سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

وزیر نفت باید برود!

یکشنبه 86 شهریور 25 ساعت 12:0 عصر
در پی اظهارات وزیر نفت عراق مبنی بر غیرقانونی بودن قراردادهای نفتی امضا شده از سوی دولت منطقه‌ای کردستان عراق، این دولت خواستار عزل وی شد.درخواست دولت منطقه‌ای کردستان عراق ،‌ضربه‌ دیگری بر پیکره‌ تلا‌ش‌های نوری المالکی نخست‌وزیر عراق برای برقراری یک توافق ملی بر سر مساله جنجالی توزیع ذخایر عظیم نفتی در عراق به شمار می‌آید. 
خالد صالح سخنگوی دولت منطقه‌ای کردستان عراق، در جمع خبرنگاران در اربیل گفت: حسین شهرستانی وزیر نفت عراق، به جای دخالت در امور داخلی منطقه‌ کردستان باید برکنار شود. 
‌ شهرستانی در اجلا‌س اخیر کشورهای صادرکننده نفت در وین گفت: با توجه به اینکه قانون جنجال برانگیز نفت هنوز به تصویب پارلمان عراق نرسیده، تمام قراردادهای نفتی‌ای که در منطقه کردستان به امضا رسیده، غیر قانونی است. 
دولت منطقه‌ کردستان عراق که حجم وسیعی از ذخایر نفتی را در این کشور در خود جای داده، قراردادهایی را در زمینه اکتشاف نفت خام در این منطقه با چند کمپانی نفتی بین‌المللی امضا کرده است. 
مقامات کرد عراق با بیان اینکه آنها به این قرارداد‌ها پایبند هستند، مدعی شدند که طی توافقی با بغداد قرار بر این شده که بغداد 17 درصد درآمدهای نفتی کشور را به کردستان عراق بدهد. 
این بیانیه می‌افزاید: اما او (شهرستانی) بار دیگر لفظ نادرست غیرقانونی را تکرار کرده است. متاسفانه این روش، نحوه برخورد او با نگرانی‌های مشروع اعضای سخت‌کوش اتحادیه‌های نفتی، دستاوردهای دولت کردستان و یا هر سازمان دیگری که او آنرا دوست ندارد، بوده است. 
در این بیانیه آمده است، وزیر نفت باید روی جلوگیری از قاچاق غیرقانونی نفت که اقتصاد عراق را فلج کرده تمرکز کند. 
صالح گفت: اگر شهرستانی در این کار موفق نشود باید استعفا داده و اجازه دهد افراد باکفایت‌تری کار او را انجام دهند. 
دولت کردستان عراق همچنین وزیر نفت را به طرفداری از قراردادهای شرکت‌های فعال در عراق در زمان صدام متهم کرد.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


علت تأخیر ۱۴ساعته در اعلام اول رمضان

یکشنبه 86 شهریور 25 ساعت 11:0 صبح

عضو کمیته علمی ستاد استهلال دفتر رهبری گفت: نفس بررسی گزارش‌های رصد هلال ماه رمضان خصوصا امسال، مشکل بود و به دلیل بررسی‌های بسیار دقیق و کارشناسی شده گزارش‌های واصله و اطمینان یافتن مقام معظم رهبری از رویت هلال، اعلام رویت قدری با تاخیر صورت گرفت.
حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا موحدنژاد در گفت‌وگو یی درباره تاخیر در اعلام روز اول ماه مبارک رمضان تصریح کرد: همان‌طور که قبلا هم گفته شده است، گزارش‌هایی که به ستاد استهلال می‌رسند، باید مورد بررسی دقیق قرار گیرند. گاهی اوقات اعضای ستاد به این نتیجه نمی‌رسند که گزارش‌ها دال بر رویت ماه است یا برای مقام معظم رهبری این امر محرز نمی‌شود.
وی افزود: تا ساعت 22 شب قبل از شروع ماه مبارک نیز گزارش‌هایی خدمت مقام معظم رهبری رسید که ایشان گفتند گزارش‌ها به اندازه‌ای نیست که اطمینان‌آور باشد. باز هم گزارش‌های دیگری بررسی شد و با چند نفر دیگر نیز تماس حاصل کرده‌ایم، دوباره خدمت ایشان ارایه کردیم تا این‌که تقریبا نزدیکی‌های ظهر برای مقام معظم رهبری اطمینان حاصل شد که هلال دیده شده است.
عضو کمیته علمی ستاد استهلال با بیان این ‌که بررسی گزارش‌های رصدها گاهی به دلیل دشوار بودن خود استهلال، مشکل است، خاطر نشان کرد: گاهی هیچ گزارشی نمی‌رسد یا گاهی گزارش‌های بسیاری می‌رسد که در این صورت، کار ساده است و می‌توان رویت هلال را اعلام کرد اما پاره‌ای اوقات گزارش‌هایی نسبتا کم می‌رسد که برخی از آنها هم مورد تردید است، در این صورت بررسی و جمع‌بندی این تعداد رصد کم و تردیدآمیز در عرض مدتی کوتاه، دشوار است.

موحدنژاد ادامه داد: اگر مردم بدانند که بررسی برخی از رصدها حتی در کارهای علمی نه داخل کشور، حتی خارج، مدت زمان زیادی طول می‌کشد، آن وقت متوجه می‌شوند که سرعت بررسی رویت هلال و اعلام آن با در نظر گرفتن همه دقایق و ظرایف آن نسبتا خوب بوده است.
وی اظهار داشت: علاوه بر تمام این موارد، بنا به آنچه از جانب دوستان ما نیز نقل شد، این هلال رمضان یکی از سخت‌ترین هلال‌های دو ـ سه دهه اخیر بوده است. یعنی این هلال به لحاظ رویت‌پذیری اگر نگوییم سخت‌ترین، لااقل یکی از سخت‌ترین هلال‌ها در سال‌های اخیر بوده است.
عضو کمیته علمی ستاد استهلال دفتر آیت‌الله خامنه‌ای گفت: طبیعتا نفس این کار مشکل است و علی‌رغم اینکه به هر حال قدری برای برخی از هموطنان ایجاد بلاتکلیفی شد اما به هر حال به دلیل بررسی‌های دقیق و کارشناسی شده گزارش‌های واصله، اعلام رویت هلال با تاخیر صورت گرفت.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


تبلیغ مونوریل به ما ربطی ندارد

یکشنبه 86 شهریور 25 ساعت 10:0 صبح
رییس ستاد طرحهای ویژه دولت با اشاره به ورود 4 رام قطار به ناوگان متروی تهران اظهار امیدواری کرد که از اول مهر ماه، سرفاصله حرکت قطارها حداقل سه دقیقه شود که در این صورت شاهد افزایش 25درصدی در جابجایی مسافر خواهیم بود.
مهندس علی‌اکبر محرابیان، رییس ستاد تبصره 13 روز شنبه در مراسم ورود 4 رام قطار مترو به ناوگان متروی تهران افزود: از اسفند ماه سال جاری، بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، قطارهای جدید وارد ناوگان متروی تهران خواهند شد که بدین ترتیب طی دو سال آینده، ظرفیت جابجایی مسافر در خطوط کنونی مترو دو برابر می‌شود و بجابجایی روزانه 5/2 میلیون مسافر نزدیک می‌شویم.
رییس ستاد طرحهای ویژه دولت با اشاره به این که توسعه مترو از برنامه‌های اصلی دولت جهت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی است، گفت: امیدواریم برای خطوطی که فاینانس آنها با مشکل مواجه شده، بتوانیم از منابع داخلی جهت راه‌اندازی استفاده کنیم.
وی با اشاره به این که خط 4 متروی تهران حد فاصل میدان فردوسی تا میدان ابن‌سینا امسال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: قطعه بعدی این مسیر از میدان ابن سینا تا شهدا نیز پس از آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

محرابیان با اشاره به مشکل چند ساله متروی مشهد در زمینه خرید واگن گفت: قرارداد خرید واگن برای متروی مشهد بسته شده و سهم دولت نیز از اعتبارات آن پرداخت شده که بر اساس توافق انجام شده مسؤولان اجرایی این خط قول دادند تا اواخر امسال متروی مشهد راه‌اندازی شود.
رییس ستاد طرحهای ویژه دولت، در خصوص متروی تبریز، اصفهان و شیراز نیز گفت: عملیات احداث این قطارهای شهری هم اکنون خوب پیش می‌رود.
وی افزود: عملیات حفاری متروی کرج هم اکنون از 8 جبهه در حال انجام و سرعت آن نیز مطلوب است که امیدواریم ظرف دو سال آینده بخشی از این مسیر نیز راه‌اندازی شود.
محرابیان، همچنین در حاشیه این مراسم درخصوص احداث منوریل و تبلیغات تلویزیونی در این زمینه گفت: این موضوع ارتباطی به ما ندارد و مربوط به وزارت کشور است.
گفتنی است مراسم تحویل 4 رام قطار به متروی تهران امروز با بیش از دو ساعت و نیم تاخیر از زمان اعلام شده آغاز شد.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


دیدار محسن رضایی با آیت‌الله مهدوی‌کنی

یکشنبه 86 شهریور 25 ساعت 9:0 صبح

محسن رضایی در خصوص نتایج دیدار روز گذشته خود با آیت‌الله مهدوی‌کنی گفت: ایشان مانند بسیاری از دوستان اصولگرا نظرشان بر این است که همه اصولگرایان باید با هم وحدت داشته باشند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت در حاشیه مراسم بزرگداشت حجت الاسلام مروی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: آیت الله مهدوی کنی معتقد بودند کنار گذاشتن جمعی از اصولگرایان به ضرر اصولگراها تمام می شود .
رضایی در پاسخ به این سئوال خبرنگار مهر مبنی براینکه همان گونه که بیش از اعلام کرده اید نظارت مجمع تشخیص مصلحت چه زمانی به صورت جدی اعمال خواهد شد؟ گفت: نظارت مجمع تشخیص مصلحت هم اکنون هم به صورت جدی ادامه دارد، به طور مثال ما پیشنهادات خود را در مورد اصل 44 قانون اساسی به کمیسیون ویژه مجلس ارائه کرده ایم و نمایندگان یک بخشی از نتایج بررسی ما را نیزدر لایحه اصل 44 اعمال کرده اند.
وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر در خصوص تجمیع انتخابات گفت: این طرح در مجمع به تصویب رسیده ودولت نیز در تلاش است تا طرح جامعی را آماده کند تا در مجلس رسیدگی شود، اگر نیازی باشد این طرح جامع دولت نیز درمجمع بررسی می‌شود.
 همچنین "امیدوار رضایی" نماینده مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی و برادر "محسن رضایی" دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از دیدار برادرش با آیت‌الله "مهدوی کنی" خبر داد.

رضایی در گفت وگو با ایرنا، ‬تصریح کرد: متاسفانه برخی اینگونه القا کرده‌اند که محسن رضایی با اصل روند موجود و وحدت اصولگرایان مخالف است درحالیکه براساس صحبت‌های من با وی، به هیچوجه اینگونه نیست.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: گرچه صحبت‌هایی با او درباره حضور در انتخابات شده اما فعلا تصمیمی در این زمینه ندارد اما بحث محسن رضایی این است که شخصیت‌های با نفوذ باید در این کار وارد شوند.

امیدوار رضایی افزود: آقای رضایی در دیدار با آقای مهدوی کنی نیز بر این مساله تاکید کرد و قرار بر این شد همه اصولگرایان با هم باشند.

قطعا عزیزانی که در جبهه متحد هستند نمی‌توانند تاثیر و مقبولیت شخصیت‌هایی نظیر محسن رضایی، قالیباف و لاریجانی را نادیده بگیرند و این درست نیست که این شخصیت‌ها هیچ نماینده‌ای درجبهه متحد نداشته باشند.

امیدوار رضایی گفت: امثال این شخصیت‌ها تصمیمات گروه پنج نفره مرضی‌الطرفین را قبول داشته و می‌پذیرند اما نمی‌توان به این شخصیت‌ها گفت بدون بررسی و کورکورانه هر چه ما گفتیم، شما بپذیرید.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


توبه، بازگشت خردگرایانه به عبودیت است

یکشنبه 86 شهریور 25 ساعت 8:0 صبح
توبه بازگشت خردگرایانه به سرشت خدائی انسان و بسترهای عبادت خدای رحمان است استغفار پوشش طلبی تائب حقیقی از عذاب الهی نماد توبه راستین و پشیمانی از گناه تصمیم فاصله گیری همیشگی از گناهکاری و جبران گناهان در حوزه های حق خدا حقوق انسانها و اصلاح همه بسترها و عرصه ها ارکان بنیادین آن محسوب می شوند.

دعاگو گفت: توبه یک بازگشت سنجیده و همه جانبه از عرصه های خطاکاری و بسترها و عرصه های عبادت صادقانه و خالصانه آفریدگار هستی است باید بااصلاح گذشته تضمین استوار برای فاصله گیری ابدی از ناهنجاری و ناهنجارگرائی جبران لذت معصیت با پذیرش مرارت عبادت وپاکسازی آثار معصیت از تن وجان انسان همراه شوند و بازسازی بهسازی پویایی و رشد و شکوفائی تائب را به ارمغان آورد اگر توبه با تکمیل حلقه های اصلی اش هویت و موجودیت نیابد هرگز با کاربرد جمله استغفرالله و اتوب الیه شکل نمی گیرد.
دعاگو گفت : به برکت نفوذ فرهنگ دینی وپایداری ساختارهای فرهنگی در ایران ودیگر کشورهای اسلامی توطئه جدید غرب برای شکستن اتحاد ملی وانسجام اسلامی و ایجاد و گسترش درگیری و نفاق سیاسی در کشورهای اسلامی با بن بست و شکست کامل روبرو می شود وکشورهای غربی اعتبار و اقتدار فروریخته و باقی مانده خود را در توطئه گریها و آتش فروزی های آینده تباه و سیاه می کنند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


بچه بیار، ماشین ببر!

یکشنبه 86 شهریور 25 ساعت 7:0 صبح

مسوولان محلی شهر اولیانوفسک روسیه برای رهایی از بحران کمی جمعیت این شهر روز 12 سپتامبر (21 شهریور) را روز «بچه‌دار شدن» اعلام کرد. 
زوج‌هایی که در این روز اقدام به بچه‌دار شدن کنند و 9 ماه بعد یعنی روز 12 ژوئن صاحب فرزند شوند، جوای‍زی همچون پول، وسایل خانگی و حتی خودرو دریافت خواهند کرد.
سال میلادی گذشته 500 زن روس در این مسابقه شرکت کردند که در نهایت 78 نفر به جمعیت روسیه اضافه شد.
جمعیت روسیه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از سال 1991 رو به کاهش رفته است. مهاجرت بیش از اندازه‌ روس‌ها، امکانات بهداشتی اندک و نبود روحیه بالا برای زندگی از جمله دلایل این بحران عنوان شده است.
پوتین ـ رییس جمهور روسیه ـ نیز خواهان رفع بحران جمعیت در این کشور شده و گفته که باید برنامه‌هایی برای افزایش جمعیت کشورش اجرا شوند.

روسیه هم‌اکنون 141 میلیون نفر جمعیت دارد.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


یک کارشناس مسایل سیاسی و اقتصادی با تأکید بر نرخ پایین بهر‌ه‌وری در کشور گفت: «تصمیم دولت در کاهش ساعات ادارات چندان زیانبخش نیست». 
سعید لیلاز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب درباره این تصمیم دولت در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: «نخست باید متذکر شوم که نه آنها که می‌گویند این یک تصمیم کارشناسی است دلیل موجهی دارند و نه عده‌ای که با توسل به آیات و روایات این اقدام را توجیه می‌کنند حرفهایشان اعتبار کارشناسی دارد. نکته اینجاست که مدت‌ها این گونه اقدامات در کشور انجام شده، در صورتی که شاخص‌های عینی اجتماعی در کشور ما تفاوتی با دیگر کشورهای مسلمان ندارد. یعنی این کارها تأثیر عینی در اخلاق ملت ایران نداشته است».
لیلاز در بخش دیگری از اظهارات خود درباره بررسی پیامدهای این تصمیم اضافه کرد: «واقعیت این است که سهم آنچه ما به آن دولت می‌گوییم و نه کارخانجات و مؤسسات و بنگاه‌های اقتصادی مانند خودروسازی و پولادسازی، در تولید ناخالص ملی واقعا منفی است کارکنان دولت در ساعاتی سرکار حضور دارند بازده چندانی ندارند». 
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: «اقتصاد ایران بر پایه نفت و کشاورزی و حمل و نقل و خرده‌فروشی و توریسم و ارتباطات و ... است که هیچ کدام از این موارد که نام بردم تعطیلی‌بردار نیست. بانک‌ها هم می‌توانند کاری را که در طول 8 ساعت انجام می‌دهند در مدت 5 ساعت انجام دهند. چرا که بهره‌وری در ایران پایین است و روزی دو ساعت کار مفید اگر انجام شود کفایت می‌کند. من نمی‌خواهم به کارمندان دولت جسارت کنم اما واقعا میزان بهره‌وری نیروی کار در ایران بسیار پایین است. البته در کارخانه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی وضع فرق می‌کند. چرا که آنها از بخشنامه‌های دولت پیروی نمی‌کنند». 
لیلاز تصریح کرد: «بنابراین کار دولت از منظر واقعیت‌های اقتصادی چندان زیانبار نیست. اما موضوع این است که «شوک درمانی» یکی از تاکتیک‌های دولت نهم است. چرا که وقتی در کنترل تورم، افزایش رشد اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری و حتی ثابت نگه داشتن نرخ تورم توفیقی حاصل نشده، باید در حوزه‌های پر سروصدا وارد شد و دل عده‌ای کارمند زحمتکش را به دست آورد. وگرنه در این کار استدلالات کارشناسی و شرعی وجود ندارد». 
این کارشناس مسایل سیاسی – اقتصادی تصمیمات خلق‌الساعه و بی‌مطالعه را یک تاکتیک دائمی دردولت دانست و افزود: «این کارهای پرهیاهو انجام می‌شود تا تأثیر ناکامی‌ها را کاهش دهد. کارهایی مثل حذف سه صفر از پول ملی که متأسفانه برخی مطبوعات هم به آن دامن می‌زنند و واقعا از منظر واقعیت‌های اقتصادی عدم انجام و انجامش فرقی ندارد». 
وی در پایان گفت: «نرخ بهره‌وری در کشور آن قدر پایین است که کاهش این میزان ساعات کار تأثیرگذار نیست و اگر کار مفید در طول دو ساعت هم انجام شود کافی است».

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


دستور توقف ۸ طرح بزرگ فولادی کشور

یکشنبه 86 شهریور 25 ساعت 5:0 صبح

سرپرست وزارت صنایع و معادن ، دستور توقف هشت طرح بزرگ فولا دی که قرار بود امسال از سوی دولت اجرا شود را صادر کرد.
به گزارش شبکه خبر ، علی اکبر محرابیان به خبرنگار ایرنا گفت :پس از صدوردستور توقف این هشت طرح بیش از 80 بنگاه خصوصی برای اجرای این طرحها اعلا م آمادگی کردند.
وی افزود : سیاست ما گسترش خصوصی سازی وجلوگیری ازرقابت دولت بابخش خصوصی است و دراین راستا جلوی اجرای هشت طرح بزرگ فولا دی را گرفتیم.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


جایزه سرکرده‌ شبکه‌ القاعده‌ در عراق‌ ضمن‌ تعیین‌ جایزه‌ برای‌ به‌ قتل‌ رساندن‌ کاریکاتوریست‌ سوئدی‌ که‌ به‌ تازگی‌ با انتشار تصاویری‌ موهن‌ به‌ ساحت‌ مقدس‌ پیامبر اسلام‌ (‌ ص‌ ‌) اهانت‌ کرده‌ است،‌ متعهد شد عراق‌ با موج‌ جدیدی‌ از حملات‌ روبرو شود.
به‌ گزارش‌ واحد مرکزی خبر و به نقل از خبرگزاری‌ آسوشیتدپرس‌ از قاهره‌‌ ابو عمر البغدادی‌ در بیانیه‌ ای‌ اینترنتی‌ به‌ اسامی‌ گروههای‌ عراقی‌ که‌ القاعده‌ با آنها در جنگ‌ است‌ اشاره‌ کرده‌ و متعهد شده‌ است‌ حملات‌ جدیدی‌ را بر ضد این‌ گروهها به‌ ویژه‌ فرقه‌ یزیدی‌ صورت‌ دهد‌ .
البغدادی‌ خواستار به‌ قتل‌ رساندن‌ کاریکاتوریست‌ سوئدی‌ شده‌ است‌ که‌ به‌ خود جرات‌ داده‌ به‌ ساحت‌ پیامبر اسلام‌ (‌ص) ‌ توهین‌ کند.

وی‌ جایزه‌ ای‌ به‌ مبلغ صد هزار دلار را برای‌ به‌ قتل‌ رساندن‌ این‌ سوئدی‌ تعیین‌ کرده‌ است.‌‌


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


کارشناسان اتمی کره‌شمالی در سوریه

یکشنبه 86 شهریور 25 ساعت 3:0 صبح

یک مقام ارشد اتمی آمریکا روز جمعه گفت که کارشناسان اتمی کره شمالی در سوریه بوده اند و دمشق احتمالا تماس هایی با تامین کنندگان محرمانه تجهیزات اتمی دارد.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اندرو سیمل، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در سیاست عدم گسترش سلاح های اتمی، بدون نام بردن از تامین کنندگان تجهیزات اتمی برای سوریه گفت: «کارشناسان کره شمالی در سوریه بوده اند، همانگونه که تعداد زیادی از آنان در ایران هستند.»
آقای سیمل اضافه کرد که هنوز مدارکی مبنی بر اینکه شبکه ایجاد شده توسط عبدالکریم خان، دانشمند اتمی پاکستانی، در این ماجرا دخالت داشته است یا خیر، وجود ندارد.
او افزود: «نمی دانم که این تماس ها نتایجی هم داشته اند یا خیر.»
سیمل این سخنان را در پاسخ به پرسش های خبرنگاران در ارتباط با نقض حریم هوایی سوریه توسط ارتش اسراییل، ابراز داشت.
سوریه تاکنون هیچ گاه آشکارا در مورد وجود داشتن یک برنامه اتمی در این کشور سخنی نگفته است.

کارشناسان عدم گسترش سلاح های اتمی در گذشته گفته اند که اقتصاد ضعیف سوریه به سختی امکان دستیابی به تکنولوژی اتمی را دارد و تنها گمان می رود که دمشق سلاح های شیمیایی در اختیار داشته باشد.

از سویی، روزنامه واشنگتن پست روز پنجشنبه گزارش داد که اسراییل تصاویری ماهواره ای تهیه کرده است که نشاندهنده همکاری احتمالی اتمی کره شمالی با سوریه است.

کره شمالی، که متحد طولانی مدت سوریه بوده است، حمله هوایی اسراییل به این کشور را مورد انتقاد قرارداده است.

کارشناسان اسراییلی در گزارشی کارشناسانه! مدعی هستند که کره شمالی و ایران، تامین کنندگان عمده موشک های سوریه هستند.

همزمان با گزارش های اخیر، محسن بلال، وزیر اطلاعات سوریه، به روزنامه سعودی الشرق الاوسط گفته است که انتقادها از کمک اتمی کره شمالی به منزله حمایت آمریکا از اسراییل است.

در همین حال، اندرو سیمل، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در سیاست عدم گسترش سلاح های اتمی، که روز شنبه برای شرکت در یک نشست مرتبط با عدم گسترش سلاح های اتمی به ایتالیا می رود، گفت که سوریه در فهرست نظارت آمریکا قرار دارد.

وی افزود: «ما می دانیم که شماری از تکنیسین های خارجی در سوریه بوده اند. ما می دانیم که تماس هایی بین سوریه و چند تامین کننده تجهیزات اتمی وجود داشته است.»
این مقام آمریکایی اشاره کرد که این کشور و اسراییل فعالیت های سوریه از فاصله بسیار نزدیک دنبال می کنند.
در واشنگتن، شان مک کورمک، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، از اظهار نظر در مورد سخنان سیمل خودداری کرد، اما خاطر نشان کرد که واشنگتن نگرانی های طولانی مدتی در خصوص کره شمای و گسترش سلاح های اتمی داشته است.

وی افزود: «ما همچنین همیشه نگرانی های خود را در مورد فعالیت های کره شمالی در معامله با عبدالکریم خان و سایرین در جهان ابراز داشته ایم.»

مک کورمک گفت که از ارتباط خاصی میان کره شمالی و سوریه اطلاعی ندارد.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >