگ در تنظیم بودجه را نشان می‌دهد.
راهکارهای رفع سریع دغدغه‌های فرهنگی رهبری، از جمله گشودن دوباره پرونده مهندسی فرهنگی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، تعریف جزییات اجرایی و وظایف دستگاه‌های گوناگون در راستای اهداف فرهنگی مطرح شده در سند چشم‌انداز بیست ساله توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام، تقویت بودجه بخش فرهنگ و هدفمند کردن یارانه‌های فرهنگی از سوی معاونت برنامه‌ریزی راهبردی ریاست جمهوری (جایگزین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعریف و ارایه برداشت واحد و شاخص کلی ارزیابی ارتقای فرهنگ جامعه از سوی صاحب‌نظران شورای فرهنگ عمومی کشور برای ایجاد وحدت رویه میان مسئولان فرهنگی کشور و جلوگیری از موازی‌کاری و هدر رفتن بودجه بخش فرهنگی، مقولاتی هستند که پرداختن به هر یک از آنها در این مجال کوتاه نمی‌گنجد.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


نفت، انگیزه حمله به عراق

دوشنبه 86 شهریور 26 ساعت 4:0 عصر

رییس پیشین بانک مرکزی آمریکا از نفت به عنوان مهم‌ترین انگیزه حمله این کشور به عراق نام برد.
رییس سابق بانک مرکزی آمریکا با اعلام این‌که نفت مهم‌ترین انگیزه از حمله این کشور به عراق بوده است، کاخ سفید را با ضربه جدیدی مواجه کرده است.
آلن گرینسپن که به مدت 18 سال مسوولیت رییس بانک مرکزی آمریکا را برعهده داشت و از با نفوذترین افراد در این کشور به شمار می‌رفت، در کتاب خاطرات خود که فردا به صورت رسمی منتشر می‌شود، با بیان این مطلب، همچنین انتقادات تندی را علیه جورج بوش ـ رییس جمهور امریکا ـ مطرح کرده است.
وی در بخشی از خاطرات خود که انتظار می‌رود جنجال زیادی به پا کند به انگیزه‌های حمله به عراق در سال 2003 پرداخته و گفته است: متاسفم که از لحاظ سیاسی دارای معذوریت است که آن‌چه را که همه می‌دانند اعلام کنم که جنگ عراق به‌خاطر نفت است.
به گزارش تایمز، گرین‌اسپن 81 ساله معتقد است که رژیم تحت حکومت صدام حسین تهدیدی برای امنیت عرضه نفت در منطقه خاورمیانه به شمار می‌رفته است.
این اظهارات از سوی یک مقام رسمی بلندپایه آمریکا در زمان جنگ عراق درحالی مطرح می‌شود که ایالات متحده و انگلستان همواره با اصرار تاکید می‌کنند که حمله به عراق هیچ ارتباطی با نفت نداشته است و بوش بارها گفته هدف از این حمله خلع سلاح رژیم عراق از سلاح های کشتار جمعی و پایان دادن به حمایت صدام از تروریسم بوده است.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


متکی به ‌مجلس فراخوانده شد

دوشنبه 86 شهریور 26 ساعت 3:0 عصر

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر گفت: منوچهر متکی وزیر امور خارجه برای پاسخگویی در این زمینه به مجلس فرا خوانده شده است.
نورالدین پیرموذن روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: وزیر خارجه روسیه سه سال پیش در تهران وعده داد که در سپتامبر ‪ ۲۰۰۶‬نیروگاه اتمی بوشهر راه اندازی می‌شود اما پس از بازگشت به مسکو اعلام کرد که آینده این نیروگاه مشخص نیست .
وی گفت در آن زمان من از آقای کمال خرازی وزیر وقت خارجه کشورمان در خصوص این تناقض گویی وزیرخارجه روسیه سوال کردم.
پیرموذن تاکید کرد: آقای خرازی ضمن حضور در صحن علنی مجلس اظهار داشت که ‪ ۹۰‬درصد کار نیروگاه بوشهر به اتمام رسیده و این نیروگاه در سپتامبر ‪ ۲۰۰۷(‬شهریور امسال) به بهره برداری می‌رسد.
عضو فراکسیون اقلیت مجلس اظهار داشت: از توضیحات آقای خرازی قانع نشدم و سوال جهت بررسی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع شد که با تغییر دولت، آقای متکی وزیر خارجه در کمیسیون حاضر شد و تاکید کرد این نیروگاه در سپتامبر ‪ ۲۰۰۷‬به بهره‌برداری خواهد رسید که متاسفانه هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.
نماینده مردم اردبیل خاطرنشان کرد: مجددا از منوچهر متکی وزیر خارجه سوال کردم که سرانجام این نیروگاه چه خواهد شد؟ که وزیر خارجه با حضور در صحن علنی به این سوال پاسخ داد.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


روزگار سپری شده مردان پاستور

دوشنبه 86 شهریور 26 ساعت 2:0 عصر

عصر آخرین روزهای تابستان و حیاط خانه فرمانفرمای بزرگ ابتدای خیابان دکتر شریعتی جایی است که روسا و پیشکسوتان انستیتو پاستور ایران را گردهم آورده است. جایی که وقتی دکتر احد میلانی نیا از در وارد می‌شود به همکاران گذشته خود می‌گوید: مثل اینکه دیگر مرد شده‌ایم.
سرای پیشکسوتان انستیتو پاستور ایران در خانه موقوفه صبار فرمانفرما فرزند عبدالحسین واقع شده است. فرمانفرما که خود زمانی ریاست این انستیتو را برعهده داشته است خانه خود را برای ایجاد بخش واکسیناسیون مورد نیاز مردم منطقه شمال تهران وقف می‌کند که در حال حاضر علاوه بر بخش واکسیناسیون، سرای پیشکسوتان نیز در این خانه قرار گرفته است.
اساسنامه انستیتو پاستور ایران در سال 1919 میلادی یعنی 88 سال پیش، در پی اعزام هیئتی مرکب از پزشکان و سیاستمداران به انستیتو پاستور پاریس طرح ریزی شد.

زمین اصلی انستیتو پاستور ایران در خیابان پاستور تهران موقوفه عبدالحسین فرمانفرما است که پس از دعوت از نوه پاستور، این موسسه را به کارهای تولیدی و تحقیقاتی برای سلامت و بهداشت مردم اختصاص داد. وقف نامه‌ای که در انستیتو پاستور ایران موجود است نشان می‌دهد که عبدالحسین فرمانفرما باغ خانم فخرالدوله را به مساحت 10 هزار مترمربع وقف کارهای پیشگیری از بیماری‌ها و ساخت یک بیمارستان کرده است.
بر اساس وقف نامه یکی از فرزندان فرمانفرما باید به ریاست موسسه پاستور ایران انتخاب می‌شد که دکتر صبار فرمانفرما که خود تحصیل کرده پاریس بود برای مدتی به ریاست این موسسه انتخاب شد. وی از سال 1350 تا 1356 ریاست این موسسه را بر عهده داشت.
روسای انستیتو پاستور ایران از ابتدای شکل گیری تاکنون به ترتیب دکتر «مارسل بالتازار»، دکتر «مهدی قدسی»، دکتر «صبار فرمانفرما»، دکتر «امین منصور سرداری»، دکتر «هادی ولایی»، دکتر «منصور شمسا»، دکتر «مصطفی پورتقوی»، دکتر «علی رحمانی»، دکتر «احد میلانی نیا»، دکتر «محمدرضا زالی»، دکتر «مرتضی آذرنوش»، دکتر «محمد تقی خانی» و دکتر «عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی» هستند.
روسا و پیشکسوتان انستیتو پاستور ایران دوباره گردهم آمده بودند تا در سومین روز از ماه مبارک رمضان بر سر سفره افطاری بنشینند و یادی از گذشته را مرور کنند.
دکتر هادی ولایی رئیس سابق انستیتو پاستور ایران که در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی ریاست موسسه را بر عهده داشته است، به شرایط آن روزها اشاره کرد و گفت: زمانی که مشکلات باعث ناهماهنگی‌های شده بود، من به همکاران خود در پاستور گفتم، این موسسه امانت مردم است و باید با فعالیت منطقی کار خود را در اینجا ادامه دهیم.

وی اضافه کرد: در یکی از روزها با صدای تیراندازی مواجه شدیم، آن روز گروه کومله کردستان به انستیتو حمله کرده بود تا سرم‌ها را با خود ببرد.

دکتر علی رحمانی نیز که در سال‌های ابتدایی جنگ تحمیلی رئیس انستیتو پاستور ایران بود، با ذکر خاطره‌ای به زمانی اشاره کرد که یک خودرو بمب گذاری شده در مقابل انستیتو پاستور ایران بخش عمده‌ای از بخش واکسیناسیون انستیتو را تخریب کرده بود. روسای سابق انستیتو پاستور ایران در ادامه بیان خاطرات کاری خود به فعالیت‌های علمی که در زمان مسئولیت آنها انجام شده بود هم اشاره می‌کردند.

دکتر محمد تقی خانی که در سال‌های 79 تا 84 ریاست موسسه را برعهده داشت، در صحبت‌های خود به اجلاس روسای انستیتو پاستورهای جهان در تهران و دعوت از دکتر صبار فرمانفرما به این اجلاس اشاره کرد و گفت: آن روز که دکتر فرمانفرما در آن جمع حاضر شد، شادی را در چشمان وی دیدم و هیچگاه از خاطر نمی‌برم که خنده‌های از صمیم قلب او از شادی رشد پاستور است. او فردی بود که روح و قلب اش برای پاستور می‌تپید و خود و خاندانش به پاستور و بشریت خدمت کردند. خدمت به پاستور، خدمت به بشریت است.

دکتر مصطفی پورتقوی که هم ریاست انستیتو پاستور ایران را بر عهده داشته و هم طبیب خانوادگی فرمانفرمایان بوده، خود را متولد انستیتو پاستور دانست و دکتر فرمانفرما را آموزگار الفبای انسانیت خود برشمرد.

وی با تشکر از مسئولین فعلی برای تشکیل سرای پیشکسوتان، این کار را یک اقدام معمول در بیشتر کشورهای جهان برای قدردانی از علم و محققان دانست و اضافه کرد: درس اخلاق پزشکی در همه انستیتوهای پاستور رسم است و محققان در این موسسه از بزرگان خود، اخلاق را فرا می‌گیرند. ما گروهی هستیم که مرارت‌های زیادی برای کارهای علمی کشیده ایم و باید پیش از مرگ آن را به جوانان منتقل کنیم.

دکتر احد میلانی نیا نیز در ادامه این گردهمایی، با شکرگزاری خداوند برای حضور در این جمع به ذکر خاطراتی از دکتر فرمانفرما پرداخت و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی زمانی که قصد راه اندازی شورای عالی انستیتو پاستور ایران را داشتیم وزیر وقت دادگستری خواهان مشخص شدن متولی وقف انستیتو شد چرا که بر اساس وقف نامه یکی از فرزندان ذکور خانم فخرالدوله باید به ریاست انستیتو پاستور ایران انتخاب می‌شد در آن زمان دکتر صبار فرمانفرما، من را به عنوان نائب التولیه خود پیشنهاد کردند و به این ترتیب شورای عالی انستیتو پاستور ایران دوباره کار خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به دکتر قدسی یکی از روسای پیشین انستیتو پاستور ایران و قصد وی برای وقف منزلش برای پاستور اضافه کرد: دکتر قدسی فردی بود که 50 سال در انستیتو پاستور کار کرد بدون یک روز مرخصی و ثروتمندی بود که فقیرانه می‌زیست و زمانی که خواستیم وسائل آسایش او را فراهم کنیم ممانعت می‌کرد.

میلانی نیا یاد آور شد: متاسفانه با وجود اینکه دکتر قدسی به ما گفته بودند که می‌خواهند منزل خود را وقف پاستور کنند اما عقرب‌های نزدیک ایشان به وصیت او توجه نکردند و با گرفتن امضاء احتمالاً در وضعیت نامساعد از وی، این خانه‌ها را از دسترس پاستور دور کردند. وی بزرگداشت و قدردانی از مردان پاستور را یک وظیفه دانست و گفت: بسیاری از این مردان علمی کشور سال‌ها جانانه در راه خدمت به علم و بشریت تلاش کردند اما در روزی که دیگر دستانشان می‌لرزید و محتاج شده بودند، کسی به یاد آنها نبوده است.

میلانی نیا خطاب به رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: زمانی که خبر تشکیل این سرا را شنیدم چنگی به دلم نزد اما حال که در جمع دوستان قدیم خود قرار گرفته ام، خستگی ام در رفت. این تقدیر بهترین مشوق برای جوانانی است که حال حاضر در انستیتو پاستور ایران کار می‌کنند که بدانند در آینده کسی خواهد بود که بتوانند بر او منت گذارند.

وی خاطرنشان کرد: این جمع آغاز یک راه است تا در آینده پاستور، بتوانیم صدها استاد تمام با ارزش معتبر بین المللی را در یک جا جمع کنیم. اکنون جوانی که به ریاست انستیتو پاستور ایران انتخاب شده نیازمند حمایت و پشتیبانی نیروهای گذشته و حال پاستور است.

میلانی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در مشهد مقدس در دورانی که وی ریاست انستیتو پاستور ایران را برعهده داشت، گفت: من همزمان رئیس انتقال خون و انستیتو پاستور بودم، رهبری به من گفتند یکی از این دو کار را کم کنید و همان جا که لازم است بروید و تأکید کردند: «چه دلیلی دارد ما بهترین انستیتو پاستور جهان را نداشته باشیم». مطمئن باشید مقام معظم رهبری با وجب وجب پاستور آشنا هستند و مسلماً از موفقیت‌های شما آگاه هستند.

میلانی نیا به زمانی اشاره کرد که دوره دکتری فرآورده‌های بیولوژیک در انستیتو پاستور ایران راه اندازی شد و گفت: آن زمان بسیاری از افراد حاضر در جلسه از این تصمیم متعجب شدند اما زمانی که خودم خط تولید واکسن هپاتیت B را از نزدیک دیدم، متوجه شدم که درست عمل کردیم. وی توکل به خدا را عامل اصلی موفقیت یک مدیر اجرایی و کار با عشق را از خستگی مبرا دانست.
در ادامه این گردهمایی دکتر مرتضی آذرنوش، حضور رئیس انستیتو پاستور پاریس در سال 79 در ایران را یکی از عوامل جهش علمی جوانان محقق پاستور ایران برشمرد و گفت: حضور مسئولان انستیتو پاستور پاریس، جوانان محقق ایرانی را به یک وادی جدید علمی راهنمایی کرد. همچنین پایان پروژه واکسن هپاتیت B پس از 10 سال تلاش مستمر نشان دهنده استفاده مناسب از سرمایه انسانی این موسسه بود.
دکتر احمد فیاض و دکتر مهدی آسمار هم به ذکر خاطراتی از نخستین روزهایی که کار خود را در 40 سال پیش در انستیتو پاستور ایران آغاز کرده بودند، پرداختند.
نخستین گردهمایی پیشکسوتان انستیتو پاستور ایران در حالی به پایان رسید که به گفته دکتر میلانی نیا، این جمع آغاز یک راه را گرامی داشتند تا هرچه بیشتر به رشد و بالندگی انستیتو پاستور ایران کمک کنند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


غرب از اتحاد احمقانه با آمریکا دست بردارد

دوشنبه 86 شهریور 26 ساعت 1:0 عصر

رییس جمهور روسیه از کشورهای غربی خواست که اگر خواهان ارتقای روابط با روسیه هستند، از اتحاد و همبستگی احمقانه با آمریکا دست بردارند.
به گزارش روزنامه‌ تایمز، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه، آمریکا و برخی کشورهای اتحادیه اروپا را به این متهم کرد که آنها افکار و رویکردهای منسوخ دوران جنگ سرد را در ذهن نگه داشته‌اند و این امر به بی‌اعتمادی مخصوصا در زمینه‌ی مسایلی نظیر امنیت انرژی و تجارت منجر می‌شود.
پوتین با تاکید بر اینکه تصمیم روسیه برای ساخت خط لوله انتقال گاز از مسیر لهستان حق هیچ کس را نقض نمی‌کند، خاطر نشان کرد: چنین مواضع کلیشه‌یی در حوزه اقتصاد کاملا نامناسب هستند.
رییس جمهور روسیه هم چنین به غرب هشدار داد که از دادن نصیحت‌های گسترده به روسیه در خصوص دموکراسی دست بردارد.
وی تصریح کرد: ما با شرکای خود در هر مناظره‌ای حاضر خواهیم شد، ولی اگر آنها از ما بخواهند که ما کاری را انجام دهیم، این کار باید خاص و ویژه باشد. اگر آنها می‌خواهند که ما مشکل کوزوو را حل کنیم، بیایند درباره آن گفت‌وگو کنیم. اگر آنها درباره‌ برنامه‌های هسته‌یی ایران نگران هستند، بیایند درباره آن صحبت کنیم نه اینکه درباره دموکراسی در روسیه صحبت کنند.
پوتین در ادامه گفت: اگر غرب می‌خواهد از جنبش نارنجی حمایت کند، بگذارد آنها (اوکراین) هزینه‌اش را بپردازند. آیا فکر می‌کنید ما ابله هستیم؟
رییس جمهور روسیه در ادامه با اتخاذ یک لحن آشتی جویانه‌تر اظهار داشت: ما در روسیه و شما در اروپا و آمریکا باید صبور باشیم. ما نباید در روابط خود به دنبال پیدا کردن اشتباهات یکدیگر باشیم و باید به دنبال نکات مثبت باشیم. ما باید روابط دوستانه داشته باشیم و از یکدیگر حمایت کنیم.
پوتین در جمع خبرنگاران خارجی درباره جانشین خود و نقشی که پس از ترک ریاست جمهوری در مارس آینده برای خود متصور است، گفت: من علاقه‌ای به یک رییس جمهور ضعیف پس از خود ندارم. جانشین من باید یک فرد مقاوم، کارآمد و خادم مردم باشد.
وی هم چنین صراحتا اعلام کرد که هیچ قصدی برای ترک عرصه سیاسی ندارد.
پوتین گفت که وی هنوز جوان و شایسته است و قصد دارد به خدمت به کشورش ادامه دهد.
رییس جمهور روسیه خاطر نشان کرد، وی هر کاری را که بتواند برای کمک به جانشین خود انجام خواهد داد و اجازه نمی‌دهد که تمام دستاوردهای چند سال اخیر از بین بروند.
وی در ادامه با دفاع از سبک خودکامه خود در حکمرانی تصریح کرد: تا زمانیکه احزاب سیاسی روسیه قدرت کافی برای یک دموکراسی به شیوه غرب را در اختیار ندارند، وجود یک رییس جمهور قدرتمند برای سالها در روسیه ضروری است.
پوتین اظهار داشت که پس از کنار رفتن از قدرت، ناپدید نخواهد شد و یا در یک کشور دیگر اقامت نخواهد کرد، بلکه به کشورش عشق می‌ورزد و احساس می‌کند که در روسیه ریشه دارد.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


برخی منابع خبری از وجود دو ایرانی در بین مجروحان سانحه هوایی امروز تایلند گزارش دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، هرالد تریبون به نقل از یکی از پزشکان بیمارستان Krung Thep در پوکت(محل سانحه) اعلام کرد در بین 29 مجروح شناسایی شده این سانحه 11 نفر تایلندی، هشت نفری انگلیسی، دو نفر اتریشی، دو ایرانی و دو ایرلندی هستند. یک مسافر ایتالیایی و یک مسافر آلمانی نیز در بین مجروحان امروز شناسایی شده‌اند.


یک هواپیمای تایلندی با 130سرنشین، امروز هنگام به زمین نشستن در فرودگاه پوکت در تایلند دچار حادثه شده و آتش گرفت.

حدود 90 نفر از سرنشینان هواپیما در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

مقامات مسئول می گویند بیش از 40 مجروح، به بیمارستان انتقال یافته اند.

گفته می شود نیمی از مسافرین هواپیما گردشگران خارجی بوده اند.

مقامات هوانوردی می‌گویند هواپیما که از بانکوک، عازم پوکت بود و در هوای طوفانی و بارانی پرواز می کرد، پس از سقوط در باند فرودگاه پوکت، به دو نیم شد.

به گفته این مقامات، ممکن است به دلیل شرایط نامساعد جوی، خلبان هواپیما دید کافی هنگام فرود نداشته است.

مامورین امداد می گویند هواپیما پس از سقوط آتش گرفته است.

در عین حال همشهری آنلاین نوشت: سفیر جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ در تایلند گفت: 17 نفر از سرنشینان‌ هواپیمای‌ مسافربری‌ تایلند که‌ روزیکشنبه(25 شهریور) در جنوب‌ این‌ کشور دچار سانحه‌ شد، ایرانی‌ هستند‌.

سفیر جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ در تایلند گفت: هفده‌ نفر از سرنشینان‌ هواپیمای‌ مسافربری‌ تایلند که‌ روزیکشنبه(25 شهریور) در جنوب‌ این‌ کشور دچار سانحه‌ شد، ایرانی‌ هستند‌.  
 
حسن‌ پاک‌ آیین‌ در مصاحبه‌ تلفنی‌ با خبرنگار صداوسیما در کوالالامپور با اعلام این‌ خبر گفت: از مجموع‌ 128 مسافر این‌ هواپیما، 17‌ نفر ایرانی‌ بودند و تاکنون‌ شش‌ نفر از آنان‌ که‌ زخمی شدند، در بیمارستان‌ شهر فوکت‌ بستری‌‌اند‌.

وی‌ افزود: مجروحان‌ از ناحیه‌ دست‌ و پا دچار شکستگی‌ شدند و تحت‌ مداوا قرار دارند‌.

سفیر ایران در تایلند اسامی‌ مجروحان‌ ایرانی‌ سانحه‌ سقوط هواپیما در تایلند را مهسا فتوره‌‌چی، ‌‌پرویز هاشمی، ‌‌مدیا هاشمی،‌‌ مریم‌ میرطاهری، ‌‌مهرانا کیانی‌ موحد و عباس‌ کیانی‌ موحد اعلام‌ کرد‌.

به‌ گفته‌ پاک‌ آیین‌ هنوز از سرنوشت‌ و اسامی‌ بقیه‌ ایرانیانی‌ که‌ درهواپیمای‌ سانحه‌ دیده‌ تایلند بودند اطلاعی‌ در دست‌ نیست‌ اما پیگیریهای‌ سفارت‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ در این‌ زمینه‌ ادامه‌ دارد‌.

اسامی مسافران ایرانی

اسامی مسافران ایرانی هواپیمای سانحه دیده تایلندی در سایت اینترنتی نیشن منتشر شد.

به گزارش ایرنا، نیشن در گزارش دقایق پیش خود بر اساس لیست پرواز هواپیمای مسافربری خطوط داخلی "وان- تو- گو" تایلند که هنگام فرود در فرودگاه جزیره "پوکت" در جنوب این کشور دچار سانحه شد، تعداد مسافران ایرانی این پرواز را ‪ ۲۱‬نفر اعلام کرد.

تاکنون شش تن از این افراد، نجات یافته و در بیمارستان "پوکت" بستری شدند.

اسامی این افراد بدین شرح است: "پرویز هاشمی"، "مدیا هاشمی"، "مهسا فتوره‌چی"، "عباس کیانی موحد"، "مهرانا کیانی موحد" و "مریم میرطاهری".

هنوز از سرنوشت ‪ ۱۵‬ایرانی دیگر که سرنشین این هواپیما بودند اطلاع دقیقی در دست نیست و تلاشها برای مشخص شدن سرنوشت آنان همچنان ادامه دارد.

بر اساس گزارش نیشن اسامی دیگر مسافران ایرانی این پرواز بدین شرح است: "فرشته مخلص کوچی"، "سعید قیومی"، "سانسا قیومی"، "سارا ایزدین"، "علیرضا جودت فر"، "جهانگیر جودت فر"، "محمدرضا جودت فر"، "مریم تهرانی"، "مژگان محبیان نژادی"، "محمود پورمهر"، "حسین صفاعد تبریزی"، "فهیمه سالک"، "فرشاد تذهیبی"، "میثم ولایی" و "حمیرا امیرخدایی تهرانی".

انحراف این هواپیمای مسافربری هنگام فرود در فرودگاه جزیره پوکت تایلند و برخورد آن با درختان اطراف فرودگاه، دستکم ‪ ۶۱‬کشته و شماری مجروح بر جای گذاشت.

این سانحه در ساعت ‪ ۱۵‬و ‪ ۴۰‬دقیقه روز یکشنبه (به وقت محلی) و در حالی که یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط داخلی "وان- تو- گو" تایلند در حال فرود در فرودگاه جزیره پوکت واقع در جنوب این کشور بود، اتفاق افتاد.

"چیساک آنگسوان" مدیرکل امور حمل و نقل تایلند نیز با تایید شمار قربانیان این هواپیما، گفت: این هواپیما، فرودگاه "دون موانگ" بانکوک پایتخت تایلند را در ساعت ‪ ۱۴‬و ‪ ۳۰‬دقیقه به مقصد جزیره پوکت ترک کرد اما به دلیل بدی هوا، نبود دید کافی و لغزنده بودن سطح باند فرودگاه، کنترل هواپیما از دست خلبان خارج شد و با درختان کنار باند برخورد کرد و بدنه آن دو نیم شد.

بر اساس گزارشهای رسیده هنوز شمار دقیق قربانیان و مجروحان هواپیمای مسافربری تایلند در فرودگاه پوکت روشن نشده و احتمال می‌رود بر تعداد کشته شدگان این سانحه‌افزوده شود.

جزیره تفریحی پوکت واقع در ‪ ۷۰۰‬کیلومتری جنوب بانکوک پایتخت تایلند از جمله مهمترین مراکز تفریحی- گردشگری تایلند بویژه در جذب گردشگران خارجی به شمار می‌آید.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


بازداشت عوامل شهادت مامور ناجا در زاهدان

دوشنبه 86 شهریور 26 ساعت 11:0 صبح

معاون هماهنگ کننده قرارگاه رسول اکرم (ص) از دستگیری تعدادی از عوامل دخیل در شهادت سرگرد محمد رضا راحتی، مامور مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی زاهدان خبر داد.
سردارسرتیپ دوم پاسدار سید عباس عطایی، معاون هماهنگ کننده قرارگاه رسول اکرم(ص)، در گفتگو یی اظهارداشت: طی اجرای عملیاتی ضربتی از سوی ماموران قرارگاه فتح در پی شهادت سرگرد محمدرضا راحتی، توسط اشرار مسلح در مورخه 19 شهریور ماه جاری و بنا به صدوردستور پیگیری این حادثه ازسوی فرمانده قرارگاه، فردی مظنون به همراه 25 کیلوگرم مواد مخدر دستگیر شد.
وی افزود: این فرد که مالک خودرویی است که بوسیله آن مامور نیروی انتظامی زاهدان به شهادت رسیده بود، در بازرسی ها اقرار کرد حدود یک سال است که خودروی خود را در اختیار فرد دیگری قرار داده است
سردار عطایی ادامه داد: ماموران پس از شناسایی منزل نامبرده بلافاصله وارد منزل وی شده و به محض ورود با خودرویی که سرگرد محمد رضا راحتی به وسیله آن به شهادت رسیده بود مواجه شدند.
وی تصریح کرد: درجریان بازرسی از منزل این فرد، وی قصد داشت به همراه همسرش با فحاشی و درگیری با ماموران نیروی انتظامی مقادیری مواد مخدر را از منزل خارج کنند که هوشیاری ماموران مانع از این کارشد و مواد مخدر یاد شده کشف و ضبط گردید.
معاون هماهنگ کننده قرارگاه رسول اکرم(ص) در ادامه خاطرنشان کرد: دربازرسی به عمل آمده از منزل این فرد پس از دستگیری یک جلد شناسنامه جعلی، یک دستگاه دوربین فیلم برداری ، یک دست لباس پلنگی نبروی انتظامی، مقادیری وجه نقد، دو دستگاه تلفن همراه و مقادیری مواد مخدرکشف و ضبط شد .
وی در پایان اظهارداشت: با دستگیری این متهمان، پرونده شهادت سرگرد شهید محمدرضا راحتی، مامورمبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی زاهدان وارد مرحله جدیدی شد و پلیس برای هرچه سریعتر مشخص شدن وضعیت آن ، تمامی تلاش خود را به کار خواهد گرفت.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


فرستادگان رییس جمهور روز گذشته با حضور در منزل آیت‌الله بنی‌فضل از خانواده وی دلجویی کردند.
ناصر سقای بی‌ریا، مشاور رییس جمهور در امور روحانیت و مشاور عالی استاندار قم روز شنبه، 24 شهریورماه با حضور در منزل مرحوم آیت‌الله بنی‌فضل، پیام تسلیت دکتر محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور را به خانواده وی ابلاغ کرد.
در بخشی از پیام رییس جمهور آمده است: «رحلت این عالم وارسته بدون تردید ضایعه‌ای بزرگ برای کشور و حوزه‌های علمیه است، خاطره مبارزات ضد ستمشاهی و مجاهدت‌های علمی این عالم فرزانه هرگز از ذهن ملت قدرشناس ایران به ویژه مردم دیندار و غیرت‌مند خطه آذربایجان پاک نخواهد شد.»


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


واردات 15 میلیون لیتر بنزین در روز

دوشنبه 86 شهریور 26 ساعت 9:0 صبح

سرپرست وزارت نفت گفت: کار سهمیه بندی بنزین اثرات خود را در میزان واردات بنزین گذاشته و تصور می رود با 15تا 16میلیون لیتر در روز بتوان پاسخگوی نیاز مردم تا پایان سال بود.
غلامحسین نوذری عصر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص تفاهم نامه های "ایران-ایتالیا" و "ایران- بحرین" گفت: ایران درخواست های متعددی از بحرین برای تامین گاز این کشور داشته است. تیمی اعزام شده است که اولین دور مذاکره را انجام دهند که آنها نیز اظهار تمایل کرده اند که از ایران گاز بخرند.
وی گفت: این مذاکرات در زمانی صورت گرفت که بنده در وین به سر می بردم. منتظر دریافت گزارش هستم تا مشخص شود که میزان گاز مورد نیاز این کشور چقدر بوده و از کجا می توان این گاز را تامین کرد.
سرپرست وزارت نفت از امضای تفاهم نامه ایران با شرکت ادیسون ایتالیا خبرداد و گفت: آنها علاقمند هستند که با ایران همکاری داشته باشد. بنای مذاکراتی که با چندین شرکت اروپایی صورت گرفته، خط نوبوکو است که ظرفیتی بالای 100میلیون مترمکعب دارد این درحالی است که نوعا نیاز این کشورها بین 15، 20 یا 25 میلیون مترمکعب است. لذا می توانیم با اجرای خط نوبوکو که مورد تاکید اروپایی ها است نیاز عمده بسیاری از کشورها را تامین کنیم.
وی اظهار داشت: برای سوئیس امیدواریم اول 2009 بتوانیم فاز اول گاز را تحویل دهیم ولی برای بقیه باید خط نوبوکو نهایی شود و به سمت اجرا رود. این درحالی است که تمامی شرکت های اروپایی اعلام آمادگی کرده اندکه به صورت کنسرسیومی در بالادست حضور یابند تا در تولید مشارکت کرده باشند.
آمارهای منابع ثانویه و مشکل نشان دادن کم شدن تولید ایران
نوذری درادامه گفت: ایران توان تولید 4میلیون و 200هزار بشکه نفت را دارد که براساس کدهای اعلام شده ما 4میلیون و 85 هزار بشکه متوسط تولید امسال ایران بود. صحبتهایی که داریم این است که تا پایان سال 100هزار بشکه به تولید خود اضافه کنیم.
وی افزود: ایران از سهم جدید خود بعد از افزایش تولید اوپک قطعا راضی است.
نوذری ادامه داد: ایران بحثی را با منابع ثانویه ای که تولید ایران را اعلام می کنند، دارد به نحوی که آنها تولید ما را کمتر از آن چیزی که عرضه می کنیم اعلام می کنند که البته علت این امر آن است که در ابتدا ظرفیت پالایشگاهی ایران حدود یک میلیون و 300هزار تا یک میلیون و 350هزار بشکه اعلام شده و چون پالایشگاه جدیدی احداث نشده آمارها افزایش نمی یابد.

به گفته وی در حال حاضر ایران یک میلیون و 600 تا یک میلیون و 650 هزار بشکه ظرفیت پالایشی دارد که تابستان به دلیل تعمیرات به یک میلیون و 550 هزار بشکه می رسد که این فاصله ای که از آن نامبرده می شود فاصله واقعیت تولید در ایران با آمارهای منابع ثانویه است که یکی از بحث هایی است که بخش عمده بحث ما را با وزرای اوپک گرفت به نحوی که ایران ثابت کرد تولیدش بیش از آمارهای منابع ثانویه است.
نوذری گفت: اگر بخواهیم برمبنای آمار منابع ثانویه باشیم باید 74هزار بشکه به تولید سه میلیون و 900هزار بشکه ای که آنها اعلام می کنند اضافه شود ولی وقتی ما اعلام می کنیم که رکورد 4میلیون و 173هزار بشکه را نیز در اوپک ثبت کرده ایم ولی چون مبنای آنها مراجعه به منابع ثانویه است سهم ما 4 میلیون و 80هزار بشکه می شود.
به گفته وی، نفت مازاد سهمیه بازار در سال گذشته، 900هزار بشکه بود. نفتی بود که با 500بشکه فعلی در مجموع به یک میلیون و 400هزار بشکه می رسد. این رقم از سقف قبلی که اوپک به میزان یک میلیون و 700هزار بشکه کم کرده بود(بار اول 500هزار بشکه و باردوم یک میلیون و 200هزار بشکه)، به مراتب کمتر است.
سرپرست یا وزیر نفت؟
نوذری در پاسخ به این سوال که انتصاب آقای مروی به سمت معاون پارلمانی وزیر نفت آیا احتمال وزارت شما را بالا می برد گفت: مذاکرات من برای وزیر شدن کارم است ولی انتصاب هر فرد به سمت وزارت از اختیارات رئیس جمهور و تصمیم مجلس است.
درآمد وزارت نفت در6ماهه اول امسال
وی در این خصوص گفت: درآمد 5ماهه وزارت نفت 24میلیارد دلار است. 6ماهه را هنوز محاسبه نکرده ایم چراکه درامد هر ماه، یک ماه بعد به بانک مرکزی واریز می شود.
ترک تشریفات با ترکیه
نوذری در این خصوص گفت: مذاکرات با ترکیه ادامه دارد. در حال حاضر شیوه قراردادها به سمت قراردادهای جدید بای بک رفته است که چیزی به نام ترک تشریفات با آن معنی که قراردادی را با قیمت مشخص به پیمانکاری دهیم، وجود ندارد. قراردادهای ما براساس مناقصاتی است که انجام و سقف قرارداد بسته می شود
وی اظهار داشت: عزم کشور برای مراوده با کشورهایی است که می تواند روابط سیاسی بهتر را رقم زند و از سوی دیگر به توسعه روابط اقتصادی کمک کند. باید به دیپلماسی انرژی بیش از هرچیز دیگری اهمیت داد. قراردادها را نباید با پیمانکاری شناخته شده یا ناشناخته منعقد کرد که تاثیری در دیپلماسی کشور ندارد.
صدور LNG به تایلند
نوذری با بیان اینکه در این رابطه اخبار و اظهارات متناقضی وجود دارد گفت: برخی سوابق و نامه هایی به ایران می آید که مدام پیگیر مذاکره هستند. ما در حال ظرفیت سازی برای حدود 75میلیون تن LNG در سال هستیم. این محصول نیز امروز بسیار بازار شیرینی دارد و بنا داریم که این محصول را با آخرین قیمت و با قیمتی که منافع کشور را تامین کند به فروش رسانیم. بنابراین هرکس که قیمت بالاتری پیشنهاد دهد، قطعا با آن وارد مذاکره می شویم.
کارت هوشمند گازوئیل و واردات بنزین
نوذری گفت: تا اطلاع ثانوی هیچ بنایی برای سهمیه بندی گازوئیل نداریم و البته کارت هوشمند گازوئیل از آذرماه خواهد بود.

وی تصریح کرد: کار سهمیه بندی بنزین اثرات خود را در میزان واردات بنزین گذاشته و تصور می رود با 15تا 16میلیون لیتر در روز بتوان پاسخگوی نیاز مردم تا پایان سال بود.
ریاست ایران بر اوپک
نوذری در این رابطه گفت: الان تصمیم خوبی در اوپک گرفته شده که ریاست دوره ای و براساس حروف الفبا باشد. لذا تکلیف روشن است و به ترتیب 12 عضو اوپک رئیس یا نایب رئیس خواهند شد. کسی که نایب رئیس می شود سال بعد به ریاست می رسد. به نظر می رسد سال 2009 ایران به ریاست اوپک می رسد.

عدم کاهش صادرات گاز
نوذری گفت: سال گذشته پارسیان دو با 5/37 میلیون مترمکعب به مرحله تولید آمد.
فروش نفت ایران به ین
وی اظهار داشت: قیمت نفت در دنیا به دلار است و در معاملات نیز به دلار اعلام می شود ولی بخش عمده دریافتی ایران در حدود 60 درصد به یورو است. البته مذاکراتی نیز صورت گرفته که با ین معاملات انجام شود.
به گفته سرپرست وزارت نفت، یکی از دلایل تغییر معاملات ایران در فروش نفت با پول هایی به غیر از دلار، این است که ارزش دلار به شدت در حال کاهش یافتن است بنابراین اگر بخواهیم به قیمت سال 2001، قیمت امروز نفت را درآوریم حدود 48 دلار می شود که در حد قیمت نفت بشکه ای 80 دلار نشانگر کاهش ارزش دلار است. البته تمامی کشورها ارزی پایدارتر را ترجیح می دهند و ایران نیز تصمیم گرفته و در حال تلاش است که عمده نفت را به واحدهای پولی به جز دلار معامله کند.
غدیر
نوذری طرح غدیر را آماده افتتاح دانست و گفت: محصولات غدیر به دلیل نوع قیمت است و محصولات آن به دلیل خاص بودنش، باید به قیمت فوب خلیج فارس عرضه شود. مطلع شدیم تصمیماتی با وزارت جهاد کشاورزی برای این کار در حال انجام است که به زودی محصولاتش به بازار عرضه شود.
امضای قرارداد با توتال، شل
وی در خصوص امضای قرارداد با توتال ادامه داد: ما بحثی را با توتال داشتیم به نحوی که قیمتی که آنها ارایه کرده بودند بالا بود. این درحالی است که خریدار 5/5 میلیون تن از محصولات پارس ال.ان.جی، شرکت توتال است.
نوذری افزود: این امر زمانی تصمیم گرفته شده که آنها فاینانس کل پروژه را انجام داده و آنرا تامین مالی کنند. اعتقاد ما این است که این میزان از محصولات پارس ال.ان.جی باید به بازار نه به خود توتال عرضه شود سپس به سمت FIDرویم.
سرپرست وزارت نفت گفت: فکر می کنیم با قیمت های جدیدی که ال. ان. جی دارد ، می یابد، باید یک بار دیگر اجرای پروژه را بررسی کنیم. همکاران ما هم درمجموعه نایجک و هم در توتال بحث هایی را شروع کرده اند که بررسی مجددی را در خصوص توجیه اقتصادی این پروژه را پیدا کنند.
برای شل هنوز زمان داریم و فکر می کنیم که اواخر 2008 به نتیجه رسد.
نوذری در پاسخ به سوالی مبنی بر گفته های مقامات کرسنت مبنی بر پذیرفتن قیمت ایران و عدم ارائه تجهیزات از سوی کشور مان گفت: کرسنت قیمت را اصلاح نکرده و متناقض صحبت می کند و تا زمانی که اصلاح قیمت نکند ما گازی را به کرسنت نخواهیم داد.
اساسنامه وزارت نفت و اصل 44
نوذری گفت: اساسنامه شرکت ملی نفت ایران آماده است و منتظر هستیم دولت به مجلس ارائه کند.
وی خاطرنشان کرد: برخی از شرکت های جدیدمان را مجددا دستور بررسی دادیم تا آنهایی که آماده واگذاری هستند به تعداد 21 شرکت زیرمجموعه وزارت نفت اضافه شود. این در حالی است که تمامی سهام وزارت نفت تا پایان برنامه پنجم توسعه واگذار می شود. برخی از شرکتها می توانند بلافاصله واگذار شوند و برخی خیر.
انتقال گاز سلمان به داخل کشور
سرپرست وزارت نفت گفت: گزینه دومی برای انتقال گاز سلمان به داخل کشور نیز در حال بررسی است که ما اگر با کرسنت به جمع بندی نرسیم گاز را به داخل می آوریم، عمانی ها و اماراتی ها نیز خواستار خرید این گاز هستند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >